'אול NBA' משחקני אונ' דיוק / הגולש נדב וילק

לכבוד March Madness שבא עלינו לטובה חשבתי לפתוח בסדרת מאמרים לכבוד המאורע הגדול.

כיון שקטונתי מלהבין איך ליגות המכללות עובדות, כיצד בוחרים את המשתתפות באליפות המכללות ושמץ של מושג איפה זה דיוק ומה לעזאזל ההבדל בין  West Virginia ל – Virginia  ולמה הם לא התאחדו למכללה אחת ( אני מודה אני מתחיל לעקוב רק מה- Sweet Sixteen ) החלטתי לתרום את תרומתי הצנועה במקום שיש לי בו קצת יותר ידע ולהרכיב מכל מכללה ( לפחות את המובילות שבהן) קבוצה המורכבת משחקני NBA פעילים של בוגרי אותה מכללה.

לדעתי, יש חשיבות בהתמקדות בשחקני NBA הפעילים כיום רק כדי לבחון מי הן המכללות המובילות בשליחת שחקנים ל NBA ולא מסתמכות על איזושהי תהילת עבר. הרי כאשר תיכוניסט מתלבט באיזו מכללה עליו לבחור, אשר תיתן לו את מירב הסיכויים להצליח ב NBA. לדעתי, אחד הקריטריונים החשובים ביותר בבחירת מכללה היא כמות ואיכות שחקני ה NBA אשר יצאו מאותה מכללה בשנים האחרונות.

 

דיוק:

נתחיל מאלופת המכללות המכהנת דיוק שמאז שהיא מאומנת על ידי מייק ששבסקי זכתה כבר ב 5 טורנירי מכללות ב 25 השנים האחרונות.

דיוק (בדומה ללייקרס) צברה לה אוהדים ושונאים רבים ונחשבת בעיניי רבים למכללה אליטיסטית שאמנם זכתה בלא מעט אליפויות מכללות אך במידה רבה מתקשה להכין את בוגריה לקריירת NBA מרשימה.

 

חמישייה:

סנטר: ג'אליל אוקאפור

ממוצעי מכללות: 17.29 נקודות , 8.47 ריבאונד, 1.29 אסיסטים, 1.42 בלוקים.
ממוצעי NBA: 17.51 נקודות , 7.04 ריבאונד , 1.23 אסיסטים, 1.15 בלוקים.

אלוף המכללות המכהן. שיחק עונה אחת בדיוק ולאחר מכן נבחר במקום השלישי בדראפט על ידי פילדלפיה. לפני עונת המכללות שלו רבים ניבאו לו את הבחירה הראשונה בדראפט, אך לצד יכולת התקפית משובחת הוא בעל יכולת הגנתית דלה ביותר ובעיות התנהגות לא מעטות מה שגרם לטאונס ולבסוף גם לדאנג'לו ראסל לעקוף אותו בסיבוב. אוקאפור עוד ישתפר בצד ההגנתי ויהפוך לאחד הסנטרים הטובים כל עוד לא יעשה שטויות (למרות שקאזינס גורם לנו לפקפק בהנחה זאת).

פורוורד: ג'בארי פארקר

ממוצעי מכללות: 19.14 נקודות , 8.74 ריבאונד, 1.17 אסיסטים , 1.23 בלוקים.
ממוצעי NBA: 12.95 נקודות , 5.24 ריבאונד , 1.64 אסיסטים , 0.36 בלוקים.

שיחק עונה אחת במכללות והיה השחקן הטוב ביותר באותה עונה. נבחר במקום השני בדראפט 2014 על ידי מילווקי באקס. שיחק 25 משחקים נפצע וגמר את העונה. העונה הוא חזר חלוד ביותר אך במשחקים האחרונים הוא מגלה שיפור ניכר במשחקו (בזכות הפריק). משחק ההגנה שלו בזיוני בכל צורה ועל האחוזים משלשות אין מה לדבר. חייב לשפר זאת באופן דחוף על מנת להצדיק את הבחירה הגבוהה בו.

סמול פורוורד : לואל דנג

ממוצעי מכללות : 15.08 נקודות , 6.57 ריבאונד , 1.84 אסיסטים , 1.32 חטיפות
ממוצעי NBA: 15.56 נקודות , 6.18 ריבאונד, 2.36 אסיסטים , 1 חטיפות

שיחק עונה אחת במכללת דיוק לאחר שנבחר לשחקן התיכונים השני הטוב ביותר לאחר לברון ג'ימס. נבחר במקום השביעי על ידי פניקס סאנס ב- 2004 ומיד הועבר לשיקגו שם בילה את רוב העונות וכעת הוא במיאמי. נמצא כבר שתי עונות בירידה ( דווקא כאשר היה אמור להיות בשיא הקריירה) עקב פציעות טורדניות, אך עדיין הוא אחד הסמול פורוורד היעילים והמגוונים ב NBA. היה החלק השני בחשיבותו בחמישייה שהגיעה לגמר המזרח בצוותא עם דרק רוז.

שוטינג גארד : ג'י ג'י רדיק

ממוצעי מכללות: 19.92 נקודות ( בעונתו הרביעית קלע 26.8 נקודות) , 43% מהשלוש , 91.2% עונשין.
ממוצעי NBA : 11.42 נקודות , 42% מהשלוש , 88.5% מהעונשין.

גדול שחקני דיוק בכל הזמנים, קבע מספר שיאי מועדון כמו מספר הנקודות הרב ביותר באותה עונה, 54 קליעות רצופות מהעונשין ( שיא מכללות), מקום שני באחוזי עונשין בכל הזמנים והקלע המוביל של דיוק בכל הזמנים. רדיק שיחק 4 עונות במכללת דיוק ואף זכה בשחקן השנה במכללות בעונתו האחרונה. חולצתו, מספר 4, נתלתה בתקרת האולם בטקס מיוחד ויצאה משימוש באוניברסיטת דיוק. נבחר על ידי אורלנדו מג'יק בשנת 2006  בבחירה ה- 11. התחיל את קריירת ה- NBA בצורה צולעת וחלשה ופרשנים רבים אף טענו שהוא אינו מתאים לליגה מבחינה פיזית אך עם השנים לאט לאט הוא השתפר ונהפך לאחד מקלעי השלשות הטובים ב NBA. השנה הוא עומד על 48% מהשלוש – מקום ראשון בליגה – ובכך הוא עוזר לרווח את התקפת הקליפרס. חלק משמעותי בחמישייה של לוס אנג'לס קליפרס –  אחת הקבוצות הטובות בליגה.

גארד : קיירי ארווינג

ממוצעי מכללות: 17.45 נקודות 4.27 אסיסטים, 3.36 ריבואנדים.
ממוצעי NBA:  20.84 נקודות , 5.51 אסיסטים , 3.43 ריבאונדים.

קיירי ארווינג לא שיחק אפילו עונה אחת מלאה בדיוק. לאחר 11 משחקים נפצע בבוהן ולא חזר לשחק. דבר זה לא מנע ממנו להיבחר עונה לאחר מכן במקום הראשון בדראפט על ידי קליבלנד, והוא ללא ספק אחד השחקנים הטובים ב NBA, ואחד מחמשת הפוינט גארדים הטובים בעמדה זאת. כיום לדעתי שחקן ה- NBA הטוב ביותר בחמישייה של דיוק. הבעיה הגדולה שהוא שחקן שביר מאוד וביחד עם עונת המכללות הוא 5 שנים לא מצליח לסיים עונה ללא פציעה משמעותית.

ספסל:

רודני הוד

ממוצע בדיוק: 16.06 נקודות.
ממוצע NBA: 11.9 נקודות.

היה 3 עונות עונות במכללות כשלמעשה שיחק 2 עונות בלבד. בעונה הראשונה שיחק במיסיסיפי, בעונה השנייה החליט לעבור לדיוק אך לפי חוקי ה- NCAA  הוא נאלץ לחכות עונה שלמה בחוץ ללא משחקים רשמיים ועונה לאחר מכן שיחק בדיוק ואף נבחר לקפטן הקבוצה. נבחר על ידי היוטה ג'אז בבחירה ה- 23. עונת הרוקי של הוד הייתה חלשה ולוותה בפציעה שגרמה לו להחמיץ משחקים רבים אך העונה הוא חווה פריצה משמעותית והוא אחד הכוכבים של יוטה ג'אז ולדעתי כבר בעונה הבאה הוא ידיח את דנג מהחמישייה של דיוק.

מייסון ומיילס פלאמלי:

שניהם שיחקו 4 עונות בדיוק כאשר מייסון היה שחקן משמעותי בהרבה, כאשר בעונתו הרביעית כבר העמיד ממוצעים של 17 נקודות ו- 10 ריבאונדים למשחק. שניהם שחקנים מחליפים בקבוצתיהם וגם בקבוצה הדימיונית הזאת הם לא יותר ממחליפים שמביאים הרבה האסל ונשמה לקבוצה. וללא ספק כאשר הם יחליפו את פארקר ואוקאפור אז ההגנה של הקבוצה תשתפר בצורה דרמטית. כנראה שעוד 2 עונות האח הצעיר שגם משחק בדיוק ייצטרף ל NBA,  וצריך לבדוק האם איי פעם הייתה שלישייה של אחים ששיחקו באותו זמן ב NBA.

ג'וש מקרוברטס:

שיחק 2 עונות בדיוק היה שחקן סולידי בהחלט ונבחר בדראפט על ידי פורטלנד בבחירה ה- 37. לא קריירה מרשימה ב NBA. עבר באינדיאנה הלייקרס ועכשיו הוא שחקן מחליף במיאמי.

מייק דאניליבי:

שיחק 3 עונות בדיוק והיה שותף לאחת הקבוצות הטובות של דיוק בין השנים 99-01. ב- 99 דיוק הגיעה לגמר וב-01 הם כבר זכו באליפות המכללות. נבחר על ידי גולדן סטייט בבחירה השלישית בדראפט. כבר בן 34 והוא נמצא בשלהי הקריירה אך בעונת השיא שלו הגיע ל- 20 נקודות למשחק. למרות שהוא חזר לא מזמן מפציעה עדיין מגיע לו חלק מקבוצה הדימיונית של דיוק.

אוסטין ריברס:

שיחק עונה אחת בדיוק והיה שחקן לא רע בכלל עם ממוצע של 15.5 נקודות למשחק נבחר במקום העשירי על ידי ניו אורלינס. שיחק 2 עונות  בניו אורלינס ואבא דוק החליט שהוא רוצה להזניק את הקריירה של בנו והביא אותו לקליפרס, ובקליפרס הוא מתגלה כשחקן לא רע בכלל. אתלטי ושומר וביחד עם קורפורד ביל מהווה חלק מהחמישייה השנייה של הקליפרס.

ג'יסטיס ווינסלו:

שיחק עונה אחת בדיוק והיה אולי השחקן החשוב ביותר בקבוצה וללא ספק הדבק בחמישייה שזכתה באליפות המכללות בשנה שעברה. נבחר בבחירה העשירית בדראפט האחרון על ידי מיאמי היט מה שבזמנו נחשב לאחת הגניבות הגדולות בדראפט. בעונתו בהיט מגלה חוסר יציבות אך נחשב בוגר מאוד לגילו ושחקן הגנה משובח שרק ישתפר עם השנים.

 

כרגע יש מדיוק 18 שחקנים פעילים ב NBA, יותר מכל מכללה אחרת. דיוק מובילה ברשימת מקבלי השכר בNBA. הטענה שדיוק לא מכינה שחקנים ל NBA לא מחזיקה מים. אם אני שחקן צעיר ומבטיח שמתלבט על איזו מכללה ללכת אני בהחלט לוקח בחשבון את דיוק.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. נדב, אחלה רעיון, אבל עם בעייה. לא בטוח, מאבל נדמה לי שאלא אם כן תשתמש בשחקני עבר, לא תצליח להרכיב קבוצות מיותר מ-2-3 מכללות. קנזס, ואולי צפון קרולינה, מישיגן סטייט, וזהו.

    1. קנטקי, סירקיוז, אריזונה. UCLA, LSU, אוהיו סטייט, פלורידה,טקסס.
      אם בוחרים רק חמישיות יהיו עוד לא מעט.

  2. אחלה חמישייה ומאמר מעולה (אם קרלוס בוזר חותם בקבוצה כלשהי, אולי הוא מתאים יותר מאחד השחקנים פה).

    מבחינת ווסט וירג'יניה ו-וירג'יניה-מדובר ב-2 מדינות שונות, ולכן יש להן 2 מכללות שונות (למרות שקורה שיש לאותה מדינה יותר ממכללה אחת). כמו נורת' וסאות' דקוטה ונורת' וסאות' קרוליינה.

  3. פרויקט נחמד.

    רודני הוד צריך לקרוע כמה זוגות נעליים לפני שיחליף את דנג, שבשיקגו היה אחד הסמול פאוורדים היותר טובים בליגה.

    אגב, מקרובטס אמנם לא הרשים יותר מדי באינדי ובלייקרס (חוץ מכמה דאנקים מטורפים), אבל הייתה לו תקופה מצוינת בשארלוט.

  4. רעיון נחמד, הבעיה כאן היא שלא בטוח שיש מספיק מכללות עם 12 שחקנים.
    מניח שלמכללות הגדולות והמצליחות יהיו כמו דיוק (שרשמת), קנזס, קנטקי, צפון קרולינה, טקסס וכו'.
    לגבי שימוש בשחקני עבר, זהו רעיון שכל הזמן יש כתבות עליו וכד' ולכן השימוש בשחקנים פעילים הוא יותר רלוונטי.
    הייתי אומר שתשלים עם שחקנים פעילים שלא ב-NBA אם יש לך בעיית השלמות.

  5. אין לי מטרה ועניין לכתוב על כל ה 280 מכללות שיש בארצות הברית אלא להתמקד ב 5-6 המכללות המובילות בארצות הברית.
    לגביי הוד ודנג אני מסכים בהחלט שהיסטורית דנג לא רק שיותר טוב הוא גם יישאר הרבה יותר טוב מהוד גם אחרי ששניהם ייפרשו אבל כרגע הקריירה של הוד בנסיקה ושל דנג בירידה וכבר העונה המוצעים של הוד טובים יותר.
    בוזר כבר לא מתאים להפועל עפולה

  6. נהדר נדב, ממש תענוג. מעניין שדיוק הוציאה שני כוכבים בשני הדראפטים האחרונים שלא שומרים בשיט לצד וינסלו שאם לא היה שומר על לא היה נבחר בסיבוב הראשון.
    מחכה כבר ל12 של קנטקי, היו יכולים להיות קונטנדרית כבר עכשיו.

  7. אחלה רעיון. לעניות דעתי הבעיה עם דיוק זה שהיא לא מוציאה מה שנקרא סופרסטארים וגם ברשימה שנתת היחידי שעוד מתקרב לכך הוא קיירי. ולכן אם אני שחקן תיכונים מבטיח סביר להניח שאני יעדיף למשל את קנטקי

    1. שאני חושב על זה היום שהם באים לשנה אחת וזהו אז זה לא כל כך משנה. מה שאני דיברתי היה יותר בעבר בערך עד רדיק שאז באמת שחקני דיוק מצטיינים כמו גרנט היל לייט ר שמידן הזכיר רדיק נתנו שנים מדהימות במכללות ולא הצליחו להיות סופרסטארים במקצוענים( סייג לגבי גרנט היל שאותו לפחות הפציעות די הכריעו)

  8. מבורך
    אשמח אם בסדרה שלך או מישהו אחר יעשה מאמר מכין על טורניר המכללות, על השחקנים שכדאי לשים לב אליהם, הפייבוריטיות, הסינדרלות וכו' לכל אלה שמתקשים לעקוב אחרי עונת המכללות

      1. סגור אבל בתור מישהו שמתקשה לעקוב אחרי כדורסל מכללות אז קשה יותר להנות מהטורניר כשאתה לא מכיר מספיק

  9. תודה רעיון מעולה וביצוע לא פחות.
    קשה לי להאמין שאוקאפור יהפוך אפילו לסנטר הגנתי סביר וגם ג'בארי פארקר לא הולך לעשות לעצמו שם ב-NBA בצד האפור.
    אני גם חולק על הטענה שקיירי בטופ 5 רכזים (קרי ווסטברוק פול וול לאורי לילארד.. ורק התחלתי)
    בשנים האחרונות אין ספק שקנטאקי היא הטובה ביותר בתחום הזה עם כמה וכמה שחקנים מהטופ של הטופ של הליגה

    1. גם גרנט היל לא ישמח לקביעה הנחרצת הזו. חוץ מזה ברגע שהתחילה תופעת השנה והחוצה הקלפים נטרפו וגם דיוק בנויה במידה רבה על סופרסטרים וכל הסטיגמות כבר פחות קיימות. יוצאת דופן בעניין הזה היא מישיגן סטייט. ד"ש מדריימונד גרין.

    1. וואו וול עם בלדסו ובספסל נייט ובוקר זה הקו האחורי הכי אתלטי בליגה בפער עצום..
      ועם הגבוהים מהטופ של הליגה (דייוויס ישחק 3?) זו קונטנדרית. וקליפארי מאמן מצוין כמובן

  10. פרוייקט נהדר!
    יש מכללות שתצטרך לצמצם לחמישיות בלבד ועדיין זה מעניין מאוד!
    UCLA לדעתי עם הכי הרבה שחקנים מהטופ?

  11. "צריך לבדוק האם איי פעם הייתה שלישייה של אחים ששיחקו באותו זמן ב NBA."

    לפי דעתי היתה שנה שהיו בה שלושה זלר. גם שלושה מהבנים של ריק בארי שיחקו בליגה אבל אין לי מושג אם באותו הזמן.

    1. מערב –
      בלדסו, נייט, דייוויס, קאזינס, טאונס.
      ספסל – בוקר, גודווין, קאולי-סטיין, ליילס, רנדל, רונדו, טרנס ג'ונס.
      מזרח –
      וול, מיקס, גילכריסט, פטרסון, נואל.
      אפשר אבל אין למזרח ספס וגם החמישייה הרבה פחות טובה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט