ניקס – יומן אליפות 3, מה קורה בחדר ההלבשה/ אלעד רבין


הייתי אתמול במשחק שסגר רצף של משחקי בית שעלה לניקס בשני הפסדים ביתיים. המשחק היה נגד מינסוטה עם רוביו , אבל בלי קווין לאב שנפגע בעינו. כרגיל העונה המשחק היה סולד אאוט. 19002 הצופים (על פי הנתונים שחולקו לאנשי המדיה) שוב ראו את הניקס נקלעים לפיגור מוקדם, ומנסים לצאת מהבור שהם בעצמם חפרו. שוב היה זה יקיר העיר והרובע כרמלו אנתוני שבמשחק חלש למדי, לטעמי המשחק הכי חלש שלו העונה בשלושת הרבעים הראשונים, החליט לקחת את המשחק על עצמו ובסדרת כניסות לסל , קליעות עונשין וסל שלוש , ניצח כמעט לבדו את המשחק, וזכה כרגיל באהדת הקהל ובקריאות הMVP.

המסקנה העיקרית משני משחקי הבית האחרונים , ההפסד לשיקגו, והנצחון הדחוק על מינסוטה, היא שהקבוצות א- מתחילות ללמוד את שיטת המשחק של הניקס , וב- באות עם מוטיבציית על כאילו הם באות לשחק על עלייה לפלייאוף. משחקים אינטנסיביים כאלו בתדירות כל כך גבוהה אוהדי ניו יורק לא ראו כבר שנים.

דינמיקה של חדר ההלבשה
רציתי להביא קצת פיקנטריה ורכילות זולה ממה שקורה בחדר ההלבשה של הניקס, באולם המפורסם ביותר בעולם, כאשר הקבוצה המקומית נמצאת על הסוס-

כעשר דקות לאחר המשחק מתכנסים כל אנשי התקשורת, ובניו יורק ביחוד בעונה שכזו מדובר בהרבה מאד אנשי תקשורת מכל העולם, כולל בערך כ8 רשתות טלוויזיה (רובם מקומיות) בחדר התדרוכים. לאחר שכולם ישובים נכנס האיש והלחיים, מייק וודסון. כעת מתחילה מסכת שאלות תשובות של כעשר דקות לערך. רוב אנשי התקשורת פונים אליו בתור Coach, הלבנטיניים שבינינו קוראים לו בשמו הפרטי. המאמן וודסון הוא בן אדם צנוע, ישיר והוא ממעט להשתמש בסיסמאות חלולות. הביטוי האהוב עליו ביותר הוא ״Down the stretch״. לפעמים נדמה שגם הוא מופתע מהמצב של הקבוצה והוא חוזר ומדגיש שהוא עדיין לומד את השחקנים והם עדיין לומדים אותו.

שלב השאלות לCoach לא נגמר לעולם, לכן, לאחר מספר דקות מסיים איש התקשורת של הניקס את התדרוך, וודסון יוצא מהחדר, ואחריו יוצאים כל אנשי התקשורת אל עבר חדרי ההלבשה. מדובר דרך אגב בקומה 5 מתוך עשר באולם , הלו היא קומת הפרקט וחדרי ההלבשה.
חדר ההלבשה של הניקס הוא עגול כאשר לכל שחקן יש את הארון שלו. על הארון של כל שחקן מודבקת תמונה של הגביע אותו הם שואפים להניף בסוף העונה. אני לא יודע אם זה מתוכנן, אבל בכל הפעמים שהייתי, סדר כניסת השחקנים לחדר ההלבשה הוא כמעט וקבוע.

ראשונים להכנס לאחר המקלחות יהיו ריימונד פלטון וסטיב נובאק, נובאק בחור נחמד מאד ורהוט מאד, נראה כמו פקיד הנהלת חשבונות ומתנהל ללא מניירות בכלל, עונה בנימוס לאחרון העיתונאים והולך לדרכו. גם פלטון איש חביב בסך הכל, תמיד יעשה את הראיון בישיבה על כסא (היחיד מבין כל השחקנים) וידבר כמעט בלחש. בינתיים יגיע קורט תומאס, ואם קאמבי לא פצוע זה גם הזמן שלו, שניהם פחות מענינים את התקשורת, הם כבר ראו הכל שמעו על הכל ודיברו על הכל, תנו להם ללכת הביתה מהר והם יהיו מאושרים.

בדרך כלל נכנסים אז גיימס וויט ושמפארט (הוא היחיד מבין הפצועים שנמצא על הספסל בכל המשחקים, כל השאר פטורים בשל הוותק). כעת מגיע בדרך כלל טייסון צאנדלר, הענק הלוחש, שלוקח את הזמן, מתארגן במשך זמן רב , מסתובב ומתחיל לענות לשאלות. טייסון עושה רושם, פחות אוהב את הקטע הזה ומנסה לצמצם אותו ככל האפשר. כעת יכנס גייסון קיד, במידה והיה לו משחק טוב אז טייסון ינסה להעביר את מסת העיתונאים אל קיד באיזה משפט כמו "Here comes jay kidd", גייסון הוא אולי לא הכי מבוגר , אבל 18 שנה בליגה הם ללא תחרות. הוא ממש שונא להתראיין , יש לו מבט מפחיד ומרחף באוויר שאומר ״אתה לא רוצה להיות אשתי״. לאחר ראיון קצר עם קיד, חדר ההלבשה מתרוקן משחקנים, כולם מחכים עוד כחמש עד עשר דקות לאיש שבשבילו כולם הגיעו, ואז מגיע כרמלו. הוא תמיד מגיע לבוש לגמרי (היחיד מבין השחקנים) , אין לי מושג מה הסיבה. כרמלו הוא איש הרבה יותר נחמד פנים אל פנים ממה שהיה נדמה לי,הוא בדרך כלל נוהג לפרגן לחברה האחרים, הוא מבין שהשנה הזאת היא משהו מיוחד בשבילו והוא מעריך כל רגע בה. אתמול לדוגמא הוא אמר שכאשר הם היו בפיגור בסוף הרבע השלישי, פתאום שמו איזה מנגינה של חג המולד שכמעט הרדימה אותם, והיה להם קשה להתעורר ולסגור את הפער, אבל כשהקהל מתחיל להכנס למשחק האולם "Rocks" .
במשחקים שנכחתי בחדר ההלבשה,לא ראיתי מעולם את פרגיוני, ולמעט פעם אחת (אתמול) לא ראיתי את גי אר סמית. השניים הללו לפחות במשחקים שהייתי פשוט לא היו זמינים להתראיין.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. אחחח איזה שחקן כרמלו!
    כמו כל הגדולים, הוא מוכיח כמה הוא טוב למרות הביקורת ובלבולי המוח שהיו עליו.
    במצב שהלייקרס לא בתמונת האליפות (וכרגע הם לא…) הלוואי שהניקס יקחו כשכרמלו כמובן ה- MVP.

  2. פרגיוני בטח לא מתקלח אז מה יש לו ללכת לחדר ההלבשה? (אבל הוא חייב להיות שם בעשר הדקות הראשונות כשחדר ההלבשה סגור לעתונאים והמאמן משוחח איתם לפני שמרשים לעתונאים להיכנס). כרמלו הוא אחד המתלבשים המעולים ביותר מבין כל שחקני ה-NBA (דוויין ווייד מגיע לרמתו). תמיד נעלי עור אליגטור באיזה $800 לזוג נעליים, חליפות 'ארמני' של $2,500 וחולצות משי של $300. אבל מה קיבוצניק כמו אלעד רבין מבין בדברים כאלה?

    פעם אחרי המשחקים כמה שחקנים ותמיד המאמנים (בתקופה של רד הולצמן) היו מגיעים לבאר של או'מאלי (שכבר לא קיים) בין רח' 28 ו-29 על השדרה השמינית, וכמה עתונאים (אני תמיד הייתי ביניהם כי את הרכבת ללונג איילנד של 10:30 הייתי מחמיץ והייתי צריך לחכות ל-11:30 ולי כמובן לא היה דדליין לכתיבה). זה היה הזמן הכי כיף לקשקש על כל דבר שבעולם.

  3. מגיע לניקס קרדיט – לא מדברים על החיסרון של וואלאס שהוא מאד משמעותי, וגם הידיים הפגועות של פלטון הרגו לו את כל יכולת הקליעה בשבועות האחרונים.
    כשזה יסתדר, ועם שילוב טוב של שאמפרט ואמארה – הניקס אמורים להיות הקבוצה מס' 2 במזרח, אלא אם כן יהיה משהו מאד בלתי צפוי מהכיוון של ביינום ופילדלפיה.

    1. החסרון של וואלאס באמת משמעותי, לדעתי זאת אחת הסיבות למשחקים האחרונים שהיו צמודים או נגמרו בהפסד. גם הוא וגם קאמבי וסטודומאייר ביחד זה יותר מידי. שמפארט יוריד עומס מפלטון.
      דווקא ביינום לדעתי , הסיכוי שישתלב בפילדלפיה כמו שצריך נראה גרוע מהסיכוי שאמארה ישתלב בניו יורק חזרה.

      גמר המזרח יהיה מיאמי נגד אחת מהשכנות של האיסט ריבר

  4. Tout comme l’équipe de Sellal met en garde contre “cette dérive” et “ces agressions qui ciblent les animateurs de la campagne et dénonçons ces violences organisées”. Elle lui endosse également l’incendie de permanences de campagne, les provocations, l’agression à l’arme blanche et l’intimidation des militants et des journalistes.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט