הטור ליום ששי – מיאמי לוחמת על מקום שלישי / מנחם לס

 

 

לפני שמתחילים, תנו מבט בחמישית מיאמי היט, ותגידו אתם – פייר -ראיתם אי פעם חמישייה יותר 'טרנדית' מזאת? זת חמישיית הגברים החתיכים ביותר לא רק ב-NBA, לא אפילו בכל הוליווד לא תמצאו חמישיית חתיכים כאלה. כולם באו ישר מ-007. חמישייה שרלף לוריין, ג'יאורג'יו ארמני, אוסקאר דלה רנטה, כריסטיאן דיור, ויצחק מזרחי חייבים להשתחוות כשהם עוברים לידם. קח את כל השחקנים ששיחקו בכל ההסטוריה של הלייקרס, ואין אף אחד שיש לו מקום בחמישייה הזאת.

שים מולם את שחקני הספארס ובראשם טים דנקן ולידו הפלח, ותחשוב שאתם מדבר על שנות ה20' – כלומר 1920, נגד שנות ה-2020. לא משנה מה יקרה בפלייאוף, הם כבר ווינרים בפינקס שלי, כשהתמונה הזואת שיצאה השבוע לסושיאל מדיה בוודאי מרעידה ליבותן (ליבותיהן?) של מיליארדי נשות העולם. אפילו לאשתי גייל אני לא מעיז להראות אותה.

אני לא יודע לאן ג'וג'ו נעלמה, אבל הייתי מעוניין מאד לשמוע את דעתה.

טוב, עם ההקדמה הזאת ניתן לגשת לטור.

***************

(התמונה של גורן ראגיץ' אבל הוא כמעט הפסיד למיאמי את המשחק בסוף עם 3 איבודי כדור איומים שהביאו ליריב 6 נקודות, ואריק ספואלסטרה הוציא אותו לכל 6 הדקות האחרונות, למזלה של ההיט.)

שיקגו הגיעה לסאות' ביץ' בתקווה אחרונה – לא ריאליסטית אבל תיאורטית, וקרו דברים מעולם – לנסות לעשות את הפלייאוף.

מיאמי היתה לפני המשחק מקום חמישי במזרח אחרי אטלנטה (32-46), בוסטון (32-46), ומיאמי (32-45).

הערב טורונטו שיחקה בקלות להפסיד לאטלנטה. למה? היא מעדיפה את אטלנטה שלישית ולא מיאמי. אז עתה המצב הוא:

*אטלנטה 32-47

*מיאמי 32-46

*בוסטון 32-46

מקום שלישי חשוב כי אז יש יתרון בית עד גמר המזרח, בהנחה שקליבלנד או טורונטו תהיינה 1,2.

על זה נלחמות עתה אטלנטה, מיאמי, ובוסטון.

לקח מעט זמן להגנת מיאמי להתאפס ולהקפיא את שיקגו שהתעייפה – ובעיקר פאו גאסול, ולחסן ווייטסייד להתעורר.

מיאמי ניצחה כשחסאן חסם זריקה ודוויין חטף כדור מצויין, וכששני הדברים האלה קרו, ג'ו ג'ונסון – שמצא קן חם ובית חם במיאמי, והוא מרים את רמתה בצורה משמעותית מעלה.

למה? כי הוא קלעי שלשות מעולה (אני לא מסתכל על הסטטיסטיקה שלו; הוא שוטר, וכשצריך כדור בטבעת הוא עושה זאת )– ומאז ריי אלן למיאמי לא היה איש כזה.

מיאמי החלה לשחק כדורסל מצויין.

זה תמיד כך: ההגנה עושה את ההתקפה. אריק ספואלסטרה אמר אחרי המשחק:

"Our energy picked up defensively, and not so coincidently we were able to get some easy ones offensively," Heat coach Erik Spoelstra said.

דוויין ווייד, שוב האדם שגורם לדברים טובים לקרות ברגעי האמת אמר: "אני מחכה כל העונה לזמן הזה ולפלייאוף. אני מרגיש את האדרנלין זורם בדמי, ואני מרגיש צעיר מחדש!"

היה זה משחקה שווה המשקל ביותר העונה כשדוויין ווייד קולע 21,  ג'ו ג'ונסון 17 (עם שתי שלשות מצויינות בדקותיים האחרונות), גורן דראג'יץ' ווייטסייד 16 כ"א, לואל דנג 13, וג'אש ריצ'רדסון 11. גורן עשה שיא קריירה של 12 ריבאונדים, אבל בסוף, כשהיו צריכים אותו במיטבו, הוא החל להיכנס עם ראשו בקיר, איבד 3 כדורים קריטיים, וטוב שאריק ספואלטרה קלט זאת מיד והוציא אותו מ-5-6 הדקות האחרונות.

"מה שאהבתי ביותר במשחק – מלבד התענוג לראות את דוויין מצויין כמו בימי האליפות – היה לראות את האנרגיה של ווייטסייד. הפני תינוק הזה שבאמת אינו אלא ילד, לחם בסוף כנמר, וחיסל את פאו גאסול שהיה מצויין כל המשחק עד הרבע האחרון בו בקושי יכול היה לזוז..

אילו רק כריס בוש היה בריא. הייתי הולך על מיאמי כאלופת ה-NBA!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. איפור, שיער, סטיילינג וקצת פוטושופ בסוף וגם אותך, מנחם, ילהקו לג'יימס בונד החדש.
    אולי בתור הרשע…. שר הטבעות יקראו לך….
    Lord of the hoops

    אני מאמין שגרינוויל ירוקה ויפה אבל לא מבין איך אתה לא עובר למיאמי. אחלה מקום, חוץ מהקטע של התנינים….

  2. תודה על הפוסט! מיאמי היא אולי אימת קליבלנד בפלייאוף!
    מאז הגעתו של ג׳ו ג׳ונסון הם השתפרו פלאים וקולעים הרבה יוצר באחוזים גבוהים יותר. מי שלדעתי הכי חשוב לעסק הוא גוראן דראגיץ כי ברגע שהוא לא טוב המשחק מבולגן והם לא טובים. לכן דראגיץ חייב להגיע בשיאו!!

  3. אלה צילומי סטודיו מוזמנים, ג'ייאר והחברים ייתנו להם פייט יפה, במראה נטורל אחרי משחק:
    https://www.instagram.com/p/0KFIgztfF3/

    לא רע להיות מולטי-מיליונר.

    חוץ מזה מיאמי יצטרכו עזרה מהקאבס, שתיכף מארחים את אטלנטה. בכלל, המשחקים שנשארו מאוד מסובכים לחיזוי, גם בוסטון חזק במאבק, אפילו שרלוט.

  4. ועוד תיקון, מנחם: מקום שלישי *לא* נותן יתרון ביתיות עד הגמר. רק בסדרה הראשונה, 3 נגד 6. ואז אתה נגד 2, בלי יתרון ביתיות.

    היתרון הגדול במקום 3 הוא לא לפגוש את הקאבס כבר בסיבוב הבא. ולטעמי בתסבוכת של מקומות 6-3 במזרח, אולי יהיה עדיף לסיים 6, עם סיכוי להכות את 3 והלמשיך לטורונטו, ולא 4-5, מאבק קשה ואז הקאבס בחצי.

  5. כל הכבוד למיאמי על משחקה אמש.
    הבולס היו צריכים נצחון בכל מחיר, מיאמי היתה יכולה לתת לשחקנים לנוח,מיאמי היו ספורטיביים עד הסוףת הקבוצה שעל הנייר טובה יותר ניצחה את המשחק.
    כנ"ל פניקס נצחון על הרוקטס הנואשים.
    אין לי כלום נגד הבולס והרוקטס, אבל זו מהות הספורט. תחרות ובידור לקהל.
    ותודה על הכתבה.

  6. המשימה היא לנצח את 4 המשחקים שנשארו. 4 ניצחונות, וגם אם בוסטון ואטלנטה מנצחות כל מה שנשאר להן-אנחנו ראשונים (יתרון בטיי ברייקר על אטלנטה יביא ראשות בית, ואז יהיה יתרון על בוסטון).

    אני מאוד גאה בקבוצה, והולך יותר טוב ממה שחשבתי שילך. ריילי גאון, ספולסטרה אדיר וזה פשוט פנטסטי. יש מצב שבוש בריא ויחזירו אותו רק בפלייאוף, אני מקווה שלא (עדיף שישתפשף בעונה הסדירה)

    1. המשחק האחרון של מיאמי העונה הוא נגד בוסטון, ובהנחה ששתי הקבוצות לא יפסידו עד אז, תהיה אווירת פלייאוף.

  7. מקום שלישי לא נותן דבר לעומת הרביעי מלבד מצ' אפ, הקבוצות האלה נלחמות לא לקבל את קליבלנד בחצי, ולא כדי לא לסיים במקום 5 למרות שהמילה נלחמות קצת מוגזמת במקרה הזה

  8. אשים את זה כאן: עם "אירופאי חיוור" בתור רכז לא לוקחים אליפות. המזל של מיאמי שוויד מתעורר לקראת הפלייאוף והוא יהיה האיש לקבוע את המהלכים.
    בנוסף הרוקי ריצ'ארדסון הוא הפתעה נעימה ויכול לתת אתלטיות, הגנה וקליעה (והוא לא צריך את הכדור כמו דראגיץ') ליד וייד וג'ונסון.

  9. נראים למומי כמו האחוד של היי פייב בנגטיב
    לדרגיץ יש לוק של הביץ׳ של החדר הלבשה
    איפה כריס בוש בכל הסיפור ? הוא בטח מאחורי אמארה ולא יצא בפריים

  10. אם הסגל יישאר בריא בפלייאוף + בוש יחזור אז גמר המזרח יהיה בהישג יד. יש בסגל הרבה שחקנים עם ניסיון בפלייאוף ועל התזמורת מנצח וויד האדיר.

  11. מיאמי צירפה לסגל את בריאנטה וובר מה-D ליג.

    בן 23, גארד, נבחן בממפיס במהלך העונה. נתן הופעת בכורה מכובדת אבל עקב חוסר יציבות הגריזליס העדיפו לא להמשיך איתו.

    ב-D ליג הוא רשם 10 נקודות, 5 ריב', 4 אס' ו-40% מהשלוש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט