סטטיסטיקות משוגעות – שינוי כיוון / דור בלוך

לקראת הישורת האחרונה של העונה, והניסיון האחרון של כמה מהקבוצות לשנות את גורלן (היי יוסטון ושיקאגו), המדור מחפש ומוצא את שינויי הכיוון המשוגעים ביותר שראינו העונה הזאת:

  1. מיאמי מתלהטים: בחודש ינואר מיאמי הגיעה לשפל עונתי, כשהם קולעים 93.9 נקודות למשחק, במה שסימל חודש רביעי ברציפות שהקבוצה לא עברה את ה-100. במרץ הקבוצה העמידה ממוצע של לא פחות מ-110.2 נקודות, זינוק של יותר מ-16 נקודות למשחק!!! איך זה קרה? שיפור של 10% באחוזי השלוש, ו-5 אחוז מהשדה. או במילים אחרות ג'ו ג'ונסון הצטרף למיאמי, פט ריילי עשה זאת שוב.

  2. בוסטון מאבדים את המשחק הקבוצתי שלהם ומוצאים אותו מחדש: לאורך העונה בוסטון עמדו על כ-24 אסיסטים למשחק, ואז בפברואר הממוצע שלהם לאסיסטים למשחק זינק ל-27 והקבוצה ניצחה 9 משחקים והפסידה שלושה. אבל במרץ משהו קרה לביטחון של הקבוצה במשחק המסיה שלה והיא קרסה ל-20.5 אסיסטים למשחק, מה שהוביל במישרין ל-7 הפסדים ו-7 נצחונות ב-14 משחקים .במשחק הלילה מול גולדן סטייט? 28 אסיסטים תודה ששאלתם.

  3. שארלוט יוצאת החוצה ומוצאת זהב: בתחילת העונה שארלוט התבססה על הגנה קשוחה, קלעה פחות או יותר 100 נקודות למשחק, ניצחה בערך כמו שהפסידה ודשדשה סביב המקום ה-8, ואז במרץ סטיב קליפורד החליט לעשות משהו אחר, הוא שלח את השחקנים שלו לזרוק משלוש והתוצאות לא איחרו לבוא, זינוק מ-35% ל-40% מהשלוש, וזינוק לא פחות מרשים מ-100 נקודות למשחק ל-109 שלח את הקבוצה לריצה שעשויה לאפשר לה יתרון ביתיות בסיבוב הראשון של הפלייאוף.
  4. אורלנדו מאבדת את הקשיחות ומאבדת את העונה: בחודש הראשון של העונה אורלנדו היו אחד מסיפורי הפיל גוד הנפלאים שלה. עם משחק קשוח, והרבה צעירים מוכשרים אורלנדו השיגה רצף של 5 נצחונות רצופים כדי לסגור את נובמבר עם 11 נצחונות, מאזן חיובי ותקוות פלייאוף. אבל עם פרוץ דצמבר אורלנדו איבדה את הקשיחות שלה, היא ירדה בממוצע ריבאונדים למשחק מ-47 ל-פחות מ-41, התחילה להפסיד ובחודש ינואר הגיע השפל ששכנע את ההנהלה לחסל את העונה הזאת, כשהקבוצה קלעה רק 95 נקודות למשחק ואיבדה סיכוי להגיע לפלייאוף העונה. חבל היה סיפור יפהhttps://www.youtube.com/watch?v=RnDe1GyzJHA
  5. ממפיס חוזרים בשאגה: שני הפסדים רצופים ליריבות מזרחיות (וושינגטון ושארלוט) בסוף דצמבר ופציעות חוזרות ונשנות שמו את שאיפות הפלייאוף של ממפיס בסכנה ממשית, אבל עם חזרתם של הגבוהים לכושר, ועם הגעתו של לאנס סטיבנסון, ממפיס הבהירה שהזקנים האלה עוד יודעים דבר או שניים על להגיע לפלייאוף. בינואר אחוזי השלוש של הקבוצה זינקו מ-31% ל-38% ומספר הנקודות עלה בצורה מתונה מ-97 ל-100, אבל זה היה רק הכנה לחודש פברואר שבו קלעה הקבוצה 106 נקודות והבטיחה את מקומה בפלייאוף.

שינוי כיוון

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה, מעניין. לי זה נראה כאילו אין אף קבוצה יציבה במזרח (למעט פילי 😬), מיאמי כמשל, רגע אחד נראית כמו קונטנדרית, רגע אחד נראית כמו הפועל גבת, זה ככה עם כל קבוצות המזרח כולל קליבלנד. עונה מוזרה ביותר

    1. מה שהיה הוא שהיה. עתה מתחילה עונה חדשה – הפלייאוף.
      קליבלנד תהיה חזקה מאד ויציבה מאד.
      אותו דבר שרלוט ומיאמי, ואני מזהיר את כולם מפני שיקגו!

  2. פוסט מעולה!
    1. מיאמי עשו את השיפור הכי גדול במזרח בחודשיים האחרונים! סכנה אמיתית בפלייאוף.
    2. בוסטון בדומה למיאמי הם קבוצה שביום טוב יכולה לנצח את כולם. הם מאוד קבוצתיים וכך הם צריכים לשחק בפלייאוף.
    3. שארלוט קבוצה שמשחקת חזק ומהר וכך הם צריכים להמשיך. ווקר ולין השנה עושים המון!
    5. סטיבנסון עושה אחלה משחקים מאז שהגיע אבל הם לא יעשו אף ניצחון בפלייאוף לדעתי.

כתיבת תגובה