הטור ליום שלישי: האם שיקגו הפכה לשור של נייר? / מנחם לס

 

(פוסט זה ניכתב לפני נצחונה של אטלנטה בשיקגו שהסתיים ממש עתה 102-100. הפסד זה הוא עוד קש – חבילת חציר, לא סתם קש – על גב הגמל שהוא שיקגו)

**************************************

המאמן פרד הויברג קרא לפגישת שחקנים לפני האימון האחרון ביום ראשון, לפני הטיסה לאטלנטה למשחק שני בערב.

הקבוצה הפסידה שלושה משחקים לקבוצות תחת 500. ונפלה שני משחקים מאחורי דטרויט, למקום שמיני ואחרון בפלייאוף. הפרש שני משחקים מתורגם לשני נצחונות שיקגו, ושני הפסדי דטרויט. ניצחון מביא חצי נקודה, אבל אם האחרת אף היא מנצחת, מאומה לא קרה, הווה אומר שעתה – 11 משחקים לפני סיום העונה – שיקגו חייבת לא רק לנצח, אלא לקוות גם להפסדה של האוייבת.

בטקסט מסג' [במסרון] שכל השחקנים קיבלו הוסבר ע"י המאמן שמטרת הפגישה אינה למצוא 'אשמים' ולחפש 'אשמות', אלא כדי להיות פתוחים ואמיתיים לחלוטין כדי להבין את קשיי הקבוצה, להגדירם, ולהמליץ על דרכים לפתרונות ושיפור.

בואו נהיה אמיתיים ונודה שאיש מאיתנו לא חשב בפרה-סיזון ששבועיים וחצי לפני סיומה שיקגו תהיה בסכנה אמיתית מאד לא לעשות את הפלייאוף. לכן הפגישה היתה הכרחית כאשר אחרי ההפסדים לניקס ולמג'יק כמה שחקנים הביעו תסכולם לעתונות. טאג' גיבסון היה השופר הראשי כשאמר:

.
“Hell yeah, I’m embarrassed,” Taj Gibson said after losing to the Knicks on Thursday night. “I take pride in wearing this jersey. I love wearing the Bulls jersey. Especially what we’ve been through, I take pride in playing for Chicago. When I wear that jersey, I try to go out there and play my heart out. And it’s frustrating when we come up short, and we look at ourselves, we’re losing to … I don’t want to criticize any[body], [but] trash teams. Everybody’s in the NBA for a reason, but we’re playing against teams that are not playing for anything, and we’re just laying down. It feels like now we’re a target. It feels like teams are not taking us serious.
“Teams are more eager to play us. [In years prior,] it was vice versa. They knew we were coming in to punch people in the face and keep playing. It’s just, it’s hard, man. It really eats me up inside. It’s really hard to sleep at night knowing it’s coming down to the wire, and our effort isn’t there. It’s really frustrating.”

כמובן שגיבסון מתוסכל. כל אוהדי שיקגו בולס מתוסכלים. כמובן גם שישנן כמה סיבות אובייקטיביות: יאקים נואה נפצע לכל העונה; דריק רוז אינו פצוע אבל אינו במיטבו, ולא רק בגלל הגיל. הוא חושש לשחק ALL OUT וזה ניכר בכל צעד ושעל למרות משחק טוב מאד פה ומשחק טוב מאד שם. מייק דנליבי החמיץ יותר מחצי עונה. אמנם הוא לא כוכב גדול, אבל קליעתו, גובהו, ויכולתו לשמור על מספרי 3 ומספרי סטרץ' 4, ואם יש צורך אפילו על עמודים תחת הסל חסרה מאד לבולס כשהיה פצוע. וכמובן הפציעה לג'ימי באטלר שבינתיים לא חזר לעצמו, והוא חייב לעבור ניתוח הקיץ.

*
כולם חזרו אמנם לשחק מלבד נואה, אבל הקבוצה מגמגמת.

*
אולי היתה זאת שגיאה להביא מאמן טירון כפרד הויברג אחרי שור זועף כטום ת'יבודו שיגידו מה שיגידו עליו, הוא עדיין אחד ממאמני ההגנה הטובים בליגה. בקשר להויברג קיים חדר הלבשה חצוי: כמה שחקנים אוהבים ויעשו הכל בשבילו, וכמה טוענים שהוא צריך היה קודם להשתפשף כעוזר מאמן משך שנה-שנתיים.

*
ההנהלה אשמה לא רק בהבאתו של הויברג – אם אמנם היתה זאת טעות ולדעתי פסק הדין הוא מוקדם מדי – אלא בזה שלא עשתה מאומה עם נואה ופאו גאסול שחוזיהם מסתיימים הקיץ, והם שחקנים משוחררים היכולים לארוז מזוודותיהם וללכת כששיקגו מקבלת עבורם…קדחת..  היו חייבים לעשות טריידים עליהם – או לפחות על פאו גאסול – בזמן שיכלו לקבל עבורו ערך רב. כמעט כל קבוצה בריצה רצינית לאליפות העונה היתה מאושרת עם שחקן כפאו גאסול אם מטרתה לנצח כאן ועכשיו. אני לא בטוח בקשר לווריורס והספארס, אבל OKC, הקליפרס, מיאמי (במקום כריס בוש), ואולי אפילו אטלנטה, היו מוכנות לדעתי להביאו לכמה חודשים אילו האמינו שהוא הבורג החסר לתת פייט רציני לשתי הגאוותנות מסאן פ וסאן א.
עכשיו הסכוי הוא שהם יילכו חופשיים אלא אם-כן שיקגו תהיה מוכנה להשוות הצעות מגה גדולות שבוודאי ובוודאי הם יקבלו הקיץ.
מה שמפחיד ביותר כלפי שיקגו הזאת הוא הפוסט שפירסם
Kelly Scaletta of Bleacher Report

*
בפוסט הזה הוא מפרסם את מחקר התצפית שלו שגילה שלמרות ששיקגו היא שנייה בריבאונדים בכל הליגה, היא רק מס' 22 ב-ARC (ADJUSTED REBOUND CHANCE) ורק מס' 25 ב-ADR (ADJUSTED DEFENSIVE REBOUND) בליגה. ה- ARC הם ריבאונדים בהתקפה כשהשחקן נמצא במרחק מטר מהכדור, ו-ADR הוא למעשה אחוזי הריבאונד בנסיון שני (ניתור, הכדור עדיין מקפץ באוויר, ורק ניתור שני קוטף אותו).
ה- ARC וה-ADR הם למעשה יותר מכל עקשנות, לחימה, וחוסר ויתור. במילים אחרות – כשהריבאונד הוא עניין פשוט של ניתור וקטיפה – הם מס' 2 בליגה. אבל במלחמה על כדור מקפץ כשצריכים אגרסיביות, תוקפנות, ו-DETERMINATION הבולס הם בתחתית הליגה.

*
לדעתי זו היתה הנקודה החשובה ביותר שהיתה חייבת לעלות לציון בפגישה: שהבולס שפעם היו הדורסנים ביותר בליגה, הפכו לשוורים רכים. שוורים של נייר.

*
השאלה אם את זה ניתן לשנות בעשרת המשחקים הבאים.
.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. שור של נייר?
    את התואר 'עגל חלב' לא הייתי נותן להם. לעגל יש לפחות פוטנציאל…

    מצבם של הבולס מזכיר לי את מצבה של פרה שיצא לראות ברמת הגולן, בתחילת שנות ה-90', כשהייתי חייל.

    הפרה המסכנה נדדה לה לתוך שדה מוקשים, וכמובן שלא הצליחה לחמוק ממוקש שהתפוצץ, הוריד לה את אחת מרגליה.
    קבוצה של חיילים התקבצה ליד גדר שדה המוקשים, צופים בפרה המסכנה בעודה שוכבת על הקרקע, וגועה את ייסוריה.
    מי שלבסוף "הציל" את המצב היה קצין הנדסה שהגיע מבסיס סמוך –
    הוא הגיע, התבונן לרגע בפרה, ובלא להוציא מילה, דרך את נשקו וירה בפרה. כדור אחד בראשה.

    יש מצבים שאין להם פתרונות פלא – הבולס במתכונתם הנוכחית מקולקלים.
    צריך לפרק, ואז לבנות מחדש.

      1. המורה שלי קווינט לימד אותנו בכיתה ב' "הבא להרגך השכם להורגו". אולי הוא היה עטוף בחגורות נפץ? ואם היה נשאר בחיים, אחרי שנת מאסר היה חוזר עם מטען ומפוצץ ילדים.

        1. קווינט בטוח גם לימד אותך על "לא תרצח".

          אם היה עטוף בחגורת נפץ, או אם החייל חשש לכך, אתה כמובן צודק. אבל נמתין לתחקיר כדי לקבוע מה היה שם.

  2. הפציעה של ג'ימי באטלר היתה ה-one too many של הבולס. הם הידרדרו כשהוא היה בחוץ, והוא לא חזר לעצמו.

    כרגע היא כבר מתחת לוויזארדס ונראה ששיקגו לא תהיה בפלייאוף, זה די סגור. אלה חדשות טובות לקאבס (לשיקגו יש חשבון דמים עם לברון), ובמיוחד לטורונטו שנרמסה העונה, 4-0, מול הבולס.

    גאסול כבר הודיע מזמן שהוא בפועל יילך בסוף העונה. השאלה אם מישהו שם חושב ברצינות על טרייד של רוז, ומה אפשר לקבל עבורו.

  3. תודה.
    הם פשוט קבוצה גרועה. דטרויט וגם וושינגטון עדיפות עליה בהרבה.

    הפיסטונס תלויים בעצמם ויש להם סיכוי לא רע להחזיק את המקום ה8 כשהוויזארדס עם לוח קל בהרבה ונצחון בשובר שוויון ממש מאחוריהם.

    1. אני התרסקתי טוטאל לוס בשאלה הזו, נראה שפשוט העסק במתכונתו הנוכחית מיצה את עצמו לגמרי… מסכים עם שנאמר פה שהם צריכים להתחיל לבנות משהו חדש סביב באטלר בעיקר אם די ברור שגאסול אכן הולך, לא יודע אם אפשר בכלל לקבל משהו מהשאריות שנשארו ממה שנראה כמו דרק רוז. אגב מנחם לפחות מבחינת שיפור משחק ההתקפה שזו אחת הסיבות העיקריות שהויברג הובא אפשר להגיד שהוא נחל עד כה כישלון חרוץ, היא נשארה שבלונית וצפויה כפי כשהייתה בימי ת'יבודו

  4. ברבור אין סטנאדאפיסט בחדר הלבשה כמו בקאבס,
    כמו בסיפור המצער (כבוד לתושיית הקצין) של גיא,
    השור כבר עלה על כמה מוקשים וממשיך,
    אכזבת העונה של ההופס, ושל הליגה,
    ניסוי הורבגברג לא העלה חרס.

  5. שיקגו מאכזבת כבר כמה שנים.

    אז הגיעו לפלייאוף – אז פאקינג מה? מישהו באמת נתן להם צ'אנס להגיע למשהו רציני? לא, וטוב שכך.

    מי שחשב שם למעלה שהבעיה הייתה במאמן טעה, טועה ומטעה. אמנם תיבס גזור אמיתי אבל לא מעט גדולים הם כאלה. מה שהקבוצה הזו סובלת ממנו זה שילוב בין כמה גורמים: ציפיות (כמעט) אלמותיות לגדולה – זכר לשנות ה-90 העליזות, פציעות מצערות ובעיקר א-נ-מ-י-ו-ת. חבורה של זקנים שאיבדו את התשוקה והרגליים וצעירים טובים (ומבטיחים) שכבר מתחילים לקבל את האופי של הזקנים, וחבל.

    אגב, מישהו יודע לבדוק זריז (או לכוון אותי) מה יהיה מצבם הקיץ עם הקפיצה בתקרה? האם יש סיכוי לעשות משהו משמעותי?

  6. אם רק חצי מחדר ההלבשה מאמין במאמן זו הבעיה.
    זה מספיק בשביל להציג סטטיסטיקות ריבאונד כמו שציינת.
    זה די מסביר הכל. גם מי שתומך במאמן לא יתאבד בשבילו (או הקבוצה) אם הוא רואה חצי מהקבוצה משחקת בהילוך שני….

    1. אני יכול לכתוב רק למה אני לא יריתי בפרה.

      כשאתה ילד בן 18 וקצת, ההבנה של מה מותר, מה אסור, ומה צריך להיעשות גם כשהפקודות הצה"ליות לא ברורות מעליהן –
      קצת פחות מגובשת.

      1. כשאני הייתי בן 18 הייתי נכנס לשדה המוקשים וסוחב את הפרה סחיבת פצוע החוצה מהשד"מ.
        בכל זאת, פרה זו אמא
        מו מו מו
        🙂

        1. אי אפשר שכל חייל יירה במי שבא לו. יש פקודות. למרות שהמחבל בן מוות.
          מה שמצחיק אותי זה "בצלם" הארגון ההזוי הזה. בסרטון שהם פירסמו, הם אפילו לא כותבים "המחבל" אלא "החשוד" כך הם כותבים "החשוד שוכב, מד"א לא מטפלים בו, והחייל דורך את נשקו ויורה בו"

  7. אני חושש ששיקגו כן יהיו בפלייאוף, ולדעתי הם יכולים להקשות על קליבלנד. הם קבוצה טובה, היה להם חוסר מזל עם הפציעות

    הטיפשות הכי גדולה שלהם שהם העיפו את תיבודו הוא היה מאמן יסודי וטוב. אולי מישהו באמת יסביר לי איך אין עליו הרבה קופצים ??

    1. נראה לי בעיקר בגלל השם שיצא לו, שם של מישהו ששוחק את השחקנים שלו ובעקבות כך יש הרבה פציעות ואם תגיד שהשנה מוכיחה שגם בלעדין כל שיקגו פצועים תמיד אפשר לייחס את זה לעונה שעברה.לדעתי המקום האידאלי בשבילו זה מיניסוטה.יש שם ח'ברה צעירים שיכולים לעמוד במעמסה שהוא דורש מהם,מה עוד שהוא יכול לכוון אותם ולהפוך אותם לקבוצת צמרת

  8. העתיד הורוד שלהם ירד לטמיון ביחד עם העתיד הורוד של רוז…אני זוכר כתבה בערוץ 5 שהישוותה בין רוז לווסטברוק ובעיקר אמרה כמה רוז גדול ואיזה אפס ווסטברוק………..פחחחחחחחחחחחחח צחוקים….

  9. לאחרונה ראיתי כמה משחקים של שיקגו בשידור חוזר ומה שראיתי נתמך בדיוק ע"י המספרים שהביא מנחם – חודרים עליהם בכזאת קלות, מפספסים ולוקחים ריבאונד, שזה פשוט מדהים. פשוט טיילת. מה שרואים הוא חוסר מאמץ וחוסר מחויבות של השחקנים. אצל נואה זה לא היה קורה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט