דילמת בוגי / רפי יצחק

כל שחקן בליגה רוצה לנצח, אך כדורסל הוא משחק קבוצתי והדחף להצלחה צריך להגיע עם יכולת הקרבה ולתת מעצמך לטובת הקבוצה. קחו לדוגמא את אנדרה איגודאלה ששנים היה שחקן מוביל בפילדלפיה, בתחילת העונה הקודמת הסכים לרדת לספסל הווריורס וויתר על מקומו בחמישיה להאריסון בארנס. איגודאלה הבין שבארנס הצעיר אינו מסוגל לעלות מהספסל ולמצות את עצמו יחד עם הקבוצה השניה של הווריורס. איגי קיבל את ההחלטה של סטיב קר בהבנה ולמעשה העמיד טובת הקבוצה ע"פ טובתו האישית. את התמורה וההכרה קיבל איגי שזכה באליפות ראשונה במדי הווריורס וקינח בתואר ה- MVP  של גמר ה- NBA.

איגי ללא מניירות- סמל ההקרבה לטובת הקבוצה

על מנת לעלות לדרגה של כוכב על או כוכב אלפא שסוחב פרנצ'ייז על הגב בליגת ה- NBA אתה לא יכול להסתפק בכשרון אישי יוצא דופן, אתה חייב להיות מנהיג בעל כאריזמה, יכולת לסחוף קבוצה שלמה אחריך ויכולת להפוך את השחקנים סביבך לטובים יותר – על מנת להשיג זאת אתה צריך לתת ולהקריב מעצמך לטובת אחרים בקבוצה.

ישנם שחקנים טובים מאוד שלא הבשילו להפוך לאלפא בגלל שאין להם את האופי הדרוש לכך (כריס בוש בטורונטו, ריי אלן בסיאטל, איגי בפילי, קוין לאב במיניסוטה – דוגמאות לא חסר) ועם הזמן הדבר הנכון עבורם היה לעבור לקבוצות עם כוכב מוכח ולשחק כאופציה שניה או שלישית באותן קבוצות.

אך מה קורה במצב ששחקן עם כשרון על הינו בעל אופי בעייתי ולמעשה מהווה כוס תרעלה בחדר ההלבשה? זה מביא לכך שלכל מקום הוא הולך מתקיים פסטיבל עם הגעתו מלא תקוות גדולות אך אחרי מספר חודשים מגלים  כולם (הנהלה, שחקנים ואוהדים ) שלא לילד הזה פיללנו ואז מתים להפטר ממנו, זה מגיע למצב שאחרי מספר שנים בליגה אף ארגון לא רוצה בשירותך, ומביא לכך שכל מקום שהוא עוזב  מוציאים אנחת רווחה עם הרגשה שאת הגרוע עברנו ……… וזהו סיפורו של סטפן מארבורי.

סיפורו של סטפן

מרץ 2005 –  פניקס אריזונה,  אנו בעיצומו של משחק העונה הרגילה בין בין הפניקס סאנס לניו יורק ניקס. סטפן מארבורי רכז הניקס עומד על קו העונשין לזרוק את הזריקה הראשונה משתי זריקות העונשין שניתנו ע"י השופטים. על קו הטרפז עומדים אמרה סטודומיאר הפורוורד הצעיר של הפניקס סאנס ולידו עומד הפורוורד הותיק של הניקס קורט תומאס, שניהם כפופים ודרוכים להיאבק על הכ"ח במידה ומארבורי יחטיא. בד"כ שחקנים מנצלים את הרגעים הללו לשיחות קטנות, הלצות או סגירת חשבונות .

הכתבים בצד המגרש קלטו את אמירה אחת שסינן תומאס לעבר סטודומיאר "I can't stand playing with Stephon Marbury."..אמירה לא ממש טריוויאלית על שחקן מהקבוצה שלך ובמיוחד אם אתה אומר אותה לשחקן יריב. אבל ארוע זה הוא סממן לפועלו הגדול ביותר של סטפאן "רעל בחדר ההלבשה" מארבורי.

באותה עונה הצליח מארבורי לעמוד במרכז קטטה בחדר ההלבשה של הניקס מול קורט תומאס. איזאה תומאס נשיא הניקס עמד מאחרי מארבורי ושלח את קורט תומאס בטרייד לפניקס סאנס תמורת קוונטין ריצ'דסון. באותו קיץ מחתימים הניקס את המאמן לארי בראון אחד המאמנים הגדולים בתולדות הליגה. תומאס ודולאן חשבו שלבראון שברזומה שלו שש שנים בפילי של אלן אייברסון תהיה את היכולת להשתלט על מארבורי ולהפיק ממנו את המיטב כפי שעשה עם אייברסון. כבר בתחילת העונה מארבורי מככב בעוד קטטה בחדר ההלבשה והפעם הוא רב עם ריצ'דסון השחקן החדש שהובא מפניקס בטרייד. בהמשך אותה עונה הכותרות היחידות שהניקס ניפקו זהו ריב מתוקשר ומכוער בין מארבורי ללארי בראון.  בניקס החלו להתעורר ולהבין שהם תקועים עם מארבורי, חוזה העתק שנתנו לו והשם הבעייתי שצבר (ובצדק) סותמים את הגולל על כל אפשרות של טרייד עליו.  בתום העונה הניקס מפטרים את לארי בראון ואייזאה תומאס הופך למאמן. כך זה המשיך להתגלגל עוד שלוש עונות שבהן הניקס נראו אבודים עם תקרת שכר מפוצצת ותוצאות עלובות על המגרש.

גיבוי חסר תקדים – אייזאה ומארבורי

סטפן מרבורי הגיע לליגה כהבטחה גדולה, אחרי עונה אחת מוצלחת במכללת ג'ורג'יה טק. הוא נבחר בבחירה הרביעית ע"י הבאקס בדראפט הכוכבים של 1996, עוד באותו הערב הוא הועבר בטרייד למיניסוטה תמורת הבחירה החמישית באותו הדראפט ( ריי אלן). מארבורי הצטרף  לקווין גארנט הצעיר במינסוטה והעתיד נראה מבטיח. אחרי שתי עונות מוצלחות בהן מינסוטה הצליחה פעמיים להעפיל לפלייאוף ( פעמיים ראשונות בתולדות הפריינצ'ייז), ניסו במינסוטה להחתים את מארבורי הצעיר על הארכת חוזה אך הוא סירב והחל לשחרר הצהרות שהוא רוצה לשחק במקום גדול יותר ממינסוטה והוא רוצה להוביל קבוצה לבדו. כל זה הוביל את מינסוטה לשלוח אותו בטרייד לניו ג'רסי נטס תמורת טארל ברנדון .

מארבורי שנולד בקוני איילנד וגדל בברוקלין, הגשים חלום לשחק קרוב למקום הולדתו והסכים מיד לחתום על חוזה חדש בנטס. נקצר ונגיד שמהתקופה בנטס אין מה לספר, מארבורי מככב אך הנטס נראים זוועה והההרכב שאותו מארבורי מוביל עם קית' ואן הורן , קרי קיטלס, קניון מרטין וריצ'רד ג'פרסון לא מצליח להעפיל בשלוש עונותיו לפלייאוף המזרח. ב-2001 נשלח מארבורי בטרייד לפניקס תמורת ג'ייסון קיד. גם בפניקס מארבורי לא מצליח להובל את הסאס להישגים משמועותיים, ויותר מכל נציין שמרגע החלפתו של מארבורי בג'ייסון קיד, הנטס משתלטים על המזרח ומצליחים להגיע פעמיים רצופות לגמר ה- NBA.

ג'ייסון קיד ומארבורי- איזה מהפך עשו הנטס עם ההחלפה של מארבורי בג'ייסון קיד

בקיץ 2004 עובר מארבורי בטרייד מפניקס לניקס, מארבורי מגיע כהבטחה גדולה לניו יורק ועם טונות של ציפיות מהאוהדים שזכרו לו את הופעותיו המרשימות מימי התיכון בתפוח הגדול. קברניטי הניקס בחרו להתעלם מכל נורות האזהרה סביב מארבורי ומחתימים אותו על חוזה עתק (אחחחח…… ימי איזאה תומאס העליזים…..).

נקפוץ שנתיים אחרי אותו קיץ, מארבורי בכל פעם שעולה להצגת השחקנים בגארדן סופג שריקות בוז אדירות מהקהל בניו יורק והקבוצה תקועה איתו עם שכר של 60 מיליון דולר לשלוש שנים קדימה. ושוב צורבת לעין העובדה שבדיוק כמו בנטס, השחרור של מארבורי מפניקס עשה רק טוב למועדון,   אחרי שפניקס ששלחו את מארבורי בטרייד הם החתימו את סטיב נאש כרכז ושרפו את הליגה עם הגעה פעמיים רצופות לגמר המערב ונאש זכה פעמיים ב- MVP של הליגה.

גופו של מארבורי מעוטר למרבית האירוניה בשתי כתובות קעקוע שבהן כתובות המילים "excellence" ו-  "commitment" באותיות קידוש לבנה . שני מושגים שמארבורי היה רחוק מהם שנות אור בקריירת ה- NBA  שלו. זהו בתמצית סיפורו של סטפאן מארבורי שחקן שהכשרון נזל ממנו אך עם אישיות ומנטליות מאוד בעייתיים שגרמו להזכר כאחד מהאכזבות הגדולות ב-20 שנים האחרונות.

ב-2010 כשמרבורי עוזב את ה- NBA הוא מסכם 13 עונות שבהן שיחק בפניקס, מינסוטה ושתי הקבוצות מניו יורק. עם כולן התחיל את התקופה כהבטחה גדולה וסיים עם כולן כאכזבה גדולה עד למפח נפש. ב-13 עונות שלו בליגה הוא נבחר פעמיים לאולסטאר והופיע ב5  עונות מתוך ה-13 בפלייאוף ללא הישגים משמעותיים.

מארבורי -חבל שאת הכותרות הגדולות בליגה הוא לא צבר בגלל ביצועיו על המגרש

דילמת בוגי

זה משהו שאני הולך איתו בבטן כבר הרבה זמן ורק מתחזק מפעם לפעם כשאני צופה במשחקי הקינגס, דמרכוס קאזינס לעולם לא יממש את חזון האלפא בקינגס נקודה.

הקינגס בהובלתו של קאזינס יספקו הצגות, יפגינו ניצוצות וכשרון אבל כשקאזינס הוא השחקן בהא הידיעה שלך אזי אתה בבעיה גדולה שלא לדבר על הרצון לקפיצת המדרגה הדרושה להוות קבוצת עילית בליגה.

קאזינס סגר לפני כשבועיים עונה שישית במדי הקינגס, שש עונות רצופות שבהן סקרמנטו מסיימת במאזן שלילי. גם בתקופות (הקצרות….) שבהן הקינס היו במומנט חיובי והמצב נראה טוב בסקרמנטו, תמיד קורה משהו סביב קאזינס: פעם הוא נפצע, פעם הוא מתבטא נגד המאמן, פעם הוא משתולל על המגרש ומורחק, פעם הוא מושעה על ידי ההנהלה, פעם הוא יוצא נגד השופטים ומורחק שוב…..

צפיתי העונה באחד המשחקים של הקינגס מול הווריורס, המשחק היה די צמוד עד לרגע שבו, במהלך הרבע השלישי, קאזינס ביצע עבירה חמישית על סטף קארי ואז איבד את העשתונות והחל להשתולל נגד השופטים והורחק. גולדן סטייט הגיבה בריצה של 0-15 וגמרה את המשחק –  עוד משחק שהלך לפח…..

קאזינס שיחק העונה 65 משחקים במדי הקינגס , הוא נתן הופעות גדולות ורשם כמה שיאי קריירה מבחינה סטאטיסטית כמו כן הופעה שנייה ברציפות באול סטאר, אך לצד כל זה המשיך להוות מוקד רעש תמידי בקינגס כשבמרכזם יחסיו עם ג'ורג' קארל המאמן ודיבאץ' ה- GM.

17 עבירות טכניות הוא ספג העונה, מקום ראשון ב- NBA, מרביתן היו קריטיות לקבוצה ולוו באקטים אמוציונאליים ילדותיים.

השתוללות במשחק מול הווריורס- היו עוד 16 כאלו העונה…..

"חסר בגרות וחוסן מנטלי , נוטה לאבד את הראש כשהמשחק לא זורם בקלות. לא מכבד את מאמניו ומפנה להם עורף כשמנסים להדריכו. הכל צריך ללכת בדרך שלו – השאלה הגדולה לגביו האם זה חוסר בגרות או משהו עמוק יותר באישיות שלו"

זה לא נכתב היום אלא לפני כשש שנים ע"י ג'ונתן ווסרמן (Draftnet.com) בסקירת טרום הדראפט שלו במרץ 2010……….

לפני דראפט 2010 היה ברור שקאזינס וג'ון וול מקנטאקי הם שני השחקנים המוכשרים במחזור ( הקפיצה של פול ג'ורג' הגיע אח"כ והיוותה הפתעה גדולה). אבל סביב קאזינס היו סימני שאלה גדולים לגבי מוסר העבודה ומנטליות. וול נבחר ראשון ע"י וושינגטון , ואח"כ פילי , ברוקלין ומיני ויתרו על קאזינס ולקחו את טרנר, פייבורס ווסלי ג'ונסון לפניו. לבסוף הקינגס הרימו את הכפפה ולקחו את קאזינס בבחירה מספר חמש. הימור משתלם לכל הדעות.

אחרי שש שנים ניתן לאמר בודאות שהקינגס וקאזינס לא עושים טוב אחד לשני וצריך לפרק את החבילה, אפשר לראות קווי דמיון בדפוסי ההתנהגות הבעייתיים שקיימים בין קאזינס לקינגס לבין  דפוסי ההתנהגות שהיו בין מארבורי לניקס בימיו בניו יורק.

It’s Deja vu all over again” אמר יוגי ברה הגדול

זה אמנם לא אותם מקרים אך תראו את קווי הדימיון …..

מארבורי התקוטט בתקשורת עם לארי בראון ואח"כ עם מייק דאנטוני (אחת הסיבות לפיטורים של לארי בראון היו יחסיו עם מארבורי) . קאזינס התקוטט בתקשורת עם ג'ורג' קארל והיה אחת הסיבות העיקריות לפיטוריו. גם קאזינס וגם מארבורי לא הצליחו לסחוב את קבוצותיהם להצלחות למרות הופעות אישיות מרשימות ובחירות לאול סטאר. לשניהם היתה גישה ישירה להנהלת הקבוצה שהביאה התמרמרות מצד שאר השחקנים.  לשניהם ההנהלות העמידו צוותי אימון ושחקנים מסביבם מהשורה הראשונה אבל זה לא עבד……..

עדיין אני חושב שישנו הבדל אחד ביניהם, מארבורי היה מפגין אדישות וחוסר אכפתיות שקוממה את שאר השחקנים בקבוצה נגדו .  קאזינס ממש לא שם – מאוד אכפת לו אך הוא לא מתעל זאת לאנרגיה חיובית ומנהיגות והמערכת העוטפת שיצרו עבורו בקינגס לא עובדת עבורו ועבור הקינגס.

איך כתב  לי פעם שי אבן צור – קארמה איז א ביץ………ופה אני מסכים ב- 100%

מהרגע הראשון זה לא עבד- קאזינס וקארל

דיבאץ' ניסה העונה הכל, שפך כסף על החתמות של רונדו, קופוס, בלינלי שהצטרפו לרודי גיי , כספי,  קוליסון , קאולי סטיין. זה לא הרכב שהיה אמור להלחם על מקום בפלייאוף המערב? הבעיה שהרעש סביב היחסים בין קארל לקאזינס, ההשעיות והפציעות של קאזינס, משכו את הקינגס מטה. הקינגס אכן שברו לראשונה אחרי חמש שנים את רף ה-30 נצחונות לעונה אך סיימו שוב מחוץ לפלייאוף.

לקאזינס נותרו עוד שתי עונות  בחוזה שבסיומן יהפוך לשחקן חופשי. קאזינס נמצא בשיא כושרו הוא בודאי ימשיך להופיע באולסטאר ולתת הופעות גדולות שלא יובילו את הקינגס לשום מקום (הוא יהיה בן 27 בתום החוזה הנוכחי) בתום עונת 17-18 הוא יקבל כנראה חוזה אסטרונומי, אם לא מהקינגס אז בודאות מקבוצה אחרת.  לדעתי יעשו אנשי הקינגס טובה גדולה לעתיד הקבוצה ויפדו את ערכו של קאזינס עוד הקיץ בטרייד לקבוצה שתעביר אליהם שחקנים צעירים ובחירות דראפט לבנייה מחודשת (בוסטון ? לייקרס? דנבר?) . הטעות הגדולה שיעשו אנשי  הקינגס היא להמשיך  ולבנות על קאזינס כשחקן המוביל שלהם זה יוביל להחתמה על חוזה ענק ויתקעו איתו כמו שהניקס נתקעו עם מארבורי, כי אין סיבה שמה שלא עבד עד עכשיו יעבוד עם חוזה של 100 פלוס מיליון דולר לחמש שנים…..

לבסוף אני חושב שגם קאזינס כשחקן צריך לנסות לשחק במערכת אחרת עם תרבות ארגונית שונה , אולי שם זה יעבוד יותר טוב ובוגי יצליח להיות חלק מארגון מנצח ולהפחית את רף התסכול שאופף אותו בקינגס…..

ויוק וקאזינס – הגיע הזמן להמשיך הלאה…..

לפוסט הזה יש 62 תגובות

    1. להשוות את קאזינס למארבורי זה שטויות, קאזינס כישרוני הרבה יותר, גם ברייאנט פיזר הרבה רעל בחדר ההלבשה (הריבים עם שאק ומאלון ,בלתי ניתן לאימון…) ההבדל שהוא היה כיקרון על ולא שחקן בינוני + כמו סטפן מארבורי. בשביל להיות אלפא צריך להיות כוכב על וחא שחקנים טובים כמו איגודלה ולאב האופי הרבה פחות משפיע ושם צריך יותר כישרון. יתרה מכך יש הרבה שחקנים שהם כוכבי על שלא הפכו את השחקנים סביבם לטובים יותר (קובי,לברון,דוראנט,ווסטברוק…) כתיבה נחמדה אבל בלי קשר למציאות.

  1. לא, לא, לא, לא ולא.

    "אחרי שש שנים ניתן לאמר בודאות שהקינגס וקאזינס לא עושים טוב אחד לשני וצריך לפרק את החבילה"

    הקינגס אכן לא עושים טוב לקאזינס אבל הוא בהחלט עושה להם טוב, הוא בערך הטוב היחיד שיש שם.
    להתעלם מהבזיון שהתנהל בארגון הזה בכל השנים שקאזינס שם כשמסתכלים על התמונה הכוללת ולסכם את זה בבוגי וסקטו ביחד זה לא, זה שטחי ולא מדויק. מדובר במועדון שניסה במפורש לחרב את עצמו ב4 שנים הראשונות של קאזינס בליגה.

    ההבאה של קארל לאמן הייתה פשוט השטות האחרונה בשרשרת של טעויות מנהליות ארוכה. לקארל כבר אין מקום לאמן בליגה, הוא לא מאמן מספיק טוב והוא לא מבין את הכדורסל שמשחקים עכשיו בליגה. מעבר לזה כולם ידעו שזה יגיע לתאקל בינו ובין קאזינס ברגע ששכרו אותו אז לבוא ולהתלונן שזה אכן קורה זה מגוחך. זה כמו להתלונן שהחתול אכל את הטונה ששמת איתו בחדר.

    "אפשר לראות קווי דמיון בדפוסי ההתנהגות הבעייתיים שקיימים בין קאזינס לקינגס לבין דפוסי ההתנהגות שהיו בין מארבורי לניקס בימיו בניו יורק"

    ממש ממש ממש ממש לא.

    "רונדו, קופוס, בלינלי שהצטרפו לרודי גיי , כספי, קוליסון , קאולי סטיין. זה לא הרכב שהיה אמור להלחם על מקום בפלייאוף המערב? "

    לא זה לא. מדובר בקבוצה שמלבד קאזינס היא גבעה של בינוניות.

    רייג'ון "I just want to watch the NBA burn" רונדו כבר הרבה זמן לא השחקן שהיה בשיאו והראש שלו רחוק מרצון כלשהו לשחק כדורסל ולנצח כמו המרחק שעובר אור בריק לאחר 6 שנים. אפילו אם הוא היה השחקן הזה זה ממש לא קבוצה שבנויה בצורה שתמקסם את היכולות שלו.

    רודי "כל מקום שאני עוזב פתאום בדרך פלא משתפר באופן דרמטי" גיי – מדובר על שחקן שבאותה מידה שהוא נמצא בספירה שונה מהליגה כאשר זה בא לקליעות מנצחות בסיום משחקים כך הוא בספירה שונה(לכיוון מטה) משחקן משמעותי שתורם לסיכויי הקבוצה שלו לנצח במהלך כל הדקות במשחק שלפני. הכל ברודי גיי מצביע על שחקן ממוצע לחלוטין שמקבל יותר מדי קרדיט ויותר מדי אחריות שהוא לא מסוגל לתרגם לשום דבר. אם אתה מצפה להגיע לפליאוף כשהוא אחד משלושת השחקנים הכי טובים שלך אז אתה באשליות.

    כספי – עם כל האהבה אליו וזה שהוא רול פלייר מחליף טוב בליגה, אם אתה רוצה להתמודד, אלא אם החמישה שחקנים הראשונים שלך הם כוכבים, הוא לא צריך להיות בשמונה מקומות הראשונים ברוטציה שלך.
    קוליסון- הרכז ה35 בטיבו בליגה.
    קאולי סטיין – בונים על רוקים עכשיו? אפשר לדבר עליו עוד שנתיים אולי, כרגע לא רלוונטי.
    בלינלי- ע"ע הצטרפתי לרשימה ארוכה של חברה שפופ והספרס גרמו לי להראות הרבה יותר טוב ממה שאני.
    קופוס???????????????? באמת? בינוניות מינוס בע"מ.
    לעבור על השאר גם? או שזה מיותר? כאילו, טוב שלא ציינת גם את מקלמור או סת קרי.

    אכן אין סיבה שמה שלא עבד עד עכשיו יעבוד עם חוזה של 100 מילייון דולר אבל, הדבר שלא עבד זה לא האיש שצפוי לקבל חוזה של 100 מיליון דולר אלא כל המערכת מסביב. אם הם משאירים אותו ומתקנים את המסביב אין סיבה שזה ישתנה. זה לא שהם ישתפרו בלי קאזינס, הם רק יהפכו להיות גרועים יותר ורחוקים יותר מלהגיע לפליאוף וקרובים יותר להיות פילדלפיה.

  2. פוסט מעולה!
    ההשוואה במקום, וגם מציאת נקודת השוני החשובה –
    קאזינס ממש לא אדיש.
    במקום קצת יותר מסודר, עם לצד שחקנים מנוסים והנהלה/מאמן סמכותיים-
    יש לו סיכוי גדול להצליח.

  3. פוסט נפלא, תודה.
    ish – לא מסכים עם התגובה. זה סגל שמבחינת רמת הכישרון לא נופל לפחות משתי קבוצות שעשו את הפלייאוף במערב ואחת שהפסידה בפוטו פיניש. הבעיה היא מנטלית. ולכוכב הראשי יש חלק גדול בבניית האופי של הקבוצה, בטח אם הוא שם שש שנים. אני מאמין שאם היה מצליח להתבגר הם היו נראים אחרת, ביחד עם זה ברור שגם לקבוצה סביבו יש חלק בזה ושעם קבוצה אחרת, כשהתפקיד שלו שונה, הוא יוכל להצליח כמו שhead cases אחרים הצליחו במקומות שהתאימו להם (רונדו, ארטסט, רשיד וואלאס…)

    1. 1) מבחינת כשרון אינדיוידואלי(ותוך כדי הערכת יתר רצינית ביותר של רונדו וגיי) ניתן אולי לטעון שרמת הכשרון בקינגס לא נופלת*, אבל אתה עדיין צריך לקחת בחשבון שהכשרון הזה צריך להיות מתאים בשביל תפקוד משותף של האינדיוידואלים כקבוצה. אם יש לך שני שחקנים שלא משלימים אחד את השני ודורכים אחד על השני ופוגעים באפקטיביות אחד של השני(לדוגמא שני שחקנים שצריכים את הכדור בידיים שלהם כל הזמן בשביל להיות אפקטיביים), הכשרון הכולל שלהם מתבטל. אם אין סינרגיה בין היכולות של השחקנים הכשרון האינדיוידואלי חסר משמעות.
      2) עכשיו תוסיף לזה חור בעמדת המאמן לעומת הקבוצות שאני מנחש ששאתה מתכוון אליהן (דאלאס, פורטלנד, יוטה) והתמונה שלמה.
      3) לפטור את העניין בלהגיד- "הבעיה מנטלית" – זה טוב ונחמד, אבל זה לוותר על ההבנה של מה לא עובד מבחינת כדורסל, ולא חסר מזה(ואפילו יש הרבה יותר מזה) באחריות לחוסר ההצלחה של הקינגס.
      4) להתעלם מכך שההנהלה שנים מבצעת חבלה מודעת בקבוצה ולהפיל את זה על האופי של הכוכב זה עצלנות אינטלקטואלית מבחינתי.
      5) לי אישית נראה שקאזינס דווקא התבגר די הרבה בשש השנים האלו. מדובר בכל זאת על מישהו שהיה חשש כבד שהוא בכלל ילך לאיבוד בשטויות מחוץ לעולם הכדורסל והוא הראה מחויבות למשחק והציג שיפור כל עונה.
      6) שיד הצליח בכל מקום שהיה במשך כל הקריירה הרלוונטית שלו. ארטסט גם לא ממש סבל מחוסר הצלחה. הרעיון הזה שיש קשר בין כמה אתה דפוק בשכל ותלות מידת ההצלחה שלך במציאת המקום המתאים לא ממש נתמך ע"י ראיות כלשהן. הפונקציה של הצלחה במקום שמתאים לך הוא נכון עבור כל השחקנים בין אם הם דפוקים בשכל או לא.

      7) הנקודה המרכזית היא שלבוא ולטעון שקאזינס צריך להפרד מהקינגס והם ממנו כדי להצליח זו טענה רעועה ביותר. עד כה הקינגס לא העמידו לצד קאזינס את הכלים בשביל להגיע להצלחה. לפיכך לבוא ולטעון שהם לא יכולים להגיע להצלחה ביחד כי זה לא עבד שש שנים, כשזה לא היה אמור לעבוד, כיוון שזה לא היה יכול לעבוד, והאופי של קאזינס אולי מפחיד מישהו, זו טענה מטופשת.

      קאזינס בהחלט יכול להצליח במקום אחר(כמו כמעט כל שחקן), אבל גם אין סיבה שהוא לא יכול להצליח בקינגס אם הם יפסיקו לתקוע לעצמם מקלות בגלגלים, ויתחילו להתנהל בצורה נכונה.
      מה שברור הוא שאם הקינגס נפרדים מקאזינס הם לא הולכים להיות טובים יותר, הם הולכים לעוד כמה שנים בתחתית הליגה.
      אם אני בעלים של קבוצה ויש לי GM שאומר לי בו נזרוק את השחקן הכי טוב שלנו, שהוא גם אולסטאר, וגם עדיין בשלב בקריירה שהוא עדיין משתפר, ושעשוי להיות אחד מעשרת השחקנים הטובים בליגה, ונלך לדראפט לקוות שאולי נוכל למצוא אחד כזה בעוד שנתים שלוש(או יותר) ונדחה את הסיכוי להגיע לפליאוף בעוד כמה שנים טובות, במקום לבנות סביב השחקן זה קבוצה שתמקסם את הפוטנציאל שלו ושלה סביבו, אני מזמין אותו במיידי לארוחת צהריים שבה הוא מספר לי איך הוא הולך להתפטר.

      * 1) אני אישית לא מסכים עם זה.
      2) וזה הרבה הודות לשנת נפל במערב ביחס לשנה שעברה לא היה משיהו שהיה מסכים לשקול את זה בכלל

      1. אני מסכים שהקינגס ומתנהלים בצורה מגוכחת. קח את הוויתור על איזאה תומאס תמורת כלום …. תאר לך איך זה היה נראה עם קאזינס , תומאס ומייק מלון על הקווים……
        אבל למה אתה חושב שבשנה הבאה זה יהיה שונה בקינגס?
        לא ראיתי שהם מראיינים אתפופוביץ או פיל ג'קסון לתפקיד המאמן.
        ויוק ישאר ויוק, דיבאץ ישאר דיבאץ והתרבות ארגונית לא תשתנה בהרבה.
        אתה חושב שהארגון של הקינגס יכול להשתנות ? אשרי המאמין….
        מה שכן מאוד יכול לקרות שקאזינס ישבר וידרוש טרייד או ילך בתום החוזה ללא תמורה.
        מה שאני בא לאמר שהיום הערך שיקבלו עליו הוא גבוה .
        אתה יודע בשנה הבאה יש עוד 82 משחקים סיכוי לפציעה , עוד תסכולים והרחקות נוספות ==== שווה ירידת ערך.

        1. אם שינוי אינו דבר אפשרי אז what's the point? הם אבודים לא משנה מה הם יעשו, ושפשוט יסגרו את הקבוצה. לא ככה? וזה נכון על עוד לפחות עשר קבוצות בליגה. אנחנו גם יודעים שזה לא נכון. קח בערך כל קבוצה מצליחה היום שלא ממוקמת בסן אנטוניו, ותלך חמש שש שנים אחורה ותראה קבוצה שעשתה שינוי.

          מה שאני אומר הוא שהעברת קאזינס במקום בניה נכונה סביבו הוא מהלך שממשיך את ההתנהלות הגרועה הזו, ומחזיר את הקבוצה אחורה במקום להזיז אותם בכיוון הנכון. אז נכון שאתה מסתכן בזה שאם אתה לא משתפר קאזינס ירצה לעזוב, אבל האלטרנטיבה שאתה מציע היא התדרדרות למחוזות של פילדלפיה וציפייה לקבל שחקן בסדר גודל של קאזינס בדראפט(דבר שיכול להמשך שנים ללא תוצאה כפי שאנחנו רואים, במיוחד עם הנהלה שיודעת לקבל החלטות לא טובות) או אפילו במקרה הכי אופטימי הליכה לכיוון המצב בבוסטון שבה אין לקבוצה שחקן טוב מספיק לקחת אותם רחוק והם מחפשים איך לעזאזל אנחנו מוצאים אחד כזה. בכל מקרה מדובר בצעד אחורה ולא בצעד קדימה.

          1. מה שאתה אומר זה בגלל שאין לך מושג מה קורה שם.

            מדובר בשחקן שמפליץ בזמן תדרוכי מאמן כדי להצחיק את החברים.

            הקינגס מתנהלים בצורה רעה מאד, אבל העונה הרימו סגל מצויין מלא בוותיקים מאזנים שהיה אמור לעשות פלייאוף, והסיבה העיקרית שלא תיתן לקבוצה להתרומם היא שהכל נבנה סביב אינפנטיל.

          2. דדי, תצטרך לסלוח לי שאני לא לוקח את המילה שלך כראיה לשום דבר. אבל אחוז הדברים שאתה אומר כאן שמתבררים כנכונים שואף לזה של מנחם(וזה לא גבוה).

            מה גם ששחקן שמפליץ בזמן תדרוכי מאמן כדי להצחיק את החברים זה לא בדיוק מתכון לסרטן קבוצתי שאתה כביכול מלביש על קאזינס. למעשה זה נשמע מאוד דומה לאיזה סנטר גדול אחר שהביא ללייקרס איזה כמה אליפויות. האינפנטיליות אחרי הכל כנראה אינה כזה מכשול בפני נצחונות במשחק הכדורסל.

            אני גם מניח שאם כך אתה תשמח לאמץ את הסגל המצויין ומלא הותיקים הזה ללייקרס מסביב לקלארקסון ראסל ורנדל. אה לא? אופס.. טוב אולי בכל זאת לא מדובר בסגל מצויין כל כך.

            ברצינות מלאה אבל לרגע. אם אתה באמת חושב את זה על הסגל של הקינגס השנה, אתה מאשר בזה את כל הדברים השליליים שמנחם אומר על רמת ההבנה שלך.

      2. ההתנהלות בסקרמנטו מגוכחת, לקאזינס לא היה שום כלים להצליח, כל עוד דיבאץ לא יפתר את ההנהלה ויביא אנשים מתאימים לתפקיד (צריל להחליף את כל הצוות חייב לעשות שם ניקוי חמץ יסודי), בנוסף הדבר היחיד שמפריע לי אצל קאזינס התקפית היא הקבלת החלטות שלו (דבר שלא השתפר כמעט) יש משחקים שהוא לוקח בחירות לזרוק ממקומות הזויים. להשוות את הקינגס לפילדלפיה זה פשוט לא נכון פילדלפיה שמו לעצמה מטרה להפסיד בעוד הקינגס הוא פשוט ארגון שמנוהל לא נכון (שני הארגונים הגרועים בליגה בהתנהלות).

        1. מסתבר שיש כאן "איש" שלא ממש שם לב למה קורה באתר.

          סבבה מבחינתי – עוד רפה אחד להתעלם ממנו.
          תמשיך לשחק בנדמה לי.

  4. גם אני אהבתי מאד את ההשוואה.
    אני קצת עצוב בשביל מיסטר קאזינס שהוא לא יכול לדבר אתי… הייתי מכניס בו קצת ענווה וזה היה פותר הכל 🙂

  5. גם רפי צודק וגם ish
    מיליון אחוז שקאזינס הוא שחקן מיוחד שדורש טיפול מיוחד
    מצד שני, עד שסופסוף היה להם מאמן שהתחבר אליו כ"כ טוב והקבוצה נראתה סבבה – קארל מלון – הוא פוטר באופן שערורייתי אחרי רצף הפסדים שנבע מזה ש…..קאזינס לא שיחק בשל מחלה!(לגמרי מאשש את מה ש ish כתב)
    יש כאן שילוב של שחקן מיוחד ומערכת גרועה.

    העברתו למערכת בריאה או, לחילופין, הבראת המערכת יפיקו ממנו את המיטב מהסיבה הפשוטה שהוא סופר מוכשר מחד ומאד איכפת לו מאידך – בדיוק כמו שרפי אמר.

    אגב, זה היה טמטום להשאיר את קארל לאמן העונה אחרי שבקיץ הוא ניסה להיפטר ממנו. לא היה אוהד כדורסל אחד עם הגיון בריא שחשב שזה יעבוד

    1. מסכים שהעונה הזאת נזרקה לפח ברגע שהוחלט להשאיר מאמן שהכוכב חמום המוח של הקבוצה לא יכול לסבול ברדיוס של מאה מטר.
      אבל היי, העיקר ההתפייסות לעיני המצלמות בליגת הקיץ!

  6. שתי נקודות שאני לוקח –
    הניקס הין הקבוצה היחידה שסטארבורי עזב ולא השתפרה.
    מהתגובה של ish, דארן קוליסון, הרכז מספר 35 בליגה, הוא השם הכי חם בפנקס של פיל ג'קסון. מייד אחרי "ל. א." ו"לייקרס" כמובן.

    איך לכל מקום מתחברים הניקס, ודווקא מכיוון החור של התחת.

  7. במידה והקינגס מחליטים ללכת עם קאזינס כשחקן המוביל שלהם, השיקול הראשון שלהם בבחירת מאמן צריך להיות מישהו שהוכיח את היכולות שלו בהתמודדות עם ״מקרי ראש״ מהסוג שלו.

    1. ידידי, זיגמונד פרויד נח בעומק שישה פיט כבר כמעט שמונים שנה.
      אנטוניו מוניש ביצע את ניתוח האחרון שלו לפני למעלה משבעים שנה.
      לא עולים לי בראש מועמדים אחרים.
      אולי פופוביץ. אבל הפופ לא יקח את בוגי גם אם יהיה מונח על המדרכה בתוך מעטפה שכתוב עליה חוזה מינימום.

    1. אתה דפוק? אתה רוצה לחסל את דובי באופן סופי?! הוא על הקצה כבר, עומד על שרפרף כשראשו בלולאה, בגדיו ספוגים דלק, מחזיק גפרור דולק ובדש חולצתו כמוסת ציאניד למקרה שכל השאר ייכשלו

  8. פוסט משובח.

    מסכים לחלוטין אם הקינגס רוצים להשתנות הם חייבים להעיף קאזינס ולקבל עליו תמורה. הוא לא יוביל אותם לשום מקום. הוא הורס את הקבוצה מהפנים. ההתנהגות שלו גם על המגרש בלתי נסבלת.

    אבל בואו לא נשכח שכנראה הוא הסנטר הטוב בעולם וזה רק מעצים את האכזבה

  9. לדעתי 2 הקבוצות המתאימות ביותר הן בוסטון ודנבר. בבוסטון יש מערכת מתפקדת, ועם כל החתיכות הנכונות הם יהיו כוח אדיר ביחד עם קאזינס.
    בדנבר נמצא המאמן היחיד שאי פעם הצליח לתקשר עם קאזינס. יש להם חומר שחקנים טוב, ועם בוגי בראש הם יהיו כוח משמעותי במערב.

    1. אם בוסטון יביאו אותו ויצליחו להנחית הקיץ את דוראנט יש לנו מועמדים לאליפות (במידה וסטיבנס יצליח להתמודד איתו אני לא רואה סיבה שהם לא ייקחו את המזרח)

  10. נכון שקאזינס הוא לא כבשה תמימה, אבל אין ספק שהמערכת בקינגס דפוקה ביותר (עם בעלים שמתנהל כמו בכדורגל הישראלי וחושב שהוא גאון הדור).
    יש שם שחקנים מוכשרים (קאזינס, גיי, רונדו, מקלמור, קאולי-סטיין) אבל צריך מאמן שילמד אותם לשחק בסינרגיה, ביחד ולתעל אותם לטובת הקבוצה.
    הרי ראו בנבחרת (למרות שזה לא ממש מדד שאתה טוב מכולם בעשרות רמות) שגם קאזינס וגם גיי (כמה קבוצות יכולות להגיד שיש להם שני שחקני נבחר) תפקדו שם בצורה יוצאת מן הכלל (להזכירכם את גיי הביאו במיוחד לאחר פציעת דוראנט).

  11. השאלה הגדולה – האם חבריו לקבוצה של קאזינס מתעבים אותו כמו שתיעבו את מארבורי? אני חושב שלא (עפ"י החברות שלו עם כספי לפחות)

  12. לקאזינס ישנם שתי בעיות: הוא אחד השחקנים המגוונים בליגה. יש לו ארסנל מטורף של מובים, אך מכיוון שלא למד מתי להשתמש בכל תנועה בצורה יעילה הפך לא צפוי גם ליריביו אך בעיקר לחברי קבוצתו. במידה מסויימת זו גם הבעיה של רונדו. הספייסינג בקינגס כה גרוע שהוא גורם לקלעים טובים לאבד את חוש המשחק. בגדול הוא ביגמן לא יעיל שיורה מבחוץ על יריבים ננסיים ועושה פוסטאפים על דיאנדרה ג׳ורדן. הוא כה טוב כך שכל עוד יגיע ל20-22 זריקות ויגיע לקו יש לו כבר 25 נקודות למשחק. שחקן ברמתו תחת שליטה היה צריך לשים כ-22 נקודות ב55% מהשדה. הוא מוסר מעולה שהיה צריך לדגדג 4 אסיסטים למשחק קבוע. את כל זה יכול לשפר בקבוצה מאוזנת ומאומנת. אבל…

    הוא מסתמן כהד קייס. ואין סופרסטארים כאלה בליגה שמגיעים רחוק כמובילי קבוצה. ולא, דריימוד או גארנט לא נופלים תחת הקטגוריה הזו. מדובר בשחקנים מחושבים ותחת שליטה שנכנסים תחת עור יריביים ולא הפוך. השאלה אם יש או אין תקווה היא רלוונטית מאוד וצריכה להיפתר על ידי אנשי מקצוע.

    אני חושב שקאזינס צריך להישאר וההנהלה צריכה לשנות כיוון. כי בתכלס הנהלות חסרות מושג גם לא זוכות באליפויות. פרי אייג׳נטס טובים לא יבואו לקינגס בלאו הכי ובחירות דראפט אפילו הכי גבוהות לא ימצו פוטנציאל תחת מאמנים וצוותים מקצועיים בינוניים. עד שההנהלה מתחלפת או מראה צעדים נכונים בניהול הקבוצה עדיף לפחות להשאיר את הקהל. כי בלעדיהם סיאטל תתחיל לדפוק על הדלתות.

    1. מרבורי הוא עבריין עלים.
      בוגי הוא אולד סקולר חברמן. לדעתי הוא צריך ברדר שיאמן אותו . הוא עדיין לא מצא את המכסה שלו. הוא הולך להיות מאד דומיננטי בשנים הקרובות. אני מאד מעודד שלשאקיל

  13. תודה על הכתבה רפי.

    כחובב אנדרדוגים מושבע, קצת לא נוח לי עם החשיפה של הקינגס לאחרונה, אם היה משהו כייפי בעשר השנים הרעות זה העדר של אור הזרקורים :]

    בגדול קאזנס לא כזה הד קייס.
    1. הוא בחור מאד אמוצינלי ופחות רציונלי ולכן הרבה פעמים הוא פשוט מגיב לא נכון לסיטואציות.
    2. האגו קצת מנהל אותו, כמוו הרבה מהמיליונרים הצעירים ובכלל אנשים מוכשרים שההתפתחות המקצועית שלהם יותר מהירה מהרגשית.
    3. בקינגס נתנו לו להתנהג כמו שהוא התנהג שנה וזה לא צריך להיות, אף שחקן לא נמצא מעל הקבוצה וזה דופק את שני הצדדים.
    4. מערכת היחסים שלו שלו עם קארל זכתה גם היא לחשיםת יתר.\
    5. על פניו בחדר ההלבשה די מחבבים את קאזנס ומשרים עסקים כרגיל כל השנים.
    אבל צריך לסכור שזה אמריקה והרבה מהדברים קורים מתחת לפני השטח. אני מאמין שלהרבה שחקנטים נמאס מההתנהגות שלו שדופקת הרבה פעמים את הקבוצה.

    בתקופה אחרונה חשבתי שקרל צריך להשאר וקאזינס ללכת, העניין הוא שקארל הצליח לריב בקדנציה הזאת , גם עם רודי גיי, קרון באטלר, סאט קרי ומקלמור ונראה שהוא איבד את חדר ההלבשה לא רק את קאזנס. בסיטואציה כזאת הוא היה צריך ללכת עם ובלי קשר לקאזנס.

    הקינגס צריכים להיפרד מקאזינס – כי הסיטואציה היא נוחה – הם יקבלו עליו הרבה , הן בגלל ההייף והן בזכות החוזה שלו לשנתיים הבאות שבגלל החוזה החדש והעובדה שקאזנס לא קבל מקס בפעם הקודמת, הוא מאד נמוך יחסית.
    אני חושב שהלסטיקס הם המקום הכי מטעים לקאזינס, הם מעוניינים בו ואחרי הנפילה בסיבוב הראשון עכשיו יהיה שם גם לחץ להשתדרג ויש להם גם מה לתת עבורו , ככה שזו הזדמנות נהדרת לשני הצדדים.

    דארן קוליסון הוא מאד אנדרייטד פה באתר, זה כנראה בגלל שרוב האנשים , זוכרים מאותו מהעבר ובשנתיים האחרונות ראו מעט משחקים של הקינגס.
    הוא רכז הרבה יותר שלם ממה שכתבו כאן.
    רונדו לעומתו זוכה להייף גבוהה מידי ביחס למה שהוא נותן היום[גם באתר האוהדים של הקינגס], הוא חור בהגנה ומחזיק הרבה יותר מידי בכדור וכמה שאני אוהב את המסירות שלו אני לא ממש יצטער עם יעזוב.

    1. בתור אוהד קינגס, אני תוהה מי ומה היית מוכן לקבל מהסלטיקס תמורת קאזינס. לי אישית נראה שלבוסטון יש הרבה פחות לתת ממה שרוב האנשים חושבים.

      1. יש להם הרבה בחירות דראפט, ארבע בחירות סבוב ראשון ואחת גבוהה בטופ פייב של ניו גרזי ככה שזה התחלה טובה.

        נראה לי שבשביל שחקן כמו קאזנס הם יצטרכו לתת שחקן אחד מוכח שהקינגס ירצו והם יכולים לתת.
        לדעתי הקינגס ירצו אחד מתוך סמרט או ברדלי בעדיפות על הראשון והקינגס יסכימו לתת בטרייד גם את מקלמור שאיכשהו בקינגס לא מצליח אבל הוא יותר מידי מוכשר בשביל להישאר שחקן בינוני.

        נראה לי שבבוסטון די מיצו את סלינגר וישמחו לכלול אותו בטרייד ולדעתי הוא דווקא סבבה.
        אז זה יכול להיות משהו כמו סמרט סלינגר הבחירה של ניו גרזי והבחירה של קליבלנד תמורת קאזנס ומקלמור.
        או סמרט והבחירות של ניו גרזי של דאלאס תמורת קאזנס.
        זה הרבה תלוי בהגרלה אם יהיה להם מזל והבחירה של ניו גרזי תיהיה טופ 3 אז מספיק שחקן מוכח והבחירה.

        1. זה מעניין, כיוון שהבחירה של ברוקלין היא אחד מהדברים שהם כביכול הכי בונים עליו וככל שהיא יותר גבוהה כך הם ירצו לוותר עליה פחות. עבור שחקן כמו דוראנט אין ספק שהם יהיו מוכנים לתת אותה* אבל עבור קאזינס עם סימני השאלה הנלווים אני פחות בטוח. אם היא יוצאת חמישית זה פחות בעיה אבל בטופ 3 זה כבר סיפור אחר.
          סאלינג'ר זה לא בדיוק נכס שיש להם. הוא שחקן חופשי מוגבל, אבל הם לא הולכים להשוות הצעה מעבר לגובה מאוד מוגבל עליו, כך שחבל לקבוצה לבזבז נכסים בטרייד כל משהו שהיא יכולה להשיג בחינם.

          שני שחקני ספסל ושני פרוספקטים מהדאפט עבור אולסטאר מוכח שעוד לא בשיאו עם סימן שאלה מעליו לגבי האופי שלו ושחקן ספסל עם סימן שאלה עליו. האמת, לא נראה לי משתלם עבור הקינגס. ובוסטון הופכת להיות הקינגס של לפני שנתיים מחוזקת, גם לא בדיוק מציאה.

          אותו דבר מינוס שחקן ספסל בכל צד גם לא נראה לי יותר טוב.

          שחקן ספסל ובחירת טופ 3 עבור קאזינס זה חתיכת מחיר מציאה. אתה מוזמן לעיין ברשימת הבאסטים בבחירות אלו, והדראפט השנה לא כזה מבטיח.

          מעניין מה אוהד סלטיקס חושב על זה.

          *לא שזה דורש טרייד, סתם דוגמה.

          1. ההסתכלות שלנו על סמרט היא אחרת אני ממש לא רואה אותו כשחקן ספסל , אלא כשחקן נשמה שמגרד את האולסטאר מלמטה ויכול בעתיד אולי גם להיות אולסטאר.
            הדראפט הזה לא עמוק , אבל משלושת הבחירות הראשונות אפשר להביא שחקן נהדר- יכול להיות שהקינגס ירצו גם את טיילור זלר כתעודת ביטוח נוספת.

            קאולי סטיין מסתמן כשחקן שחקן ובעיקר ככזה שמתאים מאד לליגת הגארדים של היום.
            לכן הליכה של קאזינס והגעה של שני גארדים טובים כמו סמרט ובאדי הילד יכולה לעשות לקינגס רק טוב לדעתי.

          2. אני אוהב את סמארט אבל אתה צריך לזכור שהוא לא יודע לקלוע ואין לו יכולות ניהול משחק גבוהות במיוחד. כל עוד זה המצב הוא לא שחקן חמישיה בקבוצה שרלוונטית למשהו. הקינגס לא ינתחו ככה יותר משחקים בשנים הקרובות. מדובר בסט בק של כמה שנים, שקשה לי למצוא לו הצדקה.

  14. תודה זיו.
    את האמת חיכיתי לתגובה שלך.
    זה תמיד מעניין.לקרוא דעה של אוהד אמיתי על הסיטואציה.
    אכן אני איתך גם עם קוליסון. לדעתי יש בו הרבה יותר ממה שההדעות כאן מקטלגות אותו.
    ואני מקווה בשביל הקינגס שרנדיב ודיבאץ הפנימו את לקח ההתנהלות בשנתיים האחרונות ויעזרו סופסוף לקבוצה להתרומם.

    1. תודה , נראה לי שקצת התעייפתי לאחרונה מנבא ומהקינגס :]

      דיבאץ הוא ברמה , תמיד היה- האוהדים אוהבים אותו מאד ויש לו הרבה רספקט גם מהשחקנים וגם בליגה . הוא חסר ניסיון כגנרל מנגר ועכשיו הביאו לו איזשהו עוזר עם הרבה ניסיון בתחום הפיננסי, קודם היה לו את מייק בראץ שפחות התאים כי הוא יותר איש כדורסל והשלים את פיט הגנר הגנרל מנגר הקודם שהיה איש כספים.

      רנדיב היה עד שהגיע לקינגס בעלים במיעוט של הווריורס, היה לו קרוב לעשרים אחוז לדעתי, הוא קצת הסתנוור מההצלחה שם ונסה לחקות וזה לא כל כך הצליח.

      קוליסון הוא משקיען ולכן האוהדים של הקינגס מאד אוהבים אותו, אני חושב שאם יעשו סקר עכשווי הוא ,קאולי סטיין עומרי וסט קארי יהיו השחקנים האהודים ביותר.

      קוליסון השתפר פלאים בהגנה ובגדול ברוב המקרים הוא אחלה מגן והפלוס השני שלו זה החדירה שבאחד על אחד הוא יכול לחדור כמעט על כל מגן. [הוא מאד מהיר]
      הקליעה שלו מרחוק בינונית[שיחרור איטי] וניהול המשחק סביר אבל בגדול הוא רכז בכלל לא רע ובעיקר שחקן נשמה שכל יום נותן את כל כולו.

  15. מארבורי וקאזינס הם מקרים שונים.
    אבל זה לא משנה אם מארבורי היה עבריין וקאזינס הוא חתן פרס נובל.
    בשורה התחתונה ההתנהגות שלהם פוגעת בקבוצה . מי פחות מי יותר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט