הטור היומי: על הקבוצות והשחקנים ב-"סוויט-16" / מנחם לס

 

חוזרים ל-NCAA. היום מתחיל השלב הראשון של ה-"SWEET 16". מחר השלב השני. ביום שבת השלב הראשון של ה-"ELITE 8" וביום ראשון השלב השני.

מה יישאר? ה-FINAL FOUR.

בגלל הכמה ימים בשרלוט הזנחתי מעט את המכללות. חייבים לחזור לפני שיהיה מאוחר.

מי נישאר? איזה קבוצות? מי השחקנים הטובים ביותר שנראה היום ומחר?

הנה משוט מהיר של מה שנשאר:

היום, יום חמישי:­­ קבוצות המערב בהונדה סנטר, באנהיים, קליפורניה והבראקט הדרומי ב-KFC YUM בלואיוויל קנטקי. מחר המידווסט ביונייטד סנטר, שיקגו, והמזרח בוולס-פרגו בפילדלפיה.

היום:

מיאמי (3) – וילנובה (2)

מי השחקנים שכדאי לשים אליהם לב: הגארדים של מיאמי אנג'ל רודריגז שבשבת קלע 28 ב-9 מ-11, כולל 3 מ-4 מדאונטאון. הוא הוסיף 5 ריב' ו-2 אסיסטים. בווילקטס של וילנובה תנו מבט בריאן ארקידיאקונו ששם 5 מ-8 כולל 2 טרייז מ-3.

מיאמי היתה שלוש פעמים בסוויט 16 אבל אף פעם בעלית 8. זוהי קבוצה המבוססת על גארדים, כשבנוסף לרודריגז יש להם את שלדון מקללן, וביום ראשון שניהם קלעו…58 מ-65 נקודות קבוצתם.

וילנובה לא היתה בעלית 8 מאז 2009, השנה בה היא הגיעה לפיינל 4. הם היו בעלית 8 תריסר פעמים. שימו לב  לגארד ג'אש הארט הנפלא הקולע 19 בממוצע ב-57% מרחוק. כל הקבוצה קלעה 59.3% ביום ראשון האחרון, כולל 10 מ-19 מדאונטאון.

טכסס (A&M) שלישית – אוקלהומה (2)

מי שלא ראה את הקמבק של טכסס A&M נגד נורת'רן איובה בשבוע שעבר כשהיא מחקה – הקשיבו טוב כשאתם עומדים דום – 12 הפרש ב…34 שניות!!! – לא ראה קמבק אמיתי בחייו. ואז ה'אגיס' של טכסס ניצחו בהארכה שנייה. מי שחקנם הטובים ביותר? דנואל האוס שהיה האחראי על הקאמבק והנצחון בהארכה.

אוקלהומה 'סונרס'? באדי היילד. ממוצע 25 ב-50% קליעה. יש לו סכוי גדול להיבחר לשחקן השנה במכללות.

מרילנד (5) – קנזס (1)

אני בחרתי את קנזס לנצח את הכל. הנשיא אובמה שמע על בחירתי ובחר בהם אף הוא בבראקט של הבית הלבן. מרילנד ניצחה שתי יריבות המדורגות בשתי ספרות בשבוע שעבר, והפעם היא פוגשת את הקרם של הטורניר שניצחה את יריבותיה במספרים כפולים בשני המשחקים הראשונים. קנזס לא הפסידה משחק בחודשיים האחרונים.

במרילנד אני מציע להתרכז במלו טרימבל שבשבת קבר 24. אמנם רק 5 מ-14 מהפארקט אבל 13 מ-14 מהקו. וויין סלדן מנגד קלע 22 נגד יוקון ב-8 מ-15 כשקנזס שולטת לחלוטין בריבאונד. אם מרילנד מנצחת – בהפתעה גדולה – יהיה זה נצחונה ה-28 העונה. רק קבוצה אחת בכל ההסטוריה של הטרפינס ניצחה אי פעם יותר.

דוק (4) – אורגון (1)

האלופה – דוק – ניצחה בקושי בקושי את שתי יריבותיה הראשונות בשבוע שעבר. נגד אורגון הסיפור יהיה שונה לחלוטין. המנצח במשחק יפגוש במנצח אוקלהומה – טכסס A&M על הזכות להגיע לפיינל פור.

הגארד של דוק גרייסון אלן קלע בשבת 29, כולל 5 מ-7 דאונטאונים. הוא קולע 21.8 נק' למשחק ב-47% (ו-42% מה-3) וקצת האפיל על אינגראם – הקדילאק של דוק. דילון ברוקס קלע ל'דוכסים' מאורגון 25 נק' ביום ראשון, אבל הקלעי הטוב שלהם משך העונה היה אלג'ין קוק עם 14.5 נק' למשחק.

לדוק זה כאילו עוד יום במשרד אחרי שהם הופיעו בעלית 8 עשרים פעם, יותר מכל אוניברסיטה אחרת. הפרשמן שלהם ברנדון אינגראם קלע בממוצע 17.1 נק', ובשבת קלע 25 נגד יאל.

יום ששי

איובה סטייט(4) – וירג'יניה (1)

שתי הקבוצות לא היו בעלית 8 כבר עשור שנים.

לציקלונים יש את ג'ורג'ס ניאנג שקלע לאיובה סטייט 28 נק' בשבת. איך לילד שנראה לי לבן שנולד בארה"ב נתנו שם GEORGES NIANG אני לא מבין. אולי מישהו יכול לחפש ולמצוא מה קרה שם כשהילד נולד.

לקבליירס של וירג'יניה (לא לערבב בטעות עם אלה מקליבלנד) יש את שחקן השנה ב-ACC מלקולם ברוגדון, אחד הטובים לדעתי בכל הטורניר. הגארד המצויין הזה הוא קלע בשבת 22 נק' ב-8 מ-14. וירג'יניה לא היתה בפיינל פור כבר 30 שנה. זאת ההזדמנות שלהם.

ויסקונסין (7) – נוטר-דאם (6)

ויסקונסין הפסידה לדוק בגמר בשנה שעברה. הם השתפרו לקראת סוף העונה וסיימו עם 13 מ-16. הם איבדו כמה סניורים (וביניהם פרנק קמינסקי), אבל הפתיעו את מאמנם האגדי גרג גארד במשחק קבוצתי מצויין שהעפיל על חסרון כוכבים. נוטר-דאם הגיעו הנה בהרבה מזל כשגברו על סטפן אוסטין U, המדורגת 14, בטיפ עם הבאזר.

הסתכלו על ברונסון קוניג – הוא אולי כן ניכנס להגדרה של כוכב – שקבר שתי שלשות ל-BADGERS ב-12 השניות האחרונות, השנייה עם הבאזר לגבור על קסווייר שהיתה מדורגת שנייה. הוא סיים עם 20.

בנוטר דאם התרכזו בזאק אגוסטה שקלע 16 ב-8 מ-9 נגד סטפן אוסטין יוניברסיטי, עם 15 קטיפות.

גונזגה (11) – סירקיוס (10)

גונזגה – האוניברסיטה של ג'ון סטוקטון – גברה על מס' 6 סיטון הול ועל מס' 3 יוטה, בהגעה לסוויט 16. סירקיוז הגיעה לאותו מקום עם נצחונות על מס' 7 דייטון, ומס' 15 מידל טנסי – המפתיעה הגדולה של הטורניר עד עתה, עם נצחונה האדיר בסיבוב הראשון על מישיגן סטייט.

השחקן של גולזגה שתהנו לראות הוא הפאור פורוורד דומנטאס סבוניס שעשה פעמיים רצופות דאבל-דאבל, בשבת 19 נק' ב-8 מ-12. הפורוורד שלהם קייל וילג'ר מוביל אותם בקליעות עם 20.4, ובשבת הגארד שלהם אריק מקללן קלע 22 ב-9 מ-12.

בסירקיוז זיכרו את הגארד מיקאל בינג'י שקלע 23 נגד מידל טנסי. בעונה הוא קלע 17.8 ב-48% דיוק, כשכל הקבוצה מדייקת עם 52%.

אינדיאנה (5) – צפון קרולינה (1)

אינדיאנה גברה על קנטקי בצורה מפתיעה מאד – שהוכיחה שההוזיירס טובים יותר מהרקורד שלהם – אבל עתה עליהם לפגוש את צפון קרולינה, הדובדבן הגדול של הטורניר. הטאר הילס גברו על פלורידה גולף קוסט ופרובידנס בהפרשים של שתי ספרות.

באינדיאנה חובה לתת מבט ביוגי פרל, ובברייס ג'ונסון מצפון קרולינה.

 

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
11 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
רן הנרגן
רן הנרגן
8 years ago

תודה. מספר שאלות.

קששבסקי משחק בדיוק עם מעט מאד זמן לספסל. זה בגללו או בגללם? אני זוכר שעד השנה מרשל פלמלי כמעט ולא קיבל זמן משחק והשנה לא יורד מהפרקט. הוא משחק בדיוק כבר 5 שנים אז זה לא שבבת אחת רמת משחקו זינקה.

את יכול להרחיב קצת על קנזס?

ראיתי את סוף המשחק של אינדיאנה מול קנטקי ומאד התרשמת מהסנטר הפרשמן שלהם תומס בריאנט (נדמה לי). קור רוח בקליעות ענשין בסוף המשחק ובטחון של סניור. לא ראיתי שהוא מופיע במוקים של הדראפט.

Berch
Berch
8 years ago

אם קששבסקי מאמן את הנבחרת אז הוא לא מאמנן בדיוק בדיוק.
אפשר לומר שהוא מאמן בדיוק בערך
כי גם הנבחרת על הראש

תודה על הסקירה.
אתמול ראיתי את Concussion שדובר עליו רבות פה באחד הפוסטים הרפואיים.
סרט חזק ומומלץ. כואב הלב על שחקני הפוטבול האלה, הזכיר לי את הנרדף של שוורצנאגר (שמתרחש, דרך אגב ב 2017 ). גלדיאטורים אנושיים למען בידור הקהל עם סיכוי (רשמי) של 28% שתדפק להם הנשמה באופן רציני ובלתי הפיך.
מעניין אם עשו את זה על רוגבי אוסטראלי

no funny shtuff
no funny shtuff
8 years ago

"הדוכסים מאורגון"?!

Oregon Ducks- יעני הברווזים מאורגון..

http://www.sports-logos-screensavers.com/OregonDucks.html

מנחם לס
8 years ago

פאשלה של הדוק…

גלעד
8 years ago

תודה. טוב להתעדכן גם בעברית.
אני ממשיך עם אינדיאנה בינתיים (אחרי שכתבתי שהמנצחת בינה לבין קנטאקי תגיע לגמר)

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago

אנג׳ל רודריגז ממיאמי זה בסקטבול פלייר או הקוק דילר ?
מומי היה במסיבות במיאמי שהשתיקה לא יפה להם
מומי לא אקדמי אבל הוא יש לו דוקטור בקולג׳ פארטי

מנחם לס
8 years ago

גם זה וגם זה…

ינון יבור
ינון יבור
8 years ago

גונזאגה מפתיעים וזה תמיד כיף.
הקלע המוביל שלהם הוא ווילצ'ר, בנו של שחקן אריס המיתולוגי גרג ווילצ'ר.

עידו גילרי
עידו גילרי
8 years ago

וסאבוניס ג'וניור לא נחשב?

מנחם לס
8 years ago

לא קישרתי שהוא הבן ווילצ'ר הגדול

איתמר פורת
איתמר פורת
8 years ago

תודה מנחם. הרבה יותר כיף לראות את המשחקים אחרי שמכירים את הקבוצות והשחקנים