כתב הגנה / מנחם לס

 

התמונה הזאת מספרת חלק מהסיפור.

למעשה ישנה תמונה אחרת שמגלה הרבה יותר מהתמונה הזאת, תמונה שייתכן שכל מה שהייתי צריך לעשות ב-"כתב ההגנה" הזה על קווין לאב זה להכניס את התמונה מה-NBA, ולחסוך לי את כל המילים. אבל אחרי שהכנסתי אותה כאן כתמונת השער גיליתי שהיא צולמה ע"י גטי אימאג' ואסורה להכנסה לאתר ללא תשלום. אז אנא עשו לי טובה והיכנסו אליה. היא מספרת את כל הסיפור החדש על קווין לאב, לדעתי השחקן ה-UNDERRATED בכל ה-NBA. אני תמיד החזקתי ממנו כאחד הפאור פורוורדים הטובים ב-NBA, ונכון להיום, אם אני מאמן נבחרת ארה"ב הוא עולה בחמישייה שלי כמספר 4. אם ששבסקי יחליט על למרכוס אולדרידג', זה עניין של טעם. אם הוא יחליט על גרין מהווריורס, הוא לוקח צ'אנס לפגוע בכימייה של הקבוצה שאני לא הייתי לוקח.

הנה התמונה המספרת את כל הסיפור. אנא אל תתעצלו והיכנסו אליה. ייתכן ותצטרכו לגלגל כמה תמונות עש שתגיעו לתמונת החיבוק שלברון מחבק את קווין לאב, חיבוק שיש בו הכל: אהבה, הוקרה, ובעיקר תודה:

http://www.nba.com/2016/gallery/05/08/game-action-gallery-may-8/index.html

זה חיבוק שאומר גם "ידעתי שאני צדקתי כשעמדתי על כך שיעשו את הטרייד שהביא אותך עבור אנדרו וויגינס ובנט!".

קווין לאב הפך להיות השחקן השני בטיבו בקליבלנד, ובשני המשחקים האחרונים הטוב ביותר בקבוצה. טוב יותר וחשוב לפחות מלברון ג'יימס.

החלטתי שהגיע הזמן לכתב הגנה על השחקן הלבן הנפלא הזה שבקריירה די מחורבנת של 8 שנים חטף יותר שיט – הרוב שלא באשמתו כלל וכלל – אולי יותר מכל שחקן אחר בזכרון.

אפילו כאן באתר אני מאמין ש-90% מהגולשים קיטרגו על "קווין, שחקן עם הגנה מביישת". אתם צעירים מדי לדעת או לזכור שבדיוק את אותם דברים כתבו בזמנו על צ'ארלס בארקלי: "ריבאונדר עילאי שלא מסוגל לשמור על יריב".

את השטות הזאת אחד מעתיק מהשני, וכשישנה לך רפיוטציה כזאת, אתה לא ניפטר ממנה לעולמים. גם צ'ארלס בזמנו וגם קווין היום חושבים מהלך אחד קדימה. כששחקן מכדרר לעומתם, הם כבר חושבים על הריבאונד: הפוקוס שלהם מתחלק בין זה לבין זה. כבר כתבתי שהגנה מודדים לפי כמה סלים קולעים באשמתך, נגד כמה סלים פוטנציאליים אתה מונע. כששחקנים כמו בארקלי ולאב – שני הפאור-פורוורדים הריבאונדרים הטובים מכולם – נותנים לשחקן שהם אחראים עליו לעבור אותם פעם או פעמיים, אבל לעומת זאת הם קוטפים 15 ריבאונדים למשחק, זה הופך אותם לשחקני ההגנה הטובים ביותר.

ואני תמיד שואל את השאלה: אם קווין לאב כזה שחקן הגנה מחורבן, ויריבו כזה שחקן הגנה מעולה, כיצד זה קורה שקווין מסיים עם 27 נק' או 21 נק' (בשני המשחקים האחרונים) עם 15 ו-13 ריב', יריביו למשבצת סיימו בס"ה אותו מספר דקות ב-7-10 נקודות פחות, ו-5 ריב' פחות? אותו סיפור היה לצ'ארלס בארקלי משך כל הקריירה שלו.

היי. מדובר כאן על שחקן שהגיע לליגה רק לפני 8 שנים, והוא יושב על ממוצע לקריירה של 18.3 נק', 11.5 ריב', 44% קליעה עם 82% מהקו.

בכל משחקי הפלייאוף העונה (קווין לאב לא הפסיד אף משחק פלייאוף בחייו!) הוא עם 18.9 נק' למשחק, ו-12.5 ריב'!!!

 

****************

קווין לאב הגיע לליגה אחרי שנה אחת ב-UCLA ה-10'6 הזה (2.09 מ') השוקל 114 ניבחר בדראפט ע"י הקבוצה הגרועה ביותר שיכול היה ליפול אליה, מינסוטה טימברוולבס. אני מאמין שהיום היא הקבוצה עם הפוטנציאל הגדול ביותר לפריחה אדירה, אבל ב-2007 היא לא היתה יותר מבור של אשפה. הכל שם היה דפוק – מההנהלה, ועד המאמנים, חילופי מאמנים, ופוינט גארד שלא ידע כיצד להעצים את יכולתו של לאב – ריקי רוביו. הוא ניבחר ע"י קבוצת לוטרי ללא אף שחקן וותיק בדרגת כוכב שיכול לעזור לצעיר בן ה-19 בצעדיו הראשונים בליגה. משך 6 שנים שם לא היה לו ממי ללמוד, עם מי להתייעץ, ולא היה לו אף מאמן מתאים. רצו שהוא יהפוך למנהיג מהסוג של לברון או קובי, אבל הוא לא הטיפוס. לא היתה לו ואין לו את הנשמה והחוצפה שהיו ללארי בירד. מה לעשות? ככה הוא. זהו אופיו: שקט, ויכול להיות הכינור השני הטוב בפילהרמונית, אבל לא מעוניין להיות הכינור הראשי.

כשהביאו אותו בגיל 19 אולי רצו שהוא יהיה הכינור הראשי, אבל לא בדקו אם הוא מוכן או יכול.

הוא למד שם את כל השעורים הלא נכונים בקבוצה הלא נכונה.

הוא לא היה האדם שיכול היה לבנות את הקבוצה ולהביאה לפלייאוף. HE IS NOT THE TYPE.

כדורסל הוא משחק אכזר. אתה לא יכול להתחבא משום דבר. המצלמות מגלות כל הבעת פנים, כל חריקת שיניים, כל מבע זעף ויהיה הקטן ביותר. למזלו הרע של קווין לאב המצלמות גילו את התיסכול והאכזבה שלו במינסוטה על כל צעד ושעל. היה לו פוינט גארד שהיה מוסר מצויין אבל הקלעי הגרוע בין כל מספרי 1 בליגה.  בגללו – בגלל שרוביו לא זקוק לשומר אישי כי ממילא הוא לא מסוגל להכניס כדור לאוקיאנוס – לקווין לאב לא היתה דקה ללא 'דאבל-טים'. והרבה פעמים טריפל טים.

היו בעיות משפחה ומחלה עם מאמנו ריק אדלמן, פציעה ארוכה ללאב עצמו, והוא הפך לזבל של הליגה. לשחקן לבן קשה להתבלט בכל מצב בגלל שהשחורים לא אוהבים זאת, ומקשים עליו כמה שרק אפשר. לעתים בני קבוצה שחורים בעצמם – וכמעט כולם שחורים –  מבודדים, מצמצמים, מפלים, ומפרידים שחקן לבן ומתעלמים ממנו כפי שקורה יותר מדי באטלנטה עם קייל קורבר שמקבל הרבה פחות מדי כדורים בגלל שהוא 'לבן נאה מהמעמד הלבן העליון'; (תאמינו או לא. תאשימו אותי בגזענות או לא. אבל כמה עתונאים מאטלנטה אמרו לי זאת ללא משוא פנים: 'השחקנים השחורים בקבוצה מתעלמים יותר מדי מקורבר!'. זה שהוא עומד יותר מדי ולא מתפנה זו כבר בעייה אחרת).

קווין לאב הפך למה שפעם היה ג'רי לוקאס: שחקן לבן נפלא אולי, אבל מבודד, מופרד, ומתחיל לקבל רפיוטציה של 'אנוכי', ושחקן "שלא הופך את חבריו לקבוצה טובים יותר". רק בניקס של שנות ה-70 המוקדמות המוניטין הזה של ג'רי לוקאס איבד מעט מייחודו.

בדיוק אותו דבר החלו לומר על קווין לאב: אנוכי…חושב רק על סטטיסטיקה אישית…חושב רק על הקבוצה הבאה בה ישחק…פרימדונה…לא משקיע בהגנה…אגוצנטרי…מאוהב בעצמו…לא שומר על כושר…

קווין – צעיר שקט ומאד ביישן – לא הגיב לאף ביקורת, נבזית, מבזה, גסה, ומרשעת ככל שתהיה. אנשים קיבלו את חוסר ההגבה כהודאה והסכמה שקיים איזה חסר הנפשי. קווין מעולם לא כתב, לא דיבר, ולא הסביר את הרגשתו במינסוטה. אני משוכנע שיום אחד הוא יכתוב ספר על כל הטרגדיה שהיתה שם.

 

(קווין לאב ב-UCLA)

 

מה לא אמרו עליו ובמה לא האשימו אותו? 

"הוא לא מסוגל להישאר בכושר"…"הוא נעלם כשצריכים אותו"…"הוא עושה סטטיסטיקה במשחקים לא חשובים"…"הוא יותר מדי 'NICE'"…"הוא לא מסוגל לשפר שחקנים אחרים מסביבו"…"הוא לא שווה את 'ה-HYPE' שעשו מסביבו"…"אילו היה שחור איש לא היה שם אליו לב"…

משך כל התקופה הזאת ששפכו עליו הכל מכל, אני זכרתי את האולימפיאדה של  2012  כשמייק ששבסקי גילה מי הוא, ונתן לו לשחק את הדקות החשובות ביותר עם לברון, דוראנט, קובי, וכריס פול בחמישייה שניצחה את ספרד. הוא לא היה אנוכי, הוא לא שיחק עבור סטטיסטיקה, הוא היה בכושר, הוא נילחם, והוא היה הכי קבוצתי שיכול היה להיות. ששבסקי ציינו כאחד מכוכבי הנבחרת.

עונת 2014 בטימברוולבס היתה אסון. לאב היה תמיד שחקן שקט שהוביל במעשים ולא בדיבורים, והנה הוא בקבוצה שמאמנה ריק אדלמן נראה כאילו הוא רוצה להיות בכל מקום אחר רק לא כמאמן הקבוצה; רוביו נפל לשפל לא יאומן, ולאב ניפצע וויתר.

משהו  חייב היה לקרות.

 

(חברים בלב ונפש – החברים הטובים ביותר – קווין וראסל ווסטברוק)

***********************

מי הוא קווין לאב? הוא FREAK REBOUNDER. הוא ריבאונדר לא פחות טוב מדניס רודמן או מוזס מלון. אני לא צריך להתווכח עם אף אחד, רק לשלוף את דף הסטטיסטיקות. יש לו את המיקום הנפלא שרק ללארי בירד היה, ולכן עם ניתור בינוני ואתלטיות בינונית הוא הדניס רודמן ומוזס מלון של שנות ה-2010'S.. יש לו רגש PSYCHIC שלא ניתן ללמידה היכן לעמוד, מתי לעמוד, ובאיזה זווית לעמוד. יש לו ידיים רכות כמו לביג-מן הטוב ביותר שאי פעם שיחק כדורסל, והקליעה שלו מהפרימטר היא ארסית.

הוא לא יודע להיות שחקן כדורסל טוב בקבוצה רעה, אבל הוא השחקן הטוב ביותר בקבוצה טובה. לכן הוא כה הצטיין עם הנבחרת, ולכן הוא כה מצטיין עתה עם הקאבס.

כשהוא הגיע, מיד באו הזמירות: "לאב עבור וויגינס? השתגעתם?"

ואז באה הפציעה בכתף מאוליניק שסיימה לו את הפלייאוף. קריאות הנאצה על הטרייד עם וויגינס תפסו תאוצה שלא היתה כמותה. אפילו בקליבלנד החלו לדבר נגד קווין לאב. וכיצד קווין הגיב? הוא לא הגיב. רק המשיך להתאמן, והעונה בא לשחק.

קליבלנד לא הביאה אותו עבור 'העתיד'. קליבלנד הביאה אותו לנצח ע-כ-ש-י-ו. אם הקאבס לוקחת העונה אליפות, כל הטענות ששמענו על 'השטות' שהקאבס עשתה יכולות להיכנס אתם-יודעים-לאיזה-חור. זה ייגמר כצעד החכם ואפילו גאוני שעשה המנכ"ל דייויד גריפין.

אפילו אם הם יפסידו בגמר ה-NBA, ההחלטה של "לאב עבור וויגינס" היתה חכמה. קווין הוא רק בן 27, והוא שחקן הרבה, הרבה, הרבה יותר טוב ויעיל מוויגינס. אולי למינסוטה הצעירה וויגינס חשוב יותר ופוטנציאלי יותר. לקליבלנד לא היתה יכולה להיות בחירה חכמה יותר מהבאתו של קווין לאב.

ללברון יש עתה את אחד הריבאונדרים הטובים בליגה…יש לו את מוסר ה-OUTLET PASS הטוב בליגה…יש לו את אחד השחקנים הלוחמים ביותר והנועזים ביותר בליגה…יש לו את אחד השחקנים השואף לאליפות לא פחות ממנו…יש לו את השחקן הטוב ביותר שיכול להיות ב-'PICK-AND-POP' איתו (או עם אירוינג קרי')…יש לו קולע שלשות, ביג מן שהוא צרה צרורה ליריב.

משך 7 שנים בליגה קווין לאב היה כקפיץ דרוך. הוא אדם שקט אבל לעתים זהו חסרון גדול כי אתה אוצר – אוצר, לא עוצר – הכל בפנים. עתה עם טיירון לו הרגוע, קווין לאב הפך לשחקן רגוע. לא רק רגוע, אפילו מחייך.

הבוקר לברון נתן לו את המחמאה הגדולה ביותר כשאמר לספורטס סנטר ש-"קווין עושה ממני שחקן טוב יותר!".

המעבר לקליבלנד חידש לקווין לאב קריירה שעמדה ללכת לאיבוד. קווין לאב עשה מהקאבס – זוהי דעתי האישית כמובן – את הקבוצה הטובה ביותר היום בליגה!

(רגע בנבחרת ארה"ב: קווין – אחלה בחור שיודע גם לצחוק כשהוא משוחרר, וטיירון לו גורם לו להיות רגוע ומשוחרר!)

.

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
86 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
09/05/2016 20:50:07

לאב לא מסוגל להגן לא על הצבע ואין לו כלל הגנת פרימטר ולא הגנת ופיק אנדר רול, קולעים עליו ב62 אחוז אפקטיביות (האחוז הנורא בכל הפליאוף ולדעתי מאז ומעולם), נכון הוא ריבאונדר בחסד אך חור בהגנה. בנוסף אתה שוכך שהוא משחק נגד מיסאלפ והורפורד שלא מסוגלים לקחת ריבאונד ולצידו יש שחקניםשנקראים לברון גיימס וקרי אירווינג לעומץ קורבר וביזמור. ההחלפה של וויגנס הייתה נכונה לבנייה המיידית ולריווח המשחק (אם ויגנס לא משפר את הקליעה מינוסטה חייבת להחליף אותו) אבל אל תתבלבל לאב לא קרוב להיות בוש בהגנה (מגן הפיק אנדרול הטוב בליגה), כשהמזרח כזה חלש לא בעיה לבלוט אך כשהוא יפגוש את גרין וקרי או את אולדריג הוא יסבול (אפילו ווסט חגג עליו)

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 20:51:57

הישאר בדעתך ואני אשאר בדעתי

תiמר
תiמר
09/05/2016 20:54:21

איזה סיפור עצוב.. אבל מזל שיש סוף טוב..

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 20:55:01

את אותן שטויות אמרו על בארקלי.
שניהם הפאור פורוורדים הגדולים בזמנם. אז הוא לא המגן האישי הטוב בעולם, אז מה?
קראת את המאמר בכלל?

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
09/05/2016 21:04:51
Reply to  מנחם לס

קראתי ונהנתי מאוד אך לטעמי הקשר בינו למציאות הוא קלוש לאב לדעתי הpf ההגנתי הגרוע ביותר בליגה.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
09/05/2016 21:09:58

כמובן לא בליגה אלא בפליאוף

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 21:15:47

נניח שזה נכון (מה שזה לא נכון בכלל). אז מה אם הוא שחקן הגנה אפסי, כשהוא במשבצת 4 קולע 25 עם 14 ריב', והיריב במשבצת ארבע קולע 15 עם 7 ריב'?

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
10/05/2016 0:49:10
Reply to  מנחם לס

מה עם סלים אחרי חילוף?

אורי הלוי
אורי הלוי
09/05/2016 21:05:07
Reply to  מנחם לס

1. בארקלי הפאוור פורוורד הגדול בזמנו? לא בטוח בכלל.

2. נכון, גם על בארקלי אמרו את זה. ובמידה רבה, הם צדקו. גם לאב וגם בארקלי היו שחקני הגנה לא יעילים במקרה הטוב וגרועים במקרה הרב. ההאסל והמאבק שהיה להם לכל ריבאונד הוא אכן חשוב, אבל היא לא משנה כשאתה נותן לקבוצה השנייה סלים קלים.

3. אני מסכים שלאב נותן פלייאוף מצוין עד עכשיו, אבל צריך לשים דברים בפרספקטיבה. בסיבוב הראשון שמרו עליו מרכוס מוריס וטוביאס האריס, שחקני הגנה לא משהו ומיסמאץ' מעולה ללאב. בסיבוב השני שמר עליו בעיקר פול מילסאפ שאיטי מדי בשביל לשמור על הפיק אנד רול עם קיירי ולברון, והאין-הגנה שראינו מאטלנטה בסדרה בהחלט תרמה לזריקות הפנויות שלאב קיבל.
מה שאני מנסה לומר זה שלאב אמנם משחק טוב, אבל חלק גדול מזה הוא תוצאה של הנסיבות הקלות שהיו לו. זה לא מוריד מערכו של לאב, אבל צריך לחכות איך יתנהל מול קבוצה טובה יותר ובפרט מול הגנה טובה יותר.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
09/05/2016 21:10:45

כן בארקלי הוא הפואר פווארד הגדול בדורו ואחד משלושת השחקנים הטובים בעולם בתקופתו.

אורי הלוי
אורי הלוי
09/05/2016 21:12:56

אולי הוא היה בשיא שלו, אבל כשמדברים על "תקופה" נהוג לדבר על פרק זמן יותר ארוך, ולקארל מלון יש מה לומר בנושא כשמדברים על יציבות לאורך השנים.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
09/05/2016 22:16:50

אורי וואלה זה שאלה קשה מאוד
בשיאו בארקלי היה טוב ממלון
לבארקלי היו 5-6 שנים שהיה ה PF הכי גדול בליגה ואולי בהיסטוריה

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 21:17:05

כתבתי למעלה: מה זה חשוב אם אתה שחקן הגנה טוב או לא, כשאתה קולע 10 נק' יותר מיריבך במשבצת 4 ולוקח 5 ריבאונדים יותר ממנו?

Smiley
Smiley
11/05/2016 0:52:41
Reply to  מנחם לס

מנחם, זה צריך להימדד לאורך זמן. במינסוטה הוא עשה זאת כי היה השחקן הטוב בקבוצה, לכן שימש כאופציה הראשונה והיה הרבה דקות על המגרש. אין ספק שמדובר בריבאונדר יעיל וטוב אבל זה לא בהכרח מראה על הגנה טובה.
בקליבלנד הוא נהנה מהנוכחות של שני שחקנים יוצרים כלברון וקיירי ככה שבהחלט נוח לו, כמו שרשמת, לנגן כינור שלישי כשיש 1-2 שחקנים מובילים על ידו.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 21:18:59

לאטלנטה היתה העונה את אחת ההגנות החזקות בליגה

אורי הלוי
אורי הלוי
09/05/2016 21:21:35
Reply to  מנחם לס

בעונה הרגילה כן, אבל נגד קליבלנד בפלייאוף משהו נכבה שם והם לא ידעו מה לעשות בהגנה. שוב, להתקפה המעולה של קליבלנד הייתה השפעה גדולה על זה, אבל זה אומר שצריך לשים בפרספקטיבה את התפוקה של לאב.

רובי 23
רובי 23
10/05/2016 11:30:39

בארקלי הוא הפאוואר פורוורד הגדול בכל הזמנים אה כן הגדול ביותר זה דאנקן רק שדאנקן הוא בכלל סנטר ששיחק 4 לצד רובינסון לראשונה בחייו ולאחר מכן שמו לידו כל מינייי גבוהים מצחיקם שהוחלפו במהלך המשחק באבע נמוך ודארנקן חזר לסנטר . כן דאנקן טוב מבארקלי אבל הוא פורוורד סנטר ואת בארקלי אפשר לקחת לפניי כל ארבע אחר בהיסטוריה בקלות .
בארקלי היה שמר אישי טוב אבל הוא נמוך מאוד ולא יכול לספק הרתעה הגנתית ועזרה ולכן חולשתו היחסית בהגנה היא מובנת

דניאל רבני
דניאל רבני
09/05/2016 21:12:15

לאב גרוע בהגנה…אני מבין את מה שאתה אומר ואתה צודק בהרבה ממה שרשמת שהוא ריבאונדר עילאי וכו'…אבל שחקן לא יכול לשמור ככה…אולי השחקן שלו קולע 5-10 פחות אבל בוא לא נשכח שכדורסל זה קבוצתי והגנת הפיק אנד רול שלו רעה וההגנה על הטבעת מצחיקה

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 21:17:48

אז איך הקאבס כל כך טובים?

דניאל רבני
דניאל רבני
09/05/2016 21:18:18
Reply to  מנחם לס

ראית את ההתקפה והשלשות ?

john
john
09/05/2016 21:22:46
Reply to  מנחם לס

מסתבר שבגלל לברון ג'יימס קיירי אירווינג, ג'יי אר סמית' ריצ'ארד ג'פרסון וטריסטין תומסון. לאב ממש לא מזיק ויש לו סה"כ השפעה חיובית אבל הוא לא ממצטייני הפלייאוף עדיין. למרות שאני שמח שירדו לו מהגב רוב המבקרים שאימללו אותו כמעט כל הקריירה. בהחלט מגיע לו יותר פירגון

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 21:28:15
Reply to  john

ג'ון, אחד מהשניים: או שאתה זקוק למשקפיים, או שאתה לא מבין כזה גדול בכדורסל כפי שחשבתי. לדבר על ג'פרסון, ג'יי אר, ות'ומפסון ש'בגללם' ניצחו ולהשאיר בחוץ את השחקן הטוב ביותר על המגרש?

עשה לי טובה.

דניאל רבני
דניאל רבני
09/05/2016 21:41:00
Reply to  מנחם לס

חחחח פה אני מסכים עם מנחם…אולי לאב רע בהגנה אבל אני חייב להגיד שבאופן כללי הוא תורם יותר מתומפסון ובטח ובטח שיותר מג'פרסון
בנוגע לג'יי אר אם להגיד את האמת יש להם אותו תפקיד…לזרוק ולזרוק מ3

john
john
09/05/2016 21:50:51
Reply to  מנחם לס

זה היה בקצת ציניות…זה לפי סטטיסטיקה מתקדמת. ברור שלאב עולה עליהם כשחקן. אבל עוד פעם האם אתה מתייחס לכל הפלייאוף או לכמה שבהם הצטיין?

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
10/05/2016 0:50:43
Reply to  john

הגזמת. לאב מרווח לקליבלנד את המשחק ופרט ללברון הוא by far הכי חשוב שם. כן, יותר מאירווינג ובלא מעט.

john
john
09/05/2016 21:18:15

אחזור על מה שכתבתי בתגובה אחרת.
במבחן העין אני מאוד מתלהב מלאב… הבעיה היא שהסטטיסטיקה סותרת את מה שאני רואה

בכל הסטטיסטיקה המתקדמת הוא בנפילה חופשית. יש לו יוסיג' טוב יותר מאשר בתקופת בלאט אבל דווקאי ה-WIN SHARES בהגנה והתקפה צנחו. הוא בהחלט לא נראה כסיבה שהקאבס מנצחים ככה.

בנוסף כאשר בודקים את הריבאונדים שהוא לוקח רואים שהוא מקום שני בפלייאוף בלקיחת ריבאונדים ללא מאבק (8.8 למשחק) ורק מקום 11 בכמות הריבאונדים במאבק (3.8 למשחק). עוד מגלים שכאשר נאבק על הריבאונד הוא זוכה בכדור רק 30% מהפעמים נתון נמוך משמעותית מהמתחרים על תואר הריבאונדרים המצטיינים

ואני בכלל לא מדבר על הTS% שלו שנמוך משמעותית מחבריו לקאבס (שפוגעים מכל מקום בחודש האחרון. כמעט כל נתון יותר מתקדם מראה על שנה לא טובה של לאב ואני חושב שאני כמוך קצת מושפע מכמה משחקים בודדים שהוא הרים את משחקו.

ברמת הצפיה כיף לי לראות את התנועה שלו. הקליעה שלו יפיפיה ואולי בגראנד סקים הוא יהפוך לפקטור חשוב בסדרות המאתגרות יותר בהגנה.

בקיצר מצד אחד כמו בארקלי אני אשמח להגיד שאנליטיקס מתקדם זה איכסה. מצד שני זה מגן על שחקנים שיש להם מוניטין רע כמו ג'יי אר סמית' שנותן פלייאוף מעולה בהתקפה ואפילו בהגנה.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 21:24:03
Reply to  john

אני לא הולך לרפרנס. פשוט הייתי במשחק וראיתי שהוא היה השחקן הטוב ביותר והחשוב ביותר בקאבס, ואתמול ראיתי אותו דבר בטיווי (אתמול אולי לברון היה טוב ממנו).
כל המספרים האחרים לא מעניינים אותי. אני יודע שהוא היה נהדר בשני המשחקים.
(והריבאונדים ללא 'מאבק' הם בגלל שהוא יודע היכן לעמוד ולהיכן ייפול הכדור. בדיוק כמו לארי בירד)

ומה זה משנה אם זה 'מאבק על הריבאונד' או לא מאבק? ריבאונד זה ריבאונד. אם הוא לא היה לוקח אותו יש סכוי ששחקן אטלנטה היה לוקח אותו

john
john
09/05/2016 21:45:56
Reply to  מנחם לס

במבחן העין אני מסכים.

לגבי הריבאונדים פחות, מכיוון שיש לו 19.5 ריבאנדים למשחק שנופלים בקרבתו (כ-3.5 פיט שזה בערך 115 ס"מ ממנו) והוא קולט 12.5 למשחק. רק 2.9 מהריבאונדים שהוא לא קולט הולכים לחבריו הצמודים לקבוצה כך שכ-4 ריבאנדים נשדדים ממנו כל משחק. ברור שהמיקום שלו מאפשר לו כל כך הרבה ריבאונדים פוטנציאלים אבל הוא לא עילוי ריבאונד כמו שפעם חשבו.

אגב גם ברור לי שזה לא מדגם אמיתי כי לא שוחקו מספיק משחקים. אבל מצד שני בעונה הרגילה הנתונים שלו טובים יותר חוץ מבריבאונד ששם דווקא הראה פחות יציבות

עידו גילרי
עידו גילרי
09/05/2016 22:08:04
Reply to  john

ה-30% זה מה החלק של הריבאונדים במאבק מסך הריבאונדים שהוא לוקח ולא אחוז הפעמים שבהם הוא מנצח במאבק.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 21:30:58

אגב, אני שמח שיש לי שותף לדעתי על קווין לאב: לברון, שהבוקר אמר לספורטס סנטר ש-"לאב היה השחקן הטוב ביותר שלנו".

עידו גילרי
עידו גילרי
09/05/2016 21:35:31

מנחם אני אתייחס רק לסוגיית ההגנה מכיוון שהוא באמת שחקן התקפה מצוין, ובבקש תנסה לקיים דיון ענייני. לאב מאפשר לשחקן שהוא שומר בערך 10% יותר משחקן ממוצע עבור 10 זריקות למשחק זה יוצא 2 נקודות יותר למשחק שהוא עולה לקבוצה. לאב לוקח בערך 10% יותר מאפשרויות הריבאונד בהגנה משחקן ממוצע כך שעבור 15 הזדמנויות מדובר בערך ב-1.5 ריבאונד למשחק. בהנחה המוגזמת שכל הזדמנות כזו תהפוך לריבאונד של היריב זה יוצא עוד 1.5 זריקות שבאחוז אפקטיבי ממוצע של 50% נותן עוד 1.5 נקודות ליריבה. כלומר בסה"כ יוצא שלאב עדיין "עולה" לקליבלנד ב0.5 נקודה למשחק ביחס לממוצע בצד ההגנתי וזה רק בשקלול הזריקות שנלקחות עליו תוך כדי נתינת משקל מקסימלי לריבאונדים שהוא לא ייקח. בפועל לדעתי לאב עולה לקבוצה בלפחות נקודה למשחק מעל שחקן הגנה ממוצע.

רועי ויינברג
09/05/2016 22:07:55

1+

השאלה הגדולה היא האם הוא תורם יותר בהתקפה משמזיק בהגנה. לדעתי התשובה היא לא, על בסיס הראיות שעידו העלה למעלה (וגם על זה שאם קריס האמפריס חוגג עליו בצבע, מה יקרה מול כל גבוה חזק אחר בצבע?).

דרך אגב, מנחם, אתה שם אותו בחמישייה לפני דריימונד גרין? לפני אולדרידג'?

עידו גילרי
עידו גילרי
09/05/2016 22:13:23

אני לא חושב שיש בכלל ספק שהתרומה שלו בהתקפה עולה על הנזק בהגנה. השאלות הרלבנטיות הן:
האם ההפרש בין התרומה לנזק שווה חוזה מקסימום (אני לא כל כך בטוח).
האם הקאבס יכולים להגיע איתו לאליפות (יש סיכוי לדעתי)

עידו גילרי
עידו גילרי
09/05/2016 23:41:06

הולי שיט!. אחרי שקראתי את התגובה של ג'ון הלכתי להסתכל על המספרים ההתקפיים שלו. אני הייתי בטוח שהוא קולע באחוזים הרבה יותר גבוהים. אוקיי עכשיו אני לגמרי לא בטוח לגבי התשובה שלי לשאלה שלך. אני צריך להקדיש לזה עוד קצת מחשבה.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 23:58:01

האחוזים שלו מה-2 מזעזעים ממש. הוא טוב יותר מה-3…

עידו גילרי
עידו גילרי
10/05/2016 0:02:55

בסך הכל הוא קולע באחוז אפקטיבי הנמוך משמעותית ממוצע הליגה. בטח שלשחקן פנים זה ממש גרוע.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 22:51:06

אני כן. דריימונד יהיה בורג לא מתאים בנבחרת. אולדרידג'? אני לא בטוח, אבל לפי לונדון בה לאב היה הפרונט קורט מס' 1 אני מעדיף אותו בנבחרת. הוא פשוט יותר "מתאים" ללבוש גופייה עם USA

Smiley
Smiley
11/05/2016 0:56:03
Reply to  מנחם לס

בנבחרת האמריקאית הוא לא קיבל הרבה דקות. גם ב-2010 וגם ב-2012.
ושוב, מלבד דוראנט ב-2010 שהיה יוצא מן הכלל ואפשר להגיד כי הוא אולי הבודד שלקח נבחרת אמריקאית על הגב, זה לא חוכמה לשחק שלידך נמצאים 4 מהשחקנים הטובים על המגרש, פערי האיכות פשוט עצומים עם האמריקאים.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 23:04:33

רועי, אם אתה טוען שהתרומה שלו בהתקפה ובריבאונד לא יותר ממשקללת את חסרונו בהגנה, אז יש לך עוד הרבה ללמוד.

אני בכלל לא מסכים שהוא מגן רע כי ישנם דברים שרואים רק במשחקים, שלא נימדדים בסטטיסטיקה, (ורואים אותם גם בטיווי )והם לא נימדדים בסטטיסטיקה כי הוא אחד מהמגינים הקבוצתיים החכמים בכל הליגה, הןווה אומר עוזב את האיש שלו על מנת לעזור במקום אחר., אני מציע שתחזה ביותר משחקים ותשי לב להגנה הקבוצתית שלו שעליה לא מקבלים קרדיט, ולמעשה אפילו נענשים בהרבה מקרים סטטיסטית.

הבעייה שלך ידועה – אתה תלמיד בי"ס ולא יכול להישאר ער למשחקי אז המחשבה שלך נקבעת בעיקר ממספרים סטיסטיים במקום באבחנה בזמן אמת.

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
10/05/2016 5:19:33
Reply to  מנחם לס

מנחם לאב שחקן התקפה מצויין, אך אין קשר בין התקפה להגנה. עכשיו לגבי סוגיית הריבואנדים אקח את אנדרה דראמונד הוא הריבאונד המוביל בליגה בי פאר (הריבואנדר הטוב מאז דניס רודמן רשם העונה 5 ריבואנד התקפה),ומקום שני בעונה הסדירה בריבואנד הגנה, והוא עדיין לא נחשב למגן טוב חודרים עליו יחסית בקלות הוא לא מגן מספיק טוב על הטבעת לא חוסם מספיק לא משנה זריקות… (לכן הניסיון של לשחזר את מה שהיה באורלנדו עם דוויט הווארד נכשל). ההגנה של לאב נוראית (העבודת רגליים שלו בהגנה רעה מאוד), עוברים אותו בקלות בפיקאנדררול קולעים עליו באחוזים מגוכחים הוא לא חוסם מספיק לא מגן על הטבעת… (אני בכלל לא מדבר על האפשרות לשמור על שחקני חוץ). לגבי יחס הנקודות גם הארדן קולע 10 נקודות מול השחקן שמולו (אך האחוזים לא משהו בדומה ללאב) והגנה שלו נוראית.

רובי 23
רובי 23
10/05/2016 11:36:33

לאב ריבאונדר טוב מדראמונד . אולי לא בשנתיי האחורנות אבל לפניי כן .
יותר קשה לקחת ריבאונד כשאתה אופציה ראשונה או שניה בהתקפה מאשר כשאתה אופציה אחרונה כמו דראמונד וכל עניינך זה הריבאונדים .
הבעיה ההגנתית של דראמונד היא בגלל שהוא עבר לעמד הסנטר והוא פשוט לא סנטר ולא מספק הרתעה מבחינת חסימות . כשלאב משחק לצד מוזגוב אין לו בעיה כשהוא משחק כסנטר לצד תומפסון יש לו בעייה מסויימת . לאב ודראמונד מתקשים מול גארדים וסטארץ' פור כי היום אין מאמנים ורכזים עם איי ק יו שיודעים להפעיל גבוהים כמו פעם ולכן הגבוהים הקלאשים חסריי שימוש ויעילות כך שאי אפשר באמת לבדוק את היעילות ההגנתית של הגבוהים הלא כל כך גבוהים גמו לא ב ודראמונד בעודשהסנטרים עדיין מספקים הרתעה בחסימות ושחקנים כמו גרין ואפילו לברון מספקים ניידות הגנתית גבוהה יותר

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
10/05/2016 11:53:52

כתבת שטויות דראמונד לא סנטר חייה אתלטיץ בגובה 2.11 אין לו לא את הטווח ולא את הזריזות של pf להגיד שלאב טוב בריבאונד מדראמונד זה שטויות הוא לוקח 30 אחוז רק מהריבואנדים שבהם הוא במאבק (אחוז נמוך מאוד) , רוב הריבואנדים שלו נלקחים ללא מאבק כאשר שחקן אחר מקבוצתו יכול לקטוף אותם (הוא אפילו לא הריבאונדר הטוב בקבוצה אז שיהיה יותר טוב מאחד הריבואנדים הטובים בהיסטוריה).

רובי 23
רובי 23
10/05/2016 19:33:37

זה שתכתוב שדראמונד הוא 2.11 כמו שלאב רשום 2.08 לא יעשה אותם לכאלה . דראמונד הוא 2.07 ביום טוב שמנפח את הגובה שלו אתה יכול לבדוק את זה תראה אותו ליד שחקניי 2.10 ותשווה [אולדריג' דאנקן לא חסר] מוטת הידיים של דראמונד לא גדולה .

אני לא יודע למה אתה משווה כזכור לי ללאב היו מעל 30 ריבאונדים במשחק אחד ולזה דראמונד החיייתי הזריז [איזה זריזות ? לאב עובר שחקנים בתנועה אחת דראמונד לא יכול לעברו את מנחם או לרוץ את המגרש]
ללאב הייתה עונה עם אין ספור דאבל דאבלים בעצם זה היה רצף של יותר משנה היו לו ממוצעים של 17 -18 ריבאונדים שהצטמקו בסוף השנה בגלל פציעות עקב המסה הגדולה שהייתה לו וכך יצא שהוא לא סיים את העונה עם אותם מספריי ריבאונדים שדומים לדראמונד . מעבר לכך דראמונד שיחק כארבע עד לפניי שנתיים זאת עובדה .
בנוסף דראמונד הוא אופציה אחרונה או לפניי אחרונה בהתפקה ולולא נחשב לכוכב בכלל לא היו מהלכים אליו . אתה סובל מהערצת השחור "אתלטי "' האופיינית להרבה ישראלים . ללאב היה ניתור חוזר מהיר והוא היה מטביע מתחת לסל הרב מאוד פעמים בניתור חוזר .

בשנתיים האחרונות הוא עבר פציעות וחזר מפציעות כולל פציעת גב שהאטו אותו הורידו את הניתור הזריזות והאגרסיביות שלו אבל להשוות לדראמונד באמת ?
בעונה האחרונה במינסוטה הוא סיים עם 25.5 נקודות וש2.6 ריבאונדים אחריי שרוב העונה הוא עמד על מעל 14 ריבאונדים עד שהיה ברור שהם לא יגיעו לפלייאף וחלה דעיכה .

מספריי ריבאונדים הם דבר מרשים אבל פחות מרשיםכשכל האחרים זורקים ורק אתה רץ לריבאונד .

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
10/05/2016 0:55:32

מנחם ישים את עופר פליישר לפני אולדריג' וגרין.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 22:48:27

ענית עתה במקומי: אפילו אם הוא "עולה" לקבוצה נקודה במשחק יותר משחקן הגנה בינוני, תרומתו להתקפה ולמשחק הקאבס בכללו מסבירים את יעילותו

עידו גילרי
עידו גילרי
09/05/2016 22:51:15
Reply to  מנחם לס

אין לי ויכוח לגבי זה. אבל אתה טוען שהריבאונדים שהוא לוקח הופכים אותו לשחקן הגנה טוב. אני מקווה שהחשבון הגס שעשיתי כאן מראה לך שהם אכן תורמים הגנתית אבל בהחלט לא מחפים על חוסר היכולת שלו לשמור. לכן בכללי הוא שחקן הגנה חלש מהממוצע.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 23:07:35

מה שרואים במשחק ולא נירשם בסטטיסטיקה, זו ההגנה הקבוצתית המצויינת שלו. הוא אחד השומרים הקבוצתיים החכמים ביותר,

מבחינה סטטיסטית אני בטוח שתזוזה לעזור במקום אחר, עולה לו סטטיסטית כי בהרבה מקרים הכדור מגיע לאיש שהוא שמר עליו, ועזב כדי לעזור במקום אחר.

עידו גילרי
עידו גילרי
09/05/2016 23:23:21
Reply to  מנחם לס

לא ברור לי למה אתה אומר את זה. ההתמצאות ההגנתית שלו היא ממש חלשה. הוא לא מרבה לעזור והוא עושה את זה בתזמון לא כל כך מוצלח.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 23:21:00

אבל אם לאב לוקח 13-14 ריבאונדים למשחק שהם יותר ב-5 ואולי 6 ריבאונדים משחקן פרונטליין ממוצע אחר במספר 4, החישוב שלך שגוי

עידו גילרי
עידו גילרי
09/05/2016 23:27:26
Reply to  מנחם לס

קודם כל הוא לא לוקח 13 14 למשחק ושנית אנחנו מדברים רק על הריבאונדים בהגנה (הוא ריבאונדר התקפה טוב). חוץ מזה צריך להשוות ביחס למספר הדקות כי זה פקטור משמעותי בכמות הריבאונדים ששחקן צובר. מה שבאמת משנה כאן הוא כמה הזדמנויות יש לו ואיך הוא מנצל אותן ביחס לשחקן ממוצע שהיה נמצא שם במקומו. זה החישוב שהבאתי. כמובן שזה לא משהו מדויק אלא רק כדי לקבל מושג כללי. בכל מקרה הלכתי כאן מאד לטובתו של לאב.

רובי 23
רובי 23
10/05/2016 11:27:19

הוא מקום שלישי בכל הפלייאוף בריבאונדים וזה כולל את החבר דראמונד שקיבל 4-0 והוא הארבע היחיד ברשימת הריבאונדים וזה כשהוא משחק עם תומפסון ולברון ששנייהם ריבאונדים מעולים ופוגמים במספרים שלו ובנוסף שריר החשק שלו עם קיירי ולברון עדיין לא עומד על 100 % כפי שהיה בעבר

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 23:26:13

אני לא יודע על איזה "אפשרויות ריבאונד" אתה מדבר. לאב לוקח 12.5 ריב' ממוצע למשחק. אני בטוח שהממוצע למספרי 4 בליגה המשחקים בערך אותו מספר דקות אליו נופל ב-4,5 ריב' למשחק, לא 1.5. כפי שאתה כותב.

עידו גילרי
עידו גילרי
09/05/2016 23:38:58
Reply to  מנחם לס

ה-12.5 למשחק זה רק בפלייאוף ובכל מקרה אם מסתכלים ל-36 דקות ללאב יש 9 ריבאונדים בהגנה. לכן ביחס ל-7.5 זה נשמע הגיוני. בכל מקרה כמו שהסברתי השאלה הרלבנטית היא לאו דווקא כמה הוא אוסף אלא מה היה קורה עם מישהו אחר היה בסביבה לאסוף אותם. ללאב ישאחוז גבוה יחסית של ריבאונדים שבהם שחקן אחר של קליבלנד נמצא לידו ו"מוותר לו על הריבאונד" (זה לא באמת המצב פשוט תיאור של הסיטואציה ולכן אם הוא לא היה שם החבר לקבוצה היה לוקח את הריבאונד). כל זה ביססתי את החישוב.
אם אתה רוצה להביא חישוב נגדי זה יהיה נחמד.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
09/05/2016 22:23:25

קווין לאב היה הביץ של קליבלנד
הוא לא עשה שם הרבה ונראה שהוא סובל מלפלופ
וואלה אתמול שם 8 מ 15 מה 3
1 מ 10 מה 2
אתה מצפה לקצת יותר יכולת בפוסט אפ מהגבוה שלך
מאז הפלייאוף הוא פורח כמו פטריות אחרי הגשם
איפה את יא פלו ג'ו , תני סימן הדוקטור הביא פוסט על קווין לאב שגומר עליו את ההלל לא כמו ה – ללל

jojo
jojo
09/05/2016 23:07:08

אהבתי את המשפט "מעולם לא הפסיד משחק בפלייאוף" כשהיו לו בערך שמונה ורבע כאלו..
אל דאגה מומי, מאז שמר אהבה הידק את היחסים עם לברון, קרנו ירדה (וגם תלתליו..) אבל לברון כלברון עוד יתהפך וישפיל אותו בריש גלי מיד עם ההפסד הראשון.
אמנם מבקרת וכותבת פחות בגלל תקופה לא מלבבת אבל עוקבת אחרי כל מה שקורה בפלייאוף וכאן.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 23:11:30
Reply to  jojo

ג'וג'ו, מה רע ב-0-8? האם את עושה 0-8 בהרבה תחרויות בחייך? מה יותר טוב, -8 או 2-6? אני מוכן להיות 0-8 בכל צעד בחיי, ומהר מאד אהיה האדם העשיר בעולם.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 23:14:08
Reply to  jojo

ודבר נוסף ג'וג'ו: אילו עקבת קצת יותר אחרי היחסים בין לברון ולאב, היית יודעת גם את שבין השניים שוררים יחסים מצויינים, ולברון לעולם לא "יעלה עליו וישפיל אותו". רק חסר מושג מסוגל(ת) לכתוב ככה.

jojo
jojo
09/05/2016 23:16:53
Reply to  מנחם לס

בעונה שעברה הוא מתח עבר ביקורת פומבית קשה בטוויטר ובראיונות והרבה להתייחס להשתלבות הכושלת שלו בקבוצה. השנה אחרי הפיטורים של בלאט כנראה מצב הרוח של לברון השתפר והוא נעים יותר כלפי החברים לקבוצה.

john
john
09/05/2016 23:37:17
Reply to  jojo

מקווה שהכל בסדר.

הוא שיחק 2 סדרות השנה ועוד אחד מול בוסטון שנה שעברה .(נראה לי נפצע בשלישי).
נראה לי סה"כ 11 או 12. בכל מקרה כולנו נהיה חכמים יותר (ותקוותי ששמחים יותר) שההפסדים של הקאבס יגיעו ברגעים המכריעים. דווקא אין לי דבר אישי נגד לאב. הוא איכשהוא לא מרגיז אותי ביחס לאחרים בקאבס

גל אל-איי
גל אל-איי
10/05/2016 1:08:10
Reply to  jojo

לא מלבבת מבחינת בעיות בלב? (בלשון סגי נהור – גיא!!)

jojo
jojo
10/05/2016 7:30:19

תודה לך ולג'ון על ההתעניינות. בעיות בריאות במשפחה. נתנחם בשובו של סטף קארי למגרשים 🙂

no funny shtuff
no funny shtuff
10/05/2016 12:17:36
Reply to  jojo

תרגישו טוב!!

עידן
עידן
09/05/2016 22:27:19
מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 22:54:35
Reply to  עידן

גדול!

ת'אנדר
ת'אנדר
09/05/2016 22:39:59

ת'אנדר
ת'אנדר
09/05/2016 22:41:08

קישור לתמונה שמנחם דיבר עליה –

http://www.siz.co.il/my.php?i=guzoiwy2zzqw.png

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 22:55:25
Reply to  ת'אנדר

תודה!

דורון האסטבן
דורון האסטבן
09/05/2016 22:45:38

מענין מאד מה שגון וגילרי כותבים על הריבונוד.
בשם ינתי פרזי החיבוק של לברון השפיע על מנחם.
האפליה של הברדרס נגד הלבנים קיימת וטוב שכטתבים
על זה. ההגנה של לאב בפלייאוף הזה טיפה השתפרה
אך רחקה מלהיות בנורמת הליגה.

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 22:56:33

תודה על הסיכום. אני שמח שכל כך הרבה כאן הם מומחי הגנה

Berch
Berch
09/05/2016 23:06:12

אני מבקש מכל הנוכחים לא להשוות לבארקלי.
אף אחד. אף פעם.
זה פוגע ברגשות הציבור !
(נראה את לאב מתמודד עם שאקיל בשידור…)

גל אל-איי
גל אל-איי
10/05/2016 1:13:02
Reply to  Berch

1+++ דרך אגב? האם לעכברי ההופס מישראל יש אפשרות לצפות בפרסומות ההיסטריות של חברת הביטוח סטייט פארם? מככבים בה כריס פול, דיימו, דיאנדרה ג׳ורדן, קוווין גארנט בתחפושת של קשיש ולאב כננס עם ראש גדול. בידקו ביויוטיוב – פרייסלס!

גל אל-איי
גל אל-איי
10/05/2016 1:15:01
גל אל-איי
גל אל-איי
10/05/2016 1:17:31
Kingjames23
Kingjames23
09/05/2016 23:06:17

תודה על הכתבה היה לי עונג לקרוא וגם להסכים עם מה שרשמת.
ורק אני חושב שלשמור על הורפוד או מילסאפ זה משימה קשה?לפי דעתי לא פחות קשה מלשמור על גרין

מנחם לס
מנחם לס
09/05/2016 23:16:34
Reply to  Kingjames23

לא יותר קלה בשום אופן! לדעתי לשמור על הורפורד ומילסאפ בפרונטליין הרבה יותר קשה מאשר לשמור על גרין ובוגוט, או מי שלא יהיה השני!

john
john
09/05/2016 23:50:50

מנחם אני מסכים שלאב אחלה שחקן והוא גם יחודי מאוד ביחס לגובהו ומימדי גופו. וגם אני חשבתי שנתן משחק מצויין אתמול. אבל בוא לא נדמיין שקווין דופק הופעה יוצרת דופן או מאוד מרשימה עד כה בפלייאוף. הוא קולע רע מה2 והאחוזים לשלוש טובים אבל לא יציבים ממשחק למשחק. יכולת הריבאונד שלו טובה אבל כל המספרים וגם מבחן העין מראה שטריסטין תומפסון ואפילו פריי עולים עליו בהגנה.

אני מכיר נהדר את היכולת של לאב לבצע hedge and recovery וגם חשוב לציין שלמרות שקולעים עליו באחוזים גבוהים הוא מצליח תמיד להשאר על שומרו ובכך לא מכריח עזרה מחבריו מתוך הצבע. ולכן אולי גם אני שותף לקו ההגנה. אבל אני לא רוצה לעבור לקו תקיף כאשר בפועל בעיני הוא עדיין השחקן השלישי בטיבו בקאבס אחרי אירווינג שנותן פלייאוף טוב ממנו בדיוק כפי שהיה רוב תקופתו בקאבס.

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
09/05/2016 23:53:56

א.גם אני מאוהדיו של לאב, אבל יש להודות על האמת – אם הוא היה שחור הוא לא היה בולט וזוכה למחמאות כמו שקיבל כאן.
ב. להגיד שהוא לא שומר טוב כדי לתפוס מקום בריבאונד אם היריב יחטיא – זה טיעון לא מובן. בכלל.
ג. הממוצע שלו טוב מיריביו בגלל קליעות ה3 שלו. בתוך הצבע הוא לא מי יודע מה.
ד. לברון זוכר את העונה הראשונה שלו ושל לאב, הוא יודע שלאב צריך ביטחון עצמי, לכן הוא כל כך משבח אותו, לכן לאב מקבל כל הזמן מסירות אפילו שלברון יכול להיכנס לבד לסל – לברון מקריב מנקודותיו כדי לבנות את לאב.

מנחם לס
מנחם לס
10/05/2016 0:03:07

לברון אף פעם לא מקריב את עצמו

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
10/05/2016 0:10:05
Reply to  מנחם לס

למען המורשת והכבוד צריך אליפות, למען האליפות צריך את לאב מתפקד, זו הקרבה למען השגת מטרת העל.
לדעתי אם זה היה משחק מחוץ לליגה לברון לא היה מוסר לו אפילו 30% מכל מה שהוא מחלק לו עכשיו.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
10/05/2016 1:11:56

לאב מצוין בהתקפה ובהכרח חלש בהגנה, אי אפשר לומר אחרת.
הוא לא מתאים לכל קבוצה מהסיבה שלא כל קבוצה יכולה להרשות לעצמה שהPF שלה ישחק ככ רחוק מהסל.

לפעמים הוא מזכיר לי את נוביצקי – מגן גרוע אבל בגלל גובהו ריבאונדר טוב. נוביצקי היה קולע 20 ומקבל 15 מהשומר שלו.
להסתפק בנתון הזה זו טעות מאחר ויש עוד פרמטרים לשומר גרוע – אסיסטים שמחולקים עליו, ועוד החלטות הגנתיות אחרות שעולות ביוקר.

בכל מקרה, בליגה שבה אתלטיות ופיזיות שולטות – אני את אולדריג', גרין וגריפין.

Ish
Ish
10/05/2016 2:43:51

לא שהיה להם פוינט גארד טוב כשלאב הגיע למינסוטה אבל הוא שיחק 3 עונות במינסוטה לפני שרוביו הגיע לשם. אז מותר לדייק בעובדות כאלה במקום להמציא.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
10/05/2016 7:08:07

מנחם, אני אמנם לא מחזיק מלאב, אבל מאמר משובח ביותר

גוליאת
גוליאת
10/05/2016 9:34:23

כתבה שהועתקה בלי לתת קרדיט. לא יפה

רובי 23
רובי 23
10/05/2016 11:21:17

אני לא גרתי בארצות הברית אבל אני רואה את הגזענות של השחורים כזה נוגע ללבנים את הקנאה שלהם ואת אי מסירת הכדורים ועם מדובר בגארדים את הבידוד בקבוצות השחורות כמו אטלנטה אבל גם כמו מיאמי שיקאגו בוסטון במודרנית ואחרים . סוף סוף מישהו מציין את זה .

יש גם את אגדות ההגנה אותם דברים אמרו על גאסול שחקן גבוה עם מוטת ידיים עצומה שחוסם כל מה שזז בצעירות רך לא שומר ובלב בלב בלה . .

הקבוצות הטובות הןן אלו שהםן מעורבות ואין בהםן אישו של גזע אוצבע ודרך אג ב השחקנים הגזענים הם בחורים האמריקאים ורק הם הם גם שחקניי מספרים ואגו . אצל האירופיים השחורים לא רואים גזענות חוסר פרגון ובידוד . תראו את שרודרר מאטלנטה הוא דווקא מוסר ומשחק עם כולם באטום הנהדר וכמובן פארקר ודיאו .

תמיד הישראלים ידברו על הלבן הלא אתלטי שלא שומר אבל הוא "חכם" וזורק עם יד רכה "
אז בואו ואחדש לכולם אפילו לך מנחם קווין לאב מאוד אתלטי הוא שבר את הסל כבר בגיל 15 וכך יצא שמו למרחוק .
הוא אולי 2.03 אבל רשום סיקס טן 6.10 כן בטח כמו לברון הוא מוסיף לעצמו אינץ' וכשהוא הגיע לליגה הוא היה 125 ק"ג עכשיו אחריי הפציעות והרצון להיות מהיר ואתלטי הוא ירד ל114 [שזה יוותר מלברון הנוכחי שגם הוא ירד מ115 ל110 ]
אז הסיבה שהוא ירדם מפריעה לו לקחת 20 ריבאונדים לעיתים תכופות כמו פעם ומפריעה לו לפרק שחקנים מתחת לסל כמו פעם וכמובן השחורים הקנאים שלידו חסריי המח כמו קיירי מפריעים לו להגיע ל26 נ' ו13 ריבאונד או קרוב כמו במינסוטה שבה היה לו את ריקי רוביו .
עצם זה שלאב ירד מקרוב ל26 ל15 היתה עילה לפיטוריי בלאט שניסה לעשות לו ליאור אליהו כיאה למאמן יהודי טוב וישן דוגמת וואן גנדי שמאמין בעליונות הגזע השחור צחינה אתלטית [שזה בעצם אומר שהיהיודי הוא עליון מבחינה שכלית ] אל תקפצו זה מה שהם באמת חושבים ותמיד מאמן יהודי הולך על שחורים ביריונים ואתלטים ראו לארי בראון שניי הוואן גאנדים וכמובן כל מאמניי ארצנו הקטנטונת ..

אני יודע שלאב הוא סופר סטאר ועם קבוצת לאום מפרגנת דוגמת ספרד הוא גם היה נותן הצגות עם חשק כמו גאסול של הנבחרת לעומת גאסול חסר החשק של שיקאגו והלייקרס .

רק השגה אחת קטנה אנתוני דייויס הוא גם ארבע והא באמת עולה על לאב וגם על אולדריג' וללאב יש חולשה אחת בוודאי מאז שהוא ירד במשקל וזה האחוזים שלו מהשדה לשחק גבוה שם נמוכים לשחקן ברמתו ובטח נמוכים משל צ'ארלס בארקלי האגדי

ליאור
ליאור
10/05/2016 13:15:57

כתבה מעניינת. עם חלק אני מסכים ולא לא.

שחקן שלא מסוגל לנתר מעל מוסף "7 לילות" שמוריד כמות דו ספרתית של ריבאונדים הממוצע קריירה הוא בהחלט שחקן הגנה סביר לכל הפחות. קווין לאב לא זוכה לקרדיט הזה.

הבעיה שהיום יש כל מיני סטטיסטיקות מתקדמות שאנשים, בהם עיתונאים רבים, עושים שימוש מופרז כדי לאנוס טענה שהיא אבסטרקטית. המושג "שחקן הגנה גרוע" היא אבסטרקט המורכב ממכלול של פרמטרים שאי אפשר לכמת יחד. אז אין ספק שלאב אינו שומר אישי גדול או אפילו למטה מזה, אך מכלול האיכויות שלו (אינטליגנציה, ריבאונד, אאוטלט,

משיח
משיח
10/05/2016 17:29:36

לאב מזכיר לי בהגנה את ליאור אליהו.. כוונת טלסקופית לשחקנים שמולו