פריוויו למשחקי שישי/ רועי ויינברג

אינדיאנה, מיאמי והקליפרס הערב במשחק על עונה שלמה. מנצחים או הולכים הביתה. זה בדיוק הפלייאוף שאנחנו רוצים, בערב שפשוט אסור לפספס.

*

2:30-(7) אינדיאנה פייסרס (3-2)-(2) טורונטו ראפטורס (2-3)

מצב הסדרה: 3-2 לטורונטו.

אחת הסדרות הכי טובות של הפלייאוף עד עכשיו, אם לא הטובה שבהן (וסליחה לאטלנטה ובוסטון). כל משחק מותח עד לשניות האחרונות למרות רמת כדורסל ירודה, כשאנחנו רואים הצגה של קבוצה מול אדם אחד. בטורונטו ג'ונאס ואלניוצ'אס ושחקני המשנה נותנים פלייאוף טוב מאוד שמחפה על קריסת הצ'וק (Choke) בראד'רס, קייל לאורי ודמאר דה-רוזן, ומצליחים להשאיר את הראפטורס בעמדה טובה לניצחון. הראפטורס נהנו מאוד מהעבודה הנפלאה של נורמן פאוול בהגנה על פול ג'ורג' ומאוד סביר שנראה אותו מקבל הרבה דקות על ג'ורג' הערב במה שיקשה על האול-סטאר. זה אחד המפתחות הבולטים של טורונטו לניצחון.

המפתח השני הוא להשבית את איאן מהנימי. כשהצרפתי לא סבל מבעית עבירות הוא היה השחקן הטוב במגרש והביא בכוחות עצמו ניצחון ביתי לפייסרס, אבל כשהוא מושבת אין לאינדיאנה שחקני הגנה טובים שמסוגלים להחזיק הגנה שלמה על עצמם. אם הראפטורס יצליחו להדביק לו עבירות, והרבה, בשלב מוקדם של המשחק, הניצחון יהיה ככל הנראה שלהם. בשביל זה הם צריכים ללכת כמה שיותר על ואלניוצ'אס כבר מהג'אמפ בול הראשון.

באינדיאנה, לעומת זאת, הסדרה היא וואן מן שואו. ג'ורג' עם 28.8 נקודות (47% מהשדה, 41.9% מהשלוש), 6 ריבאונדים ו-4.6 אסיסטים. הוא בא לסדרה בגדול, וקולע למשחק רק 3.8 נקודות פחות מלאורי ודה-רוזן ביחד. אבל לצערו, אין באינדיאנה עוד איש שמצליח להתעלות בפלייאוף. ג'ורג' היל היה טוב במשחקים האחרונים אבל אין רכז פותח שיכול לסיים פלייאוף עם פחות מ-2 אסיסטים למשחק, טרנר סביר ונותן פלייאוף ראשון טוב מאוד, אבל זה לא מספיק. מונטה אליס, שהגיע לאינדיאנה בדיוק בשביל זה, מזעזע בכל קנה מידה.

זה המפתח המרכזי מבחינת אינדיאנה. הלחץ של הראפטורס יוכל לגרום להם להחנק אם אינדיאנה תפעיל מספיק לחץ משלה ותנהל את המשחק כמו שצריך 2 משחקים רצוף (ולא משחק כן משחק לא כמו בשאר הסדרה). ברגע שהם עושים את זה, הסיבוב השני בידיים שלהם. ואיך שמיאמי ושרלוט נראות, זה עוד יכול להגמר בגמר המזרח.

תחזית: ג'ורג' נותן משחק גדול, מישהו מהצוות המסייע של הפייסרס מתעלה ואינדיאנה מצליחה להוביל את הסדרה למשחק שבע. שם הסיפור יגמר בהפסד שיעלה את הקנדים לסיבוב השני.

*

3:00-(6) שרלוט הורנטס (2-3)-(3) מיאמי היט (3-2)

ווקר (22.6 נקודות למשחק בפלייאוף) מוביל את שרלוט לסיבוב השני.

מצב הסדרה: 2-3 לשרלוט.

למרות שהגיעה לסדרה, ולפלייאוף, בכושר טוב, מיאמי כרגע עם הגב אל הקיר. הקבוצה הפסידה ב-3 המשחקים האחרונים כשהספסל שלה מתקשה מאוד להחליף את החמישייה כמו שצריך וההגנה של החמישייה, בפרט על השילוב של ווקר ולין, נראית מזעזע. הפיתרון לזה הוא העלאת ג'אסטיס ווינסלו על חשבון ג'ו ג'ונסון שיתן מרץ לספסל ויציב שומר נוסף בחמישייה של מיאמי שיוכל להתמקד ולבלום את אחד ממובילי הכדור.

מעבר לזה, מיאמי צריכה לשלוט בקצב המשחק. במשחקים השלישי, הרביעי והחמישי הקבוצה נעצרה מתחת ל-90 נקודות וההורנטס ניצלו את זה בשביל לנצח. ההיט צריכים להתחיל לרוץ ולכפות את המשחק שלהם, מה שצריך לבוא לידי ביטוי בתנועה רבה יותר ובמשחק מהיר יותר בהתקפה. בשביל זה ההיט צריכים יותר מוויד שעד עכשיו עם 19.8 נקודות למשחק. ברגע שפלאש יגיע לרמת פלייאוף הסדרה תראה אחרת לגמרי.

לעומת זאת, המצב של ההורנטס מצויין. הקבוצה משחקת חכם והשילוב של פרנק קמינסקי בחמישייה עושה רק טוב לקבוצה. עכשיו גם ניקולס באטום חזר לכושר, ויכול להיות שבמשחק הזה נראה אותו משולב בחמישייה על חשבון קמינסקי (בהרכב בו שרלוט הפסידה ב-2 המשחקים הראשונים). זה יעשה רק רע להורנטס, והשילוב שלו מהספסל במקום/לצד לי לפרקים עשה טוב לו, ולשרלוט.

עכשיו הלחץ על ההורנטס. האנשים שם לא ראו סיבוב שני מאז 2001 והם במצב של משחק מכריע בבית. יהיה מעניין לראות אם הקבוצה, שחסרה כל ניסיון פלייאוף מעבר לסיבוב הראשון (מלבד לי שהגיע לגמר ב-2009 ובאטום), תצליח לעמוד בלחץ. אם לא, הם יכולים לאבד את הכל. אבל המומנטום בצד שלהם והם הראו המון קשיחות בניצחונות האחרונים, מה שמראה יכולת עמידות בלחצים.

תחזית: לצערה של מיאמי (ולצערי), זה של קמבה ווקר וחבריו. שרלוט עולה לסיבוב השני.

*

5:30-(5) פורטלנד טרייל בלייזרס (2-3)-(4) לוס אנג'לס קליפרס (3-2)

הקליפרס חייבים להשתמש בו יותר. דיאנדרה.

מצב הסדרה: 2-3 לפורטלנד.

ראינו מה הקליפרס ניסו לעשות בלי פול וגריפין במשחק החמישי. הם ניסו לראות אם פול פירס, המושיע המזרחי של הפלייאופים האחרונים, יציל אותם והתאכזבו. סביר שהערב נראה את גרין במקומו בחמישייה, ויתכן שאת מבאה א מוטה במקום קרופורד, שיזכה למנוחה ולא ישחק שוב 44 דקות אלא 27 כמו שהוא רגיל (ומסבך את היריבה). הקליפרס צריכה יותר ממנהל המשחק שלה, ויכול להיות שנראה הערב הרכב שכולל את פריג'יוני לצד ריברס (ומבאה א מוטה), מה שיספק הגנה לצד ניהול משחק, שלשות וההגנה של דיאנדרה בצבע.

בנוסף, הקליפרס צריכה לשחק יותר על ג'ורדן. דיאנדרה זרק 8 זריקות בלבד כל המשחק, ואי אפשר שזה יקרה כשפול וגריפין פצועים. הוא צריך לסיים עם 15 זריקות לפחות, אפילו אם היריבה עושה האק-א-דיאנדרה. הוא המנייה הבטוחה ביותר שלהם, וצריך לדעת להשתמש בו. ליד ג'ף גרין ורדיק יהיה מקום בצבע בשביל להכניס לו כדורים שיהפכו לסלים קלים. זה הדבר הטוב ביותר שהם יכולים לעשות במצב הנוכחי, בהנחה שרדיק/קרופורד/ריברס לא תופסים יום ג'ורדני.

בצד השני הקליפרס צריכה לשחק את המשחק הרגיל שלה. זה נכון שהמחצית הראשונה של המשחק הראשון הייתה צמודה, אבל פורטלנד עמוקה יותר ואין לה אף אחד שיעצור את לילארד בזמן שהוא חם. פורטלנד צריכה לשחק את המשחק הרגיל שלה ולהשאר רגועה. הסיפור הזה בכיס שלה וכל ביג דיל יחזיר את הסדרה למשחק שביעי בסטייפלס סנטר, הדבר האחרון שפורטלנד צריכה.

תחזית: לילארד יתעלה במאני טיים (שוב) ועם 25-30 נקודות יעלה את פורטלנד לסיבוב הבא, בהפתעה הגדולה ביותר של 2015/16.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 180 תגובות

  1. לקליפרס אין הרבה סיכוי.
    חייבים כמו שרשמת לעלות עם גרין במקום פירס.
    לטעמי, העומס לא יכול ליפול על ג'ורדן מכיוון שהוא צריך שיפעילו אותו. והיחיד שיכול לעשות את זה בעקביות במשחק, זה פול.
    טבעי להגיד שרדיק צריך להתעלות, זה אפשרי רק אם דוק לא יהיה אדיוט שוב וישחק יותר עם פריג'יוני.
    לדעתי מי שאמורים להביא את היכולות ההתקפיות זה קרופורד וגרין, שיכול לחלוטין לתפוס משחק.
    הבעיה של לפתוח עם פרג'יוני זה שאין לו יכול לשמור אף אחד מעמדות 1-3 של פורטלנד. וריברס ייצטרך לחפש טוב הרכבים שגם מסוגלים לקלוע וגם לא להוות חור גדול מדיי בהגנה. הוא ייכשל בזה ופורטלנד תביס ב20.

    רועי, אולי פול יודיע בקיץ שהוא לא יממש את האופציה שלו לעונת 2017-18 וקליפרס תחליט לעשות עליו טרייד ותעביר אותו למיאמי (צריך לחשוב על הטרייד) תציל אותו מהקליפרס ותספק למיאמי חתיכה נוספת כדי להפוך אותה לקונטנדרית מהשורה הראשונה.

    1. לצערי יש סיכוי לא קטן שפול , יחד עם מלו , יתפתו לרמיזות של שנוא הפורום אחרי שהוא יפסיד שוב בסדרת הגמר , ויחברו אליו לפרוייקט חדש . השאלה רק איזו קבוצה תתפתה לקלוט את השלישיה ולהרוס לעצמה את הפרנצ'ייז בתמורה לסיכוי לטבעת .

    1. יצא בטעות. ובלי קשר, שאלה לגיא, הלילה היה הדראפט וברונקוס בחרו בלינץ'. נראה לי אחלה בחירה בשבילכם… הייתי שמח לשמוע את דעתך!

  2. הקליפרס לא יכולה לשחק על ג׳ורדן כל כדור שילך אליו בוא יבקר אוטומטית בקו
    אצל טורנטו עד שהם לא יעברו סיבוב כלום לא סגור
    שארלוט אם תצליח לנצח 4 רצוף את מיאמי תחשוף את הבלוף הגדול של מיאמי

      1. ג'ורדן לא מסוגל לקלוע ממרחק של יותר מ-20 ס"מ מהסל . ואין מי שיזין אותו למשבצת שלו בהיעדרו של פול . אשמח לעוד יומיים מנוחה ללוחמים , אבל אין סיכוי שהבלייזרס לא מסיימים הערב את הסבל של ריברס .

      2. ג'ורדן לא שחקן התקפה טוב כי הוא חד מימדי ותלוי באופן מוחלט באספקת כדורים נכונה, וזה עוד לפני שמגיעים לאתנחתאות הקומיות על הקו

  3. אני אוהב את שארלוט מאוד, יש להם הרבה פחות חסרונות והרבה יותר יתרונות ממה שחשבתי אני מהמר עליהם בגמר המזרח.

          1. מה זה השטויות האלה אתה לא אמור להתארגן למשחק האליפות של הבן שלך בטראפורד קשישא?

            (וכן אני יודע שגם הוא שמייכל, אבל מבחינתי יש רק שמייכל אחד, כמו בחד גדיא)

  4. זה שקוף כמה שדיאנדרה ג'ורדן תלוי בוכריס פול שימקסם את היכולת שלו. אבל היום יקרה נס וג'ורדן יפתח מהלכים רחוק מהסל ויקלע ג'אמפרים מ-5 מטר.

  5. פורטלנד-קליפרס דובר לא אחת כבר בפתיחת הסדרה שזו הסדרה הכי מעניינת בסיבוב הזה במערב, לא הפתעה מרעישה מדי (רגע של גאווה-
    בבראקט שלי הימרתי על ניצחון של פורטלנד בסדרה, מצד שני גם חשבתי שבוסטון יעברו את ההוקס…).
    טורנטו תלויה בלאורי ודרוזדן שמתישהו חייבים להתעורר ואני מהמר שזה יקרה הערב ויסייע להם לסגור עניין, דרוזדן הראה סימנים מסיומים להופעתו לסדה במחצית השנייה של משחק 5.
    מיאמי תלויה בוויד שנוטה להתעל ברגעים האלה כהרגלו,
    ג׳ו ג׳ונסון שאמור להיות חיזוק רציני חייב להגיע למשחק היום לשם שינוי ולהצדיק את זה-הפתעת הסדרה עד כה מבחינתי הוא לואל דנג שנראה כאילו חזר בזמן ל-2008 או משהו כזה.
    אצל שארלוט כפי שנכתב כאן כבר הכול תלוי בהגנה, התקפית היא בינונית ויציבה כל הסדרה היא לא תקלע פתאום 120 נק׳. ג׳רמי לין חביבו של הדוק הוא הברומטר שלה בסדרה הזו יחד עם ווקר כמוכן ואל ג׳פרסון שלפתע ברגעי ההכרעה של העונה חזר לחיים.
    אני הולך עם מיאמי והנסיון של הוותיקים שלה שיחזירו את ההכרעה הביתה למשחק 7.

    1. כשהימרת על ניצחון של פורטלנד הימרת בעצם על פציעה של כריס פול . אין מצב שהבלייזרס היו עוברים כשפול על המגרש . ואני לא מוריד מערכם של הבלייזרס שנותנים עונה מצויינת אחרי שאיבדו בקיץ האחרון ארבעה משחקני החמישיה הפותחת . הקליפרס , גם בלי גריפין אבל עם פול , פשוט טובים יותר.

      1. לא , הימרתי על האופי הדפוק של הקליפרס אל מול הקבוצה הלוחמת והלא מוותרת של פורטלנד כי אין ספק שבכישרון כדורסל נטו אני מסכים איתך שהקליפרס הרבה יותר טובים

    1. הבעיה עם העלאת וויסלו להרכב למרות שהוא שומר מצווין אין לו כלת יכולת התקפית, והוא גומר למיאמי את הריווח שיוצר גונסון, ברגע שויינסלו פותח כל מה שקליפורד צריך להגיד לקבוצה שלו הוא לצופף את ההגנה, התחזית מתחילת עונה שלי מתגשמת בנתיים, לגבי אינדיאנה אני לא מבין את ווגל טורנטו היה אחת הקבוצות האוברייטד בליגה כל מה שהוא צריך להגיד להגנה הוא לעצור את לאורי ודרוזן והמשחק גמור. לגבי הקליפרס סיפור פשוט עצוב.

  6. בפעם האחרונה ששארלוט עלתה סיבוב היא הייתה שותפה לאחד הפלייאופים המדהימים במזרח ב2001 מול מילווקי. הסדרה הלכה ל 7 משחקים. ההורנטס עלו עם חמישייה מגולחת ראש, כולה עם סרטים לבנים. ברון דיוויס עלה בקו האחורי עם הפויר שוטר דיוויד ווסלי. ג׳מאל משבורן היה הכוב של הקבוצה בSF. מקדימה היה להם את פי ג׳יי בראן ואלדן קמבל הקשוחים. ממול מילווקי הציגה שלישיה סופר קטלנית עם סם קאסל וריי אלן הסופר חכמים וקטלניים וגלן "ביג דוג" רובינסון שהיה בלתי ניתן לעצירה שהיה מיס מץ׳ לכולם. סביבם היו בעיקר סטטיסטים (מייקל רד עוד לא פרץ). הסדרה הלכה ל7 משחקים מותחים ומהנים שאת כולם ראיתי בדירתי בניו יורק. באותו פלייאוף הניקס עפו מול הראפטורס של וינס קרטר ובאותו סיבוב שני מופלא לקחו את פילי של אייברסון ל7 משחקים סופר קשוחים.

    המזרח היה מרחץ דמים שכל כולו נועד כדי להכין את הראש לשחיטה על ידי הלייקרס של 2001 קבוצה שמעולם לא ראיתי דומיננטית ממנה בפלייאוף.

  7. חייבים להכניס מילה לזכותו של דיאנדרה. בהיעדרם של שני הכוכבים הוא מצא את עצמו כשחקן המוביל ולקח אחריות. גם קלע ובעיקר שמר בשביל חמישה. מצד שני, על אף המאמצים, הוא גם הוכיח שהוא לא שווה חצי מהחוזה שלו.

  8. איזו החמצה, יכלו להוציא הרבה יותר מרבע שג'ורג' קולע רק שתי נקודות. שתי השלשות החופשיות של סולומון היל היו מיותרות לחלוטין.

  9. איזו סדרה מוזרה, לא זוכר סדרה שהכוכבים בה היו כל כך חיוורים בה.
    אפילו פול ג'ורג' שעשה 4 משחקים מצויינים נאלם בשניים האחרונים.
    שלא לדבר על דה רוזן ולאורי ואליס שחוץ ממשחק 5 של דה רוזן לא נמצאים בסדרה.

      1. לפחות יש לו תירוץ שהוא חזר לא מזמן מפציעה ארוכה. אפשר רק לפנטז מה היה המצב אם היה נותן את אותה תפוקה כמו שנתן בפלייאוף הקודם.

  10. את זה כתבתי לפני כמה שעות: טורנטו תלויה בלאורי ודרוזדן שמתישהו חייבים להתעורר ואני מהמר שזה יקרה הערב ויסייע להם לסגור עניין, דרוזדן הראה סימנים מסיומים להופעתו לסדה במחצית השנייה של משחק 5.- הצחקתי את הפייסרס שממשיכים לשתק אותם,
    לא להאמין שטורונטו ניצחו 3 משחקים בסדרה עם חצי משחק טוב בערך של חצי מהצמד הזה.
    שארלוט בחצי השני חזרו לעשות את מה שהם עשו הכי טוב בניצחונות שלהם בסדרה, לשחק הגנה קשוחה ואגרסיבית, בהתקפה הם צריכים את לין שייכנס לעניינים ברבע הזה ויהיה התוספת שהיה לאורך כל הסדרה עד כה לצד ווקר-ג'פרסון

      1. אני לא יודע מה מצבו אבל אין להם ספסל, עם כל הכבוד לגרין ריצ'רדסון הוא הגארד היחידי שלהם מהספסל ובטח היחידי שיכול לשמור על קמבה.

        וגם אם יצליחו לנצח את גיים 7 בלעדיו אין להם סיכוי בסדרה הבאה, פשוט אין להם רוטציה

  11. עוד הופעת קלאץ' אחת מיני רבות לאורך הקריירה של וויד, שני מהלכי התקפה, מהלך הגנתי עצום, יום ראשון משחק 7

        1. מצד שני, כמו שהתחלתי להגיד, אם הקליפרס מנצחים היום בלי פול וגריפין, נקבל יותר ממושג כללי איפה מסתתרת המחלה

  12. השחקן הכי אנדרייטד בכל הזמנים , איפה הוא ואיפה לברון איזה שחקן מאני טיים 2 שלשות+סל בסיבוב על השמירה+חסימה בהגנה על קמבה

    אגדה פשוט אין מילים

      1. משהו לא בסדר בשיטת השיפוט. לא יכול להיות ששחקן שפוצע כך שחקן אחר ימשיך לשחק.

        מה זה מרפק בטעות? זו תנועה שמתעלמת מכל מי שסביב.

        זה מזכיר לי את הדחיפה שזיבו נתן לברנדון ראש מתחת לסל לפני 4 שנים וגרם לברך שלו להתפרק. ראש איבד 3 שנים מהקרירה וזיבו בקושי קיבל שריקה לעבירה.

  13. כל מי שמבקר את דוק ואוסטין ריברס על שאוסטין בקליפרס שילך למצוץ לאבא את השחור הגדול.

    אחלה שחקן,
    Respect , bitches

      1. רמזת שאם קליפרס מנצחים הבעיה היא כריס פול,אז לפי שיטתך עכשיו שהם הפסידו משחק צמוד זה אומר שהוא לא הבעיה..אלא אם כן הוכחות אצלך עובדות לצד אחד בלבד…

        1. בשבילך קראתי הכל מחדש. תראה, אתה די צודק וזה מה שהשתמע.
          אני לא חושב שפול הוא המחלה, אלא הוא אחת הסיבות המרכזיות שהקליפרס במקום הגבוה שבו הם נמצאים, בעיקר אחרי עונה שבה גריפין לא שיחק.
          אני אגיד לך יותר מזה, בפעם הראשונה אני ממש מצטער בשבילו על הפציעה. עצוב מאוד שלא קיבל את ההזדמנות שהגיע לו.
          אבל, ובלי קשר, מכעיס שהוא לא הגיע עם הקבוצה לפורטלנד.

          1. מעריך את זה שקראת שוב.ממש מבאס שהוא נפצע דווקא בחלק המכריע,והוא כבר 30 פלוס אז לא נשאר לו עוד הרבה בשיא לצערי.
            לא חושב שיש מה לכעוס על זה שלא הגיע בפרט שלא ידוע מה הנסיבות,יכול להיות מקרה משפחתי,וגם אם לא-הוא קרע את התחת כל העונה ואם אישרו לו בקבוצה לחסוך לעצמו את כאב הלב בלייב זה גם בסדר.אותי מעניין דווקא אם לגריפין שלא שיחק מרבית העונה באשמתו האישית יש תירוץ טוב.

  14. כל הכבוד לקליפרס, הם רק הוכיחו כמה הם לא לוזרים. משחק שהתנהל כך בלי כל השחקנים המשמעותיים הרבה קבוצות היו חוטפים 30 הפרש.
    פשוט חוסר מזל משווע.

  15. כל הכבוד לקליפרס, נלחמו עד השניה האחרונה כנגד כל הסיכויים.
    ואיזה עונה חלומית של פורטלנד, אני לא זוכר קבוצה שהגיעה כל כך רחוק ביחס לציפיות ממנה בפתיחת העונה.

  16. בסופו של דבר אחרי הפתיחה המוחצת של הסיבוב הראשון אנחנו מגיעים בסיבוב הראשון ל2 סוויפים 2 סדרות בחמש משחקים 2 סדרות ב6 ו2 סדרות ב7 בסך הכול סיבוב ראשון יחסית מעניין עם לא מעט הפתעות והרבה פציעות.

    המסקנה העיקרית שלי? אנחנו לפעמים נוטים ללחוץ על ההדק הרבה יותר מוקדם ממה שאנחנו צריכים. לא עברו 10 משחקים בסיבוב הראשון וכבר אנשים הכריזו שהוא אחד הסיבובים הראשונים הפחות צמודים אי פעם. לקחת את שתי המשחקים הראשונים בבית לא גומר את הסדרה ראה ערך מיאמי, קליפרס וגם אטלנטה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט