מי רוצה להיות בפלייאוף? / גלעד

לפני קצת יותר מחודש כתבתי על תחרויות הפלייאוף במערב ןבמזרח. מאז הרבה מתמודדות פרשו מהמירוץ ובוסטון שבסקר שעשיתי ב-14 לינואר (בפוסט על המזרח) רק 34 אנשים מתוך 234 מצביעים חשבו שהיא תגיע לפלייאוף כבר די סגורה עם היתרון ביתיות שלה אז חשבתי לעשות את זה שוב הפעם בפוסט משולב גם למזרח וגם למערב.

מזרח –

בואו נעיף מבט לרגע בטבלה של מרכז המזרח.(הטבלאות נכונות ליום רביעי 24/02)

[table “101” not found /]

אני יוצא כאן מנקודת הנחה שקליבלנד, טורונטו, בוסטון, מיאמי, אטלנטה ואינדיאנה כולן בפנים בתנאי שלא תהיה פציעה משמעותית ופילי, ברוקלין, מילווקי והניקס בטוח בחוץ. זה משאיר אותנו עם 4.5 קבוצות (החצי הוא אורלנדו שמראה ניצני מומנטום אבל הסיכוי שלה שואף לאפס). אז 4.5 קבוצות נאבקות על 2 מקומות בפלייאוף.. אכתוב על כל אחת מהן בכמה שורות.

שיקאגו –

אז באטלר פצוע לפחות לשבועיים שלושה ויש מי שאומרים שזה יהיה יותר מחודש. בלי באטלר שיקאגו לא שווה פלייאוף.

אז אחרי שכתבתי את 2 הנקודות האלו אתם מבינים למה אני חושב שלא להעביר את גאסול לסקרמנטו תמורת (כנראה) קופוס, מקלמור וביטול ההגנה על הבחירה שלהם העונה (מוגנת טופ 10) היה טעות. לדעתי גם עם גאסול שיקאגו לא הולכת להגיע לפלייאוף וכנראה שנראה פעם ראשונה מזה הרבה זמן (זה בכלל קרה פעם?) שהניקס, הלייקרס והבולס לא יהיו בפלייאוף באותה עונה.

לוח המשחקים שנותר לשוורים הוא די קשה ועד שבאטלר יחזור יש סיכוי לא רע שכבר יהיה מאוחר מדי.

אי אפשר בלעדיו..

שארלוט –

למרות שמק"ג סיים את העונה (שוב) אני חושב שקורטני לי הוא תחליף סולידי עבור ההורנטס שממשיכים להיות קבוצה טובה ונמצאים עכשיו בתקופה נהדרת. לוח המשחקים הוא קל בהרבה משל הבולס ובאטום וווקר באמת באמת נפלאים. אני לא רואה שום סיבה להוציא פציעה של אחד מהשניים הללו שתגרום להם לפספס את הפלייאוף ואני חושב שהם סוף סוף יצליחו (אמנם לא נראה שהם יכולים לעבור סיבוב אבל סתם לטעום את הפלייאוף זה גם נחמד).

כל זמן שהם לא נפצעים הצרעות בסדרת. ווקר (15) ובאטום (5)

דטרויט –

אז דטרויט מסתבר עשתה רק טרייד אחד אחרי שהודיעו שבעיות הגב של די-מו חמורות משחשבו. הפיסטונס כרגע בעיצומו של רצף הפסדים עם מומנטום הפוך משל שארלוט ווושינגטון שמאימות להפריע לה. כתבתי באחת התגובות שלי שההחלפה של איליאסובה בהאריס הייתה טובה לטווח הארוך אבל העונה עד שהאריס ישתלב הם צפוים להפסיד הרבה ולדעתי הרצף של השנים השחונות ימשיך לעוד עונה אחת.

גם לוח המשחקים הנותר שלהם הוא לא פשוט בכלל ואני לא חושב שהם יצליחו העונה.

הפלייאוף הראשון שלו יגיע.. אבל לא העונה. האריס.

וושינגטון –

הוויזארדס היו הבחירה הראשונה שלי לעשות את הפלייאוף בפעם הקודמת ונראה שמאז הם נשארו בערך באותו מצב. אבל אני עדיין מהמר עליהם ולא רק כי אני מאוד מחבב את הקבוצה ורוצה בהצלחתם. לוח המשחקים הנותר לא מאוד קשה ומרקיף מוריס הוא שחקן מצוין. לפני כל הבעיות בפיניקס החוזה שלו היה נחשב לאחד החוזים הנוחים ביותר והוא באמת עושה הכל (מוסר, קולע מבחוץ, עובד בפוסט..) איתו ועם ביל המתאושש נראה שהדרך של הוויזארדס מונחת לפניהם והם רק צריכים להזהר לא לסטות ממנה.

מי מהאחים יגיע לפלייאוף ומי ישאר בחוץ?

אורלנדו –

האמת שהייתי יכול להמר גם על אורלנדו לעשות אבל היא פשוט פחות טובה מהוויזארדס גם בגרסת איליאסובה (שהוא שחקן שאני מאוד מאוד אוהב) במקום האריס. לוח המשחקים שנותר להם די דומה לזה של המכשפים. כנראה שלהפסיד 12 משחקים מ-14 בינואר די גמר את הסיפור עם סיכויי הפלייאוף שלהם. אבל גם הם מאוד צעירים ועדיין יש להם סיכוי לא כ"כ מופרך לעשות את זה כבר העונה.

למרות החיזוק. קשה להאמין שהם יקומו מינואר הקשה.

סיכום –

התרחיש הכי מעניין שאני יכול לדמיין –

תרחיש הזוועה של טורונטו, הוויזארדס רצים במשחקים הנותרים ומצליחים להכנס למקום השביעי למאץ' אפ חוזר מול הקנדים. בסדרה הכל כמו שהיה עם דאדלי בתפקיד פול פירס וזה נגמר תוך 4/5 משחקים לטובת המכשפים.

איך יראה המזרח בסוף העונה (לדעתי) – 

  1. קליבלנד
  2. טורונטו
  3. בוסטון
  4. אינדיאנה
  5. מיאמי
  6. אטלנטה
  7. וושינגטון
  8. שארלוט
  9. שיקאגו
  10. דטרויט
  11. אורלנדו
  12. מילווקי
  13. ניקס
  14. ברוקלין
  15. פילי

מערב –

ועכשיו רגע טבלה על מצב המערב –

[table “102” not found /]

כאן המצב הרבה יותר פשוט. יש לנו חמש קבוצות שמתמודדות על ארבעה מקומות פלייאוף (לא אתם סקרמנטו.. תחזרו לשבת וחכו לעונה הבאה [פחח]) אחרי ארבעת הגדולות (ג"ס, ס"א, OKC והקליפרס) של המערב נשארנו עם ממפיס, דאלאס, פורטלנד, יוסטון ויוטה שייאבקו כאמור על ארבעת המקומות מאחורי הגדולות שהוזכרו למעלה.

ממפיס –

אז ממפיס בלי מארק גאסול עד סוף העונה, החליפו חצי רוסטר וגם ככה הם זקנים. מצד שני לטנקינג הם לא יכולים ללכת כי אם הם לא בפלייאוף הם מאבדים את הבחירה (אלא אם כן הם זוכים בטופ 5 בלוטרי, הנה לכם תרחיש הזוי..) חוץ מזה יש להם יתרון 3 משחקים על דאלאס במקום החמישי ו-5 על יוטה. זה לא בהכרח מספיק אבל אם הם לא יתרסקו טוטאלית הסיכוי שלהם להשאר בפלייאוף די גבוה במיוחד שלוח המשחקים שלהם לא מאוד קשה ויש להם לא מעט משחקים נגד קבוצות שהם אמורים לנצח גם בלי גאסול והאחרים.

מהחמישה רק שניים ישחקו בממפיס עד סוף העונה..

דאלאס –

אז דאלאס תהיה בפלייאוף כמעט בטוח לדעתי. לוח המשחקים שלהם סביר ונשארו להם יותר משחקי בית ממשחקי חוץ. הם התחזקו בדייוויד לי במהלך יפה אחרי שנחתך מבוסטון. לוח המשחקים שלהם סביר (ויהיו להם כמה משחקים מעניינים לקראת הסוף נגד יוסטון, פורטלנד, יוטה וממפיס שעלולים להיות מאבקי מיקום ישירים). אני חושב שסך הכל עם נוביצקי, קרלייל וההתעוררות של פרסונאס כנראה שהם כבר די סגורים שם אולי בפעם האחרונה בעידן נוביצקי….

פלייאוף אחד אחרון? דירק נוביצקי.

פורטלנד –

הרבה נכתב על פורטלנד באתר בתקופה האחרונה אז אני רק אוסיף שלוח המשחקים שלהם הוא אולי הקשה משל כל שאר המתמודדות ולדעתי יוסטון ישיגו אותם בסופו של דבר והם ימצאו את עצמם בסוף העונה במקום התשיעי עם המון מחמאות (ובחירת דראפט..) אבל לא יותר מזה.

יגיעו לפלייאוף או יישארו עם המחמאות? שחקני פורטלנד.

יוסטון –

יוסטון כרגע במצב מאוד מעניין כשלא פחות מארבעה שחקנים יודעים שבעולם המושלם של מורי הם לא היו חלק מהרוקטס כרגע. לוח המשחקים שלהם סביר והסיכוי שלהם להגיע לפלייאוף כמו שכתבתי לדעתי גדול משל פורטלנד. מה שהם צריכים זה שהווארד יזכר שהוא בשנת חוזה והארדן ישים לב שהוא כבר מחליק מהפלייאוף ולדעתי זה יקרה באיזשהו שלב בהמשך לפני ריצה שתספיק כדי לתפוס את המקום השמיני לקראת אולי-לא-יהיה-סוויפ אפשרי נגד הלוחמים.

-מה יש שם? -זה הפלייאוף! -מה כבר? אין מצב..

יוטה –

גילוי נאות – יוטה היא המועדפת עלי מהחמישה (יתרון קל על דאלאס וגדול על כל השאר) ואני ממש מאמין כמו שכולנו חשבנו לפני העונה שהפעם הם עושים את זה ומגיעים לפלייאוף. לדעתי היא לא רק הטובה ביותר אלא גם נשאר לה לוח משחקים קל יחסית לאחרות ואני יכול גם להזכיר לכולכם שעונה שעברה הקפיצה של יוטה הייתה אחרי האולסטאר והם יצאו ברצף יפה. אני חושב שהעונה יקרה דבר דומה שיסתיים במקום ה5/6 במערב בסוף העונה.

זו השנה של יוטה!

סיכום –

התרחיש הכי מעניין שאני יכול לדמיין – 

תרחיש החלומות של דנבר, הניקס מפסידים המון המון משחקים עד סוף העונה וזוכים בבחירה טופ 5 בלוטרי, בצד השני ממפיס הפצועה לא מצליחה להשאר בפלייאוף והבחירה שלה נופלת באיזור המקום העשירי. פורטלנד ויוסטון מנצלות את החור של ממפיס ונכנסות לפלייאוף. הנגאטס בוחרת בסיבוב הראשון בדראפט בבחירה הרביעית, העשירית ה-15 וה-17.

איך יראה המערב בסוף העונה (לדעתי) – 

  1. גולדן סטייט
  2. סן אנטוניו
  3. אוקלהומה
  4. קליפרס
  5. יוטה
  6. דאלאס
  7. ממפיס
  8. יוסטון
  9. פורטלנד
  10. דנבר
  11. סקרמנטו
  12. ניו אורלינס
  13. מינסוטה
  14. פיניקס
  15. לייקרס

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. ההנחות המוקדמות במזרח לא יציבות.

    בוסטון מרחק 4 משחקים מחוץ לפלייאוף. מיאמי 3. אינדיאנה ואטלנטה 2. אף אחת מהן לא בטוחה בפלייאוף, ביחד עם שיקגו, שרלוט ודטרויט.

    הוויזארדס ש"תיכף ייכנסו פנימה כי הם הכי טובים" מביטים על הפלייאוף מלמטה, מרחק 3 משחקים. כלומר הגיוני באותה מידה שהם יהיו בפנים, שמיאמי או אטלנטה יהיו בחוץ.

    מקום בפלייאוף המזרח פתוח לרווחה, קל וחומר לנסות ולהעריך את המיקום מ-3 ומטה.

    1. נכון.
      אבל אלו ההנחות שלי בידיעה שחוץ מנסיון הם הקבוצות הטובות יותר (אינדיאנה מיאמי ואטלנטה). הוויזארדס זה יותר משאלה. אם הם לא יצליחו זה כנראה יהיה הסיבוב הראשון המשעמם אי פעם..

  2. יוטה לא לפלייאוף!! יש קבוצות כמו ממפיס, דאלאס ואולי אפילו סקרמנטו שמאיימות מאוד את הקבוצה מעיר החומי'ס (קרדיט למומי)
    וחוץ מזה רוב השחקנים שלהם פראגילים (פציעים, שבירים, גרג אודנים) ופציעה אחת של שחקן חמישייה והם יבעטו מהפלייאוף

  3. יפה מאוד.
    היה עוזר אם היתה עמודה של מיקום נוכחי בטבלאות, ככה זה מעט מבלבל.
    נראה לי שטיפלה הגזמת עם יוטה למרות איך שהם נראו אתמול מול יוסטון זה לא תרחיש בלתי סביר, כשרודני הוד הוא הגו טו גיי שלהם בקלאצ'.
    ורק לי טוביאס האריס נראה כמו תואם ג'וש סמית'?

    1. יכול להיות שהגזמתי אבל הם הקבוצה הטובה מבין החמישייה שמתחרה. בשביל שהם יגיעו למקום ה-5 ממפיס צריכה ליפול ובינתיים היא מחזיקה מעמד אבל לדעתי בקרוב הם יגיעו לחלק היותר קשה של לוח המשחקים וידרדרו קצת.

  4. גלעד, יש ניתוח עמוק ויש ניתוח של אופי

    שארלוט ומג'יק לוזריות זה בדם שלהם והם יהיו בחוץ. זה מלמעלה. וושינגטון רחוקה מידי מלעשות נזק.
    דטרויוט ושיקגו וינריות ויעשו את הקאט. מאד פשוט

    במערב. מי מבין הקבוצות הבאות היא לוזרית:
    דאלאס, פורטלנד, הארדן, חיוורי יוטה או הדובים?

    יוטה בחוץ (וזה למרות שמבחינת כדורסל היא טופ 5)

    מבחינתי תעשה את זה מעניין ותפרסם את השמינייה שלי גם כן שנראה באיסטר מי צדק.

    1. אתה מוזמן לערוך ולהוסיף את השמינייה (או 15) שלך זה אכן יהיה מעניין.
      אני לא מאמין בלוזריות של מועדון (חוץ מהקליפרס אחרי מה שיוסטון עשו להם עונה שעברה והניקס)
      לדעתי יוטה הכי טובה והיא תהיה שם..

  5. מי היה מאמין שמאבקי המזרח יהיו מעניינים משל המערב?
    המזרח עדיין חלש בהרבה (קונטנדרית אחת במקרה הטוב), אבל לפחות יש אקשן!

    קצת קשה לנבא, כי בכל זאת יש יותר מ20 משחקים עד סוף העונה, אבל לדעתי במזרח מי שיכנסו ל2 המקומות זה שיקאגו ודטרויט, כי בקלאץ' טיים צריך גם לב וניסיון, לא רק כישרון ובריאות.

    במערב לדעתי יוסטון ישארו בחוץ.
    כששני הכוכבים שלך בכאסח (ואחד יודע שלא רוצים אותו), קצת קשה לתפקד.
    מה שכן יכול להכניס אותם (ע"ח יוטה) זה כניסה של הארדן למוד רצחני, וכשהוא רוצה הוא מסוגל לקחת אותם לבד לפלייאוף.

  6. יוטה במקום החמישי ופורטלנד מחוץ לפלייאוף? נו באמת…
    רק תיקון קל, אחרי ההפסד הלילה, דאלאס ירדו למקום השביעי ופורטלנד התייצבו במקום השישי.
    אם כבר התרחיש הריאלי יותר הוא שפורטלנד ודאלאס ייאבקו על המקום החמישי, ממפיס תידרדר לשביעי, ויוסטון ויוטה יתחרו על מי תצליח לפספס את הפלייאוף

    1. פורטלנד משמעותית פחות טובה מיוטה.
      החודש האחרון היה שיא שהם הגיעו אליו וכולם מסונוורים ועכשיו הם ירדו ביכולת. כמובן שיכול להיות שמה שכתבתי יתברר כשטות גמורה והם יסיימו במקום ה-5 אבל זה מה שאני חושב.

      1. אתה ממשיך להסתבך איתי ילד…
        משמעותית פחות טובה?? על בסיס מה בדיוק?
        זה מה שיפה בכדורסל. יש המון נתונים עובדתיים שמאפשרים לבצע השוואות.
        פורטלנד קבוצת התקפה הרבה יותר טובה מאשר יוטה, וגם קבוצת ריבאונד מצויינת. נכון, עד לאחרונה היא היתה קבוצת הגנה חלשה יחסית, אבל כמו שכתבתי ביומן אתמול, גם בחלק הזה של המגרש הם העבירו הילוך והם משחקים הגנה אינטנסיבית יותר, מה שהפך את ההתקפה שלהם לקטלנית אפילו יותר.
        אתה שוכח גם שברצף הנוכחי פורטלנד ניצחו את OKC וג"ס בבית, ואת וושינגטון, יוסטון וממפיס בחוץ…
        ונקודת השוואה אחרונה ופשוטה מאד: המאזן של פורטלנד השנה מול יוטה הוא 3-1….

  7. התחזית לגבי המזרח הגיונית למדי. במערב קשה לי להאמין שפורטלנד לא תגיע(למרות שמבחינת הדראפט עדיף להם ליפול), ויוסטון וממפיס כן יכנסו. אם ליוסטון יש טיפה שכל הם יסיימו במקום התשיעי וישמרו על הבחירה. עדיף מאשר לאבד את הבחירה ולקבל מהלומה מהלוחמים.

  8. אני קונה את התרחיש במערב , כי אשמח מאוד אם הלוחמים יקלו לסיבוב הראשון את יוסטון , קבוצה חסרת אופי עם שחקן שמשחק הירו בול רק בשביל המספרים שלו .
    לדעתי זה לא יקרה , יוסטון תמצא עצמה מחוץ לפלייאוף , ומאצ'אפ מול יוטה או פורטלנד פחות רצוי ללוחמים . הם יעברו כל אחת , אבל יתאמצו יותר .

  9. הסתכלתי עכשיו על לוח המשחקים של יוטה, וצר לי ילד, אבל האהבה שלך מעוורת אותך.
    נתחיל עם זה שיוטה היא קבוצת חוץ נוראית (מאזן 9-18), ושמחכים לה 14 משחקי חוץ לעומת 11 משחקי בית.
    תוסיף לזה את העובדה שמתוך משחקי הבית שנשארו ליוטה היא הולכת לפגוש את ג"ס, פעמיים סן אנטוניו וקלינבלנד. ובחוץ מחכות לה ג"ס, בוסטון, טורונטו, ממפיס, שיקגו וOKC.

    עשרה ניצחונות עד סוף העונה זו תחזית ריאלית לחלוטין.

    אם הייתי אוהד יוטה הייתי קונה טלוויזיה ענקית, כי את הפלייאווף יוטה תראה שוב מהבית….

  10. מזרח – סוף סוף צמוד שם השנה ומלבד קליבלנד וטורנטו שדי שיסיימו 1 ו-2 כל השאר יכול להשתנות. לגבי הכניסה לפלייאוף אני רואה את שארלוט מפספסים את זה לדטרויט (דטרויט לדעתי יותר טובים וקשה לי לראות אותם לא מגיעים לשם). לגבי וושינגטון, כבר רשמתי שיש מצב שהם קצת איחרו את הרכבת, אמנם 3 משחקים פער זה לא הרבה אבל הם פשוט לא יציבים מספיק וכל הזמן איום הפציעות על שחקן מפתח מרחף שם.
    לסיום, דטרויט בפנים וושינגטון (לצערי) לא ויהיה שמח עם הדירוגים הפנימיים (שמיאמי דווקא יכולה ליפול ללא בוש ועם הזקנים).
    מערב – ממפיס יכולה לאבד גובה בגלל הפציעה אבל יש לה מרווח יחסית וסוג של יציבות להישאר בפלייאוף (אולי לסיים 8). ברבעייה של פורטלנד, דאלאס, יוטה ויוסטון איכשהו נראה כי יוטה דווקא יפשלו ויוסטון איכשהו התחברו לכניסה ממש ברגע האחרון, אם כי אני מקווה שיוסטון יקבלו את ה"עונש" שלהם ויבינו שמספרים זה לא הכל ואי אפשר להרכיב קבוצה רק על מתמטיקה או חשק של הארדן שמשחק רק צד אחד במגרש.

  11. גלעד, לא משנה אם פגעת בולים או לא בנבואותיך. העיקר היא האנליזה, והאנליזה שלך הגיונית ברוב המקרים.
    מה שחשוב היא ההעזה, וכל הכבוד לך על סידרה מצויינת ממש מכל הבחינות! (ולכל גולש ישנה דיעה משלו, וזה טוב!)

  12. לדעתי שיקגו תיכנס בקלות לפלייאוף… דרך אגב הם לפני אטלנטה ולכן אני לא מבין למה הערכה שלך היא שאטלנטה תהיה שם בוודאות?

    שיקגו, אטלנטה ודטרויט יסגרו את המזרח.
    במערב לדעתי יוטה או דאלאס יהיו בחוץ.

  13. פסיכולוגית נראה לי שיוסטון לא מסוגלת השנה למה שעשתה שנה שעברה. ויוטה, חסרים בקו האחורי ובליגה של היום קו קדמי מצוין לא מספיק. וכמו שהראו כאן נשאר להם לוזז קשה מידי. ממפיס לדעתי יפתיעו לטובה ויחזיקו מעמד לא רע.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט