כמדי שנה, גם השנה פורסם מי יכנסו בשערי היכל התהילה של הכדורסל ע"ש ג'יימס נייסמית', ממציא המשחק. כיתת הנכנסים השנה כוללת כמה מגדולי המשחק:
שאקיל אוניל- 4 אליפויות, 3 פעמים אמ.וי.פי גמר (ברצף), MVP פעם אחת, זכה במדליית זהב אולימפית, ואחד מגדולי הסנטרים ששיחקו את המשחק. נבחר בבחירה הראשונה בדראפט 1992, 15 פעמים לאול-סטאר ו-8 פעמים לחמישיית הליגה הראשונה, ושיחק באורלנדו, בלייקרס, במיאמי, בפניקס, בקליבלנד ובבוסטון. קצרה היריעה מלפרט על כל הישגיו של הדיזל, שנבחר ל-50 הגדולים ע"י ה-NBA ב-1996. אחד השחקנים היחידים (יחד עם מייקל ג'ורדן, מג'יק ג'ונסון וטים דאנקן) שזכו ב-MVP גמר 3 פעמים לפחות.
אלן אייברסון-MVP ב-2001, 4 פעמים מלך הסלים, הגיע לגמר ב-2001 עם פילדלפיה, נבחר 3 פעמים לחמישיית הליגה הראשונה ו-11 פעמים לאול-סטאר. שיחק בפילדלפיה, דנבר, דטרויט, ממפיס ובשיקטאש הטורקית. הבחירה הראשונה בדראפט 1996.
יאו מינג-הבחירה הראשונה של דראפט 2002, והאיש שנחשב שגריר הכדורסל באסיה. נבחר 8 פעמים לאול-סטאר, והיה חלק מקבוצה שניצחה 23 משחקים ברציפות, הרצף הרביעי באורכו בהיסטוריה.
טום איזו-מאמן מכללת מישיגן סטייט ב-21 השנה האחרונות, הגיע 7 פעמים לפיינל פור המכללות (ולקח את אליפות המכללות של שנת 2000). מחזיק ב-71.8% הצלחה כמאמן ראשי.
ג'רי ריינסדורף-הבעלים של שיקגו בולס מאז 1985, זכה עם הקבוצה ב-6 אליפויות NBA.
שריל סוופס (Swoops)-השחקנית הראשונה בהיסטוריה של ה-WNBA, זכתה ב-4 אליפויות, 3 פעמים שחקנית ההגנה של העונה ו-7 פעמים אול-סטאר.
האישים הבאים יזכו להנצחה מיוחדת, מפני שהם אינם בחיים (ועדיין נכנסו להיכל):
דרל גטרסון-אחד השופטים הותיקים בתולדות הליגה, ששפט ב-1,798 משחקי עונה סדירה, 269 משחקי פלייאוף ו-41 משחקי גמר.
זלמו ביטי-שיחק בנבא במשך 8 עונות (והוסיף 4 ב-ABA), נתן 17 נקודות ו-11 ריב' למשחק. לקח אליפות ABA ב-1971 ונחשב לאחד מגדולי השחקנים של הליגה שהתמזגה עם האנ.בי.איי.
קמברלאנד פוזי-נחשב לאחד משחקני הכדורסל הטובים ביותר של תחילת המאה. חבר היכל התהילה של הבייסבול (נכנס ב-2006).
*
ניו אורלינס פליקינס (47-29) הודיעה על החתמת ג'ורדן המילטון לשאר העונה. המילטון ישחק ב-6 המשחקים הנותרים של השקנאים. הוא שיחק כבר 11 משחקים בקבוצה (על 2 חוזים ל-10 ימים כ"א) וקלע 11.4 נק' עם 6.2 ריב' בערב.
*
ברוקלין נטס (56-21) הודיעה כי כוכביה, ברוק לופז ות'דאוס יאנג, יזכו למנוחה בשאר העונה. פניקס סאנס (57-20) הודיעה כי היא לא תחזיר את ברנדון נייט, רכז הקבוצה, לפעילות במהלך 2015/16.
*
דיווחים טוענים כי מיאמי היט (32-45) מתכננת להחתים שני שחקנים שישלימו את הסגל שלה לשאר העונה. בין המועמדים שהוזכרו ישנם ג'ון לוקאס השלישי, ששיחק במחנה האימונים של ההיט, ודורל רייט.
רועי ויינברג
4 אפר 2016 18:54:26אני לא מבין איך רוברט הורי וקווין ג'ונסון לא נכנסו. לשניהם מגיע.
עומרי שטרנברג
4 אפר 2016 19:11:37רוברט הורי היה לא יותר מאחד עם מזל שנחת בדיוק איפה שהאליפות נחתה.
רועי ויינברג
4 אפר 2016 19:27:47אני לא מסכים איתך, יש לו טונות של סלי ניצחון ומשחקים גדולים במאני טיים. זה לא סתם שהוא ישב על הספסל וחילק מגבות בזמן שהוא זכה ב-7 אליפויות.
פינקי
4 אפר 2016 21:24:49היה שחקן לא רע, אבל ממש לא אחד שצריך להיות בהיכל התהילה
Smiley
5 אפר 2016 11:24:54אני חושב ששבע אליפויות שבהן היה שחקן משמעותי (אומנם לא כוכב אבל משלים משמעותי) צריכות להכניס אותך להיכל התהילה.
היה שחקן רב גוני מעמדת ה-PF ושומר מצויין שידע להתעלות במאני טיים.
avri
5 אפר 2016 16:21:57רוברט הורי היה שחקן חביב וווינר לא קטן, אבל הול אוף פיימר הוא פשוט לא.
bad
4 אפר 2016 19:14:16שאלה למומחים כאן,
מתי ההגרלה של הלוטרי?
רועי ויינברג
4 אפר 2016 19:28:1417.5.16
אורח בינתיים
4 אפר 2016 19:54:33לנצח ירגיז אותי לראות את הספרה 1 בשורת הMVP של הדיזל.
כשיכניסו את הקנדי להיכל, שיזכרו לשים שם כוכבית על התואר ההוא..
דדי
4 אפר 2016 21:16:13הקנדי גנב MVP מקובי – לא משאקיל.
רועי ויינברג
4 אפר 2016 21:25:13ב-2000/01 יכול להיות שהגיע לו (29 נקודות, 12 ריב', 3.7 אס', 2.8 חס' לעומת 31.4 נק' ו-4.6 אס' למשחק של AI)
ב-2001/02 זה הגיע בצדק לדאנקן (23 נק', 13 ריב', 4 אס', 3.1 חס', כששאק עובר אותו רק בנקודות).
דרך אגב, עם כל הכבוד לקריירה המדהימה של קובי, לא הגיעו לו MVP's במקום נאש על המקום השביעי במערב. כן הגיעו לו במקום השניים של לברון בסוף העשור.
אורח לבינתיים
4 אפר 2016 23:03:052004-2005
נאש מקבל MVP ראשון עם 65 הצבעות מקום ראשון. שני אחריו שאק עם 58 הצבעות. אף אחד אחר לא היה בשיח בכלל.
הקנדי עם 15.5 נק' 11.5 אס' והדבר היחיד שאפשר לזקוף לזכותו זה מאזן של 60 נצחונות ואחוזים גבוהים..אבל עוד נחזור לעניין האחוזים.
שאקיל באותה עונה עם 22.9 נק' 10.4 ריב' 2.7 אס' 2.3 חס'. אחוזים זוכרים? שאק עם 60% מהשדה.
הWS שלהם זהה.
זאת היתה צריכה להיות העונה של שאק, ולא סתם הוא חוזר לזה כנקודה כואבת בראיונות גם 10 שנים אחרי, היה שם פספוס גדול לדעתי עם פרס שלא ניתן משיקולי "כדורסל" טהורים.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 אפר 2016 23:34:03יש בעיה ב "תמחור" של אסיסט מול ריבאונד.
לדעתי, אסיסט ראוי להיות יותר "נחשב"
אסיסט זה 2 נק' או אפילו 3 נק' בטוחות. ריבאונד לא מבטיח לך ניקוד על הלוח. הוא בסך הכל נותן לך פוזישן, אפשרות, אבל הוא לא מבטיח כלום.
בנוסף הרבה ריבאונדים בהגנה,. הם "ריבאונד רפאים" – יעני.. יכול מאוד להיות שמישהו אחר בהגנה היה קוטף אותו.
אם הייתי צריך להשוות נגיד לשחמט, אז זה היה בערך כך :
צריח – אסיסט
פרש/רץ – ריבאונד
אורח לבינתיים
5 אפר 2016 02:55:09אני לא מתמחר סטטיסטיקות 1:1
יותר מזה, אם תסתכל באותה עונה תראה שדירק עם קבוצה לא רעה בכלל מבחינת מאזן, נתן סטטיסטיקה יותר טובה+היה כינור ראשון לבד ולא עם עם סופרסטאר כמו וייד נניח.
אני עדיין חושב ש15,11,4 זאת לא סטטיסטיקה של MVP.זה הטיעון העיקרי נגד נאש.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
5 אפר 2016 03:21:29קצת קשה להשוות כשאתה לא נותן את מס' הריב' והחט' וכ"ו של נאש.
בנוסף, אתה צריך להשוות אחוז אפקטיבי, ולא אחוז מהשדה, שזה מה שנראה לי לפחות שעשית.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
5 אפר 2016 03:27:56חשבון על רגל אחת :
שאקיל 22נק' + 10 רב' (60 אחוז סל = 12 נק') 34 נק'
נאש 15 נק' + 11 אס ( 22 נק' לפחות) = 37 נק'
אורח לבינתיים
5 אפר 2016 12:06:40אני חושב שחישוב מהסוג הזה הוא לא הוגן כלפי 2 העמדות שלא עם הכדור ביד רוב המשחק, ההשוואה של ריבאונדים לאסיסטים, גם אם היא לא בדיוק מאוזנת מבחינת המשמעות למשחק, היא הכלי שיש לנו להשוות בין סנטרים לגארדים. כי כעקרון די ברור שלגארד שמחזיק את הכדור יותר ובדר"כ גם מקבל יותר טאצ'ים בהתקפה, תהיה סטטיסטיקה יותר "תורמת" על הנייר.
לביגמנים יש תפקיד קצת אחר, אולי פחות רב מימדי.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
5 אפר 2016 21:24:33אני גם לא מאמין בנוסחה הזו. פשוט אתה הבאת את המספרים הללו, אז ניסיתי להראות מה הם משקפים על הנייר, ושהם אינם מוכיחים שלשאקיל הגיע יותר מנאש , אבל באמת שאין להם משמעות שלמה ועמוקה כשהם מנותקים מהקונטקסט של עונה מלאה.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
5 אפר 2016 21:31:22אם גארד מחזיק יותר בכדור, וזה מה שגורם לו להיות יותר בעל ערך (האות Vׂׂׂ ב MVP) מסנטר, אז בהחלט מגיע לו התואר, כי בסופו של יום הוא בעל הערך הכי גבוה ולא משנות כל הסיבות. במיוחד אם העובדה שהוא מחזיק בכדור כמה שיותר זמן היא הכי משתלמת.
גלעד
4 אפר 2016 23:27:18למה הגיעו לקובי האמויפיים של לברון בשנתיים האחרונות בקליבלנד?
ב-2 העונות לברון היה עם מספרים יותר טובים + מאזן יותר טוב עם סגל פחות טוב מסביבו..
רועי ויינברג
4 אפר 2016 23:52:36קונפרנס קל יותר+שיחק הרבה יותר דקות
גלעד
5 אפר 2016 00:07:07אי אפשר לקחת ממישהו אמויפי כי הקונפרנס שלו היה קל יותר. בטח אם הוא סחב קבוצה כמעט לבד למקום הראשון בליגה..
אותו דבר עם הדקות. אם פאו גאסול היה ליד לברון במקום ורז׳או אולי הוא היה יכול לנוח יותר..
דדי
4 אפר 2016 23:41:09http://37.media.tumblr.com/17e83c01cda2b44b078b641dba686a24/tumblr_mufu4lZTiL1qdlh1io1_400.gif
סתם ילד
4 אפר 2016 22:28:11מי זה קנדי?
ת'אנדר
4 אפר 2016 22:36:30הכוונה לסטיב נאש הקנדי (ממדינת קנדה)
Mbk
4 אפר 2016 22:36:38סטיב נאש 🙂
סתם ילד ללל טים
4 אפר 2016 22:39:48אה תודה. חשבתי שזה שקיל ה candy
פינקי
5 אפר 2016 00:28:51JFK
מנחם לס
4 אפר 2016 20:05:37אילמלא מינג היה סיני הוא לעולם לא היה ניבחר.
הוא לא עשה מספיק (אוקיי. בגלל פציעות) כדי להיבחר.
אבל ישנם יותר מביליון סינים, ולכן הוא ניבחר.
א.ב
4 אפר 2016 20:11:29מינג היה ענק. אומנם מה שזוכרים זה הפציעות אבל הוא נתן כמעט 500 משחקים בממוצעים של 20 – 10. בטוח אפשר למצוא בהול אוף פיים כמה שעשו פחות.
בכל מקרה, שאק איעברסון ומינג זה שלושה נאומים לחכות להם.
ינתי פרזי
5 אפר 2016 05:27:31ככה זה בחיים
רן
4 אפר 2016 20:52:58אני חושב שייאו מינג לא עשה מספיק בשביל להיכנס להיכל.
הוא סיפור מוצלח של יח"צ וסיקורים מסביבו, היכולת שלו נטו לא אמורה להכניס אותו.
זה נכון שהיו רגעים שהיה אחד הסנטרים אם לא הכי טוב בליגה אבל עדיין לא משכנע.
אורח לבינתיים
4 אפר 2016 22:46:14אני לא מסכים איתך בכלל.
אפשר להתווכח שבהסתכלות על "קריירה" והשגים שנפרשים על פני מספר עונות, יאו כנראה לא HOF.
אבל לא על זה הוא נכנס – כשהוא היה בשיאו, יאו היה אחד הסנטרים הכי טכניים שהמשחק ראה, עבודת רגליים ושליטה במשחק שבחיים לא ראינו משחקן בגודל הזה. יכולת המסירה שלו הזכירה לאנשים את סאבוניס, היצירתיות הזכירה את האקים.
אני רוצה להפנות את יחס הקהל לקטע הבא:
https://www.youtube.com/watch?v=ohHoK4-LeuY
כמה סנטרים אתה מכיר בליגה שהיו מעיזים לעשות משהו כזה? ולהצליח בכזאת רמה?
רועי ויינברג
4 אפר 2016 22:58:26אני לא חושב שמכניסים שחקנים להיכל התהילה לפי פיקים. לפי ההיגיון הזה גם לברנדון רוי-שהיה מדהים בשיאו-מגיע להכנס. זה מבחינת אורך הקריירה וההצלחות שלהם מבחינה אישית וקבוצתית. וכן, אם הוא לא היה סיני, הוא לא היה נכנס.
אורח לבינתיים
4 אפר 2016 23:06:05אתה יודע מה? אני מקבל את הטענה הזאת.
יאו הביא את המשחק לחלק גדול של העולם שלא היה רלוונטי עד לתקופתו. כן זה חלק מהפרס לדעתי, וזה לא שיקול שאני יכול להשמיט פה.
אבל עדיין, יאו היה בליגה מספיק זמן כדי להטביע (תרתי משמע) חותם על הליגה הזאת. באופן שלא הוגן להשוות עם… ברנדון רוי לצורך העניין.
דדי
4 אפר 2016 21:19:40יאו נכנס בגלל החשיבות הגלובלית שלו בחיבור הנבא לסין – מה שיוצר בהדרגה את אחת הליגות האטרקטיביות בעולם וחשף מיליארד בני אדם למשחק., וזה רק ימשיך לגדול.
הקריירה שלו כשחקן לבדה לא היתה מספיקה, אבל זה לא היכל התהילה של הנבא.
זה היכל התהילה של הכדורסל.
רועי ויינברג
4 אפר 2016 21:25:381+
האווי לאסוף
4 אפר 2016 21:47:40יש מצב שהלובי היהודי יצליח להכניס גם את כספי? 🙂
דובי
4 אפר 2016 22:21:17כספי לא היה נכנס אפילו אם הוא היה סיני יהודי.
יש גבול.
Berch
5 אפר 2016 08:00:22צחקתי בקול רם 🙂
גור גולן
4 אפר 2016 21:58:13+1
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
5 אפר 2016 00:53:39זהו היכל התהילה של הכדורסל, אולי מבחינה רשמית.
מעשית, למעט הבלחות קטנטנות (למשל אוסקר שמידט) זהו היכל התהילה של הכדורסל האמריקאי.
אחרת דון מזרחי ממזמן היה משתלט על הכותל המערבי של ההיכל..
Ish
4 אפר 2016 21:53:54מקווה שאייברסון יתאמן מספיק על הנאום שלו.
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
4 אפר 2016 22:08:25? …u tokin e bout P
רועי ויינברג
4 אפר 2016 22:15:43How the hell am i supposed to make my teammates better with practice man?
גלעד
4 אפר 2016 23:22:28תודה
פינקי
5 אפר 2016 00:32:19הסתכלתי על רשימת הMVP'S, כל הmvp's עד 2001 (אייברסון) הם חברי היכל התהילה.
אחריהם באים דאנקן גארנט נאש נוביצקי ברייאנט לברון רוז דוראנט וקרי.
לאור זאת, הייתכן שרוז יהיה הMVP היחיד בהיסטוריה שלא ייכנס להיכל התהילה?
רועי ויינברג
5 אפר 2016 07:22:43אני חושב שהפרס מהווה כרטיס כניסה ישיר להיכל, למרות שהיו דברים מעולם (סדריק מקסוול היה MVP גמר של 1981 ולא נכנס, כנראה גם איגודלה לא יכנס)
Smiley
5 אפר 2016 11:27:44היכל ההילה של רפאת הספורט
Smiley
5 אפר 2016 11:28:03טעות במיקום התגובה
פינקי
5 אפר 2016 16:10:08אם הוא יכנס רק בגלל הMVP זה יהיה מביך, בעיקר בשבילו.
היו לו 2-3 עונות טובות, אבל חוץ מזה הוא בילה יותר זמן בבתי חולים מאשר על המגרש, ולא נראה שהקריירה שלו הולכת לאנשהו כרגע…
ישראל
5 אפר 2016 10:52:29רוז בטוח לא יכנס להיכל, היתה לו עונה אחת גדולה ומאז הוא לא עשה כלום! גם בגלל פציעות אבל גם כנראה בגלל שאין לו מה להציע במובן של תרומה לקבוצה שלו ולא רק למכירת נעליים. בארבע השנים האחרונות הוא שיחק נטו אולי שנה אז על מה בדיוק שיכניסו אותו ל HOF?
אגב, קראתי כאן את ההישגים של אייברסון ואני מודה שהרמתי גבה על הבחירה שלו ל HOF. (אני כבר לא מדבר על יאו, כולם פה מגיבים על זה ואין לי מה להוסיף בעניין). אבל סליחה? על מה בדיוק אייברסון נבחר? האם תארים אישיים זה מספיק? מלבד בעונה שהגיעה לגמר, הקבוצה שלו מעולם לא היתה קונטנדרית לגיטימית. הוא לא תרם כלום למשחק מלבד תרומתו לעולם אופנת הראפ. לא ברורה לי הבחירה בו.
Ljos
5 אפר 2016 01:35:10קשה לי עם יאו מינג. שחקן נהדר לרגעים שבהם הוא באמת היה מסוגל ללכת, אבל אי אפשר לשכוח שהוא היה המצאה של הממשל הסיני, ניסוי שכמעט והצליח להם.
מצד שני, כל הכבוד ליאו על ההצלחה בענף שככל הנראה הוא לא סבל והתמודד עם הציפיות של אומה שלמה (שכדאי מאוד לעמוד בציפיות שלה, עד שלא תוכל לעמוד יותר).
ינתי פרזי
5 אפר 2016 05:33:36מה זה הקשקוש- המצאה של הממשל? איך ממשל יכול להמציא שחקן כדורסל? היית פעם בסין?
דחפו לך לראש פרופוגנדה "ליברלית" מבית מדרשם של אובמה ושות' כאילו כל מי שלא "הומאני" כמוהם הוא ישר אויב האנושות
מחפש שם מגניב
5 אפר 2016 12:04:09אני מניח שהוא התכוון לכך שבמסגרת ניסיון "לייצר" ספורטאים הממשלה הסינית שידכה בין ספורטאים או בין אנשים בעלי נתונים פיזיים חריגים.
כמובן שברגע שבוצע שידוך להורים לא ממש הייתה אפשרות להגיד לא.
יאו מינג הוא תוצאה של שידוך כזה כשגם אביו וגם אימו היו בעלי גובה חריג
Ljos
5 אפר 2016 13:02:58מה שהוא אמר. יאו מינג הוא תוצאה של שידוך של הממשלה בין שני שחקני כדורסל גבוהים כדי לייצר שחקן כדורסל גבוה ונאמן ולגדל אותו אל תוך הספורט מגיל צעיר.
מוש השור
5 אפר 2016 04:22:50הקלידו את התגובה כאן…
Berch
5 אפר 2016 08:19:38כנראה שאיגוד השחקנים דחף להכניס את מיסטר מינג. הוא הרי סידר את קרן הפנסיה הידועה בשם "הליגה הסינית". כבודדד !!!!
נתי
5 אפר 2016 09:31:05אשמח לקבל מעט הסברים על אופן הבחירה, מי הגוף הבוחר, היחס בינו לאנביאיי וכד'. כי באמת נשגב מבינתי איך מינג בפנים ועל חשבון KJ?
Ish
5 אפר 2016 11:03:09https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_players_in_the_Naismith_Memorial_Basketball_Hall_of_Fame
לכל המבקרים, תביטו בבקשה איזה שחקנים נכנסו להיכל לפני שאתם מתלוננים.
Tomas
5 אפר 2016 11:39:30איך זה כלכך קל להיכנס ככה לHOF???
בNBA 2K16 הם דורשים ממני לזכות באליפות 1 לפחות MVP 1 לפחות 5 שנים חמישייה ראשונה ועוד רשימה של הישגים!!
חבל שלא יצרתי שחקן סיני /=
ששון
5 אפר 2016 13:44:45רבאק, איך מוריס ציקס וסידני מונקריף עדיין לא בהול אוף פיים?
ת'אנדר
5 אפר 2016 14:20:00מונקריף באמת חייב להיכנס להיכל
סתם ילד ללל טים
5 אפר 2016 14:32:38כי הכל נמדד לפי התקפה
עידו גילרי
5 אפר 2016 14:47:42יש לי רק שתי מילים, בעצם ארבע:
דניס רודמן
דיקמבה מוטומבו
סתם ילד
5 אפר 2016 15:56:22מעניין אז איך אדי קשרי היה אלסטאר?
רועי ויינברג
5 אפר 2016 16:49:53אול-סטאר והאל אוף פיים זה ממש לא אותו דבר. ובושה וחרפה שצ'יקס ומונקריף לא בפנים, שניהם צריכים להכנס בהקדם האפשרי. אולי ב-2017, כשתהיה כיתה חלשה יחסית (תלוי אם נאש נחשב או לא)
סתם ילד ללל טים
5 אפר 2016 17:33:36מעניין שאלו שני שחקנים מבין עשרות
k_700
5 אפר 2016 17:15:35ג'רי ריינסדורף- כאן זה איבד את המהות.
דן
5 אפר 2016 17:16:53ממליץ בחום על הסרט על אייברסון.
https://www.youtube.com/watch?v=vdVrhBM4Fk4
אני לא ידעתי את הסיפור המלא עליו.
אוהד ס"א
5 אפר 2016 21:10:53כשיאו היה בריא, הוא היה טוב משאקיל.
לצערינו, זה היה בדיוק 5 דקות
תומש
6 אפר 2016 00:02:58נשפכתי על התשובה בפייסבוק
"כל מי שיגיד לכם שהחסרתי אימון, ואם המאמן אומר שהחסרתי אימון וכולכם שומעים את זה אז זהו זה. אני מתכוון, אני החסרתי אולי אימון אחד השנה, אבל אם מישהו אומר, הוא לא בא לאימון, זה יכול להיות אימון אחד מכל האימונים השנה, וזה מספיק. אם אני לא יכול להתאמן אני לא יכול להתאמן, בנאדם, אם אני פצוע אני פצוע. אני מתכוון, זה עד כדי כך פשוט. זה לא העניין. תקשיבו, זה לא העניין, בכלל, אתם מבינים מה אני אומר, אני מתכוון, אבל זה, זה..זה קל לדבר על זה, זה קל לתמצת את זה, כשמדברים רק על אימון. אנחנו יושבים פה, אני אמור להיות פרנצ'ייז-פלייר, ואנחנו יושבים פה ומדברים על אימון. אני מתכוון, תקשיבו, אנחנו מדברים על אימון! לא המשחק. לא משחק, לא משחק. אנחנו מדברים על אימון, לא על משחק. לא המשחק שאני בא אליו כדי למות בשבילו, ולשחק כל משחק כאילו זה האחרון. לא המשחק, אנחנו מדברים על אימון, בנאדם. אני מתכוון, כמה זה מטופש, כשאנחנו מדברים על אימון. אני יודע שאני אמור להיות שם, אני יודע שאני אמור לשמש דוגמה, אני יודע את זה. ואני לא מזיז את זה הצידה, אתם יודעים, כאילו שאין לזה שום משמעות. אני יודע בשביל מה זה. אני יודע, בכנות, אני יודע. אבל אנחנו מדברים על אימון, בנאדם. על מה אנחנו מדברים? אימון? אנחנו מדברים על אימון, בנאדם! אנח…אנחנו מדברים על אימון. אנחנו מדברים על אימון, אנחנו לא מדברים על המשחק. אנחנו מדברים על אימון, בנאדם. כשאתם באים למגרש, ורואים אותי משחק, אתם רואים אותי משחק, לא? אתם רואים אותי נותן את כל מה שיש לי, נכון? אבל עכשיו אנחנו מדברים על אימון! אנחנו מדברים על אי…בנאדם, תראה, אני שומע אתכם, זה מוזר גם בשבילי. אני מתכוון, זה משונה, זה משונה גם בשבילי. אבל אנחנו מדברים על אימון, בנאדם. אנחנו אפילו לא מדברים על המשחק, על המשחק עצמו, כשזה משנה. אנחנו מדברים על אימון! איך לעזאזל אני יכול לעשות את החברים שלי לקבוצה יותר טובים באימון??"
זה אחד המונולוגים הטובים ששמעתי. אמר אותו אלן אייברסון, שהוא השחקן האהוב עלי ביותר בכל הזמנים. היום הודיעו שהוא נכנס להיכל התהילה. אביר הלב, גאון הגמדים, המתאבד, המשוגע, המבריק, המייקל-בגוף-של-בנאדם-רגיל, הכי מוכשר, הכי אמיתי, הכי שכונה, הכי שמיים. התשובה. והשאלה? אין כזאת. מלך, נקודה. מזל טוב AI. אין ראוי ממך להיכל הזה, אבל בהיכל הקטן שבבטן שלי אתה מספר אחד מהרגע הראשון
מאיר אריאל
6 אפר 2016 00:32:13חחחחחחחחחח גדול תומש
אלון
6 אפר 2016 23:21:26קבל את זה בשיר
https://youtu.be/exOxUAntx8I
תומש
6 אפר 2016 01:39:50לא מצאתי תרגום ראוי ל"פרנצ'ייז פלייר"
הבן השחור גלוח הראש מחוץ לנישואים של ג'ון סטוקטון
6 אפר 2016 01:51:35סמל… Kinda…