פוסט א': כל האמת על פרישתו של סלואן וחלקו של ויליאמס בפרשה / מנחם לס

האם דרון ויליאמס הוא "מפטר מאמנים"?

לפי כמה תגובות לפוסט של אתמול על דרון ויליאמס ואברי ג'ונסון, ברור שחובה לשפוך קצת אור על מה באמת קרה ביוטה, בין המאמן ג'רי סלואן ודרון ויליאמס.

השאלה העכשווית היא אם אברי ג'ונסון יפוטר, האם זה יהיה כדי לספק את רצונו של הסופרסטאר דרון ויליאמס, או בגלל שההנהלה לא מרוצה מתיפקודיו. כמובן שישנה אפשרות שהוא לא יפוטר בכלל. נחכה ונראה. אבל על מה שקרה ביוטה ניתן לכתוב היום בדרגה גבוהה של בטיחות.

ביוטה, ה-"COMPANY LINE" – ז"א ההצהרה הרשמית של הנהלת היוטה ג'אז היתה – והיא עדיין – שלג'רי סלואן פשוט נמאס לאמן. השנים עשו את שלהן, והיתה עייפות חומר שגרמה לעזיבה. עתונאי הספורט של סולט לייק סיטי כתבו שהיתה זאת פשוט דרך העולם: מאמן וותיק, מזדקן, עקשן כפרד, שפשוט לא הסכים להשתנות עם הזמן ולהבין שדרכי העבר לא עובדות יותר היום. במקום שיתאים את עצמו ל-CHANGING TIMES, הוא נתן ל-"CHANGING TIMES" לגבור עליו. מצד שני אין שאלה שלדרון ויליאמס נישבר מיוטה ג'אז, ואי יכולתה להגן ולשמור על שחקנים טובים שהיו ברשותה, ואם עזבו בגלל FREE AGENCY, אי יכולת ההלהלה – או אי רצונה – להביא אחרים טובים במקומם. עתונאי יוטה, ורוב עתונאי ה-NBA הסכימו בגדול עם דרון. קמצנות, חוסר ממון – לך תדע – או אולי אפילו סרוב שחקנים טובים לשחק בסולט סיטי, עיר מורמונית לחלוטין בה הבארים נסגרים בחצות, וביום ראשון הכל כמעט סגור חוץ מהכנסיות המורמוניות. בינינו? מקום מתאים עשר לשחקנים כמו ג'ון סטוקטון, שון בראדלי, או ג'ימר פרדט, אבל בטוח לא למייקל ג'ורדן או קובי בריאנט.

על דרון ויליאמס אי אפשר לומר שהוא לא רוצה לנצח. אבל אותו דבר אני יכול להבטיח לכם על ג'רי סלואן, שפגשתיו בהרבה חדרי הלבשה ומשחקי אול סטארס, ואני אומר לכם שהבנאדם היה חולה מזה שלא זכה אף פעם בטבעת אליפות NBA כמאמן. הדבר שפגע יותר מכל בסלואן היה ראיון שדרון נתן פעם ל-ESPN בו טען ש-"ג'רי יותר מדי 'COMFORTABLE' במצבו, ולא כל כך מעניין אותו לנצח". לא היה דבר רחוק יותר מהאמת מזה. אולי הבעייה האמיתית היתה ששניהם – גם דרון וגם ג'רי – הם כה טובים במה שהם עושים, שבאופן טבעי קרה CLASH ביניהם.

כנראה שבמקרה של דרון ויליאמס, הוא הרגיש 'שמגיעה' לו הילה כמו ללברון ג'יימס, כרמלו אנטוני, או כריס פאול, כי הוא יותר 'בוגר' מהם, ולא פחות טוב מהם, וביוטה זה לא קורה לו. הוא מוחבא שם בין כל הכנסיות, והאגם המלוח לרגלי העיר.

לטעון כמו שטוענים היום – וטענו אז – בהנהלת היוטה ג'אז שלעזיבתו של סלואן אין כל קשר לדרון ויליאמס זאת DISINGENUOUS לשמה (חוסר כנות). לפחות חוסר כנות, אם לא שקר גס. אמנם גרג מילר, בנו של בעל הקבוצה שניפטר לארי מילר, אמר ליונתן אברהאמס – שהיה אז עורך הספורט של הניו יורק טיימס – אחרי פרישתו של סלחואן, ""איש לא פיטר את ג'רי סלואן", אבל הוא גם הוסיף, "המאמנים הללו קולטים מה הולך מאחורי דלתות סגורות. הם מרגישים באווירה אם הם רצויים או לא".

אז ג'רי סלואן הבין שמוטב שלא יסיים את שנת האימון ה-24 שלו ויעזוב, כי אם לא אז אולי יפטרו אותו, בושה קשה מנשוא אחרי 24 שנות אימון. הראשון שהביע דעתו בקול רם שביוטה לא מספרים את האמת היה קרל מלון שבילה את רוב הקריירה שלו תחת סלואן כמאמן. כפי שאמר לגורדון מונסון מהסולט לייק טריביון, "אני יודע כעובדה שלדרון ויליאמס היתה רשות 'TO OVERRIDE' את סלואן באימונים. המילה של דרון היתה האחרונה גם באימונים ואפילו במשחקים, בעיקר במשחקי חוץ. הוא קיבל את הכוח הזה מה-G.M של אז. סלואן היה מבקש בסוף האימון לעשות כמה ספרינטים, ודרון היה אומר למאמן כשהשחקנים שומעים, "I DON'T THINK SO . לדעתי זה לא רעיון טוב!". או אם סלואן היה מבקש אימון קליעות, דרון היה אומר 'זה לא רעיון טוב הבוקר', ומה שדרון היה אומר היה קורה. אתה לא יכול לתת לשחקן כוח כזה. זה לא רק משפיל את המאמן. זה מחסל את כל האוטוריטה שלו!". מלון המשיך: ,אני לא אומר שדרון לא ניסה, אבל אילו במשחק מסויים לא בא לו לתת הכל, אז הוא לא נתן הכל, ולקוץ' סלואן לא היה דבר שיכול היה לעשות, אפילו לא להעניש אותו כי לארי מילר לא הירשה להעניש את דרון. כשאין לך גיבוי מההנהלה זה הסוף שלך כמאמן. ג'רי סלואן – שאני אוהב ומעריך ביותר כמאמן וכאישיות – אמר להנהלה, "אי אפשר להמשיך ככה. מוטב שניפרד!"
"אז הם יכולים לומר שלא פיטרו אותו, אלא הוא התפטר לבדו. אבל אין הרבה הבדל בין לפטר מאמן לבין לקחת ממנו סמכויות ולתת אותם לשחקן", סיים מלון.

מנג'ר הג'אז קווין או'קקונר טוען שלקרל מלון לא היה כלל מושג מה הלך באימונים, והוא לא היה בחדר כשג'רי סלואן אמר – כאילו – ש-"ככה זה לא יכול להימשך". הוא טוען שלסלואן היתה חופשיות מלאה לסיים את שנתו ה-24 כמאמן, ושהוא, אגב, ביקש ממנו לסיים את העונה וג'רי סירב.

לפי כל הידוע מילר לא פיטור את סלואן, ודרון מויליאמס אף פעם לא ביקש ממנו לפטר את סלואן. אבל גם מילר וגם או'קונר סירבו לאשר עונשים שסלואן חשב שמגיעים להעניש את ויליאמס על התנהגותו באימונים, וסרובו לבצע הוראות. המקרה הידוע היה ה-INSURRECTION (מין 'התקוממות'; וואללה שחסרות מילים בעברית) של ויליאמס אחרי משחק נגד הבולס לפני כל השחקנים. השניים פשוט צרחו אחד על השני. זה היה הקש ששבר את גב הגמל. זה היה המשחק האחרון שג'רי סלואן אימן בחייו.

שבועיים אחרי כן יוטה שלחה את דרון ויליאמס לנטס, המקום בו ההסטוריה של התנהגות דרון ויליאמס כלפי מאמנו חוזרת. אני שואל את עצמי אם ג'רי סלואן שהיה מאמן עם 24 שנות נסיון לא הצליח להסתדר עם דרון, כיצד יצליח מאמן די טירון כאברי להסתדר עם שחקן שרצונו – כפי הנראה – מקבל ייפוי ויחפוי מההנהלה. גם פרוקורוב וגם קינג התחננו ממש לדרון ויליאמס שיישאר בנטס וישדחק בברוקלין, במקום לעבור לעירו דאלאס, ולשחק עם המבריקס. אז שעתה לא יעמדו מאחוריו בכל מה שירצה? הם נתנו עבורו דראפט פיקס חשובים וכסף רב שבגללו הם הגיעו לסף המשכורת. הם תקועים עם דרון לטוב או לרע.
אני מאמין שאברי ג'ונסון יתקפל הרבה יותר בקלות מסלואן העיקש שלא ויתר לרצונו של דרון כשהוא ביקש 'שינוי בצורת המשחק'. מעניין שעתה הוא מתגעגע ל-'צורת המשחק' של סלואן. אז אולי הנטס יתחילו לשחק כמו שדרון ויליאמס רוצה. אבל אם הם לא יתחילו לנצח, אברי הוא הסטוריה. כי דבר אחד אין לקחת מדרון ויליאמס: הוא שחקן מצויין הרוצה לנצח בכל מחיר.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה רבה מנחם , כתבה מצויינת
    תגיד מה הסיכוי של סלואן לחזור לאמן? הוא ניסה את מזלו כמועמד לליקרס ולבובקאטס . . .

  2. דרון וויליאמס לא היה ידוע לי כשחקן עם אופי כזה בעייתי. והוא בכלל לא סופרסטאר ובטח לא רכז כרמתם של רונדו ופול.

  3. דרון ווילאמאס הוא אולי ה "סופרסטאר" הכי אובר רייטד שיש כיום בליגה.
    הוא חלק מהדרים טים ב 2008 וב 2012.
    ב 2007 נתן עונה אדירה ומשך את יוטה ג'אז לגמר המערב. מאז הוא דועך ברמת ההישגים. למרות שסיפק 4 עונות רצופות מעל 10 סוכריות למשחק.
    ללא ספק רונדו כריס פול ווסטברוק עולים עליו כיום.
    הנטס החדשים אמורים להיות הרבה יותר חזקים מאיך שהם נראים כיום.
    ג'רי סלואן מאמן שהוציא את המיטב מהרכזים שאימן לאורך השנים , הוא אפילו גרם לקרלוס ארוויו להראות כמו כרז נורמלי בליגה ( שיחק בתווך שבין סטוקטון לווילאמס ).
    אני בספק אם סלואן יחזור לאמן , אם "נשבר" לו אחרי 24 עונות רצופות.

  4. חשבתי שאני עומד להגיד משהו ייחודי אבל מסתבר שיש כמה שמחזיקים בדעה שלי

    דרון ויליאמס הוא אחד האובר רייטדים הגדולים שיש בליגה.
    ובטח הוא הכי גדול מבין הסופרסטארים.
    יוטה לא איימו על התואר בכל השנים איתו. אפילו לא היו קרובים.
    הנטס לא קרובים למימוש אפילו 50 אחוז מהפוטנציאל.

    ועזבו יכולת, אין בו שום דבר מיוחד, מרגש.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט