רידראפט 2015 / גלעד

לא צריך להסביר יותר מדי נכון?

קבלנו לנו כיתת רוקיז שנראית מהטובות בהסטוריה העונה, ואחרי 60 משחקים הגיע הזמן לשחק עם הדראפט ולראות מה היה קורה אם הדראפט היה עכשיו (ואני הייתי ה-GM של כל הקבוצות..).

נתחיל.

*כל הנתונים נכונים לזמן כתיבת הכתבה – ימים חמישי ושישי.

מינסוטה – 

בדרך כלל כאן הייתי כותב על מי הם הלכו ומה הוא עשה בליגה מאז ואז אם הייתי מעדיף במקומם לבחור מישהו אחר אבל כאן ברור שהם בחרו נכון אז אני פשוט אשבח קצת את ה-KAT.

יודעים לכמה שחקנים היה PER יותר גבוה מלטאונס בעונת הרוקי בהסטוריה של הליגה? 8. יודעים כמה מהם הול אוף פיימרים? 8. יודעים מתי בפעם הקודמת היה לרוקי יותר מ-23 PER? לפני 20 שנה. יודעים כמה שנים הפרש בגילאים היו בינו לבין טאונס? 11 (ארבידס סאבוניס שהגיע מאירופה בגיל 31).

חוץ משמונת ה-HOF היו עוד 2 שחקנים שהגיעו ל-PER גבוה מ-23 בגיל 20 אבל שניהם היו בעונתם השנייה בליגה (לברון ודייוויס) וגם שניהם יהיו הול-אוף-פיימרים יום אחד.

אז סגרנו שמדובר בשחקן הסטורי נכון? ממשיכים הלאה.

2 שחקנים היסטוריים..

לייקרס – 

במי הם בחרו?

בבחירה השנייה הלייקרס לקחו את דיאנג'לו ראסל הנהדר שבתקופה האחרונה נתן כמה משחקים מדהימים כולל 39 נקודות נגד הנטס.

ראסל הוא רכז גבוה שיודע לייצר לעצמו ולאחרים (בעיקר לעצמו בינתיים עם 4.6 אסיסטים פר 36 דקות אבל הוא עוד ילמד). הוא קולע באחוזים לא רעים בכלל של 43/36/71 (שגם הם מן הסתם ישתפרו בהמשך) ומראה שיפור ככל שמתקדמת העונה עם 23 נקודות ב – 47/43/75 ב-5 משחקים בינתיים ב-5 משחקים במרץ והסיכוי שלו לסיים כאחד משלושת השחקנים הטובים מהדראפט הזה לא רע בכלל..

במי היו בוחרים?

אבל אם הדראפט היה היום הבחירה של הלייקרס בבחירה השנייה הייתה הסנסציה הלטבית שבמקום זה משגעת את ניו יורק. פורזינגיס יהיה כנראה שחקן יותר טוב מראסל ורק לשמחתם של אוהדי הניקס בדראפט החליט מי שהחליט לבחור את ראסל על פניו..

אז אם אני GM בלייקרס והדראפט עכשיו אני מעביר את רנדל בשביל הכי טוב שאני יכול למצוא (או משחק איתו הרבה כדי להעלות את הערך ומעביר באמצע העונה) ולוקח את פורזינגיס.

פילדלפיה –

לקחו את אוקאפור שהתברר מיד כשחקן התקפה מצוין שיוכל להיות תוך שנה-שנתיים שחקן של 20-10. הבעייה עם אוקאפור שהוא ממש ממש לא אוהב לשמור. אני לא מת על השחקנים מהסוג הזה והוא נראה לי יותר כמו אל ג'פרסון עתידי. אם אני הסיקסרס אני שם אותו כשחקן השישי ונותן לו להרוג סנטרים מחליפים שאין כמעט כאלה שיכולים להתמודד איתו (הייתי מת לראות את קאזינס נגד סנטרים מחליפים. זה יכול להיות מרהיב..).

ברידראפט הזה אנחנו מגיעים לבחירה השלישית וראסל עוד פנוי אז ברור שהם הולכים על ראסל שיחד עם נואל ואולי סאריץ' בעונה הבאה היה יכול לתת בוסט רציני ל"תהליך".

ניקס –

בחרו שרוך לטבי בן 19 שעונה לשם קריסטפאס, השרוך התברר כשחקן כדורסל נהדר פוטנציאלי עם יכולות התקפיות מדהימות נראות לעין והגנה איכותית מאוד אפילו עכשיו (כשהוא עדיין כאמור שרוך לטבי בן 19). אפשר לכתוב המון על הפוטנציאל המדהים שטמון בפורזינגיס אבל כבר כתבו ויכתבו עליו הרבה יותר מילים ממה שמגיע לו (ומגיע לו), עכשיו רק צריך כינוי אחד טוב באמת שיתפוס ויש לנו אולי את האירופאי הגדול הבא של הליגה שבה כל האירופאים הגדולים הרבה יותר קרובים לסוף הקריירה מאשר לאמצע שלה..

למרבה הצער הפורזינגיס נבחר כבר אז הוא לא ילך לניקס ברידראפט הזה (סורי דובי), האיש הכי טוב שנשאר פנוי הוא אוקאפור והניקס הולכים עליו.. על המריבה שלו עם כרמלו בחדר ההלבשה לא נדע לעולם כי זה אף פעם לא קרה..

מי בניקס?

אורלנדו – 

המג'יק לקחו בבחירה החמישית את מריו הזוניה המלהיב. הוא נראה כמו החבילה השלמה עם אתלטיות שלא תאומן, קליעה נהדרת מחוץ לקשת ואפילו החוצפה של לקחת את הזריקה הבאה ואולי יום אחד להפוך לכוכב. לצערנו שום דבר מאלה עדיין לא הגיע למימוש כשהוא מקבל בינתיים 16 דקות בלבד למשחק.

אני מקווה שבקרוב נתחיל לראות את הזוניה האמיתי אבל עד אז אני פשוט אקפיץ פה בטירוף את דווין בוקר ואגיד שאם הייתי עכשיו חייב לבחור בינו לבין הזוניה הייתי הולך עליו. הוא נראה נפלא בפיניקס והוא קלע שלשות מדהים כבר עכשיו (הוא השחקן הצעיר בליגה למי שלא יודע) ואני ארחיב עליו עוד כשנגיע לפיניקס. בינתיים הוא הפתעת הרידראפט..

סקרמנטו – 

בדראפט סקרמנטו לקחה בבחירה השישית את ווילי קאולי-סטיין שהוא סנטר הגנתי מצוין ואתלטי ברמה מדהימה אלא שהתקפית לא ראינו ממנו עדיין שום דבר ששווה בחירה שישית (שבה אתה עדיין אמור לשאוף לאולסטאר ולא לרול פלייר מצוין במיוחד בדראפט כל כך טוב).

אז ברידראפט הזה המלכים לוקחים את מיילס טרנר הנהדר שלא רק קולע נהדר גם מחוץ לצבע אלא גם צעיר יותר ושומר קרוב ברמתו (ארחיב עליו כשנגיע לאינדי).

דנבר –

ראיתי הרבה אנשים בפורום שמזלזלים בדנבר בכלל ובמודיאיי בפרט אז כאן ארחיב קצת יותר.

  • נכון שמודיאיי בהתחלה קלע באחוזים זוועתיים. אבל הוא הגיע מהליגה הסינית ל-NBA וישר שמו לו את הכדור ביד, קשה לומר שזו הסיטואציה הכי טובה לקליעה באחוזי סטף קרי.
  • הוא מראה התקדמות יפה מאוד, עד עכשיו ב-5 משחקים במרץ הממוצעים שלו הם 21.6 נקודות, 6.4 אסיסטים, 4.6 ריבאונדים וחסימה. הוא קולע ב-46% מהשדה ו-44% מחוץ לקשת. אין הרבה רכזים בליגה שלא היו חותמים על מספרים כאלה לעונה שלמה.

אם אזכור בסוף העונה אעלה השוואה בין עונת הרוקי של ג'ון וול לעונת הרוקי של מודיאיי ואתם תראו איזה סיכוי יש לו להפוך לרכז על.

בגלל כל זה אני פשוט חוזר על מה שהנגאטס עשו ובוחר את מודיאיי (אבל אולי מנסה להביא איזה אוגוסטין בשלב קצת יותר מוקדם שיעזור לו ללמוד).

הוא יהיה טוב.

דטרויט –

הפיסטונס בחרו בסטנלי ג'ונסון שכבר התפעלתי מהיכולת שלו לשחק כשחקן בוגר בהרבה ולהשתלב ברוטציה הקצרה של ואן-גנדי כאן.

לא נוגע.

שארלוט –

האמת שבזמן האחרון לא יצא לי לראות כ"כ שארלוט (ולכן גם הכושר המטורף של קמבה עבר לי מתחת לרדאר) אז אני לא סגור על איך קמינסקי משחק לאחרונה. אבל הוא נראה רול פלייר יעיל שיכול להיות סטרץ' 5 מהסוג שעומד להתרבות יותר ויותר בשנים הקרובות. הוא לא השחקן התשיעי הכי טוב בדראפט אבל הוא מתאים להורנטס והם אהבו אותו מספיק כדי לדחות הצעה מטורפת של איינג' עליו אז נשאיר אותו אצלם גם ברידראפט ונאחל לו הצלחה.

מיאמי – 

גם על ווינסלו כבר נזרקו הרבה מילים. אני רק אגיד שוב שהפוטנציאל שלו ענק והוא יכול אפילו להגיע לרמת השחקן השני הכי טוב בדראפט אם יתעלה אבל בינתיים הוא מגן נהדר ותוקף גרוע ובמיאמי מאוד אוהבים אותו אז גם אותו נשאיר כאן.

אינדיאנה –

הפייסרס לקחו את מיילס טרנר הנפלא שבדראפט האמיתי הדרדר עד למקום ה-11.

הוא קולע מחוץ לצבע, שומר מצוין, חוסם נהדר ואם הוא יפתח גם יכולת מסירה יפה ואולי ילמד לזרוק שלשות הוא פשוט יהיה מושלם..

לצערם של הפייסרס תקנתי את הטעות ושלחתי את טרנר לסקרמנטו בבחירה השישית.

אפצה אותם בטריי ליילס הנהדר מיוטה..

סטרץ'4 מהטובים בליגה (יום אחד..)

יוטה –

בדראפט האמיתי יוטה בחרה פה את טריי ליילס שנראה כמו אחד מהגבוהים החכמים התקפית שנבחרו בדראפט הזה כשהוא יודע לנהל את המשחק מעמדה 4, לקלוע ג'אמפרים מחצי מרחק וגם היד שלו מחוץ לקשת לא רעה בכלל ואם בקיץ מישהו יציע לג'אז הצעה מטורפת שכוללת רכז על דריק פייברוס הנפלא הם צריכים לקחת ולתת את המקום לליילס המצוין.

פה ליילס תפוס אז הג'אז תלך על קמרון פיין, הרכז הצעיר של אוקלהומה (שמאז שדונובן הפך את דוראנט לרכז כשווסטברוק נח לא מקבל קרדיט בכלל).

פיניקס –

הסאנס הצליחו בדראפט הזה כשבחרו את השחקן הצעיר בליגה – דווין בוקר. למרות שבכורח הנסיבות הוא נאלץ להפוך לווליום שוטר הוא מעמיד אחוזים יותר טובים מכוכבי על כמו ג'יימס הארדן, דמיאן לילארד או פול ג'ורג'..

בתחרות השלשות הוא היה זה שהעפיל יחד עם הספלאש בראדרס לגמר ואני כבר אומר שלא רחוק היום שהוא יהיה גם באולסטאר האמיתי..

לצערם של אוהדי פיניקס כאן בוקר כבר מזמן תפוס והם יאלצו להתפשר על הזוניה שבנסיבות בסאנס היה יכול לפרוח גם הוא.

אוקלהומה –

בדראפט הת'אנדר לקחו את קמרון פיין שנראה כמו רכז אמיתי (גם עליו כתבתי בפוסט ששמתי אליו לינק עם סטנלי ג'ונסון) שמאוד מתאים לליגה עם יחס אסיסטים/איבודים מצוין וקליעה נהדרת מה-3 (בעיקר בקאץ' אנד שוט).

כאן שמתי אותו ביוטה אז הם ייאלצו להסתפק בווילי-קאולי-סטיין שיתאים למועדון הקמצני כי בקיץ הבא הם כבר יצטרכו לשלם לסטיבן אדאמס וקאולי-סטיין הוא בערך אותו סוג של שחקן אז למה לשלם..

השתעשעתי גם במחשבה לשים לשים בת'אנדר את אחד ה-SG הנהדרים שנבחרו בהמשך הדראפט (בעיקר אוברה מוושינגטון וג'סטין אנדרסון מדאלאס) כדי לתת להם אולי סטארטר איכותי ב-2 הצדדים גם בעמדה הזאת אבל קאולי-סטיין שחקן טוב יותר ואנחנו כבר יודעים שהם אוהבים את הסוג הזה של סנטר..

 

לפוסט הזה יש 93 תגובות

  1. אחלה פוסט אם כי קצת חפלא רציני לעשות רידראפט אחרי 60׳משחקים בלבד.
    מבטיח לך שבעוד 5 שנים כולם יתפעלו מהבחירה בהזוניה וישאלו למה מודיאי נבחר רק שביעי

    1. גם בעיני זה לא רציני לעשות רידראפט לשחקנים שעוד לא שיחקו שנה. צריך זמן בשביל לקבל פרספקטיבה. אם אתה רוצה לכתוב טור על הרוקיז המצטיינים והמאכזבים עד עתה זה יותר הגיוני.
      ולגבי מודאי – בעיני הוא תאונת רכבת. נקווה להתבדות.

      1. באמת לא מבין מה הבעייה.
        זה לא שעכשיו אי אפשר יותר לעשות רידראפטים יותר כי כבר היה..
        אם אתה מעדיף אתה יכול להסתכל על זה גם בתור דירוג רוקיז

        1. אין בעיה, אבל כמו שציינתי אין לזה הרבה משמעות מעבר לדירוג רוקיז. לכן זה בעיני לא מעניין. נניח אם תסתכל על דראפט 2011 אנחנו כבר יודעים איך התפתח כל שחקן. קיירי היה הולך שוב ראשון? ואיפה קאווי היה נבחר?

    2. רעיון מצויין.ספורטינג ניוז עושה "דראפט חדש" כזה כל שנה עם גראף לראות כיצד מעמד כל שחקן בדראפט משתנה במהלך השנים

    1. +1
      ראסל יהיה יותר טוב מפורזיניגיס
      זינגריס הוא קצת כמו הלינסנטי בניו יורק.
      כשהתעוררו מהחלום יגלו שחקן טוב לא הרבה יותר

      1. מבחינת אפסייד אני רואה את פורזינגיס בתור השחקן הכי חשוב של קבוצה טובה גם התקפית וגם הגנתית (נגיד מארק גאסול), ראסל יהיה לדעתי טופ 10 רכזים והשחקן השני הכי טוב בקבוצה טובה או משהו כזה..

  2. לא מבין מה אתם רוצים מגלעד. מנחם נתן בדיוק כזה אתגר לפני שנתיים או שלוש ולא ראיתי שאף אחד מאשים אותו בחוסר רצינות. הבחור ישב והשקיע, אז מותר לא להסכים לגבי התוכן, אבל להעביר ביקורת על עצם הכתיבה? תמוהה בעיני.
    גלעד, אני מאד נהנה מהטקסטים שלך – מאד ענייניים, רהוטים ומכבדים הם את הקוראים והן את מושא הכתיבה. המשך כך.

    1. מתן, אני בהחלט מעריך את ההשקעה של גלעד וחלק מהערכה הוא הבעת דעתי הכנה עליה. לכן הבעתי את דעתי שכדי להעריך באופן אפקטיבי את השחקנים שנבחרו בדראפט אנחנו צריכים לחכות פרק זמן ארוך יותר. אני לא חושב שהיה בכך משהו לא מכבד כלפי גלעד.

      1. בז לאנשים שתחת הסיסמה הנבובה ׳דעתי הכנה׳ מרשים לעצמם לומר כל מה שבא להם בלי לחשוב לרגע על הצד השני או על מי שנפגע. זה כל כך ישראלי.
        גם דעה יש דרך לומר.
        גלעד הוא נכס.

        1. יפה שאתה בז לאנשים מאחורי מעטה אנונימיות. עכשיו יהיה נחמד גם אם תוכל להסביר מה היה לא בסדר בדרך הבעת הדעה.

    2. אני מסכים עם מתן באלף אחוזים בקשר לגלעד וכתיבתו. ולראייה מספר התגובות (לא שתגובות הם אינדיקציה ל-'טיב', אבל בכ"ז!)

    1. כן הוא אחד מאלה שהייתי מכניס אם הייתי ממשיך את הכתבה עוד קצת ואולי באמת צריך להכניס "שווה להזכיר".
      אז בינתיים זה אוברה, גראנט, אנדרסון, פורטיס, הוילס-ג'פרסון, נאנס ומהסיבוב השני ריצ'רדסון פאוול והראל..

  3. פוסט מעניין ומהנה לקריאה! קיט קאט (קרדיט לLJOSׂ) מדהים ובכלל נראה שמדובר במקבץ צעירים מוצלח וכשרוני ללא אגו מטורף.
    ולגבי דנבר, זה לא שאנחנו מזלזלים פשוט אין שם ברק. במבחן "סילבר התקשר והציע כרטיסים חינם למשחקים" אני די בטוחה שהיא הייתה נבחרת באחד המקומות האחרונים.

    1. באמת שהם אחת הקבוצות שאני יותר נהנה לראות העונה.
      חוץ ממודיאיי יש להם עוד מלא שחקנים שכיף לראות כמו בארטון, גאלוף פאריד ובמיוחד יוקיץ'.

  4. פוסט טוב, אבל אני מסכים עם הרוב שזה מוקדם מדי. בגדול כל מי שציפו ממנו לתת תרומה כאן ועכשיו נותן (קמינסקי טיפה פחות, אבל הוא בסדר), כל מי שהיה ברור שהוא לא מוכן לליגה (מודיאיי, הזוניה, ראסל) משתפרים בהדרגה ויש כמה הפתעות נעימות.

    אני מאוד מרוצה ממה שמיאמי עשתה בדראפט הזה, עם 2 גניבות ענק בדמות ווינסלו (בחירת טופ 5 שהדרדרה למקום העשירי ותתפתח התקפית משמעותית בקרוב) וג'וש ריצ'רדסון, אולי בחירת הסיבוב השני הטובה ביותר (יחד עם נורמן פאוול).

  5. הייתי שמח לפוסט הזה בעוד שנה. בינתיים ברייק של מחזור 2014 יהיה פרוייקט ענק.

    הטופ 5 שלי ממחזור 2015 הם
    טאונס.
    ברוק
    מודיאיי
    זינדר
    ראסל

    זינגר צונח ככל זעונה עוברת ומיילס בדרך להחליף אותו

  6. אני חושב שקאולי סטיין יהיה הרבה יותר משחקן משלים ברגע שימצא את הקצב שלו בליגה ותמאמן שיתן לו גב ותחת.\
    לא לשכוח שהוא השחקן מעם אחוזי הקליעה הכי טובים מכל הרוקיז.
    ק טרנר שחקן שחקן אבל בספק אם הייתי לוקח את טרנר לפניו.
    את וינסלו הייתי לוקח לפניו הילד עוד יהיה כוכב.
    גם לראסל יש סטאר קואליטי.

    זינגריס לא יהיה כוכב מה שאתה רואה עכשיו יגדל קצת לא הרבה.
    ממודאי אני לא מתלהב לא מבין את ההייפ בכלל.
    סטנלי גונסון יהיה לדעתי שחקן חמישיה טוב לא כוכב.
    טיוס גונס שדל מינסוטה הוא שחקן ממש לא רע וקצת קבור אחרי רוביו
    קיילי אורבה אחלה שחקן יקח לו זמן להתאקלם בליגה אבל וושינגטון הרוויחה.
    אני גם אוהב את הוליס גפרסון מהנטס שכרגע פצוע ולא ברור לי איך הוא נבחר כל כך נמוך

    1. קאולי סטיין נראה לי יותר כמו טייסון צ'נדלר כזה שאפשר לבנות עליו הגנה אבל הוא לא סופרסטאר…
      פורזינגיס בן 19 קשה מאוד להאמין שהוא אפילו קרוב עכשיו ליכולת שיא שלו.
      את ג'ונס אני גם מאוד אוהב אבל עד לאחרונה הוא בכלל לא קיבל דקות (אפילו שהוא ירד ל-D ליג קצת ופרק אותם לגמרי) אז עדיין אין מה לכתוב עליו (גם קשה להאמין שהוא יהיה יותר טוב ממישהו מהלוטרי)

  7. גלעד בוא ניהיה ריאלים
    מכל הדראפט הזה שהוא דראפט מעל הממוצע, יהיה סופרסטאר אחד ואולי שניים שלושה אולסטרים.
    לדעתי הוא יהיה טוב מצאנדלר, אבל גם טייסון צאנדלר זה בכלל לא רע.
    לדעתי הוא היה אולסטאר פעם אחת לא.??

    1. סופרסטאר אחד זה טאונס אני מאמין שלפחות עוד אחד מהאחרים יהיה סופרסטאר גם.
      אולסטארים יש כאן לפחות 5-6 פוטנציאליים (טאונס אוקאפור פורזינגיס ראסך טרנר בוקר..)
      צ׳דנלר זה טוב אבל בדראפט כזה בבחירה ככ גבוהה אפשר להשיג יותר לדעתי

  8. 1. כרגע טאונס הוא ללא ספק בחירה ראשונה מוצלחת ואין לערער עליו!
    2. לייקרס בחרו בראסל כמו שרציתי ואם הדראפט היה היום אני גם הייתי בוחר אותו! לדעתי הוא השחקן הכי טוב בדראפט חוץ מטאונס ורואים איזה בשבועות האחרונים כשהוא הופך להיות לאט לאט המוביל של הלייקרס! (לדעתי הוא הקלע המוביל של הלייקרס בשבועיים שלושה אחרונים). אני לא הייתי בוחר מפרינגלס… הוא בדיוק הפוך מראסל – התחיל טוב ונחלש לדעתי מעבר לזה שאז לייקרס היו צריכים לוותר על רנדל וזה היה מפגר מצדם.
    3. מודייה היה אחד אהובים עלי לפני הדראפט אבל הקליעה שלו זוועתית! נכון הוא השתפר בזמן האחרון אהל הוא מחזיק ב-35 אחוז מהשדה ו-30 מהשלוש שזה מהגרועים בליגה. בנוסף הוא מאבד מלא כדורים ולכן הוא לדעתי לא יותר משחקן משלים/רכז מחליף בקבוצה טובה.
    4. ווינסלו אולי האכזבה של הדראפט – חוץ משמירה אין לו כלום מרשים עד כה.
    5. האכזבה שלי מהדראפט הוא קמינסקי שציפיתי שיהיה יותר טוב אבל זה בגלל שהוא לא מוצא את עצמו בשארלוט.

  9. גלעד, בוא נדבר קצת על השחקן שאנחנו הכי חלוקים לגביו, מודאי.
    מכיוון שאני מניח שראית יותר משחקים מלאים ממני שלו, מה גורם לך להתלהב ממנו כל כך? הוא אמנם מאד חזק ואתלטי אבל ניהול המשחק שלו מפוזר שלא נדבר על יכולת הקליעה.

    1. הוא חזק ואתלטי וגדול והוא רואה את המשחק כמו רכז
      יש לו גם גרף שיפור יפה (תראה איך האיבודים יורדים והאחוזים עולים)
      והמשחקים האחרונים שבלי גאלו הוא העלה רמה שכנעו אותי סופית שאין סיבה שהוא לא יצליח

      1. זה נכון שהוא מראה לאחרונה שיפור אבל זה מרגיש יותר כמו שינוי מנורא לגרוע. מצד שני אני מסכים שכאשר יש מגמה חיובית אצל רוקי זה תמיד סימן מעודד.

          1. לא הייתי קורא לשיפור מדהים. מרץ זה רק חמישה משחקים ולא מהווה מדד לכלום. מה עוד שהוא הצטיין מול האין הגנות של פיניקס, לייקרס וברוקלין.
            אתה יודע מה בוא נסכם בסוף העונה ונראה.

          2. הם גם נצחו את דאלאס שזה באמת נצחון יפה.
            עצם זה שהוא מסוגל לאורך תקופה לתת אחוזים יפים מראה שיש לו זריקה ואולי לא העונה אבל הוא יהיה איום מבחוץ..

            וכמו שגיא אמר הוא השתלט על האיבודים וזה שבלי גאלו הוא רק העלה את הרמה שלו זה מרשים

          3. הקליעה מרחוק פחות מדאיגה אותי מכיוון שזה משהו שאפשר לעבוד עליו במיוחד עם שחקנים צעירים. הבעיה היותר מדאיגה בעיני היא שאין נקודה על הפארקט שהוא טוב ממנה, והכי נורא זה היכולת שלו בכניסות לסל. היית מצפה ממישהו במידות שלו להיות הרבה יותר אפקטיבי שם.
            צמצום האיבודים הוא בהחלט מעודד אבל הוא עדיין נראה לי מאד מבולגן .
            במשחק דרך דאלאס אגב הוא היה נורא עם 6 מ-21 מהשדה.

          4. האחוזים שלו בטבעת באמת לא טובים (לא מצאתי סטט' אבל נראה שהרבה מדי פעמים הוא מחטיא) אבל עם הגוף שלו קשה להאמין שזה לא ישתפר (ואפשר להסתדר בלי זה אם אתה מספיק אתלט – ראה ערך ראסל ווסטברוק)

            גם מבחינת ניהול משחק הוא עוד צריך להשתפר אבל רואים שהוא יותר רכז מסקורר (שזה לא בהכרח עדיף, קרי הוא יותר סקורר) ואני לא זוכר עונות רוקי טובות מאוד של רכזים כאלה..

  10. 1. גלעד, אתה הקארל אנטוני טאונס של האתר הזה. כותב ברמה של אולסטאר, במיוחד בהנתן הגיל המגוחך שלך. רק תמשיך.
    2. הקונספט של רידראפט בשלב הזה הוא דווקא מצויין. לפני חצי שנה היו המון נעלמים וסימני שאלה, שחמישה חודשים של התמודדות עם הילדים הגדולים בהחלט מבהירה. לגבי רידראפטים של שנים עברו (כמו שמציעים כמה מגיבים) – אין בזה שום אתגר או חוכמה, פשוט לדרג מי שחקן יותר טוב. כאן להבדיל, יש עדיין הרבה מקום לתחזיות ופנטזיות על איך הם יתפתחו (אפילו לאור מה שאנחנו כבר יודעים) וזה הרבה יותר מעניין.
    3. לגבי מודאיי, אף אחד לא ידע איך לאכול אותו לפני הדראפט ולפי דעתי הוא דווקא מראה סימנים שיום יבוא והוא יוביל קבוצה בליגה. הייתי מדרג אותו יותר גבוה. הייתי שם אותו בבחירות הפוטנציאליות של פילי או הניקס, וכנראה לפני אוקאפור, שכמו שאמרת, הולך להיות אל ג'פרסון 2.0.
    4. לגבי ראסל – אין שום דרך להסיק לגביו מסקנות כי הוא לא משחק בקבוצת נבא. אז הסטטיסטיקות מנופחות. מזכיר מאוד את ההתלהבות שהייתה מקרטר וויליאמס בשנה הראשונה שלו.

    1. תודה!
      אוקאפור שחקן התקפי טוב מאוד ואם הוא יסכים להיות שחקן שישי הוא יוכל להיות השחקן השלישי הכי טוב בקבוצה טובה (או לפחות לתת תוצרת טובה בדקות של הספסל כמו שקנטר עושה באוקלהומה)
      לראסל יש זריקה (שאין ל-MCW) ואין סיבה שהוא לא יהיה רכז טופ 10 מתישהו

  11. כל הכבוד על ההשקעה, הן בפוסט הנ"ל, והן בכלל.

    אני מסכים עם התגובה של avri,
    כשלוקחים בחשבון שמודאיי שיחק שנה שעברה בסין, ואת גרף ההשתפרות שלו – ניתן לראות רמז לתקרה הגבוהה שלו.

    אני גם מסכים בקשר לד'אנג'לו. קשה לדעת בלייקרס של היום אם הוא באמת שווה את המס' שלו. 14.8 PER מעורר סימני שאלה.

        1. אני לא פותח פה לשטן…

          אבל בקשר למודאיי, ב-10 המשחקים האחרונים רואים אצלו שיפור משמעותי – ירידה מהותית באיבודים (3.5 ב-41 משחקיו הראשונים, 2.4 ב-10 המשחקים האחרונים), עלייה באחוזים מבחוץ (36%)

          מהמעט שיצא לי לראות אותו השנה – ההבדל במשחקו בשבועות האחרונים בהשוואה למשחקיו הראשונים בליגה –
          שמיים וארץ.

  12. האמת שלעשות redraft של שנים עברו נראה לי אחד המגניבים.כאן אתה באמת יכול לזהות מגמות של שחקנים שעוברים מתחת לרדאר כמו דריימונד לדוגמא ולנתח סיבות של למה הם עוברים מתחת לרדאר ולהסיק לגבי זה מסקנות לדראפטים הבאים

  13. כמו כן אפשר להסתכל על הבאסטים ולנסות לנתח מה הפך אותם לכאלה והאם ניתן למצוא איזה שהוא דפוס לגבי באסטים( אני עוקב אחרי דראפטים מ2,007 ועד השנה הייתי בטוח שלבחור גבוה פוטנציאלי הרבה פחות טוב מלבחור גארד שיכול להיות פוטנציאלית טוב באותה הרמה, סתם כדוגמא)

    1. דפוס באסטים פוטנציאלי:
      פעם למינסוטה היה GM בשם קאן.

      ב-2008 הוא בחר בבחירה ה-3 בדראפט ב-OJ מאיו. אחריו נבחר PG בשם ראסל ווסטברוק.

      ב-2009 הוא בחר עם הבחירה ה-5 את ריקי רוביו, ועם הבחירה ה-6 את ג'וני פלין (ה-2 PG). בבחירה ה-7 נבחר PG העונה לשם סטפן קרי.

      ב-2010 הוא ניצל את הבחירה ה-4 בדראפט לבחור בווסלי ג'ונסון. אחריו נבחרו דמרקוס קאזינס, גרג מונרו, גורדון הייוורד, פול ג'ורג' (כולם בעשירייה הראשונה)

      המסקנה?
      כשניגשים לבחור בדראפט, טוב אם לקבוצה יש GM שיודע מה הוא עושה.
      (הדוגמה הטובה ביותר היא הספרס. ב-2011 קאן בחר בדרק וויליאמס עם הבחירה השנייה בדראפט. הספרס עשו טרייד עם אינדיאנה בו הם שלחו את ג'ורג' היל, רכז מוכח, תמורת הבחירה ה-13 באותו הדראפט – קאווי לאנרד. מי שהפך לשחקן הטוב ביותר מדראפט 2011)

  14. בקשר להשוואה בין פורזינגיס לד'אנג'לו –
    אין בכלל מקום להשוואה.
    שחקן גבוה עם PER 18 בגיל 20 (בדרך כלל שחקני פנים פורחים בגיל מאוחר יותר), עם יד רכה (33% מה-3) ועם כמעט 2 חסימות וחטיפה בפחות מ-30 דקות –
    זה בסיס לפרצ'ייז פלייר.

    ד'אנג'לו ראסל ממוקם כרגע במקום ה-27 בין ה-PG ב-PER.
    אז בהחלט יש סיכוי שהוא ישתפר – אבל אנחנו בתקופה שהליגה שופעת ב-PG איכותיים, וסביר להניח שמיקומו של ראסל בין ה-PG יהיה נמוך ממיקומו של פורזינגיס בין ה-PF.

    1. גיא כיוון שאתה איש של סטטיסטיקה ומספרים אז כמובן שהצדק איתך אולם ברגע שאתה צופה בעיניים בשחקנים ולאחרונה יצא לי לצפות בלא מעט משחקים של הלייקרס. לראסל יש את הניצוץ הזה של משהו מיוחד אתה רואה את זה ככל שהעונה מתקדמת. רוב המגיבים שמצדדים בתיאוריה שלך כמו אברי למשל מנועים משנאה עיירות לייקרס והרצון להראות כמה הלייקרס מטומטמים אצלך אני יודע שזה לא הסיפור. ואם מאוד משעמם לך תצפה במשחקים האחרונים( יותר מחודש) של הלייקרס ותאמין לי שתתרשם של ראסל בהחלט יש את זה ולא סתם רוב אוהדי הלייקרס היו נשארים עם הבחירה הזאת

      1. ללייקרס יש עוד 3 מפגשים עם הסאנס עד סוף העונה, כך שלפחות 3 פעמים אראה את בוקר VS ד'אנג'לו (ואחזיק אצבעות לד'אנג'לו…)

        ראיתי אותו מספר פעמים העונה, ומה שהכי הפריע לי זה שהוא לא עשה רושם של –
        "PASS FIRST PG" .
        3.5 האסיסטים שלו למשחק, לא מעודדים אף הם.

        אבל אתה לחלוטין צודק שלא ראיתי אותו מספיק בשביל לחוות דעה נחרצת.
        מקווה עבורך, ועבור אוהדי הלייקרס באתר, שאתה צודק.

        לגבי פורזינגיס – אותו ראיתי מספיק פעמים בשביל להאמין "שיש לו את זה".
        יד רכה, ניידות, הגנה, והכי מפתיע – המון קשיחות.
        לאור גילו הצעיר אני נוטה להאמין שהוא עוד יצבור מסה, ואז סימני השאלה בקשר לעמידות שלו יתמעטו.

        ואחרון – סטטיסטיקה ומספרים, הרבה פעמים משמשים תחפושת נהדרת ל-'מאותגרי הבנה'…
        (אז אני חולק על – "כמובן שהצדק איתך")
        (במיוחד למנחם – שלב נוסף בסולם…)

        1. היכולת מסערה שלו טיפה נעלמה אבל יש לו ובכמויות! הוא לא יהיה מהרכזים שעושים דאבל דאבלים אבל הוא יש לו מסירות מדהימות.

        2. הסאנס משחקים עם הלייקרס עוד פעמיים העונה – לא 3.

          וראסל היום הוא לא רכז בכלל.
          הוא סקורינג גארד עם ראיית משחק מדהימה ואיי קיו גבוה מבחינת ניהול משחק.
          ייקח לו עוד זמן ללמוד את עמדת הרכז, אבל מה שחשוב הוא שכרגע בשבועות האחרונים יש לו מספרים מדהימים ויעילים גם בהשוואה הסטורית לגארד בגילו שלצערי גם מתבטאים בתוצאות כמעט יותר מדי טובות לקבוצה.

          ראסל לא יהיה רכז של דאבל דאבלים – הוא יהיה רכז של טריפל דאבלים.

      2. יניב, קודם כל אתה צודק, אני אכן שונא את הלייקרס אבל מה שאני טוען לגבי ראסל לא מונע משנאה בכלל אלא מהגיון – אני לא טוען שהוא טוב או לא (לפני חודש טענתי שהוא לא, היום אני כבר לא בטוח), אני רק אומר שאין שום דרך לדעת כי הוא משחק בקבוצה פח, וכמו שקרטר וויליאמס לימדנו, במדבר גם קוץ נראה כמו פרח.

        אגב, באותה נשימה אפשר לפסול גם את מה שאתה אומר ולתייג את זה כאהבה עיוורת. זה במיוחד צורם לאור העובדה שכולם כולל כולם לא מבינים מה לעזאזל הלייקרס עושים בעוד שאתה דדי וקיי ממשיכים בעקשנות לטעון שהכל ורדרד ועל פי התכנית.

        1. אברי קודם כל אני לא חושב שהכל ממש ורדרד אני כן מרשה לעצמי להיות קצת אופטימי אני חושב שיש עתיד טוב ואם לא נאבד את בחירת הדראפט השנה אז העתיד בהחלט יכול להיות מבטיח. לגבי ההשוואות שלך לפילי זה ממש לא אותו הדבר. איך אתה מצד אחד אומר שקובי עושה נזק לקבוצה ומפריע בקידום של הצעירים ומצד שני טוען שהלייקרס מנפחים סטטיסטיקות? לגיא לגבי האסיסטים אז נכון שכרגע המצב לא נראה מבטיח יותר מדי אבל זה נתון שלא קשה לשפר מעבר לכך שהיום רוב הרכזים חושבים קודם קליעה ורק אחר כך מסירה אם נתלה כמוך באילנות גבוהים אז גם סטף חושב קודם קליעה ובתור הרכז דל הקבוצה שלו הוא אפילו לא מדורג ראשון בקבוצה מבחינת אסיסטים

      3. הטעות של גיא היא שהוא מסתכל על ממוצעים לעונה בזמן שברוקיז צריך להסתכל על מגמות ועל הסטטיסטיקות בחודשיים האחרונים.

        ראסל הוא לא אותו שחקן שהתחיל את העונה, וכנל לגבי פורזינגיס לצערי…

        המספרים של ראסל בשבועות האחרונים הושוו רק על ידי כמה מטובי השחקנים שהיו בליגה אי פעם בגילו.

        וכן זה ממש לא הזמן לרידראפט, וכל הדיבור על מודייאי מגוחך כשממשיכים לישון על יוקיץ'…

        קולי סטיין פשוט תקוע בסיטואציה בלתי אפשרית לרוקי בבלגן שנקרא סקרמנטו קינגס, ויחסית לזה עושה עבודה טובה מאד.

        1. ד'אנג'לו ב-20 המשחקים האחרונים:
          3.85 אס' למשחק.
          ב-42 המשחקים הראשונים של העונה: 3.41 אס' למשחק.
          אז יש שיפור. אבל לא דרמטי כמתואר.

          אם נשווה ל-3 PG אחרים שנבחרו בדראפט האחרון:
          TJ מק'ונל: 4.6 אס' ב-20 דקות משחק (לשחקני פילדלפיה!)
          ג'ריאן גראנט: 2.4 אס' ב-15 דקות משחק.
          עמנואל מודאיי: 5.8 אס' ב-30 דקות משחק.
          ונזכיר:
          ד'אנג'לו ראסל: 3.5 אס' ב-28 דקות משחק.

          יכול להיות שאני לחלוטין טועה לגבי ראסל, לא ראיתי אותו משחק מספיק. אבל כשבודקים נתוני אס' (שהם חלק מהותי בתיאור תפקידו של רכז), גם אם הבדיקה היא לגבי התקדמותו ככל שהעונה מתקדמת –
          הנתונים לרעתו.

          1. אתה טועה כשאתה מסתכל על אסיסטים.
            בנושא הזה מה שחשוב זה השיפור ביחס אסיסטים-איבודים שלו כגרף התקדמות.

            אבל זה לא מי שהוא היום.

            כיום הוא לא רכז, והוא לא נמדד באסיסטים. הוא קומבו גארד עם נטיה לסקורינג גארד.

            היום הוא יותר ברנדון רוי/ג'יילן רוז, בהמשך אני רואה אותו מתפתח לכיוון מייק ביבי מבחינת היחס צבירת נקודות לעומת אסיסטים, למרות שהוא יהיה הרבה יותר טוב מביבי.

            תסתכל על צבירת הנקודות והיעילות באותם 20 משחקים – ותגלה מספרים מהטובים שאי פעם היו בליגה לגארד בגילו.

            Over last 10 games as a starter, D'Angelo Russell is averaging 21-3-5 on 47-47-74. Has a 27% AST rate and just a 9% TOV rate in that span.

      1. גיא פורזינגס מאכזב לאחרונה (אני עדיין מת עליו), אצל רמביס אין לו את הביטחון שדרק פישר נתן לו (אחד נקודות האור היחידות שלו כמאמן.), על טאונס אין מה לדבר ענק, אבל לכתוב על ווינסלו פוטנציאל עצום? שחקן סביר ולא יותר (כפי שציפיתי בתחילת עונה והזהרתי את כל העדר לא ללכת עם הייפ שייצר לו מנחם), לגבי דאנגלו ראסל אתה שוכח שגם לו אין בדיוק את הסביבה בנוחה ביותר (עם פסטיבל קובי),לגבי אוקופור הפוטנציאל שלו עצום לדעתי שני רק לטאונס אבל הוא חייב לעזוב את פילדלפיה כדי להתפתח (הרבה זמן לא בא שחקן עם משחק פוסט כזה).

        1. אני הולך להיתלות על אילנות גבוהים, אבל –

          שחקן א' (עונת רוקי. נתונים פר 36 דקות):
          19.4 נק', 11 רב', 2.5 אס', 0.6 חט', 2.3 חס'.

          שחקן ב' (עונת רוקי. נתונים פר 36 דקות):
          18 נק', 9.4 רב', 1.6 אס', 1 חט', 2.5 חס'.

          שחקן ג' (עונת רוקי. נתונים פר 36 דקות):
          20.6 נק', 11.9 רב', 2 אס', 0.8 חט', 2 חס'.

          שחקן א' זה דנקן.
          שחקן ב' – פרוזינגיס.
          ושחקן ג' הוא קרל אנטוני טאונס.

          לג'היל אוקפור יש נתוני נק'/רב' דומים ל-3 השחקנים הנ"ל, אבל ההגנה שלו לא מתקרבת לשל ה-3 (כל ה-3 משפרים את הגנת קבוצתם כאשר הם על המגרש, אוקפור פוגע בהגנת הסיקסרס בכל דקה שהוא על המגרש)

          1. לא בדקתי אבל אני אהיה בשוק אם לאוקאפור יש נתוני ריבאונד קרובים לדאנקן.

            וסביר להניח גם שהמספרים הטובים לכשעצמם של דאנקן בריבאונד נפגעו מהעובדה שהוא שיחק ליד רובינסון.

          2. לאוקפור 21 נק', 8.4 רב' פר 36 דקות –
            יותר נק', פחות רב', והרבה (ממש הרבה…) פחות הגנה.

            השורה התחתונה –
            טאונס מציג עונה היסטורית לרוקי (בקנה המידה של דנקן)
            פרוזינגיס נותן עונה מצוינת – פחות מטאונס או דנקן, אבל עם הגנה יוצאת דופן לשחקן כל כך צעיר.
            ואוקפור במדרגה מתחת ל-2 רוקים מצוינים אלו, כאשר ישנה השאלה:
            האם ההתקפה שלו מכסה את החור שהוא משאיר בהגנה?
            (הנתונים כרגע אומרים שלא)

          3. אני לא התרשמתי לרעה כל כך מההגנה של אוקפור. יש לא הרבה לאן להשתפר אבל דווקא נראה שלעונה ראשונה הוא די בסדר. אני לא רואה הבדל עצום ביחס לטאונס למשל. פרוזינגיס ממש מרשים אותי עם ההגנה שלו. בניגוד לשני האחרים הוא שומר טוב גם בפרימטר ולא רק קרוב לסל ובכלל ההתמצאות שלו בהגנה מפתיעה אותי יחסית לניסיון שלו. אני חושב שהדעיכה ההתקפית שלו לאחרונה גורמת לרבים להוריד מערכו. הייתי מאד סקפטי לגביו כשנבחר ואני חייב לציין שכרגע זו נראית לי בחירה מעולה.

  15. גלעד זה טור מצוין גם אם זה קצת מוקדם.
    גם אני עם אברי.
    לגבי מודיאיי, קראתי כמה ראיונות איתו שעשו אצלי רושם שהבחור בוגר מכפי גילו. זה מצטרף לאופטימיות לגבי עקומת הלמידה והרצינות של הבחור.

  16. 1. טואנס
    2. פרוזינגיס
    3.מודיאי
    4 . ראסל
    5. בוקר
    6 . טרנר
    7 . קולין סטיין
    8 . אוברי
    9. וינסלו
    10 . מריו הרצוגבינה
    11.רוקפור
    12.סטנלי גונסון
    13 פורטים
    14. גפרסון הולוניס
    15 לילס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט