מאמר אחרון, מסכם, על הלייקרס, ואז ניתן להם למות בשקט / מנחם לס

שלושת הזקנים שמנסים להשיט ספינה טובעת

מאמר אחרון, מסכם על הלייקרס, ואז ניתן להם למות בשקט

כמובן שהלייקרס חיפשו נצחון שביעי בשמונה משחקים ולהראות שכל הבעיות ניפתרו: כולם בריאים, כולם צעירים, כולם במוטיבציה גבוהה, ועל כולם שולט ביד רמה מאמן מצויין עם בקראונד אירופאי שהגיע להציל את הספינה הטובעת. משך המשחקים האחרונים ראינו טיפונת התקדמות, ובאחד אפילו התקדמות משמעותית. הספינה נראתה כאילו התייצבה, התיישרה, והיא חותרת בכוחות מחודשים לעבר האופק הנפלא – הפלייאוף.

עד שבא המשחק התשיעי וכל החורים בספינה הוארו פתאום בברק זרקורים, ו-SURPRISE! – הם פתאום נראים גדולים אפילו ממקודם. בעיקר החור הנקרא "RUN AND GUN GAME". החור השני הנקרא "הגנה" לא תוקן אפילו כשהספינה נראתה מתחילה להתייצב. בסוף המשחק הביתי נגד אחת מבינוניות המזרח, הפילדלפיה 76, היתה זאת הסיקסרס שבתבונה הובילה כדור, מצאה את האדם הפנוי, והשכילה לשמור עד הנצחון 103-99. פאו גאסול היה חלש והססן פעם נוספת, ודווייט האוארד נראה מאד מוזר בצבע.

האמת? עם כל הביקורת על פאו גאסול לאחרונה, דווייט האוארד נראה לי אפילו יותר גרוע – ואשם בטביעת הלייקרס העכשווית – מפאו!

חדשות לא טובות לקבוצה זקנה שביום ששי מתחילה סידרת 5 משחקים ב-4 ימים, 3 מהם בדרך. הם שוב נפלו למתחת 500. עם רקורד של 16-15, באיזה 10 הפסדים יותר משתכננו כשהביאו את האוארד ונאש בקיץ, ואז את רבם ומורם החדש מייק ד'אנטוני. הזמן קצר משחושבים עד הפלייאוף, ומאומה ממה שהיה דרוש תיקון, לא תוקן. בפעם המי-יודע-כמה זה שוב היה משחק של שחקן אחד – קובי – נגד קבוצה יריבה שלמה.

מה שנראה כדבר המסוכן ביותר הוא גם הדבר שאין לו תרופה. להיפך, כל יום עובר המחלה מתעצמת בחריפותה. ל"דבר" ולמחלה יש שם קצר מאד בן שלוש אותיות: "גיל".

"מה שראיתם הערב זה OLD TEAM" – דברי קובי אחרי המשחק

לעתונאים שהקיפו אותו אחרי המשחק אמר קובי – השחקן המזדקן טוב מהשאר – "במה שחזיתם הערב קוראים "OLD TEAM". אנחנו זקנים בגיל וככה נראה המשחק שלנו". ללייקרס ישנן הרבה בעיות, ואחת הגדולות שבהן היא ההגנה המדורגת מס' 17 בליגה עם 106 נקודות שהיא מרשה ב-100 פוזשיונס. הביג-מן שלהם כנראה עדיין סובלים – דווייט מניתוח הגב שלו, ופאו מה-PLANTAR FASCIITIS בכף רגלו, ולזכות שניהם אני חייב לומר בכבוד שהם לא משתמשים בזה כתרוץ.

אבל כל הבעיות הרפואיות האלה אינן אלא תוצאה מבעייה אחרת שאין לה תרופה: הלייקרס הם זקנים. אני מסתכל על עצמי – לא שהם בגילי, אבל רק לצורך העניין – כל יום ישנה בעייה אחרת. יום אחד הירך, יום שני הברך. יום שלישי הבולבול שרוצה פיפי פתאום עשר פעמים בלילה, ויום רביעי העיניים. אין לזה סוף, וכשתגיעו לגילי תבינו במה מדובר. אז מה עושים? אין ברירה, חיים עם זה. אבל כשלחיים שלך ישנם יריבים כלברון ג'יימס וקווין דוראנט, העסק נעשה קצת יותר מסובך. למרבית הצרה הם גרים בסביבה – הוליווד – שם 'גיל' הוא הקללה בהא הידיעה. אבל לא כשר או סלי פילד, הם לא יכולים להאט את התהליך במתיחת פנים. וכך, החמישייה שלהם שמבחינה שמית והסטורית היא הכשרונית והטובה בליגה, מפשלת בגדול, ואני לא רואה כל אפשרות לשינוי העונה. אולי צריכים לסיים את העונה כלשהו, ואז להרוס את מגדל הקלפים הזה שבנו וחשבו שיהיה אמפייר סטייט בוילדינג, ויצא ממנו מין מגדל בבל, ולהתחיל הכל מחדש עם קבוצה חדשה של צעירים שייבנו מהבסיס, ולא מהראש, כפי שהלייקרס ניסתה לעשות עם הבאת נאש והאוארד – בנסיון חיקוי עלוב שכנראה ניכשל בגדול – למעשה מיאמי היט עם הבאת לברון ג'יימס וכריס בוש.

הנה דבריו של קובי מילה במילה::

 to figure out how to get ourselves ready each and every game to have high level of energy. That's all that i"You just saw an old damn team," Bryant continued. "I don't know how else to put it to you. We're just slow. You saw a team over there that was just younger and just had fresher legs and just played with more energy, and we were just stuck in the mud. I think individually we all haves."

כל בעיות הלייקרס בתמונה אחת

הצרה היא שהפתרון שהוא מבקש הוא על-טבעי כי כל שחקני המפתח – כולל הדובר עצמו – איבדו את הקפיציות ברגליים, האנרגיה כבר לא מה שהיתה, והמהירות הפכה לאיטיות. רק הוא – קובי – בגלל גאוותו שלא יודעת גבול, נילחם בטבע בכל נימי נפשו וסיבי שריריו. כוח רצונו אדיר כל כך שהוא לא מוכן לוותר, ואכן הוא נותן משחקים השווים לפחות, ובהרבה פעמים טובים יותר משנתן אי-פעם: הוא מוביל את הליגה בקליעות עם 30.3 נק' למשחק ב-47.9% דיוק – ממוצע הקליעות הטוב ביותר בכל הקריירה שלו!!!אבל זוהי שירת הברבור: הוא בן 34, אבל ב-"גיל של NBA" הוא לפחות 38 ומתקרב ל-40 כי הוא משחק כבר מגיל 18. הוא שיחק אמש 42 דקות. אחרי השלשה שלו בסוף – היי! הנה קובי בא עם המג'יק שוב, והוא ינצח עוד משחק – הוא התיישב על הספסל בטיים-אאוט ולא הוציא מילה. הוא היה WASTED. גמור. עייף ומחוסל. כשהטיים ניגמר והוא ניסה שלשה נוספת, הכדור לא הגיע לחישוק. אם מייק ד'אנטוני ימשיך לשחק אותו 42 דקות למשחק כך שיקלע 36 נקודות, ויציל למייק את הג'וב לעוד כמה שבועות, הוא יחסל את קובי לחלוטין עוד לפני המשחק הראשון של הפלייאוף. בכל 51 שנותי ב-NBA לא ראיתי אף שחקן, אף פעם – וזה כולל את מייקל – משקיע כה הרבה כל כך הרבה זמן כמו קובי. עייפות החומר תגיע במוקדם או מאוחר, ואז החומר יישבר. שום גאווה ושום כוח רצון לא יתגברו על כך.

האחרים לא מסתגלים לגיל ולמצב טוב כמוהו: גאסול קולע 12.7 נק' למשחק ב-41.7%, האחוז הנמוך ביותר בקריירה שלו ב-NBA, אחוז נמוך ביותר לשחקן 'תחת הסל'. התנועה שלו הסתרבלה, הוא נראה חסר נחישות, ואפילו לשופטים הוא הפסיק להתבכיין. ז"א שגם כנראה נישבר לו ולא כל כך איכפת לו. שוב, להגנתו, אתם ואני יודעים מה כאב שיניים יכול לעשות למוטיבציה ולרעננות בעבודה. לך תדע איזה כאבים הוא סובל בכף הרגל הספרדית שלו.

סטיב נאש באותה סירה. הוא נותן כל משחק 10 נקודות ו-8 אסיסטים – מספרים נפלאים לבן 39 לבסן, נמוך, ולא אתלטי במיוחד. אבל את נאש הביאו כגואל, לא כ-"בן 39 שעושה נפלא לגילו". אבל שוב, ניתן למספרים לדבר ולא לנוסטלג'יה: סטיב בן ה-39 שבכל שנותיו בליגה החסיר ס"ה 12 משחקים, כבר החסיר 24 העונה. אם זה לא הגיל, אז מה זה? כמובן שהפציעה היתה ל-"SHIN" (רגל תחתונה, בין עצם הטיביה והפיבולה), אבל בגיל 26 הוא היה מנער אותה בשבוע, ומשחק עם הכאב. בגיל 39 הוא ישב באזרחי 24 משחקים.

גם קובי איננו מושלם: הוא מוציא כל כך הרבה אנרגיה בהתקפה, שבהגנה הוא מחמיץ DEFENSIVE ROTATIONS, ואפילו שנדמה שעל האיש שלו הוא שומר, הוא ניכשל שוב ושוב ברוטציה כשתפקידו לשמור על האיש השני.

והאוארד? בגיל 27 הוא לא זקן, אבל משחקו הפך למשחק של זקן. תראו, הגיל הממוצע של כל הקבוצה הוא 28.4, הרבה יותר צעיר מהניקס (32.6 שנה), וחצי מקבוצות הליגה האחרות. ז"א הגיל הממוצע הוא בסדר גמור, אבל ארבעה שחקנים בני 32+ (עד 39) משחקים יותר מ-30 דקות למשחק (קובי משחק 38.8 דקות למשחק). בניקס רק ג'ייסון קיד וטייסון צ'נדלר הם שחקנים מעל גיל 30 המשחקים יותר מ-25 דקות למשחק. אז מה הבעייה? הבעייה היא שצעירי הלייקרס יושבים על הספסל כי הם לא טובים מספיק לתרום, אז מה זה משנה אם מספרי 9 עד 12 בסוף הספסל הם בגיל ממוצע של 21? בגנון של יוכבד הגיל הממוצע הוא 4.3 שנים, אז מה?

אלה שנקראים להחליף ולתת מנוחה לזקנים, הם NO SPRING CHICKENS בעצמם: כריס דוהון הוא בן 31 ואנטואן ג'יימיסון הוא עצמו ענתיקה בת 36.

שלום עולם – בן 33 ומתקרב ל-34 הגיב לדברי קובי:

"אנחנו לא יכולים להשתמש בגיל כתרוץ!". הוא צודק. זה לא תרוץ. זאת עובדה.

לדעתי הנאשם הראשי: דווייט האוארד!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 30 תגובות

      1. לא בגלל האמת מל, בגלל שתרגמת כמעט מילה במילה את המאמר שפורסם היום בבליצ'ר ריפורט ולא הוספת או חידשת לי הרבה מעבר לכך.
        מצד שני אהבתי את הפירוט המפחיד האישי על מה שה להיות זקן.
        הולך לקפוץ כבר עכשיו מהצוק של פאלוס ורדס (אחת הערים היפות, אגב, בדרום קליפורניה), לארוצה להגיע לשם!
        והאמת – אחרי המשחק אתמול איבדתי תקווה סופית. הזכיר לי את המשחק בסטייפלס נגד אינדיאנה בחודש שעבר. מהלייקרס נותר כיום רק השם

  1. מנחם מסכים עם כל מילה.
    הלייקרס חייבים להשתקם.
    להוריד את ממוצע הדקות של קובי ל 35 טופ.
    להכניס את הווארד לעניינים , אחרת רוב הסיכויים שיעזוב בסוף העונה וישאיר בור עצום. משהו עובר על הווארד שנראה אנמי ולא מחובר לקבוצה ממשחק למשחק.
    תכלס מנחם הלייקרס לא ימותו לעולם , אני בטוח שהם עובדים מסביב לשעון על איך להנחית את לה ברון בלה לה לנד בעוד שנתיים שקובי יפרוש.
    אל תמהר להספיד את לוס אנגלס . הם השוק הכי חזק של הליגה.

    1. אתה מדבר על עוד 5 שנים? עד אז אלוהים גדול. גם אני מאמין שיום אחד – אני רק מקווה שעדיין אבין מה קורה! – עוד נחזה בלייקרס שכיף לחזות בה.

      1. הלייקרס של שנות השמונים היו הדבר הכי טוב שיש מבחינת כיף נטו של כדורסל . בעיקר מ 85 עד 89.
        הבולס של 91 עד 93 היו מהנים
        פיניקס של 93 עם בארקלי וקווין ג׳ונסון היו מהנים.
        לצערי הכדורסל היום פחות מהנה , נהנית מהפיסטונס של 2004 למרות שחרבנו ללייקרס על הראש בגמר.
        הכדורסל בשנות האלפיים פחות משוחרר ויותר תכליתי. ( לפעמיים אני נהנה מאוקלוהמה , שהברגים של ווסטברוק לא משתחררים )
        אשמח מאוד עם תוכל להגדיר לי כדורסל כייפי מהו ? ( מבחינתך כמובן )
        הלייקרס לפני שחושבים על כיף , שיחשבו על בנייה נכונה. תכלס שה לייקרס מציעים טרייד , זה כמו שציון ברוך מציע את עצמו לבחורה בבר בתל אביב . אי אפשר לסרב להם.

    2. אני מאמין שלברון יחזור לקאבס בסופו של דבר ל LA הוא כבר לא יגיע.

      אבל לא חסר עוד שחקנים טובים בליגה שעלולים לחתום בפרנצ'ייז המזוייף הזה.

  2. אני די מאמין שאם לברון יזכה עם ההיט עוד אליפות העונה, הוא יחזור ב-2014 לקאבס, להראות שהוא לבדו יכול להנהיג קבוצת עיר שדה לאליפות.

    1. תאמין לי, השילוב שלו עם קיירי אירווינג וורז'או, יכול להיות יותר קטלני מאשר עם בוש וויד. מי יודע, אם זה יקרה אולי אפילו אני אתחיל לאהוב אותו. קשה לי להאמין, אבל אולי. מי יודע : )

  3. לייקרים יקרים ..

    כן אתם שמנסים בכוח להאדיר את שמו של איזה אפס (יש שהיו מחליפים את האות פ' עם נ') שמוביל קבוצה עם התקציב הגבוה בהיסטוריה ללא יותר ממאזן של 50 אחוז. בושה מהלכת. אני לא יודע כבר אם המאזן הזה מביך מלתת 6מ-24 במשחק גמר במשחק מספר 7, להפסיד בסוויפ או שאולי לא להיכנס בכלל לפליאוף. מה הכי דפוק פה?

    לא ברמה של ה-15 שחקנים מהטובים שהיו אי פעם. אני בספק אם ב-20. שקיבל לאורך כל הקריירה את הסנטר הטוב בליגה, כפי שאתם בעצמכם טוענים. איזו בושה. הייתי סותם במקומכם ומעיף מבט על הלו"ז הקרוב שאולי גם יקבור את הקבוצה המאוסה הזו סופית.. אינשאללה!

  4. אני יושב לי וחושב לי למה יש אנשים שרושמים תגובות שברגע שהם משחררים אותם הם יודעים שלא יהיו ראויות לתגובה חזרה והתייחסות.

    ג'ק, רק דבר אחד : אתה טוען טענה שהיא נגדית לכל פרשני הספורט בארה"ב ובכל העולם בעצם, ואתה הוא הצודק ? קובי לא הכי גדול, אבל הוא בטח לא איפה שאתה מדרג אותו בגלל שנאתך.

    חבל לי שיש משתמשים שנוהגים לתת או להוריד קרדיט משחקנים על פי הדעה האישית שלהם. נטייה לפה או לשם בקטנה זה עוד בסדר, אבל לתת לשנאה לעוור זה דבר עצוב ולא בוגר. אני לא סובל את לברון אבל מעריך אותו כשחקן. אני אוהב את דוראנט אבל חושב שלברון טוב ממנו.

    וזה לא שלברון יוצא דופן. אני אוהב את ריאל מדריד בכל ליבי ואני חושב שמסי הוא הטוב בהיסטוריה. בנוסף אליו, שנאתי לבארסה לא מעוורת אותי ואני מעריך מאוד את צ'אבי, אינייסטה ופויול.

    זה בסדר לשנוא, זה לא בסדר לבקר על בסיס השנאה ולזרוק רפש. חבל שבמקום כזה, שהרמה פה עם פוטנציאל גבוה מאוד לתגובות איכותיות, אבל בקלות מדרדרת למטה.

    זה מקום חופשי וכל אחד יכול לרשום מה שבאלו, כולל תגובות קיטבק כאלו או אחרות, אבל אני מקווה שהמגמה תיפסק והדיונים יהיו איכותיים ככל הניתן.

    בהצלחה לנו.

    אגב מנחם, אני מסכים עם כל מילה בנושא הלייקרס. פאו צריך לעבור בטרייד תמורת שחקן אתלטי וזה לא ממש משנה גם אם ישפר את יכולותיו. אני חושב שזה עניין של זמן עד שזה יקרה והייתי מאוד רוצה לחשוב שזה עניין של זמן עד שיעיפו את דאנטוני ויחזירו את פיל אבל גאוותו של ג'ים באס לא תיתן לו לבצע מהלך שכזה.

  5. מאמר מצער ונכון של מנחם.

    רק כמה דברים לא ברורים לי.
    מנחם אתה כותב כאילו הלייקרס כבר 30 שנה נראים ככה, הלו זו קבוצה שמבחינתי כאוהד עשתה מעל ומעבר בעשור הזה. 5 אליפויות-7 גמרים.

    הלוואי על כל פרנצ'ייז.

    ועכשיו אמרה חוזר לניקס אז סוף סוף לא נהיה הבדיחה של הליגה 😛

    1. K-700, היכן כתבתי שהלייקרס נראים ככה כבר 30 שנה? ישנה כאן איזו טעות, כי הם נראים ככה רק העונה, ובעונה שעברה פשוט לא היתה לקובי מספיק עזרה.

  6. אני מכור לטוקבקיסטים המסוממים של קובי (אפס אס' יא אללה, אני משוכנע, פשוט מ-ש-ו-כ-נ-ע , שממגוון הזריקות שלו לא היה ניתן למסור אפילו כדור אחד), חלקם מרשיעים את דוויט, חלקם שולחים את נאש בטרייד והכי משעשע שכמעט כולם מפוצצים את גאסול במילים קשות. גאסול יסיים את הקריירה עם פתח של 3 צול. 😀

    איזו הזייה – עונת 100 מיליון דולר. פשוט אין דברים כאלה, הלייקרס שוב כושלים במאמציהם לעבור 50 אחוז. דוגרי, עם כמות הזריקות ההיסטרית שקובי לקח הוא היה אמור לדגדג כבר את ג'אבר.
    והעיקר אוכלים לי כאן את הראש עם בראה וקירלנקו תמורת גאסול שבמצב העניינים הנוכחי , הלייקרס קורסים מעצמם.

  7. למדנו משהו חדש – אם למישהו לא נרשמו אסיסטים – סימן שהוא לא מסר !

    בוא נתעלם מאחוזי הקליעה של כל האחרים חוץ מנאש – שדומים בערך לגבינה דיאטתית (כולל הגבוהים !).
    הרי ברור שאסיסטים רק תלויים בזה שמישהו ימסור, ולא בזה שמישהו גם יסיים…

    ואז גם נכתוב על זה תגובה בלי שראינו בכלל מה באמת קרה.

    איזה כיף כשהשונאים מסגירים את הבורות שלהם בעצמם וחוסכים לך את הטירחה…

  8. לצערי מאמר נכון, היתה לי עוד את האשליה אחרי הנצחון על ניו יורק שדאנטוני באמת עלה על דרך המלך אבל האשליה נעלמה מהר בהפסד לדנבר, ואתמול שוב חזרנו לימי בראון.
    כל הקטע המייאש זה שיש לי הרגשה שהם הולכים לנצח את הקליפרס, נראה הזוי כרגע אבל כמו נגד ניו יורק יש תחושה שהעונה הלייקרס החליטו להופיע רק למשחקים "גדולים", זה היה מספיק אם הם היו במזרח והמקום בפלייאוף היה מובטח אבל כרגע אפילו זה לא יקרה.
    מישהו יודע מה לעזאזל קורה עם ג'יימיסון? או איבנקס??
    מסתמן שרק איזה טרייד רציני יציל את העונה הזאת.
    כל כותבי האנטי קובי לא שווים בכלל תגובה רצינית, מספיק להסתכל על אחוזי הקליעה אתמול של כל שאר השחקנים (למעט נאש).

  9. אין על קובי, קובי הזה מדהים. איזה משחק אתמול קובי נתן יא אלוהים חשבתי אני נגנב. אני אומר לכם בלי קובי אפשר לסגור את הליגה כל משחק 30 35 נקודות בחיים שלי לא ראיתי דבר כזה ואני אני צופה בליגה עוד מהימים של צ'ימברלין אבל איפה צ'ימברלין ואיפה קובי קובי לא סופר אותו בכלל אבל מה יש כבוד לצ'ימברלין אבל עזבו צ'ימברלין קובי זה הדבר האמיתי 5 אליפויות לבד לבד מי לקח כמו קובי 5 אליפויות בלי רול פלייר אחד נורמלי איזה סלים מדהים לא מבין אתכם כל השונאים איך אפשר לשנוא את קובי כזה איש נשמה יש לו קרן שתורמת 800 אלף דולר בכל שנה לחתולים וכלבים חסרי בית איפה עוד תמצאו כזה שחקן שתורם כמו קובי? העיקר אתם יורדים עליו קוראים לו אנס איך אפשר בכלל לקרוא לו כך הוא לא עשה את זה מסכן רק בגלל שהוא קובי יורדים עליו 5 אליפויות בתקופה הכי קשה באן. בי. איי. כי בתאכלס לפני שנות ה 2000 הכדורסל ב אן בי איי לא היה שווה גרוש כל הליגה היתה מלאה בנגרים עד שקובי הגיע

כתיבת תגובה

סגירת תפריט