מעורב הופס ליום שני / מנחם לס

 

  

1.אין כמו הבית

טוב לחזור הביתה. הנסיעה לאטלנטה הפכה עניין שבועי לאחרונה, ואני שמח שהגענו למנוחה ולנחלה לכמה זמן, ואני כבר בבית. אין כמו הבית (אחרי שכל הבארים והמועדונים הטובים ניסגרים).

ז חזרה לרוטינה של מעורבים וכאלה!

2. מה למדתי מנצחון הת'אנדר על הספארס

ללא כל סדר הגיוני:

  1. הרגשתי היא שהמשחק הזה היה MOMENTUM CHANGER הרבה יותר מנצחון אוקלהומה סיטי בסן אנטוניו במשחק השני. למה? במשחק הנצחון בסן אנטוניו הספארס שיחקה גרוע, ונצחונה של הת'אנדר היה הרבה במזל ובלתי משכנע. הערב הת'אנדר דרסה את הספארס, במיוחד ברבע הרביעי, ולדעתי גילתה את הדרך הנכונה לנצח את הפלח וצאן מרעיתו. אני לא הולך להתגאות כאן שוב, אבל כתבתי זאת באותיות של קידוש לבנה שהת'אנדר חייבת לשחק עם שני הגבוהים סטיבן אדאמס ואניס קנטר ב-י-ח-ד. היום היא עשתה זאת ביותר מחצי המשחק, ואני מאמין שהיא אולי אפילו תעלה עם שניהם בחמישייה במשחק הבא. אבל כנראה שלא  כי מאמני ה-NBA הם יותר מדי מסורתיים ושמרנים, וביל דונובן כנראה יעלה שוב עם איבקה. זה יהיה ביזבוז. הוא חייב לעלות עם קנטר הטוב מאד, ואדאמס שהיה מצויין.

2. הסיבה שהת'אנדר חייבת לשחק עם שני גבוהים היא שטים דנקן – שחקן שאני מעריך ביותר – סיים את הקריירה. היה זה משחק הפלייאוף הראשון בקריירה בו הוא לא קלע אף נקודה, ומשחק זה היה ראי טוב למקום שאליו הוא הגיע בקריירה שלו. הוא מבוגר מדי ולא יכול יותר נגד הצעירים קנטר ואדאמס.

3. הפלח היה ונשאר עקשן מסורתי עם אמונות קבועות שהוא מסרב לזוז מהן. הוא המאמן הטוב ביותר בליגה עם חסרון אחד גדול: הוא קבוע מדי בדעותיו. יש לו ענק בשם בובן מרג'נוביץ'. בכל משחק העונה ללא יוצא מין הכלל הוא נתן תוצרת בסלים וריבאונדים. למה לא לנסות אותו כשברור שלמרכוס אולדרידג' מוציא את נשמתו לבדו תחת הסל? כשדייויד ווסט ניכנס, חל מיד שיפור. אז תן לדייויד ווסט – אם לא לבובאן – את הדקות של דנקן כי אחרת כל דקה שדאנקן משחק ולא בובאן או ווסט, היא ביזבוז. בוריס דיאו הוא לא גבוה מספיק להתמודד נגד הטורקי והניו זילנדי. שהפלח יכניס אותו כשאיבקה משחק, לא קנטר.

4. שמתי לב – ולא בפעם הראשונה – שקאווי לינארד שהוא שחקן מצויין נוטה להיעלם ברבע הרביעי במשחקי מפתח. הערב זה קרה שוב (נידמה לי 0 או 2 נקודות, ואולי אני טועה כי אני כותב מזכרון), אבל פופ מתעקש להישאר איתו באש ובמים. ברור שהוא היה ברבע הרביעי או עייף או בלתי מרוכז כי זריקותיו הפכו פתאום לקלינגים, וגם הגנתו התפוררה. ברבע הרביעי כל אימת ששמר על דוראנט בא סל, וכל אימת שעבר לשמור על ווסטברוק, ווסטברוק עבר אותו במהירות כאילו קאווי היה תקוע בקרקע. לפלח יש גיימר' מהטובים בליגה ושמו פאטי מיילס. הוא פרפקט לרבע רביעי כזה כשהת'אנדר בורחת וחייבים שלשות מטורפות שהן הלחם והחמאה של פאטי. פופ הכניסו בפעם השנייה – ברבע האחרון הקובע – רק בדקה האחרונה כשהיה כבר 13 הפרש.

5. לת'אנדר אין ברירה אלא לרוץ. פעמיים היא צימצמה הפרש של בסביבות 10 בריצות של 2-10 ו–2-8, והכל בטרנזישיונס ופאסט ברייקים. כשהת'אנדר עומדת היא תקועה ולא יודעת מה לעשות. הפתרון היחיד שלה הוא קווין דוראנט ההולך 'אחד-נגד-אחד' נגד כל מי שעומד נגדו, והערב הוא הוכיח שהוא נשאר פורוורד ההתקפי הטוב בעולם. הערב זה הלך. בערב אחר זה לא יילך. אבל כשהת'אנדר רצה – ובעיקר בגלל ראסל ווסטברוק (ועתה גם דיון ווייטרס שהיה טוב מאד + הערב) – איש לא יכול נגדה, ובטוח לא הספארס הזקנה עם טוני פרקר ומאנו ג'ינובלי.
 

 

* *   (אמנם לא היה סל, אבל רק ככה צריכה הת'אנדר לשחק: ריצה, ריצה, ועוד פעעם ריצה)   *  

*

.6. אם כבר הזכרתי את טוני פרקר, הוא היה היום הטוני פרקר של השנים הטובות עם כניסות טובות וסלים מצויינים.

*

 7. טענתי זאת מזמן: הפלח הוא המאמן הטוב ביותר ב-NBA עם חולשה גדולה אחת: במשחקים חשובים צמודים, הוא לדעתי מאבד עשתונותיו בניהול המשחק. הוא קורא טיים בזמן לא נכון, ולא קורא כשצריך. גם החלפת השחקנים שלו היא יותר בהתאם למוניטין שלהם ולא יכולתם באותו משחק. הוא יותר מידי עקשן, וקבוע בדרכיו, ופחות מדי מנסה דברים חדשים. היכן היה קווין מרטין? הבנאדם יכול היה בדקות האחרונות להיכנס ולדפוק שתי שלשות וכל המשחק היה מתהפך. בשביל מה הבאת אותו, ולא נותן לו צ'אנס? הוא אחד הפיור שוטרס הטובים ביותר בליגה. היכן היה פאטי מיילס? על הענק כתבתי. גם בוריס דיאו יכול היה לשחק. ומה עם אנדרסון שכה מהללים?

*

 8. אבל לא. הוא נשאר עם דני גרין שלא עשה דבר טוב אחד כל המשחק, ועדיין שיחק 28 דקות. איזה ביזבוז. לא רק שהוא היה אפס מחלט בהתקפה וכמעט לא ניסה לקלוע, גם בהגנה הוא ניכשל לחלוטין נגד דוראנט כשהפלח הציב את קאווי על ווסטברוק. אין דרך בעולם ששחקן כקווין מרטין היה יכול להיות גרוע,

אבל הוא לא מקבל צ'אנס! * * *    .  

*

  (כיצד הפלח מצפה שגרין ישמור על דוראנט?)

לי ישנה הרגשה שהתאנדר מנצחת את המשחק הבא, ואז את כל הסידרה.

 

2. "משחק של 4'6 ומטה"

    *   היום קראתי שאריק ספואלסטסרה הגדיר את סוף המשחק ללא ג'ונאס ולאנצ'יונאס וחסאן ווייטסייד הפצועים "משחק של 1.90 מ' ומטה" (ישנה כאן ליגה של "תחת 4'6"). * אולי נצטרך להתרגל לזה עד סוף הסידרה. החזרה של חסאן תיקרה כנראה מוקדם יותר כשלו ישנה מתיחת רצועת MCL קלה בברך הימנית, בעוד שלJV ישנו נקע גבוה בעקב. עד עתה הסידרה היתה צמודה ביותר עם שני משחקי הארכה כשכל קבוצה יכולה היתה לנצח את כל אחד מהשלושה. * אבל עתה, ללא שני הסנטרים, שארית הסידרה לובשת גלימה חדשה לחלוטין. שניהם חשובים מאד לקבוצותיהם, אבל לפי מה שאני ראיתי – ולא ראיתי הכל – JV חשוב לטורונטו יותר מאשר ווייטסייד למיאמי. * בלעדיו טורונטו מאבדת לא רק 19 נק'  ו-13 ריב' למשחק (במשחקים 1 ו-2) אלא הם מאבדים את הסנטר שגרם שמות למיאמי תחת הסל. ללא וויטסייד – שכבר ניפגע בעקבו במשחק הראשון – מיאמי מאבדת 11 נק' משחק, 15 ריבאונדים, ו-2 חסימות. אבל לי נראה שחסרונו של JV הוא פגיעה קשה יותר ברפטורס מחסרונו של ווייטסייד כי עם כל הסטטיסטיקה הטובה שלו, הוא אינו מהווה סלע ומבצר תחת הסלים בגלל גופו הדק וגם בגלל מיקומו הרחוק מתחת הסל, בניגוד לליטאי שתוקע אוהל תחת הסל. * טורונטו תיאלץ להשתמש הרבה יות בביסמארק ביומבו ולואי סקולה, ומיאמי באדוניס האסלם וג'אש מקרוברטס. אני מקווה שיותר בג'אש כי הוא פקטור התקפי חשוב, וגבוה יותר מהאסלם. במשחק האחרון היה לו את ה-"+" הגבוה בקבוצה, וספואלסטרה חייב לתת לו יותר דקות. * אני לא מבין גם מדוע ג'סטיס ווינסלו לא קיבל דקה אחת במשחק השלישי. מיאמי חייבת את האגרסיביות, המהירות, הדינמיות, והנעורים שלו. קצת התפלאתי הבוקר כשקראתי את תגובת דוויין ווייד למצב החדש: * “I’m going to be who I am,” Wade said Sunday at Heat practice. “I’m an aggressive guy. I’m a shooting guard in this league. I know how to score the basketball. Some nights it’s going to go in, some nights it’s not. But ain’t no pressure. I’ll play about the same amount of minutes, I’ll get my usage and my touches that I always get. But the style of play — the lobs — that changes. But the load doesn’t change. *   * ” יותר התפלאתי כשאתמול הראו קליפ של דוויין ווייד זורק לסל בעת שמיעת ההמנון הקנדי לפני המשחק. הסברו על מה שקרה לא שיכנע אותי כלל. מה קורה איתו? זה כל כך לא הוא! (הוא הסביר שהוא חייב שהזריקה האחרונה לפני ההמנון תיכנס, והן לי ניכנסו אז הוא ח-י-י-ב  היה להמשיך. ככה זה כשאתה קומפלסיב אובססיב!

3. דוראנט: "כסף זה לא הכל!"

(דוראנט בתיכון. לפני שעמדו להציע לו 30 מיליון לעונה) אחרי המשח השלישי קווין דוראנט מצא לנכון להחמיא לדייויד ווסט שהסכים לעבור לספארס אפילו בהפסד כספי גדו. אינדיאנה הציעה לו 12.6 מיליון שהוא ויתר עליהם וחתם על משכורת מינימלית ל'ווטרן' של 1.5 מיליון. זה הרבה מאד כסף לוותר עליו כדי למלא חלומות מקצועיים עם הספארס במקום להמשיך בפייסרס. אולי אליפות תצדיק את צעדו, אבל האליפות עדיין רחוקה, וחלקו בה – אם אמנם תהיה – עדיין לא ברור. הוא משחק רק 18.1 דק' למשחק, קולע 6.1 נק' עם 3.7 ריב' בפלייאוף הזה. הוא ייזכר לכל היותר כשחק ספסל  עם תרומה בינונית+, ותהיה לו טבעת אליפות. השאלה היא מה זה עושה לעתידו ומה ערכו הכספי של הסיפוק בידע שהיית שחקן ספסל של אלופה. קווין דוראנט שיהיה שחקן חופשי ביולי נשאל בקשר להחלטתו של ווסט לוותר על 11 מיליון, והוא ענה, "I RESPECT IT VERY MUCH”. האם זה אומר שדוראנט מוכן בעצמו לוותר על כסף על מנת לשחק בקבוצה שהוא רוצה לשחק בה, ושלדעתו יש לה סכוי לאליפות, כגון ג"ס, במיוחד אם הת'אנר לא יעברו העונה אפילו את הספארס? בואו נקשיב לו:   “I respect it,” Durant said. “Money isn’t everything in this life. I know we tend to think about taking care of your family, being financially stable. But from the outside looking in, it looks like he said, ‘Well, I’ve been blessed to make X amount and I’ll be chasing something that’s the grand prize in this league.’ So I respect him for it. A lot of guys wouldn’t have done it.” לי דיבור כזה אומר שהוא חושב בכל הרצינות לעזוב את הקבוצה בה שיחק 9 שנים, ואם הקבוצה מפסידה לספארס, הדיבור עלול להפוך למעשה.. חשוב לזכור שדוראנט לא יפסיד 11 מיליון. הוא יפסיד הרבה יותר כי OKC תציע לו 30 מיליון, סכום שאף רודפת אחריו לא תתקרב אליו בכלל אלא אם היא מוותרת על כוכב-על או שניים, מעשה שיחלישה ממילא..

4. קאווי מדנקק דרך השפם של סטיב אדאמס

5. חמש מסירות וסל של הספארס ב-5 שניות

יפה – אך לא עזר!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 50 תגובות

  1. 2. ווסטברוק הבין שאוקלוהמה הפסידו את המשחק הקודם בגלל והחליט לשחק עם הראש ולמסור (מסר יותר אסיסטים מכל הספרס), הספרס לא יכולה לקחת משחק עם מסירה של 12 אסיסטים והספסל שהגדרנו ככה עמוק מתברר שהוא פרווה בלשון המעטה.
    ב. טים דאנקן חייב לפרוש גמר את הסוס וסתם מבזה את השחקן העצום שהיה עד עונה שעברה (לכל שחקן יש פתאום ירידה חדה ושל דנקן הגיעה עכשיו למרות שגם ב2011 היה נחשב לשחקן גמור).
    ג.פופ הוא המאמן הטוב ביותר עם הכנה טקטית מספר 1 אך בעל ניהול משחק בינוני ביותר.
    ד. גרין חייב לעוף או לעבור לספסל בלעדיו כמו שטענתי עוד לפני הסדרה הריווח נוראי (הספרס חייבת קלע 3).
    3. דוראנט יקבל חוזה מקסימום בכל קבוצה יכול להיות מאוד שהוא יחתום לעונה אחת כדי לנצל את העלייה בתקרת השכר, והאמת הוא צודק אחד שיש לו מעל 200 מליון דולר מבין שגם הצעה טיפה גדולה יותר מהתאנדר לא שווה את האפשרות כמו לזכות באליפות (תהילה, כסף מפרסום גדל…).

    1. דווקא אוקלהומה נצמדת לגרין ולא נותנת לו מבטים פנויים משלוש. אולי גרין מבחינה התקפית הוא שחקן חד מימדי אבל זה לא פוגע בריווח של ההתקפה של הספארס.

    2. סופרסטארים את הכסף האמיתי עושים מחוץ למגרש בנעליים ופרסומות. הכמה מיליונים שדוראנט ישים על השולחן אין משמעות.

      דוגמא טובה היא סטף קארי שמרוויח שכר מגוכך מגולדן סטייט אבל הבין מהר שלהצלחה קבוצתית והאישית שלו יש ערך גם כספי. השנה הוא כבר מרוויח סביבות ה-12 מיליון מחוץ למגרש וזה רק עולה כאשר יש לו אחוזים במותג שלו עם אנדרארמור שמכרה השנה בקצת פחות מכמיליארד דולר.

      ללגסי יש ערך מאוד גבוה בעולם הספורט האמיריקאי. דוגמא נהדרת היא צ'ארלס בארקלי שכל מי שראה אותו בשנות השיא יודע שמדובר באחד משלושת השחקנים הטובים בדורו עוד בתקופת ג'ורדן. כיום הוא מרכין ראש קבוע אל מול שאק או קובי ופשוט רואים כמה החוסר בטבעת מוריד מהלגסי שלו כשחקן.

      דוראנט אם היה לוקח כבר אליפות או שתיים היה מדגדג את לברון בראש טבלת המרוויחים. סכומים כמו 10-20 מיליון הופכים לבוטנים. הוא יודע את זה וזה הולך להיות הפקטור היחיד שיקבע לאן ילך (יש לי אינסטינקט חזק לסלטיקס בתלוי במהלכים שאיינג' יעשה הקיץ)

  2. מעולה. מסכים עם כל מילה.

    ראסל יודע איך הת'נדר צריכים לשחק על מנת לנצח. בכל העונה וגם בפלייאוף זה האחוזים שלו מהשדה. בניצחונות העונה לקח 16.8 זריקות וקלע באחוז טוב יותר. בהפסדים זרק כמעט 21 זריקות. בניצחונות איבד 4 כדורים בהפסדים 5. בניצחונות היוסג' שלו נמוך בכ-5%.

    לריבואנדים ולאסיסטים יש פחות משמעות בין ניצחונות והפסדים העונה למרות שבמדגם הקטן של הפלייאוף בהפסדים לקח יותר ריבאונדים.

    גם אצל דוראנט בניצחונות זרק כ-18 ובהפסדים כ-22. גם אצלו יש הבדל באיבודי הכדור. דורנט ווסטברוק צריכים לזרוק כ19 ו-17 זריקות בהתאמה ולהחזיק בכדור פחות. אצל שניהם יש עליה ביוסג' כשהם מפסידים. אין פה שום נתון שכל אדם שיש לו עיניים לא רואה. ל-OKC קבוצה עמוקה ומגוונת עם שתי שחקנים מצויינים. הבעיה היא ששניהם רוצים להיות מה שהם לא.

    ווסברוק רוצה להיות קובי או מייקל. קילר חסר רחמים ששם 30 כל משחק לא משנה מה. ודוראנט רוצה להיות סקורר אייסו ופסיליטטור עם הכדור ביד. ווסברוק הופך לשחקן הול אוף פיימר כשהוא יעיל חד ומשתף חברים. הריבאונדים בהתקפה נחמדים מול קבוצות איטיות או לא יעילות אבל מול הספארס או גולדן סטייט זה משאיר מיד מתפרצת בצד השני בכל פספוס שלו. דוראנט נמדד ביעילות וזה קורה כשהוא חלק ממשחק שוטף שזז כשהכדור בידיו בדיוק כהוא צריך לבצע את פעולת הסיום ולא לפני.

    כל הסטטיסטיקה שלהם מראה בבירור ששיתוף חבריהם מוריד את איבודי הכדור וגורם להם להיות יעילים יותר.

  3. מעורב מצוין. אני עם ג'ון.
    בניגוד לדיוויד ווסט, לדוראנט יהיה הרבה יותר קל לוותר על הכנסה מכדורסל נטו, כי הוא יכול להשלים אותה עם הסכמי חסויות שונים.

  4. אני מסכים עם ג'ון.
    אני חושב שדוראנט מתאים לסלטיקס כמו כפפה ליד.

    הוא גם יהיה ה-"אלפא",
    גם יקבל (סוף סוף) מאמן מוכשר,
    ובעיקר יוקף בחמישייה וספסל שתפורים למידותיו, ולא מהסוג שדורש ממנו להתאים עצמו לסגנון של כוכב אחר.

    (זה לא סתם שאחרי שראסל נפצע, דוראנט שיחק את הכדורסל הטוב בקריירה שלו)
    (וגם אין עוד קבוצה עם יכולת להתגמש באוף סיזן הקרוב כמו בוסטון)

    1. שכחת את הנקודה הכי חשובה,הוא יעבור למזרח ויוכל כל השנה לנוח עד סדרת גמר המזרח ואז יהיה לו להתמודד מול לברון שיהיה מבוגר בעוד שנה

    2. השאלה לגביו היא אם הוא יכול להיות "אלפא" ? פעמים רבות מדי אתה מרגיש בדקות ההכרעה שהוא מעדיף לעמוד בצד מנגד ולתת לווסטבורק להיות זה שלוקח על עצמו… מעניין האם זה חלק מכך שיש לידו עוד כוכב או שזה פשוט אזור הנוחות הטבעי שלו דווקא להיות סייד קיק?
      כי מבחינת היכולות אין ספק שהוא צריך וחייב להיות הכוכב של כל קבוצה שהוא יהיה בה

      1. הוא לא מעדיף לעמוד בצד, אלא שווסטברוק הרבה פעמים לא משחרר לו את הכדור . היום הייתה דוגמה קלאסית מה קורה כשווסטברוק מבין את מקומו על המגרש, משחק שקול ואחראי ונותן לדוראנט כדורים במאני טיים. דוראנט לא רוצה להיכנס למאבקי אגו עם ווסטברוק כי הוא יודע שזה ימוטט את כל העסק , אז לפעמים בלית ברירה הוא בולע את הגלולה המרה.

  5. אחד הטורים המקצועיים המצויינים שלך (בטורי האווירה אתה רמה אחת לפחות מכולנו).

    אני עדיין לא משוכנע שזה הסוף. יש לפופ עוד כמה הפתעות בסדרה. ועדיין הפלח כן יודע לעשות את השינויים ממשחק למשחק (חס וחלילה לא ברבע הרביעי).

    לגבי קאווי, יכול להיות שהעומס עליו גדול מדי?
    הוא צעיר, בריא, אתלטי ויכול לתת דקות. אבל אין הרבה שחקנים שנדרשים לאותה רמת אינטנסיביות הגנתית והתקפית כמוהו. התלות של הספרס בו מוחלטת.

    יש לי יחסי אהבה שנאה עם פופ, כי באמת הוא המאמן הכי טוב בליגה ואי אפשר להתווכח עם זה, עם אני תמיד דופק את הראש בקיר לגבי השמרנות שלו.
    אני הצבעתי עוד לפני הסדרה שקאנטר מהווה בעייה לקו הקדמי של הספרס ושהפתרון הפשוט הוא בובאן (קלאסי מול גבוה לא אינטליגנטי במיוחד). פופ של 2016 באופן מסורתי ושמרני הולך עם הצוות המנצח שלו באש ובמים ולא יכניס את מרטין כדי לנסות דברים קצת אחרת. אני רק חושב מה היה קורה אם פופ של 2016 היה מאמן את הספרס של 2005. האם ביג שוט בובי הורי היה מקבל דקות במשחק מס' 5 מול דטרויט?

    ועוד מילה: נורא כואב לראות את השחקן האהוב נעוריך דועך רגע אחד מאוחר מדי. דאנקן לא יהיה פקטור משמעותי בפליאוף הזה וזה סופי (לכל מי שקיווה לאס המיוחד בשרוול שמחכה לגולדן סטייט).
    זה קרה לטובים ביותר (ג'באר, גארנט קובי ואפילו ג'ורדן).

  6. אחלה טור רק הערה על פרקר ,הוא לגמרי חזר לחיים בסדרה הזו,
    אם מבחינת יכולות ניהול המשחק שלו ואם מבחינת היכולת לחדור ולייצר ואפילו לקלוע מחצי מרחק ומעלה בצורה יעילה, בהגנה כל עוד פופוביץ' יכול להחביא אותו הכל טוב, זו בשורה עצומה לספרס.
    ולגבי דאנקן כמו שכתבת אוהד ס"א כואב לראות אותו דועך כך אבל זה לא ייגרע ולו ס"מ מהמעמד שלו, הפנים וההצלחות של הספרס בשני העשורים האחרונים חרוטות באותיות ענק על שמו, בדעתי הסובייקטיבית הוא שייך לחמישייה של הגדולים בהיסטוריה.

  7. אני רואה שרוב החברה פה אוהדי הספרס.
    אני מסוגל לאהוד אותם רק כשהם נגד לברון.
    הם כל כך לא מלהיבים.
    אני אוהב את הסגנון האמריקאי של שנות השמונים והתשעים. שנותיו של מייקל ושלהי מג'יק. ולא את הכדורסל האירופאי של פופוביץ'.

  8. לגבי הגבוהים, אתה בא בטענות לפופ שמשחק עם דאנקן אבל הוא היה רק 12 דקות על המגרש. דיאו שיחק 21 ווסט 25. השילוב של קאנטר עם אדאמס היה בעיקר ברבע הרביעי שבו הת'אנדר עשו את הריצה שלהם אבל הוא לא היה הגורם המשמעותי. נכון שקנטר עשה 9 נקודות אבל הוא חור מהצד השני וגם ווסט ודיאו עשו עליו 8 קלות. מי שעשה את ההבדל היה כמובן דוראנט ולא הזיק בכלל שלנארד ואולדריג' קלעו ביחד נקודה אחת כל הרבע (0- מ-7 מהשדה) . זה לא היה בגלל הנוכחות של שני הגבוהים מכיוון שאולדריג' נכנס רק באמצע הרבע וקיבל רק שלושה כדורים.

    1. עידו מגיע לפופ אחריות על ההפסד
      הוא לא הגיב נכון וניהל את המשחק בינוני ומטה
      אגב פופביץ הודה בעבר כי הוא חובב של כדורסל אירופאי וכי הוא מושפע ממנו וזה הגיוני כי עברו תחתיו עוזרים מאירופה כולל מסינה שיש לו חלק במערכת

      1. לא ניהל נכון זה תמיד עניין של התוצאה הסופית. איזה טעויות מהותיות הוא עשה לדעתך? מעבר לזה התייחסתי כאן רק לעניין הגבוהים.
        לדעתי הטעות העיקרית הייתה שהוא חיכה יותר מדי להחזיר את הפותחים ברבע האחרון.
        זה שפופ אוהב כדורסל אירופאי לא הופך את הכדורסל שהקבוצה שלו משחקת לכזה. הספרס תחת פופ הראו שהם מסוגלים לשחק בכל סגנון אפשרי כמעט.

      1. זה לא שהגבוהים האחרים הסתדרו יותר טוב עם הפיק-אנד-רול של ווסטברוק ואדאמס. קצת ריספקט (ואני יודע שיש לך הרבה) לאבן הפינה של המועדון שלכם. כן הוא גמור אבל הוא נותן מה שהוא יכול.

    2. "השילוב היה בעיקר ברבע הרביעי"???הרבע הרביעי הוא רוב המשחק ב-NBA. הרבע הרביעי היה רבע מהמשחק, והחלק הקריטי ביותר שלו, כמו שבד"כ קורה ב-NBA

  9. לא מסכים לגבי הסלטיקס.
    הסלטיקס קבוצה טובה, אבל מעבר של דוראנט אליה, לא יהפוך אותה למועמדת לאליפות. הם יצטרכו להתחזק גם בעמדות הפנים, וגם בספסל.

    דוראנט צריך ללכת לקבוצה טובה מאוד,
    כך שהתוספת שלו, תהפוך אותה למצוינת. ולמועמדת טבעית לאליפות.

    מצד שני,
    אם הוא מצטרף לטורונטו בעמדה מס' 4, עם הסגל הנוכחי.
    זו קבוצה לאליפות.
    כנ"ל לגבי מיאמי.
    אולי גם שרלוט.

    ככה התחילה התגובה המקורית שלי,
    אבל אז נכנסתי לטבלאות השכר של הקבוצות.
    לטורונטו אין יותר מדי מקום.

    למיאמי יש, גם לשרלוט יש.
    אבל כשאני מסתכל שוב על הרוסטר של OKC,
    אין שום סיבה שהוא יילך לשום מקום אחר.

    OKC צריכה לשדרג את הספסל שלה (סינגלר, מורו, מק'גרי, יכולים לחפש את מזלם בקבוצות אחרות).
    להביא SG/SF סולידי בנוסף לוויטרס (שהיום סוף סוף הצדיק את הנוכחות שלו על המגרש).
    ו-PF מחליף נוסף במקום קוליסון.

    ויש להם אחלה סגל גם לעונה הבאה.
    הלקח של דונובן יהיה, לתת יותר לספסל לשחק.
    במיוחד כדי שקמרון פיין יצבור ניסיון, ויעשה פחות שטויות.
    במהלך העונה הוא נתן יותר מדי פעמים לוייטרס האינטילגנט,
    לשחק כרכז מחליף של ווסטברוק.
    לא הברקה גדולה.

    1. לאוקלהומה על הנייר יש סגל לאליפות כבר ארבע שנים. הבעייה היא לא בפוטנציאל של הסגל אלא במימוש הפוטנציאל.

      1. ההבדל בין כישרון אישי ךכישרון קבוצתי הוא עצום, אינדבידואלים הם כנראה הקבוצה הטובה בליגה אך ככקבוצה הם רמה מתחת לגולדן סטייט.

          1. מבחינה אישית, אני מאמין שכן, אבל כקבוצה ממש לא, ווסטברוק ודוראנט חייבים להבין שכדורסל זה משחק קבוצתי לעומת משחק אישי הכשרון שם האינדבדואלי הוא עצום הרבה מעבר לסן אנטוניו, אמרתי לך זאת עוד לפני הסדרה הדבר היחיד שמשפיע בסדרה זוהי קבלת ההחלטות של דוראנט ווסטברוק (להוציא משחק 1 ששם היה בלואוט התקפי שהספרס לא יכולים לשחזר היחידה שיכולה לשחזר את זה היא הווריורס).

    2. אופיר ברור לך שלא דיברנו על הסלטיקס של השנה…

      מדובר על קבוצה שיהיה לה כנראה בחירה טופ 3 ועוד חופן של בחירות סיבוב ראשון. יש לה גמישות מטורפת לעשות מהלכים מדהימים או טובים מאוד. נתתי דוגמא להחתים את מייק קונלי ולעשות טרייד על אייזיה תמורת שוטינג גארד עולה (תומאס ובחירה סיבוב ראשון בתמורה לג'ימי באטלר) בדראפט אם הם 3-4 הם יכולים להביא את באדי הילד. אם הם ראשונים הם יכולים לקחת את בן סימונס ולהחליף אותו בכמעט כל כוכב.
      זה בלי לחשוב יותר מידי כי ברור לי שלא כל הרכב יכול להיות טוב.

      בכל מקרה לבוסטון של 2007 היה את פירס ואז הם משכו את ריי אלן ורק אז גארנט השתכנע לבוא. אז כפי שכתבתי בעבר דוראנט הוא החתיכה האחרונה בפאזל.

  10. אני מאד מעריך את התשובות של עדו. הוא יוצא נגד המוסכמות שלנו, וזה מצויין:
    א. מה באמת התרומה האירופאית לפופ?
    זה נכון שצביקה שרף דיבר איתו בטלפון כשהוא היה עוזר מאמן בדאלאס, אבל באמת חוץ ממילים חמות (ואופייניות מאד לאמריקאים). אין הרבה קשר בין משחק אירופאי למה שפופ עושה/ עשה

    ב. כל התלונות שלנו כלפי דאנקן צריכות להיות פרופורציוניות בגלל שהוא שיחק רק 12 דקות. דאנקן לא יודע להיות שחקן רוטציה של 12 דקות. הוא מעולם לא היה בתפקיד הזה. זאת אחת הסיבות לתפקוד הכל כך חלש שלו

    ג. ניהול המשחק של פופ –
    כאשר יש לנו טענות, אנחנו באמת מסתכלים על מבחן התוצאה, אבל זה לא המבחן היחיד. יש לפופ סדרה של 7 משחקים לשחק (ועוד 2 סיבובים). אסור לו להמר ולגרור את השחקנים שלו מעבר לסרגל המאמצים שלהם, גם אם זה יעלה במחיר של הפסד חוץ (שאפשר לוותר עליו). בקבוצה כל כך זקנה ושברירית, יש המון דילמות למאמן ששווה לכתוב עליהם טור נפרד.

  11. מעורב מעניין ביותר וגם התגובות. אני מסכים עם אוהד ס"א שאמר שטימי לא יודע לעלות מהספסל או להיות שחקן רוטציה. ועדיין . . .
    מה נאמר על המשופם סטיבן אדאמס, מסתבר שהוא כן יודע לשחק?

  12. זה משעשע אותי עד כאב לשמוע שחקנים שהגיעו מרקע משפחתי סוציו אקונומי קשה עד סביר מינוס, וכרגע מרוויחים לשנה *אחת* מה שאלפי משפחות *יחד* לא מרוויחות *כל* חייהן, מדברים על כסף ודאגה למשפחה…בחיית דינאק עם התנהלות כלכלית סבירה *כל* שחקן NBA יכול לחיות בכבוד עד סוף חייו.

      1. ברור שיש ויהיו עוד רבים אחרים שלא בדיוק העפרונות הכי מחודדים בקלמר, אבל שוב לא מדובר כאן על פיצוח האטום, גם עם משכורת של 150 אלף דולר בשנה אפשר להתקיים בסבבה בארה"ב ברוב חלקי המדינה (מנחם יכול לספר יותר טוב ממני כמה זול שם בדרום), ותכלס זה רעיון לא רע לסטארטפ – ייעוץ כלכלי לכל השחקנים האלה ל"יום שאחרי".

  13. תודה על המעורב !
    נהדר לקרוא את הניתוח שלך מנחם.
    ארצה להתייחס לוחם דאנקן שזה עצוב מאוד אבל הוא סיים! הם לא משפיע על כלום העונה ובפלייאוף יש החמרה. כל תירוץ שאומרים שהוא עושה שמירה – לא מתקבל. הבנאדם סיים קריירה מופלאה אבל כרגע הוא משחק רק בשביל להגיד שהוא היה חלק מהאליפות.

    ווגל מאמן נהדר ויכול להיות פרס לחלק מהקבוצות!

    מה שנשמע לי מהדברים של דוראנט שהוא לא יאריך חוזה לעוד עונה בשביל הכסף הגדול באמת אלא כבר השנה יעשה את הצד! המועמדות: וושינגטון, לייקרס ובוסטון לדעתי. עכשיו זה שאלה רצינית מבחינתו אם הוא עובר למזרח!

  14. הכתבה על סן אנטוניו מסכים מילה במילה חוץ מזה שדאנקן יכול וצריך להתעורר כל השאר נכון
    עבודה יפה ממש מאסטר פיס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט