פריוויו יום רביעי – הרצף יימשך?

ערב נחמד ביותר של תשעה משחקים צפוי לנו היום, כאשר נקבל מפגש בין נוביצקי ללברון, את שחזור חצי גמר המערב, ולקינוח, האלופה שתארח את הניקס. שנתחיל?

 

גלעד:

1:00 – בוסטון סלטיקס (28-39) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר (22-45)

מאזן עונתי 0-1 לבוסטון

וואו מה יהיה עם אוקלהומה? עד לא מזמן כשדברנו עליהם אמרנו "וואו יש להם 2 שחקנים מהטובים בליגה ובדקות האחרונות של משחק צמוד זה מה שאתה רוצה". אז זהו.. שלא.

מאז האולסטאר ב-22 דקות קלאץ' (5 דקות לסיום עם הפרש 5) הם עומדים על נט רייטינג (הפרש פר 100 פוזשנים) מופרע של -62.7 (רק הנתון של פילי גרוע יותר בפרק הזמן הזה) ובשבעת המשחקים שהגיעו למצב קלאץ' הם עומדים על 7-0 (בוסטון בקלאץ' אגב מקום שלישי מאז האולסטאר עם +53 בסיטואציות האלה).

עוד? 12 פעמים העונה אוקלהומה נכנסה לרבע הרביעי כמובילה, והפסידה את המשחק. יותר מכל קבוצה אחרת בליגה.

מהצד השני, בוסטון בתקופה קריטית. קראוודר בחוץ לשבועיים ומיאמי ממש מאחוריהם (למעשה, אם הם מפסידים היום הם יורדים למקום הרביעי, שעלול להוביל למפגש עם הקאבס בסיבוב השני). אתמול הם הפסידו לפול ג'ורג' ואינדיאנה ואם הם לא רוצים לעוף בסיבוב השני, הם חייבים נצחון הערב.

הימור – למרות הכל. לאוקלהומה באמת יש 2 מהשחקנים הטובים בליגה ובהעדר קראוודר אין לסלטיקס איך להאט את דוראנט. דוראנט עם 40+ נקודות ונצחון של אוקלהומה ב-8.

כשקראודר בחוץ מי ישמור עליו?

1:00 – שארלוט הורנטס (29-37) – אורלנדו מג'יק (37-29)

מאזן עונתי 1-1 (משחק שלישי מתוך 4)

קשה להסביר למה שארלוט יצאו כ"כ טוב מהאולסטאר. ב-13 משחקים אחריו הם 10-3 כשההפסד הביתי היחיד שלהם הוא נגד דאלאס נואשת לנצחון במשחק הקודם וההפסדים האחרים שלהם הם נגד קליבלנד ואטלנטה (שגם לוהטת מתחת לרדאר) בחוץ.

הם אחת מ-5 קבוצות שנמצאות בטופ 10 גם בהגנה וגם בהתקפה (יחד עם ג"ס, ס"א, קאבס וקליפרס) כשווקר מאז האולסטאר תשיעי בליגה בנקודות עם קצת יותר מ-25 למשחק.

הם אפילו השתדרגו בינתיים למקום השישי כשהם נושפים לאטלנטה בחמישי בעורף עם חצי משחק הפרש בלבד ונראים באמת מצוין בזמן האחרון.

אורלנדו מגיעה אחרי נצחון במשחק חסר חשיבות אתמול נגד הנגאטס. העונה שלהם די גמורה ובפלייאוף הם לא יהיו. ההורנטס באחת העונות הטובות בתולדתיהם רוצים את זה יותר ובבית..

הימור – באורלנדו עוד הייתי שוקל את זה אבל המשחק בשארלוט וקמבה עדיין לוהט. ההורנטס ב-17.

1:00 – קליבלנד קבאלירס (19-47) – דאלאס מאבריקס (33-34)

מאזן עונתי 0-1 לקליבלנד.

נתחיל מהאורחת כי המצב שלה הרבה יותר מעניין. ביום שני המאבס עצרו רצף של חמישה הפסדים בנצחון יפה מאוד על שארלוט. חמשת המשחקים הבאים של המאבס הם (כולל המשחק הערב) קליבלנד, גולדן סטייט, פורטלנד, פורטלנד ושוב גולדן סטייט. חמישה הפסדים והפלייאוף בסכנה אמיתית.

נגד שארלוט קרלייל שלף שפן מהכובע כשהוציא את פאצ'וליה מהחמישייה ופתח עם ריימונד פלטון במקומו (מה שאומר שדירק סנטר). ההרכב הזה ב-44 דקות העונה מנצח (פר 100 פוזשנים) את היריבה ב-31 הפרש וקולע באחוזים לא נתפסים מהשדה (56.5%) ומחוץ לקשת (51.4%).

ההרכב פותח לגמרי את הצבע עם חמישה קלעי שלשות טובים בחמישייה ומאפשר חדירות של פלטון ווויליאמס ופוסט-אפים של מת'יוז. יהיה מאוד מאוד מעניין לראות אם קרלייל יעשה את אותו הדבר נגד הקאבס וייאלץ את לו ללכת על חמישייה דומה עם פריי הרבה דקות מה שיכול להפוך את המשחק למהנה מאוד ועם סקור סופר גבוה. אני בעד.

הקאבס לא מצליחים לייצר יציבות. יום אחד הקבוצה מנצחת את הקליפרס נצחון סופר מרשים וקליל ויום אחר הם מפסידים ליוטה ללא השחקן הכי טוב שלה. ואני אפילו לא מדבר על ההפסד ההוא לקבוצת ה-D ליג של ממפיס..

במשחק הקודם בין הקבוצות קליבלנד נצחה בהארכה מתצוגת קלאץ' יפה מאוד של קיירי ואם המשחק באמת יהיה משחק מהיר עם סקור גבוה הוא יצטרך לתת הצגה גם היום בשביל לנצח בבית אחרי משא מחקי החוץ שנגמר באכזבה.

הימור – קרלייל יתן לדירק את הסנטר שוב וצ'אנינג פריי הוא אמנם שחקן לא רע אבל נגד הג'רמנייטור אין לו סיכוי. דאלאס ב-6.

1:00 – וושינגטון וויזארדס (35-31) – שיקאגו בולס (32-33)

מאזן עונתי 1-1 (משחק אחרון ביניהן)

מפגש בין 2 קבוצות שעדיין שואפות לפלייאוף. בין 2 מהשחקנים הטובים במזרח. ובין 2 מהקבוצות הכי פצועות בליגה. אחלה משחק זה יהיה..

למכשפים המשחק הזה הוא חלק מרצף הזדמנות-אחרונה-בהחלט להכנס לפלייאוף בסוף (לטופ 9 מהסוף כבר אין להם איך להגיע) כשכאן זה בערך הנקודה היחידה שזה עדיין אפשרי (ב-16 המשחקים שנשארו יש 8 משחקים נגד נמושות ועוד 6 נגד אטלנטה שארלוט דטרויט ושיקאגו שהם נצחונות אפשריים [ה-2 הנוספים הם נגד הקליפרס וג"ס בחוץ) ומאזן 5-11 עד סוף העונה יספיק לפלייאוף כנראה.

ביל חזר נגד דטרויט ונראה סבבה וגם לננה היה משחק טוב. ווול נפלא כל העונה אז אני עדיין IN על הרעיון שלהם בפלייאוף ולו רק כי הם טובים מדטרויט ושיקאגו שמתחרות איתם על המשבצת הזו.

בשיקאגו באטלר רוז ופאו לא מצליחים להשאר כשירים ביחד (פאו לא ישחק) אבל נגד הוויזארדס באטלר כאן וזו כבר סיבה טובה לספור גם אותם בקרב על הפלייאוף (אבל לוח המשחקים שנשאר להם קשה יותר).

יהיה מעניין לראות שוב את הקו הקדמי של מירוטיץ' וגיבסון, ואם מקדרמוט יתן עוד הצגה אחרי ה-29 נגד טורונטו אתמול אז הסיכויים ינטו לכיוון שיקאגו.

המשחק הזה גם חשוב במיוחד ל-2 הקבוצות כי במקרה של שוויון במאזן בסוף העונה המנצחת כאן תסיים למעלה בגלל הנצחון במצ'אפ.

הימור – וושינגטון באמת פירקו את דטרויט ואני ממש ממש רוצה לראות אותם בפלייאוף. אז אולי זו משאלה אבל אני מהמר על משחק גדול ראשון של מוריס אצל המכשפים ונצחון של וושינגטון ב-12.

שחקנים מספר 3 ו-4 במזרח העונה.

רון:

1:30 דטרויט (33-34) – אטלנטה (29-38)

מאזן עונתי: 1-1

כשהיא ממוקמת במקום התשיעי במזרח, ומתחילה רצף של לא פחות מתשעה משחקי בית רצופים, דטרויט יודעת שיש לה העונה הזדמנות נהדרת לחזור אל הפלייאוף.

היום, הקבוצה שנהנית מעונת שיא של רג'י ג'קסון ואנדרה דראמונד, תפגוש יריבה לא פחות קשוחה ממנה – האטלנטה הוקס – שנמצאת בעיצומו של מאבק על הביתיות בסיבוב הראשון.

ביום טוב רואים את הפלייאוף

כמו כן, ההוקס, שמגיעים למשחק לאחר שני ניצחונות רצופים, נמצאים במצב רוח מצוין לאחר שהנחילו לאינדיאנה תבוסה ב-29 הפרש, במהלכה קריס האמפריס עם 7 נק' ו-7 ריב' אותת על כוונתו להפוך למחליף לגבוהים שהקבוצה כל כך רצתה.

אני מאמין שהיום ההוקס ייצאו פעם נוספת עם ידם על העליונה, ויסבכו עוד קצת את הפיסטונס.

אטלנטה ב-12

2:00 ממפיס (28-39) – מינסוטה (46-21)

מאזן עונתי: 1-2 לממפיס

המארחת סובלת השנה מחוסר מזל רציני בכל הקשור לכשירות שחקניה, ולא מזמן נאלצה לחתוך מהקבוצה במה שנראה כצעד חסר לב אך הכרחי, את מאריו צ'אלמרס לאחר שנפצע, כדי לפנות מקום לשחקן חדש.

עם זאת,ווינס קארטר הוותיק חזר לחיים מאז עזיבתו של ג'ף גרין לקליפרס. ולאנס סטיבנסון המוכשר והבעייתי (אתם תחליטו מה יותר), תורם גם הוא את שלו.

אלא שגם הם הספיקו להיפצע, בדיוק כמו גאסול, קונלי, ראנדולף, אנדרסון, והרשימה נמשכת.

וכך, מוצאת עצמה הקבוצה (שבשורותיה שיחקו העונה כבר 25 שחקנים שונים) נסמכת על צמד הוותיקים הקשוחים – מאט בארנס וטוני אלן. בעוד בארנס מנפק בגיל 36 את אחת העונות הטובות בקריירה שלו, אלן דווקא נמצא בירידה ביכולתו, אבל עדיין תורם את שלו.

היום, הקבוצה הפצועה והחסרה של הגריזליס תפגוש את הקבוצה הצעירה והעליזה ממינסוטה, שלאחרונה מציגה יכולת משופרת ומעניקה יותר ויותר דקות לצעיריה המוכשרים בטירוף.

https://www.youtube.com/watch?v=kNqQagAHZXc

למרות הסגל החסר (בשחקנים ובכשרון), אני חושב שממפיס תצליח לנצח, כשהפעם יהיה תורו של הרכז האנונימי למדי ברייאנטה וובר לנצוץ בדרך לניצחון בהארכה.

3:30 יוסטון רוקטס (33-34) – לוס אנג'לס קליפרס (24-42)

מאזן עונתי: 1-2 ליוסטון

גם כשהיא נמצאת בעיצומה של עונה מאכזבת ביותר, יוסטון עדיין בתמונת הפלייאוף, ולאחר החגיגה הגדולה שלה על חשבון ממפיס הפצועה, היא תנסה להשיג ניצחון בית חמישי ברציפות על חשבון הקליפרס, שככל הנראה השלימה עם העובדה שהיא הולכת לסיים במקום הרביעי במערב, ותקווה שבלייק גריפין יחזור מהפציעה בדרך לפלייאוף חלומי.

אז מי הולכת לנצח היום? יוסטון הלחוצה, או שמא קבוצת הקליפרס העייפה?

אני אלך על הצגה של הארדן, שייעזר באקס הלגמרי לא מיתולוגי של הקליפרס ג'וש סמית', בדרך לניצחון שימשיך לסבך את תמונת הפלייאוף במערב.

4:00 סקרמנטו קינגס (40-26) – ניו אורלינס (42-24)

מאזן עונתי: 0-3 לניו אורלינס

מפגש בין שתיים מאכזבות העונה, שמלבד מאזן גרוע, מחזיקות במכנה משותף נוסף – ביג מן מוכשר בטירוף ממכללת קנטאקי (קאזינס בסקרמנטו, דיוויס כמובן בניו אורלינס).

מכיוון ששתי הקבוצות לא אמורות להיות לחוצות במיוחד, אני מהמר על משחק התקפי נטול הגנות, שיסתיים עם ניצחון דחוק של הקינגס.

4:30 גולדן סטייט (6-60) – ניו יורק (40-28)

מאזן עונתי: 0-1 לווריורס

בתחילת העונה, כשגולדן סטייט עוד הייתה בתחילת רצף הניצחונות הגדול שלה, הניקס קיבלה לא מעט תשומת לב חיובית בזכות הרוקי הנהדר שלה מלטביה, שכבר גרם לכמה מאוהדי הניקס לחלום על חזרה לפלייאוף.

אלא שחלומות לחוד, ומציאות לחוד. הניקס חזרו במהרה לגודלם הטבעי, וכרגע עסוקים בתכנון הקיץ, כשלאחרונה כוכב הקבוצה, כרמלו אנטוני, הבהיר כי הקבוצה חייבת לעשות משהו בשוק השחקנים החופשיים.

לעומתם, האלופה החזקה, שבמציאות, מספקת לאוהדיה עונת חלומות, נמצאת בעיצומו של הניסיון לשבור את שיא הניצחונות לעונה אחת, בדרך למטרה הנכספת שהיא – זכייה שניה ברציפות באליפות הליגה.

לאחר שנלחצה קצת בביתה מול פיניקס, המארחת תנסה להימנע היום מדרמות מיותרות, וצפויה לעשות זאת בקלות.

גולדן סטייט ב-17

 

לפוסט הזה יש 29 תגובות

  1. פריביו נאה אבל הגזמת עם ההפתעות.

    אין מצב שדאלאס מנצחים את קליוו בחוץ, ואטלנטה לא מנצחת בדטרויט ב 12.
    עם שאר התחזיות אני נוטה להסכים.

  2. יאללה פליקנס להפסיד המטרה שלנו מקום גבוה בדרפט והפסד לסקרמנטו מרחיק אותם ממנו , מקווה גם לנצחון של מינסוטה

  3. חן חן לצמד הכותבים על הקדימון.
    היום יוסטון יחזרו למסלול והקליפרס יבינו שדי, אי אפשר להמשיך לנצח ללא גריפינדור.
    דאלאס באמת בבעיה – יש סיכוי טוב שיפסידו את כל חמשת המשחקים הבאים.

  4. כמו ליקוי חמה, במוצ"ש נראה אירוע נדיר – ההפסד האחרון של גולדן סטייט בעונה הסדירה. והוא יגיע בבק-טו-בק בסן אנטוניו.
    הולך עם התחזית מאמצע העונה, 7-75, שיא שלעולם לא יישבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט