סיקור יום חמישי/ שגיא נאור

אורלנדו מג'יק (31-25) 114 – גולדן סטייט ווריורס (5-52) 130

אז הקרקס הנודד מהמפרץ הגיע לדיסניוורלד ואיזו הופעה הם ניפקו. אמרתי הם? התכוונתי הוא. סטף קארי הגיע ממיאמי אחרי ערב של 42 נקודות. בק2בק? הצחקתם את הרוצח עם פני התינוק. 51 הוא המטיר על המג'יק המסכנים שפשוט נותרו חסרי אונים דווקא במשחק שהם היו באיזור כמעט לכל אורכו.
והכי מדהים זה האחוזים הפסיכיים – 10/15 ל-3, 10/12 ל-2!!! פשוט בלתי נתפס. אין לי סטט' של זה אבל אני די בטוח שהוא הראשון שחוצה את רף 50 הנקודות עם קליעת עונשין אחת. הוא אפילו מצא זמן למסור 8 ולקטוף 7. אם קר לא מוציא אותו 2 דקות לסוף הוא היה יכול לשבור את שיאו האישי (54) ואת שיא השלשות בכל הזמנים (12). אז הוא רק שבר את השיא של קורבר במשחקים רצופים עם שלשה וגם את שיאו האישי עם 20 סלי שדה. בקיצור, ללילה לפנתיאון.
ומי שחושב שהמשחק הזה היה טיול ללוחמים טועה, המג'יק הובילו בחלקים נרחבים שלו כולל 63-59 במחצית אבל בערב שהווריורס קולעים 60% מהשדה ו-52% משלוש ומחלקים 35 אסיסטים לא היה להם סיכוי אמיתי, גם אם כל החמישיה שלהם סיימה בספרות כפולות בהובלת פורנייה עם 20 נקודות.

 השלשה של קארי מהחצי בסיום הרבע השלישי שבעצם סגרה את המשחק.

בוסטון סלטיקס (25-34) 112 – מילווקי באקס (34-24) 107

הסלטיקס הובילו לאורך כל המשחק עד 18 הפרש אבל ברבע האחרון הבאקס נגסו בהפרש עד 106-102 פחות מדקה לסיום אבל שלשה מהפינה של ג׳יי קראודר מאסיסט נפלא של אייזאה תומאס סגרה סיפור ועזרה להאריך את רצף הנצחונות הביתיים של הירוקים ל-8.
אייזאה כיכב עם 27 ו-7 אסיסטים, קראודר סיים עם 20, סאלינג׳ר תרם 14 נק ו-10 כ״ח כשברדלי ואמיר ג׳ונסון משלימים חמישיה מאוזנת בדאבל פיגרס.
ג׳בארי פארקר הוביל את הצבאים עם 22, נקודה יותר מקריס מידלטון ו-2 יותר ממונרו ששוב עלה מהספסל. הגריק פריק סיים עם שורה יפה של 14,8,7,3 בנקודות, אסיסטים, ריבאונדים וחסימות.

ניו אורלינס פליקנס (34-23) 123 – אוקלהומה סיטי תאנדר (17-41) 119

ההפתעה של הערב הגיע מעיר הג׳אז שם הרעמים שמטו משחק שהיו צריכים לנצח. הפליקנס הובילו ברוב שלבי המשחק בהפרשים קטנים כשווסטברוק ודוראנט משאירים את המשחק חי פעם אחר פעם אבל לא מקבלים מספיק עזרה מהחברים. רבע ראשון בלי הגנות הסתיים ב-35-33 כשהגבה מסיים אותו עם 16 נקודות. ברבע השני הקצב נרגע אבל ממשיך להיות צמוד ולמחצית הקבוצות יורדות בשוויון 56 כשהצמד חמד משלים יחד 42 נקודות. ברבע השלישי התסריט לא משתנה כשהפרש השיא מגיע ל-4 בלבד ומסתיים ב-89-87 לשקנאים.
ברביעי הפליקנס לוחצים על הדוושה ליתרון דו ספרתי ומצליחים לשמור עליו עד 2:32 לסיום – 119-109. 5 רצופות של הצ׳יטה מחזירות את אוקייסי לעניינים ושלשה גדולה של דוראנט מורידה ל-2 בלבד אבל הולידיי עומד בלחץ מהקו, קובר 2 וסוגר עניין.
רק 7 שקנאים קלעו הלילה, אחד מהם היה אגינסה שסיים עם 2 נקודות, אבל כל היתר תרמו תרומה משמעותית ביותר. דיוויס סיים עם 30 באחוזים בינוניים, ראיין אנדרסון והולידיי עלו מהספסל ותפרו 26 ו-22 באחוזים מעולים ונוריס כל עוזר להם עם 21 נקודות ו-8 אס׳.
ווסטברוק היה בלתי ניתן לעצירה עם 44, 9 אס׳ ורק 2 איב׳. דוראנט סיים עם 32,14 ו-7 אבל חוץ משניהם רק איבקה עם 15 סיים בספרות כפולות. כל כך הרבה שנים ועדיין לא הבינו שם שגם שניים ענקיים לא מספיקים בלי לתת לאחרים לעזור.

פיניקס סאנס (43-14) 106 – ברוקלין נטס (42-15) 116

בקרב הנמושות לא באמת היתה מנצחת והמפסידה העיקרית היתה בוסטון.
התקפה מאוזנת להפליא של הנטס עם 7 שחקנים בספרות כפולות עשתה את העבודה בהובלת בוגדנוביץ׳, אחת מנקודות האור היחידות העונה בברוקלין, עם 24. בסאנס 6 קלעו מעל 10 כשטלטוביץ׳ ממשיך לשפר סטטיסטיקות בגארבג׳ של העונה והפעם תפר 30 עם 11 ריב׳ בחצי שעת פרקט.
כריס האמפריס תרם יפה למאמצי הטנקינג של הסאנס עם 0-9 מהשדה ו-3 איבודים ב10 דקות על המגרש. זה רכש טוב ויעיל.

יוטה ג'אז (20-28) 78 – סאן אנטוניו ספרס (9-49) 96

אחרי רבע ראשון מצוין של הג׳אז אותו סיימה ביתרון 23-18 ההגנה של הספרס התחילה להדק את החגורה ויוטה פשוט נשארה בלי אוויר. במשך יותר מ-9 דקות ברבע השני הדורבנות עצרו את המורמונים על 4!! נקודות בלבד ועם ריצת 19-6 במהלך הרבע הקבוצה של פופוביץ יורדת למחצית ביתרון מינימלי. המגמה המשיכה גם ברבע השלישי שהסתיים ב65-57 עם 20 של קאווי ו-14 של טימי.
ההפרש המשיך לטפוח גם ברבע הרביעי כשיוטה הופכת לעוד קבוצה שלא מגיעה ל-80 מול הספרס העונה. מדהים כמה קאווי משמעותי להגנה של פופוביץ כי בלעדיו השבוע הם חטפו 110.
גם בהתקפה קאווי לא טמן ידו בצלחת וסיים עם 29 באחוזים פנטסטיים מכל הטווחים.
פארקר, אולדרידג׳ ודאנקן עזרו לו עם 16,15 ו-14 בהתאמה.

יוסטון רוקטס (29-29) 119 – פורטלנד טריילבלייזרס (28-30) 105

פורטלנד פתחה חזק ונראה היה שעוד נצחון יפה נוסף לרצף שלהם כש-20 דקות לסיום המשחק ההפרש לטובת עמד על 21 (74-53). בנקודה הזו היו להארדן 12 נקודות ו-4 אסיסטים. ואז הרוקטס התחילו לשמור ולשחק את המשחק שלהם של העונה שעברה של הגנה חונקת והתקפה מהירה, מהנקודה הזו ועד סוף הרבע (שהארדן קלע 11 נקודות רצופות ב-2 הדקות האחרונות שלו) הרוקטס רצו 33-19 והרבע השלישי נגמר ב-7 הפרש בלבד (93-86).

הרוקטס המשיכו ללחוץ ואחרי שהגיעו להובלה (97-95) לא הסתכלו אחורה וניצחו את הרבע 33-12 כשהארדן קולע 19 ברבע ונעזר בברואר עם 8.

הארדן הוביל את המנצחת עם 46 נקודות באחוזים טובים (34 במחצית השנייה) אליהם הוסיף 8 אסיסטים ו-5 בריבאונדים ובאיבודים אבל שיחק יותר מ-46 דקות. הווארד נתן משחק טוב עם 19 נקודות, 13 ריבאונדים ו-3 חסימות. חוץ מהם קלעו גם בברלי (14), טרי (11) וברואר (10). האקס פקטור היה אריזה ששמר נהדר על לילאר ולמרות אחוזים עלובים (1/10) ו-6 נקודות בלבד עשה את השינוי עם 8 ריבאונדים, 6 אסיסטים ו-5 חטיפות.

אצל המפסידה לילארד קלע 23, חילק 7 אסיסטים ולקח 6 ריבאונדים. מקולום עזר עם 20, אמינו והנדרסון קלעו 13 כל אחד והארקלס (11) ופלאמלי (10) הגיעו גם הם לספרות כפולות.

לפוסט הזה יש 39 תגובות

  1. סיקור נהדר תודה רבה.
    לגבי קרי וזריקת העונשין הבודדת אתה צודק.
    מעניין לומר שעם 2 זריקות הצליח שחקן בשם DANA BARROS.. ועם 3 הצליחו T-MAC ו.. סטף קרי לפני כמה שבועות נגד הוויזארדס כשקלע 51 נקודות ב-2/3 מהעונשין

  2. עוד משהו.
    במשחקים האחרונים אוג'יי מאיו פותח במקום MCW ובשתי המשחקים האחורנים הרכז היה בעצם הגריק פריק.. נגד הלייקרס הוא נתן את הטריפל דאבל הראשון בקריירה וגם היום היו לו 8 אסיסטים.
    איזה פריק.

  3. סיקור נהדר.

    מבסוט אש על יוסטון. המהלך בו הם ביצעו את המהפך היה האלי אופ בין הארדן להווארד.

    אולי מכאן השניים האלה יתחברו מחדש ויובילו את הרוקטס לריצה למקום ה-5, וידיחו את הקליפרס פעם נוספת בפלייאוף

  4. אה כן. וקרי הגיע ל-276 שלשות ועכשיו הוא מחזיק בשלושת העונות עם הכי הרבה שלשות לשחקן אחד.
    הוא קולע 5 שלשות למשחק עם 24 משחקים שנשארו. וזה יוצא עוד 120 ו-396 סה"כ.
    מדהים

  5. תודה על הסיקור המעולה!

    קרי עם הופעה בק טו בק בלתי הגיונית! האם זה הבק טו בק הכי גדול אי פעם ? כנראה שלא…
    ראיתי את הסיכום וזה נראה קל ולא פייר! הוא כל פעם מדהים אותי מחדש.

  6. תודה רבה על הסיקור!
    קרי פשוט פסיכי, אין כבר מה להגיד.. הקלע הטוב ביותר שהיה במשחק, לפחות מעמדת הרכז.

    מהניצחון של יוסטון אי אפשר באמת ללמוד הרבה. הם לא יכולים כל פעם פתאום באמצע המשחק להיכנס למוד הגנתי ורק ככה לנצח.
    אני רוצה את הקבוצה שעונה שעברה השתדלה לשמור כמו שצריך כבר מפתיחת המשחק, ולא מהנקודה בה היא בפיגור דו ספרתי ברבע השלישי.

    ואם כבר קבוצות לא צפויות ולא יציבות – מה נסגר עם אוקלהומה והפליקנס?
    האמת שעם אי היציבות של יוסטון, יוטה ודאלאס, ניו אורלינס יכולים בכיף להביא איזה ריצת פלייאוף.. הבעיה היא שאחרי ניצחון מרשים שכזה על אוקלהומה, הם מסוגלים להפסיד לאיזה נמושה סטייל פיניקס.

  7. כרגע, אין פתרון לקארי. כמו שבזמנו לא היה פתרון לשאקיל, ופשוט נאלצת לחזות בו מוחץ את הליגה עם טריפיט. אצל שאקיל היו אלו מימדים ועוצמה פיזית, ואצל קארי זה להכתיב לנו מושגים חדשים אודות קליעה מדאון טאון. על איך שעם שחרור זריקה מהיר כברק, ואימון סיזיפי על כל ווארציה אפשרית ולא אפשרית של זריקה, בתוספת יכולת דריבל קלאסית מהמשובחות, אתה יוצר איום שאין יכולת להתמודד איתו : או שהוא יהרוג אותך, או ששאר הקבוצה תשאר פנויה כדי לקרקס לך את הצורה.

    אפקט קארי הוא פור ריל, כי הוא מראה לעולם דרך חדשה של כדורסל, בדיוק כמו שדוקטור ג'וליוס אוירווינג הראה. אולי בעתיד גם יקום המאמן שיצליח למצוא פתרון לעסק (האק א קארי עם נבוט?), כרגע אין אחד כזה. וכמובן: כמו שהדוקטור ייסד דור שלם של מעופפים מהגלקסיה, קארי הולך לייסד דור שלם של צלפים מהגהינום.

    1. לא מדברים מספיק על השליטה של קארי בכדור, יכולת החדירה שלו, החמקמקות. הוא כ"כ הרבה יותר מקלעי שלשות נדיר.

      אגב: מספר 30 הגיע היום לממוצע נקודות למשחק 30 עגול.

      1. בוודאי. אבל אלה לבד הופכים אותו לעוד סופר פריק רגיל בנוסח הנבא. מה שהופך אותו לאיום בלתי נסבל, היא היכולת לקלוע בכל מצב ומכל מרחק, במהירות שחרור כדור ובמגוון אפשרויות זריקה, שהופכת אותו לבלתי ניתן לשמירה.

    2. ממש לא,הקליעה של קרי היא דבר שלא היה כמוהו וכנראה גם שלא יחזור, כמו שhook shot של קארים לא חזר כך הקליעה הזאת לא תחזור, זה ללא ספק העונה האישית הדומיינטית מכולם (סלח לי גורדן) הוא קולע כמעט בכל משחק יותר מנקודה לדקה בקלות שלא תאמן, הוא ללא ספק שחקן ההתקפה הטוב בהיסטוריה, ומבחינת יכולת הוא עקף את כולם (חוץ משאקיל בשיאו).

      1. לא רק שהקליעה הזו תחזור, בעתיד יהיו שחקנים עם קליעה הרבה הרבה יותר טובה ממנה. תן לכדורסל 50 שנה, ויהיו גם כאלה עם 40% ל 5 נק'…

          1. חחח

            כדורסלייזר. תתרגל..

            עוד מאה שנה שחקנים ינועו במהירות האור (פשוטו כמשמעו !)

            אתה שואל : איך אנו הצופים נוכל לקלוט את המידע הזה ?

            ובכן, גם אנו נהיו משוכללים ומשודרגים יותר, מהירות הקליטה, החישוב ועיבוד המידע תהיה בלתי נתפסת.

            זה עידן הסינגולריות של הכדורסל.

          1. למה ?

            לעצב את רוז בלי פציעות כרוניות דווקא מאוד קשור לנושא..

  8. בסרט קיס אוף דה דראגון של ג'ט לי, כשהוא נפגש לראשונה עם מפקד המשטרה הרשע ומגיש לו פספורט על שם צ'ינג פונג גונג, מקמט זה האחרון את פניו בזעף, ומייד מארגן לו שם חדש: ג'וני. יס, איי לייק איט! ג'וני!

    אז זהו, צריך להוסיף לחוקה של הליגה משהו נגד כל מיני שמות כמו אנדטוקומסומבררו. נניח כל אחד עם שם בן יותר מארבע הברות, צריך לשנות את שמו לביל.

  9. אחלה סיקור.
    יש אשכרה מצב שהלוחמים יעשו את זה ויעברו את שיקגו. קרי זה משהו לא יאומן וכשמוסיפים את קליי למשוואה זה כבר לא פייר

  10. לכל אלה שחיים בסרט ולחוצים כמו טמפון- שחקן כמו קארי נופל פעם בדור או פעם בחיים.
    הרבה ניסו לחקות את ג'ורדן הכי קרוב שקיבלנו את קובי שזה גרסת לייט על בסיס חלב סויה.
    כמו שאין כמו מג'יק או שאקיל או קארים או בארקלי כך גם לא יהיה כמו קארי.
    השילוב שלו בין גנטיקה, אינטלגנציה, זריזות ודיוק הוא אחד לכמעט אינסוף.

    1. גם לא יהיה עוד חן ליפין…

      יהיה יותר טוב ממנו. סליחה.. יהיו יותר טובים ממנו.

      זה לא אומר שהוא יהיה פחות כשרוני מהם, אבל היכולות שלהם יהיו יותר טובות משל קרי, גם בזכות קרי עצמו, וגם בזכות האימונים המתקדמים של העתיד, גדילה של מאגר הכישרונות,

      את הרמה של ג'ורדן עברנו מזמן, מה שנשאר זו רק המורשת והגדולה ההיסטורית.

      נסה לחשוב על שחקן שהוא השילוב של היכולות המוכרות של קרי ביחד עם האתלטיות של ווסטברוק, ויש לך שדרוג רציני.

  11. חבר ישראלי, חובב NBA ככה .. אבל גר בביי, ובלתי ניתן להתעלם מהבאז הרציני, בא לבקר אחה״צ, וראה את המחצית הראשונה של הצדיק סטפאנוביץ׳ לבית הלוחמים.
    ״הסטף הזה מתקן את המשחק…״ זה המשפט של איש יקר, מהנדס ואיש טכני עצום, שמחבב את המשחק ומתאר מה שהוא רואה.
    מצחיק, אבל הלוחמים שניצחו ב 16, היו צריכים שסטף יתקן את המשחק של אתמול כל המחצית הראשונה ודי בכלל ..

    1. האחוזים של הארדן היו מצוינים והוא הביא לנצחון גדטל מול קבוצה טובה יותר ובמחק חשוב בהרבה. מספרים כמו שסטף הציג היום לא נראה העונה, אני חותם על זה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט