יא"ק 5: המסוכנות / אסי שלם

 

בס"ד

יא"ק 5: המסוכנות / אסי שלם

20 משחקים לסיום העונה וכמו שניבאנו בתחילתה הקאבס מטפסים חרף המהמורות בדרך למקום הראשון במזרח. מבט זריז על הטבלה מגלה תמונה לא נעימה בכלל. אם הליגה מסתיימת היום הקאבס מקבלים את הסדרות הכי מאוסות לאורך כל פלייאוף המזרח. אלה הקבוצות המסכנות את כתר המזרח של קליבלנד:

תמונת המזרח

שיקגו בסיבוב הראשון היא ממש לא יריבה שתעשה קולות של שטיח. נכון שהקאבס עדיפים אבל ל'אנדרדוג' דרוש אומץ, קשיחות וכוכב-על כדי לנצח קבוצה עדיפה. נראה שלשיקגו יש את כל החבילה ולו כדי רק למשוך את הלברונים לסדרה של 6-7 משחקים.

מיאמי בסיבוב שני תהיה חגיגה לצפייה. נכון שבוש בחוץ אבל דראגיץ' הוא שמאלי מהסוג שהכי לא נוח לשמור, ג'ו ג'ונסון בשירת הברבור של הקריירה ירצה להשאיר מזכרת לנכדים, וDWADE ידידו של המלך, ירצה להוכיח שעדיין נשאר קצת דלק בטנק. לא קונה סוויפ.

טורונטו בעלת דרך קלה יותר מול אינדיאנה הקצרה ובוסטון, תגיע כנראה לגמר המזרח עם יותר אנרגיות. האם מסתמן 'טנקינג' של לו כדי לא להיפגש עם הבולס וההיט?

לאורי- מפחיד את לו?

לטעמי מבין 8 הקבוצות של הפלייאוף את שלוש אלה הם ממש לא רוצים לקבל. אבל ריצה של כמה ניצחונות לכאן או לכאן והתמונה תשתנה במזרח הצפוף. מאזן ה12-2 אשתקד בפלייאוף המזרח שכלל שני סוויפים לא יחזור. מזכיר שגם הנצחונות הקלים בסדרות הפלייאוף לא מנעו פציעות של לאב וקיירי. במידה ויידרשו מאמצים גדולים יותר, האם הקאבס יגיעו בסגל מלא לגמר?

אני לא אשמח לאידם של הקאבלירס אם יפסידו. צקצוקי הלשון וה"אמרנו לכם" שכמעט כל ישראלי השתמש בו מאז פיטורי בלאט הם לא מנת חלקי. זו הקבוצה של לברון, ואת המרק שבישל הוא יצטרך לאכול לבד. קשה לי מאוד להאמין שהוא יזכה באליפות הNBA השנה למרות שהמזרח שוב יהיה שלו. נחכה לקבוצה הבאה שבלאט ייקח על עצמו כדי לחזור ולהתרגש מהמשחק. המרוץ של סטף קארי נגד ההיסטוריה של הNBA הרבה יותר מעניין כרגע.

 

 

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. תודה מצוין.
    אני חושב שהיריבה שהכי מפחידה את הקאבס היא אינדיאנה עם ג'ורג' שישמור על לברון והגנה טופ 3 שוב.
    לא חושב ששיקאגו עדיין מפחידים מישהו הם חייבים לבנות מחדש כבר לדעתי גם וושינגטון לפניהם במדד הפחד של הקאבס.
    מיאמי לא מפחידה אף אחד בלי בוש לדעתי. אולי אפילו אטלנטה/שארלוט יכולות לנצח אותם בסיבוב הראשון אם בוש בחוץ

    1. זה כמובן פחד לעניים. אינדיאנה משום מה קצרה מדי ולא בטוח שלאורך סדרה היא תציק לקאבס. הקאבס יגיעו לגמר NBA אחרת זה יהיה כישלון מהדהד!!

      1. לא מבין למה כולם אומרים שהיא קצרה מדי יש לה הרבה מאוד שחקנים טובים ברוטציה.
        ג'ורג' היל, אליס, ג'ורג', טרנר, מהינמי.
        לוסון,2 מ – מיילס/סטאקי/סולומון היל, אלן, ג'ורדן היל.
        אחלה קבוצה עם אחלה עומק (3 שחקנים משחקים 30+ דקות, 6 משחקים 20+ ולוסון אפילו עוד לא השתלב ברוטציה).
        בקאבס לדוגמא יש 4 שחקנים שמשחקים 30+ ורק 3 שעוברים את ה-20.
        לא מבין למה הקאבס נחשבים יותר עמוקים אז..
        אם יש קבוצה במזרח שיכולה לעבור את הקאבס בסדרה לדעתי אלו רק הפייסרס

        1. חמישייה עם דלי, שאמפרט, TT, ושניים מהכוכבים של הקאבס עדיפה. בלי ג'ורג' קשה לאינדיאנה לקלוע. מונטה אליס שחקן שיוצר בעיקר לעצמו.

          1. ברור שהקאבס עדיפים (מה שכתבתי לא היה שהם ידיחו אותם אלא שהיא הכי מסוכנת להם מהמזרח).
            חוץ מג'ורג' ואליס גם ג'ורג' היל, סטאקי, סולומון היל ועכשיו גם לוסון יכולים להחזיק בכדור וליצור לעצמם ולאחרים (אפילו שאני לא חושב שמישהו מהם יצליח לנשוף ללברון באוזניים כמו שטיסבנסון עשה..) וווגל הוא מאמן נהדר (ולפחות ממה שראיתי ממנו עד עכשיו הוא מנצח את לו במצ'אפ הזה בקלות).
            אם אני חבר בצוות האימון של הקאבס או משהו אני מנסה לעשות כמה שיותר כדי להמנע ממפגש עם הפייסרס

  2. טאנקינג לא יהיה, המצב שלהם שביר מדי בשביל משחקים כאלה.
    ובכלל, הקאבס תלויים בעיקר בעצמם, ופחות ביריבות, אם הם לא יבואו מלוכדים ומפוקסים, בוסטון ואטלנטה יכולות לגרום לא פחות צרות משיקגו או אינדיאנה.

  3. היריבה הכי גדולה של הקאבס היא קליבלנד.
    ביום נתון וטוב, כשכל הברגים מסודרים והדוקים, אין סיבה למשוך אף אחת מהסדרות הללו מעבר ל- 5 משחקים.

    להזכירכם, בשנה שעברה עם חצי הרכב חזינו בסוויפ מהדהד על אטלנטה שהיתה באמת מעל לכל שאר קבוצות המזרח (לקאבס לא היה יתרון ביתיות)

    לטורונטו אין מסורת פליאוף ויש לה הרבה מה להוכיח (מי אמר שהיא בכלל תגיע לגמר?)

    מיאמי חזקה על הנייר. במציאות ווייד מודבק עם נייר דבק שלא יתפרק. ובלעדיו אין להם מה למכור.

    ולגבי שיקגו, לך תבנה מדינה אם יום כן יום לא יום למה לא.
    את המיקום שלה היא הרוויחה ביושר והפער בינה לבין הקאבס מבטא את הבדלי הרמות נכון להיום.

    מה שכן אולי אפשר לראות זאת התמוטטות מנטלית של הקאבס (דבר שקרה לא פעם אחת אצל לברון) ואז נחזה בפסדים שלא מחוייבים למציאות וייתכן שאף להפסד בסדרה.
    הסיכוי שזה יקרה: פחות מ- 20%.

  4. לדעתי בוסטון הכי מפחידה לקאבס תרביץ להם חזק 48 דקות כל ערב כמו בסדרה שנה שעברה רק שהשנה בוסטון הרבה יותר טובים התקפית

    1. צודק

      אני חושב אגב שבוסטון הכי מפחידה בהקשר של ההשפעה לטווח ארוך. ז"א שאחרי סדרה מול בוסטון, קליבלנד יהיו עייפים (פצועים?) ויהיה להם לא פשוט בסדרה הבאה וגם (אולי) אלו שאחריה.

  5. מצוין

    לדעתי טורונטו לא יהוו איום מהותי, למרות ההצלחה והמ'צ אפ. פשוט לא מרגיש שיש להם את זה (עדיין לפחות) אבל הלוואי ואתבדה ותהיה סדרה מעניינת.

    שיקגו יעייפו ובוסטון במיוחד – מי שזוכר את שנה שעברה, אחד ההבדלים המהותיים בין שתי הקבוצות היה בעמדת המאמן. בוסטון קבוצה מאומנת היטב ולדעתי שנה שעברה היה משקל רב מאוד לניסיון של בלאט (לא ב NBA כמובן) ובעיקר ליכולת שלו בכל מה שקשור להתאמות תוך כדי משחק.

    השנה, עם כל הכבוד ללו (אין יותר מדי, אבל בכל זאת) אני חושב שסטיבנס יאתגר אותו לא מעט. כמובן שגם בהמשך יהיו אתגרים מול מאמנים אחרים, אבל אני באמת חושב שאחד היתרונות הכי גדולים של בוסטון באופן כללי הוא השילוב הנדיר בין מאמן מעולה לשחקנים קבוצתיים ברף שיפור חיובי – שילוב שיוצר קבוצה בעלת מוסר הגנתי גבוה כבר בגיל מוקדם של שחקניה (יסוד חשוב ביותר, אם לא ה..) ובנוסף קבוצה ללא פחד ודרמות. פשוט באים לשחק וכל פעם מגדילים את מכסת ה"פגיונות בלב" שהם נועצים בלב קבוצות וותיקות וכישרוניות מהן.

    מקסום הוא מילת המפתח במזרח של השנה.

  6. קליבלנד נותרה, ביי פאר, הקבוצה הכי חזקה במזרח. אבל היא קבוצה תחת לחץ מטורף, פוזלת כל הזמן (ואסור) למה עושה גולדן סטייט ומתבאסת מראש, מתנהגת כמו בנאדם פאסיב-אגרסיב, כל הטוויטים המסתוריים האלה של לברון וארווינג כלפי לא-מישהו-מהקבוצה, זה אשכרה חבלה.
    חצי מהמשחקים שלה מאוד לא מהנים לצפיה, בניגוד לתקופה המקבילה בעונה שעברה, שהם שטפו את המגרש והיה להם המאזן הכי טוב בליגה. סורי, לא רואה אותם מתעלים על תקופת בלאט. אז זו היתה מנטליות של, התקדמנו והתקדמנו והתקדמנו, אז למה לא הלאה. עכשיו זה, אנחנו דורכים במקום ונרקבים מבפנים.

  7. אמש קרה משהו מיוחד לקאבס. אני חושב עתה שהם ינצחו את ג"ס. הם השתמשו בלאב בצורה אחרת לחלוטין, ואולי גילו סוד חדש.
    מאמר מצויין

  8. כל בית ישראל צריך לקוות ששיקאגו תסיים שמינית ותקבל את לברון .
    על אף שהקאבס פייבוריטים ברורים יש מספיק דם רע בין שתי הקבוצות.
    מה יש?? שהמלכה הארורה תזיע קצת אם היא רוצה להגיע לגמר .
    בסיבוב השני אני מייחל לקליבלנד בוסטון . בוסטון קבוצה נהדרת והם משחקים באינטנסיביות של פלייאוף כבר חודש . מעבר לזה יש להם את החוצפה הדרושה בשביל להתמודד מול הקאבס בלי רגשי נחיתות .
    אין כאן קשר ליכולת וזה יותר עניין מנטלי . לבוסטון יש את זה .
    כתבו פה אינדיאנה . בחייאת תעשו לי טובה ותפסיקו לבלבל את השכל . אינדיאנה לא לוקחת מעל משחק אחד במקרה הטוב מול הקאבס בסדרה .
    נפרגן לכם 2 במקרה קיצוני . אינדיאנה??? להעיף את קליבלנד ?? חחחחחח

    על טורונטו אני לא בונה כלום . בניתי כבר מספיק פעמים בשביל להתאכזב . מי שרוצה לבנות עליהם זה על אחריותו בלבד.

    לגבי מיאמי . בלי בוש זה לא יקרה . עם כל הרצון הטוב והרומנטיקה שיש בעניין . אבל הלוואי …

      1. אני לא חושב שלאינדי יש יותר סיכוי מטורונטו ובוסטון .
        אבל אם אתה צודק אז אשמח שיפגשו כבר בסיבוב הראשון למרות שהסיכוי קלוש

  9. גם שיקגו יעשו להם צרות, אבל דטרויט, אם תיכנס במקום שיקגו, תמרר להם את החיים. כרגע הם ניצחו אותם 2 מתוך 3 משחקים. נצחון אחד במגרש של קליבלנד. דטרויט לא פוחדים בכלל מהם, ואן גנדי מאמן מעולה 7 רמות מעל לו, ולקליבנד אין תשובה לדרמונד מתחת לסל.
    אגב המשחק האחרות בעונה הסדירה הוא בין שתי הקבוצות, במגרש של קליבנד. הוא יכול להיות משחק סופר מעניין: אם ההפרש בין טורונטו לקליבנד יהיה רק משחק אחד, זה יקבע האם הפרשים יגמרו ראשונים או לא. זה גם יוכל לקבוע האם דטרויט נכנסים לפלייאוף על חשבון שיקגו/אינדיאנה (כרגע שתיהן עם 30 הפסדים ודטרויט עם 31). זה יכול להיות משחק אדיר מבחינת מה שתלוי בו.

      1. אולי דראמונד ישמור?
        לאב\פריי סנטר יגררו איתם את הנמוך למשפחת מוריס\טוביאס האריס החוצה.
        לא שאני אומר שדטרויט יכולה להדיח את קליבלנד, אבל אתה חושב קצת יותר מדי אחד על אחד. אפשר לא לנטרל את לברון ועדיין לנצח את קליבלנד.

  10. גלעד. לאף קבוצה אין בדיוק לברון סטופר. אבל לבד היום להבנתי הוא לא יקבור אותך. ואן ג די לא פרייר ויש לו כלים בקבוצה.

      1. לא באמת התכוונתי לזרוק עליו את הסנטר ולקוות שהמים יצאו מהלברון (למרות ש, אתה יודע, עיקר הכוח של מר ג'יימס היום הוא בחדירות, ומישהו גדול, אפילו בעזרת חילוף בהגנה תוך כדי המהלך, שיכול לעייף אותו פיזית ויכריח אותו לקחת זריקות מחצי מרחק\מרחק שאותן הוא נוטה להחטיא ככל שהמשחק מתקדם והזיעה גוברת, יכול לעזור). התכוונתי בעיקר שאין צורך לסגור הרמטית את לברון. יותר חשוב לסגור את האחרים ולהכריח את ג'יימס לנסות לבד בכוח.

    1. יש כמה לברון-סטופרים (יחסית כמובן) במזרח.. נתחיל מג'ורג' שהוא הסיבה העקרית לדעה החיובית שלי על המאצ' אפ של הפייסרס עם הקאבס.
      ואז יש את באטלר, קראודר, קארול ואולי אפילו באטום וווינסלו נגיד.
      אם אני מאמן את הקאבס ואני מקבל את דטרויט אני מקיף את לברון ב-4 שוטרים (דלי/קיירי – סמית'/שמפארט, לאב, פריי. ושם לו את הכדור ביד (כדי שלא יוכלו לשים עליו את דראמונד או משהו בסגנון.
      ואז הולך 50 פוזשנים לפיק נ' רול ממש גבוה (אולי אפילו באיזור החצי) של לאב/פריי ולברון/קיירי שאז או המכדרר חודר בקלות או מוציא לגבוה לשלשה. אני חושב שמהלך כזה יהרוג את דטרויט (ולאב ריבאונדר מצוין, זה החלק בהגנה שפחות שמים אליו לב)

        1. באחד המשחקים ג'ורג' ואליס ביחד היו 8/33 מהשדה וזה לא משהו שיקרה כל יום (ובכל זאת זה נגמר בהארכה איכשהו),
          במשחק השני לברון היה מרוכז וחד וכשלברון ככה אין לאף אחד במזרח סיכוי מולו

  11. נקודה לגבי דטרויט. ממש מתרשם שבנו שם קבוצה נהדרת סביב דראמונד, עם האריס כחלק משלים מצויין. השאלה אם הרכז שלהם החמוד יעמוד בלחץ האדיר שיפעילו בפלייאוף שומפארט דלי וסמית.

  12. זה לא ממש רלוונטי מי יפסיד לקליבלנד, השאלה אם אחת הקבוצות תיקח אותם ל-7 משחקים.
    *מאצ' אפ של עונה סדירה לא אומר כלום*

  13. הם לא יקחו שום סדרה בסוויפ. הם ממש לא קשוחים מספיק בשביל זה. זה אני בטוח. ומי שלוקח משחק אחד גם יכול לקחת שניים ושלושה. גם עם יגמרו 3 סדרות של 4-2 להגיע לגמר, זה אומר שהם יזיעו חזק. לא שאני חושב שממול, מי שלא תגיע תלקק דבש. אולי סוויפ בסיבוב הראשון. אבל סיבוב שני קרב חזק מאוד עם אוקלהומה או קליפרס, ואז גמר מערב של לירוק דם בין שתי קבוצות הסטוריות. אבל מי שתגיע לגמר, ס"א או ג"ס (בסבירות גבוהה למדי) תנצח את החבורה של לברון. לא בגלל שקליבלנד לא מסוגלים לנצח, אלא בגלל שהם לא מאומנים מספיק טוב, ואני לא מאמין ביכולת שלהם באמת להעלות דרגה בתחום הזה בפלייאוף בכלל ובגמר בפרט.

  14. מומי רואה את המצב הבא
    טורונטו לא תרצה ליפול על שיקגו
    מומי חושב שקליבלנד יכולה להזיע קשות מול – שיקגו , דטרויט וושינגטון
    מומי לא מתרגש מהמיקום של טורנטו , אם היא תגיע לגמר מזרח יצמחו למומי שערות על האף

  15. אני חושב שלקליבלנד יהיה קשה מאוד בכל הסיבובים, כל המזרח די שיויוני וכל הקבוצות טובות. הם יעלו לגמר די בקושי ואז צריך לקוות לנס כי ס"א וג"ס לא באחת, לא בשתיים, לא בשלוש . . . רמות יותר טובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט