דברים ש*עדיין* יכולים לעניין עד סוף העונה הסדירה / עומר מזיג

השבועיים האחרונים של העונה הם תמיד תקופה מעצבנת כזאת, ובהינתן שלא ממש אכפת לך איזו טקסנית גולדן סטייט תטאטא בסיבוב הראשון, היא נוטה להיות קצת משעממת. אז הנה לשירותכם – כמה דברים שעדיין שווה לעקוב אחריהם העונה:

הObvious – הווריורס במסע לעבור את ה95-96 בולס

רק נעדכן, הווריורס צריכים נכון להיום לנצח 8 מעשרת המשחקים שבטבלה למעלה. אני אתן לכם ספוילר – הם עושים את זה. ב100%.

הנה המשחקים ה"מסובכים" שנשארו להם – שניים מול הספרס (אחד בבית ואחד בחוץ), משחק בית מול בוסטון, ושני משחקים מול השואפות לפלייאוף יוטה ופורטלנד – בחוץ ובבית בהתאמה.

בהתחשב ברצף הניצחונות הבלתי נתפס של גולדן סטייט בבית העונה, המשחק מול יוטה אמור להיות המסוכן יותר מבין השניים האחרונים. אבל הווריורס קרעו את הג'אז בהפרש ממוצע של 14 נקודות בשלושת המשחקים הקודמים בין הקבוצות (לעומת 11.1+ עבור כל הליגה), והמאצ' אפ של יוטה – קבוצה גדולה עם קו אחורי חלש יחסית וללא אף שומר סביר לקארי – הוא רע מאוד מולם.

דווקא פורטלנד ניצחה אותם כבר העונה ובכלל עומדת על הפרש של 4- מולם, אבל בעיני זה קצת מטעה – שני הניצחונות של גולדן סטייט היו בהפרשים גדולים (אחד מהם לפני שבועיים עם 81 נקודות במחצית), והנחה שלגולדן סטייט אכפת לנצח והם מפוקסים על השיא, אני לא רואה אותם מפסידים להם שוב.

וזו השאלה המרכזית – האם לגולדן סטייט אכפת מהשיא הזה? כי אם כן, אני גם לא רואה אותם נופלים לא מול הסלטיקס (שדווקא מחזיקה מולם במאצ' אפ טוב, ועשתה להם גיהינום בDouble Overtime בתחילת העונה) ולא מול הספרס בבית (כשהספרס בלילה הראשון של Back-To-Back בחוץ ובתחילת מסע של 6 משחקים ב9 לילות עד לסיום העונה). המשחק היחיד שנראה כמו נפילה כאן הוא בחוץ מול הספרס המושלמים ב81, וגם הוא מספיק קרוב כדי שהווריורס יוכלו לבוא אליו "בגישה הנכונה" אם זה ישנה בכלל.

סטיב קר אומר את כל הדברים הנכונים על מנוחה, אבל גם הוא וגם השחקנים התבטאו בשלבים מוקדמים יותר של העונה בנוגע לכמה אכפת להם מהשיא הזה. אני מאמין שהם ירדפו אחריו, ואני לא מאמין שהם יפלו 3 פעמים בעשרת המשחקים האחרונים. יותר מזה, אני אפילו חושב שהם יבטיחו את השיא עוד לפני המשחק ה81 בטקסס.

 

הפחות Obvious – הספרס במסע לעבור את ה95-96 בולס

הספרס – ולא הווריורס – מובילים כרגע את הליגה בNetRtg עם 12.9. זה הנתון השני בהיסטוריה, אחרי ה13.4 של הבולס הנ"ל. בשביל לעבור את הבולס הללו, הספרס יצטרכו לספק פלוס-מינוס חיובי של בערך 170 נקודות בעשרת המשחקים הנותרים שלהם, כלומר הפרש ממוצע של 17+ למשחק. אני קצת מרמה פה – לספרס יש את התאנדר הלילה ובמשחק ה81, ואת הווריורס פעמיים עד אז, ככה שזה בחיים לא באמת יקרה – אבל זה זו דרך נחמדה להיזכר שיש פה עוד קבוצה שעושה עונה היסטורית.

הארדן בדרך לשיא האיבודים

האינטרנט התהפך על הארדן חזרה השנה, בעיקר בגלל חוסר ההצלחה של הרוקטס וההגנה ה-שוב-שערורייתית שלו: אבל גם הארדן בדרך לעונה היסטורית, ודווקא לא בתחום ההגנתי – הוא מתקרב מאוד לשבירת שיא האיבודים לעונה לשחקן יחיד. כרגע הוא עומד על 339 איבודים העונה, רחוק 27 איבודים מה366 האלמותיים של ארטיס גילמור ב78, כשנשארו ליוסטון 9 משחקים לעונה. הארדן ישחק בכל המשחקים האלה – בהינתן שהוא בריא – כיוון שיוסטון עדיין במאבקי הפלייאוף. תחת ההנחה הזאת, הוא צריך רק 3 איבודים למשחק – פחות משני שליש מה4.6 העונתי שלו למשחק – כדי להיכנס לספרי ההיסטוריה מהצד הלא נכון.

מי האמין בעונה שעברה שנגיע לזה…

מירוץ הפלייאוף במערב

Only If you're into this sort of things… אותי אישית לא כל כך מעניין מי תפסיד לגולדן סטייט וסאן אנטוניו בסיבוב הראשון. אותי יותר מעניין:

בחירות הדראפט הפוטנציאליות של בוסטון

נתחיל בקטנה – מעבר לבחירת הדראפט של הסלטיקס עצמם (תיפול באיזור ה20-24), הם מקבלים עוד שתי בחירות סיבוב ראשון.

הפחות טובה, זו של דאלאס, יכולה להיות 15 או 16 אם דאלאס תצליח להישאר בפלייאוף, אבל יכולה להגיע עד 12-13 – כולל סיכוי של 2% עד 2.5% לבחירת טופ 3 – אם היא נופלת מהפלייאוף ומתחת לעוד כמה קבוצות עם מאזן שזהה אליה נכון להיום.

אבל הבחירה השנייה היא היותר מעניינת – כמה כיף היה עבור אוהדי הסלטיקס לעקוב אחר הנפילה של האחות העוד פחות מוצלחת מניו יורק השנה, בעונה שממש עלתה על כל החוסר ציפיות. אבל המסע כמעט נגמר – ברוקלין, עם 20 נצחונות, יושבת כרגע במקום הרביעי מהסוף אחרי הסיקסרס והלייקרס (אליהן נגיע) ופיניקס.

לפיניקס יש את אותו מספר נצחונות אך הפסד אחד פחות, והחלק המעניין יהיה לראות מי "תצליח" לסיים במקום השלישי מהסוף, שממנו הסיכוי לבחירה הראשונה הוא 15.6% לעומת 11.9% מהמקום הרביעי. לברוקלין אין על מה לשחק, מה שבאופן אבסורדי מעלה את הסבירות שהסאנס יהיו אלה שיטנקקו ויסיימו במקום השלישי מהסוף.

אבל הנה הסיום שכולנו צריכים לקוות לו – ברוקלין והסאנס מסיימות באותו המאזן, וברוקלין זוכה בהטלת המטבע (כך קובעים בלוטרי את סדר הקבוצות במקרה של מאזנים זהים) כאשר אין לה שום אינטרס לזכות. שווה לחכות.

בחירת הדראפט של סקרמנטו

כזכור, סקרמנטו חייבת בחירת סיבוב ראשון לשיקאגו, שמוגנת טופ 10. כרגע סקרמנטו שישית מהסוף, אבל במרחק של 2.5 משחקים בלבד מדנבר שבמקום ה11 (שממנו הזכייה בבחירה ה11 ודאית ב90.7%). אמנם יש עוד המון קבוצות באמצע, אבל לרובן המוחלט יש בעלים שפוי שכנראה ידחוף אותן להפסיד משחקים כדי לשפר את מיקום הבחירה שלהן.

לסקרמנטו אין כזה, ויש סיכוי לא רע שהם ינצחו מספיק משחקים כדי להפסיד את הבחירה הזאת. הסיכויים פה נמוכים, שכן הלו"ז שלהם עד לסוף העונה קשה יחסית ומרוצף בהרבה קבוצות "כמעט-פלייאוף" שיש להן על מה לשחק, אבל זה בהחלט אפשרי.

אחוזי העונשין של אנדרה דראמונד

אנחנו אוהבים לדבר על דיאנדרה, אבל דווקא דראמונד – עם כמעט אותה כמות זריקות ו8% קליעה פחות – בדרך לעונת העונשין הגרועה בהיסטוריה:

בהנחה שבתשעת המשחקים שנותרו לו העונה הוא ימשיך ללכת לקו באותה התדירות שבה הלך עד כה העונה, דראמונד צריך לקלוע משם בקצת יותר מ56% כדי להינצל מהכבוד המפוקפק. לא משימה קשה בשביל שחקן רגיל, אבל אחת קשה בשביל דראמונד, שבד"כ פוגע בטבעת בערך באחוזים כאלה.

ולסיום – הפנטזיה של מנחם (לא סוניה קארי)

למרות (ואולי בגלל – נושא לכתבה אחרת) העונות המטאוריות של גולדן סטייט וסאן אנטוניו, קבוצות המזרח מחזיקות במאזן שלילי של 201-215 מול קבוצות המערב, מה שאומר שהן צריכות לסיים את העונה ב24-10 במפגשים הקרוס-קונפרנסיים כדי להשוות את המאזנים.

ותעקבו – כי אם לגיל ברק יש איכשהו 2500 עוקבים אני יכול להגיע ל250 לא?

 

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. מעולה.
    לגבי הבחירה של דאלאס. אם היא נופלת בטופ 3 בוסטון לא מקבלת אותה כי היא מוגנת טופ 7.
    אותי הכי מעניינת בדראפט דנבר שבשלב מסוים האמנתי שהם יוכלו לקחת 4 בחירות סיבוב ראשון (אבל ממפיס לא נפלה כמו שציפיתי אז אולי 3)

  2. ברוך שובך! פוסט מעולה.
    אני גם חושב שג״ס תשבור את השיא אבל אני מקווה שזב לא ייגזול ממנה הרבה בגלל שיש לה משחקים לא פשוטים.

    הארדן בגישה : אין דבר כזה פרסום רע.

    בוסטון עם בחירה מעולה… יש כמה שחקנים שיכולים להישאר לבחירות מאוחרות יותר גם.

  3. פוסט מעולה.
    באחוזי העונשין אני מסתכל על השמות…. צ'מברליין…. ג'ורדן… ונעצר. מייקל ג'ורדן שייך לרשימה הזו ? הייתכן ?
    רק אחרי 3-4 שניות קלטתי לפי השנים שמדובר על יקיר דאלאס דיאנדרה…. 🙂

  4. מילא זה לי לא היה מושג שצ'מברליין היה קלעי עונשין כה מחריד ועדיין השיג ממוצעי נק' כמו שהשיג.
    אגב די מדהים לראות בקטגוריית איבודי הכדור ששלושה מתוך ארבעת הראשונים באו מתוך אותה עונה 77-78…

    1. לא כל כך מדהים. התחילו לספור איבודים רק 3 שנים קודם והקצב היה מאד גבוה בשנות ה-70. הירידה בקצב משנות ה-80 והלאה הובילה לפחות איבודים. זה דרך אגב הופך את ה"הישג" המיוחל של הארדן ליותר מדהים.

  5. לגבי הווריורס -אמרתי את זה כבר בעבר. מיותר לנסות ולהעריך איזה משחקים הם יכולים להפסיד כי זה לגמרי תלוי באיך הם יבואו למשחק ולא בקבוצה השנייה. למעט ההפסד לסן-אנטוניו כל ההפסדים שלהם הם לקבוצות סאב-50% או על הגבול. גם לדעתי הם יעשו את זה אבל הערכה יתר סבירה בעיני היא משהו כמו 70-75%. ברור שעם כל ניצחון הסיכוי הזה גדל.

    לגבי שיא האיבודים של הארדן – כמו כל השיאים שקשורים לסטסיטסטיקות שהתחילו למדוד רק בשנות ה-70 (חסימות,חטיפות,איבודים) די בודאות שהשיא האמיתי הוא של מישהו בשנות ה-60.

  6. אין שאלה בכלל שהם ילכו על השיא בכל הכוח,הם הגיעו כל כך קרוב,אין סיכוי בעולם שהם יוותרו על זה.אותי מעניין משהו שולי אחר,בהנחה שהכל סגור כבר,זאת אומרת שהם השיגו את השיא וגם סן אנטוניו כבר סגורים,האם הם ישחקו בשיא הרצינות במשחק שיתקיים בסן אנטוניו שלס"א יהיה את הרצון לשמור על עונה מושלמת בבית ולג"ס להרוס לס"אץ

  7. הכל תלוי בהם. כל משחק שהם באים אליו מפוקסים – הם מנצחים (אלא אם כן הם נגד קבוצה הסטורית, בחוץ, בלי 3 שחקני רוטציה). העניין הוא שהם כבר מתחילים להראות אנושיים ולהתעייף, וזו בעיה לקראת הפלייאוף. נראה לי שהגישה של פופ שמושיב חצי הרכב בחוץ במשחקים שהוא יכול לוותר עליהם יותר נכונה. באופן אבסורדי הדבר היחיד שיכול למנוע מג"ס אליפות זה אם הריצה לשיא תעמיס עליהם יותר מדי. מה אתם הייתם בוחרים?

    1. שאתה כל כך קרוב לשיא כזה אתה הולך עליו בכל הכוח.מה עוד ששבירת השיא תציב מחסום פסיכולוגי על שאר הקבוצות שיצטרכו להתמודד מולם.

  8. טור מעולה! גם אני בטוח ב 99% שג"ס ישברו את השיא, ואולי אפילו בגדול, כי הכל תלוי בכמה הם ירצו את זה (והם רוצים)
    השמירה של הארדן זה בידור אחד גדול, הוא שומר איזורית ישנה (sleeping zone defense), ואני עוד אוהד יוסטון . . .

  9. אחלה מאמר. בקשר לשיא של גולדן סטייט: מי אמר שהם לא יכולים לתת פוש בסוף הליגה, ולהשתמש בסיבוב הראשון כדי להחזיר דקות מנוחה לשחקנים? קצת יותר מסוכן, אבל אולי שווה בשביל לשבור שיר כזה

  10. אחלה מאמר, ממש אחלה שחזרת לכתוב!

    וגם ממש התלהבתי על האתר של הסטטיסטיקות שהבאת, לא הכרתי אותו. הוא ממש נחמד ונוח.
    סתם נתון מעניין שמצאתי משיטוט קצר בו:
    אם לוקחים את כל המשחקים של כל קבוצה אי פעם, הקבוצה שנמצאת במקום האחרון באחוזים מהשדה היא..
    תופתעו – הווריורס!

    1. זה בכלל לא מפתיע. כל הקבוצות שהיו קיימות בשנות ה50 וה60 סובלות מהאחוזים הנוראיים שהיו בעשורים הנ"ל.

  11. הכי טוב יהיה אם גולדן סטייט יגיעו ל2 המשחקים האחרונים כשהם צריכים לנצח את שניהם, מה שיהפוך את המשחק בחוץ נגד הספארס לmust win.

    שאר המשחקים שאינם נגד הספארס הם באמת די בדיחה ואם הם לא ישברו את השיא השנה אז באמת כנראה שהוא לעולם לא יישבר.

  12. אחלה מאמר. תודה.
    אני מאמין שהמשחק מול יוטה בחוץ, בצד השני של בק-טו-בק, יהיה ההפסד הראשון.
    השני יהיה בסן אנטוניו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט