חם מהתנור: ווטסון המאמן הקבוע של פניקס**קרופורד השחקן השישי/רועי ויינברג

ארל ווטסון יהיה המאמן הקבוע של פניקס

פניקס סאנס הודיעה שארל ווטסון יהיה המאמן הקבוע של הקבוצה בעונת 2016/17. ווטסון שימש כמאמן זמני בפניקס במהלך העונה, לאחר פיטוריו של ג'ף הורנסק, והוא ניצח 9 משחקים מתוך 33 (27.3% הצלחה, אחוז ההצלחה השני הנמוך ביותר בתולדות המועדון).

מנג'ר הסאנס, ראיין מקדונו, אמר כי "ארל עשה עבודה טובה מאוד עם הקבוצה שלנו העונה. המנהיגות הטבעית שלו, לצד יכולתו להתחבר ולהמריץ את השחקנים בלטו לאורך הזמן המשותף שלנו בפניקס. אנחנו נרגשים לראות מה הוא יעשה עם סגל בריא אחרי קדם-עונה של הכנות".

דווח כי נשקלו מועמדים כסטיב נאש, דן מארלי ולוק וולטון למשרה, אך לא ידוע האם התקיימו מגעים עם מועמדים נוספים. ווטסון בן ה-36, אשר רואיין פעמיים לפני מינויו לתפקיד המאמן הקבוע, חתם על חוזה תלת שנתי וככל הנראה צוותו של ווטסון ישאר עמו בסאנס. שחקנים רבים תמכו בווטסון במסגרת פגישותיהם עם ההנהלה בקשר לזהות המאמן הראשי הבא של פניקס.

*

 

ג'מאל קרופורד השחקן השישי של העונה

השחקן המבוגר ביותר שזכה בפרס (בגיל 36). קרופורד בדרך לסל.

היום (ג') אחר הצהריים פורסם כי ג'מאל קרופורד מהקליפרס כזוכה בפרס השחקן השישי של העונה. קרופורד הפך לאיש הראשון בהיסטוריה שזוכה בפרס 3 פעמים (זכה בו ב-2010 וב-2014) והוא הצטרף לדטלף שרמפף, ריקי פירס וקווין מקהייל בתור מי שזכה בו פעמיים עם אותה קבוצה (ב-2014 הוא זכה במדי הקליפרס, ב-2010 במדי אטלנטה). קרופורד הוא היחיד שזכה בפרס עם קבוצות שונות (קבע זאת ב-2014).

קרופורד שיחק העונה 79 משחקים, 74 מתוכם על הספסל ותרם 14.2 נקודות (40.4% מהשדה, 34% מהשלוש, 90.4% מהעונשין) עם 2.3 אסיסטים ב-27 דקות למשחק. קרופורד זכה ב-51 הצבעות למקום הראשון ו-341 נקודות (5 נקודות להצבעה למקום הראשון, 3 לשני, 1 לשלישי). למקום השני הגיע אנדרה איגודלה עם 34 הצבעות למקום הראשון ו-288 נקודות, ולמקום השלישי הגיע אנס קנטר עם 182 נקודות ו-19 הצבעות למקום הראשון.

חברת קאיה, הספונסרית של הפרס, הודיעה כי הוא יקרא מעכשיו "פרס השחקן השישי על שם ג'מאל קרופורד". בכך קרופורד מצטרף לביל ראסל, ג'ק טווימן ומוריס סטוקס כשחקנים אשר פרסי NBA אישיים נקראים על שמם.

*

מינסוטה טימברוולבס ראיינה את ג'ף ואן גנדי (מאמן ניו יורק ויוסטון בעבר) וטום ת'יבודאו (מאמן שיקגו לשעבר) בקשר למשרת המאמן הראשי ונשיא פעילויות הכדורסל של המועדון. לפי מקורות, ת'יבודאו, מאמן השנה בעבר (2011) אשר שימש כעוזר מאמן במינסוטה בין 1989 ל-1991, מרגיש בנוח בקשר למגורים בעיר ומעוניין מאוד במשרה. ת'יבודאו סירב לראיון לתפקיד מאמן סקרמנטו, קבוצה נוספת שחפצה בשירותיו. מאמן גולדן סטייט לשעבר, מארק ג'קסון, צפוי להתראיין בקשר למשרה בימים הקרובים.

*

מאמן גולדן סטייט ווריורס, סטיב קר, הודיע כי הוא יתן ללוק וולטון, עוזרו שתפקד כמאמן זמני במשך המחצית הראשונה של העונה, רשות להתראיין לכל קבוצה שתרצה בכך. קר הוסיף כי אף קבוצה לא ביקשה ממנו לראיין את וולטון. דבר זה עומד בניגוד לדיווחים על שיחה בין נשיא הניקס, פיל ג'קסון, לוולטון. השיחה הוכחשה גם ע"י ג'קסון.

*

ה-NBA קנסה את מאמן דטרויט, סטן ואן גנדי, לאחר שהעביר ביקורת פומבית על השופטים במסגרת ראיון במהלך הפסד קבוצתו לקליבלנד במשחק הראשון בין הקבוצות (101-106). ואן גנדי ישלם לליגה 25,000 דולר.

*

בראדלי ביל, שחקנה של וושינגטון וויזארדס שיהיה שחקן חופשי מוגבל בקיץ, אמר כי הוא רוצה לחתום מחדש בוושינגטון. מתוקף היותו שחקן חופשי מוגבל, וושינגטון תוכל להשוות כל הצעה שתרצה על הגארד שקלע העונה 17.4 נקודות ב-55 משחקים.

*

מלך הסלים של הליגה, סטפן קרי, בספק למשחק הבא בין קבוצתו, גולדן סטייט ווריורס, ליוסטון רוקטס במסגרת הסיבוב הראשון של הפלייאוף. קרי פספס גם את המשחק השני בין הקבוצות, והוא מתמודד עם פציעות בקרסולו וברגלו. לא ידוע האם קרי יחזור כלל לשחק בסדרה, אותה מובילה גולדן סטייט בתוצאה 0-2. מאמנו של קרי, סטיב קר, אמר כי הבריאות של שחקנו יותר משפיעה על ההחלטה האם לשתפו מאשר מצב הסדרה.

*

סקרמנטו קינגס צפוייה לראיין את מייק וודסון, עוזר מאמן הקליפרס, בקשר למשרת המאמן הראשי של הקבוצה. וודסון אימן בעבר את הניקס וההוקס, והגיע איתן 3 פעמים לסיבוב השני בפלייאוף ולמאזן של 365-315 (48% הצלחה). וודסון שיחק במשך 4 שנים בסקרמנטו, והיה חלק מהשחקנים אשר עברו עם הקבוצה מקנזס סיטי לסקרמנטו במהלך שנות ה-80.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 26 תגובות

  1. לבחור את ג'מאל קרופורד לתפקיד השחקן השישי השנה זה כמו לבחור בבילי קריסטל להנחות את האוסקר. כן, הוא הטייפ-קאסט של איך שהטיפוס הזה (שחקן שישי/מנחה האוסקר) צריך לתפקד, אבל הוא בחירה שגרתית וצפויה. לא יכלו למצוא מישהו יותר טוב?

    1. עם חסן ווטסייד היה מתחיל על הספסל ללא ספק שהוא היה לוקח את התואר אך כשזה המצב המתחרה היחיד שנותר הוא לין הלא יציב ולכן התואר הלך לקרופורד.

      1. אני מסכים איתך שאם וויטסייד היה זמין לבחירה (פתח את רוב משחקיו העונה) הוא היה נבחר, אבל היו עוד מועמדים ראויים. יש את לין, איגודלה, קנטר ואפילו וויל ברטון שאם היה מסיים בפלייאוף היה זוכה. לא בטוח שקרופורד עדיף על כל אלה.

    2. +10 לרועי
      זאת הבחירה הצפויה והשבלונית. תאכלס השחקנים השישיים השנה לא היו יציבים . קרופןרד זה בחירת מחדל כי גם לו היו תקופות פחות טובות.

  2. לא יודע למה, קשה לי עם קרופורד. יש לו היסטוריה חיובית ואני זוכר לו נשכחות אבל משהו במשחק השכונתי מעט שלו מפריע לי בעין, וזו באמת בחירה צפויה מדי.

    הבעיה שאני לא מצליח לחשוב על מישהו אחר.

    העניין הוא, שאם כל השישיים העונה סבלו מחוסר יציבות, צריך לדעתי לבחון את המועדים לאור זה ולתת ״פקטור״ התעלמות מהנתון הזה כדי לבחור את המועמד המתאים.

    כי באותה מידה אפשר גם לבחור את לין, בראה ועוד כמה מפציעים מאוחרים או זמניים.

      1. קודם כל נתחיל מהעובדות: קרופורד שיחק 23 משחקים במדי אטלנטה ב-2009 ו-2010 בפלייאוף והיה מעולה.

        עכשיו נגיע לפרשנות-72.5% מהזריקות ל-2 ו-93.4% מהזריקות ל-3 של קליי באו משלשות. ברגע שעוצרים את מוליכי הכדור המרכזיים של הווריורס, קרי וגרין, קליי הרבה פחות אפקטיבי. הוא מתקשה בליצור לעצמו מצבי זריקה ולכן לא בטוח שצריך לשים עליו את השומר הכי יעיל שלך שימנע ממנו ליצור זריקות. אבל כן צריך שומר ערני שישים לב לשנייה שהוא מקבל בה את הכדור ויקפוץ עליו, כי האיש מכונת קאץ'-אנד-שוט.

  3. איך בארקלי תמיד אומר, we reward winning
    הפרס הזה, כמו כל הפרסים כולל אולסטאר, הוא לא פחות קבוצתי מאש אישי בנבא. זה אומר שתמיד יקחו מהקבוצות המנצחות את הזוכים, וכדאי ששחקן מקבוצה חלשה ייכנס, הוא צריך להיות מיוחד ממש..

  4. אני הייתי הולך דווקא על אוון טרנר מהסלטיקס…
    ולג׳ף ואן גנדי יותר ממניסוטה אולי מתאימה סקרמנטו, הוכיח בעבר יכולות להסתדר עם מקרי ראש בניקס כמו Lj או לטרל החונק, נראה לי בין המאמנים היחידים שעולים לי לראש להסתדר עם רונדו וקאזינס ולהתפס כסמכות מספקת עבורם.

  5. ת'יבודו לא רוצה להתראיין לסקרמנטו… אפילו הוא מבין שאין ביכולתו להפוך את מקרי הראש שם לקבוצה שומרת. הוא מבין שאין מה לביכנס למיטה החולה שם.
    לדעתי כל מי שתבחר בתיבודו תרוויח וזה יופי של מינוי, אם וכאשר, למינסוטה.
    לגבי סקרמנטו, אולי הם באמת צריכים איזה "נביא" כמו מארק ג'קסון שימרח אותם בקשר לכך שהוא מביא את הבשורה… בכל אופן ג'קסון גם היה זה שהפך את ג"ס מקבוצה טובה לקבוצה שפשוט נמצאת צעד לפני האליפות (אליה הגיעו עם השינויים של קאר). ככה שלג'קסון יש "קייס" טוב בקבלת קבוצות מוכשרות.
    בראדלי ביל צריך לקוות שבריאותו לא תהפוך לו לרועץ בקשר לחוזה הבא שלו. הוא הוכיח שהוא פוטנציאל גדול אבל שביר בצורה בלתי רגילה.
    מעניין לראות אם ג'ף ואן-גנדי יקבל קבוצה, סה"כ מדובר במאמן טוב (לפי ההיסטוריה והאח) אבל באחד שהיה "מחוץ למשחק" הרבה זמן.

  6. ווטסון הוא בחירה לא רעה לתפקיד המאמן הראשי של פניקס. לא יצטרך שום תקופת חפיפה או משהו ויוכל להמשיך תהליך די טוב (ווטסון עם 9 ניצחונות ב-21 המשחקים האחרונים שלו כמאמן פניקס, מאזן סביר לקבוצת תחתית) שהתחיל בסאנס. בחירה לא רעה של מקדונו.

  7. אהבתי את התפקוד של ווטסון כמאמן השנה, אבל צריך להכיר בכך שזו למעשה הכרזה על כך שהסאנס לא הולכים ללכת חזק על אף אחד מהפרי אייג'נטס המשמעותיים ומתכננים על עוד שנת לוטרי והתפתחות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט