מלחמת הספסלים האולטימטיבית / מנחם לס

אני שמח שהרוב הגדול שבין הגולשים מאמין שסדר הקבוצות הטובות שנשארו בפלייאוף הוא כדלקמן (גיא! מאיפה בא 'כדלקמן'?)

  1. קליבלנד
  2. גולדן סטייט
  3. סן אנטוניו
  4. מיאמי

(טוב, הכוונה היא כמובן  ל-"רוב הגדול בין "ברי ההבנה". שהרוב הגדול בין הגולשים היה בוחר –

  1. גולדן סטייט
  2. סן אנטוניו
  3. קליבלנד
  4. אוקלהומה-סיטי

אפילו אני יודע.

כל מה שנותר לעשות זה לחכות עוד ארבעה שבועות ואז נראה למי יש מושג, ומי צריך להירשם לוינגייט ל-"כדורסל 101".

אבל מה בקשר לספסלים? למי מהנותרות יש את הספסל הטוב ביותר?

תתפלאו, אבל דווקא לאטלנטה שלא תגיע אל בין ארבעת האחרונות יש אולי את הספסל הטוב ביותר עם טאבו ספולושה, דניס שראודר, טים הרדאוויי ג'וניור, קירק היינריך, מייק סקוט, ומייק מוסקלה. אבל היא לא תהיה בין ארבעת האחרונות. אז למי מהארבעה יש את הספסל הטוב ביותר?

אני מכניס חמש קבוצות כי אני לא בטוח כלל וכלל שהפלח יביא את הקולחוז שלו לחוף מבטחים, אז אני מדסקס את גולדן סטייט, קליבלנד, מיאמי, סן אנטוניו, ואוקלהומה סיטי.

לדעתי, סדר הספסלים הוא

  1. גולדן סטייט
  2. מיאמי
  3. קליבלנד
  4. סן אנטוניו
  5. אוקלהומה סיטי

הווה אומר (גיא! שו 'הווה אומר'???) שהקאבס תעשה זאת עם החמישייה שלה, וגולדן סטייט תצטרך להיעזר בספסלה כדי לא לבייש את הפארקט.

1. ספסל הווריורס

(ספסל פשוט, יעיל, קצת מכוער, אבל טוב מאד!)

אנדרה איגודלה העלה את רמת משחקו ורמת קליעתו מה-3 עשרת מונים. הוא שחקן  ה-ר-ב-ה   י-ו-ת-ר   ט-ו-ב   היום מאשר היה בתחילת העונה. ייתכן מאד שהוא ושון ליבינגסטון – השחקן השני בטיבו מהספסל – הם שני שחקני הספסל הטובים שנשארו. אליהם מצטרפים פסטוס אזלי ומאריס ספייטס, שני אפסים בתחילת העונה שהשתפרו עד כדי רמת 'כמעט כוכבים'. בתחילת העונה חשבתי שהווריורס יירצחו תחת הסל. זה לא קורה יותר בגלל השיפור הבלתי יאומן של שני השחקנים הללו שהפכו לשחקני הגנה מצויינים, וספייטס החל אפילו להבריק בהתקפה.

2. ספסל ההיט

(הספסל הנאה והמושך מכולם, אבל האם גם החזק והיציב ביותר?)

הגדולה של ספסל ההיט היא שהוא מורכב מארבעה שחקנים שרגילים לשחק כשחקני חמישייה, אז לעלות מהספסל הוא לא 'ביג דיל' עבורם: אדוניס האסלם, אמארה סטודמאייר, ג'רלד גרין, וג'אש מקרוברטס. אם כריס בוש מצטרף אליהם, זה ספסל שלשני שחקניו ישנם שתי טבעות לכל אחד כשחקני חמישייה!!! אליהם מצטרף ג'סטיס ווינסלו – שיכול לשמור על כל שוטינג גארד או סמול פורוורד בליגה, וזה כולל את קייל ת'ומפסון אם נגיע לכך, ואת הצעיר המצויין ג'אש ריצ'רדסון.

3. ספסל הקאבס

(אולי הספסל היציב והרחב מכולם)

היתרון של ספסל הקאבס הוא שהוא מורכב משחקני ספסל המקבלים – ורגילים לשחק – יותר דקות מכל ספסליים אחרים. מת'יו דלבדובה, אימן שומפרט, ריצ'רד ג'פרסון, ובעבר טימוטי מוזגוב שיחקו בי"ביג טיים משחקים", וטיירון לו משתמש בהם – במיוחד בדלדובה, שומפרט, וריצ'רדסון – כאילו היו סוג של שחקני חמישייה.  אליהם מצטרף המצויין צ'נינג פריי. ועכשיו לגולת הכותרת: אולי לא שמתם לב שסוף-סוף מו ויליאמס החלים מהפציעה, ובמשחק הראשון נגד אטלנטה הוא כבר קיבל דקת משחק. עד שהקאבס תגיע לגמר, מו ויליאמס כבר יחזור להיות השחקן שמסוגל לתת לך פתאום 25 נקודות ואתה לא מבין מהיכן הן צצו. הוא תוספת משמעותית ביותר לקאבס! וג'יימס ג'ונס אמרנו? הוא עדיין אחד מקלעי השלשות הטובים בנמצא, ולא אתפלא אם טיירון יוציאו פתאום מהשרוול. (היי. כמעט שכחתי את דנטיי ג'ונס!) אז רגע…אולי אני טועה? אולי הספסל של הקאבס הוא הטוב ביותר, ולא רק החמישייה שלה? טוב, הפעם אתן את ה-BENEFIT OF THE DOUBT לרעים ממפרץ סן פרנציסקו.

4. ספסל הספארס

(מכוסה בעור כדי לכסות חולשותיו)

ספסל מעורבב של וותיקים/זקנים, וצעירים חדשים בלתי מנוסים. כמשדברים על ספסל הספארס מיד קופץ שמו של מאנו ג'ינובלי. יש לי סימפטיה אליו, בעיקר בגלל שהוא כמעט תמיד מפשל נגד אלופת המזרח (זוכרים את הגמר שמיאמי ניצחה לפני 3 שנים?). אבל מאנו הוא גם MONEY TIME PLAYER שלא פוחד ולא עושה חשבון לאיש. אני מקווה שאם הספארס יגיעו לגמר, הוא לא יבייש את עצמו מול גולדן סטייט (אם הספארס יעברו את הת'אנדר, וזה אם בה' הידיעה, אפילו שאין שם "ה"). לידו עוד וותיק שהיה פעם מצויין, בוריס דיאו. משום מה הפלח שוכח ממנו במשחקים חשובים. פטי מילס יכול פתאום לקבור שלשות ממכסיקו-סיטי, וקייל אנדרסון הוא שחקן מוכשר מאד. דייויט ווסט ובובן מרג'נוביץ' הם הרי אדם תחת הסל.

5. ספסל הת'אנדר

(מתנדנד ורעוע)

לא אסל ולא באסל. ספסל לא חזק ולא חלש. דיון ווייטרס הוא לא החכם שבין הפוינט גארדים. קייל סינגר היה נפלא במכללות אך עדיין משחקו לא תורגם ל-NBA אניס קנטר נראה כאילו כל המצב גדול עליו מדי, וניק קוליסון נישכח לחלוטין ע"י בילי דונובן. נשארו רנדי פוי וקמרון פיין הטובים, אבל לא טובים מספיק. הם חייבים להיות "טובים מאד" כדי לעזור לראסל ווסטברוק וקווין דוראנט לגבור על הספארס הרעים.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 35 תגובות

  1. מקור המילה 'כדלקמןי מהשפה הארמית, כאשר למעשה המילה היא צירוף של: כ – דל – קמן.
    כ + ד + ל = "כמו ש…" (צירוף שמופיע גם במילה 'כדלהלן')
    קמן = לפנינו.
    לכן –
    'כדלקמן' = כמו שלפנינו, כמו שכתוב בהמשך.

    1. לדעתי ההסבר כדלקמן הוא כך:
      כ – כמו
      ד – ש
      קמן – קדימה
      המשמעות הסופית היא כמובן אותו דבר, אבל הסבר האותיות שונה.
      כ' היא כ' הדמיון, "כמו", ד מתחלפת עם ש בארמית (דאמר=שאמר) ו"לקמן" עומד בפני עצמו, כמו להלן

  2. לדעתי הספסל של בספרד הכי חזק ושל הקאבס שני הכי חלש. ואני לא מדבר על תיאוריה, אלא על מה השווי והתפוקה בפועל. בספסל של הת'אנדר קאנטר מעולה, כל השאר לא קיימים.

    1. מישהו יודע איפה אפשר למצוא סטטיסטיקות של שחקנים בפלייאוף לפי המעמד (הכוונה לסטטיסטיקה נפרדת לרבע גמר/חצי גמר/גמר איזור וגמר כללי )?

  3. 'הֱוה' (גם הֱוֵי) או בכתיב לא מנוקד 'הווה' משמעתו 'הֱיֵה!' (ציווי),
    'הֱוה אומר', שמקורו בלשון חז"ל, משמעותו – אמור!
    כיום 'הווה אומר' משמעותו – כלומר, משמע.

  4. הספסל של הספארס תרם הכי הרבה דקות משחק העונה ולנוכח המאזן של הספארס הוא היעיל ביותר

    הספסל של הווריארס הוא הפונקציונלי ביותר. כמעט בכל פעם שנדרש הוא סיפק תרומה משמעותית מאחד או יותר מהיושבים עליו.

  5. הספסל של מיאמי? נו באמת. יש להם ספסל גרוע!
    ג'רלד גרין על כל משחק טוב נותן לך ארבעה גרועים, מקרוברטס האסלם ואמארה נראים גמורים לגמרי. מזלם שריצ'רדסון הזה הגיע משום מקום ונותן להם קצת נקודות.

    הדירוג שלי:
    ווריורס מעל כולם
    ספרס
    קאבס
    אוקלהומה
    היט

    נ.ב. אני עדיין לא סופר את בוש. אם הוא יחזור יש למיאמי קייס לעלות מקום אחד או שתיים על חשבון אוקלהומה והקאבס.

  6. דוקטור אני חושב שאתה מתלהם כמו אחרון ההומרים של קליבלנד. כל פעם שאני קורר פוסטים שלך נדמה שגולדן סטייט היו מפסידים ברבע גמר גביעי ווינר. מזל שאני יודע אחרת.

  7. אני חושב שאתה לא מעריך מספיק את הספסל של הספרס. בלי קשר למספרים (אפשר גם להגיע לשם), יש להם עומק מעולה שמשלב בין חוכמת משחק מטורפת וגמישות: פטי מילס הוא שחקן ספסל מעולה, דיאו משנה מומנטומים של משחקים וישחק הרבה מול הווריורס, דיוויד ווסט הוא שחקן חמישייה לגיטימי לכל דבר ויש גם את קווין מרטין שהיללת פה, ובצדק, כמכונת שלשות.

    בנוסף לכל אלה יש גם את מריאנוביץ' הענק החכם שיכול לטחון אותך מתחת לצבע אם אתה משתמש בו מספיק. ספסל מעולה שאני לוקח לפני הספסל של ההיט (עם כל האהבה, האסלם לא פקטור כמו 2006 או 2013 וג'רלד גרין אף פעם לא היה איש הפלייאוף) ושל קליבלנד.

    1. כולם פגי תוקף שמה כמו פארקר, ואין שחקן אחד שמה שיביא תרומה קבועה כמו בעבר שהיה את מאנו שעלה כמו שחקן חמישייה.

      1. זה היופי, לא צריך תרומה קבועה כמו ג'מאל קרופורד שיתן 17 ולא אכפת לו אם ב-5 או 30 זריקות. כל אחד מהם מתעלה בזמן הנכון ומשנה את המשחק כשצריך ובפלייאוף, כשהכל כה דינמי, זה הכי חשוב.

  8. אני קורא את זה, ולמרות שברור לי שזה לא כך, אני לא יכול שלא לדמיין את מנחם מסתובב בגרינוויל ומצלם ספסלים. אחרי זה כבר אי אפשר להתייחס לתןכן הכתבה.

  9. אני גם עם מנחם שהקאבס לוקחים אליפות, אבל אני לא מבטח כלום לסדרות ספרס-תאנדר ומה יקרה עם מי שתעלה מול ג"ס.
    אם באמת מו וויליאמס יחזור לכושר זו תוספת שיכולה להיות משמעותית.
    אמארה והאסלם זה ציוד בלאי, אם בוש יחזור ובכושר זה שדרוג אדיר למיאמי.

  10. טור מצויין.
    לא נעים לומר אבל העובדה שהספרס ואוקלהומה משחקות אחת נגד השניה לא יאפשר לשתיהן להיות בארבע הגדולות…. 🙂

    תודה גם לפירושי הכדלקמן.

  11. מנחם..אם זכרוני אינו מטעני, הקדשת טור שלם להחתמה של קווין מרטין בספרס ודיברת על כמה שפופוביץ בעצם לקח אליפות ברגעים אלו עם ההחתמה האדירה והמהוללת הזו.
    ופתאום כשאתה כותב על ספסלי הקבוצות בפלייאוף אתה לא מזכיר אפילו את שמו! נראה לי שאתה כותב לפעמים מתוך יצר רגעי ללא כלקשר למציאות ומקשקש דברים..

    הספסל של הקאבס יותר טוב משל סן אנטוניו? "אולי היציב והרחב מכולם"? לו משתמש ב8 שחקנים גג ושוחק את גיימס 40 דק למשחק..לווריירס ולספרס יש את הספסלים העמוקים והיציבים מבחינת תפוקה ביי פאר.
    ולגבי הקאבס אלופים-נראה לי שפשוט התבלבלת בין הכדורים בבוקר..לא הוכיחו עדיין שהם יציבים מספיק ולא פריכים מנטאלית כדי להיות בקאליבר של ג"ס וסן אנטוניו.

  12. מנחם כמה דברים:
    1. לא עולה כסף לפרגן לספארס, או לפחות לא להוריד אותם 9 דרגות מרמתם.
    2. עד הפציעה, דיאו היה שחקן הספסל שמקבל הכי הרבה דקות וגם במשחק נגד הווריורס עלה במקום דאנקן.
    3. הספסל של קליבלנד אולי רחב אבל זה טריקי. לברון רושם 38+ דקות וגם קיירי ולאב רושמים הרבה דקות – אתה לא יכול להשוות את הספסל הזה לספסל של הספארס ובעיקר הווריורס, אצל הווריורס הספסל מקבל הכי הרבה משמעות מכל הקבוצות בליגה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט