פריוויו לערב האחרון של העונה הרגילה / יונתן שגב

זהו. העונה נגמרת. נראה כאילו היא רק התחילה – לפחות לי – והגענו לשלב אחד לפני האחרון. הפלייאוף. 16 קבוצות ברות יכולת ובנות מזל יעפילו לפלייאוף, כשכמה כבר יכולות לקנות מראש כרטיס הביתה.

הערב יקחו חלק לא פחות מ-28 קבוצות במשחקים. פרט לאוקלהומה סיטי והניקרבוקרס – שכבר סיימו את העונה (הרגילה במקרה של הת'אנדר) – כל הקבוצות ינעלו את מאזנן היום.

שני דברים שברצוני להגיד לפני שאנו ניגשים לעסק; ראשית, המשחקים היום מתקיימים בשני זמנים שונים: המזרחיים והטקסנים בשעה 3:00 שעון ירושלים והמערביים הרחוקים בשעה 5:30 – אין את הגיוון הרגיל בשעות ובהתאם הפריוויו לא מסודר כל כך בסדר כרונולוגי.

מה שמוביל אותנו לדבר השני – הפרדתי את המשחקים לשלוש קבוצות שונות לפי רמתם/רמת העניין בהם. הפירוט בהתאם. תרגישו חופשי לחלוק.

בואו נתחיל.

 

5:30 גולדן סטייט ווריורס (9-72) – ממפיס גריזליס (39-42)

אז יש שיגידו שהשיא של הווריורס הוא רק אנקדוטה – קוריוז – ולא היה שווה להשיגו. אני אומר שיכול מאוד להיות שאפילו במחירה של אליפות היה שווה להשיג את השיא.

אני שואל אותכם קומראדים: מי הייתה האלופה של 2009? 2005? 2002? 1999?

אז אני מניח שרובכם זוכרים, בכל זאת – אנחנו עכברי הופס רציניים –  אך קוראים של אתרי ספורט אחרים בוודאי לא יודעים לענות על זה. שיא הניצחונות? אין ספק. שיקגו של ג'ורדן. ככה זה – אלופה יש כל שנה – מי מרשימה יותר ומי פחות – אך לשבור שיא של 20 שנה? זה קורה רק כל שני עשורים פחות או יותר. ועוד איזה שיא! שיא הניצחונות בעונה! לא שיא סלי העונשין במשחקי חוץ בבאק טו באק בחודש פברואר. ה-שיא!

כל זאת לא אומר שגולדן סטייט לא תצא עם טבעת לשים גם על אצבע נוספת. כרגע הם הפייבוריטים שלי ובכלל.

ממפיס? בתסריט הריאלי ביותר הגריזליס מסיימים במקום ה-7, ומטוטאים בסוויפ מול הפלח וצאן מרעיו. למרות שפארמר יכול להיות מצ'אפ רציני לפארקר (יש להם כמעט אותו שם אפילו! הבדל של אות – חוץ מזה, אותו שחקן…)

תיאורטית, אם הם מנצחים את גולדן סטייט, באוקלנד, עם כל הפצועים, כשהווריורס צריכים את הניצ' היחיד לשיא, אז הם מצפים להפסד של דאלאס נגד ס"א ומחליפים אתם מקום.

בכל זאת, צריך לזכור שבמפגש האחרון של הקבוצות גולדן סטייט ניצלה בעור שיניה + כמה החלטות שיפוט מפוקפקות (אני ראיתי את המשחק והאמנתי שהכל היה כשר, אך לא אתווכח עם מי שאומר אחרת) כשניצחה בנקודה בודדת.

הלילה זה לא יקרה, כשהווריורס יתחילו עם החגיגות ברבע השלישי. גולדן סטייט 9-73. 

 

 

3:00 בוסטון סלטיקס (34-47) – מיאמי היט (33-48)

זה המשחק שישפיע הכי הרבה על המאבק של מקומות 3-6 במזרח. אם מיאמי תנצח (בהנחה שאטלנטה ושארלוט מנצחות את משחקיהן) הדירוג יהיה כזה:

3. מיאמי

4. אטלנטה

5. שארלוט

6. בוסטון

מה שאומר גם שניצחון של ההיט יוביל לכך שאנחנו נראה עוד מהמשחק הזה – לפחות ארבע פעמים (אם אתם שואלים אותי זה לפחות 6 פעמים). לעומת זאת, אם בוסטון מנצחת אז העלילה מסתבכת. (שוב, אני מניח שההוקס וההורנטס מנצחות).

במקרה כזה המקום ה-3 הולך אוטומטית לאטלנטה, כששלוש הקבוצות האחרות נמצאות במאזן זהה של 34-48. בדיקה קצרה בבאסקטבול רפרנס הראתה שמי שמחזיקה בשובר השיוויון היא הסלטיקס, בפער, כך שהיא תגנוב את המקום ה-4 במצב הזה. שארלוט ומיאמי נמצאות בתיקו במאזן הפנימי, אך להורנטס יש יותר ניצ' על קבוצות במזרח לכן היא תזכה במקרה כזה במקום ה-5. כלומר:

3. אטלנטה

4. בוסטון

5. שארלוט

6. מיאמי

כל זה אומר שיש לקבוצות הרבה על מה לשחק הערב. המון על מה לשחק אפילו. עד עכשיו, ההיט לא הצליחה לנצח את בוסטון העונה, כשהסלטיקס לוקחים דומיננטיות על ההיט עם 0-2 עונתי – כשבשני המשחקים הניצ' היו בספרות כפולות.

האם ההיט תנצח דווקא בפעם החשובה ביותר?

הראש אומר בוסטון, אך איכשהוא הבטן לוחשת מיאמי. ההיט ב-3. לבוסטון תהיה הזדמנות לנקום בסדרה.

 

 

5:30 לוס אנג'לס לייקרס (65-16) – יוטה ג'אז (41-40)

הלייקרס כבר עם הפנים לעונה הבאה. דיאנג'לו, רנדל, קלארקסון ועם קצת מזל מהגרלת הלוטרי (הבחירה חייבת ליפול בין שלוש הראשונות בכדי להישאר בל.א) האגמים יוסיפו חבר חדש לגנון של ביירון סקוט.

הג'אז לעומת זאת, עדיין חולמת על הפלייאוף, אך הם יזדקקו לבעיטה רצינית בדלי של יוסטון ושהארדן יאבד את הראש והכדור בכדי שזה יקרה. הסיטואציה לא מורכבת: ניצחון של הסטוקטונים לשעבר + הפסד של יוסטון = יוטה בפלייאוף. כל דבר אחר = הרוקטס בפנים ויוטה בחוץ.

גדולות ונצורות (גיא, אני זורק כאן ביטויים כמו שקארי מעיף שלשות – אם העפתי מאזור החצי ופספסתי לחלוטין את הטבעת אתה מוזמן לתקן עם איזה פולו דאנק) צופו מיוטה בתחילת השנה, או לפחות שיעפילו לפלייאוף.

אז יש את התירוץ של פציעתו של דאנטה אקזום, אך אם נהיה כנים זו לא תהיה הסיבה שהג'אז לא יעפילו לפלייאוף.

הסיבה היא שהם פשוט נוראיים במשחקים צמודים וברגעי הקלאץ' הרגליים רועדות, היתרונות נחתכים והקמבאקים נגדעים: יש להם את הפרש הסלים ה-10 בטיבו והמאזן ה-20 בטיבו. מאזנם במשחקים של עד 5 נק' עומד על   16-10, כשהם הפסידו 28 פעמים בחד ספרתי לעומת 16 ניצ'. חבל, אלו 28 הפסדים שאפשר היה לנצח כמה וכמה מהם.

זה אומר – אם לא שמתם לב – שהג'אז הפסידו 13 פעמים בלבד בעונה בדו ספרתי, מרשים ביותר. ללייקרס, למשל, יש 43 כאלו.

הג'אז לא ישפרו את הסטט' הנ"ל. כי הם ינצחו ב-20. 

 

3:00 סקרמנטו קינגס (48-33) – יוסטון רוקטס (41-40)

הקינגס צריכים את הניצחון הזה כמו שבני ישראל צריכים 40 שנה במדבר – לא ממש.

האם זה אומר שהם יפסידו? לא בהכרח. לרג'ון רונדו, הרכז הפותח של הקינגס, יש ספורט חדש – להרוס לקבוצות את הסיכויי להעפיל לפלייאוף. אז עם דאלאס זה לא הצליח לו, אולי עם הרוקטס הוא יעשה עבודה טובה יותר. ואולי לא…

קאזינס בחוץ (מה שמוציא עוד ראש חולה ממיטה שעדיין לא חסר בה חולי), קארל עדיין עימנו כך שלא חסר בעיות אצל ה"מלכים". אך זה לא משנה. כי ממש לא אכפת להם. או שכן?

למי שבטוח אכפת זו יוסטון. הרוקטס רוצים להתנחם בעונה המסויטת הזו בלחטוף סוויפ מגולדן סטייט בסיבוב הראשון. ולחשוב שבעונה שעברה הקבוצות נפגשו בגמר המערב וההארדנים הקשו באופן יחסי על שוברי השיאים בדרך לטבעת. הטילים הפכו לצל של עצמם. מקסימום כמה 'נפצים' של ילדים המשליכים אותם כי עוד לא ראו את קארי והתמכרו ללוחמים.

בואו נדבר על הארדן:

מצד אחד, שבירת שערורייתית של שיא האיבודים עם 373 כאלו ו-4.6 בממוצע למשחק והגנה שחזרה להיות שערורייתית.

מהצד השני, שיאי קריירה בנק', ריבאונדים ואסיסטים. כמעט ואין שינוי באחוזים.

אז למה, בעצם, הקבוצה התדרדרה כל כך?

הרי הסגל פחות או יותר זהה – הוא היה אמור להיות אפילו עדיף בגלל טיי לוסון, אך לא נדבר על כך – והווארד שיחק כמעט כפול מכמה שהוא שיחק בשנה שעברה. התשובה לדעתי, טמונה בכמה טוב ויעיל היה הארדן בשני צידי המגרש, וכמה הגיע לו לזכות ב-MVP. לאפלטון, עגל וכל שאר אוהדי יוסטון: יוסטון קבוצה מוגבלת. מוגבלת מבחינת כישרון, כימיה, ועוד ועוד. שנה שעברה הארדן הצליח לסחוב קבוצה בינונית וחסרת איזון (עמדות 3-4 פשוט שערורייה כשגם לבברלי נגמר הסוס כרכז פותח לטעמי) למקום השני במערב ולגמר האזורי, עם יכולת נהדרת גם במשחקים צמודים. השנה הוא כבר לא יכל לעשות זאת. הוא קיבל אפילו פחות עזרה – בעיקר בהגנה – וסיים את התחמושת.

ובכל זאת, הרוקטס בפלייאוף ( 5 נק' הבדל). שוב הם צריכים להודות להארדן על כך.

 

3:00 דאלאס מאבריקס (39-42) – סאן אנטוניו ספרס (15-66)

מי היה מאמין. דאלאס, שכל הפסימיסטים כמוני וזעפרני חזינו שהיא לא תגיע לפלייאוף מאיימת עכשיו על המקום ה-5!

בכדי שזה יקרה המאבס צריכים לנצח את ס"א בדרבי הטקסני ולקוות שפורטלנד תפסיד לדנבר. שני הדברים לא סבירים, לכן מרבית הסיכויים שהמאבריקס יסיימו במקום ה-6 (מכובד בפני עצמו) ויתחילו להתכונן לסדרה נגד אוקלהומה.

בכל זאת, הווה נציין כמה מהגורמים להצלחה של דאלאס בשבועות האחרונים: קודם כל – ההגנה. ב-7 האחרונים המאבס סופגים 89 נק' בממוצע למשחק, כשהם מגבילים את היריבות לפחות מ-32% מהשלוש. אם היו עושים זאת למשך כל השנה אז הנוביצקים היו ממוקמים במקום ה-1 בליגה בשתי הקטגוריות.

בנוסף, מוכרחים לציין את לוח המשחקים הבינוני-קל שהיה למאבס בתקופה הזו: פרט לקליפרס, להם דאלאס הפסידה, הקבוצה בעלת המאזן הגבוה ביותר שנגדה הם שיחקו הייתה דטרויט (38-43). שאר הקבוצות היו ממפיס ועוד קבוצות בעלות מאזן שלילי. עם זאת, ההישג הגדול של דאלאס – שכנראה הוא זה שהבטיח סופית את הפלייאוף – היה ניצחון על יוסטון וניצחון נוסף על יוטה.

על ס"א אין הרבה מה להגיד; אחרי שהפסידו לגולדן סטייט בביתם – מה שאומר שהחלום של הרקורד המושלם בבית נגוז – אין יותר מטרות בעונה הזו. אפשר להמר בביטחון של מומי עם פול האוס ביד שפופ יעניק מנוחה לרגליים הזקנות בסגל, כשגם קוואי ואולדריג' עשויים לבלות בחליפות.

מה שיש בטקסס זה שקט תעשייתי לקראת הפלייאוף, כשכל הסיקור התקשורתי אצל הווריורס – כמו שקואץ' פופ אוהב.

פופוביץ' יעלה את החמישייה השנייה, ובכל זאת ינצח באופן מפתיע. ס"א ב-6. 

 

 


 

 

3:00 וושינגטון וויזארדס (41-40) – אטלנטה הוקס (33-48)

כל מה שאטלנטה צריכה לעשות בכדי לקבל יתרון ביתיות הוא לנצח. לא קשה. בטח שהם משחקים נגד הוויזארדס שאיבדו עניין בעונה הזו.

מי היריבה שההוקס תקבל? זה עוד אין לדעת, כשכל האופציות ממיאמי עד לשארלוט כשבאמצע עומדת גם בוסטון פתוחות (אם הם ינצחו אז בוסטון לא תהווה אופציה).

ההוקס, בניגוד ולהפך משנה שעברה, נכנסו לכושר אחרי האולסטאר ועומדת על מאזן של 9-17 מאז משחק הכוכבים. אם מקזזים את הפתיחה הרעה אחרי התקופה הם עומדים כבר על מאזן ממש מרשים של 6-17.

למישהו יש ספק שזה יגמר בסוויפ לקאבס – אם לא לפני?

וושינגטון?

אין מה להגיד, עונה פשוט מאכזבת לג'ון וול וחבריו. הלכו כמה וכמה צעדים אחורה אחרי שדווקא התחזיות ציפו שהם יאיימו על יתרון הביתיות. טוב, חזרה ללוטרי.

אטלנטה ב-8, מבטיחה את יתרון הביתיות. 

 

3:00 קליבלנד קאבלירס (24-57) – דטרויט פיסטונס (38-43)

קודם כל נציין ונדגיש שהמשחק הזה לא משנה לאף אחת מהקבוצות – בכל תסריט של 14 המשחקים של הערב קליבלנד תסיים ראשונה במזרח והפיסטונס תסיים שמינית. ובכל זאת הוא מופיע לפני משחקים של קבוצות שיש להן על מה לשחק עדיין כמו שארלוט או פורטלנד. למה?

א' הוא יותר אטראקטיבי כמובן [גם אם זה היה המשחק שפורטלנד הייתה עולה או לא עולה איתו לפלייאוף לא נראה לי שהוא היה אטראקטיבי בגלל היריבה (דנבר). כמו זה של יוסטון למשל].

ב' מדובר בפרומו – או קדימון אם תרצו – לסדרת הפלייאוף הצפויה בין ה-2.

אז בלי להכביר במילים – כי באמת אין על מה – אנו נחכה לסדרה הזו בכדי לנתח מה יעשה אנדרה דראמונד לצבע של ממפיס ואיך לברון יעשה קירקס לטוביאס האריס. רק להמתין מעט ונוכל לראות את המשחק הזה (לפחות) עוד ארבע פעמים.

בסדרה כמו כאן, קליבלנד מועכת. דו ספרתי. סוויפ. 

 

 

5:30 פורטלנד טרייל בלייזרס (38-43) – דנבר נאגטס (48-33)

מי היה מאמין. בתחילת העונה מרבית התחזיות דיברו על כך ששתי הקבוצות יסיימו עם מאזן דומה – שלא לומר זהה – הקרוב לזה של דנבר. בסופו של דבר הן הפוכות ופורטלנד ממוקמת במקום ה-5 במערב. אני מודה – אותי, הם הפתיעו.

כדי שהקבוצות ישארו הפוכות הבלייזרס צריכים להשיג את הניצחון ודנבר את ההפסד כך שכל אחת תשמור על מקומה בטבלה וחס וחלילה לא תחליף מקום.

זו לא אמורה להיות בעיה לדמיאן "איך שוב לא הזמנתם אותי לאולסטאר" לילארד וסי ג'יי "השחקן המשתפר" מקולום. חבל רק שעל עונה כזו טרי סטוטס לא יקבל את תואר מאמן העונה, אך כפי שכבר אמרנו – לא כל יום שוברים שיא של 20 שנה.

דנבר?

לילה טוב, נתראה בהגרלת הלוטרי.

פורטלנד?

נתראה בלילות הטובים והחמימים של חודש מאי (או לפחות באפריל).

הבלייזרס ממשיכים במסע. ב-13 הפרש. 

 

 

3:00 שארלוט הורנטס (34-47) – אורלנדו מג'יק (46-35)

המשחק האחרון של השחקנים של מייקל ג'ורדן העונה? לא ולא. התרגלתם לראות את ההורנטס מחוץ לפלייאוף? לא עוד!

עם זאת, המקסימום שהם יכולים להגיע אליו הוא המקום החמישי – שיובטח להם בעזרת ניצחון – והם יכולים לרדת למקום ה-6.

אתרגם: הם לא תלויים באף אחד.

במחשבה שנייה אני לא בטוח בזה לחלוטין, מכיוון שבמקרה שההוקס מפסידים הדברים הופכים למסובכים יותר. אז הנ"ל נכון אך ורק במקרה וההוקס מנצחים.

דווקא לשארלוט מאוד קריטי יתרון הבית (72% הצלחה בבית לעומת 43 בחוץ) לכן חבל בשביל הצפון קרוליינים שהם הורידו הילוך לקראת הסוף (מאזן 3-3 ב-6 האחרונים).

אין מה להכביר במילים על המג'יק או עוד מילים על המשחק הזה. שארלוט ב-9.

 


 

 

5:30 פיניקס סאנס (59-22) – לוס אנג'לס קליפרס (28-53)

הדבר היחידי שאפשר להסתכל עליו במשחק הזה הוא בלייק גריפין, שזו הזדמנות נהדרת עבור הקליפרס להכניס אותו לעניינים.

ממוצע של 10 נק' ב-40% מהשדה זה בטוח לעניין. עם זאת, במשחקים האחרונים הוא נראה מעט יותר טוב.

זו ההזדמנות להמשיך לחזור לכושר מבחינת BG32 כי בפלייאוף הקבוצה שלו תהיה צריכה אותו.

הקליפרס ב-15.

 

3:00 טורונטו ראפטורס (26-55) – ברוקלין נטס (60-21)

שאפו לטורנטו על העונה המדהימה שהיא עשתה. באמת.

אבל עכשיו – בפלייאוף – יהיה המבחן האמיתי של הדינוזאורים, כשפחות מגמר מזרח צריך להיחשב לאכזבה בקנדה.

ברוקלין מחכה לדראפט…

אה רגע, אין לה בחירות דראפט. באסה… אוהדי הנטס כמעט מסכנים כמו אוהדי הניקס; המצב הנוכחי של הניקס אולי עדיף והמצב בעתיד גם נראה טוב יותר, אך מישהו רוצה להתערב מי מהשתיים תגיע לשחק ביוני ראשונה? אני שם את כרטיס השחקן של פורזינגיס שיהיה מתישהו שייך למכבי על זה.

ברוקלין ב-3. חסר חשיבות. 

 

3:00 מילווקי באקס (48-33) – אינדיאנה פייסרס (37-44)

שתי הקבוצות היו אמורות לסיים בקרונות האחרונים של רכבת הפלייאוף במזרח. הפייסרס אכן עשו זאת. מילווקי כשלו.

יש כאלו שצפו לבאקס את המקום ה-4 במזרח, אך הכל התמוטט כמו מגדל קלפים והקבוצה של קיד סיימה במקום ה-4 במזרח. מהסוף. אז מדובר על צעידה של שנתיים אחורה לבאקס הצעירים, ששוב מוצאים עצמם עמוק בלוטרי. נראה מה יהיה עם זה.

הפייסרס יכולים דווקא להתגאות בעונה שלהם (בייחוד פול ג'ורג' עם קאמבק עצום ומרגש), אם כי הם נמצאים באזור הדמדומים המסוכן והידוע לשמצה.

בהצלחה נגד טורונטו.

הבאקס ב-6, בפעם האחרונה שאנחנו רואים את יאניס בטופ 10 העונה. 

 

3:00 מיניסוטה טימברוולבס (53-28) – ניו אורלינס פליקאנס (51-30)

בוא נאמר זאת כך: יש משחקים מעט יותר מעניינים שכדי לכם לצפות בהם הלילה. זה… אני לא משוכנע שמומלץ לכם לצפות בו. אלא אם כן אתם חווים נדודי שינה ולמחרת יש לכם עבודה/לימודים. אז זה יעשה את העבודה באופן מעולה ביותר. אתם תישנו כמו תינוקות.

הטימברוולבס ב-2. 

 

3:00 שיקגו בולס (40-41) – פילדלפיה 76' (72-10)

הפנים אומרות הכל.

 

לפוסט הזה יש 334 תגובות

  1. אחלה פרוויו יונתן ופעם ראשונה מאז הפריוויו עם האילוסטרציות שירדת מ 2,000 מילה….
    אופק צוק ישתתף היום בבלוג החי, האם גולדן יעשו היסטוריה!!!!

      1. אתה מאכזב היום.. לי מפריע הרבה יותר שהמשחק של גולדן סטייט שיכולים לשבור שיא היסטורי הוא בערוץ הלייב ובלי קשר, לפי מספר ימים מישהו (אריאל?) כתב ששימי ריגר אמר לו שיש חבילה קבועה שהם רכשו ואי אפשר לסטות ממנה והנה, כשהם רוצים פתאום משרדים ארבעה משחקים בלילה..
        אני במיעוט ויסלח לי מומי האהוב, אבל מעניין אותי הרבה יותר לראות את סטף שובר שיא מאשר את המשחק האחרון של קובי.

        1. פלו ג׳ו אצל מומי ליידיס פירסט קלאס
          מומי עם הממבה מצפה לקבל קלוז אפים לסוניה בבלוג החי

        2. גם אני מעדיף את המשחק של הלוחמים ע"פ פרישתו של הלוחם לשעבר. תכל'ס במשחק של הלייקרס מה שמעניין זה הסטנדינג אוביישן שקובי יקבל בסוף ואת זה ישדרו גם אצל עודד "גאווה לאומית" בן-עמי.
          אבל זה מה יש.
          וזה לא חדש.

  2. תודה על הפריוויו.

    אבל הרשה לי לשאול אותך, לא כולל השנה הזאת, משנת 96 עד 2015, כמה פעמים יצא לך להזכיר את שיא הנצחונות לעונה?
    על שיאים מדברים רק כשמישהו קרוב לשבור אותם, אליפויות, ובטח בק טו בק, מזכירים כל הזמן.

  3. יונתן, התעלית אפילו על עצמך הפעם. פריוויו ענק ליום משחקים מסיים ענק. לא זכור לי יום משחקים אחרון שכל כך הרבה 'רכב' עליו. ממש ערב הסטורי מכל כך הרבה בחינות!!!

    הגיע לערב הזה פריוויו מיוחד, ואתה סיפקת את הסחורה!

    תודה עצומה מבעל האתר!

    1. פריויו מצוין, גם בשיא שכנראה יישבר היום וגם ב72 ניצחונות של שיקגו אני זוכר לא פעם ולא פעמיים עזרה של השופטים. לגבי גולדן סטייט למקות שהם פייבוריטים לאליפות יש להם ירידה חדה ביכולת בחודש האחרון, וגם לקארי ולתומפסון השנה יש אי יציבות (לקארי לצד משחקים שהוא בלתי עציר יש משחקים שהוא אנושי), המחירים של הכרטיסים למשחק האחרון של קובי ברייאנט פשוט ביזיונים 770 דולר לשורות האחרונות.

  4. תודה על הפריוויו, כתוב מעולה כמו תמיד.

    לגבי הפתיח על GSW – מצטער, אבל (בעיני לפחות) להעדיף שיא נצחונות בעונה רגילה, במחיר הפסד בפלייאוף, זה מבט מעוות לחלוטין על כל ספורט שמשוחק במתכונת ליגה.

  5. פריוויו אדיר. המשחק הנסתר מן העין הוא בוסטון מיאמי. משחק שיקבע איך יראה הפלייאוף במזרח.
    ואני די מסכים איתך לגבי השיא-אליפות אפשר לקחת כל שנה, שיא מיתולוגי כזה נשבר פעם בדור.

  6. לקראת השואו-דאון הערב במפרץ , הנה לינק מעניין
    הבולס של ג'ורדן משחקים ב-1997 מול שארלוט , שבשורותיה דל קארי , אבא של . דרמה גדולה , כשג'ורדן קולע סל ניצחון על הבאזר . חדי העין יבחינו בשורות הבולס גם בסטיב קר שעולה לשחק מהספסל .
    הרבה פיקנטריה , אם נזכור את המעמד הלילה באוקלנד.

    https://www.youtube.com/watch?v=TaYWre9pW1g&nohtml5=False

  7. קדימון נפלא.
    אני יודע שלא לזה התכוונת, אבל מהכינוי "מלכות" למלכים עולה ריח של שובניזם. לדעתי, היה מוטב לו היית חדל מכך. זכותך כמובן לחשוב אחרת 🙂

      1. מומי דמות סטירית. אני כותב זאת ליונתן דווקא כיוון שאני מעריך אותו מעל זה. ישנם מגיבים שמשתמשים בכינוי הזה, אך אני לא מצפה מהם אחרת, לנוכח הנימה הכללית. מידן כבר שמע את דעתי בנושא, ואם מתישהו יחזור לכתוב (בתקווה רבה) לא אחסוך ממנו שבטי בסוגיות מסוג זה 🙂

  8. מה ענק בפריוויו הזה? אתם לא בכיוון…………. סקרמנטו כולם בחוץ, סן אנטוניו כנ"ל, טורונטו כנ"ל, קליבלנד כנ"ל, קליפרס כנ"ל 🙂 בקיצור תתעוררו

  9. בעניין השיא של הווריורס, אני מסכים שהוא חשוב כמעט כמו האליפות. למה? פשוט מאוד, לשחקנים האלו יש כבר אליפות, ומה שחשוב להם הוא להיזכר לדורות, להירשם בספרי ההסטוריה וכו׳.. זה נותן תחושה שעשיתי משהו בחיים, חיי נצח כאלה.
    כל הכדורסלנים הגדולים מדברים על זה, המורשת נו. שיא הניצחונות לעונה הוא שיא משמעותי יחסית, לא כמו שיא הקאמבקים ברבע האחרון או משהו שטותי אחר

  10. תודה יונתן על ההשקעה הרבה!
    יוסטון מנצחת ונכנסת לפלייאוף זה ברור. יוטה נאיבית מדי.
    אם גיא לא העיר אז בלבלת בין שני ביטויים "צאן מרעיתו" ו"חבר מרעיו" 🙂

  11. *** מורה נבוכים לפלייאוף המזרח ***

    משחקי הערב האחרון, כולם באותה שעה (03:00):
    בוסטון מארחת את מיאמי;
    וושינגטון מארחת את אטלנטה;
    שרלוט מארחת את אורלנדו.

    מיאמי תסיים:
    3 – אם מיאמי מנצחת, או אם אטלנטה מפסידה.
    5 – אם אטלנטה מנצחת, מיאמי ושרלוט מפסידות.
    6 – אטלנטה ושרלוט מנצחות ומיאמי מפסידה.

    אטלנטה תסיים:
    3 – אם אטלנטה מנצחת ומיאמי מפסידה.
    4 – אם מיאמי מנצחת, או אם אטלנטה מפסידה.

    בוסטון תסיים:
    4 – אם בוסטון ואטלנטה מנצחות.
    5 – אם בוסטון ושרלוט מפסידות, או אם בוסטון מנצחת ואטלנטה מפסידה.
    6 – אם שרלוט מנצחת ובוסטון מפסידה.

    שרלוט תסיים:
    5 – אם מיאמי ושרלוט מנצחות, או אם שרלוט, בוסטון ואטלנטה מנצחות.
    6 – אם שרלוט מפסידה, או אם שרלוט ובוסטון מנצחות ואטלנטה מפסידה.

  12. אחלה פריוויו. הלילה נקום ואני לא אראה את המשחק האחרון של קובי (אם כי אעודד מרחוק), לא את גולדן סטייט שוברים שיא בלתי שביר, אלא את יוסטון משחקים נגד מחליפי סקרמנטו.
    קשים חייו של אוהד רוקטס. ואם הם מפסידים, אני מבטיח להוריד את הראש ולנדור תענית שתיקה עד סוף הפלייאוף.

  13. תודה על ההשקעה ועל הפרוויו הארוך….
    איך נתת לברוקלין נצחון אני לא ממש מבין אבל ניחא, צריך הפתעה.
    לדעתי ההפתעה תהיה מדטרויט 🙂

    הפרסומת של קובי מצויינת

  14. במשחק אחרון של עונה, הקבוצות הביתיות משתדלות לתת לקהל מזכרת טובה לקיץ. גם כדי לעודד את קניית המנויים לעונה הבאה . מאידך קבוצות בטוחות בפלייאוף צריכות לשמור על השחקנים שלהן, כדי לא לדפוק את הסידרה הבאה בגלל משחק חסר חשיבות. לכן ברוקלין, ומילווקי ויוטה פייבוריות נגד הקבוצות המשניות של טורונטו קליפרס וכד'.

  15. בוסטון עם קמבאק מטורף, אבל אטלנטה שכנראה חשבו שאין להם עבור מה לשחק, הרשו לעצמם להיכנס לפיגור (10-) מול אטלנטה.

  16. חשוב שנשאל:
    איזה סוג של פלפל חריף סטיבנס חילק לשחקניו במחצית?
    והאם השימוש בפלפל בדרך שכזו מוגדר כהטרדה מינית???

    1. אלעד רבין, אתה סובל מ-OCD. למה שלא תלך לפסיכולוג שייקבע את הטרוף שלך להיכנס הנה ולהטריד את כולנו?
      אינך מתבייש?
      חינוך קיבוצניקי והכל.

      חבל שאין לי את האימיילים של החברים שלך להראות להם איזה דפוק בראש שפל אתה.

  17. דאלאס לא מצליחים לנצח את המחליפים של הספרס
    (3+ לספרס, 2.5 דקות לסיום)
    בובאן מריאנוביץ' מוביל את הספרס עם 20 נק', 12 רב', 2 חס'.

  18. למי שתהה למה מיאמי לא יגיעו לשום מקום.

    מי שרוצה לראות את בוסטון מול הקאבס כנראה רוצה לראות שחזור של הסדרה ביניהן שנה שעברה. לבוסטון אין מה למכור מולם.

  19. מיאמי תישאר מס' 3 כי אטלנטה מפסידה. הם יכלו להיות מס' 2 ולא לפגוש את הקאבס עד הגמר, אבל מיאמי איכזבה ותח מאד היום.

          1. תקשיב, זה באמת קטע שעלית עליו, בזמנו כשהוא שיחק בארץ וראיתי אותו לייב, היה ברור לי שזה השחקן הכי גרוע שראיתי ביורוליג.

          2. באמת אין לי מושג איך הוא הגיע לליגה. מי היה מאמין ששלושה משחקים של 12-5-5 באליפות העולם (ואחד מול האמריקאים) מספיקים בשביל זה. למרות זאת, הוא שחקן NBA לגיטימי ואחד השחקנים הכי טובים Off-Ball של יוטה

  20. וואלה מינסוטה. היו נקודה אחת מ-5 שחקנים לפחות 20 נקודות
    לא זכור לי מעולם סטטיסטיקה כזו
    מעניין אם היה.

    1. מדהים, גם במשחק עם הכי הרבה נקודות בהיסטוריה לא היו בקבוצה כלשהי 5 שחקנים עם 19 נקודות לפחות כ"א. הדבר הכי קרוב שמצאתי מחיפוש קצרצר (משחקים בלי הארכות) זה הווריורס במשחק הפתיחה של 1989/90-מאלין עם 38, הארדוואי עם 32, ריצ'מונד 29, טולברט 18 והיגינס 17

  21. בלי קובי נשארנו עם ליגה של ילדים טובים ירושלים….איבכי עלינו בכי….
    מזל שיש ווסטברוק. הדבר שהכי אהבתי אצל קובי זה כמה שהוא שנא את הווארד. הווארד הוא ממש האנטי קובי המושלם, אדיש לנצחון כמו שהמעודדות של הבד בויז אדישות לאשך.

  22. רנדי וויטמן פוטר. חם מהתנור יעלה בסיום המשחק (אני מכניס בפנים את כל השיאים הבולטים שנשברו העונה ולכן אני רוצה נתונים סופיים על השלשות של קרי ותומפסון עם ההכנסה).

  23. אבל עדיף שישמור את זה לפלייאוף, כמה שאני לא סובל את גולדן סטייט קרי שחקן מדהים ולא יאומן – אסור לקחת את הסיכון לפציעה לפני הפלייאוף.

  24. הראיון עם קר בהפסקת הרבע אומר הכל. הוא דיבר על זה שבתחילת הרבע השלישי הם ניסו לעשות שואו לקהל ולהיות מג'יק ג'ונסונים וההפרש ירד וברגע שהם חזרו לשחק את הכדורסל הפשוט ההפרש עלה.

    בפליאוף לא יהיה שואו והם יישחקו את הכדורסל היעיל. והם ייקחו את האליפות בלי יותר מדי מאמץ

  25. Stephen Curry has 10 threes and 46 points through three quarters. Let's assume he doesn't play in the 4th. His season scoring average will be more than 6 points higher than it was last season, when he won the league MVP award. This will be the largest scoring increase for a reigning MVP in NBA history. The previous record was +4.5, set by Larry Bird (1984-85)

    MIP!
    MIP!!
    MIP!!!

  26. קובי זה הסיבה למה כדורסל נהיה ספורט פחות פופולארי מכדורגל בארה״ב
    קארי זה הסיבה למה בקרוב הוא יהיה שני רק לפוטבול

  27. שיא הנקודות של קובי מן הסתם לא יישבר לעולם- כמות הנקודות הכי גבוהה למשחק פרישה… לגיל שלו…. וכו' וכו'
    אבל זה שיא כל כך רע. כל כך דורסני על יתר הקבוצה שלו.

    כל-כך קובי. עד הרגע האחרון.

    1. זה לא קשור לשונאים.
      ששחקן זורק מעל 50% מהזריקות של הקבוצה שלו
      בעיני זה פשוט big no no
      כשרוני ככל שיהיה
      זה עדיין דורסני ומזלזל בחברי הקבוצה שלו
      לקובי מעולם לא היו חברי קבוצה. היו פשוט עוד אנשים שגנבו לו זריקות.

  28. ראו שקובי בסוף החליט שהוא לא מפסיד את המשחק האחרון שלו, וכמו חלק גדול של הקריירה שלו לקח את הלייקרס על הגב לניצחון.

  29. השחקן הראשון בהיסטוריה שרושם 40-50-90 וגם מלך הסלים באותה עונה ( וגם ה- MVP כמובן . וגם ממוצע 30 נק' למשחק).

    1. נדמה לי שהראשון היה בירד. אבל אולי אני טועה ובאותה עונה מישהו קלע יותר למשחק. אבל הוא זכה בMVP וקלע 29.9 ופתח את הקטגוריה 50-40-90

    2. קשה להאשים אותי שאני מחובביו של קובי,
      אבל זה היה הלילה שלו.
      הלילה שבו הזכיר לכולם למה הוא אחד מגדולי הסקוררים שהמשחק ראה.

      ב-50 השנים האחרונות, קובי וג'ורדן הם היחידים להשיג 60 יותר מפעם אחת.
      ג'ורדן 4 פעמים (2 ניצחונות, 2 הפסדים)
      קובי 6 פעמים (6 ניצחונות)

  30. קרי אם אני לא טועה עבר את בירד באחוזים מה-3, ואותו מספר נקודות ממוצע, כמו העונה של בירד שקבעה את הרף של 50-40-90

  31. מיאמי מתרסקת מול בוסטון
    אטלנטה מפסידה לוושינגטון חסרת הטעם
    דטרויט באוברטיים בקליבלנד
    סטף קולע 17 מיליון נקודות בדקה
    בראיינט בסדרת קלאצ' לא תיאמן ו-60 נקודות מנצח את משחק הפרידה

    לפעמים יש הרגשה שכולם שותפים פה בתסריט-על שנכתב מלמעלה. בכל מקרה עלי זה עבד – יש לכם את הכסף שלי לליג-פאס גם בעונה הבאה.

  32. אגב, אם סטף היה זורק אותו מספר זריקות של קובי היום, הוא היה מגיע ל-100 נקודות. או ליתר דיוק, 101 כמובן.

    שמתי השכמה למשחק הפרידה שלו.

  33. אז עכשיו יש לקרי עוד שיא לשבור 101 נקודות בעזרת החברים לקבוצה בניגוד לקובי שכל שיא שלו על אפם וחמתם של חבריו לקבוצה ברוך שפטרנו.

  34. הקאתי בפה מהמשחק של קובי
    תמצית כל מה שאני מתעב בפרסונה נון גרטה הזו
    ברכותיי לכולנו ובמיוחד לשחקני הלייקרס על שסוף סוף נפטרו מעונשו של זה

    1. לאפסים כמוך אין מקום בהופס….תדע לכבד שחקנים גדולים ביום כזה…את הטראש טוק הזול היה לך 20 שנה לאמר ביום הפרישה תכבד אבל אתה אפס.

  35. נאום הפרידה של קובי:
    "אתם אומרים שהייתי אגואיסט? זורק יותר מדי?? לא מוסר??
    אז רק שתדעו שככה היה צריך להיראות כל משחק בקריירה שלי! תגידו תודה שנתתי איזה כדור או שניים לליצנים האלה, שעושים טובה שהם משחקים.
    אה,!! and by the way, i still got it"

  36. אני לא מאמין שזכיתי לראות את היום הזה
    ללא ספק היום הכי גדול בהיסטוריה של העונה הסדירה ever
    וללא ספק יום בו הרבה אנשים ממורמרים אכלו את הכובע שלהם
    נראה לי הרבה אנשים צריכים להתחבא בשבוע הקרוב

  37. לפעמים יש הרגשה שכולם שותפים פה בתסריט-על שנכתב מלמעלה. בכל מקרה עלי זה עבד – יש לכם את הכסף שלי לליג-פאס גם בעונה הבאה.

    בחרנו והעתקנו תגובות מצוינות, היו עוד.
    תודה לכם.

  38. זה נראה לעיתים בלתי אפשרי ורבים מאוהדי הקבוצה עצמה אפילו לא האמינו שהם מסוגלים לעשות זאת, במיוחד לאחר ההפסדים לבוסטון ומינסוטה בסוף החודש שעבר. אבל כנגד כל הסיכויים ולמרות כל הספקנים הם עמדו במשימה. כן תרשמו את זה באותיות גדולות – הסאנס הצליחו להימנע מעונה של 60 הפסדים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט