כמה נושאים לדיון/גור גולן

שלום חברים, כבר הרבה זמן לא כתבתי בגלל לחץ בגרויות.

הייתי בברצלונה בפסח וראיתי את טורניר הטניס של ברצלונה. בסופו של הטורניר נדאל זכה ובשבילי זה היה תענוג! האמת, עולם הטניס נכנס לטירוף לקראת הרולאן גרוס. השבוע: מאסטרס רומא הנהדר! אבל אני לא רוצה לדבר על טניס כרגע, אכתוב כשיתחיל הרולאן גרוס.

 

אז בואו נעשה קצת מעורב אן בי אי:

 

  • פורטלנד אחת ההפתעות הגדולות בכל הזמנים!

האמת זה סיפור קצת לא ייאמן, פורטלנד איבדו בקיץ ארבעה שחקני חמישייה ושחקני ספסל משמעותיים.

השינוי התחיל כמובן בזכות לילארד שהפך לסופרסטאר ענק ולדעתי אחד משלושת הרכזים הטובים בליגה (אני מצטער כריס פול). הוא עבר שינוי משמעותי בסטטוס שלו בקבוצה. הוא היחיד שנשאר מהחמישייה של השנה שעברה והוא הפך את השינוי הזה לשינוי חיובי. הוא התבגר, השתפר מנטלית, השתפר מבחינה מקצועית וגם נהיה מנהיג.

לצדו של לילארד, סי ג׳י מקולום עשה את הבלתי יאומן. לפי דעתי, הוא לא רק השחקן המשתפר של העונה אלא זה אחד ההשתפרויות הגדולות בהיסטוריה. אין הסבר לשינוי כזה, זה לא שינוי שנובע רק מהזדמנות שנלקחה בשתי ידיים אלא שינוי מנטלי. הוא קיבל כל כך הרבה ביטחון מהמאמן (שמגיע לו הרבה מחמאות) והוא מצא את מקומו בקבוצה ואפשר להגיד שהוא כבר קרוב להיות סטאר בליגה הטובה בעולם.

פורטלנד ניצחה את קליפרס בצורה נהדרת, אמנם, כריס פול ובלייק גריפין נפצעו אבל עדיין – לחזור מפיגור 2-0 לניצחון 4-2 זה לא בא ברגל. כשהם עלו לסדרה נגד ג״ס אמרתי שאם הם ייקחו משחק זה יהיה נס רפואי ואכן הם הצליחו.

image

 

פורטלנד יכולים להיות מרוצים מעונה מדהימה! הם יהיו מהקבוצות החזקות בליגה בשנים הבאות.

 

 

  • האם קליבלנד באמת השתפרה כמו שמתארים?

אני אפתח את החלק הזה בשאלה אל אטלנטה: ״אטלנטה את עושה צחוק???״

ככה לא שומרים
ככה לא שומרים

נכון, קליבלנד באמת נראית טוב אבל זה נובע בעיקר בגלל שתי יריבות גרועות בסיבובים הראשונים. אני מסכים שהם נמצאים בכושר הרבה יותר טוב ממה שהיו ולראשונה אני יכול להגיד שיש סיכוי שהם ייקחו משחק אחד או שניים בגמר האן בי אי (לא יותר מזה – מנחם). הם משחקים בקצב טוב והם מפגינים יכולת קליעה טובה. אבל 25 שלשות במשחק זה לא יכולת טובה! זה יכולת שנובעת מהגנה זוועתית.

הם קלעו 77 שלשות בסדרה מול אטלנטה!!! אני מזכיר לכולם שזה סדרה של ארבעה משחקים, מה שאומר 19.25 שלשות למשחק – לקבוצה אחת. אנחנו מדברים על פלייאוף בו הקבוצות מתחילות לשמור וכנראה שאטלנטה לא הבינו זאת. עם זאת, גם מול הגנה חלשה זה מכובד לקלוע ככה ומגיע להם מחמאות אבל לא כמו שמגיע לאטלנטה את כל הביקורת.

נחזור לקליבלנד, לברון נראה טוב, לאב נזכר שהוא פעם היה קלעי מצוין ואירווינג הוא סגן נהדר ללברון. אני מעריך שהם יפסידו משחק אחד בגמר המזרח ויעלו לגמר בקלות אבל כמו שאמרתי מול ההגנה של גולדן סטייט או ספרס זה ייראה אחרת לחלוטין.

 

  • הסדרה בין אוקלהומה לספרס.

אני אחמיא לעצמי שאני מהיחידים שהאמינו בת׳אנדר לפני הסדרה נגד הספרס. אוקלהומה הצליחו למצוא את הדרך לעצור את הספרס כמו שמנחם אמר במעורב. דוראנט אנד ווסטברוק קרובים לעשות את ״הבלתי יאומן״ ולנצח את הקבוצה הכמעט מושלמת של פופ.

הספרס איבדו העונה את טים דאנקן. לאט לאט שהעונה התקדמה טים דאנקן נהיה פחות ופחות רלוונטי ואם הם יזכו באליפות טים דאנקן לא יהיה רשום עליה בשום צורה. טים דאנקן כנראה יודיע על הפרישה בסיום העונה, לאחר קריירה נדירה.

נחזור לסדרה, אתמול בלילה התרחש המשחק החשוב ביותר בסדרה שלדעתי הכריע את זהות העולה לגמר האזורי. הספרס אירחו את אוקלהומה, אך הביתיות לא חשובה בסדרה הזו בגלל שזו מלחמה. פופוביץ שאני מגדיר אותו: ״מאמן הספורט הטוב בכל הזמנים״, יהיה חייב למצוא דרך לעצור את דוראנט במשחק הבא. הוא עשה החלטה נועזת שקוואי ישמור את ווסטברוק, אבל זה היה ברור שהכול תלוי בדוראנט ברגע הזה. עכשיו, כשהוא רואה שדוראנט לקח את העניינים לידיים הוא צריך להחליט האם להחליף שיטה.

spurs-vs-thunder

הייתי אומר שהסדרה גמורה, אך אף פעם אסור להספיד את הספרס ואת פופ.

 

 

  • קצת לא פלייאוף! חייב לדבר קצת על הלייקרס.

הלייקרס החתימו לפני כמה ימים את לוק וולטון. זו הייתה החתמה צפויה, הגיונית ואני מקווה מאוד שגם טובה. וולטון הוא מאמן צעיר שבתחילת השנה קבע שיא, שנוי במחלוקת, ביחד עם ג״ס. למה הוא שנוי במחלוקת? קשה להניח את האצבע על כמה וולטון מעורב. מה שבטוח הוא נתן לשחקנים שקט נפשי לעשות את מה שהם יודעים.

מבחינת הלייקרס זה שדרוג ענק ההחתמה של וולטון. וולטון מחליף את סקוט שלא הצליח להוביל את הצעירים לרמה מספיק טובה ביחד לפוטנציאל. הוא לא העביר להם שום שיטה ולא לימד אותם דבר.

נעזוב שנייה את עמדת המאמן ונעבור לדבר על העתיד.

lakers 2022

בעוד ארבעה ימים יערך הגרלת הלוטרי שתקבע הרבה על עתיד הקבוצה. לפי דעתי הלייקרס לא מעוניינים בכלל בבחירת דראפט והם יעשו הכול על מנת לקבל שם רציני במקום. הלייקרס מאוד מעוניינים בקאזינס ובזמן האחרון השמועות מספרות שגם בטרייד בתמורה לג׳ימי באטלר. הם מעוניינים בשם רציני שימשוך את דוראנט או דמאר דרוזן בקיץ.

כרגע הכול ספקולציות ושמועות וזה קצת לדבר באוויר. אני אצטט מקהלת פרק א׳ פסוק ט׳: מַה-שֶּׁהָיָה, הוּא שֶׁיִּהְיֶה, וּמַה-שֶּׁנַּעֲשָׂה, הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה; וְאֵין כָּל-חָדָשׁ, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ. הלייקרס לפני קיץ גורלי שיקבע את עתידם. הרבה שמועות רצות ברשת ולא ברור מה יהיו החלטות הלייקרס, אבל תהיו בטוחים לייקרס תחזור לגדולה ואין חדש תחת התחת של יהודה שישליק.

לפוסט הזה יש 41 תגובות

  1. גור, בתור הקבוצה שאני, מעליב לקרוא לדטרויט קבוצה גרועה.
    היא בטח לא קליבלנד, עם רוסטר של רבע מיליארד דולר + לברון. אבל היא עשתה הכל ונתנה לפחות 3 משחקים מצוינים.

    אנחנו נחזור!

  2. מומי קיבל תיאבון מהכותרת , בגלל שבראייה שלו כבר לא חדה כמו פעם הוא פספס את הדיון ב …
    פורטלנד הפתעה פנטסטית , מומי חושב שיוסטון 81 שהפסידה בגמר לבוסטון הפתעה גדולה יותר
    הלייקרס חזור תחזור מהר מהצפוי

  3. תודה על הפוסט, גור.

    1. פורטלנד קבוצה נהדרת. בלי ספק.
    אבל חובה להזכיר את הפציעות של כריס פול ובלייק גריפין.

    2. לגבי השאלה על קליבלנד:
    אני זוכר שלא מעט גולשים חשבו שדטרויט יקשו, או יותר מכך, על הקאבס.
    ואני גם זוכר את השיח על העובדה שאטלנטה הגיעו בכושר טוב לפלייאוף (ההגנה מס/ 2 בליגה)
    אז אולי בכל זאת הקאבס טובים כפי שניתן לראות, או כפי שהסטטיסטיקה מרמזת?
    (אני, דרך אגב, נאמן לבחירתי בבראקט – אוקךהומה מפסידים לקאבס בפיינלס)

    3. אם אני כבר טופח לעצמי על השכם, אז גם אחרי משחק 1 בסדרה בין הספרס לת'אנדר כתבתי שכלום לא גמור.

    4. הלייקרס? אני אישית, רק רוצה שיסיימו אחרי הסאנס בלוטרי.
    לא הרבה…

  4. אחלה טור תודה.

    1. פורטלנד באמת הפתעה אדירה אבל עם כל הכבוד להם לקליפרס בלי פול וגריפין אין יותר כישרון מאשר לפורטלנד כך שזה לא מדהים. לילארד באמת התבגר אבל ההגנה שלו עדיין מביכה.

    2. העובדה שאטלנטה בקושי ביצעה התאמות מול קליבלנד (במיוחד ההגנה מול השלשות) היא פשוט שעוריירתית. לברון שווה ניצחון אחד בסדרת הגמר ואולי הם יגנבו עוד משחק אבל אם קארי בריא שם זה ייגמר.

    3. דוראנט היה טוב באמת רק במשחק הרביעי. גרין בעיקרון עושה עליו עבודה טובה. את המשחק החמישי ראסל הוא זה שניצח. ההגנה המדהימה (!!) של אוקלהומה הפכה את הסדרה לקרב בין צמדי הסופרסטארים וראסל ודוראנט יותר טובים מקוואי ואולדריג'. למרות שהימרתי על אוקלהומה ב6 משחקים לא הייתי סוגר את הסיפור כמו שרוב האנשים באתר עושים. כל המשחקים צמודים ויכלו ללכת לכל כיוון.

    1. אתם זוכרים שפול וגריפין נפלו במשחק הרביעי נכון? פורטלנד לא קיבלה נדבה מאף אחד. היו גם יכולים לקחת את הקליפרס ל6-7 משחקים.

      דיטרויט ואטלנטה שיחקו כשווים מול הקאבס בהרבה רבעים. האיכות של קליבלנד גבוהה מידי בשביל הקבוצות האלה. בפלייאוף מאוד עוזר סופרסטארים שיכולים לנווט את הסירה או להחזיר את קבוצתו למשחק עם מהלכים לא צפויים. לדיטרויט ואטלנטה אין כזה. הם אומנם לא זוועה אבל להזכירכם גם שנה שעברה חטפה סוויפ מול הקאבס.

      פורטלנד לעניות דעתי בכושרה הנוכחי ורק בגלל המץ' אפים הייתה יכולה לדגדג מהקאבס 2 משחקים . יש להם הרבה תשובות לקאבס בכל העמדות. הבעיה נותרה הספסל. אין להם לעומת זאת תשובה לדריימונד את אזילי ואין להם תשובות לסטף.

  5. רק לא דמארי רוזן בקיץ. נכון הוא מדרום קליפורניה אבל לא מבזבזים חוזה מקסימום על גארד מוגבל שנחנק משחק אחרי משחק בפלייאוף.
    שילוב של לוק וקאזינס יכוול לעבוד לא רע, מה גם שהמשא ומתן יהיה עם ולאדה דיבאץ׳ שהוא עדיין בשר מבשרנו ולייקריסט בנשמה.

  6. אין ספק שוולטון הוא שדרוג רציני.
    מצד שני, גם אם הלייקרס היו מחתימים את שייע פייגנבוים זה היה חתיכת שדרוג….

    ואין מצב שכריס פול לא בין הטופ 3 של הרכזים בליגה, אין מצב!

    1. על סמך מה?
      הוא היה שחקן אהבל, ופתאום הוא הפך למבין? בלי שלמד? בלי ששימש כעוזר?
      לדעתי וולטון הוא שגיאה איומה שעשו הלייקרס שהביאו מאמן ללא מושג, שרק רכב על הכתפיים של הווריורס, שגם גור עצמו היה יכול לנצח איתם 73 משחקים העונה.
      (גם סטיב קר אינו מבין כזה גדול לדעתי)

      1. אני לא טוען שוולטון מאמן טוב, את זה נגלה בהמשך.
        מה שאני טוען זה שסקוט מאמן כל כך גרוע שגם אם ימנו עיזת בר במקומו זה ייחשב כשדרוג

      2. מסכים עם אלון. סקוט מאמן בית שימוש…
        אין ספק שיש ספק על הצלחתו של וולטון.
        מנחם לא הייתי מגיע ל-73 ניצחונות אלא נותן הרבה יותר מנוחה😀

  7. פורטלנד באה בתור אנדרדוג מתחילת העונה כששנה הבאה הם לא יתיחסו לעצמם ככה זה יכול לפגוע בהם אבל לא בטוח בכלל.
    אפשר להגיד עד מחר שקליבלנד מקבלת קבוצות פח ולא באמת ברמה של הגדולות אבל עד כמה שזכור לי אטלנטה הייתה אחת מקבוצוץ ההגנה הטובות העונה גם בשמירה על שלשה ככה שהטיעון שלך קצת מופרך…

  8. כשכולם – כולל גור – מדברים על 'ההליכה' של הקאבס לגמר, הם שוכחים שמשך כל העונה 'נמושות המזרח' ניצחו כמעט מ-50% ממשחקיהן נגד המערב.
    אז על סמך מה טוענים שהמערב חזק מהמזרח, ובמערב ישנן ק'בוצות' ובמזרח 'נמושות'?

    על סמך שרפה הבנה אחד מעתיק מרפה הבנה שני, וזה הופך לכדור שלג.

    היום גם טורונטו וגם מיאמי גוברות ללא בעייה גם על הת'אנדר וגם על הספארס. אלה שמבטלים את משחקי המזרח כ-'משעממים' הם חסרי הבנה לחלוטין שלא רואים את המלחמה, המאמץ והאגרסביות של המזרח נגד המערב.

    זה פלייאוף קומראדים. כאן לא מנצח יופי ושואו טיים. כאן מנצחים עם זעף, עוצמה, אומץ,גברתנות, פוטנציה, וכוחנות – כל הדברים שבמערב הסכריני לא שמעו עליהם.

    לכן בעונה שעברה הקאבס בלי לאב וקיירי לקחו מהפרימדונות (שרק דריימונד גרין משחק כ-'מזרחי') שני משחקים

    1. מנחם טורונטו לא לוקחת משחק לספרס ואולי אחד לאוקלהומה. מיאמי אולי מקשה קצת יותר אבל לא יותר מ-2…. הבדלי רמות משמעותיים!

  9. הזלזול בקליבלנד מרגיש לי יותר ויותר כמו היפנוזה עצמית מגוחכת, תסתכלו בעיניים פתוחות על הקבוצה הזו, היא מצויינת, כרגע השניה בטיבה בליגה.

    1. אני בינתיים שומע יותר אנשים שמתלוננים על הזילזול בקליבלנד מאשר אשכרה אנשים שמזלזלים. האם לומר שגולדן סטייט או סן אנטוניו עדיפים הוא זלזול בקאבס? מה הקאבס עשו השנה כדי להוכיח שהם טובים מהווריורס. ממתי נטל ההוכחה הוא על האלוף ולא על הטוען לכתר. קצת התהפכו היוצרות לא? למה לעזאזל ג"ס אחרי 67 ניצחונות ואליפות ואחרי 73 ניצחונות העונה עוד צריכה להוכיח את עצמה?

      האם דיטרויט עדיין אלופה ב-2004 גם אם קארל מאלון נפצע? ברור. ואני בטוח שאם אני אנבור אלופה, אלופה אני אמצע עלק כוכביות בכמעט כל האלופות.

  10. אילו אני מאמן נבחרת ארה"ב וכולם בריאים וכולם רוצים לשחק, אני מעדיף את כריס פול בתתור הפוינט גארד הפותח שלי כי אני לא אבקש מהפוינט גארד אפילו נקודה שחוקה אחת, או חדירה אחת.

    רק לנהל את הסימפוניה כמנצח!

  11. סומסום, אתה בצדק נעלב.

    כל כך הרבה מבלבלים את המוח על חולשת המזרח –
    ,אבל כשבודקים הלכה למעשה את חוזקן של הקבוצות שהגיעו לפלייאוף
    (בדקתי את חוזקן של ההגנות של הקבוצות שהעפילו לפלייאוף. אבל רק במשחקים נגד הקונפרנס המערבי, כך שנמנע טיעון שהדירוג לא שיויוני בגלל "חולשה" של הקונפרנס המזרחי)
    מגלים ש –
    אטלנטה מקום 2, דטרויט מקום 5, אינדיאנה מקום 6, ההיט מקום 7, הסלטיקס מקום 8.

    יוסטון במקום ה-14, דאלאס במקום ה-16, פורטלנד במקום ה-20, ממפיס במקום ה-26.

    1. יש הבדלי רמות משמועתי בין הקבוצות בחצי גמרים האזוריים בשני הקונפרנסים. בסיבוב הראשון במערב ה-4 קבוצות שהודחו בהחלט לא היו ברמה… אבל כרגע אי אפשר להשוות!

      1. למה אי אפשר להשוות בין אטלנטה לפורטלנד, לדוגמה?
        ראיתי את כל המשחקים, ונוכחתי לגלות שהסטטיסטיקה מגבה את מה שראיתי –
        אטלנטה הייתה שווה קצת יותר מסוויפ (וגם דטרויט, דרך אגב),
        והציגה הגנה טובה יותר מזו של פורטלנד.

        הטיעון שמושמע שוב ושוב על דרכה הקלה של קליבלנד לפיינלס, הוא פשוט לא נכון.
        רק תתבונן שוב בנתונים, ותבין איך דרכם של הלוחמים הייתה נוחה, ואפשרה לקרי להחלים בשקט.

        בכל הנוגע לגמרים האזוריים, אז אני מסכים ש-3 מ-4 הקבוצות החזקות בליגה משחקות במערב.

        1. לדעתי, וזו לגמרי הדעה שלי ואני יודע שלא תסכים.
          פורטלנד הייתה מנצחת אחת מהקבוצות בחצי גמר אזורי במזרח.

          1. דווקא בפלייאוף הפיזיות והעזות של המזרחיות היתו באים ליתר ביטוי.
            אנשים (בעיקר צעירים) רואים שלשות ושואו טיים ולא מבינים שבפלייאוף קבוצה כמו סלטיקס או אטלנטה היו מרסקות את פורטלנד

        2. גיא כמו שהסברתי לפלייאוף חוקים משלו ומה שמספיק לעומה סדירה מצויינת לא מספיק לפלייאוף, טורנטו היה הדוגמה המרכזית היא אוברייטד בטירוף בעונה הסדריה שמזלזלים בחלק מהמשחקים והשמירה לקוייה אז לאורי ודרוזן מתפוצצים, אך בפליאוף שכל משחק חשוב מהדקים את השמירה ואין להם מה למכור.

          1. בדיוק להיפך. בפלייאוף קבוצות כמו אטלנטה, טורונטו, ומיאמי, היו דורסות כמה מערביות עדינות כמו פורטלנד

  12. תודה על הטור גור
    1. פורטלנד מפתיעה מאוד לאורך כל העונה, בלי הפציעות של פול ושל גריפין הם בחיים לא היו עוברים סיבוב ראשון, בהחלט יש שם פוטנציאל לעתיד.
    2. כמו שהקורס שיחקו נגד אטלנטה בחלק מהמשחקים הם לוקחים כל! קבוצה בליגה כולל ג"ס בלי מאמץ, אני חושב שדטרויט ואטלנטה לא פחות טובות (וכנראה אפילו יותר טובות) ממקבילותיהן המערביות. לחבר לנקודה הראשונה, בעיני פורטלנד היו עפים מול קליבלנד בסויפ.
    3. אם אוקלהומה מגיעים לשיא שלהם עכשיו, כולם צריכים לפחד, הם הקבוצה היחידה שמחזיקה 2 מחמשת השחקנים הטובים בליגה, איבקה מצא את הקליעה משלוש, אדמס וקנטר נראים מצויין ואפילו דיון "נטול אייקיו" וייטרס משחק יותר טוב. ניצחון על הספרס גם יגרום להם להאמין בעצמם, פוטנציאל יש להם ללכת עד הסוף.
    4. לייקרס, בהצלחה.

      1. הוא כל כך איבד אותה שהוא קולע בסדרה 12 מ-21 מאחורי הקשת (הכי הרבה בת'אנדר). רק חסר לספרס עכשיו שגם ווסטברוק ודוראנט יאבדו את הקליעה ל-3 שלהם.

  13. כל שנה אותו פסטיבל של ה ללל של המעטה בהישגים. שנה שעברה זה היה עוד יותר מוקצן כאשר כולם הסבירו כיצד לקליבלנד אין סיכוי מול שיקגו ואח"כ הסבירו שהניצחון היה צפוי. אח"כ הספידו את קליבלנד לפני אטלנטה – ואח"כ כולם פשוט התעלמו. קליבלנד שיחקו כשווים מול גולדן בגמר (מה שאף קבוצה לא הצליחה לעשות) ולהגיע ל 2-1 עד שנגמר להם הסוס בשל מחסור בכלים.
    אני הופתעתי לרעה מג"ס, כאשר בקושי ניצחה את פורטלנד לאחר התעלות של קרי. להבדיל מהקבוצה של שנה שעברה, ג"ס נראית הרבה יותר פגיעה. כל זה לא אומר שג"ס לא תנצח שוב (בעיקר בגלל שאני לא מאמין ביכולתו של לו לשלוף שפנים מהכובע ולבצע את ההתאמות הנדרשות תוך כדי תנועה).
    אגב, אני מחכה לראות האם דלדובה יכנס שוב לתוך המכנסיים של קרי.

    1. אם אני קרי, אני מחזיק אצבעות לפופ.
      אחרי שעבר פציעות בקרסול ובברך, יהיה לו קל בהרבה להתמודד עם ה-PG של הספרס מאשר להתמודד עם ווסטברוק.

      אני בכלל לא בטוח שהלוחמים עוברים את הת'אנדר (אם וכאשר),
      בגלל שיש לי תחושה שהברך של קרי לא אמרה את המילה האחרונה.
      (הלוחמים בריאים עדיין פייבוריטים לאליפות. רק לו בקלילות שכל כך הרבה מנבאים)

      1. קרי קרע את הת'אנדר ולא הפסיד להם העונה כולל 46 נקודות ו-12 שלושות על הפרצוף של ווסטברוק. תאמין לי שהם הרבה יותר מפחדים מהווריורס מאשר הפוך

        1. כאשר קרי משחק ה-100%,
          ברור שאתה צודק.
          אבל אני מכיר מקרוב בעיות של מפרק כואב. תנועה אחת לא טובה, והכאב חוזר. וכאשר הכאב חוזר, הביטחון יורד.
          זה קרה להמון שחקנים לפניו, זה עלול לקרות גם לו.
          אישית, אני מקווה שיגיע לגמר בריא.
          בגלל שלתחושתי, גם אז הקאבס מנצחים.

    2. קליבלנד לא היו שווים עד שנגמר הסוס. שום סוס לא נגמר. הווריורס בדיוק כמו שקרה מול ממפיס בסיבוב השני היו אז חסרי מיסיון ולקח להם בכל סידרה משחק או שתיים כדי ללמוד את היריבה. עם ממפיס זה היה בוגוט על טוני אלן. אצל גולדן סטייט זה היה גילוי חמישיית המוות. זה מה שסגר את הסיפור. אחרי משחק 3 זה כבר ביב טיול בפארק. כל סיפור אחר הוא כבר היסטוריוגרפיה שמספרים ליצני החצר של לברון ב-ESPN

    3. תומר – אני מעתיק במיוחד בשבילך מה שכתבתי בפריוויו ומשחקי הלילה.

      אינני מזלזל באף אחת מהיריבות שנותרו , אבל צריכים להבין – החזרה של סטף , בהנחה שהוא בריא וגם התרענן קצת במנוחה הכפויה, היא שובר שיוויון , סיפור חדש לגמרי . הסדרה מול פורטלנד , בה הטרייל בלייזרס נתנו פייט קרוב ( גם במשחק האחרון , כי סטף חזר חלוד וכשג"ס בפיגור , ונכנס למשחק רק ברבע הרביעי ) לא מהווה אינדיקציה לכלום . בלי קרי ג"ס קבוצה טובה ששווה 45 נצחונות בעונה ומקום 6 במערב – לא יותר .
      איתו היא כח מחץ – קבוצת על .
      אין מה לעשות – הליגה נשלטת היום , אם תאהבו או לא, ע"י קבוצות עם קו אחורי קטלני . קו קדמי חזק חשוב – אבל הוא משלים . כל עוד סטף היה בחוץ ג"ס היתה אנושית , בפרט מול קבוצות עם קלעי על מבחוץ .
      לא עוד – החזרה של סטף משמעותה שאף אחת לא יכולה להתמודד עם הקו האחורי הקטלני ביותר בתולדות ה- NBA (סטף וקליי) .
      מצטרף לזה קו קדמי ש-2 הסנטרים המרכזיים שלו , בוגוט ואזלי , גם אם לא הצמד הטוב בליגה , הם בין הטובים הגנתית , ומה שיותר חשוב – מככב שם שחקן הקו האחורי הטוב בליגה היום לדעתי – שבמידת הצורך מוזז מעמדה 4 ל-5 וממלא את התפקיד ביעילות רבה . דריימונד הוא פרוייקט של איש אחד , שכאשר משחק יחד עם קרי יש ללוחמים 2 צירים קטלניים בחמישיה .
      אם נוסיף לזה את השחקן השישי הטוב בליגה, איגי ( לא נבחר ככזה גם בגלל מיעוט דקות השנה בשל פציעות וגם בגלל היותו אול-סטאר בעברו ורצון לתגמל שחקנים אפורים יותר ), את ליווינגסטון ,
      מו "באקטס" , ראש וקלארק , תהיה בעיה לכל מי שתרצה למנוע ריפיט מהלוחמים . גם ללברון – שאיגי וגרין כבר למדו אותו בפלייאוף האחרון והגבילו אותו ביעילות ב-2 המשחקים השנה.
      לדעתי , החל מסדרת הגמר במערב נראה את ג"ס הדורסת של ראשית השנה . חדשות רעות לשאר.

  14. פורטלנד באמת משהו שצריך לדבר עליו.
    אני חושב שעזיבתו של אולדרידג' שיחררה משהו אצל ליליארד ועזיבתם של שאר שחקני החמישייה פתחה את הדרך לשחקנים אחרים ומוכשרים שלחקו את ההזדמנות בשתי ידיים.
    ליליארד מרשים מאוד. משחק יפה מאוד וחכם מאוד.
    עוד משהו שאפשר לדבר עליו זה ההאק אה שאק שגולדן סטייט השתמשו במשחקן האחרון עם עבירות שלא קשורות למשחק בכלל.
    כדורסל מכוער שהליגה חייבת לעשות עם זה משהו,
    תחשבו על נקודה אחרת שבליגות הילדים יתחילו לשחק ככה?
    כדורסל לא ייראה אותו דבר והמשחק גם יהיה משעמם יותר כי הוא יתבזבז על זריקות עונשין.
    כבר בליגות שלנו אפשר להתחיל לראות קבוצות שמשתמשות בדרך קבע במספר עבירות גבוה מאוד של 8,9 עבירות ברבע.
    וגם העבירות עבירות מכוונות וחלקן אף אינן קשורות למשחק אלא נעשות ע"מ לשלוח שחקן חלש מהעונשין להחטיא.

  15. 1. פורטלנד אכן הפתעה נעימה. קבוצה שהחליפה 80% מהחמישיה ובנתה קבוצה חדשה לגמרי מגיעה עד חצי גמר המערב. רק לקוות שיעשו התאמות נכונות בקיץ כי הבסיס עם לילארד, מקולום ופלאמלי כבר קיים, שגם אמינו, קראב, דיוויס והרקלס משלימים נהדר.
    2. אולי קליבלנד נהנת מיריבות פחות קשות, דטרויט חסרת הניסיון ואטלנטה שהיא פרווה, אבל שני סוויפים זה לא עניין של מה בכך.באו מוכנים ובכושר לפלייאוף. כמובן שעוזר שיש את לברון (על מעריציו ושונאיו) וגם בריאותם של ארווינג ולאב.
    3. הסדרה היא הפלייאוף במיטבו הקבוצה המצויינת של הספרס שמוציאה מעצמה את כל הפוטנציאל שלה מול הפוטנציאל הנפיץ והלא יציב של OKC. סדרה שבהחלט יכולה ללכת לכל כיוון ומראה שאם הברגים מחוברים הכשרון היותר גדול יכול לנצח.
    4. לייקרס עשו החלטה טובה כי וולטון מביא באזז חיובי לארגון והתחלה חדשה. מגיע לו הקרדיט וההזדמנות לבנות מועדון מחדש, בטח אחד שהיה במערכת הזו ומכיר כך שזה יתרון. וולטון כרגע הוא שם שמושך שחקנים עד שלא יוכח אחרת.

  16. אף אחד לא מדבר על הרבע האחרון אתמול של סטף קארי….שלשות בסטפ אפ גאמפר תוך כדי תנועה בדקות האחרונות זה נשק להשמדה המונית….אי אפשר לעצור את גולדן סטייט ברבע האחרון !!!

  17. פורטלנד ולילארד- מדהים גם כי פלמלי היה חצי שחקן חמישייה, ושישים אחוז מהחמישייה – הגבוה הנוסף, הס"פ ומקולום – היו שחקני אמא של הספסל. ריספקט למאמן ולמועדון, ובעיקר לרכז האגדי, לילארד.
    תיקון קטן על מקולום – זו אחת ההשתפרויות.

    עד שקליבלנד לא ישחקו וינצחו קבוצה ראויה, מה שכנראה יקרה רק בגמר, יישאר סביבם סימן שאלה. אני חושב שהנרפות במערב תסדר לנו כמה סופראסטרים שיבואו לחגוג שם בשנים הקרובות… מישהו אמר ווסטברוק ודוראנט בניקס???

כתיבת תגובה

סגירת תפריט