הטור ליום שלישי: לא מגיע לקובי משחק אחרון כזה / מנחם לס

מחר קובי משחק את משחק הכדורסל האחרון שלו.

מחר נכתוב עליו רק שירי הלל, ולא רציתי לקלקל את טעם המאמרים שיופיעו כאן מחר לכבוד משחקו האחרון (נגד יוטה ג'אז) של אחד מגדולי שחקני הכדורסל מאז ומעולם.

אבל היום, יום לפני, אני חייב להוציא משהו שיושב לי על קצות האצבעות ואני חייב לשתף אתכם עם הטעם הרע שיש לי בקשר למשחקו האחרון (ולמען האמת – המשחקים הרבים שקדמו למשחק האחרון הזה).

אני מאשים את בעלי הלייקרס – ילדיו של ג'רי באס שירשו דבר שהיו צריכים לתת למומחים לנהל, ולא לנסות לנהל בעצמם דבר שאין להם מושג בו, והמנכ"ל שלהם קופצ'אק  –  שהם אחראים לכך שמחר קובי ישחק את משחקו האחרון בקבוצת הלייקרס הגרועה ביותר בהיסטוריה של המועדון המפואר והגאה הזה – למען הדיוק 'המועדון שהיה מפואר וגאה' – משחק שלגבי הלייקרס הוא חשוב כקליפת השום, דבר שלא מגיע לקובי.

לשחק בקבוצת האשפתות הזו זה הדבר האחרון שהוא רוצה, אבל איזה ברירה ישנה לו? כל אדם אחר בעולם היה אוכל את ההשפלה הזאת בדיוק כמוהו, כי 24 מיליון דולארים שזאת משכורתו העונה היא דבר שאף אדם שפוי בעולם לא היה מוותר עליו.

אני מאשים את הלייקרס שהם הרשו לקבוצתם להידרדר לבור של צואה כזה, ולקחת עמם את קובי. יהיו כמובן כאלה שיטענו שזאת (לפחות בחלקה) אשמתו שהם הגיעו לאן שהגיעו. זה לא נכון לברון ועוד כמה משתכרים ברמתו מבלי שקבוצותיהם (מלבד הניקס כמובן) נפלו לתחתית הבאר:

Player [7] Salary Team
Kobe Bryant $25,000,000 Los Angeles Lakers
Joe Johnson $24,894,863 Miami Heat
LeBron James $22,970,500 Cleveland Cavaliers
Carmelo Anthony $22,875,000 New York Knicks
Dwight Howard $22,359,364 Houston Rockets
Chris Bosh $22,192,730 Miami Heat
Chris Paul $21,468,695 Los Angeles Clippers
Kevin Durant $20,158,622 Oklahoma City Thunder
Derrick Rose $20,093,064 Chicago Bulls
Dwyane Wade $20,000,000

לפני כמה דקות הגיעה הודעה דרך אתר DROPSPORTS שג'יימס הארדן התקשר לקובי וביקש ממנו שיעשה הכל שהלייקרס תנצח ובכך תעזור ליוסטון במרוץ לפלייאוף.

אז תראו לאן הגענו במשחקו האחרון של קובי שצריך להיות חגיגה גדולה, ובמקום זה נדחף לאיזה חור שאיש לא מתעניין בו.

לקובי מגיע להיות במרוץ לפלייאוף. לנצח או להפסיד – אבל לפחות להיות באווירה של אליפות – ולא באווירה של "לעשות טובה ליוסטון".

עצוב שמשחקו האחרון יהיה כה תפל בטעמו, בקבוצה הגרועה ביותר ב-NBA, שהדבר הדרמאטי ביותר שקרה בה העונה היה קליפ ורקורדינג של ד'אנג'לו ראסל על ניק יאנג הבוגד באשתו.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 63 תגובות

  1. מנחם אני רוצה לתקן אותך, רוב השחקנים והאנשים לא היו מוותרים על הכסף אבל עדיין יש שחקנים שבשמחה היו מוותרים על הכסף כדי להפוך למועמד לאליפות (נוביצקי,ווסט דאנקן…),בנוסף לניהול מטומטם לתת לשחקן בן 35 שעבר קילומטראג כזה עצום חוזה מקסימום זה גרם לקריסת הקבוצה.לקובי יש חלק עצום להפיכת הלייקרס לגרועה כזאת, בתור אוהד הלייקרס אני סובל בשקט כיוון שהוא הביא לנו כל כך הרבה אליפויות.
    הדבר היחיד שמשמח אותי הוא שגר'י באס לא רואה מה קרה למועדון הפאר שהוא יצר.

    1. לנוביצקי אמרו מה התכנית וביקשו ממנו לקצץ בשכר כדי שהם יהיו קונטנדרית. לקובי באו ואמרו קח 25 מליון, מה הוא אמור להגיד להם? אני דווקא חושב שאם באמת היו מציגים לו תוכנית להפוך את הלייקרס לקבוצת צמרת, הוא היה מסכים לחתוך בשכר..

      1. ממש לא,יתרה מכך הציעו לו לקצץ כדי להחתים שחקנים והוא אמר לא (טען שהבעלים מחזיר את הכסף ממכירת חולצות ושיפתח את הכיס), נוביצקי יכל בקלות לבקש 90 מליון יורו (היו הצעות שהגיעו עד 97 מליון יורו שאותם בכלל הוא לא שקל).

          1. הבנתי, אז אין לך מקור לזה, זה פשוט משהו שהחלטת להאמין בו בעקבות זה שאתה רוצה להאמין בזה וזה שקובי אמר איזה משהו כללי בראיון זניח כלשהו מתישהו.

        1. אני כן זוכר שהציעו לו משהו… אבל אני זוכר שאמרו מיד שלא הציעו לו את זה והוא מיד הסכים גם ליפניי זה.

          1. זה לא מראה שהציעו לו מתישהו לקצץ במשכורת כדי להחתים שחקנים והוא אמר לא. אתה מבצע ספקולציה בעקבות זה שהוא אומר דברים בראיון. הוא יכול לדבר שם איך שהוא רוצה. אין לזה משמעות במו"מ של השכר בחוזה שלו. באותה מידה הוא או כל שחקן אחר יכול לדבר על איך הוא בעד לקצץ המשכורת בשביל להשאיר יותר כסף להחתים שחקנים אחרים, אבל מעשית לא לעשות שום דבר כזה ולקחת את המקסימום שהציעו לו. המשכורת בחוזה הקודם שלו הייתה מוצדקת לגמרי ולא הפריעה לליקרס להחתים אף אחד. המשכורת בחוזה האחרון שלו הייתה מוגזמת בהתחשב בכך שהוא היה פצוע ושאף אחד לא היה מציע לו משהו דומה בשום מקום, אבל הוא בסך הכל לקח מה שהציעו לו. אף אחד בלייקרס לא הציע לו חוזה נמוך יותר במקביל לשימוש בכסף זה להחתמת כוכבים כלשהם נוספים.

            לא שכל העניין הזה משנה, הרי אם קובי היה לוקח פחות כסף במהלך הקריירה בשביל שהלייקרס יחתימו כוכבים נוספים ושחקנים טובים יותר לידו, אז היית רואה בכך כתרוץ לכך שקובי רע כי הוא פוגע בתחרותיות של הליגה כי הוא לא לוקח את המקסימום המגיע לו(או משהו בסגנון). הרי זה כל העניין פה, תירוץ בשביל שנאה.

            אספר לך סוד. אם אתה רוצה לשנוא תשנא, אתה לא צריך תירוצים בשביל להצדיק את זה(בטח לא תירוצים שקריים).

          2. קובי אחד השחקנים האוהבים עליי, כמו שציינתי בעבר יתרה מכך לוויתי אותו במאוץ משחקים (אני אוהד הלייקרס מאז הגעתי לארהב ב1969. הייתי כמעט בכל סדרות הפליאוף שלו, אני מעריך אותו מאוד כמו שציינתי בעבר, אבל לגבי הכסף הראיון מוכיח אחרת

          3. אתה טועה. זה פשוט לא נכון. אימצת לך טענה שאין לה שום ביסוס.

            אין שום תמיכה ראייתית לטענה שהציעו לקובי לקצץ במשכורת כדי להחתים שחקנים והוא אמר לא.

            אתה פשוט בוחר להאמין שזה נכון.

          4. אתה צודק, אף אחד לא הציע לו קיצוץ והוא סירב טעות שלי, מה שכן ניתן להניח לפי הנאמר בשיחה שהוא היה מסרב, הקטע של החוזה המגוכח שהציעו לו הוא טעות היסטורית של הנהלה (במיוחד אחרי פציעה כזאת קשה שכמעט ולא מתאוששים ממנה בכל גיל).

          5. ניתן להניח זה נחמד מאוד אבל זה לא מביא אותך לקביעה שהבאת כאן בתחילה. עכשיו מלבדי ומלבדך אף אחד לא קרא את הדברים ביננו וחלק עשויים לחשוב בטעות שמה שאמרת נכון ומגיעים למסקנות על בסיס מידע שגוי זה.

            החוזה אכן מגוחך מבחינת ההנהלה אבל זה לא משהו שבאחריותו של קובי ולא ניתן לבוא אליו בתלונות על זה שהוא מסכים לחוזה שהציעו לו.

  2. אני מסכים לחלוטין עם מנחם!
    זה מה שקובי אמר אתמול: "הפרידה הזאת לא הייתה מתרחשת באופן הזה אם היינו מתחרים על האליפות. העונה הייתי יכול להתעופף באוויר ולתת הכל ואז להודות לכולם, אין סיכוי שהייתי מאפשר לזה לקרות אם היינו מועמדים לזכייה. בסופו של דבר זה לא קרה ולא העפלנו לשלבי ההכרעה. אני מקבל את המציאות הזו וממשיך הלאה".

    תגובה שעוסקת בדיוק במה שאמרת ואפשר להבין שגם לקובי זה מציק! אני רק אגיד שבעוד 20 שנה שנסתכל על קובי אף אחד לא יזכור שבעונה האחרונה הלייקרס היו במאזן הגרוע בהיסטוריה אלא את הפרידות המרגשות והקריירה המופלאה!

    1. קובי הוא סמל הצניעות והווינריות של הלייקרס והנבא,מה זה המשכורת שהוא מכניס לעומת מה שהוא הכניס לליגה ממכירת גופיות ותחתונים עם השם שלו.
      בעוד 10-20 שנה כשהלייקרס ישובו לפלייאוף ניזכר איך קובי הגיע בכל שנה לפלייאוף עם הקבוצת פח הזאת, ואת הפסטיבל של השנה שום שחקן לא ישכח גם שאקיל שמקנא בו.
      אני בטוח שגם דאנקן האפור בתוך תוכו מקנא בפסטיבל של קובי והיה מוכן לקבל את המשכורת שלו אבל מי יקנה גופיות ותחתונים של דאנקן?

      1. סמל הצניעות והווינריות?
        מילא סמל הווינריות, אני לא מסכים אבל מבין מאיפה אתה אומר את זה, אבל סמל הצניעות?
        אני אפילו לא חושב שיש פה מקום לדיון אם זאת המסקנה שהגעת אליה…

      2. דאנקן עסוק בלזכות בטבעת ה 6. אין לו זמן לקנא בכוכבי פסטיגלים.

      3. תגיד, הפיגור שכלי זה שלך לבד או שזה גנטי??
        קובי סמל הצניעות בדיוק כמו שכריסטיאנו רונאחדו סמל הצניעות.
        קובי מעולם לא העלה קבוצת פח לפלייאוף .
        עד 2004 הוא היה עם שאקיל ולא מעט כוכבים מסביב כולל מאלון ופייטון . מ2005 עד 2007 הוא פספס את הפלייאוף ועף בסיבוב הראשון.
        מ2008 עד 2012 היה לו סגל מלא בכוכבים עם גאסול,ביינום,ארטסט,אריזה ופישר .
        ב2013 הצטרפו אליו נאש והווארד והוא נפצע לפני הסוויפ.
        בשנים האחרונות נוא פצוע ובטח לא מוביל אותם לכלום.
        דאנקן אפור בשביל אפסים כמוך שאין להם מושג .
        דאנקן מקנא?? חחחחח שמע אתה יצור מבחיל . אם דאנקן היה רוצה פסטיבל כזה הוא פשוט היה מודיע שזאת העונה האחרונה שלו . חשבת על זה יגאון??

  3. ליגה ופלייאוף בלי הלייקרס, זה כמו מונדיאל בלי גרמניה או ברזיל, the team to beat, זו שכולם נורא אוהבים או נורא מתעבים. זה חלק הכרחי בדרמה.

    גולדן סטייט, בהקשר הזה, היא הולנד, אולי ספרד. יותר מדי יפה ויותר מדי בסדר עם כולם. רק איפה הנבל הראשי? לברון? עשו לי טובה.

    בקיצור אוהדי לייקרס – תעשו משהו ומהר.

  4. פעם בהופס היה אפשר להזמין גופיות של שחקנים,אולי אפשר לארגן הזמנה אחרונה של חולצת הפרישה של קובי? אני בטוח שיהיה ביקוש.

  5. הארדן מפגר או מה ?
    קובי יקלע סל עצמי מהחצי אם צריך להבטיח שהווארד יראה את הפלייאוף מהטי וי בבית שימוש בבית המפואר שלו

    הבעייה של קובי שהגוף שלו נראה כמו מי שעבר ריתוך אצל ליאוניד , אם הווארד השמוק וד׳אנטוני האיוול היו נותנים מעצמם הוא לא היה צריך לשחק ולשחוק את עצמו למוות
    קובי בן 35 עם אכילס קרוע גמר את הסיפור
    3 השנים האחרונות היו לשפר את תנאי הפנסיה

    1. +100 אם לא הוארד הדביל ודאנתוני שההגנה שהוא מלמד זה משפך אז קובי היה נותן עוד 3 שנים מעולות! 2012-13 הייתה עונה מטורפת של קובי למי ששכח! אחת מהעונות האישיות הטובות שלו.

    1. אמיר, בוא אגיד לך משהו: אני לא סובל אותך.
      אוקיי. אני מוכן לשים $250 דולארים על התערבות שקליבלנד לוקחת יותר מ-2 משחקים בסידרת הגמר.
      היכן אתה רוצה שנשים ע-כ-ש-י-ו את הכסף לפקדון? יש לך PAYPAL? אם ככה נוכל לשים אותו לפקדון אצל רועי ויינברג כבר היום.

  6. חבר מנחם לא באמת חושב שקליבלנד יקחו אליפות
    זה מין לונג שוט שבמידה ואם הנס יתרחש(והוא לא) הוא יוכל לומר "אמרתי לכם" אין לו מה להפסיד רק להרוויח,זה לא שכסף מעורב כאן וטוב שכך.זה רק סבא מנחם שהרוצה להיות צודק
    במידה וג"ס או ס"א יישו את המובן מאליו הוא פשוט כמו כולנו יתלהב.
    אל תפקפק בידע של מנחם האיש חי כדורסל רוב חייו והוא ראה מה שאני אתה ועוד רבים כמונו יכולים רק לחלום עליו.
    הפלייאוף מתחיל איזה התרגשות!!!!!!

  7. הלייקרס נראים רע בדיוק כמו קובי כאדם וכשחקן כדורסל.
    אף שחקן לא רצה לשחק איתו, הוא עשה כל מה שיכול על מנת לסלק את שאקיל ונשאר אח"כ עם קבוצת פח שלא הגיע לפלייאוף,הוא לא מסכים לוותר על גובה משכורתו (אפילו לה ברון, שלא לדבר על נוביצקי או דנקן שעשו זאת) את שתי האליפויות הנוספות אני רושם בעיקר לפאו גסול ושוב קובי הוכיח שהוא אובר רייטד, דמי גוד שרק מנסה לחקות את אלוהים.
    מגיע לקובי לסיים כך. זו האחריות שלו במידה לא פחותה מזו של ההנהלה והבעלים.

    1. ברגע שאתה כותב שאתה רושם את האליפויות יותר לזכות גאסול מאשר קובי אז איבדת זכויותיך כמבין בכדורסל.

    2. תגובה הזויה בחיי, זה כמו שפיפן אחראי לכל 6 האליפויות של שיקגו ולהגיד שריי אלן שווה את האליפות של לברון. קשקוש בחיי

        1. זה יוצא מינימום 100 זריקות (בהנחה שהוא יזרוק בערך 20 זריקות עונשין)
          אם זה יקרה זה יהיה עוד שיא שאף שחקן לא ישבור בחיים כמו כמות ההחטאות שלו 🙂

  8. לא ידעו מראש שקובי פורש. יתכן שמשחק אחרון נגד הסלטיקס היה יותר משמעותי.
    עיינתי ברשימת מקבלי השכר הגבוהים. מלבד העובדה שזה טמטום לשלם לכולם כל כך הרבה כסף! יש דבר אחר הבולט לעין. 7 מתוך 10 ברשימה לא ראויים אפילו לשליש מהשכר שהם מקבלים.
    יוצאי הדופן לברון, פול, ודוראנט.
    זה יהיה קיים כל עוד השיטה הכלכלית המטומטמת לפיה 0.1% מתוגמלים,והשאר חיים חיי עבדות (חיים באשליה שהם יהיו חלק מה 0.1%) תמשיך להתקיים.הבעיה שמי שמתוגמל זה בדיוק האנשים שמועילים הכי פחות לחברה. בדרנים, בנקאים,ברוקרים,לוביסטים,ספורטאים.
    אבל זה ישתנה , תמיד דברים משתנים. העולם לעולם לא נשאר אותו דבר.

    1. אני נוטה להסכים איתך אבל כדי שזה ישתנה צריך להיות מעבר פאזה מאוד רציני בחברה. בשפה לא מעודנת מדובר על מהפיכה, ואז כידוע הרבה דם נשפך

  9. לעגל אתה צודק. אבל יש שפיכות דמים גדולה גם היום.
    השיטה הכלכלית לא מביאה שלום ורוגע , ההפך מלחמות ופשע בין הדפוקים למינהם זה דבר שרץ מעולה עם השיטה.

  10. כתבתי כבר כמה פעמים, היו שתי החלטות גורליות בקריירה שלו ש"סידרה" לו את המורשת הנוכחית:
    1 – ביטול הטרייד על כריס פול
    2 – בחירת מאמנים פשוט אומללה שהתחילה בדביל מייק בראון, נמשכה בליצן פרינגלס והלאה לדבר הזה שיש עכשיו, כל מאמן בינוני ומעלה היה מוציא הרבה יותר מהסגל של השנים האחרונות

    ולכל החרטטנים של "קובי היה צריך להפחית בשכרו", הרי נניח והיה עושה זאת והיו מביאים סופר סטאר או לחילופין היה "עושה לברון" כדי לעבור לקבוצה עם סיכוי לאליפות, ונניח זה היה עובד והיה לוקח 6 או 7 ככינור שני, הרי לא הייתם מפסיקים להזכיר כמה הוא לא ה-שחקן המוביל וצריך לשים על זה כוכבית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט