ב-1 אחרי חצות: פיינל פור – משחקי חצי הגמר / מנחם לס

משחק ראשון, הלילה 1:00 בישראל: אוקלהומה נגד וילנובה

אוקלהומה:

 

מאמן טכסס A&M בילי קנדי אמר שהגדולה של אוקלהומה האמיתית נראתה יותר בערב שבאדי היילד קלע 17 (נגד קבוצתו) מהערב בו הוא קלע 37. למה ואיך?

"מה שעושה את אוקלהומה גדולה הם הגארדים האחרים, ולא רק באדי. כשהם מקבלים אור ירוק, הם מחסלים אותך", אמר קנדי.

במשחק המכללות של היום אתה צריך יותר משחקן דינמי מעולה אחד. אתה צריך קבוצה שלמה. המשחק הפך לכל כך מתוחכם שאתה צריך לדפוק על כל הצילינדרים, ואז כל פעם צילינדר אחר מתעלה, כמו ג'ורדן וודוורד שקלע 22 נגד A&M. כריסטיאן ג'יימס עלה מהספסל לקלוע 12, והפורוורדים ריאן ספנגלר וקאדים לאטין התחברו ל-20. כשהאחרים משחקים כך  זה מחפה על ערב של 2 מ-7 מה-3 של היילד, וחמישה איבודי כדור.

כמובן שזה לא משנה את העובדה שבאדי עלול לפרוץ בכל משחק ל-30 ללא בעיות מיוחדות.

וילנובה:

לוילנובה היתה עונה שלמה לשאת קוף כבד על שכמם, הקוף שמייצג שתי שנים רצופות שוילנובה לא עברה את הסיבוב הראשון בטורניר למרות תקוות וציפיות להגיע לפחות לסוויט 16, אם לא יותר.

שחקני וילנובה טוענים שההגעה לסוויט 16 כן הורידה את הקוף והם מרגישים חופשיים ומשוחררים לראשונה מזה כמה שנים כשהגיעו למכללה הקתולית כפרשמנים, אבל אם לא, הניצחון על מס' 1 קנזס לא סתם הוריד את הקוף, אלא שלחו חזרה לביתו לג'ונגלים של קניה.

וילנובה היא קבוצה מבוגרת ומנוסה, ובראשה הסניור גארד ריאן ארקידיאקונו המכונה 'קונו', המשחק את הכדורסל הטוב ביותר שלו מאז הגיע לאונ' כפרשמן. מאמן הקבוצה ג'יי רייט אוהב את שיווי המשקל בקבוצתו. יום אחד ג'וש בארט עלול לקלוע 25, וערב שני כריס ג'נקינס או ריאן יעשו את הטריק.

הבעייה של 'ווילה' היא שהיא חייה ומתה עם השלשות. אם הן נכנסות, הם יהיו מסוגלים לחתוך את הרשתות ביום שני. אם הן נופלות ב-22.8% כמו נגד קנזס (כשהם היו 4 מ-18) רק אלוהים יציל אותם, כפי שעשה נגד קנזס.

תחזית? אוקלהומה ב-5

 

משחק שני: : 4:00 לפנות בוקר בישראל: סירקיוז נגד צפון קרולינה

סירקיוז

(באיצטדיון הפוטבול הזה הם משחקים כדורסל)

סירקיוז לא רק שלא היתה צריכה להיות כאן, היא לא היתה צריכה להיות כלל בטורניר לדעת רבים. אבל היא ניבחרה לטורניר, והיא עתה בחצי הגמר של אליפות המכללות ואיש לא יכול לקחת זאת מהם.

היא מדורגת 10 באזורה, אבל היא מאומנת ע"י מאמן הנמצא בהיכל התהילה, ושישנה לו מן 'ידיים של זהב' בטורנירי המכללות האלה. אבל אנחנו לא מאמינים הרי ב-"ידי זהב". אז במקום שתי ידי זהב ישנם לו שני שחקנים שישחקו בעונה הבאה ב-NBA ושמם מלאכי ריצ'רדסון וטיילר ליידון.

הבעייה של סירקיוז משך כל השנים היתה קליעות משלוש. אחוזי הקבוצה היו איומים, וכשהם קיבלו מוניטין של 'קבוצה שלא מסוגלת לקלוע שלשות' השחקנים החלו להאמין בכך ולהתנהג כך, וזה היה גורלם.

השנה סטודנט עשה עבודת תיזה על "ההבדלים בלשחק כדורסל באיצטדיון פוטבול לעומת אולם כדורסל" (כפי שסירקיוז עושה ב-NRG סטדיום שלה) והגיע למסקנה חשובה מאד שבגלל המרחב העצום של איצטדיון פוטבול, ה-PERCEPTION של קלעי הפרימטר ניפגם, ובכך קליעות ה-3 שלהם. הרי זה הכל עניין של פסיכולוגיה: מכניסים לך לראש אינך מסוגל לשלשל שלשות, אז אתה משלשל אותן בשלשולי חוץ! הידע הזה שזה לא שהם לא מסוגלים אלא שקשה להם בגלל -PERCEPTION המעוות באיצטדיון פוטבול הוכנס לראשי שחקניהם, והם החלו לשלשל שלשות בצורה נאותה.

לך תדע. אולי זה מה שעשה מהם מס' 10 באזור שלהם עם קולות ש-'לא מגיע להם'???

אגיד לכם מה: אם ישנה מישהי שלא פוחדת מצפון קרולינה ויכולה לנצח אותה, זאת סירקיוז. זאת קבוצה גיימרית מניו יורק שלא עושה חשבון לאף אחד.

צפון קרולינה

(כשמאמן הטאר הילס היה דין סמית!)

צפון קרולינה היא קבוצת המכללות הטובה ביותר, פסיק ונקודת קריאה! יש לה את שחקן המכללות מספר אחד שאני היחידי המאמין בכך, ובמקום להיבחר ראשון הוא ייבחר 7-10 ע"פ הדראפט-אקספרס למיניהם. איך ולמה? כי הדבילים מעתיקים אחד מהשני.

אני אומר לכם שברייס ג'ונסון הוא הטוב מכולם ויצליח מכולם ב-NBA, אבל שכחתי שה-NCAA היא שאנחנו מדסקסים כרגע. קשה להאמין שהטאר הילס לא היו בפיינל פור מאז 2009, אז הפעם הם נכנסו אליו בדהרה כשהם לא הפסידו משחק מאז ה-27 לפברואר. ההתקפה שלהם היא בלתי עצירה במכללות, והראייה היא שבטורניר, בו נמצאות כביכול המכללות הטובות ביותר (למה 'כביכול? כי זה לא נכון; יותר מדי נמצאות כאן כי ניצחו את הטורנירים של הקונפרנסים שלהם, שכמה מהם לא חזקים במיוחד). הם קולעים 89.2 נק' בממוצע. לברייס ג'ונסון לפחות 20 נק' ו-10 קרשים בשלושת מארבעת משחקיו האחרונים בטורניר והוא חסם 15 זריקות.

חברו לחדר, הסניור מרכוס פייג' – אף הוא ב-NBA בעונה באה – מרכז משחק ב-3.1 ל-1 אסיסטים לאיבודים – הטוב בהיסטוריה של צפון קרולינה, והוא קלעי של כמעט 40% מה-3.

ג'סטין ג'קסון הוא אולי השחקן הכשרוני מכולם בקבוצה, וקנדי מיקס האגרסיבי והקשה מכולם.

לרוי ויליאמס, מאמן הטאר הילס בפעם השמינית לפיינל פור, יש את הקבוצה הנסיונית והטובה ביותר בטורניר, והם הולכים על אליפות שלישית.

תחזית: צפון קרולינה ב-8

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. אני לא יכול להתרשם מהמגרש של הפיינל פור. הקונטרס של קשת השלוש מול אזור הצבע נראה כמו זיין עם ביצה אחת!

    אשך? זה העיצוב שלך?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט