המראה האחורית / יוסי בארקלי (מסן פרנציסקו)

המראה האחורית / יוסי ברקלי

 

לברון לא ראה את זה מגיע, לארי ומג'יק ראו את מייקל במראה האחורית, הם ידעו שהוא רודף אחריהם, הם הבינו והם ניסו לחסום אותו, עד שהשרביט הועבר. מייקל ראה את קובי, הוא גם ראה את טי-מק (זוכרים?) ואת וינס קרטר ואחרים, הוא ראה אותם במראה האחורית מגיעים, צחק לעצמו והמשיך לחסום כל התנגדות. גם קובי (כן, הרצף של לארי, מג'יק, מייקל קצת מקלל עכשיו שאני מכניס אליו את קובי) ראה את לברון, ראה אותו עוד בתיכון וחשש, ראה אותו ונלחם בכל נים מנימיו לדחות את העברת הלפיד.

אבל לברון לא ראה. לברון הסתכל בכלל ימינה ושמאלה – ראה סן אנטוניו מזדקנת ובכלל לא העלה על הראדר שלו את קרי. ואם אתה לא רואה – אתה לא מתכונן…וכך לברון נתפס חסר הכנה לשיטפון הזה, להנעת הכדור, לאפשרויות הבלתי מוגבלות בשני צידי המגרש. ולא בטוח כלל שאם לברון, שלדעתי מבין כדורסל ברמות גבוהות, היה מצליח לזהות את האיום הזה במראה האחורית את האור הקטנטן שיהפוך לזרקור מסמא עיניים. הרי כל המעבר לקליבלנד, פירוק העתיד של הקבוצה לטובת ההווה נעשה כי לברון (ואחרים, זה ברור) לא ראו את גולדן סטייט במראה האחורית, הם חשבו כאן ועכשיו ולא זיהו שכאן ועכשיו כבר השתנה להם.

ופתאום דיבורים על דוראנט מגיע ללוחמים. פתאום תחושה של בלתי מנוצחים, או שאולי הוואריירס מסתכלים במראה האחורית כבר מעכשיו מנטרלים סיכוניים עתידיים קלושים. ולברון ייאלץ לקבל החלטות קשות בקיץ הזה אם הלוחמים לוקחים עוד אליפות, כי ברור יהיה אז שקליבלנד, כמו שהוא בנה אותה – לא מסוגלת להתמודד.

יהיה קיץ של הכרעות במידה וגולדן סטייט ישלימו את מה שנראה בלתי נמנע וייקחו אליפות לאחר שבירת שיא הניצחונות, קיץ ששום תזוזה טקטונית של שחקנים, גם הגדולים, לא תפתיע בו.

מאיפה הוא בא?

ועכשיו, עוד קצת פוליטיקה וספורט – מיט רומני וג'ון מקיין מלכלכים על טראמפ? זה לא מזכיר לכם בדיוק את הדינוזאורים מהנ.ב.א מנסים להסביר למה גולדן סטייט לא כזו גדולה? כי גולדן סטייט לליגה היא מה שטראמפ לפוליטיקה – קו שבר. כל אמירה ממסדית – נמחצת. אי אפשר לקחת אליפות מבוססת שלשות? צריך לזעום כל הדרך לטבעת? סופרסטרים מוכתרים ביציאה מהתיכון או האוניברסיטה? (לקח לקרי חמש שנים להבשיל) בואו נפרק את כל ה"אמיתות" האלו. ופתאום אגדות העבר, שידעו להסביר איך אידיאלי לתפוס עמדה בפוסט, שידעו להסביר איך הגנה צריכה לעבוד, מוצאות את עצמן בחוסר אונים ואפילו גרוע מזה – בחוסר רלבנטיות למשחק של היום. זהו שחר של יום חדש.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 49 תגובות

  1. יופי של דימוי. האור הקטן במראה שהופך לזרקור מסמא.

    נא לא לפתוח פה לשטן. ג"ס תמיד תהיה במרחק קרסול נקוע אחד מהאליפות

  2. יוסי החזקתי ממך אינטלגנט ועוד מסן פרנסיסקו… איך בחור כמוך נופל ברשת של טראמפ הבלפן?

    בכל אופן אולי טראמפ ובארני לא יינצחו הפעם, אבל את המגמה של השנאה לממסד בוושינגטון אי אפשר יהיה להחזיר לבקבוק (בטח לא עם הילרי הגנבת המלקקת) זה הנורמה החדשה בדיוק כמו 25-35 זרקות לשלוש במשחק ווצאות של 120 נקודות ומעלה.

    1. אני לא תומך בטראמפ (על אף שהוא עדיף על קרוז בעיני) – אבל כמו שכתבת, את המגמות הדומות ואת השינויים שהן יביאו כנראה נראה לעוד פרק זמן. אלא אם.

  3. יופי של מאמר יוסי. אבל אני חושב שאם לברון יצא מהמוד של אינסטנט אליפות, ייצר יציבות בקבוצה וסבלנות, אז הוא יהיה כל שנה בגמר ב 3 שנים הקרובות, והקבוצה תשתפר, ובאחת השנים, הם יוכלו לקחת את סדרת הגמר. צריך סבלנות.

    1. ללברון יש בעיה (בהנחה שהשנה הוא לא לוקח אליפות – ואם קבוצת המערב תגיע מותשת ופצועה – הכל יכול לקרות), הוא כבר או מתקרב אל אחרי השיא שלו. אין לו שלוש שנים. מצד שני, היום הוא כנראה מבין שגם במבנה הנוכחי הוא לא להמשיך. התקשורת פה עוסקת בחוסר שביעות הרצון של קיירי. ההימור על המאמן עוד לא משתלם. יהיו לו החלטות לקבל.

  4. תודה יוסי.
    זה נכון שאף אחד לא ציפה את הנסיקה של ג"ס, אבל לא חושב שלברון היה פעול אחרת, גם אם היה יודע שבגמר תחכה קבוצה היסטורית.
    מהיום בו עבר לקליבלנד היו לו עוד גג 3-4 עונות לסחוט את הלימון הזה שנקרא "לברון ג'יימס בטופ 10 שלי הליגה". הוסף לזה מזרח חלש (שהולך ומתחזק) ותגיע למסקנה שיש פה חלון די צר לעשות עוד 3-4 גמרים. שם, כנזכר לעיל, אפילו פציעה יכולה להביא לך אליפות (או לדפוק אותך, כפי שקרה בגמר האחרון, לכאורה).
    בקיצור, כשמדובר על מועדון כמו קליבלנד, שטרם זכה ולו בניצחון בודד בגמר ה-NBA (נכון ליום המעבר), והרצון של לברון להביא לו אליפות, לא היתה כל ברירה אחרת אלא לבנות קבוצת אינסטנט.
    לא בטוח בכלל שיש ללברון את האופי המתאים, אבל גם אם נניח שיש לו, אני לא חושב שלבנות קבוצה על פני 5 שנים שלברון היה בה מספר 3-5 בהיררכיה היה נותן סיכוי גבוה יותר לאליפות.
    קבוצה כמו קליבלנד ושחקן כמו לברון בגילו צריכים לקחת מה שהם יכולים לקחת היום – אליפות/גמר/וואט אבר.

    1. אני מסכים שלברון היה הולך על כאן ועכשיו בכל מקרה אבל בניית הקבוצה נעשתה עם דגש קטן מידי על הקליעה לשלוש וחשוב מזה על ההגנה מפני הקליעה.

      1. יש כולה ספורטאי אחד בעולם שאני יכול להגדיר עצמי כ"הייטר" שלו, והוא פרש מכדורגל כבר לפני כמה שנים טובות.
        אני לא שונא ספורטאים וגם לא מעריץ אותם, אבל בעידן הסקנדל או פסטיבל אם אתה מעריך ספורטאי שנוא אז אתה מתויג.
        טוב, יצאתי סחי בלטה 🙂

  5. טור מעולה ומרענן על נושא חרוש.
    גולדן סטייט באמת באו כצונאמי ששינה את פני הליגה ואף אחד לא ראה את זה בא.
    לפני שנתיים היית מחפש קבוצות שיאיימו על ההגמוניה של הליגה היית אומר קליפרס, קאבס, סן אנטוניו, אוקלהומה.
    פתאום אי אפשר לראות כלום חוץ מהגל הצהוב הזה שמאיים להטביע את הליגה לא רק השנה אלא גם שנים קדימה ואי אפשר לראות שום דבר אחר באופק

  6. יופי, יוסי,

    זאת התפתחות מאד משמחת, זה שאתה מיישם את התובנות המבריקות שלך לעולם שמחוץ לפארקט.

    בפרט אחד אני חלוק עליך.
    יש משהו אופטימי בדבריך. לכאורה קיימת מין מראה אחורית, אתה יכול להסתכל עליה, בחצי עין. הדימוי הוא יפה. בעזרת המראה הזאת, בהפוך על הפוך, אתה רואה מהו "הדבר הבא". אשר מטבע הדברים מגיח דווקא מאחור, משום מקום, ואז עוקף אותך, משאיר אותך מאחור.

    המסר שלך הוא: תסתכל במראה האחורית. המסר שלי: לצערי, עדיין לא נוצרה אותה מראה פלאית, היא קיימת רק בחלומות. העתיד איננו ניתן לחיזוי. תהיה מוכן נפשית ותקבל בשוויון נפש גם את הטוב וגם את הרע.
    יהיה טוב.
    אוהב אותך.

    חיים

  7. קו השבר הוא סטף קארי. סופר-סופרסטאר שלא היה בתכנון של אף אחד, דראפט פיק במקום 7 ונתונים נחמדים (יחסית לליגה), שפתאום יוצא ממנו אל כדורסל עם יכולת לא מוסברת, MVP שהוא גם ה-MIP, עם שיפור במספר שלשות של 40 אחוז בעונה אחת (נתון-שיא שאין דומה לו בשום ספורט בעולם, אפילו מסי הגדול לא זינק ככה בבת אחת), קוסם אמיתי ששובר את החוקים של המשחק. ובתור בונוס, המשכורת הנמוכה שלו מאפשרת הרכב אימתני לצידו (עוד בחירות דראפט משוגעות).

    זו סטיית תקן היסטרית, הג'קפוט של החיים לגולדן סטייט, וכנראה גם שושלת להרבה שנים. בלי דוראנט – למה צריך את דוראנט? לא יהיו עוד פוזשנים, האחוז ל-3 לא יעלה, מספר הנצחונות רק יקטן, זריקות קלאצ' – יש למי לתת. דוראנט עדיין לא בן 35 שחייב טבעת בעונת הפרידה. לא רואה שום הגיון במעבר שלו, זה יהיה פתטי.

    אה, ולמה להשוות את קארי, שירה בתנועה, למלך הוולגריות טראמפ? אוי 🙂

  8. כתוב נהדר ומעניין. מציג את כל הסוגיה מזווית שונה ומקורית. ידובר עוד הרבה על העקיפה המהירה של קרי את לברון וכתוצאה מכך העקיפה המהירה של גולדן סטייט את קליבלנד (עם כל הכבוד לשחקנים האחרים הסיבה העיקרית לקבוצה ההיסטורית הזאת זה קרי)

  9. שמועות שמענו שלפלופ עוזב את קליבלנד בסוף העונה. אמרו נא ילדים והציעו ללפלופ לאיזה גלאקטיקוס ילך, כי התינוק מהחושך מפחד, ובלי גלאקטיקוס לא ישחק.
    אה כן נמצאה העצה!
    הנה סידרנו ללפלופ קבוצה!
    גולדן סטייט קבוצת הריצה!
    הם בטח יקפצו על המציאה!
    לפלופ והחיתולים באורקל ארינה!

  10. כמו שאמרתי. בכלל לא רואה שללברון יש ברירה מלבד סבלנות, שנראה שאין לו כ"כ. אז אם במקום לשמוע בעצתי ולייצב את המצב בקליבלנד עם חתימה ל-3 שנים והבאת מאמן רציני כזה שברור שלברון ישמע לו, הוא יעשה איזה צעד פזיז אחר בסוף העונה (שתיגמר במקרה הכי טוב מבחינתו בעוד הפסד מכובד בגמר), אז לדעתי אין לו סיכוי לטבעת על שמו. חבל. שחקן לא רע סך הכל…

      1. קצת חולק על האינויליגנציה של מר גימס הוא בכלל לא התנהל ולא נראה בחור אינטיליגנטי בתקופת בלאט .
        ועוד מחלוקת קטנה , לא קארי שינה את הכדורסל אלא סטיב קאר .
        קאר שיחק עם מייקל גורדן וראה איך כל התהילה הולכת לשחקן אישי ואנוכי ולו לקאר לסקוטי להארפר לקוקוץ בקושי נשאר משהו חוץ מהמכות שהוא קאר חטף ממייקל , קאר עוד הספיק לעבור בס"א ולראות איך עושים את הדברים נכון ולמד .
        אז קאר החליט לשבור את הכלים ולהחזיר את הכדורסל למקורות.
        כשיש לך את קארי קליי ברבוסה איגודלה לווינגסטון ודריימונד גרין בקבוצה אחת אתה יכול לשבור את הכללים.

        לברון לא הסתכל ולא ראה כי לברון טיפש מדי כדי לראות ולהבין …
        קובי ומייקל היו בלתי נסבלים אבל חכמים .
        הם היו מספיק חכמים כדי להסתיר עד כמה הם בלתי נסבלים.
        לברון טיפש מספיק להראות זאת .

  11. פשוט נפלא,דימוי אדיר וגם נכון.לברון בהחלט היה בונה את הקבוצה אחרת במידה והוא היה מזהה את הנסיקה של גולדן.כרגע הוא תקוע ובהחלט מעניין מה הוא יעשה שנה הבאה.דרך אגב הוא או מקורביו שיחררו הצהרה שלא בטוח בכלל שהוא נשאר בקליבלנד שנה הבאה.
    רק מסכים עם עידו שהשוואה לטראמפ ממש לא נכונה,טראמפ פשוט רוכב על הגל שנמאס מהממסד,בן אדם שהוא גזען ומנצל את הפחדים מהאחר לא ראוי להיות נשיא (חוץ מאצלנו שאותו בן אדם מכפיל את כוחו בזכות אותם הדברים)

    1. אפשר לשאול איך לברון היה בונה את הקבוצה אם כן היה רואה את הווריורס כאיום רציני?
      בהפוך על הפוך, הגדולה ההיסטורית שגולדן סטייט מגיעה אליה תשרת את לברון בפרספקיטבה היסטורית.
      כמובן שעוד כמה אליפויות היו עושות את העבודה טוב יותר אבל עוד 20 שנה כשידברו על לברון ביחס לגדולים ביותר המסנגרים שלו יגידו ובצדק שהוא הפסיד אליפות (כנראה שתיים, אולי יותר) לאחת הקבוצות הגדולות בהיסטוריה. קובי שהפסיד לסלטיקס ולדטרויט לא יוכל לומר זאת.

      1. אני מניח שככוכב השלישי שהוא מחפש לצרף לא היה קווין לאב אלא יותר גארד/סמול שהוא בעל אחוז דיוק גבוה לשלוש.יכול להיות בונה את הקבוצה בלי מוזגוב ותומפסון אלא מחפש שחקנים שיתאימו לקצב משחק באמת יותר מהיר.והכי חשוב יכול להיות שהוא בכלל לא היה חוזר לקליבלנד במידה והוא היה יודע שכמעט אין לו סיכוי לאליפות.לגבי פרספקטיבה היסטורית אז ממש לא נכון.לברון רואה את עצמו כחלק מהר ראשומר של הליגה ושם זה בכלל לא משנה למי הפסדת מה שמשנה זה שהפסדת ולכן הדרך חסומה בפנייך.אם המורשת של לברון תשווה לבארקלי למשל אז כן אתה צודק אבל בתור מי שרוצה שישוו אותו לגדולים מכולם אז זה לא רלוונטי למי הפסדת.

        1. גבוה שנחשב לאחד הקלעים הכי טובים מחוץ לקשת? קווין לאב מתאים מאוד לעידן הקליעה מבחוץ, שיכול לרווח ללברון את הצבע לחדירות. קיירי קלעי מעולה מבחוץ בנוסף ליכולת החדירה המצוינת שיכולה להביא לשלשות של האחרים.
          תומפסון חתם בקיץ על החוזה, בלחץ של לברון לפי מה שסופר לנו. זה כבר אחרי שג״ס יצאו מהמראה האחורית.
          מוזגוב? הוא הבעיה הסגנונית של קליבלנד?
          אה, גם קווין לאב חתם בקיץ, אחרי האליפות של הווריורס. וגם שאמפרט וג׳יי אר סמית. אבל ג׳יי אר קלעי מצוין מחוץ לקשת. הסתבכתי…
          ואם לברון היה צופה את גולדן סטייט לאן הוא היה הולך אם לא לקליבלנד? נשאר במיאמי? אבל וייד קלע העונה 7 שלשות, לא מתאים לסגנון החדש. אז לאן הוא היה הולך?

          ולעניין הפרספקטיבה ההיסטורית. לבירד יש שלוש אליפויות. נחמד אבל לא מדהים בשביל ששחקן שמקומו בהר ראשמור נחקק מזמן. מה כן מקל על המחסור באליפויות מול הגדולים ביותר? העובדה שהפסיד ללייקרס, אחת הגדולות בהיסטוריה. ברור שבלי קשר לתארים בירד היה שחקן שטרם נראה כמוהו אבל שלוש אליפויות פשוט לא היו מספיקות אם לא היה מפסיד את השאר ללייקרס.

          1. טוב אז קודם כל למרות האליפות של גולדן שנה שעברה כולם כולל כולם חשבו שזאת אליפות חד פעמית והבלחה של עונה אף אחד לא חשב שהם יהיו כל כך טובים השנה,מה עוד שהגמר של שנה שעברה קצת סינוור את לברון שהינח שאם בלי שני הכוכבים הגדולים שלצידו הם הצליחו לתת להם פייט אז בהרכב מלא הם הפייבורטים.לגבי לאב אז נכון שהוא קלעי שלשות מצויין אבל עדיין הוא לא גארד ואני חושב שבכלל הליגה כולה תלך לכיוון של שני שחקנים בקו האחרוי שהם מעולים וקולעים באחוזים גבוהים לשלוש,לגבי מוזגוב ותומפסון אז הם בהחלט לא מתאים לעידן שבו כולם יודעים לקלוע מהשלוש.
            לגבי פרספקטיבה היסטורית אז ממש לא נכון,גם אם נזרום אם התיזה שלך שעושים לבירד הנחה כי הוא שיחק בעידן מאוד מאוד חזק אז נתחיל מכך שלברון נמצא עכשיו בחלק היורד של הקריירה שלו וזה כולם מסכימים,אז לבוא ולהגיד שהוא זכה רק ב2 אלפויות כי שיחקה מולו קבוצה היסטורית זה יהיה פשוט לא נכון כי האמת היא שלברון בשיא כוחו ובתקופה ששלט בליגה כמעט לבדו הצליח לזכות ב 2 אליפויות.עכשיו אם הוא מצליח להביא לקליבלנד אליפות היסטורית פה אנחנו מדברים על דבר אחר לגמרי שבהחלט יעלה אותו מדרגה בהיסטוריה.ודבר אחרון אפרופו הדוגמא של בירד כבר היום הרבה מחשיבים את לברון יותר גדול מבירד (שטות מוחלטת כמובן)

        2. אני אתחיל מהסוף:
          אני לא משווה את לברון לבארקלי או מלון או סטוקטון אבל כמו שמדברים עליהם כנפגעי עידן גורדן, כאילו הם שיחקו 6 גמרים נגד הבולס, ככה אני מאמין שיסתכלו על ההפסד בעונה האחרונה לווריורס ובסיכוי לא רע על אחד נוסף בעונה הקרובה (סבירות של 40/50%). כמובן שזה משאיר עוד הרבה עונות שלברון כביכול שלט בליגה ולא לקח אליפות. שני הפסדים לספרס שגם הם ייחשבו כקבוצת עילית היסטורית עוד 20 שנה. כל שאר האליפויות ״המבוזבזות״ (לדאלאס, לסלטיקס, הפסד לפאקינג האוורד) זה כבר על לברון. לסיכום, אם ההנחה היא שלברון מפסיד העונה בגמר לווריורס הוא נשאר עם 2 אליפויות, שני הפסדים לווריורס ושניים לספרס.
          אם ההנחה שלי נכונה והספרס והוורײַורס ייכנסו לרשימת הגדולות של כל הזמנים זה יקל את ההתבוננות על מיעוט האליפויות של לברון.

          1. ולעניין הבנייה של הקבוצה בראי שינוי התקופה – איזה גארד שני בנוסף לקיירי (אם אני מבין נכון לא הוא הבעיה) הקאבס יכלו להביא על תקן צלף השלשות? כבר יש להם את גיי אר שקולע 40% מחוץ לקשת. מי היה פנוי או היה אופציה לטרייד שהקאבס יכלו להביא? קליי? לא. רדיק? לא. מקקלום? ממש. סטנלי מתיוז אחרי פציעה באכילס? לא נותן יותר מסמית ואף פחות.

  12. נפלא!
    לא תמיד האיומים שבמראה האחורית מצליחים להגשים את עצמם.
    אני חושב שהדוגמה הבולטת ביותר לזה היא אוקלהומה שבסוף 2012 הייתה נראית בדרך הבטוחה לכבוש את הליגה לעשור הקרוב. קבוצה צעירה ואנרגטית עם שחקנים אדירים ומלא מלא פוטנציאל שעשתה בכל שנה התקדמות על שהגיעה לגמר, והיה חסר לה רק עוד צעד אחד לצעוד קדימה בדרך לאליפות.

    ואז סם פרסטי עשה במכנסיים.

  13. את דונאלד דראמף שונאים כי הוא מטורף שחושב שהוא יכול לעשות הכל עם הכסף שלו. הוא הציע לעשות פשעי מלחמה (להרוג משפחות של מחבלים), לבנות חומה בשביל לבנות ממקסיקנים להיכנס אל ארצות הברית ו… הרבה מהעסקים שלו הם עסקים כושלים, שפשטו רגל או כמעט עשו את זה ואי אפשר לתת לאדם עם יכולת כלכלית כושלת לנהל את המדינה הגדולה בעולם

  14. טור מעולה!!
    דימוי נכון ומדויק וכתבה מרעננת ונכונה.
    זה חשוב לזהות מראש מי היריבים שלך, יש מצב שאם הוא היה יודע אז הוא היה נשאר במיאמי! מבחינת סגל הוא יותר מתאים מקליבלנד לדעתי…

  15. שבוע טוב ואדום לכולם (למי שאינו יודע הפועל ניצחה בדרבי את מכבי בהיכל!!!- ויש אנשים ספורים שזה עדיין ארוע גדול עבורם)

    כתבה נהדרת ומרתקת, נהניתי ולמדתי מכל מילה.
    אני ממש מרגיש שהייתי שמח לשבת לכוס קפה עם כותב המאמר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט