היום המשחק. מחר החווייה / מנחם לס

היום המשחק. מחר החווייה / מנחם לס

POP

כששאלתי את הפלח "איך זה שבטיים-אאוט עם 18.6 שניות לסיום ושרלוט מובילה ב-3 שיחקת עם מילס ודני גרין ולא עם קאווי לינארד הוא הסתכל עלי, הסתכל עלי, הסתכל עלי, הסתכל עלי (עתונאים אחרים שאלו שאלות בפחד כי לא ידעו מה הוא יענה; אני הרי גם לא שם, וגם לא מוריד עיניים) וכשראה שאני לא מוריד את עיני הוא פנה לעתונאים: "NEXT!".

זה קרה 10 שניות לפני לקיחת התמונה הזאת.

NEXT, NEXT, אבל הספארס הפסידו הפסד חמור מאד שמוחק את הנצחון על הווריורס. והם עשו זאת אחרי רבע ראשון של 21 הפרש, וכמה דקות אחרי זה 24 הפרד.

מצידי שלא יענה. לפחות נראה לי שהוא לא זכר אותי ממיאמי עם השאלות שלי שיותר מפעם אחת די הרתיחו אותו.

הספארס פתחה כמו גדולה עם 28-7 ברבע הראשון כשטוני פרקר משחק כמו בימיו הטובים ביותר עם 7 נקודות, ובשרלוט עושים 6 איבודי כדור בשש הדקות הראשונות.

בחצי היה קצת יותר טוב, אבל 51-36 זה עדיין לא רע במשחק חוץ. מה שכן, סטיב קליפורד הכניס את ג'רמי לין מוקדם והוא מיד תרם 12 ב-5 מ-8 כשאף אחד לא מסוגל לשמור עליו, והכי  מוזר היה שהוא חתך בהגנת הספארס כאילו היתה חמאה.

הרבע השלישי היה הרבע של קורטני לי כשהוא משלשל 8 מ-13 ל-17  (4 מהן ברבע השני) נקודות ועושה צחוק ממש מקאווי לינארד שניכשל טוטאלית בשמירה עליו.

ברבע הרביעי ג'רמי לין עשה שמות בהגנת הספארס כשהוא קולע 15 נקודות מקרוב, ממיד-ריינג' ומרחוק, ומסיים ערב נפלא של 11 מ-18 ל-29 נקודות.

לחזור מ-24 דפיציט ולנצח? לי זה אומר הרבה על הלב של הספארס במשחקי חוץ במזרח. הספארס היא קבוצה על הכיפאק, אבל אני לא בטוח על יכולתם להילחם ברגעי האמת עם המבוגרים שלהם דנקן, טוני פרקר, ומאנו, שבדקות האחרונות נאלמו דום.

הגעתי לאולם ב-3:45 למשחק שהתחיל ב-7:00, וכבר טים דנקן וטוני פרקר היו שם להתאמן בזריקות. אח"כ הגיעו האחרים ונהניתי מאד לשוחח עם כמה מהם. על הכל מחר.

אגיד כבר עכשיו שכולם נחמדים לאללה, אדיבים, תרבותיים. קאווי לינארד מדבר בשקט כזה שבקושי שמעתי אותו (הזקנה טוענת שאני צריך HEARING AIDS אבל אני שומע כל מה שאני צריך). בוריס דיאו? איזה כיף לדבר איתו. אותו דבר טים דנקן, והכי נחמד זה טוני פרקר.

אז יש לי שאלה: כיצד הם יכולים להיות כאלה 'נקיים' ותרבותיים לפני המשחק, וכאלה מלוכלכים במשחק עצמו? בעיקר מאנו ג'ינובלי ומילס. הם מכניסים קטנות כאלה נון-סטופ. איך השופטים לא רואים את המרפקים שלהם? ומתי, מתי יגיע היום שטים דנקן ופופ יפסיקו להתלונן על שריקות? בעיקר דנקן שנראה כאילו הוא מתחנן לשופט שלא היה פאול. הוא כזה אחלה גבר, אם רק יפסיק עם הבכיות הילדותיות.

לין עשה אמש לינדינסי. קבר 4 מ-5 שלשות ממרחקים א-לה סטפן קרי. הוא ניכנס בקלות הכי גדולה כשהספארס אובדי עצות. בכל הרבע הרביעי הגנת הספארס היתה הגנה של בניין קלפים. אף אחד מהם לא רצה להתלכלך, או פחד. ראית שליטה מזרחית המנצלת כוח, עוצמה, ודינמיות, ושחקנים כמאנו ג'ינובלי, קווין מרטין, טוני פרקר, פאטי מילס, דני גרין, והפעם אפילו לינרד קאווי, איבדו עשתונותיהם.

עצוב שטימי דנקן היה אחד מהשחקנים הטובים ביותר עם 16 נק' ב-7 מ-11 כשהפלח נאלץ להשאירו על הפארקט כמעט 31 דקות כי שרלוט הרסה את הספארס תחת הסל. הוא ולמרכוס אולדרידג' (18 ב-9 מ-17 ו-12 ריבאונדים; טימי 10 ריבאונדים. השאר לא התקרבו לריבאונדים)

לספארס אמנם היתה אותה כמות ריבאונדים, אבל קודי זלר, פרנק קמינסקי, ניקולאס באטום, אל ג'פרסון, ומרווין ויליאמס דחפו את אנשי תחת הסל של הספארס ופינו מקום לכניסות של לין וקורטני לי. לקמבה וולקר היה משחק גרוע מאד, ומחר אני מצלצל פעם ראשונה לסטיב קליפורד כי יש לי דברים לומר על באטום, ויש לי רעיון בקשר לאיך לשחק עם וולקר/לין/למב/לי.

אני לא מצלצל ללמד אף אחד, סתם להביע דעתי.

 

ek(אני נשבע לכם שאינני כזה שמן. רק בתמונה זה יצא ככה)

הפלח ביצע שתי שגיאות קשות במשחק – כמובן זוהי דעתי בלבד – אבל על זה מחר.

ההפסד הזה הוא כואב מאד לספארס.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 48 תגובות

  1. עשית נאחס לפלאח
    אתה הקמע הבלתי מעורר הקריפטונייט של הפאלח
    הפאלח נראה כמו אחד שקם ב 3 בבוקר בדרך לחליבה ברפת אולי בגלל זה הוא פישל המאץ אפ
    איך פנית אליו ?
    פארמר ? הוד פלחותו ? פופי ? גרגמל ?

    1. יא מומי! הפלח נראה כמו שטר של מיליון דולאר לפני המשחק. ממש חתיך. המשחק הזה הוריד אותו שאולה ובסופו הוא נראה כמו עבד מקרואטיה שבא לעבוד בחבילות חציר בקיבוץ של עגל

    1. בהמה שראתה את המשחק מאיזה 15 מטרים, שדיברה עם הפלאח בראיון עם העתונאים (ואח"כ בפרטיות איזה 3 דקות), ואתה הוא העגלון שהכי קרוב שהגיע בחייו למשחק כדורסל של NBA זה לקרוא את הפרורים שאני מחליט להלעיט אותך בהם אחרי המשחק, והם האוכל היחיד שיש לך בכל הקשור לכדורסל.

  2. מה שקרה במשחק הזה הוא ההגדרה המילונית לנפילת מתח.
    מעבר לכך אתה מסמן מטרה ומקיף אותה בעיגול בלי קשר לאיפה פגע החץ. ההורנטס היו גרועים בצבע (כהרגלם) וניצחו את המשחק מבחוץ דווקא. לגבי הריבאונד מדובר בשתיים מקבוצות ריבאונד ההגנה הטובות בליגה וזה בא לידי ביטוי במשחק.

    1. ההורנטס גרועים בצבע???? אין להם קנונים, אבל יש להם את זלר, קמינסקי, ג'פרסון, ספנסר האוז, ואם צריך טיילר הנסבורו שהם כולם – מלבד ג'פרסון אבל הוא משחק כסנטר 'לבן' – לבנים 'בנגרים' שלהיכנס לאזור שלהם זאת סכנת חיים. אין להם סטטיסטיקה, אבל הם פותחים את הצבע לג'רמי לין ולקמבה וולקר, מפרקים כל אחד שניכנס לשם (לא ראית את דנקן בןכה ומתלונן כל הזמן?) ומשתווים בריבאונדים למולטי יקרים טים דנקן, למרכוס אולדרידג', ודייויד ווסט (אפילו שהוא ויתר קצת על כסף), והם ניצחו את המשחק לא פחות מג'רמי לין.

      1. כל מה שאתה אומר הוא חוות דעת שאינה מגובה בעובדות בשטח.
        ההורנטס אחת הקבוצות האחרונות בליגה בנקודות בצבע ובאחוז הקליעה בצבע. גם באחוז הקליעה בחדירות הם די ממוצעים כשבמשחק הזה ספציפית הם היו נוראיים.(7 מ-17 בכניסות לסל ).

    1. הוא לא יצא לפני המשחק למגרש, וכשדברתי איתו בחדר ההלבשה – הצילום אסור שם. אבל לחבק אותי? אולי הוא היה מעדיף לחנוק אותי. בחדר ההלבשה הזכרתי לו שאני העתונאי מישראל עם השאלות ממיאמי, והוא נתן לי פרצוף שלא הייתי בטוח אם הוא אומר לי במבטו "כל הכבוד" או שהוא רוצה לאכול אותי

    1. הזיברות, כרגיל, לטובת הספארס, במיוחד …(מה שמו? שכחתי.השופט היותר מבוגר והשמנמן שפופ תמיד מדבר איתו על הפארקט ומכוון אותו כיצד לשרוק. הוא שפוט של הפלאח!)

  3. לא ממש לא …
    אי אפשר לנצח כל הזמן , ושארלוט מצוינים כן ג'רמי שחקן גדול .
    צי ניצח את הקאבס לא הוא ?
    פופוביץ לא למד את שארלוט מספיק הוא הופתע קורה .
    אי אפשר להגיע עם תשובות מוכנות כל הזמן לכל מצב , כולם אנשים וכולם טועים .
    אני אוהב את ג'רמי שחקן גדול ושיהיה בהצלחה , עוף נדיר בנבא ומתאים במיוחד לספארס כן כן כן .
    גם לשארלוט שמשחקים ונראים נהדר , ד"ש למייקל, מאחורי הקלעים בשקט בשקט כמו מנהל גדול הוא היה זה שהכיר בג'רמי עוד בתחילת העונה .
    כן יש לנו משהו חדש בשארלוט עכשיו : בוס חכם שמו מייקל והוא למד לשבת בצד ולנהל בשקט .
    כבוד .

    1. מייקל – עד כמה שאני יודע, ואני חיפשתי ושאלתי, כולל את דל קרי בתמונה מחר – לא היה שם. הוא בעל קבוצה שכנראה קבוצתו היא האחרונה ממעייניו

  4. מנחם, איך כל פעם אתה לוקח משחק (שהתוצאה בו יוצאת לטובתך) ומשליך את זה על מגמה כוללת?
    הרי ב-NBA כל קבוצה יכולה לנצח ביום נתון כל קבוצה, אבל זה לא אומר כלום. ראה המשחק בו הלייקרס ניצחו את ג"ס.

    1. מגמה כוללת?
      במאמר שזה עתה קראת? "המגמה הכוללת" (ושוב – "למה הספארס ישבקו כשהפלייאוף יתחיל", כפי שאני אומר כבר כמה שבועות, ואמש באה ההוכחה לצדקתי והחותמת הסופית) תהיה מודפסת רק מחר!

  5. אם מישהו לא הבין מה קרה הלילה , הנה הסבר קצר :
    סטף העביר את יכולת הקליעה המיסטית שלו לג'רמי לין לערב אחד כדי להיפרע מהספרס . לין היה 4 מ-4 ל-3 נק' ונתן משחק קלאץ' ברבע האחרון , בדיוק מה שחסר הלילה לסטף .

  6. מומי! הפלח נראה כמו שטר של מיליון דולאר לפני המשחק. ממש חתיך. המשחק הזה הוריד אותו שאולה ובסופו הוא נראה כמו עבד מקרואטיה שבא לעבוד בחבילות חציר בקיבוץ של עגל

  7. חזרנו הביתה לגרינוויל. לא להרבה זמן – – מחר כבר נוסעים לאטלנטה – ויותר מאוחר אכתוב על "חוויות ומסקנות מהמשחק", שאולי כדאי לחולי הספארס האמיתיים TO SKIP. בעברית? לעבור לפוסט הבא.

    1. מנחם היחידויות של הכתיבה שלך בשונה משאר הפרשנים שאתה כותב פרשנות בצורה ספרותית ופילוסופית
      נאה נאה.

  8. מנחם, תודה רבה,

    אני חייב לומר שהמשחקים והדיווחים בשטח הם מקומך הטבעי. Keep ’em coming! אנחנו נהנים עד השמיים.

    חייב להודות גם שהוקל לי לדעת שפרקר לא מתעסק בשטויות האלה, כפי שהשמועות עליו סיפרו.

    מחכה בכליון עיניים לדיווח המלא מחר.

  9. תרח זקן שהיה פעם סוג-של עיתונאי שואל את המאמן הטוב ביותר בליגה, ואחד הטוענים לתואר המאמן הטוב ביותר בכל הזמנים, שאלה קטנונית ולא מהותית. לא מקבל תשובה ועושה מזה חגיגות.

    אוהב אותך מנחם, אבל יצאת פלוץ ולא בפעם הראשונה

  10. מצטרף לתגובה …שאלה דיי קטנונית (ולא !! לא יצאת חכם במיוחד עם השאלה הזאת)
    ובמשחק שיש בו שוויון בריבאונד בין 2 הקבוצות לרשום "שרלוט הרסה את הספארס תחת הסל" (גם בריבאונד הגנה היה שוויון למי שתהה) …זה מוזר.

  11. מי שלא אוהב לקרוא את ההיטפלויות של הד"ר לפאלחח ולספרס מוזמן לא לקרוא.
    לי זה נחמד, הרי כולם יודעים ומבינים שהכל בצחוק, ספרס זו קבוצה ענקית והיסטורית. ופופביץ מאמן ענק. וזה ברור לכל מי ששכל בקודקודו ובטח למנחם.

  12. מנחם מה שחנן התכוון שהפלח בחיים האמתיים חי בקולחוז חי עם בהמות
    ומההרגל מתייחס גם לכל האנשים מסביב כבהמות. לכולנו.
    הבנתי זאת כבדיחה על היחס של פופ לעיתונאים בכלל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט