הטור היומי: חרם ( Ishin-denshin (以心伝心) בקאבס? / מנחם לס

היכול להיות שבמשחק האחרון של הקאבס נגד וושינגטון, השחקנים 'החרימו' את המשחק מבלי להכריז חרם?

ז"א הם החליטו – במוחם, ללא פגישה וללא הרבה דיבורים, אלא רק ע"י  שפת המחשבה, או אישין

דנשין היפאנית  以心伝心, or ishin denshin ? החלטה לשחק ללא דינמיות, ללא לחימה, וללא חשק.

אני ראיתי ברוך השם מספיק קבוצות מחורבנות ב-50 וכמה שנותי כאן, אבל לא זכורה לי קבוצה ששיחקה באפטיה כזאת. כאילו שהם עושים טובה לציבור שהם מזיזים את התחת.

היה כבר 30 הפרש, ואז כשטיירון לו הרגיש שמשהו לא בסדר והכניס את שחקני 8-12, הויזרדס עשתה אותו דבר, ובגארבג' טיים הקאבס צימצמה את התבוסה למינוס 14.

אני לא יודע אם לשמוח או להתחיל להתאבל על מה שקורה בקאבס.

גם ללא לברון יש לקבוצה שלושה שחקנים במשכורת מקסימלית. אם ללא לברון הם יורוליג – ז"א שמשהו מאד רקוב שם.

מה לדעתי קרה?

ישנם שם שחקנים וותיקים שכבר ראו הרבה בליגה, כמו ג'יי אר, קווין לאב, מו ויליאמס, ג'יימס ג'ונס, ריצ'רד ג'פרסון. אני לא בטוח – אבל אני מספיק בטוח כדי להתערב – שאף אחד מהם אינו חבר נשמה של לברון. כשהם רואים שהוא "נח", במחשבה מיד קופצת השאלה, "למה הוא ולא אנחנו? מה מייחד אותו? אנחנו רוצים לנוח בדיוק כמוהו!"

אבל מאחר שלאף אחד אין את הביצים לפתוח ת'פה, הם עשו את מחאתם במשחק מבייש ומשפיל כאומרים למאמנם ולכל ה-BRASS: "זה מה שתקבלו כשתחליטו שהמלך זקוק למנוחה!"

האם מתחלה להיווצר שם בעייה – איך נקרא לה? – אוקיי, כמו בקיבוץ, 'בעייה חברתית'?

מצד אחד אני מת שהם שהם ייכשלו, כעונש על מה שעשו לדייויד בלאט, ועתה גם כעונש על עזיבת לברון את מיאמי, כי אילו נשאר שם, מיאמי היתה היום מסתכלת מלמעלה על היורמ'ים מגולדן סטייט. במילים אחרות, אני מאחל להם כשלון מחלט.

מצד שני אני מזרחי בנשמה, ושונא כל קבוצה 'מערבית'. מספיק שהם מהמערב וזה מוחק אותם מרשימת הרצויים והאהובים שלי. למה אני ככה? הלוואי והייתי יודע: מלבד ה-NATIONAL PARKS כל המערב מחליא אותי, ובמיוחד האוקיונוס הפסיפי כשהוא נוגע בחופי קליפורניה: מים קרים…זיפזיף במקום חול…סלעים…סוסי ים, אריות ים, ולך תדע, אולי גם פילי ים. וכל הדרק מגיע לשם מיפאן. חוץ מזה, מלבד קצת קליפורניה כל המערב הוא שממה.

ראיתם פעם את חופי הזהב של האוקיאנוס האטלנטי כשהוא פוגע בחופי CAPE COD שבמסצ'וסטס? או בחופי לונג איילנד, ובעיקר ב-FIRE ISLAND? או חופי ניו ג'רסי, ואחריהם חופי ה-OUTER BANKS בצפון קרולינה שם המריאו האחים רייט לראשונה? ואז חופי ודרום קרולינה עם אייהם המדהימים כהילטון-הד, או חופי ג'ורג'יה עם ג'קל איילנד? ואז מגיעים לפלורידה וחופיה, וחבל על הזמן.

 

(חופי הזהב של FIRE ISLAND בלונג איילנד)

 

 

(אלה 'החופים' של קליפורניה)

 

אין צורך להמשיך.

מה שקרה לצערי ומורת רוחי, אחרי התחלה מצויינת של כמה קבוצות מזרחיות, הן כולן בנפילה חופשית מלבד, מעט, טורונטו. היתה לי תקווה חזקה שקליבלנד, שיקגו, מיאמי, אינדיאנה, וטורונטו יתעלו העונה ממש על המערביות.

שקיעת כולן ללא יוצא מין הכלל באה כהפתעה גדולה. למעשה בוסטון היא הקבוצה המעודדת היחידה.

אני יודע שנבאתי שהקאבס תיקח את האליפות, אבל אני מרגיש י התמוטטות שכבר החלה. שני ההפסדים בוויקאנד האחרון לטורונטו ולוושינגטון האירו אצלי נורה אדומה, ובנוסף להפסדים דברי ג'יי. אר. סמית – תארו לכם דברי תוכחה מג'יי. אר. – שאמר שהוא מרגיש מבוייש להיות שחקן הקאבס, אצטט אותו שוב:

We lack mental [strength] right now.” J.R. Smith took the critique to another level after Sunday’s loss with a very nonchalant slam of his team’s performance.

“If we lose a game like the other night to a team like Toronto and to come out here and play the way we did – you have a lack of energy – maybe we shouldn’t be in this position,” Smith said, voice barely rising above a purr. “We shouldn’t be who we are and be in these uniforms.”

הבעייה הגדולה ביותר שראיתי במשחק נגד וושינגטון היתה שלאף שחקן לא היה חשק לשחק. הם שיחקו כאילו להפסיד בכוונה. הם שיחקו כשבמשחקם הם אומרים למאמנם ולהנהלה – "מה אתם עושים לנו? מה פתאום להוציא את לברון בזמן הגרוע ביותר כשכל הקבוצות מנסות להצהיר הצהרות במשחקן!

מה ששחקני הקאבס היו צריכים עכשיו זה  לשדר  כוח ודומיננטיות, ולהשתיל פחד ויראת כבוד בליבות יריבותיהן, ובמקום זה הקאבס מתחילה להיות קבוצה שכל קבוצה מאמינה ביכולתה להכניע אותה.

בעוד שבמערב ישנה שליטה ברורה של גולדן סטייט וסן אנטוניו, המזרח נראה לי היום די מפורק.

לברון ביקש לפני יומיים לא להתחיל להסיק מסקנות כשהוא אומר: "יש לנו את כל החלקים. אנחנו צריכים רק למצוא זמן לחבר אותם. יש לנו חודשיים לעשות זאת וזה הרבה זמן. אין מקום לפניקה. כשיבוא הזמן נהיה מוכנים!

פעם האמנתי לו. היום כבר לא.

נ.ב: אם אתם חושבים שהנצחון הביתי הערב על אידיאנה ב-4 נקודות משנה את דעתי, אתם טועים לחלוטין!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 95 תגובות

  1. יכול להיות שלברון כבר פיתח תסביך קובי, וכמו האורגינל גם לא מודע לכך? למרקוס אולדריג' לדוגמה: למה לעזאזל לחתום בלייקרס! מה אני נער המגבות של קובי, השטיח האדום התורן שלו בדרך לתהילה האגואיסטית שלו? מתיישהו בתקופת דוויט האוורד (ולא רלוונטי לנקודה הזו, כמה סופרמן התגלה בינתיים כוונדרוומן אבל בלי הוונדר) קובי הופך להיות ממושך סופרסטארים לדוחה סופר סטארים. ויכול בהחלט להיות שכבר פחות משנתיים אחרי שלברון עדיין היה מושך הסופרסטארים הגדול ביותר בליגה, שהבלוף נחשף, ואף אחד לא רוצה להיות יותר מו ווליאמס את כריס בוש את קווין לאב, כולל לא שחקני קליבלנד כאן ועכשיו!

    1. (ותראו כמה שקובי הפך להיות דוחה סופרסטארים. זה לא שלמרכוס, במקום לחתום בלייקרס, הלך לחתום באיזה ניו יורק ניקס, ולהנות ממנעמי הבאזז, כי כרמלו כבר חצי לא רלוונטי, ועכשיו הוא הסטאר המרכזי. הוא הלך לחתום אצל קצין הק.ג.ב גרג פופוביץ', שבהתפנקות הסטאר מניירות הקלה ביותר שתשחק איתו, כבר תמצא את עצמך אוסף קרטושקות בסיביר, בכלא הישן של יורי בויקה. למרקוס לא חתם אצל קובי, כי הוא מבוהל מלהיות קצת פחות במרכז הבמה. הוא לא חתם, כי יש הבדל ענק בין זה ובין להיות הביץ' של קובי.

      1. ואולי הוא לא חתם בלייקרס כי המועדון הזה רחוק מלהיות מועמד לאליפות בשנים הבאות? כי אף שחקן לא מאמין שלהנהלה שם יש מושג בכדורסל ויכולת לבנות קבוצה?
        אולי זה בכלל לא קשור לקובי?

        1. בהחלט יכול להיות. דייויד ווסט עשה את זה לאותה הספארס. אבל אני מתייחס לדיווחים לכאורה שנשמעו בזמנו על מפגש 'שכנוע' של הנהלת הלייקרס + קובי, עם למרכוס, שעל פיהם עלתה הרכילות שהסיבה העיקרית שלמרקוס לא חתם, למרות שהלייקרס היא שוק ענק ומקפצה אולטימטיבית למגה סטאריות, היא ש'זו הקבוצה של קובי'. בהתאם לזאת, עם הקאפ ספייס המתפנה בעקבות פרישתו של קובי, ובחירת דראפט טובה הקיץ, אני לא אתפלא בכלל לראות משהו בקליבר של דוראנט נוחת בלייקרס.

          1. למרכןס לא חתם בלייקרס בגלל קובי! קובי והשם של לייקרס זה אולי הסיכוי היחיד והסיבה היחידה לכך של מרכוס בכלל נפגש עם הלייקרס. למרכוס רצה קבוצה לאליפות ולא קבוצה בבנייה כמו לייקרס… כל השמועות שזה בגלל קובי זה שקר מוחלט וגם אם הוא יגיד אחרת בתוך תוכו הוא יודע שהוא חתם בספרס נטו בשביל אליפויות (הוא לא צעיר כבר).

          2. מילא מה שאני טוען. אפשר להסכים אפשר לא.

            אבל אתה טוען שאחת משתי הסיבות שהאפשרות המאוד לא הגיונית של הלייקרס הנוכחיים עדיין הובאה בחשבון, היא קובי. היז פאקן היינס קובי. דה בלאק ממבה. דה ליאון. דה קינג אוף דה ג'נגל. קובי שלאחר שתי העונות האחרונות. ואני נשאר בתגובה עם: WTF?? קובי הסוליסט המנייאק של השנים האחרונות, שבטוח שתהליך האסטרופיזיקה של זריחת השמש בבוקר מתחיל אצלו בשירותים, יהיה סיבה לשקול בכל זאת ולרגע מסיבה בלוס אנג'לס?? הכי הרבה שאפשר לומר, הוא שקובי לא הפריע, אבל לומר שרק בגללו למרקוס הסכים לרגע לשמוע מהלייקרס? עם קובי, הלייקרס אינם קבוצה בבנייה, אלא קבוצה בהקפאה.

            הסיבה שהלייקרס בשיט קריק, היא קובי, חוזה המקסימום המטורף שלו והקרבת כל שיקול קבוצתי למענו, תהליך שקיים כבר כמה שנים. ולטענתי הדברים יובררו היטב בקיץ, כשהלייקרס לא רק יחתימו טופ דראפט, אלא גם טופ סופרסטאר, ולאחריו אפילו סיידקיק טוב. יש להם קאפ ספייס ענק בלי קובי, ואת השוק של הלייקרס.

    2. צודק לחלוטין.
      גם קובי וגם לברון אינם הטיפוסים ששחקנים כמו מו וליאמס ששים להיות עבדים שלהם.

      עם אחד כמו מייל או מג'יק שחקני עשו זאת ברצון!

  2. בכללי מאז פיטורי בלאט הבלוף יותר ויתר מתגלה. אולי יגיעו לגמר וגם זה לא בטוח. אבל בכל מקרה יפסידו מול כל קבוצה שתגיע. לגמר מהמערב.

  3. מה שמוזר אצל הקאבס השנה זה שיש יותר מדי סקנדל או פסטיבל.
    כמו שלא הצלחתי להבין למה המשחק מול הגולדן בויס היה כל כך טראומטי שחייב פיטורי מאמן, אני לא מצליח להבין מה הרעש הגדול בתבוסה לפאקינג וושינגטון ביום מנוחה של לברון.

    מדובר ב- 2 משחקים מתוך 82.
    ברור לחלוטין שהם יסיימו ראשונים במזרח.
    ברור כמעט לחלוטין (בסבירות של 95%) שהם יגיעו לגמר
    וגמר? אף אחד באמת לא יודע איל זה ייגמר:
    אולי קארי יעקם קרסול
    אולי גריפין יחזור ככה שהקליפרס ינצחו אותם בחצי
    או מאנו יעשה לו איפון על שולחן המזכירות והספרס יקחו את הסדרה

    אז מה הסיפור שם?
    איך אומר השוטר אצלנו עם ה- 4 שנות לימוד: "נא להתפזר, אין מה לראות".

    יש משהו מאד לא בריא במועדון שנכנס להסטריות על כלום ושום דבר.
    אם יש תנאי אחד לקחת אליפות זה הפן המנטלי: החלק המקצועי כבר יבוא אחר כך.
    הקבוצה צריכה להאמין שהיא מסוגלת לקחת את האליפות, וכרגע, אני לא רואה את זה קורה.

    למי שעוקב אחר הקריירה של לברון יודע ומבין שזה לא מקרי שמדובר בשחקן שדפק כרטיס ב- 6 גמרים ולקח רק 2 (אחת תודות לריי אלן).
    אנחנו נוטים לזלזל בלברון, אבל זה שחקן ששלט בליגה שליטה מוחלטת (ברמה של שאקיל בשיאו) כבר מעל לעשור.
    לאור היכולות שלו, מדובר בתעודת עניות.

    1. ברור שיש משהו לא בריא במועדון,מדובר במועדון שרק הצליח לקום מעט מהקרשים ולהתחיל לבנות ולהיבנות מחדש ואז לברון החליט שהוא חוזר וטרף את כל הקלפים.ועכשיו הם היו צריכים תיכף ומיד להקים קבוצה לאליפות.רק תחשוב יש לך את לברון שיודע שאיך שלא יהפוך את זה אליפות בקליבלנד זה הדבר הכי חשוב למורשת שלו ובלעדיו אין לו שום סיכוי להיחשב ליותר גדול מלארי בירד(ותכלס זה אחד הדברים הכי חשובים לו)אחריו יש לך GM שמצד אחד צריך לספק את כל גחמותיו ורצונות של לברון,מצד שני צריך תכלס לנסות לבנות קבוצה לאליפות ומצד שלישי יש לו את הבעלים על הראש.אחריו יש לך באמת את הבעלים שמשלם בשביל אליפות סכומים שבחיים לא היו בליגה אפילו לא בניקס.אז איך אתה מצפה שהמועדון יהיה בריא.

      ואחרי שאמרנו את הכל הם עדיין יגיעו לגמר המזרח ושורה תחתונה יהיו רחוקים 4 משחקים מאותה אליפות

      1. לברון לא שלט בליגה ….ובטח לא עשור ההפסדים עם קבוצת הסטארים בגמרים רק מוכיחה את זה. אם הוא היה במערב גם לגמרים הוא לא היה מגיע…הכל תקשורת

  4. הקבוצה גועל נפש! הקבוצה מעל הכול נראית רע!

    אני לא שונא את קליבלנד בגלל סיפור בלאט (אני הייתי נגד חתימת בלאט מההתחלה) אלא בגלל שכל מה שקורה שפעם רקוב. הקבוצה הזאת הולכת לאבדון כי בעוד 5 שנים הם יהיו עם בור כלכלי והם יהיו כמו פילי בערך. הקבוצה משחקת רע – אין זרימה לא בהתקפה ולא בהגנה, אין שום דבר מיוחד בקבוצה הזאת והיא בנויה נטו על יכולת אישית.

  5. טור מצוין ומעלה נקודה חשובה מאוד

    גם אם ה"חרם" לכאורה אינו מכוון עד כדי כך כפי שמנחם מציג אותו, אכן ישנה תחושה של כבדות וחוסר מוטיבציה זה זמן מה.

    בכלל לא משנה אם השחקנים רוצים במודע לעשות שביתה או לא, העובדה היא שהם אינם רגילים לשחק ללא לברון והדינמיקה בקבוצה פגומה מהיסוד. דוגמא טובה לכך ניתן לראות במדד שכמעט אף פעם לא מאכזב והוא מספר האסיסטים של לברון במשחקים מסוג זה.

    חזר ממנוחה והיה לו מה להוכיח, אבל במקום להוכיח שהוא מסוגל לעשות את השחקנים שלצידו טובים יותר הוא התרכז במפגן עוצמה סוליסטי. זה עלה לו בלא מעט דקות, מינימום תרומה מהספסל ומשחק שיכול היה בקלות לברוח לקאבס. ולא אתחיל לדבר בכלל על האחוזים הגרועים של ה"קלעים" הלילה. כשלברון קולע 30+ אבל לא מוסר – פעם היה בזה כדי לנצח משחקים. היום זה בעיקר מתסכל את השחקנים – ומוסיף לחץ על לאב וקיירי. קיירי לעיתים מגיב טוב ללחץ, לאב כמעט אף פעם לא.

    והרי בגמר, ולא רק, ראינו שכשלברון מעלה את המודעות הקבוצתית שלו – גם נגרים קולעים באחוזים טובים יותר.

    טירון-רוקי-באנגלית-אבל-לא-מדברים-על-זה לו – יש לו רצון טוב אבל הוא עדיין לא ממש יודע מה הוא עושה. הוא בעצמו הודה לפני יומיים שהוא לא יודע כיצד לנהל את הדקות של לברון. מישהו יכול לדמיין מה היה אילו בלאט היה משחרר הצהרה כזו? ועוד אחרי 2 הפסדים רצופים?

    מה שבטוח, יהיה פלייאוף מעניין.

    1. "במקום להוכיח שהוא מסוגל לעשות את השחקנים שלצידו טובים יותר הוא התרכז במפגן עוצמה סוליסטי"

      זה המשפט החשוב ביותר שכתבת כאן, ואתה עולה ל-"רפה-הבנה פלוס"

  6. יש להם סגל ממש טוב, מאמן ממש לא מרשים שאני לא חושב שיש לו באמת מה למכור תחת לחץ, ולברון שממש מפריע לנהל את העסק. אני צופה ומקווה אי עליה לגמר. אם הטבלה כמו היום, הם יעברו, לא חלק, את אידיאנה בסיבוב הראשון, וסיכוי טוב שיפסידו למיאמי בסיבוב השני כשג'ונסון, וייד, וייטסייר יקרקסו אותם. אם הם בנס יעברו אותם, טורונטו ינצחו אותם בגמר המזרח אחרי שיהיו סחוטים מהקרב מול מיאמי, ויתרון הביתיות הוא של טורונטו.

  7. במשחק מול וושינגטון היה אפשר לצפות מארווינג ולאב להראות שהם מסוגלים למשוך את הקבוצה ללא לברון.
    בסופו של יום, ארווינג דפק את ה-30 נקודות שלו והקבוצה הפסידה (כמו שהיה רגיל כל הקריירה שלו לפני לברון) ולאב בכלל נעלם במשחק הזה.

  8. יש שמועות שקיירי אירווינג "לא שמח בקליבלנד ומכל הסיטואציה ומעוניין לעבור לקבוצה אחרת. מעניין שזה התפרסם אחרי הדדליין.
    דבר אחר יש משנה באבות המספרת על הלל הזקן שראה גולגולת צפה על פני המים ואמר 'על דאטפט אטיפוך וסוף מטיפיך יטופון' ובתרגום חפשי כל כלב בא יומו והיום שלך מתקרב מיסטר ג'יימס!

    1. יפה, רק למה להעליב את הלל הזקן ביחד עם "אייטם" של סטיבן איי סמית' 🙂 האיש מחפש להצית אש בכל מקום, ביממה האחרונה הוא גם מנסה לסכסך בין דריימונד גרין לווריורז.

  9. הביקורת על זה שקליבלנד "רק" מובילה את המזרח ולא גם מובילה במספיק הפרש/משחקת מספיק טוב, זה בערך כמו לבקר את סכנין על "רק" פלייאוף עליון.
    למה מי זו קליבלנד? מתי הם בכלל עשו משהו שאתגר את הליגה? זו התקופה הכי תובה ב-40 שנות הפרנצ'ייז. וזו גם התקופה בה מבקרים את הקבוצה הכי הרבה. משעשע.
    עוד כמה שנים היא תחזור להיות קבוצה שתעשה 2 עונות סיבוב ראשונות על כל 4 עונות לוטורי (או משהו כזה), ואז אולי יבינו כמה הביקורת הנוכחית מוגזמת.

      1. שחקן שהוביל קבוצה ל-2 אליפויות זה לא כישלון בעיני (בהיבט של קריירה), אבל ברור שיש פה אנדראצ'בריות מסוימת.
        אבל אני בכלל לא מדבר על הביקורת על לברון, אלא על הביקורת על קליבלנד.

        1. הכוונה שלי היא על התקופה בקליבלנד הרי ברגע שלברון הגיע הם מכוונים לאליפות ולא שום דבר אחר ובמידה ובסוף התקופה שלו הם לא יצליחו אז הם נכשלו(ברמת קבוצה ולא ברמה האישית של לברון)

          1. נכשלו להגדרתם (כי זו המטרה שהם הציבו). גם הפועל ב"ש הציבה לעצמה למטרה אליפות, אבל אף אחד לא יקרא לעונה הזו שלהם כישלון, גם אם יפסידו את האליפות למת"א בפוטו-פיניש. צריך להסתכל מה קורה בפועל ולא על מה חולם הבעלים, הג'נרל מנג'ר או הכוכב (ויש שיאמרו שמדובר על אותו אדם 🙂 ).

    1. ועוד דבר אל תשכח שזאת קבוצה שפיטרה את המאמן שלה כאשר היא מובילה את המזרח בפער גדול,זאת אומרת להם בעצמם זה לא הספיק להוביל את המזרח והם רצו יותר

    2. לא קשור מה עשו ב 40 השנים האחרונות.
      מה שרלבנטי הוא רק סגל השחקנים שיש להם והמטרה שהציבו לעצמם.
      המטרה היא אליפות, לא פחות מזה. לא משלמים 105 מליון דולר משכורות רק כדי להגיד "תראו איך התקדמנו, אנחנו הכי טובים במזרח".
      אחרי שהגל של לברון ג'יימס יחלוף והם יסוגו חזרה להיות קבוצה בינונית, הם אולי יתגעגעו ל"ימים הטובים". אבל אם הם לא יקחו אליפות אז הרבה יותר מכך הם ירגישו תחושת החמצה על שלא זכו באליפות.

      זכיה במזרח ועליה לגמר זה המינימום שמצופה מקליבלנד. וכשיש להם את 3 ה"גדולים" (2 מהם עאלק גדולים) אחרי שבשנה שעברה נעדרו מהגמר, אז הציפיה היא רק לאליפות. ואם הם לא נראים משכנעים במזרח שהוא שוב חלש אז הביקורת מוצדקת.

      סטיבן סמית עיתונאי מצויין. הוא מקושר היטב, הוא שקול אחראי ומנומק. אני אוהב אותו.

    3. מה שאני א מבין שם זה מה הסיפור עם מו ויליאמס. זה שחקן שיכול להצית את הפארקט עם 30 נק'. הוא בריא. הוא לא מקבל דקת משחק

  10. מנחם העלית סוגיה מאד קשה ומורכבת לדיון אבל אחרי מחשבה עמוקה אני עדיין הולך עם חופי הפאסיפיק. זה לא שלחופים המדהימים של ניו-אינגלנד אין מה למכור אבל על הבאזר נראה לי שקליפורניה ושות' לוקחים.

  11. אגב ג׳י אר סמית זה לא הבחור שישתוק יותר מדי, נס שרק עכשיו שומעים ממנו, העבד של לברון הוא בטוח לא יהיה, אל תתפלאו כשתשמעו על המכות הפיזיות בחדר ההלבשה בין השניים.

    1. זה שג'יי אר הוא עארס שלא יהיה עבד אפילו של אלוהים זה ברור וידוע. לברון לא טיפש. עם אנשים כרון ארטסט או ג'יי אר מוטב לא להתעסק.

  12. האמת – מי הכריח את לברון לחזור לקליבלנד? להישאר במיאמי, ארגון הרבה יותר טוב, עם ריילי אתה לא יכול ליפול, והמקום לגמרי סבבה לחיות בו, כל זה היה הדבר הבטוח והנוח יותר בשבילו. במיוחד אחרי 4 גמרים רצופים.
    הוא לקח על עצמו אתגר עצום במעבר, ועל זה אני דווקא מעריך אותו. זה סיכון גדול, והכל חד משמעית על הגב שלו. וכל הציפיות הם ממנו וכל הביקורות בצדק גמור אגב הם עליו.
    אבל באמת, הוא לא מספיק חכם כדי להיות מאמן שחקן ומנג'ר באותו זמן, ולא מספיק חכם להבין שדווקא העצמת בלאט הייתה עוזרת לו להשיג את המטרה שלו (וראו זאת היטב בשנה שעברה), ובגלל זה הוא כנראה לא ייקח יותר אליפויות. גם העובדה שיש כאלו קבוצות איכותיות במערב כמובן חלק מזה.

    1. במחילה, שום אתגר עצום, אלא התנהלות לוזרית מגוחכת.
      קודם לזרוק את פרויקט הגלאקטיקוס במיאמי, כבר ברגע הראשון שמשהו מתחיל לזייף. לא to fight back, לא לחפש אחרי אדטפציות ושיטת משחק טובה יותר, לא להסיק מסקנות מהעליונות של הספארס. פשוט לא! התפרקות פחדנים טוטאלית של הפורוורד עם הפוטנציאל הגדול ביותר בכל הזמנים.

      ושום אתגר בקליבלנד. מוודאים שיש לך סופרסטר בהתהוות, קיירי אירווניג, ועוד בקבוצה שהרגע בחרה שוב לוטרי בדראפט ועכשיו אפשר גם לוודא הבאת מגה סטאר בפועל מהמערב, ועוד מהסוג שאתה מאוד אוהב לידך, מוודאים שהבעלים מוכן לפתוח את הכיס ולרקוד לצלילי כל שגיון שיצא מהחליל שלך, ואז עוד כמובן להצטייר כמושיע הגדול שברוב טובו וחסדיו בא להציל את עיר ילדותו העשוקה בסיפור הוליוודי סוחט דמעות, והכל עוד בחוזה חד שנתי, כדי לוודא יכולת לברוח אם החום במטבח יהיה שוב גבוה מידי…

      צר לי, ובטח לנוכח כמה באסטרז סופר קשוחים שאהדנו או פחדנו מהם בעשורים האחרונים: הוא פשוט לפלופ.

      1. not a bad boy אתה קדוש

        בנוסף לכך היו דיווחים שהוא ניסה להשתין מהמקפצה גם במיאמי, נכנס למשרדו של ריילי ודרש לפטר את ספו. ריילי בתגובה הוציא את השלונג, סטר למלכה וטרק לה את הדלת בפרצוף.
        כבר בסדרה מול ס"א הוא היה לחלוטין לא מחובר לשאר הקבוצה ושם את עצמו מעליה, זה היה ניכר הן על המגרש והן במסיבות העיתונאים שאחרי.
        בקיצור כשהתינוק לא מקבל את כל מה שהוא רוצה – הוא מייבב ובורח.
        בדיוק הפוך מאתגר כפי ש-not a bad boy ציין.

        1. אכן. כולו הפסידו גמר, אמנם בקונצרט אמן יפהפה מצד קצין הק.ג.ב פופוביץ', אבל זהו. רק שבשביל לברון זה כבר היה יותר מידי, והוא אסף את החיתולים ורץ חזרה לאמא באקרון – במקום לעזאזל to fight back, לנתח גם את הנקודות הלא נחמדות בהתנהלות שלו – ולחזור הרבה יותר טוב.

  13. כתבתי את זה כבר במקום אחר, הרוח של קליבלנד לטוב ולרע היא לברון. וכל עוד הוא האמין – והא באמת האמין! – שהוא "השחקן הכי טוב בעולם", זה היה יכול לדחוף את כל הקבוצה עד למקס'. ואפשר לסמן את הנקודה הזו בדיוק: 1:2 על גולדן סטייט בסדרת הגמר, לפני עוד משחק ביתי. הכי מקס' שאפשר, עכשיו כשאנחנו זוכרים עם מי הקאבס שיחקו, ומי גולדן סטייט הפכו להיות.

    האמונה הלברונית הזו נשברה העונה, והיא נשברה סופית בשבוע שעבר, אחרי האיירבול מול טורונטו, ומייד אחריו הקסם של קארי מחצי מגרש. זה רגע שלדעתי גם החריב את קווין דוראנט להרבה מאוד זמן ואת אוקלהומה, אם בכלל היה לה שבב סיכוי. לגבי הקאבס זה סימן את הסוף, אין לנו באמת יכולת לעשות את זה. הלוואי שאתבדה כי אני מת לתחרות.

  14. לא חושב שהייתה שביתה, מכוונת או לא.
    בקבוצות של לברון שחקנים (ווייד היה היוצא דופן) בדר"כ לא מתפקדים כשהוא בחוץ, בגלל שהם רגילים שהוא עושה כמעט הכל.

    קצת כמו אנשים וזכירת מספרי טלפון אחרי כניסת הסלולריים, כשמתרגלים למשהו טוב אתה לא יודע לתפקד בלעדיו.
    אני היום בקושי זוכר 5 מספרים בעל פה, כילד הייתי ספר טלפונים מהלך.

  15. נראה לי ש"שחקני בלאט", דוגמת קיירי וג'יי-אר, מתחילים להראות שנמאס להם… דלבדובה ומוזגוב ילדים טוב מדי בשביל לעשות זאת.

    בנוסף ניתן לקבל טעימה מהאווירה בקבוצה שלברון "מנהיגה" דרך המעבר של וורז'או:
    http://www.businessinsider.com/anderson-varejao-cant-stop-gushing-over-golden-state-warriors-2016-2

  16. קשה לי להאמין שהשחקנים שעלו על הפרקט עשו שביתה איטלקית כמחאה על זה שצ'יפרו את לברון בגימ"לים. זה פשטני מדי ומייחס ילדותיות מוגזמת לאנשים שמרוויחים 10 מיליון $ בשנה.

    ההגיון אומר שדווקא במשחק כזה הם היו עושים יותר מאמץ כדי להראות שלברון אינו חזות הכל.

    either way – המסקנה היא שמדובר בקבוצה מסריחה.

    1. שוב: ישנן שתי דרכים לתפקד במקרים כאלה:
      1. להיות מבולבלים דבר שמביא לפאטתיות
      2. לבוא כלוחמים וללתת FIGHT.

      זה שהם לא עשו "2" מעיד על אופי הקבוצה

  17. באמת אתגר גדול … אחרי שנפל בגמר בתבוסה משפילה לס"א הוא החליט שהוא מיצה את הרפתקת הגלקטיקוס במיאמי , ונטש את שותפיו וחבריו ווייד ובוש . ממש אומץ גדול נחוץ , כשהוא יודע שיבנו לו קבוצת גלקטיקוס חדשה…

  18. מצטער להגיד לכם הייטרים חביבים, אבל אתם לא צודקים. באמת אולי הוא עשה זאת כי ריילי לא רצה לרקוד לצללי החליל שלו, אבל הסיכון עצום. הרי אין שום מסורת ושום קבלות ושום דבר לארגון של קליבלנד. קיירי אחד ועוד בחירת לוטרי גבוהה זה מאוד יפה על הנייר, ובאמת יש לזה פוטנציאל, ובלי זה כנראה הוא לא היה עושה זאת, אבל זה רחוק מאוד מקבוצה עם נסיון כמו מיאמי, מריילי, ווייד ובוש, ו4 גמרים רצופים, וקבלות בלי סוף.
    וחד משמעית במעבר הוא לקח את כל הסיכון עליו. לא משנה בכלל שהחוזה הוא לשנה ואחרי זה לעוד שנה. זה בגלל שעכשיו התקרה עולה, זה הכל. הוא חזר לאוהיו ושם את כל השם שלו והיוקרה שלו והלגסי שלו על השולחן במעבר הזה. הימר על כל הקופה, על העיר ועל האירגון. איך שלא תסתכלו על זה זה סיכון אישי גדול לעומת ההשארות במיאמי.

    1. צביקה זה גם לא הכי מדוייק מה שאתה אומר ואני אסביר:
      נכון הוא לקח פה סוג של סיכון אבל זהו סיכון מחושב. 2 דברים לדעתי הנחו את השיקול שלו.
      הראשון ההבנה שבמיאמי הם הגיעו לפוטנציאל שלהם וכיוון שוייד זה כבר לא אותו וייד יהיה להם קשה מאוד לזכות בעוד אליפות והדבר השני ההבנה שזה בכלל לא חשוב מה הוא עשה במיאמי ואם הוא רוצה להיחשב באמת כאחד הגדולים אם לא הגדול מכולם הוא חייב להביא אליפות לקליבלנד,דין אליפות בקליבלנד לא שווה לדין אליפות במיאמי.לאחר מכן הנחה אותו גם השיקול שבקליבלנד הוא יעשה מה שהוא רוצה ולגבי החוזה אז זה ממש לא נכון כי מה הבעיה לחתום על חוזה לשנתיים מראש(רק בשנה השלישית שלו ההסכם עולה) למה היה חשוב לו שתהיה לו אפשרות יציאה גם בתחילת השנה הזאת?

      1. זאת הדרך שלו למעשה היחידה שלו להפעיל לחץ על גילברט. בכל זאת הוא לא הבעלים, ואתה לא יכול להגיד לו מה לעשות, אלא אם כן יש לך מנוף לחץ עליו. ככה זה עובד. וגילברט רוצה אליפות הרבה פחות מאשר לברון רוצה אליפות, זה בטוח.

  19. מומי בקושי ידע 3 מילים ביפנית
    מאזדה , טויטה , בה אם וו

    מאז המרצדס מומי לא מביט לאחוריים

    1. מומי, אתה גדול. מה לעשות שהדוק התחיל להתעניין ב-'רוחניים' ביפאנית???

      אבל תאמין לי אני לוקח הונדה עליהם כל יום

  20. אם ההימור הזה היה מצליח (ואני בהחלט חושב כרגע שהוא נכשל, בין השאר בגלל פיטורי בלאט ששידרו משהו רע, הסטריה, כאשר שנה שעברה בתנאים שנוצרו הייתה הצלחה עצומה), אחרי שניתן לאמר שפרוייקט הגלאקטיקוס הצליח יחסית (4 גמרים ברצף, שני תארים), אז סופית המשקל בליגה היה עובר לידיים של הכוכבים. כי בסיכום של לברון עם בוש ווייד נוצרה שושלת מכובדת במיאמי, ואם הוא היה לבד גם מביא אליפות לקאבס, זה היה מראה איך שחקן מרכזי אחד מכריע ומנווט את כל הליגה במשך עשור, מה שלא היה קודם (הוד מלכותו ג'ורדן עשה זאת בתוך אותה קבוצה, שהייתה בזמנו ארגון על עם מאמן על, לייקרס ובוסטון בכל השנים היו ארגוני על, וס"א כבר 20 שנה ארגון על).
    זה היה ההימור של לברון. לי ברור בבטחון גמור שאם היה נשאר במיאמי היו לו לפחות עוד אליפות אחת עם וייד, ואולי סיכוי לעוד אחת, ובמעבר לקליבלנד הוא ויתר על זה, תמורה הצאנס לגדולה אמיתית בקליבלנד, אם זה היה מצליח. הוא בהחלט לטעמי אחראי לזה שכרגע אנחנו מאמינים שזה לא יצליח, אבל אני כן מכבד את הנסיון הרציני שנעשה כאן.

  21. אם ללברון באמת היה חשוב מקליבלנד הוא היה חותם חוזה ל 5 שנים.
    נכון… יש שינויי הסכם עם הטמבלויזיה…
    אז היה חותם לשנתיים.

    הוא חתם לשנה. לדעתי זה מספר את כל הסיפור.

    1. שכחת את הסיפור המסריח שהיה לו עם גילברט? לברון לא סלח. מה פתאום שיתן לגילברט בחזרה לשים לו את האזיקים על הידיים משל היה כושון בשדות?

  22. החזרה לקליבלנד הייתה נטו בשביל לשפר את המותג שנקרא "לברון ג'יימס".
    לא רגשות ולא נעליים, שיקולים קרים בלבד.

    זה שזה חזר לו כמו בומרנג והפך אותו למשיח שקר, זה מה שנקרא קארמה.

    1. זה מה שכתבתי למעלה.
      הפרישה של קובי, יכולה להיות האס הבלתי צפוי של הלייקרס, לנוכח המסורת, השוק, והמצב המיידי:

      בחירת לוטרי + דוראנט + קאפ ספייס לעוד שם רציני.

      דחילק. לאיפה דוראנט ילך. לגולדן? הוא יעשה מעצמו צחוק. הלייקרס יכולה להיות אפשרות רצינית ביותר מבחינתו.

      1. אה אופס.
        אתה רומז ללברון והלייקרס?
        במצב כזה לא נשאר אלא למאפיה לסדר את הסיפור אחת ולתמיד.
        חוץ מזה שהלוזר אף פעם לא ילך לקבוצה בלי גלקטיקוס. דוראנט כן.

  23. לברון תקוע עם קליבלנד, ולהיפך. זה לא משנה בכלל המחוייבות החוזית. הוא רוצה את המפתחות של העיר ושל המדינה, והוא רוצה לגסי על שמו, ובשביל זה הוא חייב להישאר ולהתמיד. האמת במצב המזרח, הוא יכול להגיע לגמר עוד כמה שנים ברצף. ואם אתה בגמר, אז אתם יודעים, לפעמים הסדרה הולכת אליך, כוכב זה או אחר נפצע, מומנטום משתנה, והופ – יש טבעת שלישית, והפעם כולה על שמו. אני בפירוש מאמין שהוא מחזיק את החוזה בידו, כדי שיוכל לנהל את הקבוצה, ולא בגלל שיש לו בכלל מחשבות על אפשרות אחרת. אם אני גילברט, ואם היו לי הבנות ברורות שאני רוצה לנהל את ההצגה אחרת ומצד שני לאלץ את לברון להיות טים פלייר ולשתף פעולה, הייתי עושה זאת בקלות על ידי זה שמאלץ אותו לחשוף את הקלפים. אני חושב שגילברט פשוט לא מעוניין כי המטרות שלו אחרות. לא הספורט נטו, ותואר האליפות, אלא ביזנס אחר, ובגלל זה מתאים לו לזרום עם לברון ולא להתעמת איתו.

      1. בדיוק. ולברון ידע בדיוק למה הוא הולך, ואת זה בדיוק הוא לקח על עצמו. ואת זה אני מעריך. לכן לא זכיתי להיכנס למועדון ללל…

        1. אני לא חושב שהוא ידע שזה מה שיקרה.
          קליבלנד כרגע, לא ברמה של הקונטנדריות האחרות, ולזה לברון לא ציפה.
          אני לא חושב שהוא ציפה לאליפות בשנה הראשונה, אבל כן לבוא לשנה השניה כקבוצה מגובשת ומועמדת עיקרית.

          1. לברון לקח סיכון שיש בצידו סיכוי, זה כל העניין. אף אחד לא יכול להבטיח אליפות בנבא, גם אם תקנה 100 כוכבים לצידם. בטח לא כשהם עוד לא הוכיחו את עצמם

  24. עד שפיטרו את בלאט הם היו בכיוון לדעתי. וזה עוד לפני אפשריות שיפור בטריידים, שבלאט הוכיח בשנה שעברה שהוא הוציא מזה את המקסימום. ופיטורי בלאט הרסו לדעתי את היכולת של הקבוצה לעשות משהו בטריידים. אף אחד לא ציפה לאיזה רמה תגיע ג"ס. זה נכון. אבל הקאבס היו בדרך הנכונה להגיע לגמר בהרכב מלא.

    1. הבעיה העיקרית של קליבלנד היא שנוצרו שתי קבוצות גלאקטיקוס ברמה היסטורית, ג"ס וס"א, שהסיכוי שמישהו תיקח מהן אליפות הוא מזערי. מה לעשות לפעמים המזל לא הולך עם התכנון.

  25. הבעיה העיקרית של קליבלנד זה שעכשיו הם נשארו בלי מאמן ובלי אמונה… כל אחד לעצמו.
    אני כבר חודש רושם שטרונטו יעברו אותם וזה רק בגלל שבסוף העונה יצטרכו לתת מנוחות לזקנים של קליבלנד וטורונטו תדהר למקום הראשון…
    פעם זעפרני רשם טור על מיאמי ב 2012 כמדומני שהם שייטו לאורך כל העונה וחשבו שיש להם את היכולת להעלות הילוך בגמר…דאלאס צחקה להם בפרצוף ולקחה טבעת

כתיבת תגובה

סגירת תפריט