סיכום טורונטו – מיאמי ללא קליפים / דור בלוך

טורונטו רפטורס (1) 96 – מיאמי היט (1) 92

אם אתם רוצים כדורסל טוב ושוטף, מהלכים מתואמים ותרגילי כדורסל המבוצעים בשלמות, הגעתם למקום הלא נכון. לעומת זאת אם אתם מחפשים מתח, שריטות ודחיפות משחקים קשים בטירוף לשיפוט ודרמה גדולה עד לשניה האחרונה, המזרח הוא המקום בשבילכם.

טורונטו שרדה הלילה הארכה מול מיאמי, בהיפוך למשחק מספר 1, אבל היא עשתה זאת בצורה הכי קשה שיש אחרי שכבר נקלעה לפיגור עמוק עמוק ברבע הרביעי, אבל ידעה לצאת מהקבר.

מי שיכולה לחייך לאחר המשחק הזה היא כמובן קליבלנד, שראשית רואה את יריבותיה הפוטנציאליות אחרי שתסיים לטאטא את אטלנטה ביכולת שאינה מעוררת השראה, ושנית רואה סידרה שנראה שהולך להתארך לה לשישה או שבעה משחקים.

אחרי 0-4 של מיאמי בפתיחה, טורונטו התעשתה ופתחה היטב כאשר 7 של לאורי ו-8 של קארול ברבע הראשון מעניקים לטורונטו יתרון מבטיח של עשר בתוך הרבע ההתקפי הטוב ביותר של הסידרה – 29 נקודות לקנדים.

אבל החל מהרבע השני מיאמי התחילה לנגוס בהפרש ולרבע הרביעי הגיעו הקבוצות צמודות לחלוטין. אחת הסיבות לכך היא אחוזי עונשין קטסטרופליים של טורונטו שקלעה ב-53% ושוב נראה שבמובנים מסויימים השחקנים, ובעיקר דרוזן את לאורי משחקים עם משקולות על הרגליים.

במצב של 3 לטורונטו 10 שניות לסיום מיאמי הוציאה את הכדור, קארול שנחשב לשחקן הגנה מהטובים בסידרה הלך לחפש לא ברור את מי והשאיר את דרגיץ' לשלשה פנויה לגמרי שצללה פנימה. הדרקון ששן שלו עפה דרך השפה שלו מה שחייב אותו ל-8 תפרים תוך כדי המשחק צלף את השלשה החשובה ביותר במשחק ושלח אותו להארכה.

הארכה נפתחה כמו ההארכה במשחק מספר 1 רק הפוך כשרק טורונטו קולעת. וכבר הגיעו לפער של 6. בשניות האחרונות התפתח קרב זריקות עונשין שהיא לצמצום הפער ל-3, אבל 2 של דרוזן סגרו עניין וטורונטו נשארת בחיים לקראת משחק מספר 3 במיאמי.

דרגיץ' הוביל את מיאמי עם 20 ווייד סיים עם 17 כשוייטסייד תורם 13 ו-13 משלו וגם 3 חסימות אבל מיאמי קיבלה 0 תרומה מהספסל שלה מה שהיה משמעותי. קארול הפתיע כשהוביל את טורונטו בנקודות עם 21, דרוזן ולאורי שוב היו קרים מהשדה אבל סיימו עם 20 ו-18 בהתאמה. לאורי בלט במיוחד בחולשתו מחוץ לקשת עם 1 מ-7 ואילו דרוזן קלע 2 מ-8 מהעונשין. מחריד.

במיאמי הדואו של טורונטו יצטרך למצוא את הדרך להיכנס לעניינים, כי עם כל הכבוד לקארול ולולנצ'יונס שקלע 7 מ-9 מהשדה והחזיק מאזן של +17 כשהוא על המגרש, הם לא יספיקו מול מיאמי על פני סידרה.

וזה נכתב לפני המשחק:

כל מי שעוסק בתקשורת, ובוודאי בתקשורת ספורט או בידור מתלבט בשאלה איך לסקר ולהתייחס לאירועים ספורטיביים שמתרחשים בימי זיכרון, והדילמה נהיית מורכבת יותר ככל שהשנים חולפות והנרטיבים נהיים יותר רחוקים ויותר מורכבים.

זה יורד לשאלה של מה המשמעות בעצם של ימי הזיכרון, ומה אנחנו רוצים להשיג מהם כפרטים, וכמדינה. מה שזה גוזר מבחינתי זה הרצון לחשוב ולעסוק ביום הזה יותר מאשר בימים אחרים בנושא של יום הזיכרון, במקרה הזה יום השואה, ובמשמעויות שלו, יהיו אלה אשר יהיו עבור כל אדם.

לכן אני באופן אישי בוחר לקרוא ספר או לראות סרט שקשור ביום השואה בכל יום שואה, אבל לא תשמעו ממני ביקורת על מי שרואה ליגת אלופות או NBA, או מי שיושב עם חברים על בקבוק בירה במרפסת, כל עוד הוא עושה את זה בלי לפגוע ברגשות של אף אחד אחר (להבדיל למשל ממי ששם מוזיקה בווליום גבוה בשכונת מגורים בערב יום השואה).

לכן, גם לפריביו כאן בהופס אני מאמץ את הגישה שאני קורא לה: ממשיכים בשיגרה, אבל באוקטבה אחת יותר נמוך, ולכן הפריביו היום יהיה ללא מוזיקה ובקצב רגוע יותר מהרגיל.

*

טורונטו רפטורס (0) – מיאמי היט (1) 3:00

לאחר שנסתיימה סאגת כריס בוש, והוכרז שהוא לא יחזור לפלייאוף העונה, מיאמי מתפנה כדי לנסות לסגור עניין מול טורונטו.

הקנדים שנדמה כי הצליחו לחסל את השדים אחרי שעברו סוף סוף סיבוב ראשון בפלייאוף, מוצאים את עצמם כעת לאחר הפסד בהארכה, אולי במשחק הדרמטי ביותר בפלייאוף עד כה, וללא יתרון ביתיות כשהם דה פקטו עם הגב לקיר מול מיאמי בבית.

הפוקוס לאחר המשחק הראשון היה על קייל לאורי ולא בגלל השלשה המטורפת שלו ששלחה את המשחק להארכה, אלא יותר בגלל 3 מ-13 מהשדה ו- 1 מ-7 מהשלוש. עם מספרים כאלה יקשה על טורונטו לנצח, אבל טמונה בכך גם לא מעט אופטימיות עבור הקנדים. מיאמי לא הצליחה להתמודד עם ולנצ'יונס בצבע והוא סיים עם 24 ו-14 באחוזים מצוינים. גם דרוזן קלע לא רע בלי לנסות לעשות דברים שהוא לא יודע, וטרנס רוס וקורי ג'וזף תרמו יפה מהספסל.

אם לאורי יקלע באחוזים סבירים וטורונטו תשפר מעט את נתוני הריבאונד שלה, הסידרה הזאת, כפי שהיה ניתן להעריך גם קודם לכן תהיה סדרה ארוכה מאוד, אבל בשביל זה טורונטו קודם כל צריכה לנצח בבית את מיאמי.

ובכושר שמיאמי הפגינה במשחק הראשון זה לא יהיה פשוט בכלל. מעל כולם בלטו צמד הגארדים של מיאמי, מדהים לראות איך דרגיץ' שרינונים על התאמתו לסגנון המשחק של מיאמי העיבו על העונה של מיאמי כולה, בוודאי אמורים הדברים לגבי השנה שעברה, סיים את המשחק האחרון עם 26 נקודות ב-50% מהשדה, בדומה לשותפו שלא נס ליחו, פלאש, שסיים עם 24 באחוזים דומים. ג'ו ג'ונסון לקח על עצמו קצת יותר מדי, הוא תוספת משמעותית להיט ובעיני גניבת השנה, אבל הוא לא צריך לזרוק 19 זריקות בערב, בטח לא כזה שבו שני הגארדים של הקבוצה בכושר כזה.

אם כן שלוש הנקודות להסתכל עליהן במשחק של הלילה שלפתע הפך להיות מכריע הם: המאבק בין ולנצ'יונס לוייטסייד בו היה לשחקן מיאמי יתרון בריבאונד אבל הליטאי תרם כמות נקודות שמיאמי לא יכולה להרשות לעצמה לחטוף בצבע, מצב הרוח שבו יגיע קייל לאורי לסדרה הזאת כשהוא ממשיך פלייאוף בינוני מאוד בסטנדרטים שלו, והאם צמד הגארדים של מיאמי יכול להמשיך באותו הקצב של המשחק הראשון.

צפוי משחק איכותי וצמוד, בהחלט יש למה לחכות.

הימור: טורונטו ב-3.

לפוסט הזה יש 143 תגובות

  1. נראה לי שמיאמי צריכים לבוא דרוכים מאוד למשחק, ולא להוריד רגל מהגז. אם הם מנצחים היום, הם יוכלו לסגור את העסק מהר מאוד ולנוח קצת לפני המפגש עם קליבלנד.

  2. פריוויו מצויין, דור.
    לגבי המחמאה לדרוזן, שהנ"ל לא ניסה דברים שהוא לא יודע, יש לי שתי הערות.
    1. באופן כללי, לא ברור לי למה זו מחמאה. כמובן שזה עדיף על לנסות דברים שהוא לא יודע ולפגוע בקבוצה, אבל בהנחה והדברים שהוא לא יודע הם דברים משמעותיים – לדוגמה קליעה – אז עדיף שפשוט ילמד לעשות אותם. זה כמו להחמיא למישהו על ציון 70. זה לא ציון רע אבל לא כל מה שלא רע הוא בהכרח טוב.
    2. במקרה הפרטי של דרוזן, או שהתבלבלת, או שאתה מייחס לו יכולות מרשימות מאוד. בעקבות ההיעלמות של חברו לקבוצה דרוזן לוקח על עצמו את רוב נטל ההתקפה של טורונטו. במהלך הסדרה מול אינדיאנה דייוויד ת'ורפ (או מישהו אחר, הכל מתערבב בראש) השווה אותו לקובי, מבחינת כמות האחריות שהוא לוקח על עצמו. במשחק שעבר נראה שהוא רק נטל לעצמו עוד אחריות. אגב, המהלך בו הפסיד את המשחק – בסוף ההארכה בפיגור שלוש – כשניסה להעביר כדור בין הרגליים ומאחורי הגב נגד שני שומרים, הוא בדיוק לעשות דברים שהוא לא יודע.

  3. תודה על הקדימון. ווייטסייד כבר לא יפיק הרבה ממפגש עם האקים, הוא מבוגר מדי, היה צריך לעשות את זה כשהיה בן 16. טורונטו יודעים שאם הם מפסידים הלך עליהם אז אני מאמין שהם ישוו.

  4. יש משהו נחמד כשאין לך העדפה במשחק. בכל סידרה חוץ מזו יש לי. אני הרי רוצה את גולדן סטייט וסן אנטוניו וגם את קליבלנד אשמח לראות בגמר מזרח. בסדרה הזו אני אמביוולנטי לחלוטין.

    הסיפור של די וויד ולברון נפגשים לגמר מזרח הוא נהדר. אבל לראות את הקהל של הראפטורס כה מחובר לקבוצתו ואת טורנטו באמת שנלחמת עם כל מה שהיא יכולה זה גם מחזה יפה. למיאמי העונה תהיה עוד קו על חגורת הניצחון של הפרנצ'ייז. הראפטורס אם יעלו יהפכו את העונה הזו להיסטורית (שלא לדבר על כמה החשיפה תדחוף את הכדורסל בקנדה עוד קדימה. מצד שלישי למיאמי יש סיכוי סביר (בעיני כ45%-50%) לנצח את קליבלנד בסדרה גם ללא בוש ובכך לסיים את החשש המוצדק של המערביות. מצד חמישי כל אלופה מערבית שלא תפגוש את לברון תשמע שנים קדימה את נושאי הכוכביות מרעננים "אם הייתם פוגשים את לברון אז…" ובכך אולי כדי שקליבלנד תעלה לגמר (יש לי פלשבק לסרט "הנסיכה הקסומה")

    טוב אז אני עם טורונטו הלילה כי לא מגיע לקהל שלו עוד פדיחה ביתית

      1. You keep using that word!
        איזה סרט אדיר נכון? ראיתי אותו שוב עם הילדים 25 שנה אחרי והתמוגגתי כמה זה היה חמוד! מה שהכי מדהים הוא שפרינסס בטרקאפ הפכה לקלייר אנדרווד מבית הקלפים…

  5. מאמין שהקנדים ישוו הערב, אבל עדיין הסדרה תלך למיאמי. ווייד אחד הווינרים הגדולים באמת, ואם עוד שחקן לידו מתרומם – דרגיץ', JJ, אחר, זה צריך להספיק לעוד 3 נצחונות.

    לגבי לאורי – שאלה למי שמבין יותר – הקבוצה מחזיקה מישהו (יועץ/פסיכולוג) קבוע שעוזר לו עם מה שזה לא יהיה, או שהגישה היא שהוא צריך פשוט "לצאת מזה"?

  6. שמתי 5 אלף על מיאמי, איך אפשר ללכת נגד קבוצה שנראת בשיא כושרה , הרבה יותר טובה ומנוסה כאחד נכון להיום, מול צעירי טורונטו , שעברו שלב אחד וטו לא…ואגב מיאמי מקבלת עכשיו 6 נקודות יתרון. אה ועוד משהו …זה שכולם מאמינים בטורונטו עוזר במקרה הזה….אולי תנצח , אבל בצמוד אם כן.

    1. פולני פלוני

      אם דביל כמוך,שלא יודע שכןתבים ותו לא(ולא וטו לא) שם חמישיה על מיאמי אז אני מצערב איתך על חמישה חמישיות שמיטמי מפסידה
      אתה נטול השכלה בכלל

  7. יואש בן טולילה

    טורונטו חולה בתסמונת אטלנטה 2015 – קבוצה ארוכה, מגוונת עם שורה של שחקנים נהדרים (במקרה של טורונטו ה2 הטובים ברמה אחת מעל השאר בניגוד לאטלנטה ששם כולם באותה דרגה).
    מה זה אומר? רכה, לא מנוסה, לא מתפקדת ברגעי לחץ, נטולת מנהיגות ובעיקר הגיעה לשיא מוקדם מדי.

  8. ווייטסייד חייב להיות מצויין הערב כדי שמיאמי תנצח. בינתיים, רגיל, הוא לא אגרסיבי מספיק. נראה לי שהיום מיאמי חוטפת על הראש

    1. הם נראו טוב גם במחצית הראשונה של המשחק הקודם ואז הלכתי לישון והכל התחרבש במחצית השניה.
      היום אני לא אעשה את הטעות הזאת! 🙂

  9. דורון האסטבן

    אם לא תסתדר חבר אנסה להדריך אותך. אף שיש מומחים כאן. לא אני. הספסל של מיאמי אין מה למכור בעקבות פוסט הספסלים הנחמד של מנחם. אמרה באאוט. וספק אם להאסלם יש לתת יותר מכמה דק.

  10. דורון האסטבן

    ולאסציוס בפלופ להוציא עבירה מוויטסייד
    גם הנפילה שלו על וויד לא בטוח שהיתה תמימה.
    משחק גברי של פלייאוף

  11. איך שווייטסייד הבשיל בעונה וחצי האחרונות.
    הוא עושה הרבה פחות פאולים טיפשיים,
    חוזר במהירות אדירנ להגנה,
    ובעיקר – חוזר בזריזות למטלת ההגנה שלו אחרי כל ניסיון לחסום שחקן יריב.

  12. התותח הקטמוני

    פשוט מתסכל לראות את טורנטו משחקים – הם נראים כל כך לא מחוברים לשום דבר – אין כמעט תנועה ללא כדור התרגילים לא מייצרים שום דבר חוץ ממרווח של רבע מטר רחוק מהסל – שלא באמת עושה משהו – כל התקפה מגיע לסוף שעון סתם כי ההתקפה נתקעת ולא כי ההגנה של מיאמי לוחצת במיוחד.

      1. מסורת לוזרית, התקפה חסרת כל תחכום ויכולת ביצוע פחות טובה בפלייאוף מאשר בעונה הרגילה(לאורי הוא הדוגמא הקיצונית)

  13. איך טורונטו חזרה?
    דם, יזע ודמעות.

    עכשיו בשביל לנצח, הם צריכים גם קצת כדורסל…
    (ויש להם. הם רק צריכים להשתחרר מהלחץ)

  14. דורון האסטבן

    סעיף ראשון בחוק שלאורי דהרוזן לא ישחקו יותר מ10 דק בשל עוגמת נפש מהאחוזים של גבינה כחושה.
    תוך כדי הם כנראה שמעו אותי

  15. המדים הכהים, מזג האוויר הקריר שבטורונטו –
    כל אלו פשוט בלבלו את ג'ו ג'ונסון, גרמו לו לחשוב שהוא שוב משחק במדי ברוקלין…

  16. הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון

    בזמן שאוקלהומה משחקת טקסס הולדם, כל קלף מסתדר ללברון אחרי הפלופ, תרתי משמע.

    1. אני דווקא זוכר שלפני הסיבוב הראשון כולם אמרו שלקליבלנד אין מאצ' אפ נגד דטרויט,
      וזה לא שהקבוצה שהם פוגשים בסיבוב השני היא המדורגת מס' 6 (אחרי שמדורגת 3 "זכתה" במכת פציעות חסרת מזל)

  17. דורון האסטבן

    מנהריה אני זוכר יש רכבות באמצע הלילה לשדה התעופה.
    אם יש הפוך אני מוכן לעזור ולסחוב בתרתי משמע את הבירות
    לזוכה בהתערבות. לא בטוח שהכל יגיע בשלום בשל טילטולי הרכבת
    כמו ההתקפה של טורונטו.

  18. טורונטו כזו קבוצה חד מימדית. פעם תור לאורי לזרוק אחרי הפיקנרול, פעם תור דהרוזן לנסות ואם קארול במקרה יקבל כדור מעבר לשלוש הוא יטיח אותו לעבר הסל.
    כל קבוצה שתשחק כדורסל כזה לא תגיע רחוק..
    לפחות יש לנו שוויון בסדרה על הזכות לעוף בגמר מול הקאבס.

    ודבר שני- חייבים, אבל חייבים, להוריד בכמות פסקי הזמן פשוט יותר מדי. לקבוצות יש כל כך הרבה שבסוף לפני כל מהלך יש פסק זמן ואם טיפה לוחצים אותך בהוצאת החוץ-קח פסק זמן, יש בשפע.
    קבוצה באה להוציא כדור אחרי הסל ולא מצליחה- יאללה פסק זמן, והיא מרוויחה פעמיים- היא גם מקודמת מעבר לחצי וגם, וזה עוד חוק אדיוטי שכדאי לבטל, יכולה להוציא את הכדור גם מעבר לחצי. מה זה? אפילו בקט סל לא הקלו עלינו ככה.

  19. הסדרה הזו היא מלח על הפצעים של הפיסטונז והאוהדים שלה, איזה חוסר מזל – או חוסר השקעה בסוף העונה – שהביא עלינו את הקאבס בסיבוב הראשון. גם אצל השכנה באינדיאנה יכולים לדפוק ראש בקיר.

    הסטרצ' שבו דהרוזן, קלע של 85 אחוז מהקו, והשני שהולך אליו הכי הרבה בליגה, מחטיא 5 ברצף בקלאצ' טיים, הוא חומר הדרכה בהרצאות על לחץ. וואו. ואז מגיע jv להציל אותו. בכלל סדרה מעולה לליטאי ולקורי ג'וזף, שמראה הרבה huevos, הערב גם לאורי למד ממנו וגידל קצת.

    1. רנדי אורטון

      לקבוצה שמקבלת סוויפ בסיבוב הראשון אין מה לחפש בפלייאוף, ההוקס בינתיים מביכים כמו כל המיזרח. כואב לי הלב רק על שיקאגו שגם עם באטלר לא כשיר הייתה מוציאה הרבה יותר מהנמושות במיזרח.

      מיאמי הייתה צריכה לסיים את זה היום אבל היא רחוקה מלהיות מועמדת לאליפות או אחת שתפריע ללברון.
      לאורי לא משחק מספיק חכם והלחץ כן משפיע עליו..
      ליראות את הבחירות זריקה שלו זה פשוט מביך וכימעט סיים לטורונטו את הפלייאוף,הבעיה שבצד השני לא פחות מביכים ולא מנצלים את המצב.

  20. יונאס הציל את טורונטו במשחק נוראי שלה. למזלה גם למיאמי היה משחק לא פחות נוראי.
    חוסר משחק קבוצתי, ללא הנעת כדור לשתי הקבוצות.
    ווייטסייד מתגלה כמגן פיק אנד רול גרוע. הוא לא מכסה את מוביל הכדור גם כשללאורי נכנסות הזריקות(וזה לא קורה הרבה). כמה פעמים בסוף הזמן החוקי הוא פשוט נתן ללאורי זריקה נוחה מחצי מרחק. מיאמי תקום ותיפול על דראגיץ' לדעתי. בלעדיו זה משחק בידודים הוא לפחות מנסה לרכז את משחק ההתקפה.

  21. מחפש שם מגניב

    משהו שבאמת לא מובן לי
    סטטיסטיקת זריקות מהשדה :
    לאורי – 7/22
    הרוזן – 9/24
    הליטאי – 7/9
    עד כמה שזכור לי במשחק הכדורסל נהוג שיש לכל קבוצה מאמן שעומד על הקווים ומחלק הוראות, אני מבין שזה של טורונטו לא נכח במשחק
    כמה מטומטם אפשר להיות שהשחקן הכי טוב והכי יעיל שלך לא מהווה שום חלק מהתקפת הקבוצה.

    1. לא שמעת? זה ליגה של גארדים. הם נולדים עם רשיון לזרוק. המאמנים כיום לא היו מזהים סנטר טוב גם עם צ׳מברלין היה נוחת להם על הפרצוף.

      הבדיחה היא שגולדן סטייט הדוד הרוחני של הסמול בול הבינו שבהרכב הנוכחי צריך לשחק פנימה החוצה ולא הפוך. לוינגסטון איגוודאלה קלי וגרין יוצרים חילוף ומורידים גארד גבוה או את גרין לטחון נמוכים וחלשים בצבע. עם הספייסינג הנכון פתאום ניתן לנצח גם בלי קארי. לולנצ׳יונס יש אחלה משחק עם הגב וקליעה מחצי מרחק. לפני 20 שנה הוא היה מכונה של 20 ו10.

      1. גולדן סטייט סתם מעתיקים. כבר ב-1993 היתה קבוצת על שהשתמשה בתרגיל הזה, עם שני גארדים בעלי יכולת פוסט משובחת וכמה גבוהים עם יד טובה מבחוץ. הם אפילו באו על שכרם עם אליפות אחרי 23 שנות שלטון צהוב. ואלו שמות:
        שפר וליף הגארדים על האותיות, וגיבסון ומאלוביק הענקים עם הצליפות מבחוץ, כשמעל כולם מנצח אנדרו קנדי האול אראונד ואיזה קואץ' לא רע בכלל, אחד פיני גרשון.

      2. מחפש שם מגניב

        גם יום הוא שחקן של 20-10 , רק שבמציאות של הקבוצה שלו כדי להשיג 20 נקודות הוא צריך לתפוס 10 ריבאונד התקפה (לא משהו בלתי אפשרי עם כמות ההחטאות של שחקני הקבוצה שלו).

  22. JV סחב אותם לגמרי במחשק הזה. רק בזכותו הם לא הפסידו ברבע הרביעי. עם 2 ריבאונדים בהתקפה שהביאו 4 נקודות בשיא הלחץ. בזמן שדהרוזן מחטיא ומחטיא.
    בכלל הוא השחקן הכי יציב שלהם בפלייאוף, ולא מתקשה מול ווייטסייד. הבעייה שקייסי לא מזהה את זה, והולך בדיוק עם מה שעשה בעונה הרגילה, חדירות של דהרוזן ולאורי, או בידודים. שכבר לא עובד בפלייאוף, בגלל הבדלי הפיזיות, וכי לאורי ודהרוזן פשוט לא עומדים בלחץ

כתיבת תגובה