הקרב על המזרח ועוד 7-פריוויו למשחקי שישי/רועי ויינברג

8 משחקים בלבד ביום שישי הזה, כשהמשחק המרכזי של הערב הוא המפגש הישיר בין קליבלנד וטורונטו, הראשונה והשנייה במזרח. משחקים מעניינים נוספים יהיו בין שיקגו ואטלנטה ובין שרלוט ואינדיאנה.

*

2:00-אינדיאנה פייסרס (26-31)-שרלוט הורנטס (27-29)

המצ'-אפ של הערב. באטום וג'ורג'.

משחק לא רע בכלל בין שתי קבוצות במקומות 5-8 במזרח. שתיהן ממשיכות את העונה שלהן עד עכשיו ובכושר די טוב, כשבאינדיאנה מיילס טרנר ממשיך בכושר מצויין עם 14 נק' ו-7 ריב' למשחק בפברואר, ובשרלוט קורטני לי עדיין לא משתלב בצורה חלקה (6.5 נק' ב-25 דקות), אבל הוא צרעה רק 2 משחקים. שתי הקבוצות במצב טוב, וביום בהיר רואות את המקום החמישי בפלייאוף.

המצ'-אפ המרכזי במשחק הזה יהיה בין שני השחקנים שסוחבים את הקבוצות שלהם עד עכשיו-פול ג'ורג' וניקולס באטום. ג'ורג' ממשיך את עונתו הטובה בקריירה ולא עצר עם 25 נקודות, 6.8 ריב' ו-6.5 אס' במשחק מאז פגרת האול-סטאר, כשמולו באטום שירד מכושרו מאז פגרת האול-סטאר, וינסה לנצל משחק מול אחד מכוכבי הליגה כדי לחזור לכושר המעולה שהיה לו העונה ולהביא לשרלוט את הפלייאוף. ההזזה שלו לעמדת הסמול פורוורד (לצד לי) לא עזרה יותר מדי להורנטס, שחסרים סמול פורוורד עקב העברתו של האיירסטון ופציעתו של קיד גילטריסט, וזה יכול לעשות את ההבדל הערב.

תחזית: משחק צמוד יגמר בניצחון של אינדיאנה, הודות למשחק מעולה של פול ג'ורג'.

*

2:00-פילדלפיה 76' (49-8)-וושינגטון וויזארדס (30-26)

האם פילדלפיה תהיה הקבוצה הגרועה בהיסטוריה? לא. הם צריכים לנצח עוד 2 משחקים בשביל לא להיות שם, והם יכולים לעשות עוד 6-7 ניצחונות העונה. אבל הם לא הולכים לנצח קבוצה שרצה בגדול לפלייאוף, ומתחזקת בזמן האחרון (מרקיף מוריס וג'יי ג'יי היקסון הם שדרוג משמעותי בהשוואה לקריס האמפריס ודה-חואן בלייר). לכן וושינגטון תנצח בקלות הערב.

*

2:30-ניו יורק ניקס (35-24)-אורלנדו מג'יק (31-25)

הניקס בצלילה חופשית עם ניצחון אחד מ-9 המשחקים האחרונים, כשחילוף המאמן לא קידם אותם יותר מדי, עם כל הכבוד (ויש כבוד?) לקורט רמביס. הניקס נראים כבויים לחלוטין, וצריכים משהו שיעורר אותם. כשזה לא בנמצא, הם לא יגיעו לשום מקום ויזרקו עוד עונה לפח. ככה עושים את זה בתפוח הגדול.

אורלנדו עשו שינוי משמעותי בדד-ליין הטריידים, וזה משפיע לטובה-הקבוצה עם 2 ניצחונות ב-3 המשחקים הראשונים מאז פגרת האול-סטאר, כשעד הפגרה היו לה 4 כאלו ב-2016. ברנדון ג'ניגס וארסן אליאסובה עושים שינוי משמעותי מהספסל, והצבתו של ארון גורדון בחמישייה במקום טוביאס האריס תועיל משמעותית לאורלנדו בטווח הרחוק. המג'יק עם 112 נקודות למשחק מאז הפגרה (קבוצה של 100 נקודות בערב), והתתקפה של אורלנדו נראית טוב בהרבה בלי האריס, ועם ג'ניגס כשחקן השישי מהספסל. הם לא יגיעו לפלייאוף, אבל יתנו שליש אחרון מעודד מאוד.

תחזית: המשחק יגמר בניצחון של אורלנדו ב-5 עד 15 הפרש, שישאיר את הניקס עמוק בבוץ.

*

2:30-טורונטו ראפטורס (18-38)-קליבלנד קאבלירס (15-41)

טורונטו לא יעברו את קליבלנד בראשות המזרח. פער של 3 משחקים הוא גדול מדי, וצריך שתהיה הפתעה עצומה כדי שנראה את החבורה של לברון במקום השני בקונפרנס בסוף העונה. אבל הם לא יכלו לבקש הזדמנות טובה יותר להצהרת כוונות. ניצחון מול סגנית האלופה ומוליכת המזרח יראה לכל העולם שטורונטו רצינית הפעם, ולא תודח בסיבוב הראשון של הפלייאוף כמו תמיד.

קליבלנד עם 3 ניצחונות ב-4 המשחקים האחרונים, וההתקפה של הקבוצה דינמית מתמיד. כמה חבל שזה בא על חשבון ההגנה שנחלשה, דבר שיכול לפגוע בקאבלירס במשחק האיטי של הפלייאוף. הקבוצה עדיין מתבססת על בידודים של לברון ואירווינג, כשבניצחון הקאבלירס מול שרלוט צ'אנינג פריי הראה כיצד הוא יוכל לתרום לקליבלנד עם 15 נקודות וריווח יעיל של המגרש, הרבה יותר מזה שקווין לאב תרם לקבוצה באותו ערב.

תחזית: דמאר דה-רוזן ימשיך את כושרו הטוב (24.8 נקודות למשחק בפברואר), ותהיה פה ההפתעה של הערב. טורונטו תנצח.

*

3:00-אטלנטה הוקס (27-31)-שיקגו בולס (26-30)

בניגוד למה שכולם חשבו, שיקגו לא קורסת בגלל הפציעה של ג'ימי באטלר. ההפך. הם עם שלושה ניצחונות ברציפות, וזה קורה בזכות דריק רוז (21.9 נק', 6 אס', 5.6 ריב' למשחק בפברואר) ושות'. רוז בספק הערב, אבל שיקגו הראתה שהיא יכולה להסתדר בלעדיו, עם ניצחון סולידי על וושינגטון. הם הקבוצה עם רצף הניצחונות הארוך ביותר במזרח יחד עם טורונטו ומרחק משחק וחצי מהטופ 4 במזרח.

מנגד, אטלנטה מרחק 2 משחקים מלהפוך לקבוצה שהובילה את המזרח לכזאת שלא נכנסת לפלייאוף. הם לא ניצחו מאז פגרת האול-סטאר, וזה נראה שהם בדרך למטה. ההשפעה של טיאגו ספליטר, שסיים העונה, כנראה גדולה יותר ממה שחשבו, וההוקס בבעיות. עם משחקים מול שיקגו, שרלוט וגולדן סטייט, יהיה להם קשה להשיג את הניצחון עד ל-4 במרץ. זה יכול להיות הרסני עבורם.

תחזית: הבולס ימשיכו את הכושר הטוב שלהם, ותנצח במשחק עם מעט מאוד נקודות בצבע. שיקגו.

*

3:30-דאלאס מאבריקס (28-30)-דנבר נאגטס (35-23)

דאלאס עם 4 ניצחונות בלבד ב-10 המשחקים האחרונים, וכרגע בכושר הרע ביותר בהשוואה ל-3 הקבוצות האחרות במקומות 5-8 במערב (ממפיס, יוטה ופורטלנד הרותחות). המאבריקס הישישים צריכים להעלות הילוך בהדרגה לקראת הפלייאוף, והמשחק הזה יהיה קשה במיוחד בשביל לעשות זאת. דנבר היא קוטלת ענקים שניצחה את גולדן סטייט והקליפרס בעבר הלא רחוק, ויכולה להפתיע גם את דאלאס. המצ'-אפ בין פאצ'ואליה וג'וקיץ' יכול להיות מעניין, וזה משחק שבשקט יכול ללכת להארכה.

תחזית: משחק צמוד יגמר בניצחון של דאלאס, בפחות מ-5 הפרש.

*

5:00-סקרמנטו קינגס (32-24)-לוס אנג'לס קליפרס (20-37)

סקרמנטו קבוצה מאוד לא יציבה, אבל כשהיא מחוברת אי אפשר, כמעט, לעצור אותה. גם הקליפרס מפגינים חוסר יציבות, עם blow-outs מרשימים על סן אנטוניו ופניקס והפסדים לדנבר וגולדן סטייט. קשה מאוד להמר על משחק כזה, שתלוי מאוד במצ'-אפ שמופיע בתמונה, אבל יש תחושה שזה יהיה של הקבוצה מהעיר הגדולה באמת של קליפורניה. הקליפרס, בדו ספרתי.

*

5:30-לוס אנג'לס לייקרס (48-11)-ממפיס גריזליס (23-33)

לפני יומיים הקבוצות נפגשו, ונגמר 119-128 לממפיס, במשחק חד צדדי (היה 120-101 לממפיס 4 דקות לפני סוף המשחק). אין שום סיבה להאמין שזה יהיה שונה הערב. ממפיס, ב-15 הפרש לפחות.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. תודה אחלה פריוויו.
    ממש חבל שמי שסידר את לוח המשחקים עשה אותו כל כך קשה עבור הוויזארדס כרגע.
    זה יהיה המשחק השישי שלהם ב-9 ימים אחרי שהיה להם 5 ב-7 וסביר להניח שעם משחק אחד פחות בבק-טו-בק-טו-בק שלהם שהיה אמור להיות בזמן אחר ממילא המצב שלהם היה הרבה יותר טוב עכשיו.

    1. היה להם משחק שנדחה בגלל סופה נגד יוטה שמשום מה החליטו שהכי טוב לשים אותו ביום מנוחה בין שני משחקים ישר בחזרה מפגרת האולסטאר

  2. ערב מצוין ממש.

    המשחק השקול של הערב הוא אינדי-שרלוט, קשה לי לראות מישהי בורחת שם. כל הימור אפשרי והמפסידה מסתבכת.

    בקליבלנד ממתינים בדריכות למחר, במרדף אחרי ג'ו ג'ונסון. בינתיים ינסו לתת לו הוכחה שהם הקונטנדרית עבורו. המשחק בטורונטו בידיים שלה, בכל הכבוד לרפטורס.

    אטלנטה טובה מדי כדי להפסיד לשיקגו הנכה שבאמת מחלצת מעצמה הכל. עוד משחק אש.

    נדמה לי שהניקס ייקחו את אורלנדו איתם ללוטרי, המג'יק בבק-טו-בק וטיסה ובעיקר 51 נקודות של קארי אצלם בראש.

    דאלאס (כמו ממפיס במצב כרגע) הן בעיני הקבוצות החלשות מקבוצות הפלייאוף במערב. אישית הייתי מעדיף לאתגר את ג"ס בסיבוב הראשון עם פורטלנד ובטח עם יוסטון, שיש לה הפוטנציאל הכי גדול להזיק (רק שבד"כ היא עושה את זה לעצמה). מאסט-ווין לדאלאס בבית נגד דנבר, מקום שנדמה לי ראה הכי הרבה הארכות השנה. לא אתפלא גם הפעם.

    ולפינת הבידור, המערב הפרוע, לחתום את הלילה, הקליפרס בסקרמנטו. האנדר אובר הוא בטח משהו כמו 230 נקודות. גם המפגש בין דיאנדרה וקאזינס, כיף.

  3. תודה רועי. המשחק על ראשות המזרח בהחלט אחד לקום אליו. לא חושב שזו תהיה הפתעה אם טורונטו תנצח בביתה משחק עונה רגילה מול קאבס, לא כל שכן אחרי שזה כבר קרה העונה.
    בכל מקרה, אם קאבס מנצחים, הסיפור של ראשות המזרח ייסגר עם פלומבה. לפי לוח המשחקים, מניח ששבוע לפני הסוף קאבס יבטיחו גם מאזן עדיף על OKC והם יוכלו ללכת לישון שבוע לפני הפלייאוף.
    למה אני בכלל מציין את OKC, למרות שעל פניו הם לא רלוונטיים לעניין? כיוון שקאבס צריכים איזושהי מטרה שתחזיק אותם מפוקסים. לנוח שבוע זה מצוין. לנוח חודש זה הרסני, כי לא מגיעים חדים לפלייאוף.

    משחקים טובים ובעלי חשיבות במזרח, לעומת שעמומון במערב, בערב זה.
    סקרמנטו-קליפרס ישודר בערוץ לייב (58).

    1. שאלה: לא היה אתמול שידור של ג"ס – מג'יק? לאור כל התשבוחות, חשבתי לראות את אחד מאלף השידורים החוזרים בהם נתברך ערוץ הספורט אבל באופן מפתיע אין.. זה גורם לי לחשוד שלא היה שידור מלכתחילה.
      ותודה לרועי על הפריוויו המעניין, אולי נשקיע בקליפרס – סקרמנטו בלילה.

      1. ביום שישי אף פעם כמעט אין שידור חוזר כמו בימי החול הרגילים, וכמובן חבל.
        צריכה לקום וועדת חקירה על מה שוקרה בערוץ הספורט עם השידורים והעדפת התכנים שלהם, זה פשוט תלוש מהמציאות.

        1. YAY! תודה רבה! אוהבת מאוד את ג"ס אבל אוהבת גם את קבוצת הצעירים של אורלנדו (ושל מיניסוטה). הולכת לראות מה הפסדתי..

  4. סלים ווארזה

    אין ספק שלתת לשחקן עם 27% העונה מהשלוש לזרוק שלשה כשאתה בפיגור של 2 נקודות זה הדבר ההגיוני לעשות.
    ולברון הוא מקלעי ה 3 הגרועים השנה בליגה, ומקלעי ה2 הטובים (56%)…
    לך תבין.

    ושימו לב לקווין לאב אחרי הכנסת הכדור – אני חושב שהוא ממשיך לעמוד מעבר לקו החוץ ובכלל לא זז, רק מסתכל על ג'יימס.

    1. סנדי קופקס

      מה לתת ?? למה את מי הוא שואל ?
      מעניין מה יותר גרוע אצלו סטטיסטיקת הקלאץ. או קליעה מהשלוש.
      ואז הוא לוקח קליעת קלאץ מהשלוש -אגומאנייק

  5. מישהו יכול בבקשה להסביר לי את זה:
    LeBron James is 5-47 on game-tying/go-ahead shots in final 5 seconds in last 10 years. Only Jamal Crawford is worse pic.twitter.com/jQ8UsoQCGv

    לא סיפרו לנו כאן כל הזמן שלברון קלאצ'?

    1. עידו כתב פה לא מזמן שיש לו 19% בעונה הסדירה (נמוך מהממוצע) וקצת יותר מ-30% בפלייאוף (גבוה מהממוצע) ב-5 שניות אחרונות.
      אבל נהוג להגדיר קלאץ' כ-5 דק' אחרונות ב+-5 הפרש ולא 5 שניות אחרונות.

      1. אז תוסיף את הפליאוף והוא משפר בחמש אחוז את הסטטיסטיקה הזו? זה עדיין לא שם אותו במקום טוב.

        זה נחמד שאתה בוחר לקבל את ההגדרה של קלאץ כ5 דקות אחרונות ב+-5 אבל זו הגדרה גרועה. יש משחקים בהם יש נקודות של קלאץ' ברבע השלישי ואפילו בחצי הראשון. ויש מצבים ששחקנים הם קלאץ, בפיגור 20. כל הקטע של לבחור מX זמן כזה והפרש Y כזה זה קלאץ' זה חרטא אחד גדול שכל פעם אנשים משתמשים בבחירות מגמתיות של X וY בשביל לחזק טענה שלהם באמצעים סטטיסטים בצורה לא מתאימה.

  6. רנדי אורטון

    קאזינס הוא הגבוה הכי מוכשר בליגה,הבעיה שלו היא יותר בראש וכשהוא בוכה אחריי כל מהלך לשופטים זה מביך.

כתיבת תגובה