נייט רובינסון בהפועל/ יונתן שגב

מהרגע שנולדתי – עוד בבית החולים כשאני שוקל פחות מסטייקים שיהודה שישליק תוקע – אני לובש אדום. ניסו להגיד לי שהחולצה האדומה היא לא מציאה, להכניס לאבקת הכביסה צבע ירוק וצהוב – כלום לא עזר.

אז אני אמור להיות אופטימי לגבי חתימתו של 3 פעמים אלוף ההטבעות לשעבר בצד הנכון של העיר התוססת. לא?

כל רפה הבנה הופסי (לא מדבר על אלה של אתרים אחרים), כמו עבדיכם הנאמן למשל, יודע שההחתמה של רובינסון היא קוריוז לכל היותר בהיסטוריה של הפועל. רמי כהן אמר ש"הכושר מוטל בספק"? אחרי "דונאלד טראפ לא לגמרי פוליטקלי קורקט" זה האנדרסטייטמנט של השנה.

לא מחשיד אף אחד ששחקן עם עבר כה עשיר ב-NBA חותם בארץ ועוד בהפועל? אותי מאוד מחשיד.

פרט לכך, אני אמנם לא אהרון שדה, אך אני לא זוכר מקרה של שחקן NBA שהגיע אחרי השיא שלו בהרבה ופתאום התחיל לעשות חוכא ואיטלולא בליגה. מה שאני זוכר הוא כמה שחקנים – ממש לאחרונה – שנכשלו כשלון חרוץ.

ג'וש סלבי בעט את הרצליה למקום הטבעי שלה. ג'ורדן פארמר… אין מה להגיד. בוודאי יש עוד דוגמאות רבות, גם מהשנים האחרונות או אפילו בהווה. לכו על זה חופשי בתגובות.

שוב – חשוב להדגיש – אני לא אומר שאם סטפן קארי יגיע עכשיו הוא יקלע 12 נק' ב-40% מהשדה בליגה. גם קנת' בייזמור יעשה מהליגה שלנו חתיכות אבק קטנות. מה שאני אומר הוא שאם יגיע שחקן הרבה אחרי השיא שלו, אז לא חשוב כמה הוא עצום היה בעבר בהווה הוא יאכזב גם בארץ. במיוחד אם יש לו אופי מוטל בספק. ואין ספק שאת זה יש לרובינסון.

 

 

הרי מי זה נייט רובינסון? קפיץ אנושי בדימוס, שחקן שיכול לתת 10-15 נק' בחצי מהזמן – אפילו בקבוצת NBA – בעבר, אחד השחקנים היותר מלהיבים אפילו בקונדנטרית מזדמנת דאז – או בקיצור – שחקן שהקלח לא סתם עבד עליו אלא שיקר לו בפרצוף ועשה בו חריש עמוק.

אני עוזב את זה שהפלייאוף יכול מאוד להיות אבוד בשביל האדומים שלי. למה?

מכיוון שרובינסון העכשווי יתגלה, כנראה, כשחקן שרביב לימונד מכין ממנו לימונדה באימונים. רובינסון הנוכחי כבר "קיבל" את הירידה שיש לכל שחקן ושחקן בעולם – כל אחד בגיל שונה – והוא צל זעיר (יותר) של עצמו. הברכיים כבר לא מלאות נוזל בריא, הקרסול כבר יעשה בעיות, הטאץ' נעלם לאט לאט, הצעדים איטיים בהרבה מפעם. המשחק כבר גדול על שחקנים בשלב הזה – במיוחד בעמדת הרכז היוזם – ובעיקר הם נשברו מנטאלית כבר. זה מה שקורה – הם מבינים שהם לא גדולים כמו פעם. שאת השיא הם כבר עברו מזמן.

בקיצור – זה יוסיף כמה אוהדי הצלחות לקהל האדום והמפוקפק ביותר, אך נייט רובינסון הוא לא יותר מסלב שמגיע לעשות קצת חיים בים, אולי לגרוף עוד 50 אלף ירוקים לחשבון הבנק ולראות עולם. לעשות דברים מדהימים עם הכדור הכתום כשגילי עובד רואה ומחליט לוותר לו על הצעדים רק בגלל הוירטואוזיות כמו בליגה הטובה בעולם? מטיל ספק גדול.

אתם לא רגילים לקבל ממני 450 מילים בלבד? זה רק בגלל שזה מה שההחתמה הזו שווה.

 

 

לפוסט הזה יש 34 תגובות

  1. אתה מגזים. היו תקדימים של שחקני NBA אחרי השיא שבאו לכאן ושיחקו היטב. קביעה כזו היא לא מקצועית.
    דוגמאות (ותודה לכתבה שעזרה לי להזכר – http://sports.walla.co.il/item/1872591):
    – באק ג'ונסון שלכם (ויוסטון)
    – לי ניילון מבני השרון (וניו אורלינס)
    – אלברט קינג מחולון (ניו ג'רזי)
    – בילי תומפסון המלך (לקח שתי אליפויות עם מג'יק חיים של מומי)
    – פרוויס שורט!!!

    כולם שחקני NBA באיזור של נייט רובינסון, מי פחות מי יותר, והצליחו יפה מאוד גם אצלנו.
    נייט רובינסון, אלא אם יהיו הפתעות, יהיה מהקלעים המובילים בליגה מעבר לקשת (אולי לא בג'אמפשוטס, בזה הלפרין מספר 1, אבל בקליעות קשות יש לו סיכוי) והמחודרים הטובים. באק-קורט של רובינסון ולימונד יעשה בית ספר לכל קו אחורי אחר בליגה.
    בנוסף, הפועל תל אביב היא ממילא הקבוצה הכי מלהיבה בליגה (הדאנקים שהולכים שם. יא ווראדי). רובינסון בטח לא ייגרע מהם בסעיף הזה.

    1. בתור אחד שבעבר היה לו יותר זמן פנוי ומעקב אני אסביר לכם את ההבדל בין שחקני נבא מבוגרים שהגיעו לאירופה בעבר לעומת היום.
      עד לפני 15 שנים+ השכר בנבא של השחקנים המשלימים או שחקני ספסל חזקים לא היה גבוה בהרבה מהשכר באירופה .שפנתניקוס הביאו בזמנו את דומיניק ווליקינס הם הביאו לו שכר גבוה יותר ממה שקיבל שם , הוא אמנם היה שחקן מבוגר יחסית אך עדיין היה שחקן מוביל שיכל לשחקה בחמישיה בהרבה קבוצות.
      בשנות התשעים הסוערות היו בארץ מספר שחקני נבא טובים חוץ מפרוויס שורט היוכאן גינו בנקס בראשון ,תומפסון, אנדרה ספנסר , מייק מיצל שהמשיך לשחק עוד ביעילות באיטליה עד גיל 40 .
      העניין שהשכר של המבוגרים בנבא לא היה גבוה ובאירופה הם גם יכלו לראות עולם ולהנות ולקבל שכר טוב. כיום עם כל השינויים שביצעו בשכר המובטח הם מקבלים שכר גבוה מאוד שאין סיכוי שקבוצות ב אירופה יוכלו לעמוד בהן ולצערי יש יותר סיכוי שרובינסון יהיה יותר דומה למקרה סבלוס שחתם בהפועל והיה פשוט שחקן גמור לעמות פרוויס שורט שעדיין היה שחקן תותח.

  2. ההחתמה של רובינסון תהיה נפילה גדולה או הצלחה מסחררת, לא מאמין שיצא משהו באמצע.
    ומעל כל זה מרחפת העננה שמתישהו הוא יבין איפה הוא נמצא ויחליט שלא מתאים לו ויחזור הביתה. היתרון הוא שטרי סימונס בקבוצה והם חברים טובים עוד מהבית (ושיחקו יחד בקולג').
    החתמה מוזרה במיוחד שמדובר בשחקן שלא שיחק מתחילת השנה, שבעוד ישנם שחקנים שיסיימו את הליגה הסינית. כנראה שבהחתמה הזו יותר חשוב להפועל הגימיק מאשר היכולת. אני מאמין שבכל מקרה הפועל לא ירדו ליגה.

    לגבי ג'וש סלבי, מדובר בשחקן סופר מוכשר, אני פשוט חושב שהציוות שלו עם נעימי היה בעייתי (ממש כמו פרמאר ורוצ'סטי) והתפלאתי שאקוניס לא ראה את זה עוד טרום ההחתמה (של אחד מהם, לא יודע מי היה חתום קודם). אני חושב שאם סלבי היה "בעל הבית" העונה של הרצליה היתה נראית יותר טוב.

  3. זה לא רומן – זה סטוץ של לילה – אבל מי אמר שזה לא יהיה מהנה?
    הוא בא לשמור על כושר ולהרוויח תוך כדי כמה גרושים, בעוד הוא ממתין לפתיחת העונה הבאה ב-NFL שם הוא מתכוון לנסות את מזלו.
    הוא עדיין שחקן ובכושר והוא אדם תחרותי. אני בטוח שישאיר זכרונות יפים בתקופה הקצרה שיהיה כאן, גם אם זה לא יתבטא בהצלחה קבוצתית דווקא (אין לי מושג מה הולך בליגה, אני כבר שנים מנותק).

  4. אני לא יודע מי הוא מאמן הפועל ת"א, אבל אנ י מכיר את נייט מזה שנים. הוא שחקן שחייבים לתת לו אור ירוק למשחק חופשי. האינסטינקטים שלו טובים יותר מכל מה שמאמנו יכול להציע.

    אם יגבילו אותו – הוא קוריוז.
    אם ישחררו אותו לשחק חופשי, תוכלו לראות ממנו הצגות. אני מאמין שנישאר לו מספיק למשחקים של 30 נק' פה ושם!

  5. בתור אוהד הפועל (אותי אחי הבכור האכיל את זה בערך מגיל גן) איכשהו ההחתמה הזו מרגישה הרבה יותר קרובה לקוריוז שהיה בהפועל בזמנו עם סדריק סבאלוס מאשר התקופה שנתן בהפועל לחילופין פרוויס שורט.
    אשמח מאוד להתבדות בנושא…

      1. צ'יימברס נתן 0 מ-14 בהופעה הראשונה ביורוליג אבל אחרי זה נתן עונה לא רעה בכלל למרות שחטף סל מגורדון על הפנים.

  6. לדעתי נייט בכושר לא רע ואתם תראו את זה, הוא בא כדי לחזור לכושר לחודשיים ולקחת דמי כיס של 70 אלף דולר. להפועל תל אביב יש את הקו האחורי הכי טוב בליגה כרגע, אם זה יצליח, נייט, לימונד וטריי סימונס, ככה שאם ג'ף אלף, ג'ון וויליאמסון ורובטבארט יעשו את העבודה ויתנו מלחמה מתחת לסלים הפועל יכולה להפתיע ולהצליח גם בפלייאוף. הייתי רוצה שהפועל תסיים שמינית ומכבי ראשונה ושיהיה דרבי ושהפועל תפתיע ותעבור ביחד עם נייט.

  7. תשמע אדון כתב אתה כנראה לא זוכר את פרוויס שורט, שחקן שבשנות ה-80 העליזות קלע בעונה תמימה ב-NBA 28 נק' והיו לו עוד כמה מעל 20, הגיע לכאן ועשה שמות בליגה כולל נגד מכבי תל אביב כשבמדי מכבי תל אביב שיחק קאנון NBA לשעבר העונה בשם מייק מיצ'ל ז"ל שנתן גם הוא כמה עונות של מעל 20 נק' ב-NBA, היה שמח בגמר הפלייאוף ונגמר 3:2 למכבי. רלף קליין טען שפרוויס שורט זה השחקן הכי גדול שהוא אימן הואו אימן כמה גדולים כולל מיקי ועוד וכולל דטלף שרמף בנבחרת גרמניה.

    1. פרוויז שורו גם נבחר מקום אחד לפני לארי בירד
      אין שאלה בכלל שהוא היה אחד הגדולים ששיחקו כאן ועוד באותה עונה של מייק מיצל שהיה קנון בעצמו

  8. מאיפה הפסימיות הזאת יונתן? ראית יותר מדי משחקים של הבולס לאחרונה?!
    אני חולה על נייט ומקווה שהוא יסתום לכולם את הפה

  9. אוהד הפועל שמתבכיין מראש
    רבאק! פאקינג נייט רובינסון בהפועל!!! בן 31!!!
    תהיה אופטימי.
    זה יכול להיות כיף גדול לא פחות משזה יכול להיות נפילה

  10. אין הגיון בכתבה הזאת. אשמח לדעת מאיפה אתה חושב שהוא לא בכושר. האיש הוא פצצת אנרגיה מטורפת, שרוצה ללכת לNFL בשנה הבאה. אז תהיה בטוח שכושר לא תהיה הבעיה שלו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט