סיכום יום חמישי הגדול – אטלנטה עשתה היסטוריה של 58 שנה / דור בלוך

אטלנטה עשתה את זה.

אחרי 58 שנים, באולם עוין היא הגיעה למשחק הזה עם האינטנסיביות הנכונה, שלטה בו ללא עוררין מהפתיחה והשיגה ניצחון מרשים.

האם זה יעזור לה מול קליבלנד?

לא.

בוסטון סלטיקס 92 – אטלנטה הוקס 104

דיברנו לפני המשחק על כך שלבוסטון אין את הכלים ההתקפיים כדי לגבור על אטלנטה, ולכן היא תצטרך להגביל אותה בצורה משמעותית בהגנה על מנת להישאר במשחק הזה. ובכן החלק הראשון של המשפט התברר כנכון, בוסטון קלעה 33 נקודות במחצית הראשונה, ועוד 26 ברבע השלישי שבו כבר התחיל הגרבג' טיים בפועל, כשהיא קולעת ב-22% מהשלוש ואף שחקן למעט תומאס לא עובר את ה-15 נקודות.

בוסטון נתנה את כל האינטנסיביות שאפשר לתת, היא כפתה 4 איבודים בפתיחת המשחק ושלחה את אטלנטה ל-18 איבודים במשחק כולו, וכן שלטה 3-10 בריבאונד ההתקפה, אבל בלי כלים התקפיים של ממש זה לא הספיק.

איזיאה תומאס הקטן עם 25 נקודות ו-10 אסיסטים הוא כנראה החדשה הטובה ביותר שבוסטון יכולה לקחת מהסידרה הזאת, כשהיא ניגשת למשימת הכנת הקבוצה לעונה הבאה.

לקבוצה יש המון חלקי פאזל טובים, אבל אף לא אחד מצויין, וכעת אחרי שבראד סטיבנס והשחקנים עשו שתי עונות יוצאות מן הכלל על הפרקט זה הזמן של ההנהלה להבריק ולהביא להם את חתיכת הפאזל הנוספת שתאפשר להם לעשות התמודדות רצינית במזרח.

וכעת לאטלנטה. בעוד במחצית הראשונה ההגנה של בוסטון החזיקה איכשהו מעמד והתוצאה עמדה על 8 הפרש בלבד ברבע השלישי חלה ההתפרקות של בוסטון, כשאטלנטה עולה ליתרון שיא של 28 כאשר לא פחות מ-6 שחקנים קולעים בספרות כפולות במשחק התקפי קבוצתי וחסר אנוכיות. שימו לב למשל גם לכך שאף אחד באטלנטה לא זרק יותר מ-13 זריקות.

עם הארפורד ומילסאפ בצבע, טיג כמוביל כדור וקורבר וביזמור כקלעים מבחוץ הולכת אטלנטה לקרב מול קליבלנד, וזה הולך ונראה כאילו שטיח אדום נפרס לרגליה של הקאבס הפלייאוף הזה עד הגמר.

אבל זה סיפור ליום אחר.

וזה נכתב לפני המשחק:

יום חמישי שמח לכולם, על אף שעבור אלה מאיתנו שהיו בחופש השבוע (הידד) זה לא ממש יום חמישי, ולמרות שיש לנו רק משחק אחד, בואו נקבל אותו בשיר.

הסיבוב הראשון של הפלייאוף הולך ומתקרב לסיומו, כאשר 4 מתוך 8 הקבוצות שיפגשו בחצי גמר הפלייאוף כבר ידועות, אבל ב-4 הסדרות האחרונות מתפתחת לנו מגה דרמה פוטנציאלית. אך היום לא נעסוק בטרגדיה של הקליפרס שנמצאת מרחק משחק אחד מהדחה עקובה מדם נגד פורטלנד, בניסיון גירוש השדים של טורונטו שרחוקה משחק אחד מלעבור סיבוב בסדרת הטוב מ-7 לראשונה בתולדותיה, או בשארלוט הנהדרת שרחוקה משחק אחד מלהדיח את מיאמי.

היום נעסוק בגירוש השדים של אטלנטה.

בוסטון סלטיקס (2) – אטלנטה הוקס (3) 3:00:

ב-58 השנים האחרונות בכל פעם ששתי הירבות האלה נפגשו בפלייאוף ידם של הסלטיקס הייתה על העליונה, השנה כאשר אטלנטה נהנת מהביתיות, ובוסטון סובלת משורת פציעות משמעותיות, נראה שלאטלנטה יש סיכוי טוב מאי פעם לעשות היסטוריה, וכאשר היא מגיעה למשחק מספר 6 לאחר ששמרה על הביתיות שלה עד כה בסידרה, היא תנסה לסגור את הסיפור דווקא בבוסטון.

70 נקודות ב-18 דקות סידרו לאטלנטה ניצחון גדול במשחק מספר 5 כאשר ההגנה של בוסטון פשוט מתאדה באותם הרגעים המכריעים. מי שהוביל את אטלנטה במשחק מספר 4 היה פול מילסאפ עם התפוצצות לא אופיינית ל-45 נקודות, אבל בהארכה אטלנטה נחנקה וקלעה רק 3 נקודות בדרך להפסד שהשאיר את בוסטון בחיים.

אחד הסיפורים המרכזיים לקראת המשחק הזה הוא הנחישות של איזיאה תומאס, שהחמיר פציעה במשחק האחרון בין השתיים, אבל מתעקש שהוא ישחק, ויתן את כולו על המגרש. לעומתו אייברי בראדלי צפוי לשבת בחוץ זה המשחק החמישי ברציפות. בלעדיו, היכולת של בוסטון ליצור בהתקפה תלויה במידה רבה מאוד, אולי רבה מידי בתומאס. הגארד קולע יותר מכפול מהשחקן השני עם מספר הנקודות הרב ביותר של בוסטון בסידרה הזאת.

בהיעדר כלים התקפיים מרשימים, התקווה של בוסטון לכפות משחק 7 תהיה חייבת להישען על ההגנה שלה ובעיקר ההגנה בצבע. קשה לראות אותם שורדים שוב 45 נקודות של מי מהגבוהים של אטלנטה, שמציגה חלוקת נקודות שוויונית הרבה יותר.

ג'ף טיג מוביל את הקבוצה עם 88 נקודות בסידרה, אבל האחוזים שלו, בעיקר לשלוש, נמוכים מאוד (5 מ-20), לעומתו קייל קורבר מקבל יד חופשית בסידרה הזאת והוא ומייק סקוט הם שני קלעי השלשות הסבירים היחידים במי משתי הקבוצות.

קשה להבין את מאמני שתי הקבוצות שנותנים יד חופשית לשחקנים כמו ג'יי קרואדר (7 מ-33 מהשלוש) ג'ונאס ירבקו (5 מ-17) פול מילסאפ (5 מ-17) או דניס שרודר (2 מ-14).

מאחר ושתי הקבוצות קולעות סביב ה-30% מהשלוש בסידרה הזאת, צפו למשחק איטי ואגרסיבי של הרבה מהלכי לואו פוסט. צפו למשחק שמתבסס על הגנות חזקות, בקיצור צפו למשחק מזרחי קלאסי שיילך ממש עד לשניות האחרונות.

ואני הולך עם ההימור הלא ראציונלי שלי מתחילת הפלייאוף.

בוסטון בנקודה.

לפוסט הזה יש 72 תגובות

  1. מה בכלל חשוב מי עולה במזרח ? כולן שטיח בדרכו של לה-פלופ מאוהיו לגמר ( בו הוא יפסיד שוב ) . שוב ושוב אנשים נותנים תחזיות מפרכות על מזרחיות שיקשו על קליבלנד. אבל אין אף מזרחית כזאת .

    1. הנה שוב אתה חוזר על הריטואל: שום דבר לא משנה, הכל בדרך לנצחון של גולדן סטייט על הקאבס, השמש זורחת ממזרח ושוקעת במערב, ואת האתר הזה, את האנ.בי.איי, ואת הספורט בכלל – אפשר לסגור. הרגע!

      לא יודע למה, אותי זה קצת משעמם. בכל מקרה אלך לצפות במשחק הערב – גם אם זה מסכן קצת את שלום הקוסמוס.

    1. לא קשור לתחזית של מנחם …
      הוא כותב מעורב בזמן המשחקים וכותב שהוא רואה את המשחקים …
      ובסוף אתה מקבל את ג'ני באס … שהיא בכלל לא במשחק הזה או בפלייעוף אז מה קשור מנחם לפה ..?

        1. בזה הוא דוקא צדק .
          כשאתה רואה את הכדורסל של ג'ני באס ברור לך שהכדור לא עגול.
          וגולדן לא יכולים להתנודד עם הקליפרס תחת הסל .
          עובדה שהובסו על ידי יוסטון .
          בעבר קרו לזה קריאה בקפה או בעלת אוב … היום זו ידעונית עם כדורסל
          אבל לפי התחזיות של מנחם יודעת הכל .
          זה לא הוא זו היא …

  2. הכל יפה רק שיש מוטציה :
    אטלנטה היום היא בכלל משושלת אחרת שושולת בודנהולצר , הקשורה לשושלת פופוביץ.
    כל החשיבה והאימון שונים .
    גם בבוסטון הדברים השתנו והקבוצה בתהליך בניה , בינתיים יש להם כלים אייברי בראדלי ותומאס אבל הם כרגע לא מספיקים.
    אטלנטה כרגע בנויה טוב יותר , ובוסטון בתהליך ענין של זמן .
    אי אפשר להמר על מה שיקרה כאן כי הכדור עגול ושתי הקבוצות והמאמנים מגיבים נכון ויכולים להפתיע .

  3. הנבא הידרדר בשנה האחרונה בכמה רמות.
    אני לא מאמין שאני רואה את ג'רבקו ואמיר גו'נסון פותחים בחמישייה של קבוצת פלייאוף.
    יותר מידי קבוצות חלשות במיזרח והמערב גם ביגלל פציעות ונפילות של קבוצות אחרות.

  4. קנט בייזמור התקדם משמעותית משנה שעברה. כנ"ל שרודר שגם היה מצוין באליפות אירופה עם גרמניה.

    מקווה שיעשו לקליבלנד צרות בחצי הגמר.

    1. לא, כי בדיוק בזמן הזה הוא צפה במשחק של הסלטיקס נגד ההוקס מ-88' וניתח מהלכים כי הוא student of the game בנוסף לתואר שלו ב-BS

  5. ההתקפה של בוסטון הייתה פשוט נוראית. אף שחקן חוץ מאייזאה תומאס לא קלע סלים מעבר ל2 מטר. קראודר נורא בהתקפה כל הסדרה, טרנר אכזב בגדול, אוליניק חלוד, סאלינג'ר בכלל לא הורגש, סמארט זורק לבנים, על ג'ונסון משום מה לא משחקים. היחיד שאפשר להגיד עליו שהעלה את הרמה בפלייאוף זה ג'רבקו. כשכל השחקנים של בוסטון בכזה אנדר פליי לאטלנטה לא הייתה בעייה פשוט להתמקד בתומאס ולצופף את הצבע ובוסטון קיבלו הרבה זריקות חופשיות מבחוץ אבל החטיאו כמעט את כולם.

    אטלנטה לא צריכה להיות מעודדת מהסדרה הזאת ההתקפה שלה גם לא נראתה טוב.

  6. תודה על הסיקור,
    אטלנטה שיחקו מצויין הלילה, עד לקושי לסגור את ההסדרה ב-6 דקות האחרונות היה להם איזה רצף של 18-23 במחצית השניה.

    הם הראו למה ההגנה שלהם היתה השניה הטובה בליגה אחרי סאן אנטוניו. נהנתי לראות אותם חוסמים כל דבר שזז (אם כי בוסטון קבוצה נמוכה מאוד) והיה נדמה שהם הקבוצה הביתית שמשחקת עם הגב לקיר ולא הפוך.

    מקווה שהם יכולים לתת פייט רציני לקילבלנד

  7. אני חושב שהעזיבה של דמארה קרול הגדילה את הסיכויים של אטלנטה לעבור השנה את קלילבנד לעומת שנה שעברה.

    בגמר המזרח שנה שעברה בודנהולצר לא נתן מספיק קרדיט לספסל שלו, בעיקר לבייזמור ומייק סקוט שברגעים המועטים שהם קיבלו הם שיחקו מצויין. העונה בעקבות עזיבתו של קרול, על אף שכולם חשבו שזו תהיה מכה לאטלנטה, הפורוורדים המשניים נכנסו לתפקיד ונותנים יותר עומק לאטלנטה שאולי יעשה לה את ההבדל בסיבוב הבא.

    עם כל זה קרול וטורנוטו סיימו שניים, אבל אולי יעופו להם בסיבוב הראשון (בתקוה)

  8. מסכים.
    מה גם שלברון עשה קציצות מקארול שפשוט לא היה מסוגל לשמור עליו.
    היחיד באטלנטה שיכול לשמור על לברון הוא מילסאפ, אבל לצערי זה לא הולך לקרות.

  9. השנה אין סיכוי שזה ייגמר בסוויפ, אטלנטה קבוצה לדעתי יותר טובה משנה שעברה עם ספליטר, ספאלושה, ושרודר מבוגר בשנה

  10. לברון מבסוט, אטלנטה ראויה להערכה על עוד שנה טובה מאוד, אבל אין לה כלים להכביד יותר מדי על הקאבס, אם ייקחו יותר מניצחון אחד זה יהיה מפתיע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט