You are currently viewing הספארס לא קולטת עדיין מה היא הפסידה בשרלוט / מנחם לס

הספארס לא קולטת עדיין מה היא הפסידה בשרלוט / מנחם לס

EEWING GOOD


שוב, יום מלא של כדורסל. הגעתי ב-3:30 למשחק שהתחיל ב-7:00. מי שמעוניין באמת לשוחח עם שחקנים זהו הזמן היחיד. הם זורקים 30-40 שלשות או בנק-שוטס, ויושבים לנוח. בעצמם. אף אחד לידם. אתה ניגש ומציג את עצמך עם יד מושטת כעתונאי וותיק מישראל שעוקב אחרי סן אנטוניו (או ההורנטס) עוד מימי ה-ABA ואתה שואל אם זה בסדר לשבת לידו כמה דקות ולדסקס הופס, ודברים אחרים.

אתה אומר שזה אתר הופס הגדול בישראל, והכל בעברית. עד עתה – ואני מדבר על 55 שנים – היו אולי 3-4 שסרבו לדבר בטענה שהם "רוצים להתרכז במשחק", או "לא מדברים עם עתונאים". מאות לא סרבו לי. בשלושת הימים האחרונים עשיתי זאת עם לפחות 15 שחקנים. תחשבו רק עם מי לא דברתי ב-35 שנות ביקורים כמעט קבועים במשחקי הבית של הניקס.

כשהשחקן הוא לבד אתך הוא מדבר. הם שונאים לדבר למיקרופון המקליט אותם או למקלט אחר. כשאני בא ללא כל אביזר מלבד פי ואוזני אין להם כל בעייה לדבר. אני לא עושה מזה "ריאיון". אני סתם מתחיל לדבר איתם כמו ג'אנקי אחד לשני, וכשהם קולטים שאתה יודע על מה אתה מדבר; שהיית וראית; ושאתה לא מנסה לגלות איזה שהם סודות או להכשיל אותם באיזו תשובה טפשית, כל מסכת הזהירות מוסרת מהם, ואחרי 3-4 דקות אתם מדברים 'הופס' חופשיט.

אני לא כותב דבר. אחרי הכמה דקות עם שחקן זה או אחר אני מתיישב לרגע, רושם כמה דברים חשובים, ומוצא שחקן שני.

כמו שלשום, אני OVERWHELMED עם חומרים אז – כרגיל – ניזכרים במורה שלי קווינט ומחליטים לפרק הכל לחלקים ולדבר עליהם חלק-חלק.

1. פטריק יואינג

EEWING GOOD

פטריק זו בכלל לא בעייה. אני מכיר אותו כחבר. דייב דהבושר ז"ל היה המנכ"ל שבחר בו בבחירה הראשונה בדראפט של 1985. פגשתי אותו לרגע כבר במשחק נגד דנבר, אבל הוא היה בעת אימון זריקות ורק ניפנפנו 'היי'. אתמול ישבנו יחד. התחבקנו. ביליתי איתו ועם הניקס זמנים טובים וקשים. משום מה לא שאלתי אותו אף פעם בקשר לבחירת הדראפט של 1985. איך זה שיצא לניקס לבחור בו. אולי בגלל שאף פעם לא היינו ממש לבד.

-פטריק, מה עם בחירת 1985. WAS IT RIGGED? (מזוייפת, מוטית)

-כמובן. אבל אני אפילו לא יודע איך, וה-NBA אף פעם לא הודתה בכך. דייב הוריד את האמת איתו לקבר כי דייויד סטרן תמיד טען שעד כמה שידוע לו הכל היה כשר.

-למה פט ריילי נתן לג'ון סטארקס לקחת את הזריקה האחרונה, כשכל הערב הוא פישל (במשחק הפלייאוף הששי נגד יוסטון ששלשה היתה מביאה לניקס אליפות)

-הכל היה מבולבל. עובדה שיוברט דייויס אפילו לא היה על הפארקט והוא היה קלעי השלשות הטוב בליגה באותה עונה.

-האם תמשיך כעוזר מאמן?

ני לא עוזר מאמן יותר. אני היום אחראי על עוזרי המאמנים ויצרו עבורי תואר חדש, ASSOCIATE COACH, אבל אני ממשיך לקוות לצלצול טלפון.

-אתה יודע שהייתי פרופסור של סטיב קליפורד?

-ברצינות? אני יודע שטרי (טרי ליונס, אחראי המדיה הבינלאומית של ה-NBA) למד אצלך, אבל 'קליפ'? אני מקווה שהכשלת אותו. אבל, ברצינות? הוא GOOD GUY!

מה יהיה עם הניקס?

-DON'T EVEN REMIND ME. אבל כמובן שיש בי כעס לגביהם, והפסקתי להתעניין. (אני לא יודע אם פיל ג'קסון הזמין אותו אפילו לראיון אבל לא רציתי להזכיר נשכחות כואבות)

2.פגישה שנייה עם דל קרי

-היי, קרי, איפה סוניה?

-או… היא היתה צריכה להישאר בבית לטפל בכמה דברים!

-אפשר לקחת עוד תמונה שלך, שתראה כיצד אתה מרגיש בלעדיה?

חיוך.

-SURE. WHY NOT?

התוצאה?

 

 

 

DELLGOOD

(מסכן, יושב בודד)

3. עכשיו יש 'זריקת-ניתור'; לא JUMP SHOT.

תנו מבט:

DUNCAN GOOD 3

דנקן זורק "ג"אמפ"

 GINGOOD(ה'ג'אמפ שוט' של מאנו ג'ינובלי)

KAWII GOOD 5

(קאווי לינארד עושה טובה ומנתר 5 ס"מ מהפארקט)

GREENGOOD

(דני גרין היה היחיד שזרק עם ניתור מסויים)

4. קשקושים עם שחקנים, ומילה חשובה מטוני פרקר

אני לא צריך לספר לכם מי הם השחקנים הללו. דברתי עם כל אחד מהם. אני שואל אותם אם זה נכון מה שאני רואה שכל זריקת הג'אמפ השתנתה. אנשים לא מנתרים יותר ובשיא הגובה משחררים כדור, אלא משחררים את הכדור כמעט בעת ובעונה אחת עם הניתור.

זה הסטייל שהתחיל עם לארי בירד – שעשה זאת בלית ברירה כי הוא לא היה מסוגל לנתר – ועתה נעשה פופולרי עם סטפן קרי. כולם כאחד הודו שהם הושפעו מהזריקה של קרי, ושעתה כמעט כולם מבצעים אותה מלבד הג'אמפ שוטרים הוותיקים כמו ג'יי ג'יי רדיק וקייל קורבר. גם דאג מקדרמוט הגיע מהמכללות עם "זריקת ניתור", ולא "ניתור וזריקה".

לא נאמר לי הרבה בשיחות איתם. כמובן ששאלתי את דנקן – אחרי שהצגתי את עצמי כ-PH.D בביומכניקה – את השאלה הנדושה בקשר לפרישתו, אבל העמדתי אותה אחרת. שאלתי אותו "אז מה, האם המשפט ש'יין משתפר עם הזמן' נכון גם לכדורסל. הוא ענה: "I WISH". הוא הוסיף: אני כבר 5-6 שנים מנסה לאזן את הירידה ביכולת הגופנית שאתה יודע טוב ממני את הפיזיולוגיה שלה. אני מנסה לדחות את הנפילה הגדולה שאני יודע עליה עד כמה שאפשר. אני מקווה שזה לא יקרה עד סוף העונה הזאת!"

ואז הוא זרק לי: "אני מרגיש טוב לחזור הערב סוף-סוף לחמישייה. אני לא טוב בלעלות מהספסל!"

אבל בשערו שמתחיל להלבין, ובעיניו המעט עייפות ואדומות, ראיתי והרגשתי שהסוף קרב.

עם קאווי לינארד היה קשה מאד לשוחח כשכל תשובותיו מתאימות לטלגראף. לא הצלחתי להרגיש משוחרר איתו כי הוא כזה רציני. השאלה היחידה שהרגשתי שאינה נדושה היתה בקשר לאולימפיאדה. הוא רק ענה "IT IS MY DREAM!".

עם דני גרין היה 'האלו, האלו', ולא הרבה יותר.

השיחות הטובות ביותר? עם שלושת הזרים. הראשון היה מאנו ג'ינובלי. וואללה שהבחור אוהב לדבר. התיישבתי לידו, הצגתי את עצמי, והוא מיד אמר "אצלנו עוד מדברים על חטיפת אייכמן שלכם. אין בכל העולם ארגון יעיל כמו 'המוסד' שלכם". והוא ביטא 'מוסד' מצויין. הבעייה בראיון של אחד כמו מאנו הוא אותה בעייה כמו סקס עם מדונה. היא עוזרת יותר מדי. מאנו מתפלסף יותר מדי. כל שאלה זוכה לתשובה פילוסופית, סומיולוגית, ופסיכולוגית, אפילו אם מדובר על שמירה צמודה. בחור חביב ביותר שמאד אוהב לדבר. "זאת שנתי האחרונה כאן כמעט על בטוח".

את בוריס דיאו מצאתי חביב ביותר, חברתי ביותר, ושמח מאד לשוחח. כמו כולם הוא מכיר הרבה ששיחקו בישראל, והוא סיים ב-"אם לא ישראל אז כל המזרח התיכון היה הופך לג'יהאד אחד גדול. התושבים בצרפת אוהבים אתכם הרבה יותר מהממשלה שלנו".

עם טוני פרקר היתה לי מה זה הפתעה!  התיישבתי לידו, הצגתי את עצמי, ואז הופיע צוות טיווי צרפתי והוא ביקש סליחה, ואמר "אחזור אליך". הם שוחחו איתו לפחות 10 דקות. אז הגיע פתאום ניקולאי באטום והשניים שוחחו כעשר דקות נוספות. לא ידעתי אם לחכות או לא, ואז – בגלל שלא רציתי שיתעורר משהו לא נעים – זזתי לצד השני של המגרש היכן שההורנטס התאמנו בזריקות לסל. בדרך 'גנבתי צילום' שלו ושל באטום, והוא לא שם לב אלי.

(טוני פרקר ובאטום, שני היריבים הצרפתים)

ואז הפתעת הערב. טוני עשה מה שלא נעשה כאן – אימונים או לא – והלך לחפש אותי עד שמצא אותי!!! הייתי המום. יש לי מספיק ניסיון עם השחקנים האלה שרבים מחשיבים את עצמם פרימדונות.

-מצטער שזה לקח כל כך הרבה זמן. הטיווי מפאריז לא עזב אותי ואח"כ פגשתי את באטום איתו לא דברתי הרבה זמן!

הודיתי לו אד ואמרתי שאני לא מכיר שחקן NBA אחר שהיה הולך לחפש אותי לקשקש כמה מילים.

מיד בחיוכו ראיתי שזה אדם עם נשמה טובה.

דברנו על הפוינט גארדים החדשים, על המהירות הגוברת, והוא הודה שיותר ויותר קשה לשמור על גארדים כאייזיה תומאס או דמיאן ליליארד.

ואז הוא זרק פצצה: "מה הן כל השטויות שאני שומע כאילו אני אנטישמי ואנטי-ישראלי? יש לי כאן בס"א חברים יהודים ללא סוף, ולדעתי ישראל היא אחת המדינות שאחרות יכולות להעתיק ממנה.

כמובן שהוא ואני יודעים שהכל התחיל עם תנועת 'הייל היטלר' שלו, והוא אמר לי: "אפילו לא ידעתי את המשמעות האמיתית של הדבר. זה היה UNFORTUNATE, אבל ללא כל כוונה מצדי!

נפרדנו בחיבוק ואיחלתי לו הצלחה, כשהוא מסתובב וצועד צעד ראשון אני לא מסוגל לא לזרוק, "וואוו…איזו שלשה היתה זאת של ריי אלן…!". הוא הסתובב כלפי וחייך.

TONYGOOD

5. עוד כמה מילים על המשחק

קודם, הרשו לי להביע כמה מילים על מה שראיתי אמש מהספארס, במשחק שהתרכזתי בו מאד:

אני כותב כבר חודשים – התחלתי בשנה שעברה – שהספארס היא קבוצה מבוגרת מדי. אתמול נוכחתי בצדקתי. מה שקורה עם הקבוצה הזאת הוא דבר פשוט: כשהיא מובילה ומשחקת טוב ונכון, היא מצויינת ממש – אולי הטובה בליגה.

אבל כשהקבוצה הנגדית מתחילה ללחוץ במשחק חשוב בו כוח, אגרסיביות, פאור, צעד ראשון – והייתי מוסיף "טירוף משחק" – הם-הם הצרכים החיוניים, השנים והרגליים עמוסות השנים של טים דנקן, טוני פרקר, מאנו ג'ינובלי, ובורס דיאו מתחילים לדרוש את חובן, והספארס ניכנסת לטראומה, עושה שגיאות, מאבדת כדורים, ומתחילה להחטיא זריקות שהיא קולעת במשחקים נטולי המתח והפאוור של המשחק שהיה אמש.

הספארס שיחקה בהרכב דומה נגד מיאמי ב-2013, כשלמרכוס העכשווי הוא טוב בהרבה מספליטר, אבל המוזכרים לעיל הם מבוגרים בשלוש שנים. אני לא מאמין שיהיה להם את הכוח המנטלי והפיזי להתמודד בסדרות קשות של שבעה משחקים כשדנקן, פרקר, ג'ינובלי, ודיאו סחוטים ועייפים.

אתמול שמתי לב שכשאתה מחסל את משחק ה-MID-RANGE של הספארס, חיסלת אותה. היא לא תנצח אותך בשלשות, והיא לא תנצח אותך תחת הסל. זה המיד-ריינג'ים של אולדרידג', דנקן, דיאו, ווסט, וקאווי.

אני גם לא בטוח ב-FIGHTING SPIRIT של דני גרין, ואפילו קאווי לינארד. דני גרין אינו, פשוט, הטיפוס. קאווי? הוא שחקן מצויין, נפלא, יעיל ביותר. מה שעליו להוכיח לי הוא שכש'הכסף על הקו' הוא הופך לטורף ודוב שכול. אמש הוא היה גרוע מאד בסוף גם בהתקפה וגם בהגנה – בדיוק כמו גרין – ושרלוט השליטה עליהם את רצונה. וטוני פרקר? כמו לרוב במשחקים קשים הוא טוב עד כמעט הסוף, אבל לא בסוף.

בגלל הסיבות הללו אני לא מאמין שהספארס תעבור את הקליפרס, אוקלהומה סיטי, ובטוח שלא את גולדן סטייט. התפלאתי באיזו קלות יחסית שחקני הספארס – כולל הפלח – לקחו את ההפסד. הוא עוד עלול להיות ההפסד שיעלה להם ביוקר מאד בעמדות הקבוצות לקראת הפלייאוף.

הרשו לי לזרוק משפטים שעולים לי לראש ללא סדר מסויים מהמשחק החשוב הזה, שהספארס עוד ייבכו עליו:

*היה זה משחק בו שחקן ששכחנו כמעט על קיומו – ג'רמי לין – ניער מעליו את הנפטלין, והחזיר לתודעת כולנו את ה-"LINSANITY" שנוצר בניו יורק לפני כמה שנים.

*היה זה הקאמ-בק הטוב ביותר בהסטוריה של ההורנטס במשחק רגיל (היה להם קאם-בק של 24 נק' בהארכה), ונגד מי? לא פחות מאשר נגד הספארס.

*ההפסד קילקל את חזרתו של דאנקן לחמישייה. הוא חזר עם דאבל-דאבל שאף אחד לא שם אליהם לב בגלל ההפסד.

*הספארס ניצחו עד אמש 72 משחקים רצופים בהם הם הובילו ב-15. כאן הם הפסידו אחרי שהובילו ב-24, דבר שלא קרה להם אני לא יודע ממתי.

*צלצלתי היום לסטיב קליפורד. הוא נתן לי את מספר הסלולרי שלו ואמר לי בכל הרצינות שהוא "ישמח לשמוע ממני". אז החלטתי להתחיל במחמאה: החמאתי לו שאחרי רבע של 28-7 – ה-"7" הוא שיא שלילי של במועדון – הוא התחיל את הרבע השני עם טיים-אאוט 11 שניות מתחילת הרבע כשהספארס העלו את ההפרש מיד ל-30-7. אמרתי לו שלדעתי לטיים אאוט הזה היתה השפעה פסיכולוגית גדולה על שחקניו.

*לין הפך לסנסציה אמריקאית (וסינית) כשבפברואר 2012 הוא הגיע לניקס – בוגר הרווארד וליגת D – ובעשרה משחקים עשה ממוצע של 24.6 כשהוא בלתי עציר. לי ישנה הרגשה שהמשחק אמש מתחיל ריצה נוספת שלו ושזה לא מקרה של "פוני של טריק אחד".

*אחרי המשחק לין אמר לנו העתונאים: "כשאני מרגיש נינוח ובזון, זה בד"כ טוב בשבילי". שאלתי לכוונתו.הוא הסביר משהו שהיה די מבולבל. כי ברור שזה "טוב" עבורו, אז למה לציין זאת?

*החזרה של לין היא סנסציונית ממש. אני לא יודע אם ידוע לכם שהוא איבד את מקומו אפילו ברוטציה של הקבוצה. דברתי על כך עם סטיב קליפורד.

*למב לא היה פקטור בהתקפה, אבל בהגנה הוא חיסל את קאווי לנארד בחלקי משחק בשלישי וברביעי.

*היה זה הניצחון החשוב והגדול ביותר של שרלוט העונה שחייב לתת להם את ההרגשה שהם טובים יותר מאשר הרקורד מראה.

5. כמה מילים עם הפלח

 

POP

 

לפני המשחק ומשך המשחק הוא נראה כשטר של מיליון דולארים. נקי ומצוחצח.

תנו מבט בפלח אחרי המשחק!

עיניו אדומות…שקועות…שערו פרוע…

החליפה השחורה הוחלפה במין טי-שירט עם שרוולים.

לפני כמה דקות הוא דחה אותי ב-"NEXT" כשהוא פונה לעתונאים.

אחרי שהוא דיבר  איתנו העתונאים נכנסנו לחדר ההלבשה.

הוא רואה אותי. כנראה לא נעים  היה לו שדחה אותי ב-NEXT כזה, במיוחד כשהוא רואה אדם מזדקן ובוודאי מרגיש אשמה שכך הגיב לזקן מסכן כזה המנסה להרוויח את לחמו…

הוא ישב על רפרף, וכשכעינינו ניפגשו הוא קרא לי באצבעו להתקרב אליו. כנראה שהוא MENSCH הבנאדם הזה אחרי הכל, דבר שאני בטוח שהוא.

שאלת אותי על קאווי ולמה הכנסתי את מילס במקומו ב-18.6 השניות האחרונות. עשיתי זאת כי הוא הירבה עם שגיאות בדקותיים האחרונות. אבל שמת לב שהחזרתי אותו עם 0:04 שניות?

-כן, שמתי לב, ואני רוצה שתדע שאני מעריך מאד שקראת לי להסביר את החלטתך.

(וואללה, אלוהים, אילו רק ידע כמה מהדברים שכתבתי עליו וכותב עליו, אפילו שהרבה מהם סתם בצחוק אבל בכל זאת…)

-מבטא מעניין. נשמע לי צרפתי. מהיכן אתה?

-אני ישראלי, אבל ישראלי-אמריקאי וותיק מ-1961. אני כאן מהימים של וילט צ'מברליין. הסברתי בחטף את ההיסטוריה האקדמאית שלי, וסיפרתי לו על הופס. (הכל קרה בזמן ששאר השחקנים התקלחו והתלבשו). שמחתי שהוא לא זכר אותי ממיאמי.

ISRAEL IS SOME COUNTRY FROM ALL I HEAR! שמעתי הרבה על הישגיה הטכנולוגיים.

-תודה, פופ. אז איזה מין ספארס יש לך העונה?

מי יודע, אולי ההפסד הזה חשוב לנו. לפעמים קבוצה שלך היא כמו שקית תה. אתה לא יודע כמה חזקה היא עד שאתה מכניס אותה למים רותחים ולוחץ אותה. אולי זה היה הערב החשוב.

עתונאים אחרים התקרבו. הודיתי ולחצנו ידיים.

6. צלצול לסטיב קליפורד

ידעתי שהקבוצה כבר בברוקלין, אבל סטיב קליפורד היה סטודנט שלי, ואני מרגיש כלפיו כאילו היה רועי, אייל, גלעד, או גור. שום יראת כבוד ושום חשש.  כמובן שאני מכבד מאד את מה שעשה ולאן הגיע, אבל סטודנט שלך תמיד יישאר סטודנט שלך (גם בוב בימון היה סטודנט שלי!).

עסוק? לא יענה לי. מה קרה?

במקרה הוא נח על מיטתו במלון והיה שמח לקשקוש מהיר.

התחלתי עם המחמאה על הטיים-אאוט. אח"כ הבעתי את דעתי, ודעתי בלבד:

"לדעתי ג'רמי חייב להרגיש כאלפא דוג כדי לשחק כאלפא דוג. אחרת לדעתי הוא לא יכול לתפקד!"

-כמובן שחשבתי על כך, אבל קמבה היה כל הזמן הכוכב הגדול שלנו וזאת בעייה, אבל בעייה טובה!

כמה קשקושים, GOOD LUCK, ולהתראות.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
104 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
גיא
גיא
8 years ago

אני תמיד ידעתי מנחם שבליבך אתה חובב ספרס מושבע.. כמה מחמאות, פרקר ג'נטלמן
פופוביץ מנטש
ג'ינובילי פלספן
ןדיאו חברותי

כתבה שתענוג לקרוא, רק תהיה קטנה, רק אתמול נפגשת עם קלפורד וובכלל שכחת שהוא למד אצלך וכבר אתה BFF ??

תענוג לקרוא, תודה רבה

גיא
גיא
8 years ago

אני גם לא מתאפק, איזו שלשה זאת הייתה של ריי אלן !!

אני כבר סיפרתי פעם, שאת השלשה הזאת, ראיתי על מיוט, הייתי בשיבא, שמרתי על סבתא שלי שהייתה אחרי התקף לב.
ובטלוויזיה הקטנה שמעל המיטות בבית חולים, חזיתי ברגע הזה.

יובל שחם
יובל שחם
8 years ago

תענוג לקרוא אותך מנחם. מתי מאחדים כוחות?

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

כשנשחק אחד נגד השני…

Ghost Rider
Ghost Rider
8 years ago

ממש חזרת בתשובה עם הספרס,במקום שבעלי תשובה עומדים וכו'.

פוסט מעניין מאוד.

אופיר נ.
אופיר נ.
8 years ago

מנחם.
סדרת ראיונות מאוד מעניינת,
אתה מאפשר לנו להכיר קצת יותר
את האנשים שמאחורי "השחקנים".
וגם את מידת ההערכה האמיתית שלך כלפי הפלאח.

אני בעד שתמשיך להגיע למשחקים בשרלוט ובאטלנטה על בסיס קבוע.
בטח ובטח שבפלייאןף.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  אופיר נ.

הלוואי וזה היה יותר קל. שעתיים נסיעה (אם אני מגיע מהבית), בעיות חנייה, עלייה וירידה באולם על איזה 50 מדרגות, ואני אוטוטו בן 79…

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  אופיר נ.

אני יודע שגרג פופוביץ' הוא מאמן גדול ואישיות גדולה

הדר
הדר
8 years ago

איזה כיף לקרוא!
לגבי גרמי לין, כל העונה הוא משחק ממש טוב

צביקה
צביקה
8 years ago
Reply to  הדר

נכון. נותן עונה נהדרת.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  צביקה

התגובה לשניכם

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  הדר

אולי הוא משחק טוב, אבל עד שלשום הוא לא עיה אפילו חלק מהרוטציה, אז על מה אתם מדברים?

הדר
הדר
8 years ago
Reply to  מנחם לס

הוא משחק 26 דקות למשחק וקולע 12 נקודות, הכי הרבה מתוך הספסל של שארלוט. אתה טועה

ינתי פרזי
ינתי פרזי
8 years ago

פרקר אחלה גבר רק חבל שזיין את אישתו של חבר לקבוצה

פינקי
פינקי
8 years ago

עדיף אישה של חבר מאשר חיית משק 😉

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  פינקי

זה משפט של קיבוצניקים?

פינקי
פינקי
8 years ago

תגיד בקול רם את השם של כותב התגובה כמה פעמים ברצף.
חשבתי שזה אחד המוכרים…

גור גולן
גור גולן
8 years ago
Reply to  פינקי

מוכר

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

הןא צרפתי, לא? זה ב-DNA

avri
avri
8 years ago

Who?

המשגיח
המשגיח
8 years ago

אדיר מנחם אדיר. אין כתבות כאלה כיפיות. לא בישראל ולא בעולם.
הנאה צרופה.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  המשגיח

תודה לכל המחמיאים

צביקה
צביקה
8 years ago

תענוג של כתבה על הבוקר

גור גולן
גור גולן
8 years ago

תענוג ! איזה כיף לשמוע חוויה כזאת.
כיף לראות את האישיות של כמה שחקנים…

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

השחקנים הם אנשים כמוך כמוני. יש ויש

Berch
Berch
8 years ago

מאמר מעולה
כתוב מצויין
מעניין

תענוג

אוז
אוז
8 years ago

+100 למשגיח, כתבה ענקית.
מאמין לפארקר כמו שחיסלו את תדמיתנו הישראלית בעולם,
עושים לשחקנים, איני מחבב את פארקר
אך לך תדע מה היה שם אולי ריק בארי ואשתו היו פרודים
ועצמם בגדו, איך אפשר לשפוט, הרי לא חיינו איתם.
מבקש מהדוק להרחיב בנושא מנו.
(ופעם הבאה להקרין את הקסם המנחמי על קוואי שיפתח להופס),
איני אוהד את שארלוט והספרס, אך
הדיבור החופשי והגישה לפתוח את השחקנים לתת את האמת
שלהם יצרו:
אחת הכתבות הטובות ביותר אי פעם שלך!!!

no funny shtuff
no funny shtuff
8 years ago

מעולה! מהנה כרגיל.

אגב, בתמונה של מנחם עם פארקר, מאחור בצד שמאל עם המצלמה- אפי בירנבוים.

עובר
עובר
8 years ago

עכשיו הסתכלתי שם, וקלטתי את הבחורה הנחמדה שעשתה שם פוטו-בומב

איתי
איתי
8 years ago

איזה טור מעולה!! הכי כיף לקרוא דברים אמיתיים שנותנים תוספת שלא תוכל לקרוא בשום מקום אחר ועוד בכתיבה של מנחם!

זה מסוג הטורים שהופכים כל חובב כדורסל לעוקב צמוד

אפלטון
אפלטון
8 years ago

תענוג מנחם.
נראה לי שפופ מתרכך אם הוא פינה לך יותר מחמש שניות, נראה לי המינוי למאמן הנבחרת עשה אותו יותר דיפלומטי השנה.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  אפלטון

יכול מאד להיות, אבל התשובות בנות המילה הן יותר עבור הטיווי והברנד מאשר פופ האמיתי. הוא אדם פיקח ומלומד, ואוהב לדבר (וגם יודע לדבר!)

בנדה
בנדה
8 years ago

תודה רבה מנחם!

גלעד
8 years ago

מ ע ו ל ה.
לגבי קוואי – בתור מי שהתואר הראשון שהוא השיג בקריירה זה פיינלס אמויפי די ברור שהוא מעלה רמה במאני טיים.

יושי
יושי
8 years ago

כיף לקרוא! תודה רבה! 🙂

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago

תודה רבה מנחם! אין כמוך

שייקה
שייקה
8 years ago

איזו חוויה

לא פעם אני תוהה.. הרי רוב השחקנים מודעים לרמת העניין שהם מייצרים, כולל כל יציאה שלהם, כל מילה שיוצאת להם מהפה נבחנת לא מעט (כמובן משתנה משחקן לשחקן) – אז אני פשוט נוטה להיות מאוד סקפטי לגבי אמינות הדברים.

האם כוונתי שהשחקנים משקרים? בוודאי שלא. אבל בין אמת לשקר יש שטח אפור עצום שמונע בעיקר משיקולי יח"צ, תדמית, קפריזות ו/או טמטום וכמובן אופי. ולדעתי רוב השחקנים מודעים לאפור הזה ומהתלים בנו בין שחור ללבן להנאתם… לפחות גם אנחנו נהנים!

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  שייקה

זה ברור. אולי, אבל רק אולי בגלל שאמרתי להם שאני כותב בעברית לישראל הם הרגישו טיפונת יותר פתוחים.

אחד העם
אחד העם
8 years ago

אלוף העולם בכתיבה.
אגב יכול להיות שפארקר חיפש אותך כבמה להסבר על ההייל היטלר ופחות בגלל שהוא נחמד ( אויש, שוב אני מחפש אינטרסים בכל דבר… )

רועי ויינברג
Admin

אדיר, סיפור מעולה, הביג 3 נשמעים כמו אחלה חבר'ה.

Care Bear
Care Bear
8 years ago

כתבה מעלפת.
ממש כיף. תודה מנחם

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  Care Bear

שוב תודה לכל המחמיאים

פאקו
פאקו
8 years ago

נהדר. מת על הטורים האלה שלך.
סתם תיקון קטנוני לגבי התנועה של פארקר – זאת לא אותה הצבעה במועל יד של הייל היטלר, אלא תנועה אחרת שנקראת "קנל" (Quenelle), אותה המציא הקומיקאי הצרפתי האנטישמי דיאודונה, שהיוותה וריאציה על תנועת מועל היד המקורית. פארקר מאז שנתפס עם התנועה הזו התנצל עשרות פעמים, באמרו שפירש אותה לא נכון כתנועה קומית לכל היותר.

not a bad boy
not a bad boy
8 years ago

את הזווית ההמשוחררת, האנושית ומנגד גם אדירה בידע וביכולת ניתוח, שאתה מביא בטורים האלה – מנחם, לא יצא לי מעולם לפגוש מעולם בעתונות הספורט. אתה גורם בהן להתאהב מחדש בנבא.

אה, רגע.
אני מאז שהספרס שברו את ליבי ולקחו מדטרויט את הריפיט, ערב ערב נועץ סיכות בבובות וודו אורגנליות של הפופ וחבורתו, וגם קניתי בשבילם באיביי לחשי קללות ספיישל בהזמנה מרופא אליל אינדיאני מדרום בוליביה, שיודע לקלל בעשרים שפות, וגם מכיר את אורן זריף.

למרות זאת, לאחר ההשבתה של הבכיין ממיאמי שברח חזרה לאקרון (אתה אוהד של ההיט? באד פור יו שנתתם לו לשחק אצלכם, אז אל תתלוננו), ולנוכח היותה אולי הסיכוי היחיד לעצור מסטפן 'קוץ בתחת' קרי לעשות כל מיני מעשים מגונים בספרי ההיסטוריה, החלטתי לתת להם צ'אנס חדש ובמקום סיכות שכרתי חבורה של מקובלים ממאה שערים לתת להם ברכות נון סטופ, ולשפוך על הבובות שלהם מים קדושים וגם ובעיקר וודקה גרייגוס.

אז למה אני מספר לך את כל זה? כי אם לא הפחד מקליבלנד שתהיה צעירה מידי בשביל הספרס, ולכן אולי בכל זאת עדיף שם את גולדן סטייט, אתה לא תעליב לנו כאן יותר את החבורה של פופ. מהיום רק כתבות שבח ופטריוטיות, סגידה ופולחן אישיות. אנחנו צריכים להיות מאוחדים נגד כוחות הרשע.

איל
איל
8 years ago

יפה, גם פופוביץ וגם פארקר יצא גדולים שקראו לך.

ולדי קוגן
8 years ago

ענק. טריק יפה להזכיר את השלשה של ריי אלן. ועצוב שלא חושבים אפילו על פטריק בניקס, אני בטוח שהוא לי יהיה יותר גרוע מהגופה של קורס רמביס..

MBK
MBK
8 years ago

מנחם זה פוסט מצויין , קראתי פעמיים
גרמת לי להרגיש שוב כמו ילד שקורא כתבת אמצע של ד"ר מנחם לס במוסף הספורט של ידיעות/חדשות/מעריב

לדור הצעיר אני חייב לתאר שכל מי שהיה ילד בשנות ה 80 חייב את אהבתו ל NBA למנחם , חלק גדול מהכתבות אגב פורסמו שוב באתר בסיפורים מן התיבה

השאלות ששאלת הם פרייסלס , אני בטוח שאתה העיתונאי היחיד בעולם שמסוגל להוציא פנינה כזאת באמצע ראיון – "בעייה בראיון של אחד כמו מאנו הוא אותה בעייה כמו סקס עם מדונה. היא עוזרת יותר מדי"

א.ב
א.ב
8 years ago
Reply to  MBK

1+ לילדי שנות ה-80.

אשך טמיר המקורי
אשך טמיר המקורי
8 years ago
Reply to  MBK

1+ להכל

גור גולן
גור גולן
8 years ago
Reply to  MBK

+1

גור גולן
גור גולן
8 years ago

לא הייתי בשנות השמונים אבל…😃

MBK
MBK
8 years ago

ההפסד כולו שלך 🙂

גור גולן
גור גולן
8 years ago
Reply to  MBK

יש מצב גדול😃

כן ולא
כן ולא
8 years ago
Reply to  MBK

+1000

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
8 years ago

הספארס זקנים בשחקנים המשלימים.
2 השחקנים הכי חשובים לקבוצה by far הם אולדריג' ולנארד.
עוד 2 שחקנים חשובים שהם צעירים: גרין ומילס.

הגיל לא משחק תפקיד כששחקן מבוגר נדרש לשחק 10-15 דקות, בטח בקצב איטי של פליאוף, בו המשחק יותר עומד, מספר הפוזשנים מצטמצם, כמות הסלים הקלים יורדת משמעותית.

ב2013 הספארס היו זקנים מדי למיאמי? אז איך ב2014 הם נהיו מהירים מדי עבור אותה מיאמי?

קילומטראג' מצטבר חשוב לא פחות, ושחקני הספארס פרט ל2 הצרפתים נחו מספיק השנה, וגם השנה הדקות שלהם מחושבות.
בקליבלנד למשל, יש שחקן בשם לברון שכנראה יגיע לגמר 6 רצוף, 600 משחקים ב6 עונות, זה כן משהו.
דאנקן לא שיחק לפחות 10 משחקים, פארקר, לנארד, והשאר גם החסירו ימים בדיוק כדי שבפליאוף לא תהיה תעייפות הזו.

וההפסד לשארלוט אמנם חיסל סופית את סיכוייה הלא גבוהים ממילא של הספארס לסיים ראשונה, אבל אולי הוא טוב.
בשנה שעברה הספארס נגררו למאבקי מיקום (שאותם בסוף הפסידו) עד המחזור האחרון, זה בטוח לא הועיל.
כבר עכשיו הספארס רחוקה משחק או שניים מהבטחת המקום השני ובטן גב עד תחילת הפליאוף (וככל הנמראה גם בטן גב בסדרה הראשונה במערב), בזמן שהווריורס רודפים אחרי שיא חד פעמי.

במחשבה שניה, אף פעם לא נותנים לספארס סיכוי, רק שאיכשהו הם כבר כמעט 20 שנה בטופ.

מאיר אריאל
מאיר אריאל
8 years ago

נהדר אתה מנחם . פשוט נהדר . עמוק בפנים אני יודע שאתה אוהד של הספרס.
ואגב, לא התעייפת כבר מהתירוץ הזה של הספרס זקנים/אין להם רגליים/שקר כלשהו ????

not a bad boy
not a bad boy
8 years ago

עמוק בפנים, אפילו אוהדי הספארס שונאים אותה. חוץ מהקבוצה האגדית שעשתה מצווה גדולה לתת שטוזה כמו שצריך ללפלוף, מה יש בקבוצה הטמבלית הזו?

בהתחלה בטריק מלוכלך שלפו את דאנקן וצירפו אותו לאדמירל. זה חכמה? ואז כל פעם שהייתה קבוצה כמו שצריך, שאקובי, מיאמי האמיתית, גאסקובי, בוסטון (לא קשור ישירות, אבל קארמה זה בטוח!), דלאס, מיאמי המזויפת, ועכשיו הדאבס – פופ והחבורה התחפשו נשים זקנות משוודיה שבאו לעשות הכנסת אורחים לפליטי דאעש מהמידל איסט.

ובמיוחד לנוכח מעשי פשע בעליל נגד האנושות, העושק האלים של להקתו של סטיב נאש, והתחבולנות המרושעת נגד הריפיט של דטרויט.

אליפות פה ואליפות שם לא אומרות כלום. גם שעון מקולקל מראה פעמיים ביממה את השעה הנכונה.

ורק שאנחנו מוכנים לסלוח לכם על כל הפשעים המתועבים, אם תעשו את.המצווה הגדולה, לחסל גם את הקוץ בתחת מארץ הזהב, וגם את הבכיין מאקרון.

Smiley
Smiley
8 years ago
Reply to  not a bad boy

תראה לי עוד קבוצה ב-NBA שלאורך 20 שנה תמיד בעילית של הליגה?
אני מקווה שאתה מבין כמה קשה לזכות באליפות ב-NBA אז בטח על זכיות רצופות.
אין הרבה קבוצות שבמשך 20 שנה זוכות בחמישה תארים ולא מפספסת פלייאוף.
לא מבין את התגובה הזו.

רנדי אורטון
רנדי אורטון
8 years ago
Reply to  Smiley

קובי והלייקרס אני לא זוכר מתי הם לא היו בפלייאוף.

רועי ויינברג
Admin

נו באמת. בלי קשר לזה שב-2004/05 הלייקרס סיימו במקום ה-11, בוא נשווה.

הכל בעונה הסדירה:
הספרס של דאנקן, 97-16: 8 פעמים מקום ראשון, 4 פעמים (כולל העונה) מקום 2, 4 פעמים מקום 3, מקום רביעי אחד, מקום חמישי אחד, מקום שישי אחד, מקום שביעי אחד.

מקום ממוצע: 2.63.

הלייקרס של קובי, 96-16: 4 פעמים מקום 1, 3 פעמיים מקום 2, 3 פעמים מקום 3, פעמיים מקום 4, מקום חמישי אחד, 3 פעמים מקום 7, מקום 11 אחד, פעמיים מקום 14, פעם אחת מקום 15.

מקום ממוצע (כשאני לא כולל את 3 העונות האחרונות): 3.76.

אם אנחנו כוללים את 3 העונות האחרונות, זה יורד ל-5.35.

מאיר אריאל
מאיר אריאל
8 years ago
Reply to  not a bad boy

חחחחחחחח גדול אתה

צביקה
צביקה
8 years ago
Reply to  not a bad boy

הילד הלא כזה רע – תגובה מצחיקה וכיפית

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

הזיקנה זאת עובדת חיים. גם אני מתקרב ל-79 טבל מרגיש כמו בן 59

השרת
השרת
8 years ago

נהדר!

מענג לקרוא, ונחמד ממש לראות את ההתנהגות הסבלנית והמכובדת של השחקנים והמאמנים אליך.

אתה כותב ״יש לי מספיק ניסיון עם השחקנים האלה שרבים מחשיבים את עצמם פרימדונות.״ התחושה שלי שהרבה מחוסר הסבלנות של המעורבים בספורט עם התקשורת נובעת מהתקשורת עצמה. מכאן שאתה יכול לייחס לעצמך את העובדה שהשחקנים לא פרימדונות כלפיך.

כן ירבו עיתונאים כמוך שבאים מאהבה לספורט, ולא מתאווה לכותרות צהובות ומקליקות.

פינקי
פינקי
8 years ago

הרגת אותי עם ההערה לפארקר בסוף 🙂

רנדי אורטון
רנדי אורטון
8 years ago

אין כמו חוצפה ישראלית\יהודית במיטבה פשוט גאווה..
אני בטוח שהם הבינו שדאנקן כבר פג תוקף,פופ לא יודע לאמן,ולפרקר אין סיבה להיות אנטישמי גם כי הוא סתם שחקן גמור שלא יודע לישמור מול הגארדים החדשים וגם את הישנים כדוגמת ריי אלן.

דורבן32
דורבן32
8 years ago

שוב, מעולה!
האם יהיו כאלה טורים גם מהפלייאוף (בהנחה ששארלוט יהיו שם)?

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  דורבן32

אני מתחיל לשנות את דעתי, ואולי אגיע לכמה משחקי פלייאוף.

עומר
עומר
8 years ago
Reply to  מנחם לס

חובה!!! בפלייאוף הכל שונה, והסיקורים שלך ממה שקורה במגרש, לא ראיתי עוד בשום מקום בארץ. זה משהו! נראה לי השחקנים והמאמנים מרגישים פתוחים יותר עם זקנצ'יק שיודע הרבה הופס.
מה עם איזה תמונה עם לין וקמבה ? 🙂

דן
דן
8 years ago

אחלה פוסט יש לנו כאן
רק שאני עדיין לא סגור עם עצמי מי לקח את ההפסד יותר ללב
פופ או מנחם….

האווי לאסוף
האווי לאסוף
8 years ago

נהדר, באמת נהדר. יש אנשים שאסור לתת להם לצאת לפנסיה.
מחשבה: אולי במקום לטרטר אותך שעתיים נסיעה בכל פעם, נדאג שיעבירו קבוצה אחת ליד הבית שלך? תוכל להאכיל את העזים, לקפוץ לחימום ולחזור הביתה לשנ"צ לפני המשחק

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

רעיון אדיר (אבל למזלי ישנה לי בת הגרה 25 דקות מהאולם באטלנטה, ובן חורג שרק 25 דקות מהאולם בשרלוט, כך שאני לא חייב לחזור הביתה אחרי משחקים).

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

וואללה שעם האוכל בא התיאבון, ופתאום קבלתי חשק ללכת לכמה משחקי פלייאוף.
נראה.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

תודה לכל המחמיאים. התענוג כולו שלי

דניאל
דניאל
8 years ago

מצטרף למחמאות על הפוסט הזה מנחם – אני לא בדיוק מצליח למצוא את המילים בשביל לתאר את החן והתבונה והזרימה שיש בכתיבה שלך, ואת היכולת שלה ללכוד את הרגעים האלה, או ליצור אותם בעצם.
היה פשוט ממש מענג ומחכים לקרוא את זה…

שי אבן צור
שי אבן צור
8 years ago

נגיד את זה שוב: אין עליך מנחם! אתה מחזיר אותי לימי כנער שציפה בכיליון עיניים לטור השבועי שלך עם הטורים האלה!
הנאה צרופה!

טל
טל
8 years ago

כיף עצום! אני מצטרף לתומכים בזה שתלך לכמה שיותר משחקים!

צביקה
צביקה
8 years ago

בהחלט. תביא לנו עוד הרבה מזה. זה תענוג אמיתי.

אריק
אריק
8 years ago

תודה רבה על כתבה מעולה, פשוט המצאת ז'אנר עיתונאי. מקווה שתמשיך ללכת לכמה שיותר משחקים, גם כדי שנהנה מהכתבות ויותר מזה כדי שלכל הכתבים הצעירים יהיה ממי ללמוד…

סקוטי פ.
סקוטי פ.
8 years ago

איזה כיף לקרוא את הפוסט הזה. אין על קצת חוצפה ישראלית או טראש טוק באמריקאית כשזה בא בטוב טעם. מאוד נהניתי ולפי התמונות נראה שגם אתה מנחם. כן יירבו.

האם הבנתי נכון? פטריק יואינג עובד בשביל MJ? טוב, if you cant bitt him, join him

בעניין אחר אם כי קשור – אשמח להתייחסות: אהיה במיאמי בתחילת מאי לחמישה ימים. איך אפשר לברר אם יש להיט משחק פלייאוף ביתי בתאריכים האלה ואם כן האם זה בכלל אפשרי להשיג כרטיסים. אם זה ייקרה אשמח כמובן לכתוב על החוויה.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  סקוטי פ.

,תודה על כל המחמאות. צריך לבדוק אבל נדמה לי שזה כבר הפלייאוף, ואז אקרדיטציות יותר קשות להשגה לכתבים חדשים שלא כתבו משך העונה.

יואש בן טולילה
יואש בן טולילה
8 years ago

מנחם, מה עם ה"זיברות"?

עגל
עגל
8 years ago

נכון, באמת מה איתן?

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  עגל

באיזה הקשר? אם לא שמתי אליהם לב ז"א שהיו בסדר

no funny shtuff
no funny shtuff
8 years ago

מנחם!!

כרגע אני קורא כתבה של מליניאק על קארים עבדול ג'אבאר וסרטו "מיעוט של אחד".
הוא כותב שם שאת הסלוגן שמתאר את ליגת ה-nba "כדורסל מעולם אחר" המציא אלכס גלעדי 15 שנים אחרי תחילת שנות ה-60. תגובתך?
בכל אופן, הוא גם מזכיר אותך- "גם את צ'מברליין לא זכינו לראות בזמן אמת. על הקרבות של "האיש שקלע 100 נקודות במשחק אחד" נגד ביל ראסל קראנו בטורים של מנחם לס בחדשות הספורט..".

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

המאמר הראשון שלי לחדשות הספורט ב-1961 נשא את הכותרת 'כדורסל מעולם אחר'. זה לא היה "מונח". סתם כותרת, אז אני לא יודע כיצד להגדיר זאת.

עגל
עגל
8 years ago

מנחם זה טור מעולה כמו שכולם כתבו. ניחשתי שיואינג לא חלק רישמי מצוות האימון מהצורה שהוא ישב עם הצ'וקו על הראש, כמו איזה אפרו-אמריקאי (כושי למי שלא הבין) טיפוסי ברחוב.
זרקת הערה שבוב בימון היה סטודנט שלך, על מה מדובר?

איל
איל
8 years ago
Reply to  עגל

הוא כן חלק רשמי מצוות האימון, הוא פשוט עוזר המאמן הראשי. כשקליפורד נעדר מכמה משחקים בתחילת העומה יואינג עמד על הקווים.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  איל

התואר שלו הוא ASSOCIATE COACH

עידו גילרי
עידו גילרי
8 years ago
Reply to  עגל

אחרי מקסיקו בימון עשה את התואר הראשון שלו בסוציולוגיה וחינוך גופני באדלפי.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  עגל

אחרי טכסס אל פאסו, ואחרי מדליות הזהב, הוא החל לעבוד במשהו בלונג איילנד שחייב אותו לתואר MA. אני לא זוכר איזה קורס הוא לקח ממני, אבל זה לא היה ביומכניקה. כנראה RESEARCH METHODS (סטטיסטיקה) שהיה קורס חובה ל-MA לכולם, כולל סטודנטים ל-MA בחנ"ג, ב-MOTOR LEARNING, וב-HEALTH. הוא כנראה עבד על ה-MA באחד מהם. כשזה קרה, כשלמד, הוא זכה גם בשנת ELIGIBILITY ושיחק כדורסל עבור אדלפי בתקווה לעשות את ה-ABA. אני כבר לא זוכר אבל נידמה לי שניסו אותו והנסיון ניכשל.

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago
Reply to  מנחם לס

אולי זה היה לתואר הראשון כפי שעידו כותב. אני כבר לא זוכר. אבל אני זוכר טוב מאד שהוא שיחק כדורסל שנה אחת, ונידמה לי שאפילו ניסו אותו ב-ABA

עידו גילרי
עידו גילרי
8 years ago
Reply to  מנחם לס

אתה בןדאי יודע יותר ממני. אני רק מצטט את מה שכתוב בביו שלו.
הוא אכן ניסה להתקבל ל-ABA (סן דיאגו) ללא הצלחה. את המאסטר שלו בפסיכולוגיה הוא עשה ב-SDSU.

עומר
עומר
8 years ago

הפעם אפילו התמונות באיכות טובה, בכלל מושלם

יוח
יוח
8 years ago

יואו מדהים

נדב ש.
נדב ש.
8 years ago

תענוג של כתבה, תודה רבה רבה מנחם.

מקווה מאד שתמשיך עם הסיקורים גם בפלייאוף, זו תהיה חוויה עבורך וכמובן שעבורנו!

תודה שוב ורק בריאות,
נדב.

אוהד ס"א
אוהד ס"א
8 years ago

מנחם, רציתי לומר תודה רבה על הכתבה ועל החוויה להיות כל כך קרוב לקבוצה האהובה עליי. העברת לי את התחושות והרגשות שלך בלי שום פילטרים באופן החזק והמדויק ביותר.

ההערכה שלך לגבי הספרס וחצי הגמר אולי יותר מדי נכונה מכפי שאני מוכן להודות.
אתה ראית את הלבן בעיניים של דאנקן ושמעת אותו מדבר על הנפילה הגדולה, ובכל זאת איך אומרים לעולם אסור לזלזל בכבוד של אלופים.
דאנקן הוא בעל תואר בפסיכולוגיה. האופן שהוא ניהל את הקריירה שלו היא כה שונה ואחרת שאני מקווה שהוא לא ייפול כפי שעמיתו ל- HOF קווין גארנט נפל.

מעניין לשמוע את דיאו ואת פארקר: יש כאן שילוב נהדר של צרפת עם רוטב טקסיאני, שזאת מדינה מאד רפובליקנית, מאד אוהבת לחלק את העולם לטובים ורעים (כמו במערבונים) ואוהבת מאד את ישראל בעלת דימוי השולף הטוב במזרח התיכון.

מדצ שני, גם מאנו לא פחות ממדהים.

דרור
דרור
8 years ago

כתבה נהדרת, מקווה מאוד שאתה טועה בקשר לספרס. הלוואי עליי ויטליות כזו בגילך, יישר כח.

פדרו
פדרו
8 years ago

מרענן לקרוא לאחרונה את הראיונות האלה. הייתי שמח אם מעבר ל"ג'ינובילי שפך פילוסופיות" וכל מיני כאלה, שפרט גם! מגיע לנו להכיר אותם גם! מצפה כבר לכתבות הבאות =)

פורים שמח
פורים שמח
8 years ago

כתבה נעלה ומתעלה מאד.
תגובה 100 לכתבה 100,
מנחם בבקשה הוסף מזכרונך באחד המעורבים על מאנו ג'ינובולי.
כל הכבוד

נמאצק
נמאצק
8 years ago

מאד מעניין
לדעתי יותר נפילת מתח מאשר זקנה.
חושב שפות רצה להביא את הקבוצה למצב הזה כדי להרגיש אותה.
כמובן אי אפשר להתווכח. עצמה שאתה מרגיש וחווית.
חזרת לכתוב מאופק ובגובה העניים החזרה למגרשים עושה לך טוב.
חזרת לכתוב כפי שכתבת על אלונזו בו ה16 שעשה בית ספר לשחקני נבא
כן קראתי אותך כבר אז.
כיף לקרוא תמשיך כך.

נמאצק
נמאצק
8 years ago

פופ עם מה.

דינגו
8 years ago

מעולה מעולה מעולה.
נודע ללב הריאיון עם יואינג, באמת כואב עליו.
אנשים נפתחים בפניך מנחם, וזה עולה עשרות מונים על כל ניתוח סטטיסטי או סיקור של משחקים (שחשובים ומהווים את עמוד השדרה של האתר, אין ספק).
גמאני מילדי שנות ה-80 (נולדתי 3 חודשים לפני שהן התחילו…), ואני זוכר שקראתי אותך רק במעריב לדעתי בתחילת שנות ה-90, אבל דרכך נחשפתי לעולם הזה (ודרך אבא שלי שהיה גורר אותי מהמיטה לראות את ג'ורדן באמצע הלילה).
תודה רבה על ההשקעה העצומה, ברור שזה לא קל ובכל זאת אתה מתגייס ומגייס כוחות בשביל להביא לנו את הצד הפנימי, את האקסטרות והצדדים שמעבר לחזית הרגילה של הליגה, אם זה במעורב או בטור האישי.
רק חסר שתוציא מג'ורדן אם הוא חושב שעשה פאול על ראסל או לא…

מליבו
מליבו
8 years ago

עוד אחד שקורא את מנחם משנות ה80 ונהנה מאז