דברים שצריך לדבר עליהם / גלעד

פעם בכמה זמן מצטברים לי בראש יותר מדי נושאים ואני פורק חלק מהם פה.

1. הסיבוב הראשון בפלייאוף.

כדי שלא יצא לנו סיבוב ראשון משעמם היסטורית כשכל הקבוצות עם יתרון הביתיות ינצחו בקלות ניסיתי להרכיב את הסדרות שהייתי רוצה שיקרו וכמה שאני לא רוצה.

טורונטו – שיקאגו

זוכרים את המשחק ההוא לפני חודשיים כשבאטלר קלע 2 נקודות במחצית הראשונה ו-40 בשנייה?

זה למה זה יהיה מצ'אפ מעניין.

מצד אחד טורונטו קבוצה טובה בהרבה משיקאגו של עכשיו. מצד שני לשיקאגו יש את באטלר שיכול לשמור על דרוזן ואף אחד שיש לקנדים לא יכול לשמור עליו.

אם שיקאגו יצליחו להחזיק במקום השביעי עד סוף העונה וטורונטו לא יעקפו את קליבלנד צפויה לנו סדרה מרתקת שלדעתי תגמר ב-7 משחקים.

מי יעצור את באטלר?

גולדן סטייט – פורטלנד

בואו נסתכל על משהו שכנראה כבר שמתם לב אליו אבל אם לא..

השחקנים שהכי קשה לג"ס מולם הם רכזים. ברור למה, סטף הוא השחקן הכי חלש הגנתית בחמישייה וטבעי שמהעמדה שלו יגיעו התפוצציות של שחקנים שמשחקים נגד הלוחמים.

כמה דוגמאות של רכזים שנתנו משחקים טובים במיוחד העונה נגד ג"ס (בסדר עולה) (לפי נקודות/ריבאונדים/אסיסטים) –

כריס פול – 24/7/6

ראסל ווסטברוק – 26/7/13

ראסל ווסטברוק – 27/3/12

קייל לאורי – 28/6/3

כריס פול – 35/4/8

דמיאן לילארד – 40/3/10

קייל לאורי – 41/3/7

ג'ון וול – 41/3/10

דמיאן לילארד – 51/0/7

למדנו שקשה ללוחמים נגד רכזי על בכלל ונגד לילארד בפרט.

אני לא חושב שפורטלנד יכולה לקחת אפילו משחק אחד בסדרה כזו (אולי אולי עם 60 נקודות של לילארד בבית) אבל מבין כל המתמודדות על הפלייאוף זו תהיה הסדרה הכי מעניינת לצפייה שכוללת את ג"ס.

אם תהיה סדרה כזו אני אהמר על 4-1 לג"ס כשלילארד מסיים עם ממוצעים מעל 35/8.

כן זה יהיה סוויפ אבל לפחות כל משחק יהיה נהדר..

קליבלנד – וושינגטון

לקליבלנד אין מי שישמור על וול וביל. אין כזה.

לא חושב שיש למכשפים סיכוי גדול אבל אם למישהו יש אז זה הם.

לדעתי במקרה כזה יגמר ב-6 משחקים לפחות…

למישהו יש ספק מי הרכז הטוב יותר במצ'אפ הזה? (רמז – קיר)

אוקלהומה – דאלאס

אני פשוט לא רוצה לראות את נוביצקי מקבל סוויפ מהת'אנדר בהופעה האולי אחרונה שלו בפלייאוף (ואני גם מתנגד לסוויפים קלים מדי באופן כללי

קליפרס – ממפיס

די כבר עם אלה. באמת נמאס.

באמת NBA? שוב?

2. מאמן העונה

סטיב קר צריך להיות מאמן העונה.

ראיתי שכתבו על טרי סטוטס או בראד סטיבנס (הנהדרים) אבל התואר הזה שייך למאמן של הקבוצה שכנראה תשבור מליון שיאים עד סוף העונה ולא רק כפיצוי על העונה שעברה.

נכון שחלק גדול מהעונה המאמן הרשמי היה לוק וולטון אבל זה רק מראה כמה הלוחמים מאומנים היטב שאפילו בלי המאמן שלהם הם מצליחים לתת פתיחת עונה כ"כ מרשימה (ברור שמגיע לוולטון קרדיט עצום אבל לפחות 40 אחוז מזה הולך לקר בחלוקה שלי).

עם כל הכבוד לסטוטס קרלייל וסטיבנס שמאמנים את שלושת הפתעות העונה הפרס הזה חייב להיות של קר.

3. שינויי חמישייה שצריכים לקרות.

אפשר לומר על ג'ייסון קיד הרבה דברים רעים אבל יש לי לפחות מחמאה אחת בשבילו. הוא ראה שהחמישייה עם MCW לא עובדת ושהריווח נוראי אז הוא עשה שינוי. הוריד את מונרו לספסל בשביל פלאמלי שהטווח שלו גדול יותר והחליף את קרטר-וויליאמס באוג'יי מאיו שקולע שלשות כשהרכז של החמישייה הזו הוא הגריק פריק שאשכרה יכול לשחק ב-5 עמדות.

אז בהשראת ג'ייסון קיד – שינויים ברוטציה שכולם כולם רואים את הצורך בהם חוץ מהמאמנים.

אוקלהומה סיטי –

הרוטציה של הת'אנדר היא אחד הדברים הכי תמוהים בליגה כרגע. אני לא מדבר אפילו על זה שאחרי שהם העבירו את אוגוסטין כדי לפני מקום לפיין הנהדר הוא לא מקבל אפילו דקה נגד הווריורס ובמשחקים האחרונים הדקות שלו דווקא ירדו אחרי שהוא נהיה הרכז השני בבירור אבל לא על זה אני מדבר.

קייל סינגלר הוא שחקן התקפה נוראי. אנתוני מורו הוא שחקן התקפה נהדר. בהגנה לדעתי היתרון של סינגלר הוא לא-קיים עד זעיר (במבחן העין). למרות זה נראה שסינגלר מועדף על פני מורו בלי שום סיבה נראית לעין. ואפילו לא הזכרתי את דיון וויטרס שבכל משחק בעל משמעות משחק זוועה.. אז בילי דונובן אתה חייב להתחיל לסדר את הרוטציה. עם וויטרס משחק קרוב ל-30 דקות לערב אתה לא הולך לנצח את ס"א ובטח לא את ג"ס.

ניו אורלינס –

אני לא מאוד מכיר את הרוטציה של ניו אורלינס כרגע כי היא מורכבת ברובה שחקני D-ליג במקרה הטוב. אבל יש לשקנאים שלושה שחקנים טובים העונה. אנתוני דייוויס, ריאן אנדרסון וג'רו הולידיי. אז למה 2/3 השחקנים הכי טובים שלך פותחים על הספסל? לג'נטרי הפתרונים.

מה הקטע להעלות 2 מהשחקנים הכי טובים שלך מהספסל?

4. הבזיון של קובי.

כבר מזמן רציתי לכתוב על הנושא וסוף סוף הגעתי לזה.

אוקי אני יודע הוא הול אוף פיימר מהשורה הראשונה וטופ 15 בכל הזמנים אבל העונה הוא השחקן שהכי הכי מזיק לקבוצה שלו בכל הליגה (היחיד שאולי מתחרה בו הוא ג'וש סמית'). רק כדי להבהיר את הנקודה אני לא חושב שהוא השחקן הכי גרוע בליגה אבל הוא הכי פוגע במשחק של הקבוצה שלו BY FAR.

יש בליגה העונה שבעה שחקנים שקולעים פחות מ-35% מהשדה. ביניהם רק שניים לוקחת מעל 7 זריקות. הראשון הוא קובי שלוקח כמעט 17 זריקות במשחק. 17 זריקות שהיו יכולות ללכת לדיאנג'לו ראסל, ג'ורדן קלארקסון, ג'וליוס רנדל או אפילו לו וויליאמס שלא רק שהיו קולעים אותם באחוזים טובים יותר אלא גם היו יכולים ללמוד מה זה להוביל קבוצה ואיך זה שמותר לזרוק ומה זה להיות כוכב בליגה הזאת. אבל לא. זו העונה של קובי. אני אפילו לא מדבר על ביירון סקוט שהוא ע"פ האמירות שלו העונה ללא ספק אחד המאמנים המטומטמים שאי פעם היו בליגה אבל רבאק. 7 זריקות מ-3 ב-27%? בשביל מה?

ואפילו לא אמרתי כלום על החוזה שלו.

התירוץ שאולי יבוא הוא שמטרת הלייקרס העונה היא באופן מוצהר לשמור על הבחירה טופ 3 שלהם. אבל לא רק שזה לא עושה כבוד לאף אחד (איך זה כבוד כשאתה השחקן שהכי דופק את הקבוצה שלו בליגה? לא מבין מה פה הכבוד..) אלא זה גם פשוט מבזבז שנה לצעירים שכבר יש בלייקרס והיו יכולים לנצל את העונה טוב בהרבה.

אז זה מה שעושים.. אני מקבל את הכדור.. וזורק.

לפוסט הזה יש 66 תגובות

  1. רוקי, אתה מתבלבל בשמות של הקבוצות.

    שיקגו כרגע מחוץ לפלייאוף. תמחוק אותם ותרשום פיסטונס במקום . קליפרס ישחקו (ויפסידו) מול דיימו.
    ג"ס ישחקו מול הארדן
    ודאלאס יעשו דרבי

    1. כתבתי את הסדרות שאני הכי רוצה לראות לא את הסדרות שאני חושב שיקרו
      המאצ' אפ נגד הקליפרס פחות טוב ללילארד (את הסיבוב הראשון הם בכל מקרה לא יעברו).
      וכמו שכתבתי הלוח משחקים הקשה של פורטלנד זה עכשיו והם ירדו (לא יודע אם מהפלייאוף בכלל אבל במקום החמישי הם לא יהיו)

  2. לדעתי הקבוצה עם הפוטנציאל הגדול ביותר להכניס מקל לגלגלי הקאבס בדרכם הבטוחה להשפלה בפיינלס, היא דטרויט.
    רג'י את דרומונד פוגעים בול לחסרונות של הקאבס.

    1. אולי בעתיד.
      לדעתי הם עוד בוסריים מדי וזה יגמר כמו בוסטון בעונה שעברה. פייט יפה אבל סוויפ די קל לקאבס.
      לוויזארדס יש נסיון וג'ון וול שלו באמת אין שומר בקאבס.

  3. תודה, לדעתי בראד סטײבאנס מאמן העונה, לקחת קבוצה נטולת כוכבים לחלוטין ולהביא אותה לאן שהיא נמצאת היום זה מדהים. לדעתי העובדה שסטיב קר הפסיד חצי עונה והקבוצה שלו נראתה נהדר פוגעת מאוד בקייס שלו למאמן העונה

    1. אני דווקא חושב שמגיע לפופוביץ'.
      חילופי הדורות עוברים כל כך חלק, אבל זה רחוק מלהיות מובן מאליו.
      לא הייתה קבוצה נוספת שהצליחה להחליף זהויות בצורה כל כך חלקה לאורך כמעט 2 עשורים. מקבוצת ההגנה הנושכת (ובועטת, מרביצה ופוצעת…) של שנות האליפות פוסט שאקובי, לקבוצת ההתקפה שפגשה את ההיט ב-2 פיינלס רצופים עד לקבוצת ההגנה של קאווי.
      ובכל הזמן הזה 0 גמגומים. כל שנה בפלייאוף, ובנוסף, השנה הם בדרך לעונת שיא של המועדון.

      1. מסכים איתך לגבי פופ, אבל פוחד שכל מה שתיארת נעשה שקט ורגוע מדי בשביל הליגה הזו – סטטוס קוו כל-כך ארוך בלי דרמה, סינדרלות או זיקוקים לא מושך מספיק כותרות.

    2. לא רק שיש לו את העונה שעברה (שגם בה היה אמור לזכות).
      הוא עומד לשבור שיא היסטורי (וגם אם לא זו תהיה אחת העונות המוצלחות בהסטוריה) וזה שהקבוצה שחקה נהדר בלעדיו יכול לעמוד גם לזכותו כמו שכתבתי למעלה.

  4. תודה גלעד.
    לקאבס אין שומרים על ביל??? סמית' ושאמפרט?!
    קרי לא חלש הגנתית, אלא, לפרקים, נח בהגנה (למרות החטיפות). וזה עובד מצוין לג"ס. מעבר לזה שלרוב הם מצליחים להחביא אותו, גם כשלא, הוא לרוב יקלע יותר ממה שיקלעו עליו, בין היתר, תודות לאנרגיות שנחסכות בהגנה.

    1. יש שומרים ואפילו טובים אבל כמו ש-E אמר חוץ משאלת ההחבאה של קיירי גם סמית' ושאמפרט יתקשו לדעתי מול ביל.

      לגבי קרי. לא כתבתי בשום מקום שהוא שחקן הגנה גרוע ואם זה הובן אז אני מתנצל. אבל כמעט בכל חמישייה של ג"ס הוא יהיה שחקן ההגנה החלש ביותר ככה שרכזים דומיננטיים יוכלו לנצל את זה להופעות גדולות (כמו הדוגמאות שהבאתי למעלה)
      גם לס"א אגב יש בעייה דומה עם פארקר אבל יש להם את מילס שהוא שחקן הגנה נהדר. בכל זאת אם לא ג"ס הייתי רוצה לראות את פורטלנד נגד הספרס

  5. תודה גלעד אחלה.
    קר חייב לקבל מאמן העונה, אין פה ספק בכלל. ובכל עונה אחרת זה היה פופ. אחריו סטיבנס.
    שווה לדבר גם על הג'אז במפגן לוזריות צפוי שאחרי הניצחון החשוב על יוסטון שהעמיד אותם במקום מצויין בדרך אל הפלייאוף (היה כאן מישהו שאפילו צפה להם מקום 5 במערב כמדומני)- זרקו 4 משחקים רצופים לפח.

    1. אני כתבתי שהם יהיו 5 במערב 🙁
      הם עדיין הקבוצה הטובה ביותר מהחמישה הנאבקות אבל זה כבר נראה כאילו הם בדרך לפספס את הרכבת.
      אני מקווה שיצליחו להכנס בסוף אבל איתם קשה לומר..

      1. אני לא מצליח להבין את הטענה שלך על זה שהם הקבוצה הטובה מתוך החמש.
        לפי איזה מדד בדיוק?
        מבחינת סטטיסטיקה יבשה הן ממש לא הכי טובים, וגם מבחינת פוטנציאל לא ראיתי שם משהו מיוחד.
        אני מהמר שפורטלנד תעשה את הפלייאוף בעיקר בגלל הלוזריות של הקבוצות האחרות.
        אני מקווה שהם גם יתחילו להשתחל למקום השישי אבל זה יהיה לא קל. הרבה תלוי במשחקים מול דאלאס.

        1. מבחינת חומר השחקנים ובניית הקבוצה הם נראים לי הכי טובים (סובייקטיבית, אם אתה חושב שפורטלנד הכי טובים או שיוסטון הכי כשרוניים זכותך זה ויכוח אחר).
          זה שהם לוזרים זה בעייה אחרת.
          אני בעד שפורטלנד יכנסו לפלייאוף וזה באמת נראה סביר מאי פעם שאו יוסטון או יוטה לא יצליחו לחבר את מה שיש להם לריצה יפה ולנצל את לוח המשחקים הבאמת מאוד קשה שנשאר לטריילבלייזרס אבל לסגור את המקום שלהם בפלייאוף כבר עכשיו אני לא מוכן (מבחינתי).

  6. כל כך מסכים לגבי קובי! לא ראיתי דבר כזה גם בשום ספורט אחר (לפחות לא בקבוצה עם היסטוריה כזאת מפוארת שאשכרה מדברת על לחזור לרלוונטיות). העיקר ברגע שהוא מודיע שהוא לא ישתתף באולימפיאדה כולם קופצים עם צהלות "איזה גבר!".
    אני לא ראיתי אף אחד כותב את זה באתר אז אולי אהיה הראשון:
    מבחינתי העונה הזו מכתימה מאוד (מאוד מאוד) את המורשת והסטטוס של קובי כאחד הגדולים. כך או כך אף אחד היה משווה אותו ברצינות לג'ורדן אבל ההתנהלות שלו השנה נוגדת את כל הערכים שהוא קידש כל השנים, והיחס שלי אליו השתנה. וחבל, כי הוא תמיד היה אחד השחקנים שיותר הערכתי…

  7. תגיד ילד ? אתה משתמש בחומרים אסורים ?
    קובי ביזון ???
    אתה מבין איך הליגה עובדת ?
    אין ללייקרס עם מה לשחק אלא הבחירה דראפט שלה שלא תלך בטעות לפילדלפיה

    1. כמו שכתבתי.
      אם הייתם עושים טנקינג אבל נותנים לצעירים לשחק זה עוד בסדר (ככה למשל מינסוטה עושה) אבל כשאתם עושים טנקינג וקובי זורק מלא ורק משפר את שיא ההחטאות וראסל כל העונה רק שומע מביירון סקוט רק דברים רעים ומטומטמים זה פשוט בזיון גם לקובי וגם לארגון הלייקרס.

      1. גלעד אתה שוכח שהבחירה שלנו מוגנת טופס 3 וזה אומר שאי אפשר לנצח כמו שמיניסוטה עושים! לייקרס נותנים דקות מכובדות מאוד לצעירים… היחיד שטיפה מקופח הוא ראסל וזה הכול נובע מפחד שהוא ינצח משחקים.

        1. יש מספיק דרכים להפסיד גם בלי לתקוע את ראסל על הספסל ולתת לקובי לזרוק כמה שהוא רוצה.
          תסתכל על פיניקס שפותחים בהרכב עם אלכס לן יחד עם צ'נדלר וגם נותנים דקות לפרוספקט שלהם וגם מפסידים לתפארת

  8. כמה כבר אפשר להשתמש בתירוץ הזה? אז במקום שבחירת דראפט 2-3 תגיע לקבוצה מחוברת ושאפתנית עדיף שבחירת דראפט 1 תגיע לקבוצה מבולגנת ומתוסכלת? איך אפשר לדבר על בנייה של שושלת חדשה כשקשה לי להאמין שבעונה כזאת כל שחקן ששווה משהו בלייקרס לא פוזל לקבוצות אחרות?

  9. סטיב קר, כל בחירה אחרת (ויש מועמדים נהדרים) היא לא רצינית.
    עונה פנומנלית שתיגמר כנראה עם הישג היסטורי מחייבת לפחות את תואר מאמן העונה. ככה פשוט.

  10. גלעד, אמרת שצריך לדבר אז בוא נדבר.
    אתה מעלה נקודה מעניינת לגבי היכולת של רכזים מול גולדן סטייט אבל לדעתי אתה חוטא בחטא הסטיסטי היסודי ביותר. להביא רק את מה שמסתדר אם הטענה שלך. הבאת 9 משחקים גדוגמא של הרכזים שקלעו הכי הרבה מול הווריורס. מן הסתם זה לא מפתי שמדובר ברכזים הטובים בליגה (כי הם גם עושים את זה בתדירות גבוהה מול קבוצות אחרות). לא הבאת אבל לדוגמא תצוגות נפל כמו זו של קיירי אירווינג או גוראן דראגיץ' מולם.
    עכשיו השאלה היא כמה הווריורס מתקשים מול הפוינטים?צריך להסתכל נניח בהשוואה למה שקורה בעמדות האחרות. אם נסתכל על משחקי 30 פלוס נקבל 5 מתוך 13 ואם על 25 פלוס זה 8מתוך 33 בקיצור לא משהו יוצא דופן.

    עכשיו בוא נדבר על הקטע שבאמת מפריע לי – הקביעה המאד משמעית שכל זה בגלל שסטף קרי הוא החוליה ההגנתי החלה בחמישיה של הווריורס.נתחיל בזה שלדעתי קרי שחקן הגנה טוב אם ראיית משחק הגנתית מצויינת, ואם מדברים על החמישיה אז הוא טוב מבארנס ותומפסון. עכשיו לקצת מספרים: סטף מוריד את אחוזי הקליעה של השחקנים שמולו בכמעט 4%. יש לו יותר מ-2 מחטיפות למשחק. אם נשווה לשאר הגארדים המשמעותיים בווריורס: קליי די ממוצע ומוריד את אחוזי הקליעה מולו ב-0.5% אבל ההבדל המשמעותי הוא עם החברה על הספסל גשליבינגסטון מאפשר למי שהוא שומר לקלוע ב-1.5% יותר ובארבוסה ב-2.2%.
    רק כדי להיות בטוח בדקתי מה קרה בארבעת המקרים שהבאת שהרכזים ממולקלעו 40+. אז במשחק ה-51 נקודות שלילארד הוא קלע רק חמישה סלים מול סטף (2 שלשות) בפחות מ-50%. זה המשחק היחידי מהארבעה שמישהו בכלל קלע יותר מ-10 עליו. מול וושינגטון קליי בכלל שמר על וול רוב הזמן ומול לאורי הוא איפשר שלושה סלים בלבד. במשחק ה-40 של לילארד הוא קלע רק שלושה סלי מול סטף באחוזים נוראיים (7 החטאות). אם תשאל מאיפה כל הנקודות אז צריך לזכור שהווריורס עושים סוויצ"ים כמו משוגעים אבל גם ככה החורים הם ליבינגסטון ובארבוסה (שאף פעם לא ידע לשחק הגנה). גם קליי יוצא די רע בשמירה במשחקים האלה ספציפית.

    אני לא יודע אם לווריורס יש בעיה מול רכזים דומיננטיים (סה"כ הם ניצחו את כל המשחקים שציינת למעט התבוסה ב-51 של לילארד), בכל מקרה סטף רחוק מלהיות בעיה בהגנה מול רכזים אחרים.

    1. לא מפתיע שמדובר ברכזים הטובים בליגה כי לא עברתי משחק משחק ובדקתי כמה הרכז הנגדי קלע.
      זכרתי שהיו לוול לאורי פול ולילארד משחקים גדולים וכדי להשלים את הרשימה בדקתי גם את המשחקים האחרים שלהם נגד הלוחמים.
      עכשיו בדקתי את כל המשחקים שהיו בהם 30+ נגד הלוחמים ומתוך 14 משחקים חמישה משחקים הם של רכזים חוץ מזה שזה מעל מה שהיה אמור להיות סטטיסטית כל החמישה נמצאים גם בתשעת המשחקים בהם קלעו 35 ומעלה נגד הלוחמים כשחוץ מרכזים רק דוראנט (פעמיים), הארדן וכספי הגיעו לשם. זה לא מראה על בעייה נוראה בהגנת רכזים אבל זה כן מראה שרוב ההופעות הגדולות נגדם באות מרכזים (אם אני אסדר שיראה רק משחקי 40+ אז דוראנט הוא הלא הרכז היחיד מחמישה מקרים כאלו) .

      סטף אכן שחקן הגנה טוב אבל המחסור באתלטיות וכמו שמתן אמר הרבה פעמים בכוונה הוא נח הופכים אותו לחולייה החלשה יחסית.
      האחוזים בהגנה לדעתי מטעים כי לרוב קליי מקבל את השחקן הטוב יותר מהקו האחורי לשמור עליו וסטף מוחבא אם אפשר על השחקן הפחות טוב.

      לגבי ההפסדים ניצחונות. כתבתי שסדרה מול פורטלנד תגמר לדעתי בסוויפ אבל שהיא תהיה מהנה לצפייה ולילארד יתן מספרים יפים במהלכה ובטח לא שפורטלנד תקשה על הווריורס לעבור אותם או שקרי שחקן הגנה רע.

      1. מדובר בכמות מאד קטנה של משחקים לכן קשה מאד להסיק מכך על מגמה. אם תוכל להראות שזה היה המצב גם בעונה שעברה יהיה לכך יותר ביסוס. מעבר לכך רוב המשחקים של ה-40+ (כ-80%) העונה היו של גארדים כך שבהחלט יכול להיות שזה מאד אקראי.
        אם סטף לא חלש בהגנה אזלמה להחביא אותו (והם לא)? ההבדל באחוזי הקליעה של השחקנים שסטף שומר ואלו שתומפסון שומר הם מינוריים (כחצי אחוז) וזה לדעתי נובע בעיקר מהעובדה שתומפסון שומר על השוטינג גארדס. אני לא קונה את זה שסטף נח בהגנה להיפך תוכל לראות אותו הרבה פעמים מנווט את ההגנה של הווריורס.
        אתה רואה גם במשחקים שהבאת – הוא שמר על לילארד הוא שמר על לאורי הוא שמר על פול. הנקודות מגיעות בעיקר מול אחרים.
        לכן אני מא דמתנגד לקביעה:
        "השחקנים שהכי קשה לג"ס מולם הם רכזים. ברור למה, סטף הוא השחקן הכי חלש הגנתית בחמישייה וטבעי שמהעמדה שלו יגיעו התפוצציות של שחקנים שמשחקים נגד הלוחמים."
        שהיא בעיני מוטעית מיסודה.

        1. לדעתי זה ש-80% ממשחקי ה-40+ מגיע מרכזים דווקא בא עם הטענה שלי.
          לפעמים כדי שיהיה לו כח בהתקפה אז הוא שומר חלק מהדקות את הגארד החלש יותר התקפית של היריבה (לדוג' במשחק נגד אוקלהומה היו לא מעט דקות שהוא שמר את רוברסון).
          יכול להיות שהתופעה של רכזים שבאים חזק מול הווריורס לא קשורה להגנה של סטף אלא למשהו אחר שלא שמתי לב אליו אבל סטטיסטית המשחקים הגדולים פרסונלית נגדם באו מרכזים באחוזים יותר גבוהים משאר העמדות.

          לדוגמא אני מרגיש שההגנה של דאלאס אמורה להתקשות מול ביגמנים בגלל העובדה שנוביצקי הוא המגן החלש בחמישייה. אחרי בדיקה של משחקי ה-30+ נגד המאבס אני יכול לומר שאני צודק כש-5/9 השחקנים שקלעו 30+ מולם העונה היו ביגמנים.

          1. בקיצור ניסיתי לומר שיכול להיות שזה לא אשמת קרי אבל עדיין רכזים נותנים הופעות גדולות מול הלוחמים (יכול להיות שבמקרה של פול למשל הוא בא להוכיח שהוא רכז יותר טוב מקרי והיה מרוכז במיוחד) וזה יכול להפוך סדרה של פורטלנד נגד ג"ס לתענוג אמיתי

          2. אין ויכוח שההופעות הגדולות העונה מולם הגיעו הרבה פעמים מרכזים אבל זה לא מספיק כדי להקנות לכך משמעות. מדובר במספר מאד קטן של משחקים וכמו שאמרתי ממילא לרכזים(וגארדים באופן כללי) יש נטייה גבוהה יותר להתפוצץ על המגרש בשנים האחרונות. אז כדי לבדוק אם זה באמת נכון (וייתכן שיש בזה משהו כי כפי שציינתי הגארדים המחליפים שלהם שומרים לא טוב). תבדוק מה קרה בעונה שעברה. כמה פעמים אותם הגארדים שציינת כאן התפוצצו מולם וכמה פעמים נתנו משחקים מתחת לממוצע. זה כבר ייתן בסיס יותר טוב לדיון. אם נראה שגם בעונה שעברה זה היה המצב אז כבר באמת הגיוני שיש פה נקודת תורפה.

            1. אין לי זמן וכח כרגע לבדוק אבל כמעט לכל הרכזים למעלה יש עוד מפגש עם הלוחמים בהמשך העונה. אני מניח שעד סופה נגלה אם זה היה חד-פעמי יחסית ומקווה שהמפגש בסופו של דבר באמת יהיה נגד פורטלנד כי זו נראית לי הסדרה האפשרית הכי מהנה לצפייה

          3. אתה מאלץ אותי לעבוד קשה.
            אני אציין לכל אחד עבור כל משחק נקודות ונתוני קליעה:
            לילארד – 11 נק 4/18; 20 נק 9/22; 29 נק 9/21.
            וול – 11נק 4/16; 16 נק 8/18.
            פול – 14 נק 7/17; 15 נק 6/15; 22 נק 7/18; 27 נק 7/17.
            לאורי – 4 נק 1/7; 22 נק 8/17.
            ווסטברוק – 17 נק 7/19; 22 נק 5/21; 33 נק 11/30.
            אין פה אף משחק שאתה יכול להגדיר כהתפוצצות ובגדול כולם בסה"כ מתחת לממוצע העונתי שלהם. כמובןנשהיו אחרים שהתפוצצו אבל הנקודה היא שנרטה לי שזה מראה שהמשחקים מהעונה הם יותר ענין אקראי ואין לווריורס בעיה אמיתית מול רכזים

            1. באמת לא התפוצצויות ואפילו כמה תצוגות נפל.
              לי עדיין נראה שהדרך היחידה אולי לנצח את ג"ס היא עם רכז טוב מאוד ב-2 הצדדים (למרות שגם פה הם לא ניצחו..) ושסדרה של פורטלנד נגדם תהיה מהנה לצפייה יותר מכל אופצייה אחרת

    2. אני שם 20$ על גילרי. סטף מגן טוב ממה שחושבים

      הדרך היחידה לנצח את גולדן סטייט זה לקלוע יותר במהלך המשחק.

  11. אני לא אוהב את תארי העונה הרגילה.
    כי אתם יודעים למי מראים חצי עבודה.
    את הכסף סופרים במדרגות ואין שום טעם בעונה טובה יותר או פחות אם לא נלווה לזה פליאוף מצויין.
    שוב, הכל בהתאם למישור הייחוס:
    קבוצה כמו פורטלנד שהיתה אמורה לסיים עונה עם 20 נצחונות חייבת להופיע איפשהו בסיכומי העונה גם אם לא תעבור סיבוב.

  12. לסטיב קר מגיע תואר מאמן העונה.
    לגילרי – הדיון שלך עם גלעד מעניין, אם יהיה לך זמן וכוח נשמח לקרוא פוסט שלם על איך הגנת ג"ס מצליחה לשלב בתוכה את קרי בלךי פגיעה משמעותית (ואיך היא עדיין כזאת טובה למרות ברבוסה וליווינגסטון ?)

  13. לגבי קובי אני ממש לא מסכים.אתה קודם כל כנראה לא מבין מה זה בשביל הלייקרס ההבדל בין בחירה במקום רביעי שזה אומר שעונה שלמה זרקת לפח ועוד לא קיבלת כלום לבין בחירה בטופ 3. דבר שני גם התזה של פגיעה באחרים לא מחזיקה מים כי אם אני לא טועה ראסל בחמישה מארבעה משחקים אחרונים עבר את ה20 נקודות,אז יכול להיות שבישלו אותו יפה ועכשיו מתחילים לראות את הפירות? ודבר אחרון כאילו אני יודע שאתה בתיכון אבל נראה לי שאתה מתעניין בליגה מספיק זמן בכדי לדעת שאת קובי אי אפשר לשנות ומה שהיה או שיהיה אז למה אתה כל כך מופתע? זה קובי לטוב או לרע והעונה הזאת בטח שבטח לא תשפיע על המורשת שהוא משאיר אחריו.
    בדבר אחד אני כן מסכים איתך לא מצליח להבין איך ביירון סקוט בכלל מאמן

    1. יניב, תעשה לי טובה. דבר ראשון, השימוש במילה 'מורשת' כשמדובר בשחקני כדורסל נראה לי מיותר, ובמקרה של קובי (שאנס גם בחורות וגם את המשחק)זה בכלל מגונה. אבל בוא נזרום ונגיד שיש לקובי איזו 'מורשת' שהוא יצר. אתה טוען שעונה בה קובי שדד את המועדון, הרחיק כוכבים מלחתום שם (מעניין למה למרקוס אפילו לא הגיע לפגישה!), שדד דקות לשחקנים צעירים שאולי עוד יצא מהם משהו, הוביל טנקינג פילי-סטייל, ו מ מ ש, אבל מ מ ש, הסריח את הפרקט, לא תשפיע על המורשת שלו?

    2. מבין ארבעת המשחקים שהוא עבר בהם את ה-20 רק באחד קובי שיחק את הכמות דקות הרגילה שלו (ובשניים מהם לא שיחק בכלל כולל זה של ה-39) וזה מוכיח דווקא את הפגיעה…

      לא קונה את אי אפשר לשנות. אם אתה רוצה לכבד אותו (עלק כבוד) אז אתה יכול לתת לו כמה כסף שאתה רוצה ולעשות איזה שטויות שבא לך אבל אתה לא צריך להביא אותו על חשבון הצעירים. תן לו 20 דקות בערב ושיזרוק 8-9 פעמים זה מספיק מכובד וזה בטח לא היה גורם לו לאחוזים פחות טובים..

  14. מעולה, עוד כמה סדרות סיבוב ראשון שהייתי רוצה לראות:

    קליפרס-מאבריקס. דיאנדרה חוזר לדאלאס, ונוביצקי עם סיכוי לפלייאוף גדול אחרון. יהיה מעניין.

    בוסטון-אטלנטה. פלייאוף מלא במשחק קבוצתי ושוטף, וסדרה שיכולה להגיע ל-6-7 משחקים

  15. הטור סבבה, מסכים עם חלק מהקביעות בעיקר זו על קובי אבל מתחיל להימאס עליי הזלזול בפורטלנד.
    מבין המועמדות לפליאוף במקומות 5-9 במערב לפורטלנד יש כרגע את השחקן הכי טוב (הארדן טוב ממנו אבל לילארד מנהיג והארדן לא אהוב ע״י חבריו), המאמן הכי טוב הספסל הכי רחב והכושר הכי טוב. אז למה שהם לא ייקחו אחד מארבעה המקומות שנשארו?! הם צריכים 9 ניצחונות בערך בשביל פליאוף אלא אם יוטה תנצח 15 וגם יוסטון. לוח המשחקים יהיה קל ככל שלקבוצות האחרות יהיה פחות על מה לשחק.
    בקיצור, פורטלנד תסיים חמישית – שישית ומי שמזלזל שיאכל את הכובע

    1. כל מה שכתבת נכון וכמו שאמרתי יש להם סיכוי לא רע בכלל לעשות את זה
      אבל הלוח משחקים שלהם ממש ממש קשה.
      רוב המשחקים שנשארו להם הם משחקי חוץ ורובם נגד קבוצות טובות.
      יש להם עכשיו רצף מטורף של 11 משחקים שיכול מאוד להיות שהם יסיימו אותו ב8-3 ואז הם יורדים מ-50%.
      אני חושב שהמקום הריאלי שלהם לסיים הוא 7-8 ואני לא אפול משום מקום אם הם יגיעו ל-6 או יפלו ל-9.
      כמו שהסברתי אני בעד 8 כי זו תהיה סדרה נהדרת (ואת הסיבוב הראשון הם בכל מקרה לא יעברו)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט