מעורב הופס ליום שלישי / מנחם לס

 

1. האם הקאבס מצאו את עצמם סוף-סוף?

 

זה התחיל כבר לפני כחודש, ומתעצם ממשחק למשחק: הקליבלנד קאבס מתחזקת, מתאפסת, ונראה כאילו היא סוף סוף מצאה את עצמה, והיא משחקת כדורסל שוטף, נעים לעין, ויעיל.

למעשה הדקות הרעות היחידות נשארו אלה הן הדקות בהן לברון עדיין מתמזמז עם הכדור, מחכה ומחכה (למשיח?), ואז מסיים בהחטאה גרועה מרחוק.

הקאבס היתה ונשארה הקבוצה של לברון, ועל פיו עדיין יישק דבר, אבל הוא לא טיפש, והוא מבין שהוא אינו אותו לברון שהיה, ואם לא ירשה לשאר השחקנים לתרום כפי שהם מסוגלים, הקאבס לא תגיע לשום מקום.

במיוחד קיירי אירוינג שנותן מדי פעם משחקים עליונים על זה של לברון, והוא נראה לי גם כטיפוס שלא מחכה 'לקבל רשות' מלברון. גם ג'יי אר הוא כזה.

וכשהשניים משחקים כפי שהם משחקים לאחרונה – ולברון הוא הנהנה הראשי מכך – אידיליה כדורסלנית מתחילה להתבשל בעיר שעל האגם.

מה שראיתי בקאבס לאחרונה הוא כדרסל שלם, אבל בכל משחק השלם מורכב מחתיכות שונות. ערב אחד שנה למעשה חתיכה ראשית גדולה ושמה קיירי אירוינג, ושאר השחקנים – כולל לברון – מקבלים פירורים, ואין להם כל תלונה. ערב אחד זה לברון המגיע בשצף והוא מהווה את החתיכה הראשית עם פריצות מצויינות לסל (וללא אחזקת כדור מיותרת!), והשאר עושים את חלקם. ערב שלישי זה קווין לאב עם ריבאונדים נהדרים ושלשות מדוייקות. וערב רביעי זה עם לאב המשחק כמספר 5 – האמא של הסמול-בולס – והקאבס נראית כקבוצה נמוכה, מהירה, וקוברת שלשות (כי טימוטי מוזגוב לא הצליח להתמודד עם אנדרה דרמונד ומשחק הפיבוט השמרני/קלאסי שלו…)

חובה להזכיר את ג'יי אר שהוא שחקן חמישייה שאף פעם לא מחפש להיות 'האיש הראשי', אבל תרומתו עם כמה שלשות מהממות תמיד משלימה את החסר לשלם.

עם המשחק החדש של הקאבס שלא משנה לה כיצד "השלם" נבנה, כל זמן שהוא נראה בשלמותו בסוף עם עוד "W", באה הגמישות, השוני, הוואריאציה, והבלתי צפוי במשחקה של הקאבס.  היא מסוגלת לשחק "ביג בול" או "סמול בול" או "בינוני-בול". אני מסופק מאד – למעשה אני בטוח שעל דברים כאלה לא מחליטים – אם יודעים למפרע מי יהיה התורם הראשי לשלם, התורמים הראשיים לשלם, או אם זה ייעשה מקרוב עם כניסות תחת הסל, מרחוק עם שלשות, במשחק עם שני גבוהים, גבוה אחד, או אף גבוה, עם קומבינציה של רחוק וקרוב, או אפילו משחק בו הספסל פתאום לוקח עניינים ליידיו.

נראה לי שנוצרה שם אידיליה בין השחקנים, ובין השחקנים והמאמן, וזריקת המגבת של שומפארט הוא פרט שטיירון לו אפילו לא שם אליו לב. בואו נהיה כנים: למה שקבוצה כמו הקאבס תרגיש נוח עם מאמן יהודי מישראל שבא מתרבות שונה, ולא שייך ל-BROTHERHOOD?

לא נעים לשמוע, אבל עם טיירון לו הכל נראה ומרגיש טבעי יותר, ונראה שהקבוצה עלתה על דרך המלך.

אני בטוח שמשחקה של הקאס ישתנה ממשחק למשחק, ואפילו כמה פעמים בתוך משחק אחד. מה שהיא הוכיחה לי זה שהיא מוכנה להכל. לכל סוג של בול!

2. הת'אנדר חייבת להכניס את קאנטר לחמישייה

האם מישהו יכול להסביר לי – כשאני כותב 'מישהו' אני מוציא מהכלל כמובן רפי הבנה כסמיילי והייט אשבורי שרק מעכירים את דעתם של גולשים בני 12 עם השטויות שלהם – מדוע אנס קנטר משחק 22.5 דקות למשחק במקום להיות בחמישייה של הת'אנדר?

בדקות האלה (מלבד משחק הערב שאני לא מחשיבו בגלל פציעה בעקבו ודקות מעטות ששיחק) הוא קולע 17.8 נק' בפלייאוף עם 8.8 ריב'. נגד דאלאס הוא עשה יותר נזק במשחק החמישי מקווין דוראנט. הוא ביג-מן שניחן בעבודת רגליים של רקדן באלט, ודיוק ידיים עם טאץ' של יהלומן.

הבעייה שלו – כמו הבעייה של קווין לאב – היא שיצא עליו מוניטין של שומר גרוע, וביל דונובן שחונך על השטאנצה של שאר מאמני ה-NBA לא נותן לו לשחק בגלל זה.

אז הסבירו לי את הילך המחשבה של דונובן שנניח ששחקנו של קנטר קולע שני סלים שסרג' איבקה או סטבן אדאמס היו אולי מונעים  – שימו לב למילה "אולי" – אבל באותן דקות על הפארקט הוא קולע 6-8 סלים שאדאמס בחלומותיו הוורודים ביותר לא היה קולע. אותו דבר אני יכול לומר על איבקה שהפסיק לייצר נקודות. אז מה שווה יותר? שני מינוסים (עם המילה 'אולי) או 5 או 6 פלוסים?

אבל מדוע אני שואל אתכם, כשרובכם חושבים בדיוק כמו ביל דונובן, הווה אומר "הוא מגן מחורבן"? הרי גם רפי ההבנה כאן לא היו נותנים לו יותר דקות. אז להזכירכם שבמשחק השלישי קנטר עשה מספר על דאלאס כשקבר 12 מ-13 זריקותיו. כשנוביצקי קלע סל די קל כשקנטר שמר אותו ביל דונודן צרח "TIME” ורצה להחליף את קנטר. ווסטברוק הגיע לאוזנו של ביל דונובן ואמר לו 'JUST COOL IT', ומנע את החילוף.

נגד הספארס משך העונה קנטר היה האיש תחת הסל שעשה עבודת מחשבת נגד טים דנקן, ובעיקר בוריס דיאו כשהוא קולע 15.8 נק' ו-14.8 הורדות ב-27.9 דקות. מוטב שביל דונובן בעל התסרוקת היורמית ביותר בעולם המערבי יזכור זאת. יש לו את השחקן שרבים מאמינים שהיה צריך להיבחר כשחקן הששי של הליגה, ולא ג'מל קרופורד, ורק איתו עם דקות רציניות מאד הם יצליחו לעבור את הספארס.

3. קווין אולי מעוניין לאמן את הלייקרס

מארק מדינה Mark Medina מהלוס אנג'לס דיילי ניוז מדווח בעתון הבוקר שסוכנו של קווין אולי, מאמנה של יוקון זה חמש עונות כמחליפו של ג'ים קלהון עם הצלחה מסחררת של 44-97 ואליפות מכללות אחת, מעוניין מאד להיות המאמן הבא של הלייקרס.

אלה המכירים אותו טוענים שהוא יהיה מאמן אידיאלי בגלל יכולת התקשורת שלו עם שחקנים מכל הסוגים והרמות. הוא יכול להיות בעל יד קשה, והוא מסוגל להיות רך ומבין. נאמר עליו שהוא "מאמן של שחקנים".

אחת הסיבות לרצונו לעזוב ג'וב חלומי כפי שיש לו ביוקון היתה האבידה של חברו הטוב, האתלטיק דירקטור של יוקון וורדה מנועל שקיבל את הג'וב באוניברסיטת מישיגן, ג'וב המכללות הידוע כמספר אחד מכולם.

4. חמישיית הלייקרס של כל הזמנים

 

 

 

5. בעקבות הצלחתו המסחררת של אייזיה תומאס, מי הם 10 הגמדים של כל הזמנים?

האתר פאנטראסט ערך שאלון בעקבות הצלחתו של אייזיה תומאס של כל הפוינט גארדים 6' או פחות (1.83 מ'). הכנסתי את 10 עד 6. האתגר להיום הוא להשלים את ה-4, 3, 2, והגמד הגדול מכולם!

10. אירל בויקנס

9. נייט רובינסון

 

 

8. דיימון סטודמאייר

7. אברי גונסון

6. ספאד ווב

5. פרד סקולרי (לפני זמני)

 

 

 

אתגר: סיימו את הרשימה (4, 3, 2, 1) בתגובות.

תשובות מחר.

6. ג'סטין אנדרסון נוחת בכוונה על פרצופו של ווסטברוק במשחק הערב

מלוכלך!!!

7. קודם הגניבה הנהדרת, אח"כ הריקוד של קמרון פיין!

       

*

*

 

 

8. אפילו כשוולקר הכוכב, ג'רמי לין הוא תמיד המצית – SPARK!!!

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. יש לי הרגשה שאדאמס יותר עוזר לראס ו KD לעשות נקודות ע"י תנועה וחסימות בגלל זה הוא הוא משחק איתם וקאנטר נכנסב עם וייטר כי הוא מסוגל לנקות את הנקודות לעצמו ואז הוא גם שומר על שחקני ברכב שני

    1. אני דווקא די מבסוט.
      אני לא קורא את כל האתרים שיש (עבודה, ילדים… כאלה…) ומאד משמח אותי שמנחם אוסף עבורי מאתרים אחרים.
      זה שהוא הרבה פעמים טועה ואני צודק…. נו…. גם עם אשתי זה ככה 🙂
      לא נעים לך פה ?
      לא נחמד לך פה ?
      אתה מעל גיל 18 ?
      אם ענית "כן" על שלוש השאלות אתה מוזמן לפרוש כנפיים ולעוף.
      מפה.
      אם אתה מתחת ל 18 אז תבקש מההורים שלך שיפתחו לך את האינטרנט גם לאתרים אחרים ושיחסמו לך את האתר הזה, שלא תתפתה להכנס ושלא נקלקל את נפשך המתפתחת.
      אני חושב שזה יהיה רק טוב עבורך לתרגל את האנגלית שלך באתרים ה"מקוריים", לא משנה בן כמה אתה.

      ומילה למנחם – אתה טועה ומטעה. אבל אנחנו מעדיפים את זה על צודק ומוביל בדרך הישר.
      בשביל זה יש בני זוג.

      כואב על קארי וכריס פול. באסה.

    2. יש כמה סוגי קנאה בחיינו המצחיקים:

      1. קנאה חיובית (קנאת סופרים תרבה חכמה)
      2. קנאה חיובית מינוס (רוצה משהו חומרי שיש למישהו אחר, כמו ילד שרוצה צעצוע שיש לחבר שלו, אוטו כמו של השכן ובלה בלה בלה) לצרכי סיפוק.
      3. קנאה שלילית – בא למישהו על חברה של חבר שלו או יותר גרוע, אשת איש
      4. קנאת שטן הגרועה מכולם והיא – רע לי שטוב למישהו אחר. לא רוצה כלום, פשוט רע לי שטוב לו.

      אתה נופל בקטגרוייה שטנית. בדוק דרכיך פן תאבד!
      לעולם לא אבין יצורים כמוך שמטנפים סתם בלי סיבה.
      קוראים לזה שנאת חינם.

      חג שמח לכולם

  2. באתגר הגמדים אני שם את טייני ארציבלד בטופ.
    לגבי קנטר, הסיבה הכי טובה להעלותו מהספסל היא שיש לך את דוראנט וראס בחמישיה שיעשו התקפה, וקנטר יכול לבוא יותר לידי ביטוי כשהוא עולה מהספסל ומשחק בין היתר מול שחקני ספסל. לדעתי הקליפרס צריכים להתחיל להעלות את בלייק מהספסל גם כן. תחשבו על בלייק משחק מול שחקני ספסל..

  3. ברץ הפעם אינך צריך לדחוף את אפך, אתה עושה לו נזק מול
    המראה ששמתי למנחם, כך כותב בן 18? בד"רכ אתה בסדר.
    הרי בעבר ירדת על מנחם והוא אף התנצל,
    מנחם חייב לקבל משוב שלילי בשביל לשפר את עצמו, אם אתה חבר
    אמיתי של מנחם או איכפת לך ממנו, תגיד לו את האמת, הרי הוא ירד
    בגסות ובשפה לא ראויה, כתבתי בשפה יפה
    על כולנו, ומגיע לו שיבין שהוא בתקופה רעה מאד כדי שיוכל להשתנות,
    ההגנה עליו תעשה לו רע ותשים מסך וערפל על האמת,
    למכור את המיניות של בני משפחתו בשביל תאווה פירסום שלא יודעת
    גבול, ועוד נבואות שמשתנות כפטריות לאחר הגשם,
    כל זאת עם האשמות אחרים.

    1. תודה לך, אלוהי הביקורת שירדת ממעל ונתת לנו ביקורת. מה זה מנחם חייב לקבל ביקורת? מי אתה שתשפוט וליתר דיוק, מי אתה בכלל טרול אנונימי שתרעיל את האתר?
      מנחם לא מכר אף אחד. רובנו מאוד אוהבים לקרוא את התוספות הקטנות על המשפחה שלו ועל החיים האישים שלו וגם התמונות של האירועים המשפחתיים שלו מעניינות וזה מנ שגורם לאתר להיות קצת משפחתי ואף מבער קוראים נוספים ומגוונים כמו בחורות ומבוגרים יותר.בקיצור, ביי גבר לך לוואלה.

  4. מעולה תודה!
    קווין אולי לדעתי יכול להתאים לבנייה מחדש. לא מכיר יותר מדי אבל מאמן שעבד במכללות וזכה שם באליפות לא יכול להיות רע!
    דרך אגב מאמנים מהמכללות שעשו שם משהו בדרך כלל מאוד מעורכים…
    לגבי לברון – ״למעשה הדקות הרעות היחידות נשארו אלה הן הדקות בהן לברון עדיין מתמזמז עם הכדור״ – למעשה הוא יעשה את זה עד הגמר ובגמר יעשה את זה עוד יותר ולכן זו בעיה גדולה!

  5. להתווכח עם טרול באינטרנט דומה להאבקות בבוץ עם חזיר….
    באיזשהו שלב אתה מבין שהצד השני אשכרה נהנה מזה 🙂

    1. נכון, בגלל זה תמיד אפשר למחוק את התגובות שלו. להעביר ביקורת, גם אם היא שגויה, זה בסדר גמור, לומר את מה שאמר על משפחתו של הדוקטור זה פשוט מלוכלך

  6. הורנטס נהדרים, אני מספמפט מאוד את לין מאז שדרך כוכבו, ואף פעם לא הבנתי למה ירדו עליו ואמרו שהוא אוברייטד וגרידי – שחקן חכם שנותן את הנשמה ומצד שני בטוח בערכו ומשיג את החוזה הכי טוב שהוא יכול – מה הבעיה בזה בכלל? והשילוב העונה עם ווקר זה יוצא נהדר.

    1. מסכים
      הייתה ללייקרס הזדמנות להחתים או
      ו וגם את בייזמור מאטלנטה
      ככה זה שלא חושבים כמה שנים קדימה

    1. 1. לייקים זה בפייסבוק. פה זה תגובות. אני חושב שאתה מתבלבל.
      2. עברתי שוב על הכתבה ולא מצאתי איפה מנחם מנצל את המיניות של בנות משפחתו.
      3. על איזו תהום אתה מדבר. אתה בטוח שאתה באתר הנכון ?
      4. אולי אם היית צודק מישהו היה מסכים אתך, אבל מכיוון שזה לא קורה, אז בתור חבר אמיתי אני מנסה להציג בפניך את מגרעותיך ומבקש שתבצע בדק בית.

    2. תקשיבי חמודה, הזזתי את הכדורים הכחולים הבוקר כשהוצאתי את הכבשה שלך, וכנראה שכחתי להחזיר כי היא חירבנה וניקיתי אחריה והראש היה מלא באדים של לאבו-קליר בניחוח אפרסק..אז תשימי לב שעכשיו הם על השידה הישנה של סבתא ליד האוסף של ראשים של בובות בראציות שלך ואל תשכחי לקחת..יום נפלא!

  7. מנחם היקר,
    על כל תגובה יש עשרות קוראים שקטים (כמוני) שנכנסים באדיקות לאתר כמעט כל יום לקרוא את הטורים שלך ושל שאר הכותבים.
    אישית המעורבים מאוד מעניינים אותי ותודה שאתה אוסף את החומר עבורנו!
    האתר שלך הוא אחד האתרים עם הערך המוסף הכי משמעותי מבחינתי.
    זכותך המלאה להביע את דעתך. מה גם שלדעתי לשמוע את דעתו האמיתית (ללא עורכים ומצנזרים) של מומחה ובעל ניסיון כמוך מלמדת אותי המון ומוסיפה המון צבע וייחודיות לאתר. (שים לב, לא רשמתי שאני מסכים איתך, לפחות לא בהכול)
    יישר כוח והמשך בדרכך!!

  8. לגבי OKC וקאנטר – אני גם חושב שהוא עושה עבודה נהדרת ויכול אולי לקבל עוד קרדיט, מצד שני אני לא בטוח שחייב להיכנס לחמישיה. אני חושב שדונובן מנצל אותו לא רע בכלל ומקבל תפוקה מעולה. אני בטוח שדונובון ימשיך לתמרן איתו היטב. OKC יכולים לעבור את הספרס ויהי לו תפקיד מפתח בסדרה הזאת.

  9. 1. הקאבס משחקים מצוין והסיבה היא כמובן לברון ג'יימס שהגיע מוכן ובכושר לפלייאוף הזה. באמת נראה לך, מנחם, שבלי ג'יימס הם מגיעים כל כך רחוק. ארווינג ולאב נהנים ראשיים מהנוכחות של השחקן מספר 1 במזרח. וכן, לברון הבין שהוא צריך לתת מרווח לפעולות של ארווינג ולאב. עדיין לברון הוא האיש שם.
    2. קנטר שחקן מצוין, ומתחילת העונה אני טען שלא משתמשים בו מספיק. אבל לחמישייה הראשונה אדאמס הוא אידיאלי. אדאמס נע בלי כדור, מספק חסימות ותנועה ללא כדור, האסל רציני, מה שקנטר לא עושה. כלומר אדאמס מתאים יותר לשחק לצד ווסטברוק ודוראנט וקנטר לעומתו יסתום את הצבע. קנטר מצוין לחמישייה השנייה שם הוא אמור להווה אופציה ראשית או משנית במידה ודוראנט או ווסטברוק על המגרש.
    3. קווין אולי מאמן טוב מאוד וכדאי לו לנצל את הטרנד של החתמת אמנים מהכללות בשכר גבוה.

  10. מנחם, מי שקולע יותר הוא לא בהכרח שחקן יותר טוב או יותר מועיל.

    אני לא חושב שיש מאמן בNBA שהיה מעדיף את קאנטר על פני איבאקה, למרות שזה בכלל לא הדיון.
    יש הרבה פרמטרים נוספים, כמו הגנה, משמעת טקטית, משחק קבוצתי וכו'.

    ככה או ככה קאנטר לא מפחיד את הספארס.

  11. קאנטר בקבוצה השנייה לא בגלל ההגנה. כלומר, גם בגלל ההגנה. אבל גם בגלל ההתקפה. בקבוצה שגם ככה לא מואשמת בקבוצתיות יתר, עוד שחקן על המגרש שרואה את הסל לפני כל דבר אחר שקיים, יתקיים או עומד בצד ומנופף בידיים בקצב שגורם לו לרחף מעט מעל השומר שלו (שנמצא שני מטר משם), זה קצת יותר מדי.

  12. איזה קטע שהקליפרס לא יהיו בגמר המזרח, אלא גם לא יעברו סיבוב?

    מנחם, נוסף על זה שהבחירות שלך לא פוגעות, הצלחת גם לנחס את הקליפרס. בלי פול וגריפין הם לא מנצחים את הלייקרס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט