1. כריס בוש קיבל רשות מרופאיו לחזור לשחק
2. הת'אנדר תנצח הערב רק עם דוראנט ב-מ-י-ט-ב-ו!!!
הרבה מאיתנו חזו בנצחון הת'אנדר על הספארס. דוראנט היה די טוב, אבל בשום פנים ואופן לא במיטבו. הנה מה שיש לי לומר על כך:
הת'אנדר לא תנצח יותר אף משחק נגד הספארס אם קווין דוראנט לא יהיה במיטבו. לא "טוב"..לא "טוב מאד"…לא "הטוב שהיה בחודש האחרון". אלא "במיטבו". מה זאת אומרת "במיטבו"? ז"א כמו שהיה ב-2014 כשכמעט לבדו ניצח כל נבחרת עולמית שהתייצבה נגדו ונבחרת ארה"ב הצעירה מאד, וכפי שהיה כשהביא את הת'אנדר לאן שהביאם ללא ראסל ווסטברוק.
לדוראנט קשה להיות במיטבו נגד קאווי לינרד, המגן הטוב לדעתי בליגה (למרות ששמירתו הצמודה מדי היא פאול אחד ארוך מתמשך שהזיברות מרשות בסן אנטוניו, אבל לא תרשינה – לפחות זוהי תקוותי – בעיר הקאובויים). נגד קאווי, דוראנט יכול להיות רק טוב. אבל אז ראסל ווסטברוק הופך ל-"ראסל בניטבו". הפלח מעדיף את הרעל הנקרא "דוראנט" מאשר "ווסטברוק", כי ווסטברוק המתעתע והמהיר כברק משבש לפלח את כל המשחק. הוא מרגיש שעדיף לו לשתק – או לפחות להקטין את הנזק – שגורם לו ראסל, כשהוא מקווה לחיות עם הנזק שגורם דוראנט, עם השמירה של דני גרין עליו.
אז זה יהיה שוב גרין על דוראנט, ולינארד על ווסטברוק, ודוראנט חייב להיות שחקן של לפחות 35 נקודות כדי שהת'אנדר תנצח.
OKLAHOMA CITY THUNDER | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
FIELD GOALSREBOUNDS | |||||||||||||||||
POS | MIN | FGM-A | 3PM-A | FTM-A | +/- | OFF | DEF | TOT | AST | PF | ST | TO | BS | BA | PTS | ||
K. Durant | F | **42:04 | 11-19 | 1-2 | 5-5 | +3 | 0 | 7 | 7 | 4 | 1 | 0 | 5 | 1 | 0 | 28 | |
S. Ibaka | F | 33:07 | 5-10 | 2-5 | 0-0 | +18 | 1 | 4 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 0 | 12 | |
S. Adams | C | 37:15 | 5-6 | 0-0 | 2-2 | +12 | 3 | 14 | 17 | 0 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 12 | |
A. Roberson | G | 24:19 | 0-1 | 0-1 | 0-2 | +17 | 0 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | |
R. Westbrook | G | 37:22 | 11-25 | 1-6 | 6-8 | +10 | 1 | 6 | 7 | 10 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | 29 | |
D. Waiters | 24:52 | 1-5 | 1-2 | 0-0 | -15 | 0 | 1 | 1 | 0 | 4 | 0 | 2 | 0 | 2 | 3 | ||
A. Morrow | 15:01 | 1-3 | 0-1 | 0-0 | -12 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | ||
E. Kanter | 18:34 | 4-7 | 0-1 | 4-4 | -11 | 4 | 4 | 8 | 0 | 1 | 0 | 3 | 3 | 1 | 12 | ||
C. Payne | 07:26 | 0-3 | 0-1 | 0-0 | -17 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | ||
N. Collison | DNP – COACH'S DECISION | ||||||||||||||||
R. Foye | DNP – COACH'S DECISION | ||||||||||||||||
N. Mohammed | DNP – COACH'S DECISION | ||||||||||||||||
K. Singler | DNP – COACH'S DECISION | ||||||||||||||||
Total | 240 | 38-79 | 5-19 | 17-21 | 9 | 39 | 48 | 16 | 19 | 8 | 18 | 8 | 6 | 98 | |||
48.1% | 26.3% | 81.0% | TEAM REBS: 8 | TOTAL TO: 18 |
SAN ANTONIO SPURS | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
FIELD GOALSREBOUNDS | |||||||||||||||||
POS | MIN | FGM-A | 3PM-A | FTM-A | +/- | OFF | DEF | TOT | AST | PF | ST | TO | BS | BA | PTS | ||
K. Leonard | F | **35:34 | 7-18 | 0-3 | 0-2 | +11 | 1 | 6 | 7 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 14 | |
L. Aldridge | F | 42:51 | 15-21 | 1-1 | 10-10 | -4 | 3 | 5 | 8 | 3 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 41 | |
T. Duncan | C | 27:48 | 1-8 | 0-0 | 0-0 | -2 | 2 | 7 | 9 | 2 | 3 | 0 | 1 | 0 | 3 | 2 | |
D. Green | G | 35:57 | 3-11 | 3-8 | 0-0 | -7 | 0 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 0 | 0 | 9 | |
T. Parker | G | 26:33 | 3-9 | 0-2 | 1-1 | -14 | 0 | 1 | 1 | 6 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 7 | |
K. Anderson | 05:11 | 0-0 | 0-0 | 0-0 | -5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
M. Ginobili | 22:16 | 5-8 | 1-2 | 0-0 | +1 | 2 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 0 | 11 | ||
D. West | 10:58 | 3-8 | 0-0 | 0-0 | -5 | 1 | 2 | 3 | 0 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 6 | ||
P. Mills | 21:19 | 2-9 | 1-6 | 0-0 | +15 | 0 | 2 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 5 | ||
B. Diaw | 08:20 | 1-2 | 0-1 | 0-0 | -1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 1 | 2 | ||
B. Marjanovic | 03:13 | 0-0 | 0-0 | 0-0 | +6 | 0 | 2 | 2 | 0 | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | ||
K. Martin | DNP – COACH'S DECISION | ||||||||||||||||
A. Miller | DNP – COACH'S DECISION | ||||||||||||||||
Total | 240 | 40-94 | 6-23 | 11-13 | 9 | 28 | 37 | 19 | 16 | 10 | 10 | 6 | 8 | 97 | |||
42.6% | 26.1% | 84.6% | TEAM REBS: 8 | TOTAL TO: 10 |
.
3. סמול בול? איזה סמול בול?
מי שרוצה לשחק 'סמול בול' נגד הפלח מוזמן עם כל הכבוד, ואפילו עם פרחים.
כן, הספארס הפסידו בבית לת'אנדר, אבל זה היה בגלל ראסל ווסטברוק וקווין דוראנט, ומשחק גרוע ביותר של טוני פרקר – "גרוע" זו מחמאה – ומשחק פחות מבינוני של דני גרין וקאווי לינארד.
אילולא משחק ה-41 נקודות – שוב באחוזי קליעה מדהימים – של למרכוס אולדרידג', הספארס לא היו סתם מפסידים. הם היו נקרעים.
מה שראינו שלשום היה משחק של סנטר ופאור פורוורד כפי ששיחקו בימים שארבע היה "4" ו-חמש היה "5". טים דנקן גמר כמובן את הקריירה, אבל הוא עדיין יכול לשייף אותך תחת הסל כשהוא עומד שם ליד הצבע. לכן אתה חייב לשים עליו ענק או שהוא יקלע בלי סוף. אז בילי דונובן נאלץ לשים עליו את אדאמס. זה השאיר את איבקה על למרכוס אולדרידג', ושחקן פורטלנד זה שהפלח שדד, נתן קליניקה של משחק עם הגב לסל כשכל כדור אליו כשהוא במקום הנכון הוא סל אוטומטי.
מי שלא ראה זאת ולא השתכנע שמאומה לא השתנה אלא שהבעייה היא שאין גבוהים היודעים לשחק עם הגב לסל, מוטב שיחשוב פעמיים. שחקן כאולדרידג' הוא עדיין שתי הנקודות הבטוחות ביותר בכדורסל.
לדעתי ביל דונובן חייב לשים עליו את אדאמס, ולחיות עם הנזק שטים דנקן ינפק.
4. מה שאתם לא יודעים על לברון
באינסיידר שלחו לנו כמה תמונות עם תאורים על תכנית האימונים של לברון. כמובן שהוא לא התחיל עם גוף כשל האשך שלנו, או מומי נהג המוניות – אם כי השניים לא היו מביישים את עצמם ב'תחרות מיסטר ישראל לבני >38 שלא הרימו משקלות בחייהם' – לא, הוא התחיל עם בסיס מעט עליון על האשך ומומי. אבל אני, כביומכניק שלמד ועבד 45 שנה ב-EXERCISE SCIENCE יכול לומר לכם שאני לא מכיר אתלט במשחק קבוצתי המתאמן קשה כמו לברון.
הוא שחקן ששיחק 2,500 דקות יותר מכל שחקן אחר בשבע השנים האחרונות. כשקראתי את מנת האימון היומי שלו – נידהמתי. אקדיש לכך מאמר מיוחד. נכון לעכשיו האמינו לי שהוא כזה עצום וחזק בגלל אימון גופני סופר עוצמתי, דבר שלא ידעתי עד שראתי את המאמר אתמול.
5. טורונטו לא מסוגלת ללא הספסל שלה!
מי שניצח את אינדיאנה היה הספסל של טורונטו. אנחנו יודעים על צמד האול-סטארס של טורונטו מאחור, קייל לאורי ודמאר דרוזן. אבל שניהם היו כמו יו-יו נגד אינדיאנה. יום אחד טובים, יום שני זוועה. לא תמיד ביחד; פעם זה ופעם זה
טרנס רוס, קורי ג'וז, הרוקי נורמן פאול (שהפך לשחקן חמישייה), ביסמרק ביומבו, סקולה, ופטריק פטרסון היו האנשים שגברו על אינדיאנה. הערב רק רוס ומעט ג'וזף עזרו, וזאת היתה הצרה הרצינית השנייה.
הצרה הרצינית ביותר היתה חוסר נסיון.
דוויין ווייד הראה כמה חשוב הוא הנסיון, וקור הרוח במצבים בהם הוא היה עשרות פעמים. הוא ניצח את המשחק בגניבת הכדור בשניות האחרונות של ההארכה, וריצה עד הסל עם לייאפ פשוט שניצח את המשחק. כשיש לך אח כמו דוויין ווייד אתה מרגיש בטוח שהוא יביא אותך לחוף מבטחים. זה דבר שהשחקן הזה משדר כבר למעשה מעשר שנים.
Miami Heat | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
field goalsrebounds | |||||||||||||||||
pos | min | fgm-a | 3pm-a | ftm-a | +/- | off | def | tot | ast | pf | st | to | bs | ba | pts | ||
J. Johnson | F | 41:46** | 7-19 | 0-2 | 2-3 | +4 | 3 | 4 | 7 | 2 | 2 | 2 | 1 | 0 | 2 | 16 | |
L. Deng | F | 39:17 | 4-9 | 2-2 | 0-0 | -2 | 2 | 2 | 4 | 3 | 1 | 4 | 5 | 0 | 1 | 10 | |
H. Whiteside | C | 39:20 | 3-7 | 0-0 | 3-6 | +7 | 2 | 15 | 17 | 0 | 3 | 2 | 0 | 1 | 2 | 9 | |
D. Wade | G | 36:58 | 10-21 | 1-1 | 3-3 | -4 | 0 | 6 | 6 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 1 | 24 | |
G. Dragic | G | 41:05 | 10-20 | 3-4 | 3-5 | +13 | 0 | 6 | 6 | 2 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 26 | |
J. Richardson | 24:27 | 3-6 | 2-2 | 3-4 | +9 | 0 | 2 | 2 | 0 | 4 | 1 | 2 | 0 | 0 | 11 | ||
G. Green | 07:05 | 0-2 | 0-0 | 0-0 | 0 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | ||
A. Stoudemire | 07:53 | 2-2 | 0-0 | 0-0 | +4 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | ||
J. Winslow | 21:38 | 0-2 | 0-0 | 0-0 | -2 | 2 | 3 | 5 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 | 0 | 0 | ||
U. Haslem | 05:31 | 1-1 | 0-0 | 0-0 | -9 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | ||
T. Johnson | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
J. McRoberts | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
D. Wright | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
Total | 265 | 40-89 | 8-11 | 14-21 | 11 | 41 | 52 | 12 | 17 | 12 | 17 | 4 | 6 | 102 | |||
44.9% | 72.7% | 66.7% | team rebs: 10 | total to: 20 |
Toronto Raptors (56-26) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
field goalsrebounds | |||||||||||||||||
pos | min | fgm-a | 3pm-a | ftm-a | +/- | off | def | tot | ast | pf | st | to | bs | ba | pts | ||
N. Powell | F | 21:54** | 1-5 | 0-1 | 0-0 | -6 | 0 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 1 | 0 | 0 | 2 | |
D. Carroll | F | 36:55 | 4-7 | 2-4 | 0-0 | -3 | 0 | 4 | 4 | 0 | 5 | 2 | 2 | 1 | 0 | 10 | |
J. Valanciunas | C | 41:10 | 10-16 | 0-0 | 4-4 | +10 | 0 | 14 | 14 | 3 | 2 | 2 | 1 | 3 | 1 | 24 | |
D. DeRozan | G | 42:08 | 9-22 | 0-0 | 4-6 | -4 | 0 | 6 | 6 | 4 | 2 | 1 | 2 | 0 | 2 | 22 | |
K. Lowry | G | 42:35 | 3-13 | 1-7 | 0-0 | +7 | 1 | 3 | 4 | 6 | 5 | 3 | 3 | 0 | 1 | 7 | |
T. Ross | 27:25 | 7-13 | 2-7 | 3-5 | -3 | 1 | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | 2 | 2 | 0 | 19 | ||
B. Biyombo | 11:33 | 0-0 | 0-0 | 0-0 | -11 | 1 | 2 | 3 | 0 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | ||
C. Joseph | 22:54 | 5-9 | 0-0 | 0-0 | -2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 4 | 0 | 2 | 0 | 0 | 10 | ||
P. Patterson | 18:26 | 1-4 | 0-2 | 0-0 | -8 | 0 | 3 | 3 | 1 | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 2 | ||
J. Johnson | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
L. Scola | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
J. Thompson | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
D. Wright | DNP – Coach's Decision | ||||||||||||||||
Total | 265 | 40-89 | 5-21 | 11-15 | 4 | 37 | 41 | 19 | 25 | 10 | 15 | 6 | 4 | 96 | |||
44.9% | 23.8% | 73.3% | team rebs: 6 | total to: 15 |
6. הסל המשווה עם הבאזר שגרם להארכה (של לאורי)
*
7. בהפסד, פורטלנד עשתה שרות גדול לשאר הקבוצות
היו רגעים במשחק השני בו גולדן סטייט ניצחה, שפורטלנד גרמה לה להיראות כקבוצה רגילה מאד עם הגנה בינונית. פורטלנד הפסידה, אבל נראה לי שבהפסדה היא הסירה את הפחד מלשחק בגולדן סטייט לכל שאר הקבוצות שתגענה הנה. אני חוזר על דעתי משך כל העונה: גולדן סטייט היא מאד אוברייטד. פורטלנד OUTPLAYED את הווריורס משך שלושה רבעים, עד שכוחם של כוכביה הצעירים עזב אותם והם נישברו בדקות האחרונות.
D-Wade
4 מאי 2016 08:12:18אם קאמבק לא מסכן את החיים של בוש, שיחזור עכשיו. אין טעם לחכות עד לעונה הבאה כשמיאמי יכולה לקטוף את הפירות העונה. אמרנו ווין-נאו, לא?
רועי ויינברג
4 מאי 2016 09:40:581+
Sp
4 מאי 2016 08:31:14מנחם טוב שחזרת! בלעדיך זה לא אותו הדבר. ותתעלם מכל הסתומים באתר. זה האתר מספר אחד ברשת.
מאחל לך שלא תגמר לעולם.
תודה.
amitlahev
4 מאי 2016 14:27:10+100
מנחם לס
4 מאי 2016 17:21:11תודה
גיא
4 מאי 2016 08:38:56באמת יופי של מעורב.
כל מי שקצת בקיא בהלכות חדר הכושר, ויצא לו לראות אימון של לברון, יודע שהבן אדם עובד קשה, ומשקיע המון בכושרו הפיזי.
https://www.youtube.com/watch?v=0fJSDm68CB8
כשרואים את ההבדל בביצוע של אותו אימון בין דוראנט לבין לברון, ניתן להבין בצורה ברורה מי מה-2 הוא עכבר חדר כושר.
צביקה
4 מאי 2016 08:45:14וייד אחד השחקנים שהכי כיף לראות במשחק. מאז הגמר שניצח במו ידיו באחת ההצגות הכי גדולות שנראו בעולם הכדורסל כשהוא בסך הכול שנה 3 בליגה, הוא ממשיך לספק את הסחורה כבר 13 שנים בליגה. מתוכם 11 גם בפלייאוף ו-3 טבעות מ5 גמרים.
מדברים על הפציעות שלו – הבן אדם נותן 36 דקות למשחק בממוצע קריירה, ומשחק 66 משחקים לעונה בממוצע קריירה. בלתי נגמר הבחור.
חמודי
4 מאי 2016 14:54:01לגמרי, ואני מעריץ של ווייד, אבל באליפות הראשונה שלו זה היה 8 נגד 5
מנחם לס
4 מאי 2016 17:21:42מת על דוויין, וזה כבר עסק של 13-14 שנים
365
4 מאי 2016 08:52:33תודה מנחם, כיף שחזרת
מנחם לס
4 מאי 2016 17:21:54תודה
סומסום
4 מאי 2016 08:54:10בסל של לאורי, שימו לב לדוויין ווייד.
איך הוא הולך ומוריד את הראש מתחת לכדור, כמו פגז שהולך לנחות לו על הראש. והוא פוגע בול. ממש חוטף בומבה.
ומהרגע הזה הוא יוצא ולוקח את ההארכה בשיניים. זה מה שעושה שחקנים גדולים: אתה חוטף את הבומבות של החיים שלך (ובאנ.בי.איי אתה משחק נגד סופר-אתלטים שיקרעו לך את הצוואר בשניה שהם מריחים דם) – ואתה חייב להיות בשיא מחדש, שניה אחרי זה. היכולת הזו היא מדהימה. להתאושש באפס זמן.
עגל
4 מאי 2016 13:34:39+
אבל הכדור לא פגע לו בראש.
צביקה
4 מאי 2016 08:56:12וייד בהארכה: 2 גניבות ו-7 נקודות. טורונטו קלעו 6.
מנחם לס
4 מאי 2016 17:22:23לא ייאמן!
עידן
4 מאי 2016 08:58:55+100 על עניין האימון של לברון
אפשר לא לאהוב את הבנאדם או את התגובות שלו אבל אי אפשר להתעלם מהמקצוענות שלו!!!
הבנאדם משקיע לא מעט זמן באימון ולימוד המשחק וצריך להעריך את זה.
בינתיים קליבלנד נראית לא רע. מעניין לראות מול מי הם יהיו בגמר המזרח, אני מקווה שמיאמי. זה יהיה אחלה אחלה גמר.
גם בשנה שעברה הקבוצה נראתה טוב מאד במזרח וגם בגמר (לפחות עד שהם נפלו מהרגליים). השנה אם כולם בריאים אין לי ספק שהם יתנו פייט חזק מאד לאליפות.
כולם יכולים לספר שזה שטויות וגם אם קיירי ולאב היו משחקים שנה שעברה אז הם היו מפסידים אבל לעולם לא נדע את התשובה. אני אישית מקווה שהעונה תהייה להם הזדמנות לבוא בריאים ולהראות האם יש להם את זה או לא.
מנחם לס
4 מאי 2016 17:22:43הוא מקצוען למופת!
עידו גילרי
4 מאי 2016 09:01:14לא שזה רעיון גרוע להחליף את השמירה בין אדאמס לאיבקה אבל ברבע השני כשאדאמס שמר על אולדריג' הוא עשה עליו 3 מ-3 + עוד התקפה שנגמרה בזריקות עונשין. איבקה אמנם חטף את רוב הנקודות על הראש שלו אבל הוא היחיד שעוד הצליח לגרום לו להחטיא (8 מ-13 מולו). אולי יותר הגיוני שהת'אנדר יתחילו להביא דאבל טים על אולדריג' ולראות אם הוא יצליח למסור את הכדור בזמן.
מנחם לס
4 מאי 2016 17:18:36לי יש את את האימייל של בילי דונובן עוד מימיו באונ' פלורידה בשנות האליפות. אני לא בטוח אם הוא עדיין "עובד" אבל כתבתי לו מיד אחרי המשחק שאני מציע לו שברגע שאולדרדג' מקבל כדור, לשלוח את אחד הגארדים לעמוד לפניו ולמנוע ממנו את ההקפצה שבלעדיה הוא לא מסוגל לעשות את ה"BACK-OFF" שלו לעבר הסל.
אין לי מושג אם הוא קיבל את האימייל ואם הוא יתחשב בו
למר מנחם היקר
4 מאי 2016 09:02:291. עם הספרס ממשיכה עם השלומיאליות בהתקפה התאנדר לא צריכה את דוראנט במיטבו, לא הגיוני שעד תחילת הרבע הרביעי שום שחקן פרט לדוראנט ווסטברוק לא ימסור אסיסט.
3. הספרס הוכיחו בעונה שהם לא מתמודדים עם הsmall ball המהיר, יתרה מכך אולדריג לא יוכל לשמור על רמה כזאת, המספרים שהוא נותן פשוט מדהימים.
4.מנחם אימונים אם פקטור הרבה פחות משמעותי מגנטיקה,לא חסר שחקנים שעובדים קשה, אך לאף אחד את השילוב של הכוח מהירות וקפיצה שיש ללברון (האיש שוקל כמו קרל מלון ומהיר כמו כריס פול, בנוסף לכך הוא גומע את המגרש הכי מהר מכולם), כמו כן לברון עושה כמות עבירות תוקף פשוט מגוכחת (גם ברמה של סופר סטאר).
5. טורנטו הוכיחה בשנתיים הקודמות וגם ברוב הסרה מול אינדיאנה כשמשתקים את הכוכבים שלהם הם לא שווים כלום (סוג של אוקלוהמה לעניים).
7. גולדן סטייט ממש לא אוברייטד אני לא זוכר קבוצה כזאת איכותית המון שנים, במיוחד אתה שוכח שהשחקן הטוב בעולם בשנה האחרונה פצוע, אני לפחות לא רואה קבוצה שיש להם צאנס נגדם כשקרי יחזור,חוץ מקבוצת ההתקפה הטובה בהיסטוריה היא גם קבוצת הגנה רצחנית, הקתב משחק שלהם פשוט מטורף, בנוסף לכך שיש להם סגל מסייע מדהים.
מנחם לס
4 מאי 2016 17:19:34ברור שזה גינטיקה. אבל גינטיקה צריכים שיידעו למקסם אותה
מנחם לס
4 מאי 2016 17:49:22יש לי PH.D בעניין…
איצקו
4 מאי 2016 09:25:54נראה שלגולדן סטייטס משחק המזל יותר מהכישרון גם כשהסטאר שלהם נפצע וכל המשחק הם בפיגור ונראים רע פתאום הקבוצה השניה נעלמת והם מתפוצצים כמובן שיש יכולת שם אבל עדיין זה נראה שיש משו מעבר…
מנחם פי הטבעת זה משו אחר אולי לכתוב פשוט עד לטבעת או לשפת החישוק.
לא הבנתי את הנהלת ההיט אם בנאדם בריא אז מה מסכנים בו?
אלי לס
4 מאי 2016 09:31:33"הקבוצה השניה נעלמת"
ככה סתם נעלמה לה לא קשור בכלל להגנה המדהימה של הלוחמים.
הזוי…
איצקו
4 מאי 2016 09:42:00מעניין שההגנה הנפלאה הזו בקושי נמצאת רק כשהם בפיגור ובלחץ פתאום ההגנה עובדת הם בדך כלל מנצחים בהתקפה ולא בהגנה וברור שההגנה שלהם מדהימה ועדיין זה מרגיש לי שיש שם הרבה מזל…
מנחם לס
4 מאי 2016 17:49:57זה קרה רק ברבע הרביעי, כשלפורטלנד ניגמר הכל
יניב
4 מאי 2016 09:53:06צודק 100% נטו מ-ז-ל יש לקבוצה הזאת,כי אם היה לה יכולת אז היא לא הייתה זוכה שנה שעברה באליפות עם מאזן של 67 ניצחונות,וכמובן שאם היה לה יכולת אז שנה אחרי זה היא לא הייתה מסיימת עם מאזן מחפיר של 73-9.פשוט בושה לקבוצה שהפסידה כל כך הרבה פעמיים בשנה,וכמובן שאם הייתה לה יכולת ולא רק מזל מטורף היא הייתה מנצחת סדרה וחצי בלי הכוכב הכי גדול שלה.
בחיים לא ראיתי קבוצה עם כל כך הרבה מזל שבכל כך הרבה משחקים קבוצות שמשחקות מולה פשוט נעלמים בלי שום סיבה נראת לעין.
מ-ד-ה-י-ם
הייט אשברי
4 מאי 2016 09:56:18חה-חה-חה . חזק .
john
4 מאי 2016 10:05:05+2
SP
4 מאי 2016 10:30:42+1. לא מצליח להבין איך מגיבים ככה לקבוצה הכי טובה בעולם. וכן יש סיכוי שיפסידו בסדרה (רק אם סטף לא יחזור\יחזור מאוד חלוד).
תצפו תהנו ותעריכו.
סתם אחד
4 מאי 2016 10:35:39כשאתה נכנס לרבע האחרון בפיגור דו ספרתי ולא בגלל שאתה משחק כל כך גרוע (מהרבע השני ג"ס שיחקה לא רע בכלל. פורטלנד פשוט נלחמו בשיניים בשביל לשמור על היתרון) ועוד אחרי שחטפת שלשת מומנטום, ופתאום הכל מתחבר לך ולעומת זאת הקבוצה השנייה לא קולעת פשוט כלום, גם לא זריקות חופשיות, אז כן, בהחלט יש בזה אלמנט לא מבוטל של מזל.
כמו שאמרו לפני, ג"ס היתה קבוצה מוכשרת גם בשלושת הרבעים הראשונים…
יניב
4 מאי 2016 10:56:14בוא ננסה לענות ברצינות.אתה ראית את המשחק?
אתה ראית מה עשו בעיקר גרין ואייזלי ברבע האחרון בהגנה?
אתה אולי שמת לב שלקח לקר 3 רבעים להבין מהו ההרכב הטאוב ביותר למשחק הזה?
אתה שמת לב לעובדה שגולדן ניצחו שהם בכלל לא משחקים בשיטת משחק שלהם ?
אז זהו שלמזל אין שום קשר,יש קשר הדוק לצוות המאמנים שהבין מה הפתרון הנכון לסוג משחק שהתפתח ובעיקר לגרין ואייזלי שהעלו את רמת ההגנה שלהם לרמה מטורפת
מנחם לס
4 מאי 2016 17:51:14אתה נותן "לצוות המאמנים" שכל וראייה שאין להם.
לבריאות
ינון יבור
4 מאי 2016 11:01:48כתבתי את זה אצל רועי אבל אעתיק גם לכאן:
אני חושב שקר קיבל החלטה מושכלת לתת לפורטלנד לזרוק מבחוץ ולא לחדור, מתוך מחשבה שהעייפות מרצף המשחקים שלהם (עוד מהסיבוב הראשון מול הקליפרס) תכריע בסופו של דבר והזריקות לא ימצאו את הרשת. ואכן – הטקטיקה הזו עבדה מצוין כשהלוחמים מתבססים על נקודות בצבע ופורטלנד, שהיו פשוט בזון קליעות אדיר ברבעים הראשונים, נפלו מהרגליים וזרקו bricks ברבע המכריע.
מנחם לס
4 מאי 2016 17:51:39קר לא חכם כזה גדול כפי שאתה חושב
מושיקו בן צרויה
4 מאי 2016 14:15:06קבוצה זבל וקאר מאמן זבל שלא יודע מה לעשות עד שהם מנצחים …
מנחם לס
4 מאי 2016 17:33:09צודק
מנחם לס
4 מאי 2016 17:20:26אצלנו 'פי הטבעת' זה גם הטוסיק, גם החור האחר אצל האשה, וגם הופס
מנחם לס
4 מאי 2016 17:24:33אצלנו "פי הטבעת" הוא אמצע החור של החישוק. אם אצל אחרים זה הטוסיק (רקטום) או ווג'יינה, זוהי בעייה שלהם
מנחם לס
4 מאי 2016 17:30:54אני מאמין שהם פשוט לא חושבים שבוש מוכן לשחק מבחינת כדורסל, לא מבחינה בריאותית
עובר אורח
4 מאי 2016 09:49:54דוראנט הוביל נבחרת צעירה של ארה"ב ב2010.
אגב, אתה חייב להפסיק עם הביטוי של "מגיע לפי הטבעת" בכדורסל יש טבעת. פי הטבעת זה הרקטום.
מנחם לס
4 מאי 2016 17:25:08הסברתי למעלה. עברו כבר 6 שנים? לא יאומן!
צביקה
4 מאי 2016 09:53:08ג"ס קבוצה אדירה פשוט. עומק ושכל ובטחון של אלופים וממש חוסר תלות בשחקן אחד, אפילו שהוא שחקן ההתקפה הכי קטלני שהיה אבר. גם ביום קליעה לא טוב, הם ניצחו את המשחק בהגנה – יתרון של 9 כדורים חוזרים, וגרימת 17 איבודי כדור (הם עצמם איבדו 10), וככה מנצחים.
הייט אשברי
4 מאי 2016 09:54:41100 +
john
4 מאי 2016 10:03:41לגבי בוש – מיאמי לא בטוחים במהלך. הם יעדיפו לא לזכות באליפות או להגיע לגמר מאשר לראות התמוטטות של בוש על המגרש. עד שלא יהיו להם 100 רופאים מאשרים הם לא ירגעו.
לגבי ג"ס דעתי ברורה.
לגבי סן אנטוניו. דוראנט היה טוב מאוד וקלע באחוזים טובים. לא קיבל את הכדור מספיק. כמו שניתן להגיד שללא אולדרידג' שקלע 41 סן אנטוניו הייתה מובסת ניתן להגיד שכל הספרס שיחקו מתחת לרמתם למעט אולדרידג', דוראנט ווסטברוק נתנו משחקים טובים ועדיין OKC גרדו ניצחון. מי שזוכר את התבוסה שג"ס הנחילו לסן אנטוניו זוכר כמה אולדרידג' נאבק במשחק הריצה המדהים של גולדן סטייט. כאשר אתה מאט לו את המשחק הוא משתלב טוב בהרבה.
ברור לי שזו סדרה ארוכה ולא אתפלא אם OKC יעלו ל2-1 אבל עדיין הסדרה הרבה יותר תלויה בסן אנטוניו שביום נתון המץ' אפ שלה טוב יותר כרגע. הסדרה שלה להפסיד
מנחם לס
4 מאי 2016 17:26:31אני מחושב שמיאמי פשוט לא מאמינים שבוש הוא בכושר משחק
מומי שאוהב חציל בטחינה
4 מאי 2016 10:03:44ד"ר בקשר לתוכנית אימון של לברון
מומי מעדיף לשמור על הכרס ועל המעטפת של חציל בריאה
עם נוסחאת האימון של לברון החציל מתכווץ , מקריחים , נטייה לעצבנות
עדיף להיות עם כרס וחציל מאשר עם מסת שריר וזרזיר
מעורבב על הכיפאק , כל הכבוד לבוש על הבת זוג וואלק מומי לא ידע שהוא לסבית . הכי חשוב שיהיה בריא אם הוא חוזר למגרש הם יעשו גיהנום לקליבלנד
john
4 מאי 2016 10:23:57ענק מומי…הנה תוכנית אימונים מ-2003 של רוכב אופניים ידוע
http://drive2.subaru.com/Sum03_Lance.htm
אני יודע שיקרעו אותי. אבל להזכיר לכולם את לברון הרזה של שנה שעברה שאימן עצמו לדעת? זה שבחצי עונה הראשונה דיברו על "Father Time catching up" ועל זה שהקילומטרג' שלו מקביל לשחקן בן 35. עונה וחצי אחר כך והוא מהיר כמו ביומו הראשון בליגה וחזק כמו במיאמי של 2013.
גם ג'ורדן התאמן וקארל מלון היה ג'נקי מטורף של אימונים. שרירים היה להם בלי סוף. אבל כולם ויתרו על משהו כשהם שינו מבנה גוף (כוח תמורת ניתור ויציאה מהמקום) לברון מוסיף לעצמו יכולות גופניות מבלי לוותר על כלום.
קיצר לא מאמין בעל אנושי. ההיסטוריה גם מוכיחה שכל אירגון או אגודה שנכנסה עם פנס ומשאבים כדי לבדוק שימוש בחומרים מצאה משהו.
נכון שאפשר לדחוק את הגוף האנושי לקצה אבל להשאיר אותו בקצה לזמן כה רב כבר היה מביא לפציעה חמורה בכל בן אנוש. יכול להיות שאני עושה עוול ויכול ואני כנראה בור מוחלט בכימיה אבל עין שלי פקוחה וההיסטוריה לצידי
יניב
4 מאי 2016 10:28:201+
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 10:40:03בסדר.. כולם נקיים ורק לברון מסומם..
john
4 מאי 2016 11:00:55בלוגיקה של פסיכומטרי
אם "A הוא B" לא שווה ל-"רק A הוא B"
בטוח יש עוד הרבה
להזכיר לך שדרק רוז רמז לזה לפני מספר שנים כשנשאל מ-1-10 עד כמה תופעת החומרים האסורים היא נפוצה והוא ענה 7. רוז הוא ממש לא זונת פירסום ושוקל כל מילה שלו.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 11:21:18אני לא אומר שלברון לוקח או לא לוקח, אין לי מושג, אני לא אהיה מופתע אם הוא משתמש, כמו שאני לא אהיה מופתע אם כל שחקן אחר השתמש ומבחינתי אפשר לאפשר לכל אחד ליטול איזה כימיקל שהוא רוצה, אני רק לא מבין למה אתה לא מפנה את הזרקורים לשחקנים אחרים, ותמיד זה אותו לברון.
לאנס לא היה בכלל היחיד שנתפס באופניים.
ובן ג'ונסון לא היה היחיד שנתפס בריצה – היו עוד עשרות
בכל ספורט עם עבר מפוקפק זה ככה, אז למה לברון חייב תמיד להיות בפרונט ?
ג'ורדן לא חשוד מיידי ? הראשון שהייתי שם עליו את הכסף
אבל אני מבין איך העסק עובד.. כשכל כך הרבה לחצים כסף, תהילה, תוויות של צ'וקר/לוזר, תארים ופרפקציוניזם מעורבים, זה על גבול הבלתי אפשרי לדרוש מהם להיות גיבורים ולהתגבר על היצר.. לנו כחברה יש חלק לא מבוטל באשמה.
אבל זה תמיד לברון..
השלילה שלכם אותו, והזום אין זום אאוט שאתם עושים עליו רק עושה אותו עוד יותר גדול.
איך כתב פעם המשורר הכי טוב אי פעם :
"כל עוד תהיינה אתאיסטיות, תמיד יהיה אלוהים"
למר מנחם היקר
4 מאי 2016 10:54:00אני לא מאמין שלברון יעשה את זה, במיוחד שהוא נבחן על ידי אלפים שכל תנועה שלו מתועדת, כתב שמשיג פרסום כזה מסודר לכל החיים.
john
4 מאי 2016 11:02:09גם לאנס ו-A_ROD היו בעין הזרקורים ואף נבחנו עשרות פעמים עד שנתפסו.
מתן גילור
4 מאי 2016 11:04:29לא נכון. פשוט לא נכון. לאנס נתפס הון פעמים וזה דלף. הוא פשוט טייח את זה. אין שום עדות שלברון טייח משהו כזה.
גיא
4 מאי 2016 11:06:48להם היה המון מה להרוויח מהשימוש בחומרים אסורים
(אצל ה-2 השימוש היה ההבדל בין "הטוב ביותר" לבין "טוב")
Ljos
4 מאי 2016 11:07:28בקשר ל"מסודר לכל החיים", ראה את מימדי השנאה לחוזה קנסקו, שעד כמה שהבנתי הרבה יותר גבוהה משאר השחקנים שנתפסו על סמים בבייסבול, רק בגלל שהוא הודה והיה זה שפרץ את הסכר.
john
4 מאי 2016 11:44:46http://espn.go.com/blog/truehoop/post/_/id/54045/three-nba-doping-myths
עוד מאמר ששובר מיתוס על כך שהחומרים רק עוזרים לבנות מסה או לחזור מפציעות…
לגבי הבן של… לברון בספוט לייט ומשיג הישגים ולכן הפוקוס עליו. יש שמועות עליו במיליון פורומים ואין כתב אחד עם ביצים שיסכן את עצמו מול נייקי ומול הצוות האגרסיבי של לברון. הקטע שמרתיח אותי דווקא אצלו זה שראינו את הירידה שלו ללא פציעה או הזנחה באימונים. ראינו את זה בסוף 2014 ותחילת 2015. זה לא היה עייפות החומר הוא פשוט איבד טיפלה מהירות כח ועוצמה. אני לעולם לא אקח מלברון את הרצון העז לנצח. תחילת 2015 עם לברון הרזה שנגמרה כשחזר מחופשתו במיאמי היא הזויה! וכלום עונים אמן במקהלה!
מתן גילור
4 מאי 2016 11:53:20כבר שאלתי אותך בעבר ובחרת להתעלם. אולי הפעם תענה. האם אתה יודע איך החומרים האלה פועלים? האם אתה מבין שלא משנה הם אין להם שום משמעות בטווח פעילות של שבועיים וחצי?
גם אם לברון משתמש, אין שום קשר לאותה פציעה (או חופשה אם אתה מעדיף). אתה מדבר על חומרים שבעיקר מאפשרים קיצור זמני מנוחה. גם אם לא היה צריך מנוחה בכלל (ולא על זה מדובר) – עבודה בחד"כ למשך שבועיים וחצי היא זניחה בחיי ספורטאי.
מתן גילור
4 מאי 2016 12:01:34סליחה, לא יודע אם בחרת להתעלם. אולי לא ראית. חוזר בי מחלק זה.
john
4 מאי 2016 12:16:43מתן – אני עונה פה כי אין אפשרות להמשיך שרשור…
אינני מומחה ואני לא טוען לכך. הבאתי לינקים ממאמרים שבה מומחים מסבירים את האפקטים של כל סוגי החומרים והשילובים שלהם. אני גם לא טוען שההוכחות אצלי. אני טוען שלליגה יש מדיניות על גבול הפושעת בתחום בגלל המיתוסים שחומרים אלה לא נחוצים בכדורסל (מעניין שבפוטבול כן) ובגלל שאיגוד השחקנים השיג הישג נאה מול הליגה בכך שלכל שחקן יעבור מקסימום 4 בדיקות בעונה (אם אין לזה יתרונות על המגרש עצמו לא הליגה אוסרת על כך). גם להזכירך שעד אדם סילבר לא היו בדיקות דם כלל.
את רוב הבדיקות מספר אחד השחקנים עוברים בתחילת העונה בין הפרי סיזן לחלק הראשון (עונת הדיאטות בליגה). עכשו נניח שאתה שחקן ואת הבדיקה הרביעית קיבלת במרץ? אתה עכשו חופשי לקחת כל חומר שתרצה. עד אוקטובר תוכל להתנקות מהכל.
שוב תקרה את המאמרים שהבאתי. ישנם כאלה שסותרים אותם אז תוכל להאמין לכל מה שתרצה:
http://espn.go.com/blog/truehoop/post/_/id/54045/three-nba-doping-myths
http://www.sportsonearth.com/article/41666640/
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 14:38:33ג'ון, אני באמת לא מבין מה אתה רוצה..
אתה בעצמך כתבת שיש עוד רבים אחרים, אז למה אתה נטפל דווקא אליו ?
בוא נשאל אותך שאלה : מתוך כל האולסטארים של ה5 שנים האחרונות, כמה כדורסלנים לדעתך השתמשו בחומרים אסורים ?
רק לברון ? כל השאר עיזות תמימות ?
עגל
4 מאי 2016 16:27:49ג'וני מנחם כתב א כתבות שלמות על סימום בספורט, מאוד מומלץ. לברון מעולם לא היה רזה וכל הסיפור ההוא חסר אחיזה. זה לא אומר שהוא לא משתמש או כן, זה פשוט לא אומר כלום
גיא
4 מאי 2016 10:58:21ג'ון, אני מצטער, אבל אני הכי רחוק שיש מלהסכים אתך.
היות ואין יתרונות מהותיים ל-blood doping בכדורסל, אז ההשוואה לארמסטרונג לא רלוונטית.
יותר מכך, שימוש ב-HGH על מנת להעלות מסת שריר הופך את האתלט לפגיע יותר לפציעות (בגלל שהעלייה במסת השריר מפעילה לחץ גדול יותר על מבנה העצמות, בעיקר על המפרקים), ומייצרת חיסרון בסיבולת (שריר גדול יותר למעשה גורם לחיסרון בפעילות אירובית)
שימוש נפוץ נוסף ב-HGH הוא למטרת החלמה מהירה יותר מפציעות (טסטוסטרון לדוגמה, מאפשר התאוששות מהירה יותר, ובכך מאפשר חזרה מהירה יותר אחרי פציעות) – אבל כלפי לברון טיעון זה לא רלוונטי גם הוא – בגלל שהוא לא עבר פציעה שדרשה שיקום מהיר.
לא מאמין, ולא אאמין בחזקת ה-"אשם עד שתוכח חפותו".
והכי חסר לי בטיעונים של 'לברון על סטרואידים' זה הסבר מלווה בכל שהיא ראייה נסיבתית, של – במה הוא משתמש, במה זה מועיל לו, ובמה הוא שונה משאר השחקנים.
(לדוגמה – בן ג'ונסון. מספיקה תמונה של לפני/אחרי והסבר ש-HGH נתן לו יתרונות ברורים על אתלטי ריצת 100 מטר אחרים)
גיא
4 מאי 2016 10:58:56להשוואה:
לברון –
http://farm4.staticflickr.com/3298/3573114093_9ab08756ca.jpg
גיא
4 מאי 2016 10:59:21קרל מלון –
http://i304.photobucket.com/albums/nn200/nbacardDOTnet/zz%20NBA%20Photo%20Gallery/y%20NBA%20etc/z%20Body%20and%20Muscle%20of/Karl%20Malone/c8562cc1.jpg
john
4 מאי 2016 11:19:42לגבי חזקת החפות, אני מאמין כבד בזכות הזו בבית המשפט ומאמין קטן של זה בזירה הציבורית. בזירה הציבורית אין לאזרח את המדינה או העיתון שיחקרו בשבילו לעומק כך שהיכולת שלי להביא ראיות חותחות שואפת לאפס. התקווה היא שאם למספיק אנשים זה יפריע אז אותו יישות תחקור ותעמיק ובתקווה תזכה. אני אשמח אם אתבדה ולברון הוא תופעה חוצת גבולות אנושיות. ארמסטרונג הוא פשוט הדוגמה היחידה שדומה לו. אפילו קארל לואיס נתפס בתקופת הדעיכה שלו.
לגבי זה שאין יתרונות לשימוש בחומרים אסורים בכדורסל:
http://www.sportsonearth.com/article/41666640/
תקרא במיוחד את החלק השני שמובאים בהם דברי מומחים
למר מנחם היקר
4 מאי 2016 11:29:49יש יתרונות, אך שוב לברון הספורטאי השנוא בעולם, לא היה ספורטאי שמעורר כל כך הרבה אמוציות באנשים,לא חסר אנשים שהיו מתים לראות את לברון נופל לפיכך יש עין בוחנת עליו פי כמה וכמה, לברון נחשב עילוי פיזי מגיל צעיר לא הגיוני שבמשך תקופה כה ארוכה ישתמש בסמים.
גיא
4 מאי 2016 11:30:44קראתי, וזה ממש לא סותר את מה שכתבתי. אני לא טוען שאין שימוש בחומרים אסורים ב-NBA.
א. הדוגמה שהביאו – טורקוגולו שנתפס, הוא נתפס על שימוש בחומרים שעזרו לו לחזור מפציעה.
ב. בכתבה (שהיא באמת מצוינת) כתוב על השימוש בחומרים בעיקר באוף סיזן.
רק מה, לברון בילה חלק ניכר "מחופשותיו" בנבחרת ארה"ב, ולא היה כתוב שבאולימפיאדות בהן שיחק, הוא היה צפוי לבדיקות מחמירות בהרבה מאשר בכל מסגרת כדורסל אחרת.
Ori88
4 מאי 2016 16:49:39קארל לואיס נתפס ? על מה ?
מתן גילור
4 מאי 2016 11:03:25ההבדל בין לברון ללאנס הוא שעל לאנס רבים טענו שהוא משתמש. לא ספקולציה, אלא שראו אותו/שיתפו פעולה/כיו"ב. אין אפילו עדות אחת של מישהו ששמע ממישהו שלברון משתמש בחומרים אסורים משפרי ביצועיים.
הקשר בין המקרים קלוש.
כלברון יתחיל להיכנס למשפטי הוצאת דימה עם עיתונאים שיטענו חדשות לבקרים אחרת, יהיה אפשר להתחיל להתייחס לספקולציות קצת יותר ברצינות (למרות שגם כבתה בעיתון לא מכריעה לעניין).
*אין באמור לומר שלברון כן או לא משתמש בחומרים, אלא שהספקולציות וההשוואות אינן במקומן.*
יניב
4 מאי 2016 11:08:54אם הבנתי נכון את ג'ון אז הוא לא משווה בין המקרים של לברון ללאנס אלא פשוט בא להראות שתוכנית האימונים המדהימה של לברון לא חייבת להיות באמת מדהימה כמו שרוצים שתחשוב.
מתן גילור
4 מאי 2016 11:11:52הבנתי את זה. האנלוגיה קלושה. יניב, במקרה של לאנס היו עדויות. אפילו אצל נדאל יש לחשושים (למרות שזה לחלוטין לא מרשיע אותו). אצל לברון אין אפילו את זה.
הרי כולם טוענים שהוא זבל שזבלים. שנוא על כל מי שמתקרב אליו. איך לא יצאה אפילו עדות אחת? מישהו? רופא, חבר לקבוצה, מכר?
שוב, לא שזה היה מרשיע, כי אנשים משקרים, אבל יש פה משהו בבחינת קל וחמר.
גיא
4 מאי 2016 11:19:28אני עכבר חדר כושר (גם אם אחד מהזן השמן במיוחד…), ואני באמת עוקב, מתעניין, ואפילו קצת בקיא, בכל הנוגע לתכניות אימונים.
א. אין שום קשר בין תכנית אימונים של רוכב אופניים לזו של שחקן כדורסל.
ב. יצא לי לראות לא מעט תכניות אימונים של שחקני כדורסל ושחקני פוטבול – זו של לברון לא ממוקדת במסת שריר (להבדיל למשל מתכנית האימונים שלך דווייט האוורד), אלא בכוח מתפרץ, גמישות, וסיבולת.
מה שדורשת תכנית כמו של לברון זה בעיקר המון, אבל ממש המון, מחויבות , או במילים אחרות, כמו שמנחם כתב – מקצוענות.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 11:36:48יניב, כשאוהדי לייקרס מפמפמים על איך שקובי מפמפם משקולות, אני לא זוכר שמישהו זורק ממריצים/סמים/סטרואידים וכ"ו לעניין או מנסים לתהות האם באמת מדובר ב "תוכנית אימונים מדהימה" – קובי לא פחות חשוד לפי ההגיון הזה.
יניב
4 מאי 2016 11:45:14בן שחור בהחלט יכול להיות שגם אצל קובי זה ככה.אתה שוכח רק דבר אחד שכל הויכוח/דיון התחיל פשוט כי מנחם התלהב מהתוכנית האימונים המדהימה של לברון ולא של קובי.ואם כבר מדברים אז לקובי לא היה גוף שההר ממשחקי הכס היה רוצה שיהיה לו(וסתם כדרך אגב היה ראיון עם ההר והוא הסביר איך הוא מגיע לגוף כזה ומה זה דורש ממנו),ומה עוד שאם נמשיך את הקו של מתן אז על קובי יש מיליון עדויות על מוסר העבודה המטורף שלו ועל כך שב6 בבוקר הוא כבר היה מתאמן.על לברון לא שמעתי סיפורים כאלה.
בוא נבהיר רק משהו,אין לי באמת מושג האם לברון לוקח סמים או לא,אין לי גם מושג איך הם יכולים לעזור לו,מה שכן נראה לי מוזר בדיוק הנקודות שג'ון ציין בתגובה שהתחילה את השרשרת.אני מודה שמן הסתם אני מוטה בכל מה שקשור ללברון אז אני בוחר להאמין שלכל הפחות יש משהו מוזר מאוד ולא לשייך את זה לתוכנית האימונים המדהימה של לברון
מתן גילור
4 מאי 2016 11:49:59יניב, דווקא יש הרבה מאד עדויות. כולל של מאמנו לשעבר דיוויד בלאט. שמע, כמוך, גם לי אין מושג האם לברון משתמש במשפרי ביצועים אסורים אם לאו, אבל אין לי ספק שהוא וורק-פריק לא פחות גדול מאף אחד אחר. העדויות לגבי זה דווקא קיימות.
גיא
4 מאי 2016 11:52:30http://farm4.staticflickr.com/3298/3573114093_9ab08756ca.jpg
לא ההר, אפילו לא קרוב.
למעשה גם לא קרוב ל-
איגודלה, רון ארטסט, דווייט האוורד ועוד כמה וכמה שחקני NBA עם מסת שריר יוצאת דופן.
דרך אגב, בראיינט לא היה חשוד לטעמי, בדיוק בגלל תכנית האימונים שלו (אולי תופתע, דומה מאוד לזו של לברון)
ובכל הנוגע למוסר עבודה, זה ידוע שלברון הוא פריק של אימונים, ושהוא , לדוגמה, "מבקש" מחבריו לקבוצה להצטרף כל שנה לאימוני "רשות".
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 12:00:54אז מנחם דיבר על תוכנית האימונים של לברון, ואני זוכר הרבה שדיברו על שגרת האימונים של קובי והנושא לא עלה.
אני לא מבין גדול, אבל נדמה לי שיש מספיק סוגים של כימיקלים או דברים אחרים שלא בהכרח אמורים לגרום לך להתנפח, אלא יכולים למשל לשפר לך את הסיבולת כמו שעושים רוכבי אופניים, מה שאולי יכול גם לעזור לך בכדורסל.
כל הכבוד ליעקב שהוא מתפלל שחרית, מזווית ראיה אחרת אפשר לשאול איזה סם גורם לו להתמיד ככה מגיל 17 באינטנסיביות כזו.
לברון אובחן כמוטציה כבר מגיל צעיר, אז מה יש להתפלא על המימדים ?
תכלס, אני כן מאמין שהוא לקח דברים מסויימים, בדיוק כמו עוד הרבה גדולים אחרים בכל ענפיי הספורט, אני לא מסתכל על זה בשלילה, משום שבמצב העניינים הנוכחי זה בלתי נמנע בגלל הרבה סיבות.
יניב
4 מאי 2016 12:01:56אני לא מאמין גיא שהדוגמא שאתה נותן זה שהוא מבקש מחבריו להצטרף לאימוני הרשות. אני מקווה מאוד שזה היה בציניות. לגבי השאר או קי מקבל שגם ללברון יש מוסר עבודה גבוה. אני רוב הסיפורים ששמעתי על לברון שהוא חולה כדורסל ויכול לראות ולנתח משחקים מהעבר במשך שעות,פחות שמעתי על כך שהוא מתאמן ללא הכרה כמו בריאנט אבל שוב מקבל את זה.
אני אסכם את זה ככה,בניגוד למנחם אני מסרב להתפעל מהתוכנית אימונים שלו וכמו שהבן השחור אמר אני ממש לא אפול מהכיסא אם יתברר פעם שהוא כן לקח סמים בניגוד למשל לקרי ששם אני כן אפול מהכיסא.
מתן גילור
4 מאי 2016 12:09:11דווקא קרי פחות יפיל, כי הוא לייט בלומר וזה יותר נפוץ אצלם. למרות שהיום זה כבר לא יפיל אצל אף ספורטאי מקצוען ברמות הגבוהות ביותר.
john
4 מאי 2016 11:56:13לגבי נבחרת ארה"ב, ברור לי שהוא שאם הוא לקח הוא התנקה כל קיץ. גם מעולם לא טענתי שהוא לא אתלט מופלא וחד פעמי. ללא קשר יש לו ראש כדורסל מבריק. אגב גיא לגבי נבחרת ארה"ב שים לב שפיזית הוא לעולם לא הראה את אותו שליטה במשחקים האולימפיים. הוא תמיד היה עוד שחקן בנבחרת
לבן של – נכון קובי חשוד. מצד שני קובי החל להראות גם תכונות אנושיות בגיל של לברון עדיין היה שחקן מדהים (2010) אבל גם הוא איבד צעד ונהיה שחקן הרבה פחות אקספלוסיבי מקובי של 2001. פשוט אין דוגמא לשחקן ששיחק כ-50 אלף דקות (עונה רגילה כ-39 אלף) המקבילה לשחקן עם קריירה של 18 שנה בליגה שלא חווה שום ירידת כושר או שום יכולת אתלטית (הוא עדיין מגיע כמעט עם הראש לטבעת) בין אם זה מהירות, כוח או ניתור.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 12:09:14וגם אין דוגמא לשחקן בן 16 שנראה מפלצתי כמוהו, אז מה אתה רוצה להגיד ? שהוא התחיל עם ה אבקות והמשפרי ביצועים לפני הבר מצווה ?
אם קובי חשוד, אז הוא חשוד. אצל לברון כבר עשית אותו אשם כש "ההיסטוריה לצידך"…
גם לברון איבד דברים, רק שבמזרח של היום קצת קשה לשים לב, ואתה שוכח שהוא זקוק היום למנוחות הרבהיותר מבעבר, אותם הוא מנהל בתבונה, אם לשפוט לפי התוצאות האחרונות.
ועדיין אם הייתי צריך להמר, אז הייתי אומר שהוא כן נוטל פה ושם, רק שאני לא חושב שזה חריג בענף כל כך תובעני ואינטנסיבי כמו האן בי איי.
john
4 מאי 2016 12:26:41הבן של – דווקא יש הרבה מפלצות אתלטיות בגיל 16. אנדרו וויגינס וארון גורדון הם רק אחדים. לטעמי ארון גורדן בגיל 16 היה חזק מלברון שנכנס ל-NBA וניתר לא פחות גבוה. עוד הפעם. לברון מפלצתי והוא תופעת טבע. הקטע שמוזר לי זה העל טבעי… לגבי זה ההיסטוריה לצידי. אפילו קארל לואיס נפל האיש היה המופת לספורטאי נקי וצח בעל מוסר עבודה בלתי נגמר. הוא היה הלבן לשחור של ג'ונסון
לגבי המנוחות זה אולי טיפה נכון אבל המעבר מ38-9 דקות לכ-36 דקות למשחק הוא מעבר לא גדול. בפלייאוף הוא כבר מתקרב ל-40 בחלק מהמשחקים.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 12:44:40ה "על טבעי" זו הגדרה שלך.
לי יש יוד מספר ספורטאים שנחשבים ל "על טבעי". גם על ג'ורדן אמרו שהוא "על טבעי".
תחשוב על מישהו עם יצר תחרותיות פסיכי כמו של ג'ורדן, כשמגלה שיש "משהו" שיעשה אותו יותר טוב… יקח או לא יקח ?
אני לא תמים. אני לא אפול אם אגלה שגם קארי הבייבי פייס לוקח. אני לא שופט אותם על זה. זה פיתוי עצום ולבני אדם יש חולשות גם ל "על טבעיים" שבהם, אם כבר אני חושב שאחד שלא משתמשהוא ה "על טבעי"…
ואת זה שקארל לואיס נפל בבדיקות כבר ציטטתי פה כמה פעמים. מה שמפריע לי זה שלברון תמיד השעיר לעזאזל בעניין הזה, והוא אפילו לא נתפס..
לא זוכר שדיברו על וויגיס או על גורדון כמו שדיברו על לברון, מה גם ששוב לא אהיה מופתע אם גם הם משתמשים.
מושיקו בן צרויה
4 מאי 2016 14:57:59מתן היה ברור מאד לכל מי שמבין משהו באופניים כי הביצועים של לאנס לא אנושיים.
היכולות טיפוס יכולות הספרינטים יכולות העמידות כל אלו היו לא אנושיים כלל .
ברור לחלוטין גם כי היכולות של הבריטי המנצח הסדרתי האחרון בטורים הן זהות לשל לאנס ארמסטרונג .
נכתב ובצדק על משטר האימונים של אותו בריטי ועל לאנס כפי שנכתב עכשיו על לברון .
ברור שכולם היו עילויים גם בלי חומרים .
ברור בנוסף וכן בדומה לווילט שללא חומרים איש מהם לא היה יכול להחזיק ביכולות הללו לאורך זמן כפי שהם מחזיקים :
לאנס והבריטי בטור של שלושה שבועות רצוף ,הבריטי למי שמכיר משתתף גם בגראנד טורים האחרים וגם בהם מציג יכולות דומות ,אותו בריטי מוכר לחברים שלי מדרום אפריקה חובבים שרכבו איתו לפני מספר שנים ולקחו אותו בעליות …אופס ?
לברון מתמיד ביכולות שלו בזמן הפלייאוף .
לוקח א לא זו לא השאלה מה שברור הוא כי היכולות שלו משתפרות בזמן הפלייאוף .
העובדה שהדיון הזה בכלל עלה זו ההוכחה שיש כאן משהו בענין הזה .
מתן גילור
4 מאי 2016 17:52:30זה שיש דיון זו הוכחה לקיום?
איך כתב לי פעם מישהו "אסתפק בלומר כי אתה טועה ולא אמשיך."
עגל
4 מאי 2016 13:39:44לברון לא הוסיף כלום, רק גרע. מספר הכניסות שלו לסל, סחיטת העבירות והכל בירידה מתונה. הוא גם לא היה אף פעם "רזה", זה מיתוס מוזר שהופץ בעידודו של האשך טמיר כמדומני.
מושיקו בן צרויה
4 מאי 2016 14:30:07משהו שאני לא מצליח להבין הוא איך זה שלברון תמיד בשיא בפלייאוף ?
לאנס ארמטסטרונג בזמנו היה תמיד בשיא בטור לפניו ואחריו הוא בכלל לא היה בחזית הרכיבה .
יש כאלו שטוענים כי לחומרים אין השפעה אחרי שבועים וחצי מתן גילור למשל ?
אז אם כך למה פסלו את ראסמונסן בטור דה פראנס כשהוביל וקראו לו רוכב צללים ?
מה הכונה רוכב צללים ?
אז מהי ההשפעה של התספים ועד כמה היא חזקה .
בקשר למאמר האימון של לברון שפתאום הגיע לכתבים ביניהם גם למנחם ?
מסמך הופיע פתאום במקריות כזו ?
לברון כבר יותר מעשר עונות בליגה וכתבים ומנחם ביניהם לא ידעו עד היום על תוכנית האימון שלו ?
הופעת המסמך הזה בעיתוי המדובר נראה לי יותר מחשיד ממחשיד .
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 14:44:26כי הוא משחק במזרח. "במדבר כל דרדר, פרח". שים אותו עם קליבלנד במערב ואני לא בטוח שהוא רואה פלייאוף, ובטח שלא יהיה לו זמן לעשות את כל הניסויי מעבדה שלו על מאמנים רוקיז.
זו הכללה לא יפה מצידי, אבל אפשר לומר שבענף האופניים כמעט כולם בטופ "מסוממים" – לא רק לאנס.
מתן גילור
4 מאי 2016 14:52:38לקליבלנד יש % הצלחה גבוהים יותר מול קבוצות המערב. אבל עזוב, בכל מקרה מדובר על ספקולציה מיותרת.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 15:16:21כי אפשר לבוא רעננים אחרי פילי' והחבר'ה.. איפה היה לו זמן לפני שנה במערב, לדפוק את כל המנוחות היזומות האלו, ולתזז את המאמן..
מתן גילור
4 מאי 2016 16:31:35דווקא העונה במזרח יש פחות קבוצות לנוח מולן. ע"ע מאזני כניסה לפלייאוף. צמרת המערב חזקה יותר, אבל הבטן של המזרח עדיפה.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 16:53:43בטן במצב תת תזונה לעיתים קרובות מאוד נפוחה..
מתן גילור
4 מאי 2016 14:51:24גם כריס פרום תמיד בשיא בטור. ובולט תמיד בשיא באולימפיאדה/אליפות עולם. יש צורה לבנות כושר ולנווט הגעה לשיא. בנוסף, יש עניין של אינטנסיביות. ברור שלברון (וכל כוכב אחר לצורך העניין) מעלה הילוך (או לפחות מנסה) ברגעי ההכרעה של העונה.
ראסמוסן לא נפסל כשהוביל. אאל"ט הוא הוביל פעם אחת, ליום אחד, וזה בכלל לא היה בשנה בה נפסל.
ד"א, כדאי לדייק. אני לא כתבתי בשום מקום שלחומרים אין השפעה בטווח של שבועיים. אני אמרתי שלעניין מסת השריר מידת העבודה שהחומרים הרלוונטיים מאפשרת לעבוד בשבועיים היא זניחה. יש חומרים אחרים שיכולים להיות רלוונטיים גם בטווח מיידי, אבל הם לא קשורים להעלאת מסת שריר.
מושיקו בן צרויה
4 מאי 2016 15:15:29אסתפק בלומר כי אתה טועה ולא אמשיך .
מנחם לס
4 מאי 2016 17:53:35אני שמח שג'ון הפך למומחה בפיזיולוגיה של המאמץ, ואפשר לזרוק גם "מומחה ביוכימי" של גוף האדם!
john
4 מאי 2016 19:29:40חס וחלילה מומחה. חזרתי שאני לא מומחה רק שזה מעלה שאלות על התופעה. יש לי זוג עיניים ופרספקטיבה. בכוונה לא נכנסתי לעינייני כימיה. פשוט הפסקתי להאמין בתופעות קיצוניות. ולברון הוא תופעה גופנית קיצונית שסטטיסטית הייתה אמורה להפצע או להאט. אם הליגה באמת הייתה לוקחת ברצינות את נושא הבדיקות הייתה לעד יורד מהנושא.
הייט אשברי
4 מאי 2016 10:40:06"עדיף להיות עם כרס וחציל מאשר עם מסת שריר וזרזיר " .
מומי – אתה ענק .
מנחם לס
4 מאי 2016 17:54:52מומי, אני ראיתי את הבולבול של לברון בחדר ההלבשה כמה וכמה פעמים. הוא גדול יותר מהזרוע הכי גדולןה של נהג המוניות הגדול ביותר בתחנה שלך
אשך טמיר המקורי
4 מאי 2016 12:01:31100+ 🙂
גור גולן
4 מאי 2016 15:41:10מומי גדול!!!
האשך האם להכין את הוודו עם סמים בפנים?
מנחם לס
4 מאי 2016 17:27:44מומי, אבל אם הכרס גדולה מדי, הבולבול לא מצליח להגיע לאתה יודע לאן, ונשאר מיטלטל באוויר!
אחד העם
4 מאי 2016 10:05:11הספרס נותנים עונה גדולה אפילו בקנה המידה שלהם, רק שלצערי הרב הם התחילו להציג כדורסל מזרחי טיפוסי של בידודים לקוואי ולאולדריג' והעלימו כמעט לחלוטין את משחק ה"תנועה-חיתוכים-קלעים" היפה והחכם. חבל!
john
4 מאי 2016 10:32:16אני איתך…
פופ משחק לחוזקות של הסגל שלו בכל עונה ובכל משחק נתון. הם שיחקו השנה משחק קבוצתי נהדר של חיתוכים וקליעות וגם אם לעיתים הם מבודדים מיס מאץ' זה עדיין חלק מזרימה קבוצתית. נכון שבמשחק האחרון כשכלום לא הלך הם החלו בבידודים. ואם זה ימשיך משחק שני ברציפות ניתן לומר שיש מגמה. בינתיים הם שיחקו כדורסל קבוצתי 87 משחקים העונה ומשחק בידודים רק שלשום.
אגב ישנם הרבה קבוצות "מזרחיות" השנה שנדבקו ב"מערביות" כמו בוסטון ואטלנטה
אחד העם
4 מאי 2016 10:43:53הכל נכון, אבל אחרי שפופ הרגיל אותי לקלאסה של פיינלס 14' הוא לא יכול לתת לי פיצה קפואה מחוממת במיקרוגל.. 🙂
john
4 מאי 2016 10:45:32ביום שתהיו קבוצת לוטורי רעבה וצנומה אתה תתגעגע לפיצה מחוממת במיקרו.
מנחם לס
4 מאי 2016 17:56:09הפלח הוא מאן ככל המאמנים: משחק עם מה שהולך הכי טוב. הכי טוב היום זה לבודד את אולדרידג', כמו שעשו פעם עם צ'מברלין
מנחם לס
4 מאי 2016 17:29:12הפלח הוא ככל המאמנים: עושה מה שעובד. הבידודים של אולדרידג' עובדים יותר טוב, וביעילות פי שניים גדולה, מכל "המשחק הקבוצתי" המפואר שלהם!
אסף
4 מאי 2016 11:00:29דאנקן גם בגיל 40 ואחרי שיאו עדיף על רוב הסנטרים בליגה, הרבה מההגנה הקבוצתית של הספרס עדין מתבססת על היכולת שלו לסגור ביעילות את אזור הצבע.
לגבי גולדן סטייטן מה שהם עושים מאוד מרשים כרגע,נוטים לקחת כמובן מאליו את הפציעה של קארי כי פחות מרגישים את חסרונו ותודה לגרין, תומפסון,בוגוט ,ליווינגסטון ושות' שתופסים את מקומו בצורה מצוינת ואולי בעצם כאן טמונה גדולתה של הקבוצה הזו, היא פחות תלויה בכוכב שלה מקבוצות אחרות, פשוט מאוזנת ובכל יום נתון יש מי שימלא את החסר.
מישהו רואה את קליבלנד מתסדרת ככה בלי לברון או את אוקלהומה ללא דוראנט/ווסטבורק למשל, היחידה שאני יכול להשוות לה מבחינת האיזון היא הספרס ולכן גם אני עדין דבק בדעתי שהגמר האמיתי יהיה השנה גמר המערב ומשם גם תצא האלופה
מנחם לס
4 מאי 2016 17:56:50האלופה תהיה הקאבס.
Berch
4 מאי 2016 11:28:08מעורב מעולה.
ממתין לפוסט על שגרת האימונים של לברון
Ish
4 מאי 2016 11:43:12כל הדיבורים כאן על הווריירס ומזל שקולים לזה שאנשים כאן יאמרו ש:
1) כל פעם שכריס פול מוסר אסיסט זה סה"כ מזל.
2) כל פעם שאלדריג' קולע מחצי מרחק זה סה"כ מזל.
3) כל פעם שלברון חוטף כדור ומטביע במתפרצת זה סה"כ מזל.
4) כל פעם שפול ג'ורג' גורם לשחקן שהוא שומר עליו לקחת זריקה קשה ולהחטיא זה סה"כ מזל.
5) וכו'
מנחם לס
4 מאי 2016 17:57:51כל החיים הם מזל אחד גדול, וככל שתבין זאת מוקדם יותר, ככה יהיה לך יותר קל בחיים.
אשך טמיר המקורי
4 מאי 2016 11:54:22מנחם ידוע שחובבי החציל במיונז מקדישים זמן רב לאימון גופם בחדר כושר. כך שהסקופ הזה על לברון לא מפתיע אותי כ"כ
גברים אמיתיים כמוני וכמו מומי עושים את הספורט שלהם לפי המתכון הטוב ביותר של ד"ר ליאוניד – יחסי מין X2 ביום (גם מול פורן-האב נחשב), הקפדה על נוזלים (קפה שחור וברטולין), ואכילה מרובה של חציל בטחינה
גיא
4 מאי 2016 12:20:54כשאמרתי לאשתי שהדוקטור ממליץ על יחסי מין 2X,
היא פרצה בצחוק מתגלגל…
נראה אותך אומר את ההערה על הציל במיונז לבחור הזה –
https://thebostonjam.files.wordpress.com/2011/11/image005.jpg?w=540
(או בכלל, מנסה לתרגם את זה לאנגלית…)
אשך טמיר המקורי
4 מאי 2016 15:47:27בן וואלאס אוכל רק חציל בלאדי!
מומי שאוהב חציל בטחינה
4 מאי 2016 12:53:30מי אמר פעמים ביום עם האשה ????
גור גולן
4 מאי 2016 15:42:21😂
מנחם לס
4 מאי 2016 17:59:01במקרה שלי, בגלל יחסי מין מוגזמים הבולבול מת, והמוח מתחיל להירקב…
גיא
4 מאי 2016 12:10:10מספיק בלבלתי את המוח על לברון ליום אחד (או לחודש…)
אני בכלל לא אוהד את הקאבס, אלא את הסאנס.
אבל נתון אחד אחרון, לכל מי שחושב שהנתונים הפיזיים שלו הם כל כך יוצאי דופן –
אם אשווה אותו לשחקני פוטבול בעמדת הווייד רסיבר, שחקנים בסדר הגודל שלו (גובה, משקל),
נגלה שיכולותיו טובות +, אבל בשום צורה לא יוצאות דופן:
4.92 שניות ריצת 40 יארד, 11.58 שניות ריצת 100 מטר
(ריסיברים גבוהים, מעל 2 מטר, רצים 40 יארד בפחות מ-4.4 שניות/ 100 מטר בפחות מ-10.5 שניות)
ניתור מהמקום – לברון 44 אינצ', זה כבר נתון עילית, כאשר ב-NBA יש הקופצים גם 48 אינצ', ובפוטבול, קלווין ג'ונסון לדוגמה (5 סנטימטר נמוך מלברון) קופץ גם הוא 48 אינצ'.
כוח – כאן לברון כבר בחיסרון אמתי. אותו קלווין ג'ונסון שקופץ 48 אינצ', וגם רץ 100 מטר ב-10.32, עושה בנץ' פרס של 100 קילו 22 חזרות. עבור ה-NFL זה נתון סביר בלבד. לברון? הוא עושה 15 חזרות.
(המפלצות ב-NFL מגיעים ל-40 חזרות של 100 קילו בבנץ' פרס. השיא שם הוא 51 חזרות)
john
4 מאי 2016 12:34:53מעולה. עכשו תמצא לי וויד רסיבר עם הקילומטרג' של לברון שאחרי 13 שנה אנטנסיביות לא איבד כמעט כלום. תבדוק בכלל מה אורך קריירה ממוצע של וויד רסיבר (לא שאני משווה פוטבול לכדורסל אבל בכל זאת השוות).
גיא
4 מאי 2016 12:47:25ההשוואה הייתה בכל הנוגע ליכולות אתלטיות.
אבל אם אתה מבקש –
ג'יימס האריסון, אחד מהשחקנים האהובים עליי, הוא ליינבקר בסטילרס (ליינבקר זה אחד התפקידים התובעניים בפוטבול)
הוא התחיל לשחק באותה שנה כמו לברון, ונחשב לאחד השחקנים החזקים, והקשוחים בליגה.
https://www.youtube.com/watch?v=YigZO_4O8bU
כאן הוא דוחק 180 קילו, 4 חזרות. בגיל 36.
דרך אגב, כשהסרטון יצא, לפני העונה שעברה, הוא חשב שהוא הולך לפרוש, אבל הסטילרס ביקשו ממנו לחזור בו מהודעת הפרישה, והוא עדיין בשורות הקבוצה.
מנחם לס
4 מאי 2016 18:00:24אז למה הם לא משחקים כדורסל כמו לברון, ומשתכרים 24 מיליון לעונה (בעונה הבאה כנראה 28)?
עגל
4 מאי 2016 13:44:29הנקודה היא שלברון מוכשר קודם כל.
הוא גם חזק וזה חלק חשוב מהיכולות שלו, אבל יש לו חבילה שלמה של כישורים שלאף אחד אחר אין. אתה רואה את דוראנט מגיע עם הגוף של לברון לאותם הישגים? שלא לדבר על עשרות הנגרים בליגה הזאת.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 12:25:31מיכאל טל אלוף העולם והשחקן ההתקפי אולי הכי מדהים אי פעם בשחמט היה עולה לשחק שיכור ותחת עננת אופיום על פי שמועות מסויימות, אני רק מקווה שלא ישללו או יבטלו את שיאיו האמנותיים ומשחקיו האגדיים..
אותו דבר ג'ימי הנדריקס..
Ljos
4 מאי 2016 12:55:51גם ג'ורג'י בסט ומראדונה. אבל הסמים האלו לא מגיעים עם אותה בעיה מובנית.
הבעיה תגיע כששחקנים יהיו כמעט מחויבים לקחת את "משפרי הביצועים" האלו, שפוגעים בהם לטווח הרחוק והקרוב, רק בגלל שאחרת אין להם יכולת להישאר בליגה (שבה כולם\רובם משתמשים).
בערך כמו ששחקנים היום ובעתיד חייבים ללמוד לקלוע ברמה סבירה מינוס לפחות, והשאר נזרקים החוצה לאיטם, אם יכולת הקליעה הזו הייתה דופקת לחלוטין את הבריאות.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 13:09:04לא הבנתי, מה הבעיה.
לא בטוח שהסיטואציה שאתה מתאר לא קיימת כבר היום.
בסוף הכל מתנקז לזכות הבחירה של אותו אדם. אותו מיכאל טל החזיק מעמד כאלוף עולם רק שנה אחת עקב בעיית אלכוהול ותוחלת חייו התקצרה משמעותית עקב אותה סיבה – אבל כך הוא בחר לחיות את חייו.
תנסה לקחת לו את הכוסית וודקה, והוא יתקע לך את הרץ הלבן בגלגל העין…
Ljos
4 מאי 2016 13:20:59הבעיה היא שאם התופעה מתרחבת (סטרואידים שימושיים, לא אלכוהול וסמי תענוג), אז זה כופה על מי שלא רוצה לקחת, לקחת.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 13:38:41זה לא כופה כלום, תמיד יש זכות בחירה, אבל זה בהחלט שם לחץ על האדם
וכמו שכבר ציינתי, אני לא בטוח שהסיטואציה הזו לא קיימת כבר עכשיו.
זו לא הבעיה, אלא הסמפטום לבעיה או יותר נכון לשאלה מה סדריי עדיפויות של החברה, והדרישות שלנו כצופים שישעשעו אותנו בכל מחיר, תוך כדי קידוש ניפוץ שיאים למיניהם, וההאדרה של מאבקיי טיטאנים, פרסום שהיה גורם גם לנרקיס הכי גדול להתקפיי חרדה, ואח"כ אנו מתפלאים כשספורטאים נתפסים בקטנותם, כשזהו הרבה פעמים כרטיס היציאה שלהם מהמציאות הקלוקלת אליה הם נולדו או הושלכו.
האם בסיקסטיז נכפה על להקות לקחת חומרים אסורים רק כדי לעמוד ברף יצירתי אותו הציבו להקות אחרות שהשתמשו ? אולי,פה ושם על ידי אמרגנים מסויימים, אבל ברוב המקרים זהו היה הדחף של האמן להתנסות, בדומה לספורטאי שהשאיפה שלו היא להיות הכי טוב שיש אם מתוך אמביציה פנימית ואם מתוך לחץ חברתי של החברה להישגיות.
הבעיות האלו מופיעות בכל תחום. למשל קולנוע – שחקנית לא רוצה להתפשט/לשכב עם המפיק בשביל תפקיד… אבל יש כאלו שכן..
אחד שלא מעוניין לעבוד שעות נוספות לעומת אחד שכן וכ"ו
אבל בסוף עומדת זכות הבחירה..
השאלה היא למה תמיד לברון ?… סמיילי
Ljos
4 מאי 2016 14:48:51ברגע שזה יגיע למצב של ״תיקח או לא תשחק״, זו כפייה. כרגע זה רק לחץ.
החברה מלאה בכפילויות שכאלו. הנה אחד נוסף – טוענים שהסמים זה רע ואסור. אומרים שיענישו את מי שיתפס. אבל אז ה-NBA עושה בדיקות שנחשבות על ידי מומחים כ״פתטיות״ ונותנים עונשים מגוחכים לנצפים. אז הליגה תומכת בסתר בסטרואידים? מזכיר מערכון ישן של אפרים קישון (חבל שאין חדשים לא שצריך) בו אנס מסביר שהמדינה תומכת באונס בגלל היד הקלה שלה בנושא.
באופן אישי אני מעדיף בני אדם ששוברים שיאים, מאשר טיטאנים או אלים.
אתה חושב שכל הדברים הללו הם טובים? ערכים שיש לשמר? מפיקים שמנצלים שחקניות בתמורה לקידום? אני בטוח שעש פרות שרוצות למות בגלל התנאים שהן חיות, אבל זה לא אומר שלכולן מגיע למות בגלל זה.
הדיון הזה יותר חשוב בעיניי מאשר לברון.
ובקשר לעדשות (שגם לי יש)- אתה חושב שיש הבדל בין עדשות מגע לכריתת יד והחלפתה בסיומות?
Ljos
4 מאי 2016 14:51:26סיומות= ביונית.
אוטו קורקט מזורגג.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 15:07:59זה לא כפייה.
זה כמו לומר : "תתאמן, או לא תשחק" – אז כופים עליך להתאמן ?
הרי גם אימונים מרובים, פוגעים בבריאות האדם לאורך זמן, ואפשר לשאול עליהם שאלות מוסריות.
אפשר לקרוא לזה כפייה ואפשר לקרוא לזה דרישות התפקיד.
אני אלך איתך הפוך.. אני חושב שזו דווקא כפייה של החברה שאומרת לך "אם לא תיקח את החומרים האלו, לא תצא מהמציאות הדפוקה ממנה באת" – עכשיו מה אתה רוצה שלברון בן ה16 שאביו נטש אותו, ואימו חיה איתו בעוני יבחר ? למה האשמה היא שלו ?
אתה קצת מזלזל באינטלגנציה שלי אם אתה טוען שאני טענתי אם טוב או רע לשכב עם מפיקים תמורת תפקיד. כל מה שאמרתי זה שאין תחום אחד או רגע אחד בחיים, שעל פי הדרך שאתה מציג את זה – שאין בו כפייה.
אז למה הנושא הזה הכי חשוב ?
כופים עליי לשלם מיסים, לעשות מילואים, לעמוד בתור, לציית לתמרורים, ללכת לעבוד או לחתום בלשכה, תרי"ג מצוות, ועוד ועוד…
אני טבעוני.. ואתה ?
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 15:08:49הבדל מאיזו בחינה ?
Ljos
4 מאי 2016 15:28:41אז איפה אתה מותח את הגבול? איפה אתה אומר, הדבר הזה, זה משהו שלא צריך להיעשות בשם ההצלחה?
בעיניי כאן עובר הגבול. שרירותי משהו, נכון. אבל כאן נמצא לדעתי הקו וכאן אני מקווה שגם אחרים יחשבו שצריך להיות הקו. אני מבין שלא מדובר בחוק שכולם מסכימים עליו. אבל איפה עובר שלך?
הנושא הזה לא הכי חשוב. הוא חשוב בתחומו. וגם שם לא הכי. אבל אנחנו מדברים עליו כרגע.
גם אני טבעוני. תתפלא (או שלא). יש סיבה שכתבתי דווקא את זה.
מה שניסיתי לשאול בקשר לביוני, זו אותה שאלה ששאלתי בהתחלה – האם זה יהיה לא לגיטימי בעינייך או שכן?
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 15:45:19אין ספק שיש פה שאלות שהחברה צריכה לחשוב עליהם, וכתבתי את זה, לי הפריע שלוקחים את הספורטאי (לברון) והופכים אותו ל "אשם".
מבחינתי האישית, הגבול הוא זכות הבחירה של האדם אם לקחת או לא לקחת חומר מסוים, כי רק לו יש בעלות על גופו (וגם זה לא נכון כי אם תשבות רעב החברה תכפה (שוב) עליך לאכול).
למה לא מפריע לך שספורט מקצועני מקצר את תוחלת החיים ופוגע באיכות החיים לטווח ארוך ?
זה לגיטימי בעיניי כי האנושות מתקדמת קדימה ובקרוב כולנו נהיה סייבורגים ממילא (אתה לא חובב אסימוב ?) אי אפשר לעצור את זה.
למה לא משחקים יחפים ? הרי הנעליים הם סוג של יתרון טכנולוגי לעומת העבר. זהו עוד שלב באבולוציה. בעתיד יקראו לספורט הזה – כדורסלייזר..
עכשיו לפינת האישקוש השבועית.. סמיילי.. אני טבעוני מטעמיי מוסר, אבל לאחר חשיבה עמוקה בנושא הגעתי למסקנה שאין דבר כזה טבעונות או פילוסופיה טבעונית.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 15:51:26זה נכון שזה הנושא עליו אנו מדברים, אבל אם אני יכול להראות שבדרך החשיבה הזו כל דבר הוא בעצם כפייה, הרי שהטיעון הזה ריק מתוכן, גם אם לוקה באד הומינם מסוים.
Ljos
4 מאי 2016 15:58:28באיזשהו מקום ובאיזושהי מידה הדברים האלו מפריעים לי.
החברה קובעת חוקים גם לגבי אילו חומרים לי ולך מותר לקחת, כמה ומתי (אלכוהול ורכב, סמים בכלל, אלכוהול מוגזם ורחוב).
עד כמה שאני יודע, לשחק עם נעליים לא פוגע בשחקנים. ואם אגיד לך שהיד הביונית הזו מסוגלת רק לזרוק לסל, לא לאכול, להחזיק, לנגב או לשחק בכדורים אחרים בגוף?
מה שאני מנסה להגיד זה שמתישהו, כשתופעה מתחילה להתרחב היא פורצת את גבולות היחיד. אתה באמת מעדיף לחיות בחברה שבה היחידים שיכולים להצליח הם אלה שמתעללים קשות, ברמות רמזי-בולטוניות בלתי הפיכות, בגוף ובנפש שלהם?
אני לא בטוח למה אתה מתכוון בנוגע לכך שאין דבר כזה טבעונות או פילוסופיה שכזו, אז אשמח אם תרחיב.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 15:59:58הידעת כי טייגר וודס עבר ניתוח ראייה ששיפר לו את התפיסה המרחבית לרמה של 20/20 ?
הביוניות כבר כאן. מה תעשה ? לא תיתן להם להשתתף ? גזען… סמיילי :
http://www.haaretz.co.il/news/health/.premium-1.2034234
Ljos
4 מאי 2016 16:10:48לא, פשוט אשב בצד ואחכה ליום שאלו יהיו ענפי ספורט לעשירים בלבד. רק הם יוכלו לקנות את כל המכשירים הכי טובים שיש בשוק. ונזכה לראות את ה-NBHalliburton שכולה מורכבת משיכפולי הילד המוכשר במשפחה (מוכשר=קנה שלוש עיניים ביוניות מיוחדות שמעודכנות כל יום, שתי ידיים רובוטיות שמסוגלות לקלוע שלשות מהסלון בבית, רגליים מצופות בפלאבר ומוח שעשוי מהמחשב עם האישיות של טיורינג, בלי הקטע ההומוסקסואלי).
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 16:19:49אני רוצה לחיות בחברה, שיש בה זכות בחירה (נתעלם לרגע מהדטרמיניזם) גם אם זה כולל הרס עצמי. כמו שכבר כתבת או רמזת לפעמים חברות מסוימות מחוקקות חוקים על מנת למקסם רווחים על חשבון הפרט, לכן בחיי היוםיום שלי אני בוחר לאיזה חוק לציית ואיזה לא תוך הסתמכות על המוסר הפנימי שלי, והתחשבות באחר (משתדל)
אתה ואני לא באמת טבעונים כי אין דבר כזה. הקיום שלנו הוא רצח.
אני מניח שטסת בחייך למקומות, ועוד תטוס, האם הקדשת מחשבה ללהקות הציפורים שהיו צריכות לשנות את מסלול הנדידה שלהן, בגלל שהותך הזמנית במטוס אלעל, ועקב כך התארך מסלול נדידתן עד כדי אי יכולת לצלוח אותו ונשירתן לאדמה כעלים בשלכת ? יש הרבה טבעונים שלא יוותרו על הטיסה הזו רק בשביל הג'וינט באיזה קופישופ באמסטרדם בדיל של הדקה ה90..
או הסלט חסה האורגני שאתה אוכל שהיה ביתם ומקלטם של אינספור אורגניזם הנראה לעין שנושל רק בשביל להשביע את תאבונך.
האם ראית הפגנה של אנונימוס למען אי פינוי חולדות באתריי בנייה ? אני מניח שלא.. הן לא מספיק סקסיות.. כמו הקופות מחוות מזור.. גם זה סוג של סוגנות וגזענות.
יש אין ספור דוגמאות, אבל כרגע טבעונות זה בשר חלב ביצים דגים.. וזהו בערך..
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 16:26:48אתה תמיד בוחר בתסריט הפסימי ? אני הולך לבכות בסרטים שלך ?
כבר כשיצוץ הפ'יצר הראשון ?… סמיילי
אין מושג איך יראה העתיד, אני רק יודע שהוא יגיע, ועל פי נסיון עבר אני יודע שלא משנה איך הוא יראה אתה תצרוך אותו. כי אתה אוהב ספורט (ספוילר — הוא כבר עכשיו שייך לעשירים, אבל אתה מוזמן לגנוב ממנו..).
מנחם לס
4 מאי 2016 18:07:45הוא לא שיחק שיכור. כאלכוהוליסט גופו חייב שיהיה בדמו כמות מסויימת של אלכוהול. כוסית וודקה עושה לו את זה, אחרת הוא ייכנס ל-DETOX
מנחם לס
4 מאי 2016 18:04:51הכל ספורי סבתא שג'ורג' בסט היה עולה לשחק שיכור. שהוא לקח SHOT של וויסקי לפני המשחק? מקובל. גם לי היה שחקן כדורגל כזה מאירלנד, צ'ארלי או'דונל. שלפני כל משחק היה שותה בירה אחת. 'שוט' של וויסקי הוא מה שדמו חי איתו כל הזמן ולכן עבורו זה הנורמליות. ללא 'שוט' אחד של וויסקי, הוא ניכנס לרעדה
מנחם לס
4 מאי 2016 18:08:18קוראים למצב של אלכוהוליסט ללא אלכוהול DETOX
עגל
4 מאי 2016 13:45:07מה זה שחקן התקפתי מדהים, הוא לא עשה הגנה?!
אם הייתי המאמן מיד הייתי מוציא אותו
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 14:00:36"ההגנה הכי טובה היא ה…"
עגל
4 מאי 2016 14:03:20הוא כנראה שיחק בסגנון של עידו מוריה – "הראשון שמגיע ל-100 מנצח"
מנחם לס
4 מאי 2016 18:01:13ספורי סבתא שרק טירונים כמוך מאמינים להם
ברבור שחור
4 מאי 2016 13:34:00יש בעיית סמים בכול הספורט העולמי….הרבה מאוד כסף מושקע בספורט ולכן לא כל כך מהר יתנו לגלדיטורים המובילים ליפול. לכן הסיפור עם שארפובה הפתיע אותי…לא היה טיוח לא הקלות …
בנבא ישנה בעיית סמים בוודאות. כל מי שראה את דוויט האוורד בתחילת הקריירה או את שאקיל בתחילת הדרך לעומת ההמשך מבין שזה לא יכול להגיע רק מאימון.
הבדיקות הן כנראה בדיחה ולא סתם יש הרבה "פציעות" של שחקנים…
לצערם של הגלדיאטורים בעידן החדש זה מל רובם זה מתבטא בתוחלת חיים קצרה ובעיות בריאות בהמשך !!!
מושיקו בן צרויה
4 מאי 2016 14:47:35מוזר לפעמים שאחרי שמספר אתלטים מובילים נפטרים פתאום מגיע לידי כתבים רבים מחקר חדש .
מחקר כזה שאפילו צוטט כאן הסביר כי קימת התרחבות בעורקי הלב מה שלדברי מחברי המאמר גורר התקפי לב .
מוזס מלון אנטוני מייבון ודרל דאוקינס בייבי גורילה נפטרו לא מזמן מתסמינים דומים .
אפשר כנראה להוסיף גם את ווילט צמברלין לסטטיסטיקה הזו .
אך בפועל כפישגיא הסביר התרחבות עורקי הלב דוקא צריכה להוריד את הסיכוי להתקפי לב .
הענין הוא שמרבית הכתבים לא מבינים מדע , ואין להם יכולת לשאול שאלות .
איפה המשך המחקר היום ?
כלום שקט לגמרי בזירה הזו …
אפשר אולי לראות זאת כמסך עשן או להיזכר במילותיו של אחד מגדולי המשקיעים שטען כי ההשקעות המוצלחות ביותר שעשה היו בתמיכה באקדמיה או בחברי אקדמיה מסוימים …
מנחם לס
4 מאי 2016 18:21:36ישנה תסמונת ידועה – אבל לא מובנת – של אתלטים צעירים (בעיקר שחורים) שניפטרים בגיל צעיר מדום לב פתאומי שלא קשור לסמים או שימוש בכל חומרים אחרים: רג'י לואיס, האנק גאת'רס, וולטר פייטון, ארני דייויס, כריס הנרי, פט טילמן, שון טיילור, ניק אדנהארט, ועוד – שמעולם לא נגעו באלכוהול או סמים
עידו גילרי
4 מאי 2016 18:32:47התסמונות שהרגו את פט טילמן ושון טיילור הם הרבה יותר נפוצות והורגות הרבה מאד צעירים בשנה גם כאלו שאינם אתלטים- בעיקר מהמין הגברי.
עידו גילרי
4 מאי 2016 18:36:10וגם כריס הנרי
ddd@gggh.com
4 מאי 2016 13:54:29מרשים לשחקנים לשים עדשות שמשפרות את הקליעה
למה שלא ירשו להם להתחזק?
מה ההבדל?
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 מאי 2016 14:10:35גם הנעליים המשוכללות שכבר לוקחים כמובן מאליו, משפרות את ביצועים באופן "לא טבעי", לעומת שנים עברו.
צביקה
4 מאי 2016 13:59:00אני מעדיף לגמרי את חזקת החפות. וכל המוכשרים שלא היו גם פריקים של מחויבות אישית לעבודה קשה ויצר תחרותיות לא הגיעו מעולם להישגים של אלו שכן, גם עם כשרונות אדירים. לכן קובי קבע ככה את מקומו בהסטוריה ולברון באותו כיוון.
ואלו שמדברים על שנות פעילות – לא מבין אותם. פעילות אינטנסיבית מביאה כושר אינטסיבי. אם עובדים נכון אז השחיקה לא גדולה ודווקא מחזקים את נקודות החולשה והעסק עובד יופי. מה ששוחק זה הגיל, ולברון רק עכשיו נהיה בן 31, גיל שהרבה ספורטאים מקצוענים עוד חזק מאוד בשיא היכולת ולא מתחילים בכלל לגלות סימני דעיכה. לא בכדורגל, לא בכדורסל, לא רוגבי לא פוטבול. אפילו בענפי ספורט אישיים כמו טניס 31 זה עדיין בשיא לפני הדעיכה. והם בדרך כלל מתחילים בסבב המקצועני כבר בגיל 17. פדרר בן 35 היום, מדורג 3 בעולם, נמצא בסבב כבר 18 שנה והוא בכלל לא פריק פיזי כמו ענקי הכדורסל.
אגב, די ברור למה הבעיה היא באופניים, ריצות, שחיות. שמה זה גוף האדם נטו נגד השעון והסיבולת האנושית. חוכמה, הבנת משחק, זריזות ותחכום בכלל לא משחקים תפקיד. לכן שם הפיתוי לחומרים אסורים שממוקדים במקצה הרלבנטי הוא אדיר.
סתם ילד
4 מאי 2016 14:33:32כל מילה בטון יצוק!
מחזק את דבריך
מושיקו בן צרויה
4 מאי 2016 14:38:37חא יודע מה אתה מכיר באופניים ?
כתבת חוכמה הבנת משחק זריזות ותיחכום לא משחקים תפקיד …
לאנס נחשב ובמדק לאחד מהרוכבים החכמים ביותר .
רוכבים שהגיעו איתו ביחד לקו הסיום של קטע ידעו כי למרות שלאנס ספרינטר טוב מהם הוא יתן להם לנצח את הקטע למה ?
מסיבה פשוטה כדי להגיע לקו הסיום יחד צריך לעבוד ביחד ולשבור את הרוח זה לזה , קל יותר לרכב בקבוצה מאשר לבד .
אז למה לאנס נתן שינצחו אותו ?
המנצח מקבל כסף על הניצחון בקטע , ובו בזמן מושך את לאנס לניצחון בדירוג הכללי , אם ידע שלאנס הוא קניבל שלא יתן לו לנצח ינסה לנער אותו לפני ההגעה לסיום , ואז שניהם יאבדו אנרגיה במאבקי כוח .
אם הויתור על הקטע תמורת הניצחון הכולל היא לא איסטרטגיה מתוחכמת אז מהי ?
אפשר להמשיך ולכתוב עוד הרבה אך אסתפק בזה .
פאקו
4 מאי 2016 14:54:21נכון מאד מושיקו. להגיד שספורט אופניים זה גוף האדם נטו מעיד על חוסר הכרה של הספורט.
רק להערתך, אדי מרקס הבלגי נודע בכינוי הקניבל כיוון שנקט אסטרטגיה הפוכה לזו שציינת לגבי ארמסטרונג (ורבים אחרים). לא הפריע לו לזכות באינספור תארים.
מושיקו בן צרויה
4 מאי 2016 15:09:30נכון מרקס אכן היה הקניבל .
אבל הוא באמת היה טוב יותר מכל הרוכבים בתקופתו בחמש דרגות לפחות , לא רק בטור כמו לאנס אלא בכל מירוץ שהוא .
אבל אם כבר הערת נמשיך :
פריצתו של ארמסטרונג החלה לאחר מפגש בין מרקס ולאנס .
צביקה
4 מאי 2016 14:47:48מושיקו – ברור שיש את זה. ואתה בטח מבין בזה הרבה יותר ממני. ובאמת אופניים בגלל זה שונה מהענפים האישיים לגמרי האחרים שציינתי. ובכל זאת זה ממש רחוק מהענפים שבהם משחקות קבוצה נגד קבוצה.
פאקו
4 מאי 2016 14:59:41לא הזכרת טניס, ולא סתם כנראה. מדובר בענף שאינו קבוצה נגד קבוצה, ועדיין הוא כנראה אחד הענפים המועדים לפורענות בעניין החומרים האסורים. מה שקרה עם שראפובה הוא רק קצה הקרחון בעיניי.
אני הייתי מחלק את ענפי הספורט לאלו שמנסים להיאבק בתופעה (אתלטיקה, אפני כביש) ואלו שלא (כל השאר בערך). באופן אבסורדי, הראשונים זוכים לפגיעה בתדמית דווקא עקב המאבק נגד אותם עבריינים ותפיסתם.
מושיקו בן צרויה
4 מאי 2016 15:06:19תתפלא לא .
אופניים הוא אחד מהספורטים הכי קבוצתיים שיש .
אמרתי שלא ארחיב אך כל זאת …
מעבר פאבה מול רוח פנים הוא זה שלפניו קבוצות יודעות שצריך לפרוץ .
במיוחד כשיש רוח פנים .
איך יודעים אם יש או אין ומהי פאבה ?
פאבה זו דרך אבנים רומית מרוצפת .
יש מירוצי פאבה ארוגים מאד הדורשים סיבוית מטורפת , במקרה הזה בקטע השני בטור דה פראנס התחוללה תאונת שרשרת המונית שעצרה חצי מהדבוקה .
בקטע השני כבר נגמר הטור בהובלה ברורה של לאנס ארסטרוננג שלא נתן לאיש לחזור .
מקריות לא היתה כאן , ארמסטרונג התכונן שנה שלמה לטור רק לטור רכב בו את כל הקטעים הכיר כל אבן מרוצפת , וזו רק דוגמא אחת לכמה לאנס היה טוב מכל יריביו בתחום הזה .
אופניים הוא בדיוק ספורט בו הקבוצתיות התיחכום העורמה משחקים תפקיד אדיר .
יש דוגמא הממחישה זאת טוב עוד יותר נשמור ליוני …
גור גולן
4 מאי 2016 15:44:36התחלתי לעקוב אחרי תחרויות אופניים בשנים האחרונות וזה ספורט מאוד קבוצתי. בודדות הפעמים שלוקחות מישהו שאין לו קבוצה למופת! למשל פרום אלוף במיוחד בזכות הקבוצה שלו.
עגל
4 מאי 2016 16:50:37מושיקו יש לך פרספקטיבה של אופניים וזה בסדר אבל אין מה להשוות את רמת המורכבות של משחק כדורסל, כדורגל, או כדורמים עם רכיבת אופניים, עם כל הכבוד.
ולגבי סימום אתה מוזמן לקרוא את 4 הכתבות של מנחם על הנושא
Ghost Rider
4 מאי 2016 16:09:14רמת הטיענים של הקונספירטיבים שבין שונאי לברון אינפנטילית, זה לא מפתיע. "מעלה את ביצועיו בפלייאוף סימן שהוא מסומם" – גאוני.
רן
4 מאי 2016 16:59:08+1
רן
4 מאי 2016 17:00:25כמה שחקנים ניצלו בצורה מקסימלית את הפיזיות שלהם כמו לברון?
גם בגיל 40 הוא לא יאבד את הפיזיות שלו, פשוט מטורף
עידו גילרי
4 מאי 2016 17:46:08טוב נראה שהחמצתי את כל הכיף. לגבי הדיון של איפה יש סמים אני שותף לדעתו של פאקו – איפה שמחליטים לבדוק מוצאים. זה לא ממש משנה אם זה ספורט יחידני או קבוצתי.
לגבי הדיון המרתק של ביורק וסטוקטון ג'וניור אני חייב להגיד שיש היבטים משני הצדדים שאני מצדד בהם. אין ספק שספורט מקצועני אינו דבר בריא איך שלא נהפוך את זה. מכאן שכל מה שקשור לרגולציה הוא מאד בעייתי. כלומר אין ממש גוף שמחליט מה היא רמת הסיכון שראוי לאפשר לספורטאים לקחת. נכון יש גוף שמחליט איזה חומרים הם מסוכנים אבל זהו בדרך כלל גוף מונע מאינטרסים ולאו דווקא מהשיקולים שמעל. רק לדוגמא ב-NFL ההשעיות המרובות ביותר כתוצאה משימוש בחומרים אסורים הם על מריחואנה. חומר שעכשיו חוקי בשתיים מהמדינות בארה"ב המחזיקות קבוצות NFL. חומר שניתן לחולים במחלות קשות לשיכוך כאבים -כאב הוא משהו שכמעט כל שחקן פוטבול מתמודד אתו על בסיסי יומיומי.
הגיון בריא
4 מאי 2016 17:52:12אתה א-הבנה. נראה מה קליבלנד עושה בלי לברון או okc ,בלי וןסטברוק.
אתה טרול זקן ומביך.
דורון האסטבן
5 מאי 2016 00:39:44מעניין ממי למדתם לכתוב תגובות ארוכות
מאותו אחד שלמדתם להגיד תודה.
בפינת החוסר צניעות שלי. אני מודה שהיתה לי השפעה
וסליחה.
בזמן שבתעניינתי באיגרוף תאילנדי הכרתי מאמן בתאילנד באחד האיים שהיה מצוין. כולם ידעו שהוא חייב שלושת רבעי בקבוק ויסקי
ליום בשביל לאמן ובכלל בשביל לחיות.
היום אני מבין שהוא התרגל לשתות מתוך בריחה ופחד. ווגם שאלו עברו כוחו של ההרגל נשאר.
מי שלמד איגרוף תאילנדי אפילו קצת האימונים היו כאלו רצחניים
שברחוב לא היית חושש מכלום. וזוכר איך 4 ערסים שיוצאים לי מהאוטו
שבים במהירות של שפנים. מאותו ביטחון או קי היי בשפה אחרת שהוצאתי להם. לא הבנתי את זה. לפני 20 שנה. למדתי שאם משדרים ביטחון זה יכול לשנות את שדה המלחמה. אז הייתי עם ביטחון אמיתי.
היום הנשק החזק הוא לשדר רגיעה ושלווה.
זה הרבה יותר חזק ונותן הגנה חזקה.
לשדר רוגע ושלווה.
תודה על המעורב המופלא למנחם ועל התגובות המעניינות לכולם.
דורון האסטבן
5 מאי 2016 00:52:03לשדר רגיעה שלווה מהולים בביטחון שלא מאיים
מכניס אותכם להגנה בכל מקום. אפילו אם אני לא רגוע
אנסה לשדר לסביבה רגיעה. בסוף זה ישפיע גם עלי.
אף אחד לא יוכל לפגוע בכם כי אתם מוקפים בשדה אנרגיה עוצמתי
מאין כמוהו.האור מסנוור את העוין. הוא לא יכול להכנס לאנרגיה הזו.
כמו שאש לא יגולה להכנס לתוך מים.
כמובן איני תמיד כך. אך למזלי רגוע יחסית.
בהצלחה.