סיכום משחק מס 1 – שחיטה טקסנית/ שגיא נאור

כמה חיכינו לפתיחת הסדרה שצפויה היתה להיות המעניינת ביותר עד כה בפלייאוף. למשחק הלילה הופיעה רק קבוצה אחת –  הקבוצה של פופוביץ׳ – והיא חיסלה את המשחק ואת היריבה שלה מהר מהצפוי.

סאן אנטוניו ספרס 124 – אוקלהומה סיטי תאנדר 92 (0-1 לספרס)

רבע ראשון רצחני של הספרס הסתיים בתוצאה 43-20 כשהטקסנים קובעים את הסקור הכי גבוה לרבע אחד בפלייאוף השנה. קאווי פתח עם 6/6 לפני שיצא לנוח עם 2 עבירות, אולדרידג׳ תפר מיד ריינג׳ על אוטומט עם 7-9, פארקר ניהל עם 5 אסיסטים והמכונה של פופוביץ נראתה בלתי ניתנת לעצירה עם 18/22 לא נתפשים מהשדה. התאנדר נראו חסרי אונים לחלוטין עם 5 איבודים כשהם נחסמים 6 פעמים, 3 מהם על ידי דני גרין.

ברבע השני גרין משכיח את העונה הגרועה שלו ומגיע ל-13 עם 4 שלשות ללא החטאה כשהתאנדר מצליחים לבצע שלוש עבירות על זריקות לשלוש ב-14 הדקות הראשונות של המשחק. תוך 3 דקות ברבע השני ההפרש צומח ל-29 כשהדורבנות עם 21 קליעות מ-26 זריקות. ההגנה של אוקלהומה מביכה ברמות כשכל חסימה פשוטה נגמרת בקליעה חופשית של שחקן ספרס. הנהנה העיקרי מההפקרות ההגנתית היה למרכוס שגם קיבל קליעות פנויות וגם עשה סלים קלים בפוסט על איבקה שכשל מולו הגנתית לחלוטין. אולדרידג׳ סיים מחצית נדירה עם 25 נקודות ב-12/16 מהשדה. קאווי תפר 20 ב-8/10 ופארקר רק היה צריך למסור מסירות פשוטות כדי להגיע בקלות ל-8 אסיסטים. 73-40 מטורף אחרי 2 רבעים ובילי דונובן נראה כאילו הוא רק רוצה שהאדמה תבלע אותו.

image
ככה נראו פניו אחרי כמעט כל זריקה הלילה. למרכוס אולדרידג׳.

11 לדוראנט עם 7 ריב ו-4 אסיסטים, 8 נק׳ ו-5 אס׳ לווסטברוק אבל שניהם עם 8-27 מהשדה וכל הקבוצה עם 36%. מחוץ לקשת? 1/11. הדורבנות מצידם סיימו מחצית קרובה למושלמת עם 69% מהשדה ו-6/8 מחוץ לקשת. מתוך 29 סלי שדה, 22 הגיעו מאסיסטים. רוצים נתון שמתאר כמה אוקלהומה היו אאוט לגמרי? הספרס זרקו במחצית 12 זריקות עונשין, 10 מתוכן הגיעו מעבירות בזריקות לשלוש (אחת על גרין במהלך של 4 נקודות).

אם מישהו חשב שהתאנדר יעשו התאמות במחצית השניה הוא התבדה אחרי 15 שניות כשאולדרידג שוב נשאר פנוי למיד ריינג׳ שפגש רק את הרשת. הוא המשיך באותו קצב והגיע ל-38 נקודות 2 דקות לסיום הרבע השלישי ושלשה חמישית של דני גרין קבעה 100-63 לחבורה של פופ והפכה את הרבע האחרון לגארבג׳ טיים ארוך ומתמשך.

מעל כולם נצץ הלילה הבחור החדש מפורטלנד שהשחיל 18/23 בחצי שעת עבודה. קאווי היה עזר כנגדו עם 25,5,5 ב-10/13 מהשדה.

 

image
כשהם טובים לאף קבוצה בליגה אין סיכוי להתמודד עם הספרס. גרין ופארקר.

שני סימני השאלה הכי גדולים של הספרס ענו הלילה בסימני קריאה – טוני פארקר ניווט את הספינה עם 12 אסיסטים על 0 איבודים ודני גרין תפר 18 נקודות עם 5/6 מחוץ לקשת. כל 13 השחקנים של ס״א עלו על הלוח והקבוצה פירגנה 39!! אסיסטים על 51 סלי שדה כשהיא קולעת ב-60% וגם זה אחרי רבע אחרון מנומנם לפרוטוקול.

רבות דובר על סרג׳ איבאקה כאקס פקטור שיכול להיות ההבדל בשורות אוקלהומה. אז היום הוא הופיע בהתקפה עם 19 נקודות באחוזים טובים אבל בהגנה הוא עבר התעללות מצד הפ״פ של הספרס. דוראנט וראסל ינסו לשכוח מהר מאוד את המשחק ולהתכונן למשחק הבא בין שני לשלישי כי הלילה הם השליכו 11 מ-34 מהשדה. לבילי דונובן תהיה המון עבודה לקראת המשחק השני, גם ברמה המקצועית וגם ברמה המנטאלית – להרים את השחקנים מהסטירה שהם קיבלו הלילה.

לפוסט הזה יש 64 תגובות

  1. מה שבאמת היה מטורף זה ההגנה בעיקר על ראסל. הוא כמעט היה משותק לגמרי . אחוזי הקליעה המטורפים שהיו לס"א – ולא רק בגלל ההגנה של OKC אלא גם עניין של מזל – הם משהו אחד שנהוג לומר שתמיד מתאזן מתישהו, אבל הסטופ ההגנתי היה משהו שפשוט היה מטורף לראות והוא ממש לא עניין של מזל או של "לתפוס יום"

    1. הספארס לא ייכנסו לשאננות כמו שאוקלהומה נכנסו מול דאלאס. הם קבוצה הרבה יותר חכמה ומנוסה והם יודעים טוב מאוד שגם ניצחון בארבעים הפרש הוא ניצחון ואין הבדל בין ניצחון כזה לניצחון בנקודה.

  2. תודה על הסיקור.

    ההברקה של פופ הייתה לשים את גרין על דוראנט וקוואי על ווסטברוק. קוואי נטרל לגמרי את משחק ההתקפה הקבוצתי של אוקלהומה שבנוי כמעט באופן בלעדי על ווסטברוק וגרין נצמד לדוראנט ולא נתן לו לראות אור יום. דוראנט היה חייב לנצל את יתרון הגובה שלו על גרין והוא יהיה חייב לעשות את זה בהמשך הסדרה. כל עוד דוראנט לא הולך לפוסט ולא מתחיל לתפוס עמדה על גרין הספארס יוכלו להמשיך באסטרטגיה הזאת ולווסטברוק ולתאנדר צפוייה סדרה מאוד מתסכלת…
    בנוסף לכל זה הספארס עצרו את ריבאונד ההתקפה של התאנדר שמלבד דוראנט וווסטברוק ומה שהם יוצרים לעצמם ולאחרים זה בערך הנשק היחידי שלהם בהתקפה.

    ועדיין, שום דבר לא גמור, הספארס בנוסף למשחק ההגנה המבריק שלהם גם תפסו יום נדיר בהתקפה והשילוב של שתיהם גרם לכזה פער.

      1. תודה, הרבע הראשון הזה פשוט היה מטורף, הזון של הספארס היה כל כך מטורף שאנשים נדבקו בו רק מצפייה במשחק. אני לא זוכר רבע ראשון כל כך מושלם, גם הגנתית וגם התקפית ועוד במשחק פלייאוף.

        1. משחק מס׳ 3 בגמר לפני שנתיים היה כזה (הרבע הסתיים עם 41 נקודות, המחצית עם 73 למיטב זכרוני). בכל מקרה זה היה מדהים – התעכבתי 2 דקות עם הקפה והמשחק כבר היה גמור. זכיתי לראות 46 דקות של התעללות בגופה, וזה היה יותר מהנה ממה שחשבתי…

          בעיני פופ הוא מאמן העונה, בהפרש. זו קבוצה שונה לחלוטין באופיה מזו שזכתה באליפות, והדרך שבה שחקן כמו LA נקלט במערכת בתוך עונה אחת היא מדהימה בעיני. תהליך העברת לפיד שלוקח לקבוצות טובות חצי עשור התרחש כאן בתוך חצי שנה. והסוויץ׳ של קאווי וגרין בהגנה היה מבריק, הגם שבילי דונובן אחראי מרכזי לכך.

          החדשות הבאמת טובות לספרס זה אם התצוגה של גרין מעידה על חזרתו לכושר קליעה. בריצת האליפות הוא התעורר בפלייאוף ובעיקר בגמר, אם זה יקרה בחודש הקרוב ס"א יותר מועמדים לתואר מהסיכוי שנותנים להם מול הווריורס.

    1. בפלייאוף לפני שנתיים הפלח כבר שלח את קוואי לחסל את ווסטבורק אבל הפעם זה הגיע מוקדם מהצפוי… אין ספק שזה היה יום שהכול התחבר לספרס, מעניין לראות עם דני גרין יהיה יציב מבחינת הקליעה שלו או שמדובר בהבלחה חד פעמית בעונת קליעה לא משהו במושגים שלו בה לפרקים הוא נראה יותר כמו הודיני מאשר כדורסלן

  3. אולדרידג׳ היה פשוט בלתי ניתן לעצירה. אם ימשיך ככה, אני כבר צופה את לאב מזייף קרע בכתף השניה למנוע מבוכה.

    אבל מה שעושה את ההבדל לדעתי (יותר מכל – יש הרבה דברים שעשו את ההבדל…) זה המשחק הקבוצתי של הספרס. ללא איזון בצד השני לרעמים אין סיכוי ממשי לקחת את הסדרה.

  4. לא ראיתי, אבל מתגובתו של נתן אני מבין שפופ רואה וידאו של היריבה…
    רבות דיברנו על הבלוף של הגובה של דוראנט, ושאם מצמידים לו בחור נמוך וזריז לגופיה הוא לא מצליח לנצל את זה בפוסט. אז הנה – גם לסן אנטוניו יש כזה בחור, וזה באמת עובד.
    ואגב – זה שהספרס לא ייכנסו לשאננות לא אומר שהם לא יכולים להפסיד. יש עוד סיבות להפסדים מלבד שאננות.

    1. מסכים ואוקלהומה היא לא דאלאס בליי דרון ובלי פארסונס ולכן יש לאוקלהומה סיכוי. רק אמרתי שההפסד של אוקלהומה לדאלאס נבע משאננות ובספרס זה לא יקרה.

  5. טוב, אולדריג' היה מדהים. תופעת טבע כזאת לא ראיתי ממנו כל העונה. אני זוכר שפארקר אמר עליו שבשבילו קליעה מהמיד ריינג' זה כמו ליי אפ, וככה זה הרגיש. וואו. אני לא זוכר אף שחקן ספארס דומיננטי כך מאז ימי דאנקן בתחילת העשור הקודם. חוץ מזה – גרין היה בזון וזרק בלי להסס מילי שניה, פארקר ידע לסדר את לא מארקוס פנוי, קוואי היה מעולה כהרגלו, וגם דאנקן נתו כמה קרשים ווסלים באיזי. נקודות לשיפור : מילס היה חושך, גם אנדרסון זיבל את המגרש ואני לא חושב שהוא לרמה הזאת בכלל. ווסט במשחק חלש וגם צוות הזקנים המחליפים (מרטין ומילר) לא נתן שום ערך מוסף. יוחזר סימונס לאלתר.

    1. אני מת על קייל אנדרסון. ריבאונדר מדהים לעמדה שלו, שחקן הגנה נהדר, מאוד חכם. עכשיו מה שחסר זה התקפה. הוא ימצא אותה

        1. גם ממנו וגם מסימונס כששיחק לפרקים העונה פופוביץ׳ מוציא מעל ומעבר בשלב זה של תחילת הקריירה שלהם , עוד שתי בחירות סוף סיבוב ראשון שמצאו בית חם בספרס שחלק מהצלחתו כארגון הוא היכולת לגדל שחקנים ראה ערך: דני גרין, קוואי,פטי מילס, פרקר וכו׳…

  6. כמו שאני מכיר את פופ הוא יותר עצבני משמח. אני מרחם על השחקן שיקום לאימון מחויך ושאנן. כאן הניסיון של דאנקן ושות תבוא לידי ביטוי. הם יבואו מוכנים לבליץ של OKC במשחק 2.

    משהו לא טוב עובר על דוראנט. הוא נראה עצבני וכעוס כל הזמן. אם זה ניסיון מלאכותי להפוך לעלק קילר סטייר ווסטברוק אז זה בזבוז זמן.

    גם המחמאות הגדולות שנתן לפופוביץ׳ כשלמאמנו לא השאיר פירור מריחים כמו לברון ובלאט. להגיד בתחילת סדרת פלייאוף שעמדת המאמן היא הכי חשובה בכדורסל והוא המפתח להצלחה לפני סגל שחקנים ואז לא להגיד מילה על המאמן שלך זה יותר ממוזר.

    אף על פי זאת. מדובר על 1-0 קטן ונזיל שלא אומר עדיין כלום.

  7. למה מגיע לי כל הטוב הזה?

    בוקר טוב, מר גרין היקר, באמת יפה מצידך שנזכרת להגיע. מה שנקרא מוטב מאוחר…
    לגרין יש היסטוריה ארוכה שהוא לא קם לפני חודש מאי. בשנה שעברה, הוא לא קם (היה אפריל) ועפנו בסיבוב הראשון.

    אז כמו שאומרים במשטרת ישראל אחרי שמוצאים גופה ברחוב: "נא להתפזר לא קרה שום דבר". אז הגופה הזאת שנשחטה אתמול היא באמת יכולה לקום היום בבוקר וחזור לנשוך ולסרוט (זומבים תמיד הרבה יותר מסוכנים משאר האנשים).
    אז שום דבר באמת לא קרה.
    הספרס היו צריכים לנצח וניצחו. הסדרה עדיין פתוחה לחלוטין. יש את משחק מס' 2, שה-OKC יבואו קצת יותר מוכנים. וגם אם חוזרים ב- 2- 0 ל- OKC, אם יש סדרה אחת שלא סגורה במצב כזה זאת הסדרה.

    ובכל זאת, כמה דברים נחמדים שקרו:
    – ההתפוצצות ההגנתית הזכירו לי את הגמר של 2014.
    – ההתפוצצות ההתקפית הזכירו את התצוגות הביתיות של 2013 (שהייתה אמורה להסתיים בטבעת אלמלא מר אלן)
    – חלוקת הדקות עדיין נפלאה ועדיין אפשר היה להכניס את קייל אנדרסון (אין לי שום סיבה הגיונית שאני חושב עליה לעשות את זה ולא את סימונס, אלא אם רוצים לחסוך מהטלוויזיה את הסלואו מושן)
    – הספסל של הספרס עוד לא בא לידי ביטוי (כי לא היה צריך אותו)

    1. משחק 1 לא אומר כלום, זה היה לילה נדיר לספרס ולילה גרוע לקבוצה השנייה (כמו שפופ ציין במחצית), לא חסר משחקים שהקבוצה פירקה את היריבה בהפרשים עצומים והסדרה הוכרעה לטובת השנייה (לייקרס בוסטון לדוגמה ב87). אוקלוהמה איכזבה אותי ברמות אני לא אשקר.

      1. חחחח

        אתה עדיין פה? מהבושה לא הייתי כותב כאן עד עונה הבאה.
        רצת להציע התערבויות לכל טרמאח שיש, תתכונן להוציא הרבה כסף.

        1. צריך לכבד אדם שהוציא לאור את דעתו, במקום להיות חכם בדיעבד.
          "למר מנחם" – משחק אחד לא אומר כלום, נכון. אבל 2 אקסיומות שלך כן הופרכו – שקוואי לא יכול לקחת את ווסטברוק + שדני גרין לא יכול לקחת את דוראנט. הם יכולים בהחלט, מסתבר.

          בלי קשר היפה בסדרה בת 7 משחקים זה הזמן לעשות התאמות. נראה אם דונובן יודע את העבודה

          1. לא ציפיתי שקוואי יעצור בצורה כל כך מוצלחת את ווסטברוק, ווסטברוק איכזב אותי ברמות להבדיל מקרי שפשוט הרג והכניס למסכת עינויים את קוואי וגרין (כל אחד ותורו), חשבתי קהם לא יוכלו

  8. את מחשבותי על הספרס כבר פרשתי והן עקביות.

    אני משוכנע שמהקיץ הקודם הדבר היחיד שמעניין את הפלח זה איך לשלב את אולרידג' נכון. על פובוביץ' אני גם מאמין שלצורך הבדיקות וההתאמות גם היה מוכן להקריב משחקים (רק שזה לא הצליח 😉 )

    הוא לא הפציץ איתו בתחילת העונה ובסבלנות ראויה להערצה בנה אותו SOLID לתוך המערכת. בנה אותה בצורה שאתה מצפה כי בכל העונה הוא יהיה קונסיסטנטי ושליו ו-HAPPY במועדון הזה שנקרא הספרס, ובפלייאוף תקבל את התוצאה.

    זה מה שקרה אתמול.

    אם ככה זה ימשיך אפשר יהיה לזרוק את העונה ההיסטורית של ג"ס לפח. כשהמכונה מהאלאמו עובדת כמו שצריך, שום כוח בעולם לא יעצור אותה.

    1. יש למטבע הזה שני צדדים וראוי לציין גם את אולדריג׳ שהפנים מהר מאוד והבין מי האלפא דוג בקבוצה הזו (פופוביץ׳) ומקומו בהיררכיה ולא ניסה לשנות את זה כמו כוכבים אחרים

    1. זו לא ממש העדות החזקה ביותר למשחק קבוצתי מכיוון שגם חסימה לשחקן עם הכדור שנכנס לסל נרשמת ככזו. זה בהחט מעיד על עד כמה החסימות של הגבוהים חשובות לקבוצה. קח לדוגמא את הקליפרס שממש מתבססים על זה אבל רחוקים מלהיות ההתקפה הקבוצתית ביותר.

  9. התאנדר צריכים להבין שהם לא יצליחו לנצח אותם בהתקפה כמו שניסו במשחק הזה..
    בהגנה הם צריכים להוציא את הספרס מהצבע ולסגור אותו לגמרי, ובנוסף להכריח אותם לקחת זריקות מבחוץ.
    בהתקפה לנצל את העובדה שיש סוג של מיס מץ' בגובה בין דוראנט לגרין (הפרש של כמעט 10 ס"מ) ולייצר לו מצבי זריקה נוחים עליו..

  10. הרי זה שגרין הוא שחקן סופר הגנתי +מכונת שלשות זה דבר ידוע. תוסיפו לזה את הלוזריות סטייל קליפרס של OKC בתוספת אובר היפראקטיביות של ראסל והנה לכם מתכון להבסה.
    נ.ב.
    אני אישית לא מתרשם משום תוצאה של הספרס במערב כהוכחה לגדולת הקבוצה, רק מול הג"ס בלבד.
    כמו שהקאבס לא מרשימים עם הסוויפ על הבוכנות.
    הקבוצה המרשימה עד עתה היא הבלייזרס.

  11. חברים אין מה להתלהב כולם יראו כי המשחק הבא טורלהומה תבטל את הנחצחון הזה ותעלה להובלה 3 0 המשחק הבא שוה שלושה משחקים ומבטל הפסד בכלל מנחם ניבא. כבר בהתחלת העונה שדוראנט לוקח אליפות השנה ובסן אנטוניו אין ולו שחקן אחד שיכול להתקרב אליו אוקלהומה מכינים את המטאטא עכשיו חחח.

    1. באמת הספרס נראים חבורת זקנים………
      וקליבלנד מטאטא בצורה מרשימה את….. דטרויוט עם הזאן מאסטר {שף} סטאן "גרפילד" ואן גנדי…

כתיבת תגובה

סגירת תפריט