מעורב מכללות: ששבסקי מתנצל, ומשחקי הערב / מנחם לס

coach-k

מי שמסוגל לאיית את שמו (KRZYZEWSKI) מסוגל גם להבין איזה טיפוס הוא

1.ששבסקי הפך למעשה את דילון ברוק לשקרן

לכם אולי זה נראה כמשחק ילדים, ואולי זה באמת כך כי אחרי הכל שחקני המכללות האלה הם צעירים בני 18-21. בארץ הם הולכים לצבא, אבל בארה"ב הם הולכים לקולג'ים ללמוד, אבל בעיקר TO PARTY, לעשן גראס, ולשתות גלונים של בירה במסיבות פרטרניטיס.

אז כששחקן אורגון דילון ברוק קבר שלשה כשנצחון אורגון על דיוק היה ברור, והשעון עמד להתפגר, מייק ששבסקי – מאמן דיוק – זרק מה שנראה כמילות תוכחה לעבר הצעיר. אחרי המשחק ששבסקי טען שכל מה שאמר לצעיר היה שהוא "TERRIFIC PLAYER". סיפורו של ברוק היה מעט שונה.

כשמאוחר ביום ששי CBS שיחררה פוטאג' של הקונפרונטציה בין השניים, ברור היה שששבסקי אומר לו הרבה יותר מ-"TERRIFIC PLAYER", וברוקס אמר זאת כשנשאל. מה שהוא אמר לדילון היה שהוא "שחקן טוב מדי מכדי לעשות SHOWBOATING ולקחת זריקה כזאת כשהמשחק גמור".

 

לדברי ברוק ששבסקי אמר לו שזה לא ספורטיבי לזרוק שלשה כשהנצחון כבר בכיס. ברוקס טען שאילו לא היה זורק הכדור היה עובר לדיוק. בתחילה ששבסקי הכחיש שזאת היתה השיחה בינו לבין דילון ברוק, אבל אח"כ הוא התנצל בפני מאמן אורגון דנה אלטמן באומרו ש-"אין לי זכות להתערב במה ששחקן יריב עושה; זה תפקיד מאמנו ולא תפקידי ועל כך אני מתנצל".

הצרה היא שזה יותר מזה. כשדילון סיפר את סיפורו, וששבסקי את ספורו הוא, הוא למעשה הפך את דילון ברוק לשקרן. אתמול הוא הודה שהוא "הגיב בצורה לא מדוייקת כשהכחיש את דברי דילון שאמר ש-"קוץ' ששבסקי אמר לי שאני שחקן טוב מדי לעשות 'שואובוטינג' ולקחת זריקה כזאת".

אילו ששבסקי הודה מיד שהוא היה בסערת ההפסד ואולי אמר מה שאמר, איש לא היה פוצה פה ומצפצף. אבל להכחיש שאמר זאת זה לא נאה. זה הופך את הצעיר לשקרן.

ששבסקי הפך להיות המצפן המוראלי – כאילו – של קולג' בסקטבול, אבל כנראה שזה עובד כל זמן שדברים הולכים כראוי עבור דיוק, כמו אליפות המכללות של השנה שעברה בה דיוק גברה בגמר על ויסקונסין 63-68 וטיוס ג'ונס מדיוק ניבחר כ-MVP של הטורניר.

 שששבסקי הוא SORE LOSER – מפסידן מהגרועים ביותר – וזאת אני יודע משנים על גבי שנים של חזייה צמודה באליפויות המכללות, ובשפת הגוף שלו. לא הרבה יודעים זאת כי הוא לרוב מנצח, וכמאמן נבחרת ארה"ב תמיד מנצח.
הוא מדבר גדולה-גדולה, אבל כנראה שהוא מאמין שהסטנדרטים שהוא מדבר עליהם לא עובדים בהכרח כשמדברים על דיוק המצליחה, העליונה מבחינה אקדמאית, ואולי העשירה מכל מכללות הדרום כשהיא יכולה להתמודד בגובה העיניים כמעט עם כל IVY LEAGUE SCHOOL, ומבחינה ספורטיבית להסתכל על כולן מגבוה כשההן כאילו עבד לרגליה כמעט בכל ספורט.
לכמה כל העסק נראה כמו שטות אחת גדולה. "MAKING A MOUNTAIN OUT OF A MOLEHILL"  (עושים הר מערימת עפר קטנטונת שפישפש בונה לעצמו), אמר מאמן וירג'יניה טוני בנט.
אבל זה לא בדיוק כך. אילו ששבסקי אמר שהשיחה היתה בינו לבין ברוק היתה 'פרטית' בין שניהם, אוקיי. היו עוברים הלאה. אבל הוא במצח נחושה הכחיש את דברי ברוק, וזה דבר בלתי ניסלח למאמן שסיים את ווסט פוינט, שירת בצבא ארה"ב, ומאמן את הנבחרת הטובה בעולם.

2. גמר המזרח: צפון קרולינה (1) נגד נוטר-דאם (6)

marcus-paige-ncaa-basketball-north-carolina-notre-dame-850x560

למה צפון קרולינה תנצח:

הטאר הילס משחקים את הכדורסל הטוב ביותר שלהם העונה, וההוכחה היתה משחק של 101 נקודות נגד אינדיאנה, זאת שלפני שבוע גברה על קנטקי.

ההתקפה שלהם נראית כעובדת על כל הצילינדרים, ולפתע הצילינדר הראשי הפך להיות מרכוס פייג' שקבר 6 טרייז נגד אינדיאנה, והוא נראה כלוקח אותם מדרגה אחת מעל השאר. למעשה הוא העפיל על שחקנה הטוב ביותר של צפון קרולינה – ברייס ג'ונסון – ה-2.10 מ' שלהם – שמי שלא יבחר בו בחירה מס' 1 בדראפט ויעדיף שחקנים כבן סימונס או באדי היילד, יצטער ויתאבל על כך שנים על גבי שנים.

לנוטר דאם יש את המאמן – לדעתי כמובן – הטוב במכללות מייק בריי. השחקנים יעשו הכל עבורו, אבל מה שעומד ועובד עבורם זה DESTINY, וזה לא יספיק הערב. הקבוצה גנבה – כן, גנבה ממש – נצחונות מויסקונסין וסטפן אוסטין. אני לא מאמין שנס כזה יקרה פעם שלישית.

3. גמר המערב-תיכון: וירג'יניה (1) נגד סירקיוז (10)

thE2XJ7Z4M

למה וירג'יניה תנצח:

סירקיוז היא כמו קרציה שלא עוזבת אותך. היא הפסידה לוירג'ינה משך העונה 65-73, אבל סירקיוז היא "TOURNAMENT TEAM". משהו הדומה ליוקון. מין יכולת לנצח כשהטורניר החשוב באמת הוא הפרס הגדול, ומאמנה בונהיים הוא וותיק קרבות שהיה בהכל, ראה הכל, והוא לא פוחד מאף אחד. הוא גם מאמין עדיין (ועד יום מותו!) שהגנה אזורית היא הטובה ביותר, וזה כל מה שתראו ממנה הערב. עתה יש לו גם פרשמן שהתחיל לפרוח בטורניר בשם טיילר ליידון, 2.06 מ' שהחל לקלוע ולקטוף ריבאונדים בטורניר.

אז מה תגידו אם אגלה לכם שיכולתי לוותר על כל ההקדמה כי אין להם צל של סכוי מול וירג'יניה?

למה לא? כי וירג'ינה נראתה בדיוק כמו קבוצה מס' 1 בשלושת נצחונותיה שהביאוה עד הלום, כלומר על העלית 8.  הם לא היו בפיינל פור מאז 1984, וזה הזמן שלהם. הם הקבוצה החכמה ביותר מכל הארבעה שנותרו. היא משחקת בדיוק של שעון שוויצרי, עם סבלנות יחד עם נחישות, וכשיש לך "סבלנות + נחישות" יש לך ווינר. סירקיוז תשחק נגדה ר-ק אזורית, אבל לוריג'ינה ישנה  ס-ב-ל-נ-ו-ת  אפילו לעשרים מסירות עד שיימצא האדם הפנוי. ותחת הסל יש לה – כמובן שלדעתי, אבל דעתי מדייקת ב-93% מהמקרים – את הפאור-פורוורד השני הטוב במכללות (הראשון הוא ברייס ג'ונסון) , אנטוני גיל, הקולע בינתיים בטורניר 20.3 נק' וקוטף 7.7.

מנחם לס

הזקו והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 24 תגובות

  1. תודה מנחם. המשחקים אתמול היו מצוינים.
    מקווה שיהיו משחקים קשוחים וצמודים ואז אפשר לראות מי גבר בשלב מכריע כזה

  2. האמת שבלבלתם אותי לגבי הדראפט בהתחלה הבחירה הבטוחה הייתה סימונה אחר כך אמרו אינגרם לאחר מכן באדי הילד ועכשיו מנחם אומר ברייס גונסון

    1. אף אחד לא אמר שבאדי הילד יבחר ראשון. אולי אמרו שהוא השחקן הטוב במכללות העונה. גם מנחם לא אמר שברייס ג'ונסון יבחר ראשון אלא רק שהוא הפאוור פורוורד הטוב במכללות לדעתו ( מצד שני הוא גם כתב שדעתו צודקת ב93% מהמקרים אז יש כאן סיכוי קטן שזה לא מדויק).

  3. תודה מנחם
    לי יותר נראה שששבסקי התחרט שאמר את הדברים האלו לשחקן ולכן העדיף להתחמק ו"לשקר" כדי לא להפוך את זה לסיפור. לדעתי יש כאן דווקא גדולת רוח מצד המאמן ולא איזה שקר בכוונה רעה.

  4. תגובה מאוחרת אודות לפלופ ג'יימס והפנטזיה שלך מנחם, במחילה, לראות אותו עם גלקטיקוס פרק עלוב ב', במיאמי היט:

    שמע. ככל שהזמן נוקף, לפלופ יוצא עוד יותר לוזר. בהתחלה זו הייתה היחנקות קלה בשלבי הבאזר ביטר. אחרי זה מול הספארס הנפלאים, היה כבר ויתור כללי על הסדרה מאותו הרגע שהכל לא הלך. עכשיו כבר יש ויתור על העונה, עוד לפני הפלייאוף, לנוכח האיום של הספארס וגולדן סטייט. וככל שנרחיב את ההגדרה המילונית לגרוטסקה, לא נצליח לתאר עד כמה הלפלופ מוציא את עצמו מגוחך ונלעג.

    והרי הוא בנה בקליבלנד קבוצה כמאוויי נפשו מהמסד ועד הטפחות! הוא קיבל לקבוצה הזו את כל מי שרצה, החל מהטרייד של וויגינס וירקות תמורת לאב, וכלה ב-TT וחיזוקים נוספים העונה! אז יא לפלופ לוזר. קיבלת את הכל, תן מלחמה! תן מנהיגות! תן שיפור קבוצתי! תראה איך שחקנים הופכים להיות טובים לידך! אבל לא. הלוזר מוותר מראש, ובדרך הנבזית ביותר כלפי חבריו לקבוצה, מתחיל לדבר על גלקטיקוס בתור קיפול זנב אלגנטי של הפחדן הגדול ביותר בנבא.

    אתה טוען שלא הייתה לו מעורבות בפיטורין של בלאט, והדרך היחידה להוציא את הטענה שלך באור חיובי – היא לטעון שאתה משוחד. אם TT הוחתם בחוזה שערורייתי וחסר כל הצדקה מבחינת היכולת שלו, חוזה שבעלי הקבוצה מוציא עליו רמה מטורפת של מס מותרות, רק בגלל שהלפלופ רצה, אז בטח מהלך קל כמו לבלבל את המוח למי שצריך, שהכל באשמת המאמן הרוקי מאירופה שהורס את חדר ההלבשה, וחסר להם לא להעיף אותו – למה שנה הבאה הוא חותם במקום אחר.

    אני כל כך שמח לאידו של גריפין. לך תאכל ת'דייסה המסריחה שבישלת! הקרבת כל עיקרון וכל הגיון בשביל לפלופ, והכל כדי לקבל ממנו בעיטה יפה בתחת, כמו שכמעט כל אחד אחרי בהיסטוריה של הלפלופ קיבל ממנו. תהנה מהבעיטה יא אהבל, ולך לאיזו פינת שכונת גטו לבצע בעצמך חרקירי.

    וכמה שאתה משוחד מנחם, כאוהד ההיט. אתה חושב שכריס פול וכרמלו אנתוני ודווין ווייד ודווייט הווארד יהיו קבוצה מוצלחת עם הסרטן הבכיין לפלופ? הם לא שטיח רצפה כמו קווין לאב או דווייד בלאט. הם ירצו כדור, הם ירצו דומיננטיות, הם לעולם לא יסכימו לשמש סטטיסטים בתיאטרון השגעון גדלות של לפלופ. וואלה, הלוואי שהקבוצה הזו תקום, כי כבר באמצע העונה היא תהפוך לנהר של קרוקודילים שכל אחד אוכל את השני, כל הדרך לסוויפ מול המערב.

    זהו.

      1. אני לא זוכר כי לא עקבתי אחריו בתקופת המכללות אבל יש משהו בבאדי שהוא מוכן ובשל. יש לו ״קילר אינסטינקט״!

      2. אבל לשאבאז נפייר לא הייתה רבע מהאתלךטיות , הסייד, המהירות של היילד.

        בסופו של דבר אלא מירב הפרמטרים שאתה יכול לסמן כפוטנציאל ללהצליח בגדול במקצוענים למרות עונה גדולה במכללות.

        לא חסרים גם נולאן סמית'ים שהיו ענקיים במכללות, או אוליאניקים שנתנו עונות אישיות גדולות אבל האפסייד שלהם להצלחה בNBA היה קטן מההתחלה.

        לעומת זאת, היילד הוא מקרה של סיניור, סוג של לייט בלומר אבל עם זייס טוב מאוד, אתלטי,קליעה מדהימה, המון אופציות לסקורר, קליעה יפה מאוד מכדרור ובעיקר תנועה טובה לסל מהפינה.

        את הדברים האלה הוא נתן בנוסף לזה שהוא גם בטעות שחקן המכללות הכי מרשים העונה….

          1. תתפלא, בדראפט שהוא יחסית חלש המניות שלו בהחלט יכולות לעלות עד כדי בחירה ראשונה(בטח אם יקבל משקל טוב בקומביין, מחנות, ראיונות וכו).

          2. הפחד שלי בתור אוהד לייקרס שהוא לא מקבל מספיק ריספקט ובעלי הקבוצות מסתכלים המון על הדירוגים והוא מדורג נורא נמוך(5-7).

          3. הדירוג הזה שווה לתחת כרגע.

            בדראפט השנה הקומביין, הראיומות והמחנות ישפיעו מאוד מאוד על הבחירה(בניגוד נניח לדראפט מלפני שנתיים שהיה נעול בטופ 3 שלו עוד לםני המרץ מדנס).

  5. תודה!
    להיות הטוב במכללות לא אומר שהוא יהיה הטוב ב-NBA.
    מה שכן סביר שהוא יהיה זה מתקדם לעומת הכתה שלו (הדוגמא הקלאסית היא לילארד כמובן

כתיבת תגובה

סגירת תפריט