1.ההבדל בין מייקל לקרי
ההבדל בין מייקל ג'ורדן לסטף קרי מתבטא כולו – ויכול להיות מוסבר כולו – בקליפ הקצרצר הזה:
*
*
מייקל לא היה קלעי שלשות (למרות שבסוף הקריירה שלו הוא התחיל לזרוק – וגם לקלוע – יותר ויותר מה-3), אבל אני מדבר כאן על עקרון, לא מרחק.
אם למייקל היה כדור, ולפניו עמד מגן, הוא היה עושה אחד משניים: או שעולה לזריקה ומתגבר על שומרו בניתור עליון, כוח עליון, ואגרסיביות עליונה – אתם יודעים, בולדוזר מעופף – או היה מטעה ועובר את יריבו בהקפצה וחדירה.
הוא לעולם – לעולם! – לא היה משתמש בחבר קבוצה כפי שעשה קרי עם דריימונד גרין, ב- 'GIVE AND GO' פשוט ביותר אך גאוני באותו זמן, ולפתע הוא חופשי לחלוטין לזריקה.
למהלך כזה אפילו לא היה מקום בתהליך המחשבה של מייקל. הגאוניות-ממזריות-גדולה-תפארת-והתרוממות של מייקל היתה לגבור עליך בעוז, בכוח, באיילות, בחוסן, בנמרצות,, בתוקף – אבל כמעט אף פעם לא בג'ניוס, חיננות,עילוי, וערמה.
מה טוב ממה?
עם הישגיו של מייקל אין להתווכח. לסטפן ישנן שנים על גבי שנים לנסות להגיע להישגיו של מייקל.
אבל בעוד שפעם חשבתי שלא יכול להיות שני למייקל, גם עתה אני ממשיך לחשוב שלא יהיה שני למייקל – אלא אם כן ייוולד ייצור פנומנלי כמוהו – אבל יכול להיות שחקן חדש – סטפן קרי? – שישווה בגדולתו למייקל בצורה שונה, ושמשיג אותם הישגים ואותה גדולה בצורת משחק שונה לחלוטין.
עכשיו כל מה שסטפן צריך זה עוד 5 אליפויות.
דיאנדרה ג'ורדן האשכנזי
10 מאי 2016 17:37:39אין מה להשוות , מצטער מאוד
אשך טמיר המקורי
10 מאי 2016 17:43:10וואלה מחשבה מעניינת. מעניין איך מייקל רואה את סטף
עגל
10 מאי 2016 18:30:36אני מנחש שהוא קצת מזלזל בו כי כמו שמנחם אמר מייקל היה עושה את הכל בכוח ופחות בשכל. לא שהוא היה שחקן טיפש אבל הוא היה עליון פיזית וזה היה סגנונו. הוא בטח אומר לעצמו בלב שאם הוא היה שומר את קרי הוא היה מנטרל אותו.
דדי
10 מאי 2016 18:00:51https://pbs.twimg.com/media/CiGlqKPVAAEfZcZ.jpg
סתם אחד
10 מאי 2016 18:22:37ענק. צחקתי בקול
מנחם לס
10 מאי 2016 18:26:03גדול אתה דדי!
ברץ
10 מאי 2016 18:27:40🙁
מנחם לס
10 מאי 2016 18:29:41דדי! שאלה לי אליך:
האם הקבוצות כבר יודעות מה יהיה סף המשכורת כשחוזה הטיווי ייכנס לתוקפו בשנה הבאה? ז"א, האם דוראנט יודע היום מה הוא יוכל לקבל מOKC אם הוא חותם השנה לשנה אחת בלבד, מה שיעשה ממנו בשנה הבאה "שחקן של 10 שנים" הזכאי להשתכר מקס (משהו בסביבות ה- 30% של סך המשכורות של הקבוצה)?
רועי ויינברג
10 מאי 2016 18:56:36לא. מודיעים על סך המשכורות החדש, תמיד, בראשון ביולי. לכן הייתה אינפלציה מטורפת במשכורות בתחילת הפרי אייג'נסי החדש.
יש הערכה כלשהי שמבוססת על העלייה הקבועה ועל שלל מדדים כלכליים שונים, אבל הסכום הרשמי מפורסם בתחילת השוק ובתחילתו בלבד. יש לזה לא מעט חסרונות, אבל זה מוסיף הרבה עניין.
דדי
10 מאי 2016 20:06:36בעיקרון כן.
אף אחד לא יודע בדיוק, אבל אם יהיו תנודות, ההשלכות שלהן יהיו מינימליות. נכון להיום הסכום הוא קצת פחות מ 26 מיליון, ולא אמורות להיות תנודות של יותר מרבע מיליון לכאן או לשם כשיגיעו המספרים האמיתיים.
אבל מבחינת האפשרויות של דוראנט, הוא יכול לחתום על חוזה לשנה אחת (מובטחת + אופציית שחקן לשנה שנייה כביטוח) עם כל קבוצה אחרת – לאו דווקא אוקלהומה' והוא עדיין ירוויח את אותו כסף בעונה הקרובה (למרות שיש סיבות שעובדות לטובת חתימה שם, אבל הן לא קשורות לההפיכה שלו לשחקן של 10 שנים בקיץ לאחר מכן).
צביקה
10 מאי 2016 18:37:41זה מעולה!
shay
10 מאי 2016 18:59:38נהדר!!!
כ"כ נכון!
גור גולן
11 מאי 2016 10:47:47פשוט ענק!
אסף
10 מאי 2016 18:02:25מנחם אני חושב שזה שני יצורים שונים, ייאמר לזכות סטף שמהלכים כמו זה והקליעה האבסולוטית שלו פותחו כחלק מהצורך להתגבר על המגבלה שהוא אינו בעל יתרון פיזי כלשהו.
מה שנקרא "בתחבולות תעשה לך מלחמה".(הפירוש אצל גיא)
מנחם לס
10 מאי 2016 18:30:09זה בוודאי ובוודאי שני ייצורים שונים
סומסום
10 מאי 2016 18:03:28כמו להשוות זהב ויהלום, שוקולד ושמפניה. כאילו, מה הטעם.
אז בטח יש אלף דרכים מדידות להשוות. ובטח שום דבר לא יכול להתחרות ב-mj. זה 6 אליפויות ב-6 סדרות גמר, דמיוני. ועוד אלף ואחד סטטיסטיקות מגוונות. ואין שום ספק שכשחקן שלם, ג'ורדן הוא החבילה האולטימטיבית בכל צדדי המשחק ובשני צדדי המגרש. קארי לא יהיה ב-100 הגדולים בשורת קטגוריות חשובות. פה לא תהיה באמת תחרות.
אבל מה? שניהם קוסמים. שניהם מעל המשחק. והאמת, יש רגעים של קארי שאני אומר, הוא אפילו יותר WOW מג'ורדן. כאילו, ג'ורדן נקרא אלוהים, אבל הוא היה הבנאדם הכי טוב מכולם במשחק, המקסימום של בנאדם. קארי? זה מעל המשחק ומעל בני אדם. הוא באמת פייה.
מנחם לס
10 מאי 2016 18:30:38מסכים אתך
רועי ויינברג
10 מאי 2016 18:56:571+
גור גולן
11 מאי 2016 10:50:50+100
בילי
10 מאי 2016 18:28:48זה אזילי לא גרין.
אני גם חושב שאין טעם להשוות. בראייה היסטורית, קארי עוד לא קרוב לג'ורדן ואין טעם להתחיל לעשות ספקולציות של "אם הוא לוקח עוד 3 אליפויות ב-3 גמרים, ועוד 4 תארי MVP, ושתי הופעות בחמישייה הראשונה ועוד 3 הופעות בחמישיית ההגנה השנייה (הבנתם את הרעיון).." אז הוא ישתווה אליו.
כמו שסומסום כתב, שניהם הם תופעת טבע ואני שמח שיצא לי לראות את שניהם משחקים בלייב.
מבחינתי העיקר הוא שבטוח לברון ראה את המשחק של קארי היום והאשך טמיר שלו מתחיל לרעוד.
מנחם לס
10 מאי 2016 18:31:25תודה. לא הייתי בטוח (אזילי)
סתםפאקראחד
10 מאי 2016 18:30:24גם הלילה זה היה
God in basketball shoes..
מנחם לס
10 מאי 2016 18:32:13רק בהארכה
עד אז הוא היה משהו כמו 1 מ-9 מדאונטאון
צביקה
10 מאי 2016 18:36:11אני סתם נהנה. בלי להשוות. הכי טוב.
לחם תירס
10 מאי 2016 18:40:31התשובה היא – כן!
גם סטף לא צריך אף אחד, והטווח שלו גדול בשלושה מטר משל מייקל…
אם גולדן סטייט תשמור על ההרכב הזה הם יקחו עכשיו 5 אליפויות ב8 שנים הקרובות
דובי
10 מאי 2016 19:05:09טור מעולה מנחם. שורת הסיום תהיה בסופו של דבר המדד.
רובי 23
10 מאי 2016 19:09:40דווקא מייקל היה חינני יותר ערמומי וגם ג'יניוס של כדורסל אבל זה נכון קארי משתמש בחברים בקצב המשחק במהלכים פשוטים ולא מתגבר על היריב אך ורק בצורה אישית .
למרות שלמייקל היו הרבה מהלכיי באק דור לדאנקים קלים .
היתרון של הסגנון שלקארי על מייקל[יתרון על מייקל זה כבר השג שלא חשבתי שאזכה לראות] שהוא עושה את מה שהוא עושה במסגרת קבוצתית ויכול לנוח על המגרש ולא להיות בשיאו תמיד .
מייקל העליון בא לכל משחק אבל הפסיד הרבה משחקים ברוב הסדרות שלו כי הכל היה עליו ולכן התוצא האופיינת לשיקאגו היתה 4-2 התעלות ואז משחק טוב מאוד אבל עם היריבה לא טועה היא מנצחת בבית ואז גניבת הביתיות בעוד התעלות וניצחון בסדרה .
רק בחזרה מהפרי/שה עם הטמעת המשולש של פיל ג'קסון במשך שנתיים ללא מייקל והבאתו של קוקוץ' קר רודמן והארפר ראינו משחק יותר קבוצתי שהביא לשיא הניצחונות שלאחרונה נשבר עד אז למרות ההתעלות של מייקל זה לא הסתכם בטוריי ניצחונות מרשימים אלא בעיקר בהתעלות במשחקיי הפלייאוף החשובים וניצחונות של 4-2 .
קארי דומה בסגנונו האסטרטגי ללארי בירד שהוא השחקן השני או הראשון הגדול בהיסטוריה . שחקן שנותן לכולם לבוא לידיי ביטוי משפר את כולם וכל זה כשהוא עושה כרצונו על הפרקט . אצל לארי ראינו מהלכיי גיו אנד גו דומים ולמרות שלא היה נהוג אז לזרוק מבחוץ ללארי הייתה יד שמתחרה בקליעה של קארי . אמנם פחות סוגים שונים של עלייה מהכדרור אבל זריקה מעל הראש בלתי ניתנת לחסימה וחסרת מאמץ שאין לה תשובה ואכן קארי הוא שחקן מסוג חדש [מישהו אמר מחמוד עבדול ראוף?] שאליו ישוו שחקנים והוא לא יהיה המייקל החדש כמו הרבה מטוענים לכתר שמעולם לא השתוו למקור .
MJ234523
10 מאי 2016 22:42:59רובי,
אתה צריך להתחיל לכתוב מאמרים בהופס
ברבור שחור
10 מאי 2016 19:23:06אין מה להשוות למרות שקארי בונה לעצמו חתיכת היסטוריה…רק שישבור כבר את שיא השלשות למשחק
אלי לס
10 מאי 2016 19:25:32סטף נבחר רשמית לMVP והוא הראשון שעושה את פה אחד!
MBK
10 מאי 2016 19:34:05מרשים אבל העונה הזו לא הייתה לו שום תחרות
גור גולן
11 מאי 2016 10:51:37הוא לא איפשר שתהיה תחרות לדעתי…
המשרת
11 מאי 2016 13:50:01סליחה,
אבל 18 td של הצ'יטה זה כלום?
המאמן
10 מאי 2016 20:06:04https://m.facebook.com/haaretz/posts/10153991892107520
טור של אלון עידן מהארץ שמבהיר מדוע קארי הוא לא ג'ורדן ולעולם לא יהיה
אלי לס
10 מאי 2016 20:59:36הוא לא מבהיר כלום. פשוט קובע עובדה בלי נימוקים של ממש. לומר שקרי פחות טוב ממייקל בהכל חוץ מבקליעה משלוש זה חוטא לעניין כי בסופו של דבר מה שקובע פה זה ההשפעה שלו על המשחק בכלל ועל גולדן סטייט בפרט ובזה הוא בהחלט מזכיר את מייקל (אני לא באמת חושב שהוא יותר טוב או ברמה שלו)
ובכלים האלה הוא יוכל בעתיד גם לעלות עליו אם ימשיך ברמה הזאת ויקח עוד 5אליפויות פלוס. לא שזה יקרה אבל זה רק ממחיש שבכשרון הספציפי שלו שאינו כולל את ההגנה של מייקל והאתלטיות ועוד דברים שאלון עידן טוען שהיו למייקל ולו אין ובכל זאת כולם יודו שהוא יותר גדול. כך שאפשר בהחלט להשוות את ההשפעה שלהם על המשחק רק שסטף צריך להתמיד בזה ואז נדבר…
דאג קולינס
10 מאי 2016 21:06:49ג׳וזף הלר כתב ספר אחד בלבד יוצא דופן. הייתי לוקח אותו לאי בודד. ההשפעה של סטף על המשחק לא פחותה ממיייקל. אם הייתי צריך לבחור דיסק לאי בודד הייתי לוקח את סטף.
שי אבן צור
10 מאי 2016 21:44:171+
מדויק
IDO
11 מאי 2016 08:24:32GOD KNOW
והייתי בטוח שבית אלוהים גם שלו, אבל זו סתם רפליקה מעולה!
דאג קולינס
11 מאי 2016 09:03:57קראתי את כולם. אחרי המלכוד כולם בין בינוני ללא מהו.
גור גולן
11 מאי 2016 10:52:14כל כך נכון
המאמן
10 מאי 2016 21:07:39השפעה על המשחק זה נחמד, אלון עידן מדבר על כך שג'ורדן שחקן כדורסל מושלם ובעיקר מזכיר למי ששכח את הדומיננטיות המפחידה של ג'ורדן על הליגה.
אלי לס
10 מאי 2016 21:20:04החלק הראשון ברור. על זה אף אחד לא חולק. ועל החלק השני כתבתי בתגובה הקודמת. שכיום אי אפשר להשוות ובעתיד אולי. הרי "הדומננטיות המפחידה" נבעה בסופו של דבר מהופעות גדולות מנצחונות ואליפויות אז חכה לסוף הקריירה של סטף ויכול להיות שעם סט הכשרונות ה"מצומצם" שלו הוא גם יעשה את זה.
דאג קולינס
10 מאי 2016 21:22:47אפשר לתאר את המשחק בסטטיסטיקה , באורך מוטות ידיים, קפיצה מהמקום ועוד. קארי הוכיח את המשפט הבלתי פתיר 45 אחוז מהשלוש גבוה מ 50 מהשתיים. יעילות צבירת נקודות שלו גבוהה מאשר מייקל. בנוסף ההגנה , מנהיגות, אסיסטים של קארי טובה מאוד. מסכים שבאחד על אחד מייקל מנצח.
ברץ
10 מאי 2016 21:50:25ההגנה , מנהיגות, אסיסטים??
הגנה – בינונית מינוס
מנהיגות – גם כן
אסיסטים – בהחלט מצויין, בעיקר בהתחשב בכמות שהוא קולע
ברץ
10 מאי 2016 22:06:05אם כבר הגנה ומנהיגות הם הדברים העיקריים (יחד עם להיות בטופ לאורך זמן) שמבדילים ביניהם.
דאג קולינס
10 מאי 2016 23:26:27קארי מנהיג לא פחות מייקל. מנהיג לא חייב להזיע, להוציא את הלשון, להעיף סטירות. ….
ברץ
10 מאי 2016 23:36:43הוא לא המנהיג הכי גדול בקבוצה אז להשוות לג'ורדן?
אני לא מאוהדיו הגדולים של ג'ורדן אבל מכיר בגדולתו.
שמעתי כמה פעמים מאנשים שהשחקן הכי חשוב בג"ס זה בכלל גרין. לא מסכים אבל שומעים את זה פה ושם. אתה שמעת אי פעם מישהו שבכלל חושב להגיד שפיפן חשוב יותר מג'ורדן?
עזוב, MVP גמר הלך לשחקן ספסל (במהלך הסדרה איגי נכנס להרכב) כשהשחקן הטוב ביותר בסדרה היה בכלל בקבוצה השניה. אתה מדמיין מישהו לוקח MVP כשג'ורדן שיחק בגמר?
אולי בעתיד, כרגע אין בכלל צורך לדבר על ההשוואה הזאת
דאג קולינס
10 מאי 2016 23:51:12מנהיג
מנהיגות היא יכולתו של אדם או קבוצת אנשים להוביל אנשים אחרים אל עבר מטרה משותפת במינימום סמכות מתוך ויקיפדיה. בול קארי. החברים מסתכלים עליו בהערצה ותמיד מוכנים לתת לו את הכדור האחרון.
Berch
10 מאי 2016 21:48:21אני אומר את זה בפשטות, שגם רפי ההבנה יבינו.
מיקל ורארי שונים חוץ מבדבר אחד. כשהם בזון, לא משנה מה תעשה…. לא תוכל לעצור אותם ,ובאמת לא משנה מה תעשה….
אנדרסון
10 מאי 2016 21:48:30שיחקתי עם שניהם .
עכשיו עם סטף קודם לברון .
האמת אפילו מיאמי טובה יותר מאיתנו ותיתן לנו בראש , אבל חבל בשביל הדוק שמיאמי יודחו בידי הקאבס ולא תהיה לו לדוק הזדמנות להראות קבל עם ועולם את צדקתו .
אבל אני וליאנדרו לא נשב בחיבוק ידיים על הספסל לא אנחנו ולא כל כוהני הקדומבלה בויטוריה ובבהיאה .
הקאבס לוקחים אליפות השנה וכולם יראו הדוק לא מטומטם .
Berch
10 מאי 2016 21:49:22אבל, וזה אבל גדול, לדעתי מייקל יותר טוב בבייסבול…..
Dudly
10 מאי 2016 22:10:23ומה לגבי גולף?
MJ234523
10 מאי 2016 22:44:18מייקל הרבה יותר חתיך……
חתוליו
10 מאי 2016 23:46:00כרגע אין מקום להשוואה אבל הוא בהחלט על הנתיב הנכון. נדבר עוד שלוש אליפויות
תומר
10 מאי 2016 23:47:08היד רועדת על המקלדת… אבל לדעתי אם סטף נותן 6 עונות ברמה הנוכחית, הוא משתווה בגדולתו למייקל. אני חושב שבאופן כללי, בהשפעה על המשחק, סטף כבר עושה שינוי שמייקל לא עשה מעולם. מייקל פשוט היה מושלם כמעט בכל אספקט, קרי מביא משהו שלא היה לפניו.
בנקודת הזמן הנוכחית – המרחק ביניהם עוד גדול.
שוקי
10 מאי 2016 23:57:39כבר אמרתי את זה פה פעם
שימו את קרי בסרט ספייסג'אם ותראו שאין טעם לכתוב את התסריט
למה ברור שהוא יקרע אותם
ישראל קרמר
11 מאי 2016 00:43:53במכלול היכולות והתכונות מייקל פשוט טוב יותר.
שמייקל
11 מאי 2016 02:39:09אני אגיד לכם משהו, יש דבר אחד שקרי עדיף בו בודאות על מייקל , צורת המשחק שלו יעילה הרבה יותר. היא יעילה לא במובן של אחוזי הקליעה או כמות הנקודות אלא שהוא מגיע לתוצרת גבוהה במיוחד לדעתי בפחות מאמץ, הוא הרבה פחות שוחק את הגוף והוא יכול לדעתי לשחק ככה עוד 10 שנים ולשבור את השיאים של מייקל. זה תלוי ביכולת המנטלית שלו בעיקר.
מנחם לס
11 מאי 2016 03:03:59מייקל עליון על קרי כשחקן כדורסל, פריוד. לא היה ולא יהיה מייקל אחר.
L4L
11 מאי 2016 07:24:25היה פעם מפגש פינגפונג, בין ארה"ב לסין.
כמובן שהסינים פירקו את האמריקאים.
בסיום המשחקים, ניגש המאמן האמריקאי אל המאמן הסיני ושאל אותו "מה אתם עושים אחרת" .
המאמן הסיני שאל "כשיש שחקן עם חולשה מסוימת מה אתם עושים"?
האמריקאי ענה "מחזקים את החולשה"
הסיני אמר, "פה בדיוק ההבדל אנחנו עובדים על הנקודות החזקות של השחקן עד שהן מושלמות" .
אני חושב שסטף מכוון על הגרסה הסינית.
מעבר לזה שהוא דובי גל מלך הסלים.
MJ234523
11 מאי 2016 07:24:29+23
L4L
11 מאי 2016 07:30:20https://youtu.be/Zlq-fBL8DFE
a.f
11 מאי 2016 07:31:12מישהו זוכר את סל הניצחון מול הניקס ששלושה שמרו על מייקל והוא העביר את הכדור לסנטר לבן כלשהוא….יפה פי כמה.
גור גולן
11 מאי 2016 10:54:03זו ההשוואה שעוד עברו עליה כל כך הרבה בעתיד! מבחינת חווית צפיה לדעתי סטף עוקף את מייקל וגם עוקף אותו בחוסר אנושיות.
אם סטף יגיע לאיזור 5 אליפויות אז ההשוואה תהיה קיימת כי צריך לזכור קרי רק בעונה שנייה של חוסר אנושיות (מרגיש יותר).
no funny shtuff
11 מאי 2016 11:12:32לעולם לא אצליח להבין למה זה כל כך חשוב לקבוע מי יותר טוב או מי שחקן מושלם יותר הסטורית. למי אכפת? מה הדחיפות?
ואגב, ג'ורדן שחקן הרבה יותר טוב ומושלם הסטורית מקובי בריאנט! וזה אכפת לי! דחוף!
שמייקל
11 מאי 2016 11:59:32זה מאז שהבנו שיש לנו בולבול
אמיר
11 מאי 2016 12:02:35סתם הערה קטנה על הוידאו…
השימוש שקרי עושה כאן באזילי הוא בדיוק השימוש שמסי עושה בשחקני ברצלונה לאורך השנים האחרונות, בכדורגל זה פשוט דאבל פס, פה זה תן ולך.
הסיבה היא הצפיפות הגבוהה איתה מתמודדת בארסה. אם בתחילת הקריירה שלו מסי שיחק גם על שטח והשתמש בדריבל המטורף שלו, היום, ובכלל ברוב השנים האחרונות, הוא עושה שימוש תדיר בדאבל פסים עם שחקני ההתקפה כדי לשבור את הצפיפות, משל היו קירות אליהם הוא יורה את הכדור ומיד מקבלו בנקודה האופטימלית הבאה.
לאור העובדה שקארי בעצמו העיד על החיבה לבארסה ועל כך שהם שואבים ממנה השראה, אני לא אתפלא אם המהלך הזה בא משם, רק שפה זה אפילו יותר קטלני, במקום להתקדם עוד צעד עד הגעה לעמדה מיטבית (כמו שעושה מסי) קארי פשוט יורה.
נחמד לראות את ההשראה שהענפים לוקחים אחד מהשני
דווין
11 מאי 2016 17:32:09מייקל השחקן הטוב בכל הזמנים, סטף בדרך להיות השחקן המהנה ביותר