הטור היומי: אורגון ווירג'יניה מס' 1 ומישיגן סטייט לא? / מנחם לס

אתמול (כבר שלשום אצלכם) בראקט המכללות נודע ברבים.

כרגיל, מיד טענות 'למה הם ולא אנחנו?".

אורגון ווירג'יניה נבחרו SEED 1, ומישיגן סטייט לא? לאיש לא היו טענות על הטובות ביותר – קנזס וצפון קרולינה על היבחרן ל-SEED 1 יחד עם אורגון ווירג'ניה.

תשאלו אותי? שלושת הקבוצות הטובות ביותר השנה במכללות הן צפון קרולינה, קנזס ומישיגן סטייט.

ובתחתית מישיגן וסירקיוז ניבחרו בעוד שמנמות' יוניברסיטי וולפרזיו יוניברסיטי לא. הן תאלצנה לשחק בטורניר ה-NIT.

וירג'יניה, שנייה בטורניר ה-ACC ניבחרה כטופ סיד, בעוד שמישיגן סטייט אלופת טורניר הביג-10 לא ניבחרה.

תמיד תהיינה טענות ומענות ותמיד יינתנו תשובות מהוועדה הקובעת את ה-64 (והארבעה אקסטרה שמחר – היום כבר משחקות – לקביעת ה-64 שיתחילו את המשחקים ביום חמישי).

כיצד וירג'יניה, רק שנייה בטורניר ה-ACC היא ראש אזור בנמבר 1, ומישיגן סטייט אלופת הביג 10 היא רק שנייה?

"הטובות ביותר ייקבעו על הפארקט" אמר תום איזו מאמן הספרטנס ממישיגן סטייט, "והטובות בין הטובות תיפגשנה באפריל 2 ו-4 ביוסטון! לשמחתנו זה לא קשור בסידינג". כמובן שבברקט שלי אחת מהארבעה שתהיה ביוסטון היא מישיגן סטייט.

היתה זו עונה מיוחדת בה 6 קבוצות שונות היו מס' 1 (השיא הוא 7). הוכחה נוספת על העונה המיוחדת הזאת היא העובדה שמ-31 טורנירים בקונפרנסים השונים, רק 10 מכללות שהתחילו כ-TOP SEED זכו בטורניר.  זכייה בטורנירים הביאה כניסה לקבוצות "BUBBLE TEAMS " כפרסנו סטייט, גונזגה, וקונטיקוט. בקשר ליוקון אין כאן כל הפתעה: הם יודעים בדיוק מתי לנצח, ואחד המקומות המועדפים על יוקון  הוא 'הריקוד הגדול' עצמו. אני יכול להבטיח לכם שלמרות שליוקון לא היתה עונה מי-יודע-מה, היא הקבוצה האחרונה שהקנזסיות והדיוק'ות של המכללות רוצות לפגוש.

חובה לזכור ששתיים שכנראה היו בפנים (לואיוויל בטוח) – אינן, בגלל שהן מושעות העונה (SMU של לארי בראון ולואיוויל של ריק פיטינו).

מה-"AT LARGE TEAMS" (לא מנצחות טורנירים) 25 באות מחמש ה-POWER CONFERENCES שהם ה-ACC, ה-ביג 10, הביג 2, הפאק 12, וה-SEC. ה-8 האחרות הן-הן שהיו נושא הויכוחים ובראשון מישיגן, וונדרבילט, וסירקיוז. אני כמעט בטוח שהנצחונות החוץ של סירקיוז על דיוק, יוקון, וטכסס A&M היו הגורם הקובע. גם טולסה היא BUBBLE TEAM והיא משחקת נגד מישיגן כבר מחר, אז אחד מה-BUBBLES יתפוצץ.

קנטקי הצעירה השתפרה ככל שהעונה נימשכה. הם ניצחו את טכסס A&M בגמר טורניר ה-SEC. הם עדיין לא היו קבוצת SEED וקליפרי די נעלב. הוא אמר, "כשאתה לא עושה מקבוצה שמגיע לה להיות מס' 1 בסידינג, אתה לא פוגע בה; אתה פוגע בקבוצה המשחקת נגדה! " (שתהיה כנראה אינדיאנה).

קנזס היא הקבוצה הטובה ביותר מכולן (אבל צפון קרולינה תהיה מנצחת אליפות המכללות.למה? בגלל כל הסניורים שלה!). קנזס ניצחה גם את העונה הרגילה וגם את הטורניר של הקונפרנס הקשה ביותר במכללות, והם רוכבים על רצף 14 נצחונות.

אלופת האייבי ליג היא אונ' יאל שתהיה בטורניר לראשונה ב-54 שנים! הם ישחקו נגד ביילור ביום חמישי. הם סיימו את העונה 6-22 ואת ה-IVY LEAGUE 1-13. ראיתי אותם משחקים. יש להם כמובן מעט מ-"משחק המסירות של האייבי-ליג" כמו פרינסטון ופנסילבניה בעבר, אך יש להם כמה גבוהים טובים מאד, ומשחקם 'נורמלי הרבה יותר' משאר קבוצות האייבי ליג.

שימו לב לדנזל וולנטיין ממישיגן סטייט. הוא נראה לי כמין גרין חדש מהספארטנס. לא כזה גדול אבל שחקן מצויין. הפרשמן של קנטקי ג'מל מוריי היה מצויין בטורניר (משחק גמר מהטובים נגד טכסס A&M בהארכה) וניבחר ל-MVP של הטורניר. הסופומור של קנטקי טיילר יוליס קלע 30 נק' במשחק הגמר. דנואל האוז מ-A&M קלע 32 – קרייר-היי – והשאלה מה זה יעשה לעמדתו בדראפט שהיתה נמוכה משמגיע לו.

מה שברור הוא שהיתה זאת 'שנת הסניורים' הרבה יותר מ'שנת הפרשמנים' כרגיל, מקנטקי. מרכוס פייג', כוכב צפון קרולינה, אומר שהוא מרגיש "OLD". 'זקן' בן 21.5 המסיים שנה רביעית ב-DATA &INFORMATION. "כשאתה שחקן טוב ונישאר במכללה 4 שנים סטודנטים שהם חובבי כדורסל שואלים אותך "מה? אתה עדיין כאן?".

פעם זה נחשב היה כסימן רע. שלא היית טוב מספיק ללכת NBA מוקדם יותר.

לא עוד.

יותר ויותר שחקנים מצליחים ב-NBA אחרי שחיכו ולא מיהרו לדראפט כשהיו פרשמן. זה הופך לברירה מועדפת של רבים אם משפחותיהם לא דוחפות אותם לדראפט. זה הפך למודה די מועדפת כי ישנם יותר ויותר מקרים כשפתאום בשנת הג'וניור והסניור "EVERYTHING COMES TOGETHER" כפי שקרה לדריימונד גרין. הוא לא היחידי: לחבר קבוצתו סרייס ג'ונסון היתה 'BREAKOUT YEAR' והוא עלה כמה וכמה שלבים בסולם הדראפט. שימו לב לשניהם בטורניר.

אותו דבר קרה למלקולם ברוגדון מוריג'יניה שכפרשמן היה טוב אבל לא יותר. הוא מסיים אחרי 4 שנים כשחקן הקבליירס הגדול בהסטוריה, ומעמדו בדראפט קיבל זריקת אדרנלין.

ועל הסניור מאוקלהומה 'באדי' הייד כבר דברנו מספיק.

עוד סניור מצויין הוא פרי אליס מקנזס, ואליו מצטרפים הסניורים ג'רוד יוטוף מאיובה, ג'ורג'ז ניאנג מאיובה סטייט, רון ארסיינקונו ודניאל אוצ'פו מוילנובה (ושני הג'וניורים שלהם ג'וש הארט וקריס ג'נקינס).

לא שאין פרשמנים טובים – מצויינים אפילו – כברנדון אינגרם מדוק או הנרי אלנסון ממרקט (ועל מוריי מקנטקי כתבתי) אבל 'שטפון הפרשמנים' לא יקרה השנה. פשוט אין מספיק טובים להיות בלוטרי, אלא אם כן ייקרו דברים לא מצופים באליפות המתחילה למעשה מחר (היום). עוד שאלה מעניינת היא מה יקרה למעמדו של בן סימונס שהופך לשחקן נישכח יותר ויותר. LSU אינה בטורניר המכללות, ונכון לכתיבת שורות אלה עדיין לא ידוע אם הם הולכים ל-NIT.

PLAY BALL!.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
17 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
k_700
k_700
8 years ago

אנימכבר הרבה שנים זועק לברוח מהימורים על וורג'יניה כמו מאש.

זו מערכת שמקדשת יותר מדי את העונה הרגילה והבלוף(כחומר ההגנה שלהם שץמיד מקבלץ השוואות להגנות היסטוריות) מתפוצצות מוקדם מאוד בטורניר כשמגלים שכל המשחק הגנה המבוסס על פליטי צווארון כחול לא עובד על כל מיני מדורגות נמוכות שמאמינות שביום נתון ההתקםה תנצח כל קבוצה שמתבססת יותר מדי על ההגנה שלה.

השנה אני לא מאמין שיש הבדל ניכר.
בוורג'יניה יש יותר ריץ' ואתלטיות אבל זו התקפה אוברייטד לגמרי.
אם יש אחת שלא תגיע ליוסטון למרות הדירוג שלה זו וורג'יניה לטעמי.

נזיר הנשמה
נזיר הנשמה
8 years ago

עשה טובה לס. תן למומי לבחור תמונות.

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago

😀😀😀

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

נזיר, כבר בקשתי ממך שלא תקרא לי לס

עידו גילרי
עידו גילרי
8 years ago

LSU הודיעו כבר שלא יקבלו את ההזמנה ל-NIT ולא ישחקו יותר העונה.

קולו
קולו
8 years ago

קרה בשנים האחרונות ששחקן עם הייפ כל כך גבוהה להבחר ראשון לא ישחק במארץ מאדנס?

עידו גילרי
עידו גילרי
8 years ago
Reply to  קולו

זה מאד נדיר. המקרה האחרון שאני יכול לחשוב עליו זה מייקל אולווקנדי וגם זה בגלל שהוא שיחק במכללה שכוחת אל ולא אחת כמו LSU.
גם ההשוואה הזו לא מבשרת טובות לגבי סימונס.

Smiley
Smiley
8 years ago

מעניין אם היה מקרה כזה בעבר שכביכול המועמד להיבחר ראשון (סימונס) לא שיחק בטורניר הגדול במכללות או אפילו ב-NIT.
אני כמובן מתכוון למישהו שמלכתחילה שיחק במכללות ולא שחקן תיכונים או אירופאי.

ינון יבור
ינון יבור
8 years ago

קיירי נבחר ראשון לא מזמן, ולא שיחק בטורניר כי היה פצוע.

Smiley
Smiley
8 years ago

נכון. דוגמא טובה אם כי הוא היה פצוע.
פה מדובר על בחירה ראשונה שלא הצליח להביא את המכללה שלו לטורניר הגדול.
קיירי נפצע אבל במכללה כמו דיוק הם הצליחו להגיע לטורניר.
מעניין איך ישפיע על הדראפט (אם כי אני לא צופה יותר מדי שינויים לגביו).

מומי שאוהב חציל בטחינה
מומי שאוהב חציל בטחינה
8 years ago

חיים של מומי היה במישיגן סטייט
מה נסגר עם יו סי אל איי ? נותנים במסיבות בריכה ושוכחים לשים את הכדור בסל

איתמר פורת
איתמר פורת
8 years ago

תודה מנחם זה עוזר להבין מי נגד מי.

אם אני זוכר טוב דמיאן לילארד הוא דוגמה טובה למישהו שהיה 4 שנים בקולג' וחשבו שזה יפגע בו אבל רואים את התוצאות על המגרש.

הכוכבים הצעירים שמסומנים כבחירה גבוהה בד"כ כבר לא נשארים כמה שנים במכללה אלא יוצאים לדראפט ברגע שהם יכולים על מנת לא לבזבז שנים בלי להרוויח הרבה כסף. הם חוששים מפציעה כלשהי שתקצר להם את הקריירה ותגרום לכך שהם לא יוכלו להסתדר מבחינה כלכלית. אפשר להבין אותם אבל לדעתי קולג' יכול לפתח את משחקם הרבה יותר מאשר בעונת nba

אוריה
אוריה
8 years ago

מישיגן סטייט יבואו עם רעב להוכיח שטעו לגבם ויבואו רעבים עוד יותר לטורניר. טום איזו יודע לעבוד עם התחושות האלה, ויקח אותם לזכייה

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

זה שסימונס לא הצליח להביאם לטורניר תהיה עובדה שלדעתי תיפגע בו.

avri
avri
8 years ago
Reply to  מנחם לס

אני מאוד מקווה שההייפ סביבו יפגע והוא יהיה זמין לבחירה 3-4 של בוסטון (דרך הנטס). עושה רושם דראפט קצת פח אבל אולי אני משווה בתת מודע למה שהיה בשנה שעברה.

גלעד
8 years ago

ביל סימונס אמר בפודקאסט שלו כמה פעמים שהבעייה עם בן סימונס היא הבחירה בlsu ושהמאמן שלהם נורא

מנחם לס
מנחם לס
8 years ago

לביל סימונס אין הרבה מושג בכדורסל. הוא רק עתונאי מעולה.