כל מה שראיתי ולמדתי על הקאבס ללא כחל וסרק (גיא!) / מנחם לס

 

*********************************

הקדמה: הייתי אתמול במשחק הפלייאוף השלישי בין אטלטנה וקליבלנד, באטלנטה. למי שלא קרא את הקטע שכתבתי אתמול, הערב הנפלא שהיה לי הסתיים לא טוב כשהסתבר לי שאיבדתי את הסמרטפון שלי עם תמונות מאד מיוחדות שהצטלמתי עם לברון ג'יימס, אדם סילבר, קיירי אירוינג, ג'יימס ג'ונס, וטימוטי מוזגוב, וכמה תמונות אימון מצויינות של כל השחקנים עם התרכזות מיוחדת בשלשות הרצופות כמעט ללא החטאה של קווין לאב ולו ויליאמס (ששיחק רק 30 שניות).

היום נסעתי במיוחד מביתה של בתי אפרת הגרה כ-25 דקות מאולם פיליפס ארינה למחלקת "מציאת אבידות", ובין למעלה מ-100 טלפונים שלי לא היה אחד מהם. פשוט צלצלנו למספר שלי, ולא נשמע כל צלצול מלבד הצלצול בטלפון של האטלנטה האוקס שאחרי 6-5 צלצולים באה הודעתי במזכירה האוטומטית להשאיר הודעה. הציעו לי לפנות לחברה המקשרת שלי "GREATCALL" שהיא חברה מיוחדת לזקנים המוכרת לנו טלפונים זולים (אך טובים מספיק למטרתי), שהתמחותה העיקרית היא התקשרות מהירה למקרי חרום למקום הנכון והקרוב ביותר, והם לא יכלו לעזור לי. בקשתי מהם TO DISABLE את הטלפון שלי, ותם ספור פסח. טלפון חדש בדרך. הנזק לא נורא כספית – $85 – אך איבוד התמונות כואב.

כמובן שהיה איזה טרול שכתב שכנראה לא יצאתי בכלל מהבית והכל פרי המצאתי. לפחות יש לי את יואב דובינסקי מדה-באזר להוכחה, פלוס הצילום של תעודת המדיה שלי למשחק שצילמתי והכנסתי אתמול.

מחר (היום) הוא 'יום האם' והחלטתי לוותר על המשחק הנערך ב-3:30, שלא יחזירני הביתה לפחות עד 9 או 10 בערב עם מסיבות העתונאים, והתנועה הלא תאומן בדאונטאון אטלנטה שהוא ללא ספק אחד הגרועים בעולם. איזה גאון – או וועדת גאונים – החליט לבנות את הפיליפס סנטר, ג'ורג'יה דום, CNN, מריאט אנטרטיינמנט פארק, גלגל 'הפריס' השלישי בגודלו בעולם, מרכז טרנר, מלון היאט (ההיאט הגדול בעולם), ותחנת הרכבת – כולם ב-4-5 בלוקים מרובעים. אתה ניכנס לשם, חונה באנדרגראונד, ולא יוצא. זוועה. אז בגלל שמחר (שוב, היום) זה יום האם לגייל ויום האם לאפרת, החלטתי לוותר על המשחק לטובת המשפחה.

אז זהו המאמר היחיד שאני כותב על ביקורי הנוסף באטלנטה, 5 ימים אחרי שחזרנו מאותה עיר בה נערכה הבת מצווה של נכדתי טלי ויום ההולדת של אשתי גייל.

********************************

כבר בנסיעה לאולם פיליפס ארינה ש-'ווייז' שלחני דרך דרכים עקלקלות לכביש המהיר 75 במקום הנסיעה הרגילה על 'הכביש המהיר' 285 (שהוא הכביש העוטף את העיר – "BELTWAY" – והוא הרבה יותר מגרש חנייה מכביש מהיר) הרגשתי שיהיה זה יום מוזר ולא רגיל. כיצד הייתם מרגישים אתם לו נסעתם על כביש 75 ולנגד עיניכם מזדקר במלוא הדרו שלט המזהיר "חיגרו חגורות בטחון והיו מוכנים לתאונה"??? מה שכן, זה עושה אותך אקסטרה זהיר.

ואז אחרי תימרונים שמקורם בשכל ישראלי שארה"ב לא הצליחה להעכיר אפילו אחרי 55 שנה הגעתי למגרש החנייה לעתונאים, "MEDIA PARKING LOT A", יעני. כדי להגיע לשם חייב הייתי להפסיק להאזין ל-"WAZE" או ל-GPS שלי ולעשות חושבים כיצד מגיעים למגרש החנייה שראיתי מחלון המכונית מ-"פיליפס ארינה דרייב" עם 'קושי מינורי': מגרש החנייה נמצא אמנם על 'פיליפס ארינה דרייב' כפי שכתובתו מציינת, אבל איזה 30 מטרים מתחתיו, במין מה שנראה לי כתהום חשוך.

טוב, שרתתי הרי בשריון אחרי שנאלצתי לוותר על קורס טייס (בגלל TINNITUS באוזני שחשבו שניתן לרפא – טעות! – לפני שנאלצתי לעזוב בשלב השני של הקורס) והייתי קשר רדיו שהוביל טנקים במבצע סיני ב-1956, אז לא אמצא דרך למגרש חנייה דפוק לעתונאים בדאונטאון אטלנטה אפילו שהוא נמצא בתוך גן-עדן של הומלסים, 30 מטרים מתחת ל-HIGHWAYS? למי שיודע שהכניסה האמיתית לשם היא מ-BAKER STREET ולא מפיליפס ארינה דרייב כפי שהכתובת מציינת אז אין בעייה. אבל למי שלא יודע – כמוני – שלוש עבירות תחבורה מייג'וריות מביאות אותי לחוף מבטחים.

בכניסה עומד שוער שלרגע חשבתי שהוא דניס שרודר. קופי ממש של הפוינט גארד המחליף של ג'ף טיג. השעה היתה מאד מוקדמת – 2:30 בצהריים – וידעתי שאת שער המדיה פותחים רק ב-3:00. אני תמיד מגיע אקסטרה מוקדם כי את הריאיונות הטובים ביותר – כולל תמונות – משיגים רק מוקדם, כשהשחקנים מגיעים ולהם עצמם אין מה לעשות. אני מתחיל לקשקש איתו. כל מה שמעניין אותו זה מרוץ הקנטקי דרבי. הוא שם $200 על הסוס EXAGGERATOR (שני בסכויים לפני המרוץ ב-5-1; אילו ניצח היה לחבר החדש שלי אלפייה בכיס, אבל הוא הגיע שני לפייבוריט 'נייקוויסט', כשהג'וקי של EXAGGERATOR החל בפיניש מפיגור של 20 מטרים טיפונת מאוחר מדי. אילו היו לו עוד 50 מטרים, EXAGGERATOR היה מנצח!)).

(נייקוויסט מנצח לפני EXAGGERATOR הסוגר פער של 20 מטרים עד כאן. עוד 20-30 מטרים הוא היה מנצח)

אני שואל אותו איזה קבוצה הוא אוהד. הוא אומר לי שהוא מתעניין רק במרוצי סוסים מרוצי כלבים, קרבות תרנגולים (שהם לא חוקיים), ומה שהולך בקרקס. שאלתי אותו מה היה מקצועו. הוא מחייך.

-"היה לי מקצוע לא כל כך רגיל".

-מה היה מקצועך?

-"להכניס את יד ימיני ללוע של נמר בקרקס".

-מה???

-"זה מה שעשיתי כמה שנים"

-מה שמך?

-"היום קוראים לי LEFTY…"

 

נתתי ל'לפטי' $10 עם התרוץ 'שישמור לי אקסטרה על המכונית' ואמרתי להתראות אחרי המשחק.

*****

ליד הכניסה הראשית אני רואה שלט ענק חדש שלא היה כאן במשחק נגד הספארס לפני כמה שבועות. השלט זועק:

"WE ARE THE FUTURE"

לעזאזל, אני אומר לעצמי, אם ההאוקס הם 'העתיד', למה הם מבקשים מהקהל לבוא עכשיו?

אני העתונאי הראשון להיכנס. וולקאם דוקטור לס.

*****

חצי שעה באולם, שום כלום. אז או-אז אני שומע קולות ורואה התקהלות בכניסה האחורית. הקאבס מגיעים (אני יודע ששחקני אטלנטה כבר בחדרי ההלבשה אבל הכניסה עדיין אסורה). אני יודע שעלי לתפוס את לברון לפני שהוא ניכנס לחדר ההלבשה. כמו כולם הוא ניכנס עם אוזניות. לפני הכניסה לחדר ההלבשה אני פונה אליו.

-"היי לברון. אולי אתה לא זוכר אותי. אני החבר של מיסטר (רענן) כץ, פרום יזרעאל".  הייתי בחדרי ההלבשה של מיאמי היט עשרות פעמים אבל רק כמה פעמים בודדות דברתי איתו. אני לא יודע אם הוא זוכר אותי או לא, אבל הוא מחבק אותי ואומר "SURE I REMEMBER".

אני שואל אם אפשר להצטלם תמונה איתו שתלך לאתר בישראל והוא אומר "SURE". מתיו דבלדובה עומד להיכנס לחדר ההלבשה ואני מבקש ממנו לצלם אותנו תמונה. הוא מסתכל על לברון לקבל אישור או דחייה ולברון אומר "TAKE TWO". אני לא מגזים כשאני אומר שהוא חיבק אותי כאילו הייתי איזה בייבי שלו. אני יודע שהאשך מקנא, אבל הוא יכול לקפוץ לי.

אנחנו עומדים ליד הכניסה לחדר ההלבשה ואני שואל כיצד הוא מרגיש.

-EXCELLENT. NEVER FELT BETTER!"

-מה ההבדל?

-אני משחק עם קבוצה בה יש לי חברים שמאד עוזרים. זאת הפעם הראשונה שאני משחק עם קיירי (אירוינג) וקווין (לאב) בריאים לחלוטין. אנשים לא מתארים לעצמם ששלושתנו יחד עדיין בלתי מנוצחים בפלייאוף. אנחנו 0-11 כששלושתנו משחקים יחד, וצ'נינג פריי הוא תוספת מצויינת. הפתעה מחלטת.

-מה עם המאמן?

-אתה לא צריך לומר לי שאתה רוצה לדעת את דעתי על דייויט בלאט. אין לי אלא מילים טובות עליו. הקבוצה היום עם טיירון לו היא יותר שלמה ויותר רגועה. גם כל פעם מישהו אחר מצטיין. יום אחד JR ויום שני פריי. לי לא היתה כל יד בפיטוריו של דייויד בלאט, ואני שמח שעם טיירון לו יש לי מערכת יחסים מצויינת ויעילה. כל הקבוצה זורמת איתו באותו עמוד.

מה השתנה בקבוצה יותר מדברים אחרים?

ישנה מין אחידות וחוסר מתח. טיירון לו הוא מאד רגוע, מתון, ושאנן אפילו ברגעים קשים וזה RADIATES בכולנו. אפילו קווין לאב שהוא תמיד היה כמו קפיץ מתוח משוחרר לחלוטין. גם הידע שיש לנו את צ'נינג פריי, ושני קלעי שלשות כמו מו ויליאמס וג'יימס ג'ונס על הספסל מוסיפה בטחון.

מה יחסיך עם דוויין וכריס (בוש)?

עם דוויין אני בקשר טלפוני פעם או פעמיים בשבוע. הוא אחד מחברי הקרובים ביותר. כריס העדיף לנתק את יחסיו עמי כשהחלטתי לעזוב את מיאמי. כשנודע לי על הקריש המסוכן בדמו צלצלתי אליו, ואמרתי לו, "'ברת'ר, הכי חשוב שתהיה בריא. הופס זה משחק. בריאות זה משפחה וחיים'. אנחנו בקשר נאות מאז. אני מאחל לו רק את הטוב ביותר.

מה יהיה בסידרה עם ההיט, אם הם יגיעו לגמר?

בוי, זאת תהיה מלחמה. מיאמי יבואו נגדנו מוכנים למלחמת עולם. הכל יהיה הוגן, אבל זאת תהיה מלחמה. אני מאד מקווה שהם יעברו את טורונטו. יהיה FUN לשחק נגדם. דוויין כבר אמר לי שהוא מכין כמה הפתעות עבורי. קודם שיעברו את טורונטו!

אני מודה לו מאד והוא מגיב "ANYTIME" ודופק לי עוד חיבוק.

לא האמנתי.

*****

בחור על הכיפאק זה הלברון הזה, ולא משנה מה האשך וג'וג'ו יאמרו עליו. הוא המשוחח המלבב ביותר, והוא בכלל לא נראה מחזיק מעצמו מי-יודע-מה כפי שמייקל ג'ורדן היה בזמנו. אוקיי, לברון הוא לא מייקל, אבל בכל זאת.

(ומלבד זאת, אני מוכן אפילו להתחתן עם השטן אם הוא האדם שיעזור לי לדפוק את הספארס או גולדן סטייט).

*****

רק סיימתי את השיחה הקצרה (4-5 דקות) עם לברון ומי מופיע אם לא אדם סילבר מלווה בכמה עוזרים. לא ידעתי כמה גבוה הוא! לדעתי מעל 1.95 מ'. החבורה עצרה לדבר על הוא והא ואני מבקש סליחה מסילבר, ואומר לו שאני עתונאי מישראל שמכסה NBA כבר מ-1961 ואם אפשר כמה מילים איתו.

-כבר מ-1961? בוי. זה שנה לפני שנולדתי! אז מה עשית מאז?

(אני יודע שהוא עסוק ובקיצור נימרץ ספרתי לו על עברי האקדמאי ועל אתר הופס שהקמתי).

-על העניין הגדול בהופס שיש לכם בארצכם המיוחדת אני יודע עוד מדוויד סטרן ומדויד בלאט, ועמרי כספי הוא גאווה לליגה שלנו גם כשחקן וגם כאישיות!

-מה לספר לקוראי שהן הבעיות הגדולות שלך כקומיסיונר של הליגה בזמן הקרוב?

-כמובן ששאלת העבירות המכוונות הוא עניין שלא יורד מהפרק. עתה קיימת בעיית המרחואנה שהיא מאושרת ע"י יותר ויותר מדינות כ-DRUG מורשה לטיפול במקרים מוגדרים. לא ייתכן שרפואה מורשה לקהל הרחב לא תאושר ע"י הליגה לשחקנים פצועים היכולים להיעזר על ידי שימוש בה. אלה השאלות הבוערות. לעתיד הרחוק ישנם ברוך השם נושאים שונים וסוגיות שונות שייצטרכו למצוא פתרון.

-"רציתי רק שתדע שמשחק כמו היום המתחיל ב-3:30 שזה 10:30 בישראל הוא מתנה. הבעייה היא משחקים המתחילים ב-8 בערב שזה 3:00 לפנות בוקר בישראל, ומאות – אם לא אלפי ילדים – מתגנבים מהמיטה לטיווי לחזות בהם, ואח"כ נירדמים בבית הספר".

עד כדי כך?

-עד כדי כך!

אז אתה מציע לשחק את משחקי הפלייאוף ב-10 בבוקר?

-רעיון לא רע!

אוקיי. אביא זאת לידיעת בעלי הקבוצות בפגישה הבאה…

*****

אחרי שני הריאיונות ניכנסתי לחדר העתונאים. התאמינו שולחנות ריקים מאוכל? רק שתייה – קוקה קולה וכאלה. בחצי של המשחק הואילו להביא סנדוויצ'ים קרים מ-"צ'יק-פילה", הפאסט-פוד המגעיל. בפנים הקופסה מין לחמנייה הכי זולה מהסופרמרקט עם חתיכת פילה קר של עוף, קר ויבש ללא חרדל, ללא חתיכת עגבנייה – בושה וחרפה – ובפנים גם מעטפה עם כמה צ'יפסים, ועוד מעטפה עם עוגייה שנראתה כל כך עייפה שלא הייתי נותן אותה כמאכל אפילו לעכברים שלי בבית.

אני זז לאולם. שם כבר מתאמנות שתי הקבוצות. אל הורפורד יושב לנוח. יושב לו בדד. אני מציג את עצמי.

-מה ההרגשה בקשר להיום?

-כולנו כועסים. אנחנו באים לגבות את המחיר. הקאבס היו 'CLASSLESS' במשחק השני. הם לא היו צריכים לשבור את שיא השלשות. אנחנו באים למשחק כועסים.

האם אתם מכינים משהו חדש למשחק?

כן, תראה אותו כשנעלה לשחק  (מסתבר שהוא התכוון לסופולושה שעלה בחמישייה במקום קורבר). אני שואל אם אפשר תמונה. 'בוודאי'. קליק.

 

(זה השינוי שהורפורד דיבר עליו)

אני ניגש למילסאפ. "מה שהקאבס עשו לא היה PROFESSIONAL". קליק.תמונה.

השלישי היה קנט בזמור. הוא מגיב לי, "KARMA COMES AROUND", ולא יסף. תמונה? "לא. זה מזל רע!". אוקיי.

קווין לאב ומו ויליאמס משלשלים שלשות כמעט ללא החמצה. קווין מתלוצץ עם כולם ונראה רגוע  כפי שמזמן לא ראיתיו. כמה מילים עם מוזגוב.

-מה דעתך על דונלד טראמפ?

הוא מחייך. "אסור לי לדבר פוליטיקס" 

-פוטין בסדר עם העם?

אסור לי לדבר פוליטיקס!

-דעתך על דייויד בלאט?

BEST COACH I EVER HAD!

-אפשר תמונה אתך? בעמידה? אני לא מאמין שאתה 2.16 מ'. אולי ככה מודדים ברוסיה. בוא עמוד לידי ואז אדע כמה אתה גבוה!

NO PROBLEM. עם נעליים או רק גרביים, כי עם נעליים אני 2'7!

מה זה 2'7? ברוסיה התחילו למדוד באינטשים?

אני עכשיו באמריקה. עם נעליים אני 2'7. 2.18 מ' בשפה שלך!

*****

המשחק מתחיל.

אני מתחיל לחשוב…

לגולדן סטייט יש את סטיפן קארי…לת'אנדר יש את ווסטברוק…לפורטלנד יש את לילארד…לספארס יש את טוני פרקר.

לקאבס יש את קיירי אירוינג שלפעמים הוא טוב, ולפעמים בלתי אחראי. אבל אז אני ניזכר במה שרד אורבך אמר לי פעם כשהוא דיבר על קווין מקהייל ולארי בירד: "עם פוינט גארדים מנצחים משחקים. עם פורוורדים וסנטרים מנצחים אליפויות".

 

(כבן זוג ללברון אני מאמין שקיירי ארוינג הוא הפוינט גארד הטוב ביותר, כי אחד כמו סטפן קרי היה לוקח יותר מדי מיכולת המלך)

לא אדסקס את המשחק כולו כי עשינו זאת כבר בסיקור וב"מה למדנו" של רועי. אדבר על המשחק רק ככלל. כ-'טוטאל' כמו שאומרים החברים שלי בדרום בת-ים.

יכול להיות שקיירי אירוינג – ללא לברון או לאב – הוא פרימדונה בלתי אחראית. אך עם השניים איתו הוא הופך לחלק מתאים לחלוטין בתשבץ.

המשחק אמש הוכיח לי דבר אחד: הקאבס הגיעו. הם עלו עוד מדרגה או שתיים, והגיעו לרמה של הספארס או גולדן סטייט.

תגידו לי, אתם חושבים שאני מטומטם? אתם חושבים שכשבחרתי בקאבס לנצח את הספארס או ג"ס חשבתי שהם טובים יותר, ולכן ינצחו?

אם אתם חושבים כך, אז תיסלחו לי אבל אתם הם המטומטמים.

כל מה שעשיתי היה לקוות לאיזה נס!

אני ידעתי בדיוק כמו האחרון שבכם שגם הספארס וגם גולדן סטייט היו חזקות יותר מהקאבס. אבל לא בהפרש כזה שפציעה קלה פה, והחטאה שם, לא יכולות להביא נס חנוכה לקאבס. אמנם היא היתה חלשה יותר, אבל לא בפער בלתי ניתן לחיסול.

לפי שני המשחקים האחרונים – ובכלל לפי מה שקרה בחודש האחרון – לדעתי הקאבס הגיעה לרמה של הספארס וגולדן סטייט. ההבאה של צ'נינג פריי היתה לא פחות מצעד גאוני של המנכ"ל דייויד גריפין. אמש הוא קלע 27 נקודות כשקם מהספסל, וזה ב-10 מ-13 כולל 7 מ-9 שלשות. הקאבס, קומראדים, הפכה לקבוצת שלשות לגיטימית. 25 שלשות במשחק השני – שיא NBA – ו-20 שלשות אמש. פעם זה JR, והפעם פריי וקווין לאב. השלשות יכולות לבוא גם מקיירי, גם מריצ'רד ג'פרסון, גם מאימן שומפרט, וגם ממתיו דלבדובה. אפילו לברון הצטרף לחגיגה.

ועל הספסל יושבים שניים שהם בין קולעי השלשות הטובים בליגה שבינתיים לא ניזקקו להם, ג'יימס ג'ונס ומו ויליאמס.

בתחילה חששתי – אבל לא גיליתי לאיש – שגולדן סטייט תגבור על הקאבס בשלשות. אני לא חושש מזה יותר. הקאבס מסוגלת להחזיר להם בזיג על כל זאג.

והנה הצעד הגאוני ביותר: הטרייד שהביא את צ'נינג פריי עבור אנדרסון וורג'או וג'ארד קנינגהאם למעשה  ח-ס-ך  לקאבס כסף!!!. את זה שמעתי מעתונאי מקליבלנד שהסביר לי בחדר העתונאים  שגריפין חסך לקאבס 15 מיליון במשכורות ובמס מותרות עם הבאת פריי עבור וורג'או וקנינגהאם. השנה סך המשכורות של הקאבס היה 108 מיליון עם 54 מיליון מס מותרות. בקיץ הקאבס נתנה ללברון 47 מיליון לשנתיים, קווין לאב 113 מיליון ל-5 שנים, 40 מיליון לשומפארט ל-4 שנים, ו-82 מיליון לטריסטן ת'ומפסון ל-5 שנים. JR, שסרב לאופציה של השחקן שהיתה לו עבור 6.4 חתם על 10 מיליון לשנתיים.

אותו JR שאני חושש שאינו מסוגל לספור עד 20 מבלי להוריד את נעליו הפך להיות השחקן האחראי והמסוכן כל כך של הקאבס. ממש ייצור אחר משהיה אי-פעם. לקבל שחקן כמוהו עבור 10 מיליון לשנתיים? אר יו קידינג מי?

הקאבס מסודרת כמו שהיא, ונראה לכולם שלברון נישאר ל-LONG HAUL. הוא אמר שלשום (יחד עם גילברט) שההרגשה של כולם היא שה-"CAVS ARE DESTINED FOR GREATNESS". הקאבס –  ייעודה (גורלה; מה שתבחרו) הוא גדולה (עם שורוק).

זה עניין של הרגשה שכל החתיכות נפלו סוף-סוף במקומן. לקח זמן ללברון, לאב, ואירוינג להבין אחד את השני ולתפקד בהרמוניה. זה סוף סוף קרה. כשארבעה שחקנים קולעים 27, 24, 24, ו-21, וזה שקלע 21 (לאב) קוטף גם 15 ריבאונדים נגד הפרונט קורט של אל הורפורד, פול מילסאפ, ת'אבו ספולושה, וכריס האמפרי, הדבר אומר דרשני. אמנם 24 נק' 13 ריב' ו-7 אסיסטים זה לא יותר מקרוז קונטרול עבור לברון, וזה אף מעצים את ההישג. במיוחד כשבנוסף לסטטיסטיקה לברון דרס משך רוב ה-38 דקות ששיחק את שחקני אטלנטה כאילו היו נוריות בשדה. אני לא יודע בדיוק כיצד נראות נוריות מלבד לדעת שהן פרחים קטנים כאלה.

אירוינג אמר בסיום המשחק: "כשכולנו משחקים ככה זה ממש FUN. זה נראה כל כך קל ואוטומטי. אף פעם לא היתה לי הרגשה כזאת בכדורסל. IT IS WHAT WE ALWAYS ENVISIONED, ועתה זה קרה!"

רוצים להקשיב ללברון? אני מציע לאשך לעצום את עיניו ולעבור לקטע הבא. הנה מה שהוא אמר ל-ABC אחרי המשחק:

WE ARE A TEAM THAT IS DESIGNED FOR GREATNESS. WE ARE ON A MISSION AND WE HAVE JUST  ACHIEVED ANOTHER CHAPTER IN OUR GOALS TO GO ALL THE WAY. THIS IS OUR GOAL AND WE ARE ALL ON THE SAME PAGE!

רק לפני שלושה חודשים הם ניצחו משחקים UNCONVINCINGLY. ניצחו אבל לא באופן מחלט וברור. היום זה השתנה. אפילו כשהם פיגרו ב-11 נגד ההאוקס היתה בי הרגשה שהם הולכים לנצח.

עתה קשה להתווכח עם אפילו דבר אחד שעשה גריפין, כולל פיטוריו של דייויד בלאט, והעלאת טיירון לו לעמדת המאמן הראשי. אני מקווה שאיש לא יטרוף אותי אם אגיד שהיה זה למעשה הצעד החכם ביותר שלו!

*****

יהיו כאלה שלא ישמחו לקרוא את מה שאני עומד לכתוב, אבל אחד מצעדיו החכמים ביותר – אם לא החכם ביותר – היה החלפתו של דייויד בלאט בטיירון לו. לא בגלל שבלאט אינו מאמן טוב – הוא כנראה מאמן טוב – אבל טיירון לו הוא BETTER FIT לקאבס.

הדבר ששמתי אליו לב ביותר הוא ה-DEMEANOR שלו שמתאים כל כך לקבוצה. דמינור…כיצד אומרים זאת בעברית? זו לא בדיוק התנהגות. זו התנהגות עם אופן, עם הליכות, עם התייחסות, עם אטיקט, עם אורך רוח. לטיירון יש DEMEANOR שליו , מרגיע, ומפייס.  הוא מדבר אל שחקניו במתינות, בשאננות, ובטחון. כשנאמר לו מה ששחקני ההאוקס אמרו על המשחק של הקאבס בו שברו את שיאי השלשות הוא אמר לשחקניו למה לצפות:

"הם יעלו בסערה ובפראות. הם כועסים ופגועים. אני מציע לא להיגרר לשום עימות. JUST STAY THE COURSE. זה יעבור במהלך המשחק. נסו רק לספוג את המנה הראשונה של הכעס, הרוגז, ואפילו הפגיעה בכבוד שחקני ההאוקס – כפי שהם מרגישים ללא צדק – ללא RETALIATION (החזרה; נקמה). STAY COMPOSED AND JUST GET THE WIN!"

אני לא מכיר מספיק טוב את בלאט אבל אף פעם לא הרגשתי שלווה ומרגוע בצורה שהוא אימן וניהל משחקים, ואין לי מושג אם גם הוא היה מסוגל לדבר ככה אל שחקניו. כנראה שלטיירון ישנו GIFT של מאמן טוב, ובינתיים הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לקאבס.

לברון אמר: "המסר של COACH LUE היה  קצר, קולע, ומדוייק ביותר למצב. הוא הזהיר אותנו ממה שיקרה שאכן קרה, והוא הכין אותנו לספוג את הסערה הראשונה מבלי להגיב. כשהם הובילו ב-11 נקודות הוא אמר לנו לא לנסות לנצח במהלך אחד אלא רק לנצח בפוזשיון הבא, ואז הוא הבטיח שאם נידאג רק לפוזשיון הבא אז ננצח את המשחק. זה בדיוק מה שקרה!".

העובדה שלברון פונה אל טיירון שאינו מבוגר בהרבה ממנו כ-'COACH LOU' היא כבר סימן לכבוד והערכה. ואז להודות שמה שטיירון הבטיח קרה בדיוק כפי שהבטיח הוא סימן נוסף להוקרה וחיבה. הוקרה וחיבה הם שני דברים שדייויד בלאט לא הצליח להשיג עם לברון או עם שחקני הקבוצה האחרים, למיטב ידיעתי.

קווין לאב הוסיף: "COACH LOU'S COOL, COLLECTED, AND CONFIDENT DEMEANOR RESONATES WITH ALL OF US AND SHOWS ITSELF IN CRUCIAL JUNCTURES!"

(השקט והבטחון שבו מהדדהדים בנו ומשפיעים עלינו, במיוחד במצבים קשים).

 

תכונה נוספת היא סבלנותו. בעוד שאצל בלאט שחקן שעשה שגיאה הושם בארון עם ברגים מהר יותר משחברה קדישא מסוגלת לעשות, אצל טיירון לו שגיאה אחת לא משחקת כלל. הוא מכיר את שחקניו, נותן להם את הקרדיט שהירוויחו, ונותן להם את הדקות שלהם לטוב או לרע.

אז מלבד פריי, לפתע הפקטור שהכי פחות חשבנו עליו  – המאמן – הפך לסיבה חשובה ביותר למטמורפוזה שעברה הקבוצה מאחת שהיתה מפוזרת, מסוכסכת, חסרת שקט ובטחון, ליחידה לוחמת, בטוחה בעצמה, ומוכנה לקרב עם כלי נשק אמינים ויעילים מהעבר שהיו לה, וכלים חדשים שלפתע הובאו לקרב, עם גנרל צעיר המנהל את הקרב בצורה שאיש לא ציפה ממנו. אבל תמיד עלינו לזכור שכלי הנשק האמינים מהעבר – קיירי, לאב, JR, טריסטן ת'ומפסון, דלבדובה – וכן כלי הנשק החדש צ'נינג פריי הם הגרפונקלים. לברון היה ונשאר הסיימון.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
115 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
סומסום
סומסום
08/05/2016 7:15:11

תודה, נשמע אחלה.

אני מהאנשים שחושבים שהקאבס, בטח בכושר השיא שלהם עכשיו, טובים מהספרז. גם ארבעת המשחקים בתקופת לברון השניה היו צמודים עם יתרון קל לקאבס (ולא נשכח את משחק ה-57 המטורף של קיירי – אחד ממשחקי הליגה הגדולים בכל הזמנים), אבל בטח עכשיו.

אלא שזה יישאר על הנייר. גולדן סטייט עם קארי טובה מכל הליגה ברמה אחת. כולל קליבלנד. אם הייית נותן לקאבס האלה לשחק בשנה שעברה – לך תדע. אבל גולדן סטייט של השנה היא קודם כל קארי, בשיפור פנומנלי שלא היה לו אח ורע. ועומק בלתי נגמר, פתרון לכל בעיות המאצ'-אפ של קליבלנד. ובתור בונוס – איגי על לברון, ודריימונד גרין שהוא האקס-פקטור (צ'נינג פריי? קווין לאב? יהיה לא נעים לראות).

ווריורס ב-5, 6 יהיה הישג לקאבס. הם עד כדי כך טובים. כל זה כאמור עם קארי כמובן.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
08/05/2016 7:17:16
Reply to  סומסום

+100
הקאבס גם לא רמאים.

מתן גילור
מתן גילור
08/05/2016 7:22:24
Reply to  סומסום

+1

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
08/05/2016 7:44:48
Reply to  סומסום

הרמה במזרח גרועה, בגולדן סטייט זה לא רק השיפור העצום של קרי (אני לא זוכר שיפור כזה של mvp), זה גם השיפור של גרין, תומפסון המצויין וספסל מדהים (למרות שאתמול היה חלש).

סומסום
סומסום
08/05/2016 8:13:14

אין שיפור כמו השיפור של קארי – לא רק השנה ולא רק בכדורסל. בכל ענף מייג'ור אמריקאי, אי-פעם. הכי קרוב זה חצי ממנו:
http://fivethirtyeight.com/features/steph-curry-is-on-pace-to-hit-102-home-runs/

עידו גילרי
עידו גילרי
08/05/2016 8:21:19
Reply to  סומסום

צריך לא לבלבל בין שיפור במשחק באופן כללי לבין אספקט בודד (השלשות כאן).

סומסום
סומסום
08/05/2016 8:31:56

אתה כמובן צודק אבל זה נתון מדיד ומאלף.

חוץ מזה, איך תגדיר *MVP* שמשתפר בצורה כ"כ דרמטית? שחקן שנתן בשלוש העונות הקודמות ממוצעים של 22.9 נק', 24.0 נק', 23.8 נק' – קופץ לממוצע של 30.1 נקודות, פאקינג 30 נקודות, יותר מ-6 נקודות בממוצע למשחק. זה אבסורדי. תוך העלאת אחוז הדיוק שלו! לא מטווח חסר הכרה על חשבון דיוק. זה שיפור דמיוני, והסיבה העיקרית לכך שגולדן סטייט נעשתה כזו מפלצת.

עידו גילרי
עידו גילרי
08/05/2016 8:48:02

אין ספק שהוא עשה עוד קפיצה משמעותית העונה. מעבר לכך העונה הזו היא כפי שציינת חריגה סטטיסטית עצבנית ביחס לכ כך הרבה דברים שהיו עד עכשיו. רק בשביל הפרספקטיבה אם נשווה לשיאי כדורסל אז עונת ה-50 נק למשחק של ווילט היא חריגה סטטיסטית קטנה יותר ממה שסטף עשה עם השלשות העונה.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
08/05/2016 7:21:48

הצד המיזרחי היום פשוט מביך את הכדורסל והפלייאוף בנבא.
כל השיאים שנישברו השנה מראים רק כמה הרמה הייתה זוועה בעונה הזאת ולא כמה הקבוצות האלה היסטוריות ברמת הכדורסל שלהן.

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 16:50:24

שטויות

מתן גילור
מתן גילור
08/05/2016 7:23:00

תודה מנחם.
מאד מעניין.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
08/05/2016 7:23:49

קובי אף פעם לא היה צריך לשחק מול יריבות חלשות כדי לקחת אליפות,הוא גם לא היה צריך לעבור ליריבה עם השחקן הכי טוב בקונפרלקס שלו כדי לקחת אליפות.

מוטוראי
מוטוראי
08/05/2016 11:27:36

לא יודע אם זה מכוון או אוטוקורקט, אבל ממש הצחקת אותי.

ת'אנדר
ת'אנדר
08/05/2016 12:33:28
Reply to  מוטוראי

השחקן הכי טוב בקורנפלקס זה עומרי כספי, לא?

צביקה
צביקה
08/05/2016 12:50:16
Reply to  ת'אנדר

+1!

Guyd
Guyd
08/05/2016 11:51:18

לברון אדם גם בחולשת המזרח!

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 16:51:25

ככל שרנדי כותב יותר, ישנן יותר שטויות בתגובות

עידו גילרי
עידו גילרי
08/05/2016 7:42:17

הקאבס לא הפכו פתאום לקבוצת שלשות מצויינת. הם היו כאלה במשך השנתיים האחרונות (שנייים רק לווריורס). כרגע הם בזון מטורף וקולעים בכמעט 10% יותר טוב מהממוצע שלהם. זה משהו שלא סביר שנראה ממשיך לאורך 20 משחקים.
היתרון הגדול שלהם הוא שעד עכשיו העונה לברון לא נדרש לקחת את המשחק עליו. זה יביא אותם הרבה יותר מוכנים לשלבים הבאים.

יושי
יושי
08/05/2016 7:49:26

תודה רבה מנחם, כמו תמיד זה תענוג לקרוא.
אני גם חושב כמו שכבר אמרו שכרגע הם קולעים הרבה מעל הממוצע שלהם ושזה יתאזן בהמשך.
רק שהיתרון הגדול שלהם כנראה יהיה שהם יגיעו רעננים לגמר, והקבוצה המערבית מותשת אחרי הפלייאוף בצד המערבי.

יושי
יושי
08/05/2016 7:51:15

עכשיו נשאר רק לקוות שבשנה הבאה שארלוט שוב יעפילו לפלייאוף, כדי שתוכל לאכול משהו נורמלי 🙂

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 16:53:14
Reply to  יושי

ההתנהגות באטלנטה לעתונאים היא מתחת לכל ביקורת

עובר
עובר
08/05/2016 8:12:53

בלתי ייאמן. כל הכבוד!
אני רק יכול לדמיין איזה באזז היה מקבל אתר מסחרי אם היה לו ריאיון עם לברון, כאשר פה בהופס הקטן זה מתקבל בטבעיות.

כל הכבוד לכם!

גיא
גיא
08/05/2016 8:30:03

איזה פוסט נהדר!
והאמת היא, שממש לא חסרות התמונות – התיאור צבעוני להפליא!

john
john
08/05/2016 8:41:39
Reply to  גיא

מעולה

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 16:54:03
Reply to  גיא

תודה

גיא
גיא
08/05/2016 8:43:21

הביטוי הוא 'ללא כחל ושרק', ומקורו בגמרא:
"כך היו שרים לפני הכלה בארץ-ישראל: לא כָּחָל וְלא שָׂרָק וְלא פִּרְכּוּס – וְיַעֲלַת חֵן"

כחל = איפור, אבקת צבע כהה אשר צובעים מסביב לעיניים על מנת להבליטן.
"וְהִנֵּה בָאוּ לַאֲשֶׁר רָחַצְתְּ, כָּחַלְתְּ עֵינַיִךְ וְעָדִית עֶדִי."

שרק = גם כן איפור (סומק), צבע אדום לצביעת הלחיים.
על שמן של הענבים האדומות/סגולות
"וְאָנֹכִי נְטַעְתִּיךְ שׂוֹרֵק, כֻּלֹּה זֶרַע אֱמֶת; וְאֵיךְ נֶהְפַּכְתְּ לִי, סוּרֵי הַגֶּפֶן נָכְרִיָּה"
"אַחֲרָיו סוּסִים אֲדֻמִּים שְׂרֻקִּים וּלְבָנִים".

ללא כל ושרק = ללא איפור.
ומשמעות הביטוי היא: הצגת הדברים כפי שהם, ללא ייפוי המציאות.

Berch
Berch
08/05/2016 9:21:22
Reply to  גיא

באבאם !!
אין עליך, גיא
🙂

אופיר נ
אופיר נ
08/05/2016 11:24:55
Reply to  גיא

גיא, אתה אלוף!

עגל
עגל
08/05/2016 12:56:10
Reply to  גיא

סחתיין שוב ושוב!

אימהולץ
אימהולץ
08/05/2016 13:02:20
Reply to  גיא

גיא, אתה גדול.
רשי של הופס

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 16:55:11
Reply to  גיא

תודה! גיא עושה לנו בי"ס לעברית עתיקה

צביקה
צביקה
08/05/2016 8:54:14

כתבה מעולה! וזה יהיה נהדר שהגמר יהיה צמוד.

שייקה
שייקה
08/05/2016 9:18:55

טור נהדר מנחם.

כמה הערות קטנות:

– בתור בחור לא צעיר במיוחד הזיכרון שלך מפליא וראוי להערכה. השיחות עם השחקנים ושות – פרייסלס.

– DEMEANOR – אני הייתי מתרגם את זה ל״התנהלות״ – שהיא בדיוק מה שהתכוונת, הדרך והאופי של של ההתנהגות של אדם/יישות מסוימת.

– צפיתי בכל המשחקים של הקאבס בשנתיים האחרונות והשינוי מאז לו בולט לעין. מה שלברון אמר לך, על קווין לאב שבדרך כלל מתוח מאוד ועכשיו משוחרר – לדעתי זה עושה את כל ההבדל. אם לאב מסוגל לתפקד בקראנץ׳ וגם טיפה לשמור, רואים שקיירי לוקח על עצמו טיפה פחות את תפקיד הגיבור.

– לסומסום: נכון, השיפור של קארי הוא עצום אבל אני עדיין חושב שלקאבס יש סיכוי אמיתי לנצח בסדרה. פחות בגלל מצ׳אפ ויותר משום שאני צופה התכתשות של הלוחמים מול הספרס ואפילו יש מצב שמול פורטלנד יהיו 6 משחקים. בוואקום – אין לי ספק שהלוחמים גדולים על הקאבס. אבל הפלייאוף הזה רחוק מאוד מלהיות וואקום.

– that being said, הלוחמים הם תופעה מופלאה שאי אפשר לחזות עדיין מה יעשו. באמת מרשימים בכל כך הרבה קני מידה.

Berch
Berch
08/05/2016 9:20:05

פוסט משובח !!
כשכתבת שלברון עובר אותם כמו נוריות בשדה מייד עלה בדמיוני שדה מלא בנורות קטנות…. אפילו ללא חוטי חשמל.
החלק הלוגי במוח שלי התרעם ושבריר שניה לפני ההתנגשות הבלתי נמנעת קראתי את ההמשך שכתבת, שמנע את הויכוח והכל בא על מקומו בשלום 🙂

עידן
עידן
08/05/2016 9:41:51

עם תוצאות אי אפשר להתווכח אבל יש עוד הרבה דרך לעבור.

כרגע טיירון לו מצליח יותר מבלאט באספקט הכי חשוב בקבוצה. יש לו רוח גבית מלברון. לבלאט לא היה את זה. זה לבד שווה הרבה לקבוצה שרצה קדימה. האם זה נותן לקבוצה יתרון ביחס לזו של שנה שעברה?

אם נסתכל על הנתונים גם בשנה שעברה, למרות שבלאט ולברון לא בדיוק הסתדרו (לפי מקורות זרים :)) הקאבס סיימו במזרח עם מאזן פלייאוף של 12:2 (כשממול אותה אטלנטה ובמקום בוסטון ישבה דטרויט שחטפו שתיהן סוויפ). יתרה מכך בלאט עשה את זה בלי לאב (מהסיבוב השני) ובלי קיירי (הפסיד בשנה שעברה 7 משחקים מתוך 20 בפליאוף) וגם בלי גיי אר שהורחק משני משחקי הפתיחה מול שיקגו. יתרה מכך, אותה הקאבס עלתה לגמר, התמודדה בצורה מעוררת כבוד מול ג"ס והובילה 2:1 עד שנגמר לה האוויר…

לעולם לא נדע מה היה קורה אם לאב וקיירי לא היו נפצעים בעונה שעברה (אני אישית מאמין שהסידרה הייתה הרבה הרבה יותר צמודה ממה שהיא הייתה בפועל). מצד שני, אנחנו גם לעולם לא נדע מה היה קורה אילו בלאט היה עדיין המאמן כעת…

בעיני, לפחות כרגע התוצאות לא באמת אומרות כלום והמבחן האמיתי יהיה אך ורק בגמר. אני כן חושב שטיירון לו הוא מאמן לא רע. אבל האם הקבוצה יותר טובה בגללו? אולי אבל אני בכלל לא בטוח. אני חושב שגם בשנה שעברה הייתה תחושה שהקאבס יכולים לעשות את זה אחרי הזכייה במזרח.

עוד יתרון חשוב של הקבוצה השנה מגיע מהשחקנים המשלימים של הסגל של הקבוצה. סגל שחקנים כגון פריי, גפרסון, ווילאמס הוא סגל של שחקנים שתורמים/יתרמו הרבה יותר ביחס לסוסים המתים של השנה שעברה (ראה ערך מריון, מייק מילר, פרקינס).

מה שבטוח זה שאם הקאבס מגיעים בריאים מול ג"ס/ספרס/תאנדר יהיה לנו אחלה גמר שבעולם

אופיר נ
אופיר נ
08/05/2016 9:52:46

מנחם,

רק בשביל הטורים שלך מתוך האולמות,
היה שווה שאטלנטה תעבור את הקאבס.
אבל זה לא הולך לקרות.

אני לא אוהד הקאבס,
לא סובל את לברון,
וחייב להודות שהם משחקים יופי של משחק,
הרבה הנעת כדור,
לברון מפעיל את כל השחקנים.
נותנים גם לספסל לתרום בצורה משמעותית.
פשוט תענוג לצפייה (כאוהד כדורסל..).

סדרת הגמר מול ס"א או הלוחמים, תהיה לפנתיאון.
במזרח הם עוברים ב-4:1 את מיאמי/טורונטו.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/05/2016 10:50:50

מנחם זה יום חג להופס כשאתה הולך למשחקים
תודה גדולה שחסכת מאיתנו את התמונות של לברון
יהיה נחמד לראות את קליבלנד נחנקת בגמר, כשתיתקל לראשונה בקבוצת כדורסל (ספרס או ג"ס), שתסתום ללברון את הפה הגדול שלו.

גור גולן
גור גולן
08/05/2016 14:06:49

+100😀

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 16:58:23

נחכה ונראה

amitlahev
amitlahev
08/05/2016 10:52:35

עוד פוסט לפנתיאון. צבעוני ומרתק כתמיד !

יש פה באתר כמות כתבות עומק וצבע שלא הייתה שמספיקה לשני ערוצי NBA בכמות ובאיכות.

לגבי קליבלנד- הם נראים דורסניים ומפלצתיים. נכון שהם עדיין לא התמודדו בסדרה נגד קבוצה מה"ביג 3" (שמלבד קליבלנד כולל את הספרס ואת גולדן סטייט), אבל אין מה להגיד: היכולת משכנעת.

בניתי על מיאמי שתקשה על קליבלנד אבל בינתיים אפילו את טורונטו הם לא מצליחים לעבור..

הסדרות שכנראה ישדרגו (ויש שיגידו יצילו) את הפלייאוף הזה הן ג"ס-ספרס והגמר.

amitlahev
amitlahev
08/05/2016 12:37:47
Reply to  amitlahev

*שמספיקה

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/05/2016 10:58:07

עד כה היא נראתה טוב מול קבוצה עם יכולת ובלי ניסיון (דטרויט), וקבוצה עם ניסיון בלי יכולת (אטלנטה). גם קבוצת הופס של מידן בפאואר, דדי בסנטר, ויינברג בפוינט, זעפרני בחצי פינה ואתה בשוטינג + טראש טוק הייתה מקשה עליהם יותר.
קל להיראות טוב בקרוז קונטרול. אני לא נותן כרגע שום קרדיט ללו. נראה אותו מתמודד ונראה איך קליבלנד תיראה מול קבוצה שאשכרה תאתגר אותה – קבוצה שתחשוף את ההגנה החלשה שלה תגרום לה לאבד את הקרוז קונטרול וכל עניין הבידודים של לברון יחזור ובגדול, והקבוצה תשבוק.
בנוסף לו לא הראה שום סימן לכך שהוא מוח כדורסל שיודע לעשות התאמות ולהגיב. כרגע הם פשוט משחקים ביחד (מה שלברון סירב לעשות עם בלאט), נהנים ודופקים שלשות מול קבוצה נכה (הקרדיט לג'יי-אר שאחראי לכך במידה רבה).

יניב
יניב
08/05/2016 11:35:44

אשך אני אהיה הפסימסט במועדון שלנו.קודם כל כל הקלפים מסתדרים לקליבלנד השנה.נתחיל מזה שאם בוסטון יכלה להקשות עליה קצת אז היא עפה והשטיח מאטלנטה הגיע במקומם,נמשיך מכך שטורנטו-מיאמי כנראה יגרר ל7 משחקים וביננו לאף אחת מהם אין סיכוי לקחת יותר ממשחק אחד.(אני בכלל מאמין שקליבלנד יגיעו לגמר בלי הפסד).נלך למערב.לצערי הרב המשחק בלילה היה לפחות מבחינתי המשחק שיקבע לאן גולדן יגיעו השנה וזה באספקט שהאם קרי ישחק או לא,ברגע שהוא לא שיחק אם הוא יחזור הוא יחזור רק לגמר המערב וגם אז הוא יהיה חלוד וזה יעלה לגולדן בלפחות 2 הפסדים.גם ס"א נראים לא משהו בכלל עד עכשיו.הסדרה בין אוקלהומה לס"א זה פשוט סדרה בין דוראנט ווסטברוק ללנארד ואולדריג'.
שורה תחתונה אני מאוד מאוד מודאג ובהחלט מתעורר לסיוטים שבהם מנחם/גיא/עגל וכמובן מתן יוצאים בריקודי תוכחה שאמנו לכם 🙁

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/05/2016 11:41:21
Reply to  יניב

אנחנו מאמינים בני מאמינים וקליבלנד זונות בני זונות

יניב
יניב
08/05/2016 11:47:40

🙂

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/05/2016 11:46:10
Reply to  יניב

זה נכון שעד כה כשלתי בכמעט כל נבואה בפלייאוף הזה אבל אומרים שהסטטיסטיקה מתיישרת 😉

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 17:07:23
Reply to  יניב

אני לא אצא בריקוד כי אני מצפה שזה יקרה

גיא
גיא
08/05/2016 11:47:51

אתה ממעיט בערכן של יריבותיה של הקאבס בגלל דעה קדומה.

הן דטרויט, והן אטלנטה, שיחקו בכלל לא רע נגד הקאבס (דטרויט ב-3 מ-4 משחקים, אטלנטה ב-2 מ-3 משחקים)

לגבי חלקו של JR במבול השלשות במשחקי הקאבס – ,אז זה נכון שיש לו חלק לא קטן, אבל-
רשימת קלעי ה-3 של הקאבס השנה בפלייאוף:
ג'יי אר 30 שלשות,
קיירי 27 שלשות,
קווין לאב 20 שלשות,
לברון 11 שלשות,
פריי 10 שלשות,
ג'פרסון 7 שלשות,
דלבדובה 6 שלשות,
שומפארט 4 שלשות,
עוד 3 שחקנים עם שלשה אחת כל אחד.

כך שחלקו של ג'יי אר הוא 30 מתוך 118 (25.4%)

בנוסף, בדקות בהן התקפת הקבוצה הייתה תקועה, הפתרונות בהן בחרה הקאבס היו:
א. בידוד לקיירי.
ב. לברון בהיי פוסט.
ג. לאב בלואו פוסט.

(לכן, השנה לברון קולע בפלייאוף 50.8% מזריקותיו, ובשנה שעברה רק 41.7% מזריקותיו. ולכן השנה קיירי זורק יותר לסל מלברון בעוד שבשנה שעברה לברון זרק במשחק ממוצע יותר מקיירי + לאב + ג'יי אר ביחד)

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
08/05/2016 13:20:02
Reply to  גיא

אם ג'יי-אר לא היה פורץ את הסכר אז האחרים לא היו מגיעים למספרים כאלה

גור גולן
גור גולן
08/05/2016 14:08:28
Reply to  גיא

קבוצה שחוטפת כמות כזאת של שלשות זה בושה להגנה ולא בזכות התקפה למופת… אז אטלנטה בושה ממש! מדטרויט לא ציפיתי להרבה….

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 17:08:20
Reply to  גיא

מצויין גיא!

Ghost Rider
Ghost Rider
08/05/2016 11:21:08

הלוואי. שקליבלנד יקחו אליפות, רק כדי לסתום פיות לכמה נביאים דמיקולו ומבינים בעיני עצמם כאן.

פינקי
פינקי
08/05/2016 12:25:13

עצה לעתיד, יש אפשרות (לפחות באנדרויד) של גיבוי אוטומטי של תמונות לענן.
באנדרויד (של גוגל) זה ישירות לגוגל דרייב, אבל אם יש לך אייפון בטח גם להם יש משהו דומה…

סלפי עם הפלופר הגדול בהיסטוריה זה משהו שחבל לאבד…

עגל
עגל
08/05/2016 13:03:40

איפה כל אותם אלה שבכו על סגנון הבסידודים המכוער של קליבלנד בשנה שעברה? כשכולם בריאים אין צורך בבידודים. אולי זה עוד יחזור בגמר

נמאצק
נמאצק
08/05/2016 13:17:47

גארדים לא לוקחים אליפות
פאאור פורוורדים לא לוקחים אליפות
סנטרים לוקחים אליפות אמר רד אאורבך הגדול לבחור צעיר בשם לארי בירד שהתוכח איתו על החוזה והחתים אותו .
מנחם לס לפני איזה ארבעים שנה …
מנחם אתה צריך לשמור יותר נאמנות למקור כי יש כאלו אפילו כאן באתר שזוכרים את הניסוח המקורי
ועכשיו בסוף לא הבנתי
לפני שנה אמרת גס לא יקחו כי אליפות לוקחים תחת הסל .
אז לקחו .
אחר כך אמרת יקחו בגלל דיוויד כבר בשנה הראשונה שלו.
אחר כך אמרת יקחו בגלל שהעיפו את דיוויד .
עכשיו אתה אומר יקחו בגלל השלשות.
חייב לשאול משהו שיואש כבר שאל בעבר .
שמעת על המושג חוט שדרה ?

גיא
גיא
08/05/2016 13:46:07
Reply to  נמאצק

את הקונפורמיסט אנו נוטים לכנות "חסר חוט שדרה".
הקונפורמיסט הוא מי שמתמיד ללכת בתלם, תוך הגמשת אמונותיו כך שיתאימו לנורמות הרוב.

ומנחם? גם גדולי מבקריו לא יוכלו להאשימו שהוא לוקה בקונפורמיות יתרה.

קצת עצוב לי השימוש בכינוי כל כך יפה, נמצ'ק (אחד מהגיבורים של ספרו הנהדר של פרנץ מולנר, 'הנערים מרחוב פאל'),
בתגובות שכל מטרתן להתריס ולזלזל במי שמשקיע כל כך הרבה בקהילת הופס.
תחלוק על דעתו, תנמק, תתווכח. תתייג אותו כ-"מאותגר הבנה" או "נטול הבנה לחלוטין".
אבל לזלזל ולכתוב "שמעת על המושג חוט שדרה ?", אומר עליך הרבה יותר מאשר עליו.

הייט אשברי
הייט אשברי
08/05/2016 13:58:02
Reply to  גיא

מה שחסר למנחם זה לא חוט שידרה , אלא עקביות והסקת מסקנות נכונה . הוא רוצה לראות אלופה מזרחית , ולכן כל נתון או פרמטר משמש לו למטרה הזאת , גם אם ביום אחד זה הפוך מיום אחר.

גיא
גיא
08/05/2016 14:04:55

סבבה. זו דעתך, תרשום אותה.
יש פער (גדול) בין מה שכתבת, לבין התגובה של נמאצק.

יניב
יניב
08/05/2016 14:05:24

סתם כדרך אגב מנחם דווקא היה מאוד עקבי לגבי שלברון ייקח אליפות.עוד במהלך העונה הרגילה לפני הפליאוף הוא חזר וטען את זה

נמאצק
נמאצק
08/05/2016 14:31:06
Reply to  יניב

רוצה שאמצא לך את הפיסקה לברון כבר הבין שהוא לא יקח אני כותב שהוא יקח אבל הוא כבר הבין שלא .
גם זו פיסקה של מנחם איתך הסליחה כי הציטוט הוא מהזיכרון ולא השקעתי בהבאת המקור .

יניב
יניב
08/05/2016 14:41:50
Reply to  יניב

תראה אני לא זוכר כל פוסט שמנחם כותב,אני כן זוכר שלאורך תקופה די אורכה בסופו של דבר הוא טוען שלברון יקחו אליפות.גם לגבי ולגבי כל אחד כמעט אתה יכול לטעון לחוסר עקביות.למשל אני הייתי בטוח שלברון יחטוף סוויפ בגמר עד שאפילו הוא ינסה לא להגיע לגמר על מנת to smaller the השפלה.היום אני חושב שלא רק שהם ייתנו פייט לסדרה ארוכה אלא שנכון להיום שקרי פצוע ולאור היכולת של הספרס הם אפילו טיפה פייבורטים בעייני.

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 17:12:28

מי שלא משנה דעתו הוא אדם מת, או אדם טיפש. במקרה הזה לא שיניתי דעתי אלא הדרך בה תושג האליפות: דעתי היתה מתחילה שהקאבס תיקח את האליפות. ההבדל היה שבתחילה ידעתי שזה יבוא מתוך נחיתות כדורסלנית מסויימת, ועתה אני יודע שהאליפות תבוא בגלל עליונות כדורסלנית.

נמאצק
נמאצק
08/05/2016 14:04:05
Reply to  גיא

נסה אותי

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 17:14:18
Reply to  נמאצק

נמאצק הזה ממציא דברים שאמרתי, אבל לצערו הרב זה רק מזכרון

שייקה
שייקה
08/05/2016 14:07:02
Reply to  גיא

+100

נמאצק
נמאצק
08/05/2016 14:15:59
Reply to  גיא

אחד הכיבורים ?
נמצאק הוא הגיבור גיא לא אחד הגיבורים .
הוא זה שניצח את המלחמה.
לא הייתי משתמש בכינוי הזה לו לא הייתי ראוי לו..
מנחם משקיע יפה הוא עדין מחויב לנמק ולהסביר את הנימוקים המתחלפים. מנחם לא צריך נימוקים לעונש הןא מספיק טוב לנמק את דעותיו .העובדה שקפצת להגן וענית תשובה בענין נימוקים לעונש ולא בענין עצמו מעידה כי הפקפוק מכרסם גם בך.
אנא השאר בבקשה למנחם לענות ולהסביר עצמו ואת בחירת הכינוי תשאיר בבקשה לי חן חן לך נמצאק גיבור נחבא אל הכלים .

captain beefheart
captain beefheart
08/05/2016 13:40:15

מי שקורא דבאזר מקבל את כל השמנא וסלתא: הגיגים רצחניים באורך שורה וחצי של העורך, אייטמים בגודל של פסקה הישר משינקין של כל מיני כותבים חכמים.

מי שקורא בישראל היום מקבל אחלה תרגומים של סוכנויות הידיעות.

אנחנו נאלצנו להסתפק בשאריות. אחד שמכיר את הליגה רק שישים שנה, נכנס למגרשים עצמם בפלייאוף ומביא ראיונות עם לברון, הקומישנר, דלבדובה מצלם אותו, לפני חודש הסתחבקות עם פט יואינג…

ושיא החוצפה – אפילו לא מבקשים מאיתנו תשלום.

נמאצק
נמאצק
08/05/2016 14:24:35

מי שקורא את דובינסקי בדה באזר מקבל תעתיק מדויק מכאן אותו המעתיק אפילו לא יודע להסביר .
בניגוד לאחרים מכאן לא ניסיתי אפילו להגיב שם .
אני פונה ישירות אל ממציא התיאוריה שברור גם לו עד כמה הטיעון חלש מי שקרא את הפיסקה אני לא מטומטם. מבין .
אך בין לבוא ולהגיד המערביות חזקות יותר אך יתכן מצב בו יקרה כך וכך ,ובין לומר הקאבס תיקח את שתיהן יש מרחק רב .
ואפילו רב מאד .
המאמר הזה נראה כנסיגה טקטית אולי כדי להפיל בפח את דובינסקי ודה באזר ולהראות שאין להם מושג .
אם כך הוא יפה אז אהבתי .
מבטיח לכולם כאן אני לא עומד להגן על התיאוריה הזו בבית משפט .

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 17:18:11
Reply to  נמאצק

נמאצק, אתה לא חושב שקשקשת מספיק ליום אחד?

הייט אשברי
הייט אשברי
08/05/2016 13:53:10

הטוענים בזכות הפרשים שוכחים דבר אחד – הקבוצות במזרח פשוט לא קולעות מבחוץ ( מלבד קליבלנד ). . צריך פשוט לראות את האחוזים . ובשורה התחתונה צריך לשים את הכדור בטבעת . במערב כל הארבע שנותרו ( ולפני כן גם חלק מהמודחות ) קולעות טוב מהפרימטר . ולכן , כשהקאוואלירס ישחקו מול אלופת המערב זו תהיה אופרה אחרת .

גיא
גיא
08/05/2016 14:05:58

תבדוק שוב את האחוזים של אטלנטה מה-3.

גור גולן
גור גולן
08/05/2016 14:09:42

מנחם פשוט נהדר! העברת את החוויה בצורה נהדרת.

קשה לי כרגע להגיד כמה קליבלנד טובה כי המספרים משקרים… כמות כזאת דל שלשות וכאלה אחוזים זה לא פלייאוף!

ג״ס וספרס טובות בהרבה

משיח
משיח
08/05/2016 14:11:27

מנחם לגבי קליבלינד

old habits die hard

גיא
גיא
08/05/2016 14:25:59

נהדר !!!

למרות שאתה לוקה באובר אופטימיות. גם הלוחמים וגם הספרס ברמה הרבה יותר גבוהה מהקאבס.

עגל
עגל
08/05/2016 14:34:04

פוסט מצוין. גם אצלי האמירה שקליבלנד תיקח אליפות היא יותר משאלה/תקוה/שאיפה מהימור מושכל.
בלאט או לו ? אני מאוד מחזיק מדיוויד כי הוא אחד המאמנים הטובים בעולם וכשיגיעו רגעים קשים לו עדיין לא הוכיח את עצמו וקרוב לודאי שקליבלנד תשלם על זה בגדול.
ועדיין לאור ההישגים בעונה הרגילה ובינתיים בפלייאוף אין הבדל גדול בין השניים – הנב"א זו ליגה של שחקנים.

יניב
יניב
08/05/2016 14:38:04
Reply to  עגל

יש הבדל אחד ומאוד מאוגד משמעותי.יקירך רוצה שלו יצליח ועושה הכל למען הצלחתם המשותפת מה שלא היה עם דיוויד

מתן
מתן
08/05/2016 15:08:53
Reply to  יניב

לא אכפת ללברון אם לו יצליח. אכפת ללברון אם לברון יצליח. לא אוהב אותו ואפפעם לא אהבתי, אבל כל הישראלים שכחו שלברון ירק דם לא פחות מדלי בגמר של שנה שעברה.

עגל
עגל
08/05/2016 16:22:53
Reply to  יניב

אתה אומר שלברון לא התאמץ מספיק בשנה שעברה ??
לברון עשה כל מה שביכולתו ועוד 50% מעבר. יש משהו באופי הילדותי שלו שמכשיל אותו. אבל הוא ניסה בכל יכולתו.

יניב
יניב
08/05/2016 16:38:16
Reply to  עגל

לא אני אומר שלברון לא נתן את המקסימום שלו השנה עד שדיוויד פוטר.

עגל
עגל
08/05/2016 17:30:04
Reply to  יניב

תשמע החצי הראשון של העונה הכלל לא חשוב, עדיף לנוח. אבל יש ללברון בעית התנהגות ילדותית קשה שקשורה לזה שלא היה לו מנטור או דמות אב כשהיה קטן. תכלעס אני לא מקנא בו ובדולרים שלו

נמאצק
נמאצק
08/05/2016 14:51:11

בזבזתי 17 אחוז מהבטריה שיכלה להחזיק 17 שעות בסטנד ביי בהמתנה גיא בעברית תקנית עבורך .
אז הנה ההשקעה שלי רק בתגובות בפוסט הזה .
אם מנחם טוען כי שימוש בתיאוריה הזויה מושך מגיבים לאתר אני בהחלט מסכים לטענה הזו .
אך לא מבטיח לחזור ולהתעקש על דעתי במחיר הזה.
ובכך 19 אחוז ואולי 20 אחוז מהסוללה סימתי את טיעוני לא לפני
שאתיחס לכינוי שלי ולספרות יפה בכלל
בראיון על ספרה בית הרוחות בפיסקה איך ידעה סיפרה איזבל איינדה את הסיפור הבא
איש מבוגר ניגש אלי כישבתי על הספסל ושאל איך ידעת היכן נקברו הגופות
הגופות של מתנגדי המשטר נמצאו בדיוק היכן שנכתב בספר הספר נכתב לפני שאותן גופות הנרצחים נמצאו.
לאיזה צורך מובא כאן הקטע הזה .
כתבת גיא תגובות שכל מטרתן להתריס .
קצת ואפילו מאד לא מדויק לא אני הטיפוס הזה שמתריס.
אך גם רחוק מאד מלהיות מאומרי האמן על כל דבר .
מקוה שיעזור לך להבין קצת יותר מי אני ולהתיחס בצורה מעט יותר מכובדת.
אם כי תגובותיך מעידות יותר עליך מאשר עלי 30 אחוז עד עכשיו
מקוה לבזבז פחות זמן בתגובות להבא על שנאת חינם ועל אומרי הן כפיתיים.

גיא
גיא
08/05/2016 15:47:05
Reply to  נמאצק

אתה כותב על כבוד.
"יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך." (מסכת אבות)

אני לא יודע עם שמת לב, אבל אתה לא הראשון (וכנראה לא האחרון) שחולק על דעתו של מנחם.
אתה יודע למה לא "כפייתית, התייצבתי לימינו של מנחם" בתגובה לכל אחד כזה?
כי מחלוקת היא לב הדיונים המעניינים ביותר ב-"הופס".
אבל –
תגובתך למנחם היא טיעון 'אד הומינום' (טיעון לגופו של אדם), ולא טיעון לגופו של עניין.
לתחושתי, כשאתה (או אני, או כל אחד אחר) כותב לגופו של אדם, אתה
מביע חוסר כבוד לאותו אדם. על אחת כמה וכמה, כאשר זה כותב שהשקיע מזמנו לאתר (שהפך לקהילה) הופס.
ולכן תגובתי הקודמת.

גבריאל גרסיה מרקס
(שרבים משווים בינו לבין איזבל איינדה)
אמר:
"לאדם זכות להביט מטה כלפי הזולת,
רק כאשר הוא עומד לעזור לו."

(אולי המשפט מתייחס עליי, אולי עליך, ואולי גם וגם)

נמאצק
נמאצק
08/05/2016 15:58:01
Reply to  גיא

פשוט לא. נכון .
ציטטתי את אמרותיו של מנחם כך הוא כתב.
ציטוט אמירות אינו טיעון לגופו של אדם .
אלא ציטוטים .
וכאן ברשותך אני פורש מהדיון הזה .
או מדיון איתך בכלל .
ואולי גם מהאתר הזה .
תודה אבל לא תודה .

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 17:23:06
Reply to  נמאצק

נמאצק, אני לא ידען ולא ספרותי כגיא ולא מסוגל להתבטא כמוהו, אז אגיד זאת בשפתי הפשוטה: אתה לא מצטט. אתה ממציא דברים, וטוען שזה "מהזכרון". אולי אפילו משקר.

חמי
חמי
08/05/2016 21:38:18
Reply to  נמאצק

נמאצק עוד לא החלטתי אם אתה יותר טרול או יותר חופר

מתן
מתן
08/05/2016 15:06:46

אין ספק שהקאבס מפחידים והם טורפים את המגרש כרגע. אבל את האמת, כמו שהדר אומר על הזן מאסטר-כשיש לך שחקנים כל כך טובים גם אהבל מושלם יראה כמו מאמן על. לו ימדד רק מול יריבה אמיתית, והשאלה היא אם בכושר הזה-יש בכלל כזאת?

מייק
מייק
08/05/2016 15:53:21
Reply to  מתן

הוא גם קרא לזן מאסטר בן זונה ואפס אפסים כך שאפילו גיא האוהד מס אחד באר שאל אם הכינויים האלה הם במקום ואינם מוגזמים …

אז בבקשה אם אהבל מושלם יכול לאמן למה מפטרים כל כך הרבה מאמנים ?

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 17:24:59
Reply to  מייק

התבטאתי ככה עליו (ואני מצטער שיצאתי משליטה) על זה שהוא יוצא לטיולים במערב הפרוע בזמן שהניקס משלמים לו רבע מיליון דולאר לשבוע לנסות לעשות משהו עבורם.

דאג קולינס
דאג קולינס
08/05/2016 15:29:04

פרשנות.
קשים חייו של פרשן.
אבל צריךלהמשיך לפרשן. לכן הפרשנות משתנה. אין שום צורך בניהול פנקסנות.
חוצמזה. מנהלי משחק (בדרך כלל גארד) לוקחים אליפויות. ברור שצריך את שאר המרכיבים. אולם קבלת ההחלטות במידה רבה היא המדד הקובע.
לייקרס: מג'יק, קובי
שיקגו : ג'ורדן ופיפן.
דטריוט : אייזאה הענק. צ'ונסי.
סן אנטוניו: פארקר וג'ינובלי, אייבורי.
דאלאס: קיד וטרי.
בוסטון : בירד ודניס ג'ונסון.
יוסטון : קלייד מריו אלי וסמית.
פילדלפיה : צ'יקס
מיאמי : לברון

captain beefheart
captain beefheart
09/05/2016 1:27:43

כל טקסס היא חור שחור בתיאוריה שלך. את האליפויות הביאו אולג'ואן ונובציקי ליוסטון ודאלאס. בעיקר דאנקן (ובראשונה עם הכוכבית גם רובינסון) לספרס.

דאג קולינס
דאג קולינס
09/05/2016 6:42:05

כלומר עם הרוב אתה מסכים. נוביצקי, אלג׳ואן, שאקיל, דאנקן, כארים, ג׳יי, מוזס ועוד שחקנים נהדרים. לדעתי רק במקרה ששיחקו עם מקבלי החלטות טובים לקחו את הטבעת.

דאג קולינס
דאג קולינס
08/05/2016 15:32:04

וכמובן ג"ס : קארי.

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 17:27:08

וגם קרים עבדול ג'אבר, טים דנקן, האקים אולג'ואן, ביל ראסל, שאקיל אוניל, ועוד כמה שברחו לי מהראש.

Ghost Rider
Ghost Rider
08/05/2016 15:43:01

עוד פעם מציע, אל תדברו עם טרולים, במיוחד עם הטיפשים שבהם, שלא יודעים אפילו להשתמש בסימני פיסוק או לכתוב משפט עברי תקין.

עדיף למחוק את התגובות שלהם.

מייק
מייק
08/05/2016 15:45:13

יופי לקרא כאן תגובות הקשורות לספרות יפה .
נמצאק אהבתי את התגובות והכינוי כמה מלים על פרנץ מולנר האיש היה כתב צבאי במלחמת העולם הראשונה בהונגריה .
הכתבות שלו מהלחימה שהבליטו את האנושיות גרמו לעלם לשים לב אל הכתב הצבאי הזה .
ספרו הנפלא הנערים מכיכר פאל , תורגם לעברית כמחניים הוא הירהור ציני לטעמי על המלחמה , מי מרויח ומי משלם את המחיר .
נמצאק בתגובותיו הוא לא פחות ציני ממולנר וזהו בדיוק מה שהייתי מצפה מתגובות .
עכשיו לענין עצמו מאחר וגיא כתב כי תגובותיו של נמצאק הן מתריסות , אני חייב לומר כי אף שלא כתבתי והגבתי כאן זה זמן אני שואל :
האם מנחם כתב בעונה שעברה כי הקאבס ינצחו ויקחו אליפות כי כדורסל מנצחים תחת הסל ?
כן או לא גיא ?
אם כן מדוע אתה טוען כי תגובתו של נמצאק מתריסה ?
מנחם הוא אורקל אורים ותומים בכדורסל ולכן מותר לקוש לו קושיות יתרה מזו האם לא זו מטרת האתר זה ?
מי שלא רוצה לחדד את המחשבה מדוע שלא יעבור לדה באזר …גיא ?
האם מנחם כתב בשנה שעברה כי דיוויד יקח אליפות כבר בשנתו הראשונה כמאמן בנבא ?
האם מנחם כתב מאוחר יותר כי טוב שזרקו את דיוויד מהקאבס ועכשיו הקאבס טובים יותר ?
האם זו לא התרסה ואפילו כפיות טובה ?
במקרה אני מכיר קצת את דיוויד ויכול להגיד שלמיטב ידיעתי דיוויד קרא זאת , אם זו לא התרסה ואפילו כפיות טובה נגד מי שהתנדב לענות בשמו על שאלות על הנבא כאן באתר .
יואב עגל היצגת שאלות לדיוויד כאן באתר ודיוויד ענה כאן דרכך כן או לא ?
אז זו התודה שדיוויד מקבל ממנחם והאתר ?
זו לא בושה וחרפה ?
גיא אתה לא מתכיש לכתוב כי תגובותיו של נמצאק זו התרסה ?
כמה צופים ישראלים צפו בנבא בגלל דיווד ?
וכמה בכל השנים שמנחם כותב ?
מי בנה את הקאבס כקבוצה דיוויד או לו ?
מי הכניס את ענין השלשות לא דיוויד ולו עכשיו קוצר את הפירות ?
מי כתב אחרי שנה שלמה כמעט שנה שעברה של ביקורות על ונגד דיוויד כמאמן שהוא נוסע לראות את המשחק ולאחל לדיוויד בהצלחה לא מנחם כאן ?
אז זו התודה שלכם מנחם ,גיא ?
ובסוף נמצאק הוא זה שכותב הודעות שכל מטרתן הן להתריס איך זה ?
למי כאן יש מצפון וחוט שדרה ולמי אין : מנחם גיא ?

גיא
גיא
08/05/2016 16:03:00
Reply to  מייק

לגבי כל מה שכתבת על פרנץ מולנר הנפלא – אני מסכים.
(אבל חובה לציין ש-'הנערים מרחוב פאל נכתב 7 שנים לפני מלחמת העולם הראשונה)

"חסר חוט שדרה" זה לא ציניות.
אתה מבולבל. מנחם והאתר, הם לא "הממסד". מנחם הוא לא אשיות ציבורית, שמטבע היותה כזו, צריכה להיות מסוגלת לספוג ביקורת ברמת ה-"גופו של אדם".
מנחם הרים פלטפורמה שמאפשרת לכולם להביע דעה.
עוד לא נמחקה תגובה של מי שלא הסכים עם מנחם או עם אחד הכותבים.

אבל אני, אישית, בוחר שלא להתעלם מתגובות שחורגות את גבולות הדיון הענייני.

מייק
מייק
08/05/2016 16:13:44
Reply to  גיא

ממש לא מבלבל .
מנחם מזוהה לחלוטין ולמעשה האתר הזה הוא המשך ההזדהות.
מנחם הוא מר נבא ומר כדורסל בעיתונות הישראלית .
אפילו אם הוא לא מודע לכך הוא עדיין ממסד הכדורסל כאן וחלק ממנו.
למרות שהוא דורש שיכירו בו כאדם פרטי.
אני לא מקבל זאת לא יכול לקבל זאת קראתי אותו חמישים שנה לא יודע אם נולדת אז ,ואני עדייו זוכר כמעט כל מילה שנכתבה.
האתר הזה הוא המשך ישיר לכתבות שלו אז ומנחם מודה בזה ומכניס מידי פעם סיפורי מהתיבה.

אז אין חצי הריון , אני מצפה ממנו לממלכתיות והמשך כתיבה מכובדת , מצטער.
וכתיבה מהסוג הזה נתפסת ככפיות טובה , ניתן היה לכתוב על שינוים שלו עשה , אבל הכתיבה היא לגמרי לגופו של אדם דיווד או לו .
אז אתה לא יכול לדרוש תגובות שלא יהיו כאלו .

captain beefheart
captain beefheart
09/05/2016 1:28:58
Reply to  גיא

גיא התגובות והפוסטים שלך הם לעילא ולעילא. פשוט תענוג לקרוא כל מילה.

עגל
עגל
08/05/2016 16:28:21
Reply to  מייק

אני ראיינתי את דיוויד ומנחם נתן באתר הזה מקום לראיון. ומנחם חשב שדיוויד היה מאמן טוב, ועכשיו הוא חושב שחילופי המאמן עשו טוב לקליבלנד (למרות שדיוויד היה ונשאר מאמן טוב). מה הבעיה בזה?
אישית אני חושב שהקאבס היו יותר טובים עם דיוויד ועם שת"פ מלא של השחקנים (דיוויד רמז על שת"פ חלקי כבר בראיון שלו אצלנו). אבל מה הקשר? ניתן גם לשנות דעה זו לא בושה כל עוד מדברים בכבוד (וזה מופנה אל כולם וגם אל מנחם כמובן).

מנחם לס
מנחם לס
08/05/2016 17:31:09
Reply to  מייק

נמצאק ממציא דברים 'מהזכרון' שכאילו אמרתי, אבל עושה זאת במילים ספרותיות שאת רובן אינני מבין.
מלבד זאת, לי אין בעייה לומר דבר אחד היום ודבר שני בעוד חודש. בתחילה התחלחלתי מטראמפ. היום אני מצביע עבורו. לי אין בעייה לשנות את דעתי תוך יום, לאור עובדות חדשות.

הצרצר מהלגיון
הצרצר מהלגיון
08/05/2016 17:43:06
Reply to  מנחם לס

לא דוק, אתה לא מבין את מילותיו של נמצאק לא בגלל שהן ספרותיות וגבוהות אלא בגלל שהעברית שלו לא קריאה לא מובנת ובעיקר עילגת

Ghost Rider
Ghost Rider
08/05/2016 23:55:01

+10

קוין ג'ונסון
קוין ג'ונסון
08/05/2016 17:22:20

קליבלנד מול גולדן סטייט בגמר יהיה אדיר, במיוחד דו קרב אדיר מה3 של מארק פרייס מול כריס מאלין, טים הארדווי מול קיירי, ומנוט בול מול מוזגוב

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
08/05/2016 17:35:40

מנחם אתה תותח כל סיקור אגדה
כל פוסט כמו לתת אהבה עם האשה
כל ביקור שלך במשחק
מהלב לא נמחק

גולייאת
גולייאת
08/05/2016 18:02:13

המגיב לתגובה זו הוא טרול שנזרק מהאתר בבושת פנים

יובל שחם
יובל שחם
08/05/2016 18:45:18

ענק מנחם!!

מאיר אריאל
מאיר אריאל
08/05/2016 19:29:38

מנחם נהניתי מאוד !
תודה רבה (:

דאג קולינס
דאג קולינס
08/05/2016 20:41:12

קורא את התגובות. החברים איבדו את חוש ההומור. מנחם איש יקר שהחדיר בנו את האהבה ל nba . אובייקטיבי? בשנות השמונים תמיד דרג את בירד כגדול מכולם ומג׳יק המסכן שונמך. כולנו ראינו שמג'יק שולט בקבוצה והגיע להישגים טובים מבירד. אז מה? המשכנו לאהוב אותו.

A.h
A.h
08/05/2016 21:54:37

קצת באיחור אבל מנחם שיחקת אותה תענוג צרוף!!!

A.h
A.h
08/05/2016 22:09:46

וואוו אחזה טירוף בתגובות…
מי שלא נראה לו שיעבור לוואלה

גוליאת
גוליאת
08/05/2016 22:37:42

מי שקונה את סיפור המצלמה שיבושם לו…
אני שם כסף שהאיש לא יצא מהבית בכלל.
הבנת מומו??

גוליאת
גוליאת
08/05/2016 22:39:51

ומי זה הנמצאק הזה? עולה חדש? יש לו עברית של מפגר אמיתי

captain beefheart
captain beefheart
09/05/2016 1:31:16

מה נהיה כאן?

נמסאק? גוליאש?

עובד נקיון למעבר חמש. עובד נקיון למעבר חמש!!

אנונימי בפיתה
אנונימי בפיתה
09/05/2016 8:28:01

מנחם מדהים, איזה יופי של כתבה, מלאת הומור ורצינות !

MJ234523
MJ234523
09/05/2016 21:59:52

אמרתי בעבר ואני אומר בהווה ואומר גם בעתיד:
כשמנחם לס כותב בצורה עיתונאית וספרותית אני יכול לקרוא גם עשרה עמודים בלי לקום מהמסך!!

מענג מצחיק ומחכים!
תודה.