סדרת דראפט (1 מ-5): 5 הפוינט גארדים הראשונים בדראפט / מנחם לס

יונתן ווסרמן – זלצמן כמונו – הוא אחד מכתבי הבליצ'ר רפורט החשובים ביותר (וכמובן העתון 'פורט לוטרדייל סנטינל), ומומחה האתר בכל ענייני ה-NBA והמכללות. הוא הכין עבורם מאמר ראשי על חמשת מועמדי הדראפט הראשיים בכל עמדה.

מה שקורה ממש היום לנגד עינינו הוא חילוף משמרות – יותר נכון חילוף  עמדות – יותר נכון חילוף הסדר בתוך העמדות. (זה אני כותב).

מה שמיוחד בדראפט הזה הוא שבניגוד לדראפטים הקודמים לאחרונה, סוף סוף ישנם מועמדים חזקים מאד בעמדות 2, 3, ו-4,  – חזקים יחסית יותר מעמדת 1.

אני אחלק את מאמרו של  יונתן לחמישה חלקים מפאת אורכו. זהו לא תרגום של מאמרו כי אני מכיר את רוב השחקים שהוא כותב עליהם, ראיתי אותם בכמה וכמה משחקים, וגם לי יש מה לומר בנידון, אז אבסס את מאמרי זה על מאמרו עם תוספות ושינויים משלי, שאת החשובים אדגיש בשחור.

 

1. פוינט גארדים

5.Melo Trimble (Maryland), 6'3", Sophomore

*

לטרימבל חסר SIZE, חסר אורך, וחסרה קפיציות מה שלא מרמז על הצלחה ב-NBA, אבל ראינו כבר כמה וכמה כאלה ב-NBA החסרים את כל הפיזיות שה-NBA מחפשת, אבל משקללים את חסרונותיהם הללו בעורמה, פיקחות, ארסיות, ושליטה בכדור. טריי בורק, שיין לרקין, ושבאז נפייר הם רק כמה דוגמאות לשטנצה הזאת

יכול להיות שקבוצה שתיבחר בו תיבחר בו עם הרעיון למצוא בק-אפ ולא סטרטר. יכולתו המיוחדת היא לקלוע OFF THE DRIBBLE וליצור מצבים נוחים לשחקנים אחרים. הוא מהיר וזריז ביותר, אבל חסרונותיו ימנעו ממנו להיכנס לאזור הלוטרי, והוא ייבחר בערך בריינג' של הבחירה ה-20 עד ה-40

'מלו' הוא אחד הגורמים החשובים למיקומה של מרילנד בין 10 הטובות במכללות. בשנת הרוקי שלו איש לא ידע מי הוא והוא 'התגנב' בין השחקנים וסיים עם 16.2 נק' למשחק, ב-46% מהפארקט ו-42% מה-3. העונה הוא כבר ידוע ככוכב, השמירות התהדקו עליו והוא ירד מעט ל-14.0 נק', 42% מהפארקט, אבל רק 33% מה-שלוש. הוא מצויין מהקו, וכניסותיו שיעניקו לו הרבה פאולים יהיו אחד מכלי נשקו החשובים.

 

4. Gary Payton II (Oregon State), 6'3", Senior

*

(האב, גארי פייטון, ובנו – גארי פייטון II)
גארי – כפי שתקראו במאמר שניכתב עליו השבוע בספורטס אילוסטרייטד, ואני עומד לתרגם – התחיל לשחק הרבה בגלל האבא שלמעשה 'הכריח' את בנו לשחק את המשחק שעשה מהאב מולטי מיליונר גדול.
עלייתו לרמה העליונה של הפוינט גארדים קרתה לאחרונה.
Per Game Team G GS MPG PPG RPG APG SPG BPG TOPG PFPG FG% 3P% FT%
14-15 OreSt 31 30 36.3 13.4 7.5 3.2 3.1 1.2 1.9 2.7 .485 .293 .663
15-16 OreSt 26 26 34.1 15.9 7.7 5.2 2.6 0.5 2.4 2.8 .487 .304 .629
Career 57 56 35.3 14.5 7.6 4.1 2.8 0.9 2.1 2.7 .486 .297 .645

 

בשנתו השנייה הוא שיפר את מעורבותו במשחק. הוא פוינט גארד עם תיאבון לריבאונדים, כפי שרואים מה-7.7 ריב' שלו העונה, וזה לשחקן בגובה של אביו המפורסם (1.91 מ')

הוא לא פוינט גארד טיפוסי כי טבעית הוא מחפש את הקליעה על פני המסירה, אבל בעונה הזאת הוא הפך לפוינט גארד הקבוע של אורגון, והוא החל למסור (5.2 אס מ-3.2 בעונת הפרשמן שלו) לצפות לכדור, ולהנהיג את קבוצתו.

הקליעה שלו לא טובה מספיק ל-NBA  עם ממוצע של 30.4%. הבעייה של פייטון היא שהוא החל שחק ברצינות מאוחר, והג'אמפ שלו שבור. השאלה אם בגילו (23) הג'אמפ ניתן להריסה ולמידה מחדש.

הוא צפוי להיבחר מאוחר בסיבוב הראשון, וללא ה-PEDIGREE של אביו, אני מאמין שאולי לא היה נבחר כלל בדראפט.

3.Demetrius Jackson (Notre Dame), 6'1", Junior

*

 

למרות קומתו הנמוכה, דמיטריוס ג'קסון הוא שחקן חזק ומוצק מאד, המפצה על קומתו הנמוכה בזריזות ובמהירות. יש לו את מבנה הגוף שהמקצוענים מחפשים. והוא שחקן פיקח מאד עם יכולת החלטה מהירה ולרוב נכונה. הוא מאבד כדור רק 2.3 פעמים למשחק, וזו השנה השנייה ברציפות שהוא קולע 54% מבתוך הקשת. אחוז הקליעות שלו מה-3 לקריירה הוא 40%.

הוא סופר-אתלט, שחקן פיקח מאד, והוא-הוא החבילה שה-NBA מחפשת.

בשנת הפרשמן שלו הוא חילק את הבק-קורט עם Jerian Grant והם יצרו את אחד מהבק-קורטים הטובים במכללות. אחרי התיכון הוא בילה שבועיים במחנה הכדורסל של סטפן קרי לפוינט גארדים, וזכה בתואר 'החניך המצטיין' בין כל עשרות טובי הפוינט גארדים שהשתתפו הקמפ מכל רחבי היבשת.

2. Wade Baldwin IV (Vanderbilt), 6'3", Sophomore

*

היתרון הגדול של בולדווין הוא מוטת ידיים בלתי רגילה לגובהו: מוטת ידיו לפי טבלאות האנטרופומטריה 'שיכות' לאדם רגיל בגובה 2.11 מ', 20 ס"מ גבוה ממנו.
יש לו הכל:  פיזיות עליונה, ניתור מעולה, צעד ראשון מהיר, ומשחק טרנזישיון מצויין עם דאנקים מלהיבים. הוא מוסר טוב, עם חדירה מצויינת בזמן הנכון. הוא קולע 41% מה-3 זאת העונה השנייה ברציפות.
יכול מאד להיות שהשיטה של וונדרבילט 'מסתירה' את יכולתו האמיתית, בדיוק כמו ש-UCLA 'הסתירה' את ראסל ווסטברוק האמיתי.
הוא דומה לווסטברוק בדבר נוסף: מאבד כדורים בקצב של 18.8% מהפעמים שהכדור בידו.
חיסרון זה חייב להשתפר!

 

Kris Dunn (Providence), 6'4", Junior. 1

*

עוד שחקן בגובה 1.94 מ' עם מוטות ידיים של ענק בגובה 2.10 מ'. הגודל של קריס דאן, אורך גפיו, ומהירותו, הם-הם הדבר המדוייק שה-NBA מחפשת. הוא השחקן שייבחר בחירת לוטרי ויהיה מוכן לעלות בכל חמישייה אם יתבקש, וייראה שייך מהרגע הראשון, במיוחד בהגנה.
הוא אחד מהשחקנים עם הבנה מצויינת, חוש, ויכולת ציפייה שעושים ממנו את אחד מחוטפי הכדור הטובים (בין 5 הטובים) בגניבות.
אבל היכולת הנעלה ביותר של הפוינט גארד הזה היא… התפקיד המיועד ל-PG: הוא אחד ממנהלי המשחק הטובים שנראו לאחרונה. HE IS A PLAYMAKER היא הדרך הנכונה ביותר לתארו!

. "Dunn is lightning in the open floor and dangerous on off-ball screens as a passer or scorer. He's an excellent shot-creator—both for teammates and himself within 18 feet".

חשוב להזכיר שבתחילת שנת הסופומור שלו הוא נפצע בכתפו. נזקק לניתוח ולמעשה איבד שתי עונות משחק. תארו לעצמכם לאן היה מגיע "מיסטר ניו אינגלנד בסקטבול" זה ללא הפציעה והניתוח בכתף. הדבר היחיד שעלול לעמוד בדרכו מלהפוך לכריס פול מס' 2 היא קליעת ג'אמפ בינונית.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 6 תגובות

  1. זה נחשב מחזור חזק של גארדים ?
    לא נורא אחרי השנה הגיוני שיגיע דראפט טיפה פחות עמוק.
    דאן באמת נראה עם פוטנציאל ענק רק שלא יגרר לפציעות ממושכות.
    תודה מנחם

  2. הדראפט הזה פחות חזק מבחינת הגארדים וזה טוב כי בליגה יש מספיק גארדים ועדיף שוטינג גארדים כמו היילד וברנדון אינגרם.

    תודה!

  3. נהדר, כמה מחשבות:

    1.גארי פייטון ג'וניור הוא הלירוי (אנחנו במפה) של ה-NBA?

    2.דמטריוס ג'קסון זה שחקן מאוד מבטיח שמאוד התלהבתי ממנו, יכול להיות יופי של גניבה אם ילקח במקומות 15-20.

    3.תראו לכם את דאן נוחת במילווקי. יכול להיות האש שהם צריכים בהתקפה, ועוד wingspan עצום להגנה של קיד.

    4.בולדווין מבטיח מאוד, אבל תזכרו שהוא בא ממכללה קטנה יחסית, ולא בטוח שיהיה באותה רמה ב-NBA.

    5.טיילור אוליס מקנטקי עושה עבודה טובה עד עכשיו, והוא וואחד סליפר בינתיים. אם הייתה לי בחירה בתחילת הסיבוב השני לא הייתי מוותר עליו.

    6.אני מאוד מקווה שג'מאל מאריי נחשב שוטינג גארד ויהיה בחלק של מחר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט