פריוויו יום שלישי הקפוא/ מאת שגיא נאור

image

שי עוד לא התאושש מפגרת האולסטאר אז אני אנסה למלא את מקומו. כשמסתכלים על לוח המשחקים הלילה אפשר להבין למה הוא בחופש…

אז יש לנו חמישה משחקים, הרבה נמושות ובלי קונטנדריות אבל עם מאבקים מעניינים על המקומות האחרונים בפלייאוף בשני הקונפרנסים. וגם שני שחקנים שנתנו הצגות אדירות השבוע.

 

2:00 פילדלפיה 76 (47-8) – אורלנדו מג׳יק (30-24)

בואו נדבר קצת על ג׳אליל אוקאפור. מה עושה הרוקי של הסיקסרס? 17.4 נק׳ ב-50% מהשדה וכמעט 70% מהקו, 7.3 ריב׳ ו1.2 חסימות, 2.4 איבודים (סביר ביותר בשביל רוקי עם ussage גבוה), כל זה בחצי שעת פרקט בערב. יש לו משחק פוסט אפ יעיל, קליעה מחצי מרחק, כוח אבל גם זריזות והתמצאות מצוינת באיזור הטבעת. מבחן האופי? נראה בסדר. לא עושה הרבה בעיות, לא מקבל טכניות. מה שכן, לא רואה בו תשוקה עזה לנצחון.

הקבוצה שלו, עם כל ההתלהבות שהביא איש סמית׳, עם נצחון אחד מתשעת המשחקים האחרונים.

היריבה שלה הלילה יצאה מתקופה רעה בינואר כשהפסידה 12 מ-13 משחקים ומאז היא קצת מנצחת וקצת מפסידה.

פריי המיותר עזב לקאבס, טוביאס האריס עזב לדטרויט ובמקומו הגיעו איליאסובה וג׳נינגס שנתן משחק בכורה בהחלט טוב. גורדון והזוניה נראים טוב יותר בשבועות האחרונים והקבוצה מפלורידה לא מאוד רחוקה מהמקום לפלייאוף אבל לא נראה שהיא ממש מסתערת עליו.

הימור: הסיקסרס יתנו פייט אבל יפסידו ב-6.

2:00 וושינגטון ויזארדס (29-25) – ניו אורלינס פליקנס (33-22)

עוד קבוצה שלא רחוקה מהמקום בשמיניה המזרחית היא וושינגטון שקיבלה שני לילות מנוחה אחרי ששיחקה שלושה משחקים בשלושה ימים (ניצחה את שני הראשונים ונפלה מהרגליים מול ההיט).

וול הנהדר וביל המתאושש קיבלו חיזוק בדמותו של מרקיף מוריס שישלים חמישיה מאוזנת וטובה שתנסה לסגור את הפער במזרח הצפוף.

מולה הלילה יתייצב שחקן אחרי הופעת חייו. השורה הסטטיסטית של אנטוני דיוויס מול דטרויט היתה בלתי נתפסת. 59 נקודות, 20 כ״ח (על הראש של הריבאונדר הטוב בליגה), 4 אסיסטים, 70% מהשדה. מספרים ששמורים לגדולים ביותר והפעם זו ממש לא קלישאה – רק שאק והאיש בעל 20,000 הנשים עשו זאת לפניו.

קשה לראות את הפליקנס סוגרים את הדפיציט שיצרו בחצי הראשון של העונה ועולים לפלייאוף. כנראה ששיוט עד סוף העונה במטרה לקבל בחירת טופ 5 היתה אופציה טובה יותר. ועדיין, מגיע להם כל הכבוד שלמרות הפציעות והצרות הם תחרותיים ומשחקים עד הסוף.

הימור: למרות המלחמה של השקנאים, וול יוביל עם 25,15 לנצחון ב-7.

 

4:00 דנבר נאגטס (34-22) – סקרמנטו קינגס (31-23)

שתי קבוצות שעדיין חולמות על סוויפ בסיבוב הראשון אבל לא מצליחות ליצור רצף נצחונות ותמיד נמצאות צעד מאחור. אם בדנבר המטרה העונה היתה לבנות קבוצה לשנים הבאות, אצל הקבוצה מבירת קליפורניה כיוונו לכאן ועכשיו. רונדו וקאזינס מספקים מספרים אדירים, רודי גיי נותן את שלו, כספי משחקני הספסל הטובים בליגה וגם קוליסון נותן אחלה תרומה. אם רק היה אפשר לשחק רק בצד אחד הקינגס היו קונטנדרים. הקינגס חוטפים הכי הרבה בליגה ולמי שאומר שזה בגלל קצב המשחק (הוא צודק, הקצב הכי מהיר בליגה) אני אוסיף שבדיפנסיב רייטינג הם ממוקמים 22 בליגה. זה פשוט לא מספיק טוב.

הימור: משחק צמוד ופתוח לגמרי. הקינגס ייקחו ב-5. 

4:00 יוטה ג׳אז (28-27) – יוסטון רוקטס (28-28)

המשחק הכי חשוב הלילה בין המדורגת שמינית לבאה אחריה.

ומהקבוצה הכי מהירה בליגה לאיטית מכולן. הג׳אז ממשיכים להתבסס על הגנה מצוינת עם גבוהים דומיננטים, גובר ופייבורס, וספקי נקודות בעמדות החוץ – הוד והיוורד. באופן מוזר, המורמונים קלעו בשני המשחקים 111 נקודות כשלמעט משחקים שהגיעו להארכה (7 כאלו) יוטה הגיעה לזה רק עוד פעם אחת העונה.

הרוקטס, מנגד, ינסו להכתיב את הקצב שלהם ולרוץ בלי הפסקה בהובלת הזקן. הארדן מציג מספרים כמעט זהים לעונה שעברה (עלייה בנקודות ובכ״ח אבל גם באיבודים וירידה קלה באחוזים) אבל מה שהספיק אשתקד למירוץ צמוד לאמויפי והובלה למקום השני במערב נראה השנה לא טוב. הרוקטס מסתמכים על הזקן יותר מתמיד, השימוש ההתקפי בו הוא השני בליגה אחרי קאזינס והוא דה פקטו גם הרכז של הקבוצה. זה גורם ל7 אס למשחק (שמיני בליגה) אבל ההתקפה פחות יעילה משנה שעברה. ההגנה? מקום 25 בדיפנסיב רייטינג. ככה הם רוצים פלייאוף?

הימור: יוטה אחרי ההארכה ומקום שמיני על חשבון הטילים.

5:00 פורטלנד טרייל בלייזרס (27-29) – ברוקלין נטס (41-15)

קבלו את הקבוצה החמה בליגה. לא האלופה, לא הפיינליסטית, לא הפופוביצ׳ים ולא הרעמים. הקבוצה מאורגון עם 10 נצחונות מ-11 האחרונים. היא ניצחה העונה את הפרשים והלוחמים ב30 הפרש ואפילו אפקט גולדן סטייט לא חל עליה והיא המשיכה לנצח במשחק העוקב אחרי הלוחמים. דיימו חיים של עידו מוביל חבורה צעירה של משולם, פלאמלי, קראב ולאונרד להפתעה הגדולה של העונה.

על האורחים אין הרבה מה לומר. ציפיתי שיעשו פעולות כלשהן בטרייד דדליין אבל כלום. בקיץ הם ישלמו המון לשחקנים בינוניים כי הדראפט הולך לאיינג׳.

הימור: בלייזרס, קל. נגיד… 14.

 

https://m.youtube.com/watch?v=3f6oAfVikPs

לפוסט הזה יש 44 תגובות

  1. מתקרבים לישורת האחרונה וזה אומר שיש קבוצות שחייבות לנצח הערב, לפני שזה בורח להן, ולכן ההימור ההגיוני הולך על: אורלנדו (חייבת אש), וויזארדס (כנ"ל), ופורטלנד – רק אל תופתעו אם לפחות אחת מהן תפסיד. כי זה האנ.בי.איי העונה.

    ושני מפגשי ראש בראש, שזה עוד יותר כיף, דנבר-סקרמנטו, יוטה-יוסטון. מחזיק אצבעות לכספי ושות' לא רק בגלל הלוקל-פטריוטיזם, אלא כדי להמשיך ולסבך את המערב, הפסד הערב וזה כמעט אבוד.

    לגבי יוסטון – אולי עדיף שכבר יילכו. הקבוצה הזו היתה אמורה להיות זו שאף אחת מהגדולות לא תרצה לפגוש בסיבוב הראשון. וזה נראה בדיוק ההיפך. חסרת חשק, כימיה, אמונה. חסרת הכל. הכי אנדר-אצ'יברית בליגה.

  2. מישהו יודע מה עלה בגורלו של דורון האסטבן?
    השמועות האחרונות אומרות שמנחם עובר ניתוח שיפרידו את הלשון של האסטבן מהעכוז שלו…

  3. דיוויס כדורסלן טוב אפילו מצויין אבל ממש לא גיימר. הוא לא בא לפרק כל יום כמו הגדולים ביותר.

    ג'ורדון, קובי, קרי, ראס ולילארד.

    היום הוא יפסיד כי ביל לא יתן לנצחון לברוח. ביל הוא גיימר.

  4. למשכימים, שני משחקים צמודים-צמודים במערב. יוסטון והארדן מתחפשים לקבוצת כדורסל ונותנים פייט יפה ביוטה. סקרמנטו מגלה עדיפות ברורה (עמרי מצוין), עולה ל-17 הפרש, וכרגיל מחזירה את דנבר לשוויון.

    1. בוגי קאזינס חוצב במו ידיו נצחון לקינגס. ב-2 הדקות האחרונות הוא פשוט עשה הכל, בשני הצדדים. וכמעט כרגיל, הקינגס הם אופציית בידור מעולה בליג-פאס.

  5. ובינתיים גם הרבע השלישי בפורטלנד מסתיים ביתרון 3 על ברוקלין.
    ביקום שמתחת לגולדן סטייט יש דבר כזה שנקרא תחרות.

  6. בנאדם קם בבוקר, פורטלנד מובילה 20 הפרש. רגע עושה פיפי ואיזה קפה בוץ, חוזר לראות את סוף המשחק…. שוויון!!! מה נסגר.

  7. היה כאן מהלך מעורר מחלוקת. טרי לוקח שלשה מהפינה, צמוד לספסל של יוטה. ומהספסל, ממש מאחוריו, טרבור בוקר עומד, צועק ועושה קלאפ עם היד כדי להפריע לו. טרי מחטיא והמאמן של יוסטון יוצא מדעתו. שום דבר לא נשרק.

      1. אתה מפריע לשחקן מהספסל – מילא הצעקה, אבל עם תנועת יד – לא יודע אם זה לא טכנית. אישית אני לא מת על זה.

  8. הווינרים של היום:
    גורטאט. וויצנסיוס, דיימו! בוגי

    הלוזרים:
    דיוויס, הארדן

    מסקנה מהיום, לא ירחק היום וגם דאלאס וממפיס תאכלנה אבק

    1. אני הייתי מוסיף לו גם 2 נקודות בונוס על סל משלושת רבעי מגרש ועבירה .
      אבל את לילארד זה לא ממש מעניין, הסטטיסטיקה היחידה שמעניינת אותו זה נצחון.
      בדקתי בלוח המשחקים וזה מה שיקרא מחר. דאלאס הולכת לקבל הפסד מול OKC ואנחנו נעלה למקום ה-6 . יום אחרי זה ס"א נותנים ליוטה בראש ואנחנו מקבלים בית זונות ביוסטון.

      אחרי זה נתחיל לראות איך עוברים את ממפיס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט