חם מהתנור: ממפיס פיטרה את דייב ירגר/רועי ויינברג

המאמן עם אחוז ההצלחה הגדול ביותר בתולדות ממפיס שוחרר מהקבוצה. ירגר.

ממפיס פיטרה את מאמנה, דייב ירגר. ירגר הוביל את הקבוצה העונה ל-42 ניצחונות והמקום השביעי במערב לצד הדחה בסיבוב הראשון (0-4) מול הספרס. ירגר אימן את ממפיס ב-3 השנים האחרונות, ניצח 147 משחקים מתוך 246 (59.8% הצלחה) והגיע כל שנה לפלייאוף. עונתו הטובה ביותר הייתה 2014/15, כשממפיס ניצחה 55 משחקים והודחה בסיבוב השני במערב.

הקינגס רצו לראיין את ירגר במשך חודשים ויראיינו אותו ביום ראשון. לפי מקור היו קשיים במערכת היחסים בין ממפיס וירגר ושני הצדדים רצו לסיימה בשבועות האחרונים. פרנק ווגל, מאמן אינדיאנה שפוטר לאחרונה, הוזכר כמועמד להחליפו (הגריזליס מתחילים בחיפוש באופן מיידי). ירגר המועמד המוביל לאימון סקרמנטו.

ירגר ביקש רשות להתראיין למשרות האימון בקינגס וביוסטון, וככל הנראה הוא הפייבוריט המוביל למשרת האימון הפנויה בסקרמנטו. הקינגס מתכננים להציע לו חוזה ארוך טווח ששווה בסביבות ה-4 מיליון דולר בשנה.

*

חיפוש המאמן של יוסטון מתקדם. הקבוצה תראיין השבוע את ג'ף הורנסק וסטפן סילאס, מאמן פניקס לשעבר ועוזר מאמן שרלוט בהתאמה, וגם מאמן קליבלנד בעבר, דיוויד בלאט, צפוי להתראיין בקשר למשרה.

*

הנהלת הניקס יצרה קשר עם סוכניו של מאמן אינדיאנה לשעבר שלאחרונה סיים את חוזהו, פרנק ווגל. הפנייה של הניקס למאמן שהוביל את הפייסרס העונה ל-45 ניצחונות והמקום השביעי בפלייאוף נועדה לבדוק האם הוא מעוניין במשרה, ויתכן שיהיה ראיון עבודה עתידי עם ווגל, שמצטרף לבלאט וקורט רמביס כמועמדים לתפקיד.

*

הלייקרס מתכננים לבנות צוות עוזרי מאמן סביב לוק וולטון. מנג'ר הקבוצה, מיץ' קופצ'אק, אמר שהוא הציע לוולטון מספר מועמדים לתפקיד עוזר המאמן הבכיר וכי יש סיכוי גבוה שוולטון ירצה מועמדים עם ניסיון כמאמן ראשי. בין המועמדים שהוזכרו יש את שחקן הלייקרס ומאמן דנבר לשעבר, בריאן שואו, ומאמן יוסטון בעונה האחרונה, ג'יי בי בייקרסטאף. חוזהו של וולטון נחתם באופן סופי ביום חמישי, והוא ירוויח 25 מיליון דולר ב-5 השנים הקרובות.

*

מנג'ר שרלוט, ריץ' צ'ו, אמר כי החתמת הפורוורד ניקולס באטום היא המטרה המרכזית של ההורנטס בקיץ. באטום נתן העונה לשרלוט, שסיימה עם 48 ניצחונות במקום השישי במזרח, 14.9 נק' (34.8% מהשלוש), 6.1 ריב' ו-5.8 אס' למשחק.

*

יוטה האריכה את חוזהו של קווין סניידר, מאמן הקבוצה בשנתיים האחרונות. ב-176 משחקים סניידר ניצח 78 (47.8% הצלחה), והוא הוביל את הקבוצה ל-40 ניצחונות העונה והמקום התשיעי במערב.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. מוזר, האם יש לו אחריות ישירה לכל הפציעות? נראה אדם נעים ונחמד, ממש מוזר לי.
    באתר האוהדים של הקינגס השם שלו לא צויין.
    ראיתי בכתבות שהשם שלו נקשר לקינגס, על פניו לא הייתי מתנגד שיבוא.

  2. זה לא נראה לי קשור לכדורסל. זה מריח כמו ריב עם ההנהלה או שינוי כיוון של המועדון למוד טאנקינג. ממפיס בדרך לאבד את קונלי ורנדולף כבר על אדים. גאסול יכול לחזור מהפציעה אבל גם יכול לחזור מוגבל יותר. ממפיס היתה השנה תקועה באמצע ולא תקבל בחירת דראפט גבוהה השנה. מדובר על אחד השווקים הכי קשים למשוך שחקנים.

    אגב ההתאמה של ייגר לסקרמנטו נראת מצויינת וטובה מווגל. אם אני הניקס אני מחתים את ווגל ואם אני אינדיאנה אני הולך עם בלאט (לבירד אמנם יש ניסיון רע עם יוצאי מכבי אבל בלאט הוא אחר)

    אגב אם אני הבוסטון סלטיקס אני מחתים את קונלי מבלי למצמץ ועושה טרייד על תומאס כשהוא חם. אייזיה לא יהפוך לשחקן התקפה טוב יותר וההגנה שלו בינונית. אם אני בוסטון אני מחתים את קונלי, עושה טרייד לאייזיה מחזיק אצבעות לבחירה של ברוקלין ואז פונה לקווין דוראנט (במידה ש-OKC עפה עכשו אני מאמין שדוראנט בחוץ)

  3. מישהוא יכול לכמת כמה מאמנים פוטרו השנה לעומת שנים אחרות? לדעתי מהבחינה הזאת אנחנו חוזים בשנה היסטורית במובן השלילי של העניין. אני אישית לא זוכר עונה עם כל כך הרבה פיטורים. מצער מאוד שמלבד השיאים ההיסטוריים החיובים שנשברו גם השיא הזה נשבר.

  4. אופתע אם הם יפנו לבלאט. יש לי הרגשה כפי שכתבתי שהם בדרך לטאנקינג. קשה לי להאמין שהם למדו מידע חדש מראיונות היציאה של ג'יימייקל גרין ולאנס סטיבנסון. העתיד להם נראה רע מאוד. הקרב על כל פרי אייג'נט 'שווה' העונה יהפוך למרחץ דמים בין ה-GMים ולממפיס אין סיכוי קלוש להחתים אף אחד מהם. אם הם מאבדים את קונלי ההתדרדרות תהיה קשה ואין סיבה להחזיק כישרון כמו ייגר בקבוצת טאנקינג ל-3 שנים. אם מישהו רואה עתיד שונה בממפיס שיאיר את עיניי

  5. צעד לא פחות ממטומטם. ככה לגמול רע על כל הטוב שייגר הביא לממפיס? פשוט בושה.
    ודרך אגב אני מסכים עם יואל

  6. אם הם באמת בדרך לטנקינג, מה התהליך שאמור להוביל לבחירה במאמן?
    הם יפנו למועמדים ויגידו להם שהם מחפשים, לחצי משרה, מישהו טוב, אבל יותר מזה גרוע, שלא יקדם אותם לשום מקום שהוא לא למטה ולא יחשוב בכלל על לפתח כלום כי העונות האלו ילכו לפח. עדיפות לדוברי אנגלית כשפה שנייה וכאלה שיסכימו לקחת אחריות על הכשלון של השנים הבאות והפיטורים שיגיעו.

    1. ההיצע וביקוש בליגה גורמים לכך שבשניה שהקבוצות השוות יתפסו יהיו מספיק מאמנים שיריבו על המקום האחרון שישאר. אגב לא יפתיע אם בסוף יפנו לאטורה מסינה בתור הלוחש לאירופאים. ממפיס קלטו הרבה שחקנים אירופאים בשנים האחרונות.

      בכל מקרה כמעט כל מאמן שעובד כמה שנים במועדון ומובילו להצלחות מתחיל לפתח שרירים מול ההנהלה. יכול להיות שייגר לא היה מוכן להתחיל בבניה מחדש ולכן הועזב. לי אין ספק שמבחינה מקצועית הם סופר מעריכים אותו.

    2. למען הקיצור, אגיב בהודעה אחת:
      רועי – זה האידיאל, כנראה. חבל שזה לא קורה יותר (או שיש יותר ג'יאמים כמו איינג'). יש לצערי הרבה יותר ביירון-סקוט-מארק-ג'קסון-מה-שזה-לא-יהיה-שיש-בפילדלפיה בליגה.

      שוב, למען הקיצור, בשביל לקצץ בתהליכים ובמילים ומפאת הזמן המועט, אכתוב כאן גם את התגובה השנייה.
      ג'ון – אני גר בתל-אביב, אז אני מכיר את העניין הזה של היצע וביקוש שפועל לטובת צד אחד בלבד (לפעמים בצורה מאוד לא מוצדקת). אני לא דואג לייגר, כי הוא הוכיח שאומנם הסגנון שלו לא חביב עליי, אבל הוא מאמן מוצלח מאוד. אתה מתאר את הדברים בצורה מאוד – It was bound to happen. צד אחד חייב א' (ממפיס חייבת בנייה מחדש. אין להם דרך אחרת להמשיך), צד שני רוצה ב' ומסרב לא' (ייגר רוצה להמשיך באותה דרך עם אותם שחקנים שלא רוצים\יכולים להישאר). אז מה ייגר ציפה שיקרה?

      1. כן זה נכון. מסתבר שיש כאן התדרדרות של כמה חודשים שלא ידעתי עליה. הם נפטרו משחקנים ונכנסו לסוג של בנייה מחדש. לפני כמה שבועות כריס וואלאס בשחצנות הכריז שמייק קונלי יחזור מכיוון שיש לממפיס רקורד מדהים בהחזרת שחקנים לחוזה חדש. מאז קונלי איבד את הממלכתיות אל מול התקשורת ומתלהב מהכניסה שלו לפרי אייג'נסי. גאסול הוא נעלם. איך יחזור ולאיזה רמה ובאיזה כושר. לרנדולף יש עוד עונה או שתיים כשחקן משלים.

        מבחינת בחירות דראפט יהיה להם כמה בחירות סיבוב שני בשנים הקרובות ובחירת סיבוב ראשון של מיניסוטה ב-2018 (עד אז מיניסוטה בפלייאוף – אז לא משהו). אז יש כמה שנים של עבודה

  7. http://sports.yahoo.com/news/sources–grizzlies-fire-head-coach-dave-joerger-133415083.html

    הנה ההסבר

    ייגר רצה עוד כסף ומילה בענייני כוח אדם. לאחרונה ביקש להתראיין בסקרמנטו ויוסטון. ביקש להתראיין בקבוצות אחרות לאחר שהתחיל להייאש מהחלטות ההנהלה והנסיון לפרק את הקבוצה לאחר שגאסול נפצע. הוא לא אהב את בחירות הדראפט של ממפיס ואת הטריידים שעשו. מייק קונלי לא מפסיק להתרגש מפרי אייג'נסי. אגב יאהו טוענים שהם סימנו גם את פרנק ווגל. ווגל שווה יותר מזה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט