הטור היומי: מה עוצר את הקליפרס? / מנחם לס

מה עוצר את הקליפרס?

למה הם רק במקום רביעי במערב?

למה הם לא פורצים קדימה?

דוק ריברס הוא לא מאמן לטעמי; אבל מצד שני הוא היה שם; הוא עשה זאת (גם כשחקן וגם כמאמן); אתה לא יכול להאשים אותו – ספציפית – בשום דבר רציני שבגללו הקליפרס לא מצליחים לפרוץ קדימה. הוא לא אהב את הספסל ושלח את ג'אש סמית ולאנס סטפנסון לרעות בשדות אחרים ונישאר עם הסגל שהוא רצה.

יש לו את כריס פול – פוינט ארד שעם ויכוח פה, ויכוח שם, הוא הפיור פוינט גארד הטוב ביותר בליגה. הדגשתי פיור פוינט גארד.

יש לו את בלייק גריפין, שאמנם לא משחק עתה, אבל הוא יחזור בקרוב מאד, ולדעתי הוא יפתח במשבצת הרביעית של נבחרת ארה"ב בריו, הווה אומר הפאור פורוורד הטוב ביותר בעולם. חסרונו גרם להם בוודאי לכמה הפסדים.

יש לו את דיאדרה ג'ורדן, אחד ממגיני הטבעת והריבאונדרים הטובים בליגה.

יש לו את ג'יי ג'יי רודיק שממוצעו ל-3 הוא המוביל בליגה (סטפן קרי שני).

יש לו את ג'מל קרופורד, אחד מ'האנשים הששיים' הטובים בליגה, וכשהוא בזון הוא יכול להיות טוב כגארד/סמול פורוורד הטוב ביותר.

יש להם את בנו של המאמן אוסטין ריברס – אתלט מצויין, ומחליף טוב מאד ל-10-15 דקות.

יש להם את פול פירס, הוותיק שיכול להיכנס ברגעי הכרעה ולהשתמש בנסיונו הרב להשקיט את השחקנים, ולעתים לקלוע סל מכריע.

אז מה חסר? קודם הנה קבוצתם:

 

TOTAL SPLITS

Splits
GAME STATISTICS
PLAYER GP GS MIN PPG OFFR DEFR RPG APG SPG BPG TPG FPG A/TO PER
Blake Griffin, PF 30 30 34.9 23.2 1.6 7.0 8.7 5.0 0.70 0.57 2.4 2.8 2.1 23.4
Chris Paul, PG 57 57 33.3 20.0 0.5 3.5 4.1 9.6 2.11 0.18 2.6 2.7 3.7 26.1
J.J. Redick, SG 58 58 28.6 16.6 0.1 1.6 1.8 1.4 0.55 0.03 1.1 1.8 1.3 17.4
Jamal Crawford, SG 62 3 26.6 13.9 0.2 1.6 1.8 2.1 0.60 0.13 1.4 1.5 1.5 13.4
DeAndre Jordan, C 60 60 34.1 12.4 3.7 10.5 14.1 1.1 0.65 2.30 1.3 2.7 0.9 20.5
Jeff Green, SF 8 4 25.8 9.0 0.9 3.4 4.3 1.5 0.13 1.00 1.1 2.6 1.3 9.3
Austin Rivers, PG 49 5 21.6 8.1 0.3 1.6 1.9 1.4 0.69 0.18 0.9 2.1 1.5 9.9
Wesley Johnson, SF 62 6 20.3 6.7 0.5 2.7 3.2 0.7 1.16 0.69 0.7 2.1 1.0 11.6
Paul Pierce, SF 56 30 17.8 5.9 0.2 2.6 2.8 1.1 0.43 0.23 0.8 1.9 1.4 8.2
Josh Smith, C 32 1 14.3 5.7 1.0 2.9 3.9 1.3 0.56 1.06 1.3 1.9 1.0 13.3
Cole Aldrich, C 40 2 11.7 5.1 1.3 3.0 4.2 0.9 0.63 0.88 0.9 2.2 0.9 20.7
43 10 15.8 4.7 0.4 2.1 2.5 1.4 0.56 0.07 1.1 1.8 1.3 9.9
Luc Richard Mbah a Moute, PF 57 43 16.4 2.9 0.9 1.5 2.4 0.4 0.51 0.26 0.5 1.3 0.7 6.8
Pablo Prigioni, PG 41 1 13.3 2.2 0.7 1.2 1.9 1.9 0.93 0.00 0.9 1.4 2.2 10.0
C.J. Wilcox, SG 13 0 4.6 1.5 0.0 0.2 0.2 0.4 0.23 0.08 0.1 0.4 5.0 4.6
Jeff Ayres, PF 5 0 2.8 1.2 0.2 0.4 0.6 0.4 0.00 0.60 0.2 0.4 2.0 30.8
Alex Stepheson, PF 3 0 3.7 0.7 0.3 0.3 0.7 0.0 0.00 0.67 0.0 1.3 0.0 9.8
Branden Dawson, SF 3 0 4.7 0.7 0.7 0.3 1.0 0.0 0.00 0.33 0.0 0.7 0.0 7.3
Totals 62 104.9 9.2 33.7 42.9 22.6 8.34 5.52 12.6 21.5 1.8

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
33 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
10/03/2016 5:07:36

מנחם הבעיה העיקרית הוא השילוב של בלייק ודיאנדרה גורדן, הם משחקים על אותם אזורים (למרות שבלייק גריפין פיתח קליעה מחצי מרחק, הוא עדיין הרבה יותר טוב מתחת לסל).כמו כן דיאנדרה גורדן הוא חסרון התקפי (אין משחק פוסט,קליעה מחצי מרחק…). בנוסף לכך הקליפרס הם פשוט לוזרים מטבעם והשנה פשוט אני לא רואה אותם מתמודדים בכלל נגד גולדן סטייט וסן אנטוניו.

מנחם לס
מנחם לס
10/03/2016 6:49:59

מה זה 'לוזרים'? רודיק היה לוזר בדוק? כריס פול היה לוזר בווייק פורסט ובנבחרת ארה"ב? בלייק היה לוזר במכללות, ובנבחרת ארה"ב? מה זאת אומרת 'לוזרים'?
המושג הזה הוא הטפשי ביותר בספורט, כי הוא המצאה של חסרי הבנה.
אתה יודע כמה שנים כינו את לברון 'לוזר'?
ורג'י מילר לוזר? וצ'ארלס בארקלי לוזר? וקרל מלון לוזר?

עגל
עגל
10/03/2016 22:47:05
Reply to  מנחם לס

+++

למר מנחם היקר
למר מנחם היקר
11/03/2016 2:57:48
Reply to  מנחם לס

הקריסה שהייתה להם שנה שעברה זוהי הקריסה הגדולה ביולר שראיתי מנטלית, אני לאיודע בדיוק איך להסביר את זה יש תחושה שהם איכשהו יפסידו (כמו שלבוסטון 85-86 הייתה תחושה שהם ינצחו רק ההפך), אופי זה אחד הדברים נחשובים ביותר בספורט.
2. הריווח שגריפין בחוץ נראה הרבה יותר טוב כמו שציינתי, בדרך כלל שככוכב נפצע השחקנים מסביב קולעים באחוזים פחות טובים (רדיק וקרופורד קולעים באחוזים טובים יותר במיגוד להפך וגם פול העלה את הרמה).
3. בהנחה שהם פוגשים את גולדן סטייט בחצי הגמר , גריפין מתקשה במאץ אפ נגד גרין בשנתיים האחרונות התקפית והגנתית. לריברס אין פתרונות להרכב הנמוך של גולדן סטייט.
4. יותר מדי מקרים יש עם המועדון הזה (בעלים גזען, הפארסה שהייתה עם דיאנדרה גורדן, גריפין חובט בעובד מועדון).

Ish
Ish
10/03/2016 6:54:49

שנה שעברה כולם בילו חצי עונה בלדבר על למה הקליפרס לא טובים יותר, והקליפ לקחו את הזמן שלהם וטיפסו למעלה כשהיה צריך. הם הגיעו בפליאוף ליכולת מצויינת והיו הקבוצה השניה הכי טובה בליגה שעפה מול יוסטון בצורה הכי לא ברורה שיש באחת מהקריסות המנטליות הכי מוזרות שיצא לי לראות. איבדנו סדרת פליאוף מטורפת בגלל זה. אני חושב שזה מקרי ולא דבר שישוב. הם בהחלט מסוגלים להפסיד לקבוצה טובה מהם אבל עם הם מפרקים מנטלית שוב צריך לאתר את מקור הבעיה ולתקן או לפרק את הכל ולהתחיל מהתחלה.

Dror2
Dror2
10/03/2016 7:42:21

הקריסה שלהם בשנה שעברה היתה לא רק מנטלית אלא גם פיזית – רוטציה קצרה מאוד שמעט שחקניה נפלו מהרגליים. נראה שזה השתפר השנה אבל אני לא יודע אם בפלייאוף דוק יצליח להאריך את הרוטציה.
עוד פקטור לא ברור הוא החזרה של בלייק. נראה שהם פיתחו הרמוניה מסויימת בתקופה שהוא מושעה/פצוע ואני לא יודע אם היא תיפגע.
ודבר אחרון – יש להם די אן איי של לוזרים שלא יודעים לעבור סיבוב שני עד שלא יוכיחו אחרת.

מנחם לס
מנחם לס
10/03/2016 8:20:18

בלי בלייק הם לא מגיעים לשום מקום

גלעד
10/03/2016 8:27:17

הבעייה שלהם היא כמו שכתבת. הם מגיעים לשיא שלהם בדיוק בתקופה של ג"ס וס"א עכשיו. בערך מה שקרה למלון וסטוקטון עם שיקאגו..

גלעד
10/03/2016 8:29:49

לגבי זה שעדיף בלי בלייק. שטויות.
אף פעם לא עדיף כששחקן טופ 10 בחוץ (אולי לכמה משחקים כן אבל לא להרבה זמן ובטח לא בפלייאוף)

p
p
10/03/2016 9:03:00

1. ריברס הג"מ – למזלו הביא את גרין בשנייה האחרונה, אחרת באמת היה צריך לעוף.
2. ריברס המאמן – מכירים את הקטע של הספרס שכששחקנים עוזבים אותם הם פתאום נראים הרבה פחות טוב? אז אצל הקליפרס והת'אנדר זה מרגיש הפוך (אומנם, אצל קליפרס פחות אולי סטארים, אבל שחקנים שדוק הביא וכשלו כשלון חרוץ בקליפרס, שיחקו טוב הרבה יותר בקבוצות אחרות – האוז, דאדלי, ג'וש סמית' ולאנס סטיבנסון) אז נכון שחלקם גם בקבוצות אחרות לא הבריקו, אבל הנקודה היא שלא יודעים לנצל את הפוטנציאל שלהם.
2'. כשלון פיתוח צעירים. האמת שזה לא עונה לכשלון, כי הוא מעולם לא מנסה. סי ג'יי ווילקוקס, ברנדון דאוסון וקודמיהם מתייבשים על הספסל בלי לבדוק יכולות. אם אני מתמודד בדראפט, קליפרס הקבוצה האחרונה שאני מקווה להבחר אליה.
3. ריברס הבן וקרופורד – מובילים את ההרכב השני ומנחילים הרכב מאד מבולגן. הייתי שמח להחזיר את דרן קוליסון תמורת ריברס הבן.
4. פירס מקבל דקות רבות מדיי העונה. אני מאד מקווה שכשגריפין יחזור, נוכל לראות חמישייה של: פול, רדיק, גרין, גריפין, ג'ורדן – בתחרות צמודה לחמישייה הטובה בליגה, ואז פירס יעבור לספסל.

קליפרס הדיחו את כל גדולות המערב בשנים האחרונות למעט אוקלאומה והשופטים במשחק 5. ואני עדיין חושב שיש לה את הסיכוי הטוב ביותר מול ג"ס, למרות, שמין הסתם, ג"ס פייבוריטית בהרבה.

ונקודה אחרונה לגבי הפלייאוף של הקליפרס. הם הגיעו בשנים האחרונות למשחק 7 מול" ממפיס, ג"ס, ספרס ויוסטון. לדעתי הכי הרבה בשנים האחרונות, אז לפחות לצפות בהם בפלייאוף מבטיח הרבה מתח!

asi
asi
10/03/2016 9:27:43
Reply to  p

P מסכים איתך מאוד לגבי קוליסון, שחקן שממש התאים כמו כפפה, לחץ והציק על הכדור וגם יצר מצבים לאחרים. במאני טיים שיחק לעיתים עם פול יחד ונראו מצויין.

Smiley
Smiley
10/03/2016 9:48:27
Reply to  asi

הבעיה שבתור מחליף לכריס פול אין הרבה דקות (אלא אם כן אתה הבן של…) ואני מניח שקוליסון רצה לשחק יותר.
ריי מקולום ששוחרר מסאן אנטוניו זאת אופציה מעניינת, אם כי אני לא יודע אם הוא רשאי לחתום וכד', בנוסף לכך שבדרך כלל הוא רכז שלישי.

p
p
10/03/2016 11:00:06
Reply to  Smiley

הבעיה לפני את מי שמביאים, זה את מי שצריך לשחרר.
וזה אוסטין ריברס. הוא לא מנהל משחק. והיחיד שכן, הוא פריג'יוני.
לא מספיק טוב.

Smiley
Smiley
10/03/2016 9:31:28

לצערם של הקליפרס הם פחות טובים מג"ס, הספרס ו-OKC. הספסל שלהם לא תורם או לפחות שיש הרגשה שהוא יכול לשנות משחק (ואל תתן לי משחק ספציפי או מקרים בודדים כי זה לא עובד לאורך העונה).
וכמובן עניין ריברס, שמוכיח שהוא לא ממש GM, במיוחד עם סיפור הבן שלו.

צביקה
צביקה
10/03/2016 10:55:24

הם טובים מאוד, אבל כרגע לא מספיק טובים. אם תשווה למשל את המשחק אמש ההפסד הברור נגד OKC. לעומת הנצחון הברור עליהם לפני כמה ימים, בגלל קריסה מטומטמת של הרעמים ברבע האחרון, ניתן לראות שההבדל הגדול היה בצד של OKC, שאמש שיחקו מסודר עם הרבה מסירות (33 אסיסטים, לעומת 22 במשחק הקודם), כולל ברבע האחרון, בלי הירו בול, בסבלנות, עבירות מאוד חכמות על דיאנדרה בהגנה (לא האק דה, אבל בדיוק מה שצריך), ולכן OKC קיבלו את הנצחון, ובהחלט ניתן להגיד בששבוע בעבר OKC הפסידו:
גם במשחק שעבר היה לOKC יצרון עצום בריבאונד, וגם אמש. גם אז היו להם 17 איבודים ואמש 16. ההבדל הגדול היה 33 אסיסטים לעומת 22, ובגלל זה 52.7% מהשדה אמש לעומת 40% בהפסד.
במשחק הקודם OKC עשתה 44 נקודות בצבע, לעומת זאת אמש היא עשתה 62 נקודות בצבע. בקיצור, כשהיריבה הראויה לא עושה שטויות, אז הקליפרס לא מצליחים לעצור אותם.

סומסום
סומסום
10/03/2016 13:42:46

מסכים לגמרי לגבי בלייק גריפין. "עדיף בלי בלייק" זה מהדורה נוספת של טענת "עדיף היה לקאבס בגמר בלי ארווינג ולאב". טוטאל נונסנס.

זה נכון שס"א וג"ס בעונות מטורפות. ובכל זאת, הרוח מנחם, הרוח זה מה שחסר לקליפרס. אולי כבודדים הם לא "לוזרים", אבל יש רוח רעה של הקבוצה הכי שנואה, הכי מתלוננת, הכי בכיינית, עם צ'וק מטורף במשחק ההוא עם יוסטון, שיושב לכל הקבוצה על הראש. פול פירס היה אמור להיות מי שיעיף את זה לכל הרוחות, בינתךיים זה ממש לא קורה העונה. בוא נראה אם נשאר לו דלק ברזרבה לפייאוף הקרוב.

ושוב אני מביע תקווה לחילוף מקומות בין הקליפרס לאוקלהומה. זה עוד אפשרי, לת'אנדר לו"ז קשה עד הסוף. קליפרס-ס"א, אוקלהומה-ג"ס בחצי יהיה יותר מעניין לצופים.

סומסום
סומסום
10/03/2016 13:45:45
Reply to  סומסום

נ.ב. וכשאני חושב על זה, המסקנה היא כנראה, שהבעיה העיקרית היא בעמדה הכי חשובה מחוץ לקווים. אדון ריברס.

avri
avri
10/03/2016 14:14:10

מה נפלתם כולכם על אוסטין ריברס? כולה רכז מחליף, איך אפשר להפיל את כל התיק עליו? מה גם שבסך הכל בתור המחליף של פול הוא נותן אתלטיות, הגנה, התפרצות פה ושם, ו8 נקודות פר משחק (ביעילות לא רעה). בדיוק מה שמצופה ממנו.

הבעיה של הקליפרס, כמו שמל אמר, זה שהם משחקים בתקופה היסטורית. סה טו. חוץ מיזה, בואו נזכור שיש שם אחד, ג'ף גרין, שבשקט בשקט יכול להפוך לחולייה החסרה שם ברגע שהוא יתאקלם.

לגבי פול פירס – הביאו אותו שיעזור במנהיגות ושייסחוב אותם איזה משחק או שניים בפלייאוף שכלום לא הולך, בדיוק כמו שהוא עשה שנה שעברה בוושינגטון בצורה מצויינת. כל מה שהוא עושה עכשיו זה להתאמן ולשמור על כושר.

גלעד
10/03/2016 14:29:34
Reply to  avri

הבעייה עם ריברס זה שהוא בשום מקרה לא רכז. את התפקיד שלו הוא עושה מצוין ואני לא מבין מה הבעייה איתו (זה לא שחסר מקום בסגל כל פעם מחתימים מישהו ל-10 ימים, הייתי שמח אם היו מנסים להביא את לוסון).

גרין היה היום טוב עם 10/13 מהשדה ו-23 נקודות. לא ראיתי הרבה מהמשחק אז אני לא בטוח אם הוא שמר על דוראנט ואיך אבל זה בהחלט מעודד

דרור
דרור
10/03/2016 16:10:04

אני חושב שהגיע הזמן להפסיק לצפות לנסיקה של גרין. אין לו את זה. בטח לא במאני טיים.

k_700
10/03/2016 16:26:48

אופי?
ואז הדוק.
שילוב של שני אוברייטדים שיוצרים סגסוגת כושלת.

סער ברעם
10/03/2016 17:37:36

לדעתי צריך להשתמש בגריפין (שיוזם לא רע בהתקפה) כשחקן שהכל עובר דרכו בהרכבים יחסית הגנתיים. הם טובים, גם בלעדיו, איתו הם יהיו יותר טובים כשריברס יבין שהסגל שלו צריך לשחק משחק שלם ולא כפי ששיחק עם הסלטיקס, שזה בעצם, לשחק על מחצית אחת.

Smiley
Smiley
10/03/2016 19:13:16

ריברס לא יכול להיות גם מאמן וכגם GM, הוא פשוט לא טוב מספיק בשביל שני התפקידים (מה שואן גנדי מראה שאפשר לעשות כמו שצריך בדטרויט).
גם שהתלהבו מריברס בתור מאמן בבוסטון היה לו את איינג' כ-GM שקיבל החלטות חשובות.

שי אבן צור
שי אבן צור
10/03/2016 21:55:45

מאיזה אלופה של השנים האחרונות הם יותר טובים?
ג"ס 2015?
ס"א 2014?
מיאמי 2013 או 2012?

אולי דאלאס, אולי.

מתן גילור
10/03/2016 21:58:07

+1

צביקה
צביקה
10/03/2016 22:21:30

לגמרי צודק שי. הם טובים, אבל לא מספיק טובים. משהו בסך הכל שלא עולה לרגע על חלקיו.

צביקה
צביקה
10/03/2016 22:22:50
Reply to  צביקה

אה ודאלאס ההיא – היא בהחלט התעלת על מרכיביה, והשפילה את הטריו. זה היה תענוג. זה משהו שעוד לא ראינו מעולם מהקליפרס הזאת.

שי אבן צור
שי אבן צור
10/03/2016 23:54:00
Reply to  צביקה

איך שמחתי באליפות הזאת יא אללה
לראות את נוביצקי וג'ייסון טרי לוקחים אליפות על הראש של הגלקטיקוס.
פרייסלס!

רועי ויינברג
10/03/2016 23:09:44

אני לא חושב שיש אלופה שהקליפרס הנוכחית עדיפה עליה, אבל כן כמה קבוצות שהגיעו לגמר ב-8 שנים האחרונות (קליבלנד 07 ואולי גם קליבלנד 15 עם הפציעות, ת'אנדר 12, מג'יק 09)

צביקה
צביקה
10/03/2016 22:23:09

*התעלתה

תומש
תומש
10/03/2016 22:46:20

מסכים עם הדוק לגבי "לוזר". כמו הפטריוטיות שהיא מפלטו של הנבל, כך ה"לוזרים" היא מפלטו של חסר ההבנה שרוצה רק להגיד משהו עם ווליום. זה כמעט לא אומר כלום

שם (נחוץ)
שם (נחוץ)
11/03/2016 0:12:44

+100

היסטוריון ששל ספורט
היסטוריון ששל ספורט
11/03/2016 16:49:34

מצטער מאד אני חלוק על רובכם.
השתנקות ולוזריות זה משהו מצוי בספורט.לעניין הקליפרס בכלל ופול בפרט זה יכול להיות נתון לוויכוח.
שכן לא כל לוזר יכול לקבור סל ניצחון בבזאר של משחק 7 מול האלופה ס.א.
מצד שני ההשתנקות מול יוסטון ביתרון 1-3 זה משהו לא מובן…בייחוד פספוס יתרון 20 ברבע א במשחק 6.
פול בעיני סוג של לוזר ובטח הקליפרס.
זו לא בעייתם היחידה ….אבל זו בעיה מרכזית אצלם.