פריוויו יום שני – אטלנטה מארחים את האלופה/ גור גולן

שבעה משחקים היום: קליבלנד מארחים את השלישייה החדשה של דטרויט, מיאמי מארחים את פול ג'ורג', טורונטו מתארחים במדיסון סקוור גארדן, אטלנטה מארחת את ג"ס ואת מנחם, קובי נפרד ממילווקי, שלישיית הצעירים של מיניסוטה פוגשת את בוסטון וקליפרס מארחת את פיניקס השבורה.

nba

 

2:00 – קליבלנד קבאלירס (14-40, מקום ראשון במזרח) – דטרויט פיסטונס (29-27, מקום תשיעי במזרח)

במשפט – לפלופ ג׳יימס וקליבלנד פוגשים את השלישייה החדשה של דטרויט (ג׳קסון – האריס – דראמונד).

האולסטאר נגמר, הפלייאוף מתקרב וקליבלנד צריכים להתחיל להוכיח את עצמם, די נגמרו הדיבורים! קליבלנד צריכים להתחיל למצוא שיטה כיצד להתמודד עם גולדן סטייט וספרס (אחת מהן תגיע לגמר ככל הנראה). מאז שטיירון לו החליף את זה "שאסור להזכיר את שמו" הם משחקים יותר מהר וההתקפה יותר זורמת, אך צריך לזכור שדווקא סגנון משחק איטי והגנה חזקה יעילים יותר מול גולדן סטייט הנהדרים.

את קליבלנד מובילים שלושה שחקנים מרכזיים: לאב שקולע 15.7 נקודות וקוטף 10.4 כדורים חוזרים (יש לציין שהוא שיפר את האחוזים שלו מאוד מאז עזיבתו של בלאט), קיירי אירווינג קולע 19 נקודות ומוסר 4.4 אסיסטים (הוא חייב למסור יותר ולנהל את הנעת הכדור בקליבלנד) וכמובן לברון שקולע 25 נקודות, לוקח 7.2 כדורים חוזרים ומוסר 6.6 אסיסטים למשחק (אך עם אחוז נמוך מאוד מהשלוש).

cleveland1

מהצד השני, דטרויט פיסטונס ביצעו שינויים רבים ולדעת רבים (גם לדעתי) ביצעה כל טרייד עם חכמה רבה. הם הוסיפו לחבילה את האריס בעמדת הפאוור פורוורד והוא ישלים שלישייה צעירה ומרעננת יחד עם ג׳קסון ודראמונד. האריס הגיע מאורלנדו בתמורה לאיליסובה ששיחק לצדו של דראמונד עד כה, וג׳ניגס שחזר מפציעה ולא חזר ליכולתו מהעונה שעברה. שחקן נוסף שהגיע בטרייד (מיוסטון) הוא מרקוס ת'ורנטון שייתן עומק לסגל של דטרויט.

דטרויט ללא ספק שיפרו את הסגל בצורה משמעותית ויחד עם האריס יצרו סגל מבטיח לעתיד. אני צופה שייקח לדטרויט כמה משחקים כדי להכיר את עצמה מחדש, אך זה יעזור להם בטווח הארוך.

הימור – קליבלנד ב-10.

2:30 – מיאמי היט (24-31, מקום רביעי במזרח) – אינדיאנה פייסרס (25-30, מקום חמישי במזרח) 

במשפט: וויד ומיאמי פוגשים למפגש מזרחי מסקרן את פול ג׳ורג׳ ואינדיאנה.

לפני כשנתיים זה היה גמר המזרח באחת מהסדרות המעניינות של השנים האחרונות, אך השנה זה מפגש מסקרן לא בגלל שאלו קבוצות מאיימות על האליפות אלא בגלל ששתיהן במאבקים המעניינים במזרח.

ביום שבת לפנות בוקר, אינדיאנה חזרו מפגרת האולסטאר עם ניצחון מרשים מאוד על ווסטברוק ודוראנט. פול ג׳ורג קלע 22, אליס קלע 27, וג׳ורג׳ היל היה קרוב לטריפל דאבל אבל כשהסתכלתי על הסטטיסטיקה מהמשחק, בלטו לי שני דברים אחרים:

  1. מיילס טרנר ומהנימי קלעו ביחד 35 נקודות באחוזים מעולים! זה דבר מאוד חשוב לאינדיאנה שיצרו לעצמם קו קדמי נהדר.
  2. הספסל קלע רק 8 נקודות! זה חריג שקבוצה מנצחת כשהספסל קולע כל כך מעט, הם צריכים למצוא פתרון כי זו בעיה רצינית.

images (1)

גם מיאמי חזרו מהפגרה עם ניצחון כאשר ניצחו את אטלנטה. מיאמי שיחקו בלי וויטסייד (מושעה) ובלי בוש (פצוע) ויחד עם ווינסלו בסמול פורוורד, סטודמייר בסנטר ולואל דנג בעמדה 4 ניצחו באופן מרשים. גם במשחק הזה בלטו לי שני דברים:

  1. מיאמי ניצחו למרות סקור גבוה ובלי יותר מדי הגנות. מיאמי שיחקו באופן התקפי בלי וויטסייד ובוש, דבר שגרם להם לנצח באופן מפתיע את אטלנטה.
  2. דראגיץ׳ ומקרוברטס מסרו 10 אסיסטים כל אחד. זה נתון מאוד משמעותי בשביל מיאמי והם יצטרכו לשמר אותו.

הימור – אינדיאנה ב-9, בזכות 40 משותפות של פול ג׳ורג׳ וטרנר.

2:30 – ניו יורק ניקס (33-24, מקום 12 במזרח) – טורונטו ראפטורס (18-36, מקום שני במזרח)

במשפט: טורונטו מגיעים למשחק חוץ ממדיסון סקוור גארדן במטרה לתת הופעה.

לפני שבוע דרוזן ולאורי אירחו את ה-NBA באירוע האולסטאר ועכשיו הם באים להתארח במדיסון סקוור גארדן. באולסטאר הם לא כיכבו במדי המזרח שחטף תבוסה מביכה, עכשיו הם חוזרים לשגרה במטרה ברורה להשתפר עד רגע האמת – הפלייאוף. טורונטו מדורגים כרגע במקום השני במזרח וככל הנראה מהמקום הזה יעלו לפלייאוף, אך בשביל לנסות ולרשום הפתעה אמיתית בפלייאוף הם צריכים למצוא את הנוסחה המושלמת.

מהצד השני, הניקס תקועים בתחתית המזרח למרות התקוות הרבות. ביום שבת הם הובסו בדרבי של ניו יורק לברוקלין השבורים. פרינגלס ממשיך לרשום יכולת טובה מבחינה אישית, אך הקבוצה לא וככל הנראה הסתיימו התקוות לפלייאוף.

kristaps-porzingis

הימור – טורונטו ב-12.

3:00 – אטלנטה הוקס (26-31, מקום שישי במזרח) – גולדן סטייט וורירוס (5-49, מקום ראשון במערב ובליגה)

שאלה: אטלנטה מארחים את הקבוצה "הטובה בהיסטוריה"?

ביום שבת התעוררתי מוקדם בבוקר, כמו תמיד מיד פתחתי את האתר ונכנסתי לבלוג החי של משחקי שישי ונכנסתי להלם! פורטלנד מובילים ב-30 הפרש נגד קרי וכל החבורה כאשר לילארד נראה כמו מישהו שצריך אשפוז זריז. המסקנה שלי מהמשחק היא שפורטלנד היא קבוצה צעירה ותוססת שבעוד כמה שנים תזכה באליפות. לגבי ג״ס ? בסך הכול טעות.

בפעם שעברה שכל העולם הסיק מסקנות בגלל ההפסדים שלהם, הם מיד נתנו לקאבס ולספרס 30 הפרש!

מהצד השני, אטלנטה צריכים להתחיל להתעורר בגלל הפלייאוף שמתקרב. הקבוצה שבשנה שעברה הובילה את המזרח, הורידה העונה רגל מהגז כאשר השם המרכזי שנחלש הוא קייל קורבר. בשנה שעברה הוא קבע שיא מטורף של 127 משחקים ברצף עם לפחות שלשה אחת (שיא שיישבר בקרוב על ידי קרי) אך השנה הוא יכול רק לחלום להתקרב לזה.

מנחם ד"ש לקרי
מנחם ד"ש לקרי

הימור – גולדן סטייט ב- 10.

3:00 – מילווקי באקס (33-23, מקום 13 במזרח) – לוס אנג׳לס לייקרס (46-11, מקום אחרון במערב)

במשפט: משחק אחרון של קובי במגרשה הביתי של מילווקי.

קובי נמצא בשיאה של עונת פרידה מרגשת ומלאת רגעים שייזכרו. לפני שבוע, אירוע האולסטאר היה חותמת מרגשת לקריירה של קובי, אך בואו נהנה ממה שנשאר עד למשחק האחרון של קובי נגד יוטה בסטייפל סנטר (אל תנסו לקנות כרטיסים, נמכרו כבר כל הכרטיסים והדרך היחידה להיכנס לאולם היא לחתום בלייקרס).

בסוף העונה, תיגמר תקופה ארוכה של 20 שנה והלייקרס יחפשו את המנהיג הבא שלהם. הצעירים של הלייקרס נותנים עונה מצויינת והרבה תקווה. רנדל, ראסל וקלארקסון קולעים ביחד 38.6 נקודות כאשר רנדל מוסיף דאבל דאבל יפה של 10 כדורים חוזרים.

kobebryant11

מהצד השני, מילווקי נמצאת בעונה מאכזבת. שנה שעברה לכתוב על מילווקי זה היה ברכה בגלל "האור" שהיא הביאה למזרח, אך דווקא כאשר המזרח השתפר – מילווקי נחלשה. היחיד ששווה להזכיר את שמו הוא אטנטקומפו שקולע 16 נקודות ו-7.2 כדורים חוזרים למשחק.

הימור – מילווקי ב-4.

3:00 – מיניסוטה טימברוולבס (39-17, מקום 13 במערב) – בוסטון סלטיקס (24-33, מקום שלישי במזרח)

במשפט: קווין גארנט מארח את בוסטון האקסית המיתולוגית.

השלישייה הצעירה של מיניסוטה השתתפה בסופ״ש האולסטאר ועשתה הישגים מרשימים מאוד! לאבין זכה ב-mvp של משחק הרוקיז ובתחרות ההטבעות וטאונס הרשים מאוד במשחק הצעירים וזכה יחד עם הסנטרים בתחרות הסקילס. היחיד שלא זכה הוא וויגנס אבל אל תדאגו הוא עושה את שלו.

mini

בוסטון מגיעים מהמקום השלישי במזרח והם בכושר נהדר! הם מצאו לעצמם את הקצב משחק הנכון להם, שמסכן כל קבוצה בליגה.

הימור – בוסטון ב-9.

5:30 – לוס אנג׳לס קליפרס (19-36, מקום רביעי במערב) – פיניקס סאנס (42-14, מקום 14 במערב)

במשפט: קליפרס פוגשים את הקבוצה השבורה של הליגה.

קליפרס הפתיעו את הספרס בחזרה מפגרת האולסטאר ומיד אחר כך הפסידו לג"ס. הם מראים העונה הרבה חוסר יציבות, אבל עכשיו שהשמועות על טריידים של גריפין הסתיימו, הם מוכנים לרגע האמת של העונה.

מהצד השני, פיניקס סאנס העבירו בטרייד את מוריס והם נראים מפורקים מתמיד. ככל הנראה הם יילחמו על הדראפט יחד עם לייקרס במערב.

הימור – קליפרס ב-10.

לפוסט הזה יש 63 תגובות

  1. אני אחזור ואדגיש – הקאבס עדיין לא משחקים מהר יותר למרות ההצהרות על הכוונה. הקצב מאז שלו קיבל את המושכות מאד דומה לזה תחת בלאט. הם אכן שינו קצת את סגנון המשחק כך שיתאים יותר לקווין לאב.

  2. ההבדל הגדול ביותר בקליבלנד תחת ניצוחו של לו זה התפקוד של לברון. הוא משחק רק דקה יותר למשחק אבל מוסר הרבה יותר אסיסטים (10 אס' למשחק ב-5 המשחקים האחרונים, מול 6.5 אס' למשחק כשבלאט אימן)
    זו גם הסיבה לשיפור במשחקו של לאב (בחלק מהמשחקים). כשהוא מקבל את הכדור בזמן, הוא מזכיר שוב את השחקן ששווה חוזה מקסימום.

    1. יש בעיה. זה לא סתם שיש לו יותר אסיסטים … נובע משני דברים אחד הקבוצה השתפרה מבחינת אחוזים ולאב גי אר למשל שמים שלשות שמוסרים להם. הסיבה השנייה והיא הראשית – לברון מחזיק בכדור יותר וזה רע בסופו של דבר.

      1. או שהפוך והוא משחרר בזמן. לא בדקתי. אולי עידו או גיא ידעו להגיד האם מחזיק יותר. המשחק האחרון הוא כמובן לא דוגמה כי הוא שיחק רכז.

        1. הוא בהחלט מחזיק בכדור יותר (מ4.9 דקות למשחק ל-5.4) וגם יותר כדורים עוברים דרכו. מה שמגדיל באופן משמעותי גם את הפוטנמציאל לאסיסטים שלו.

    1. לנצח קבוצה בעלת 73% (שווה 60 נצחונות בעונה) ניצחון, בביתה, בהפרש של 23 נק' – זו אמירה.
      בשלב הזה של העונה, אני לא חושב שיש מישהו שיש לו את האומץ להמר על קבוצה אחרת חוץ מקליבלנד כנציגת המזרח בפיינלס.
      ואז? אז זו שאלה של מאצ' אפ ומזל (פציעות)
      ברור שהלוחמים הם פייבוריטים ברורים, אבל הניסיונות לגמד את הקאבס על רקע חוסר סימפטיה (טוב, בו נקרא לילד בשמו – שנאה…) חוטאים לאמת.

      1. וואלה? כי שנה שעברה היתה בדיוק את אותה אמירה וניצחו את אוקלהומה. שנה שעברה קליבלנד היתה דורסת וכותשת עם שלושים הפרש אז לא מבין היכן היא ההצהרה שאתה רואה. הדבר היחיד שהשתנה זה קווין לאב אבל אצלו אין לדעת והוא עלול לחזור לסורו. קליבלנד סבבה והשנאה היא רק לגאון הכדורסל שהכתיר עצמו.
        הכדורסל של קליבלנד לא יפה כמו זה של קארי וחבריו.

      2. רק שתדע שאם יש דבר שאני הכי פחות עושה ואוהב לעשות זה לזלזל בעיקר במי שאני רוצה שיפסיד. ובודאי שאתה צודק כל עוד לברון לא נפצע הם מגיעים לגמר המזרח אפילו אם רק הוא משחק.
        האבסורד זה שלמרות העונה המדהימה של גולדן סטייט אם אתה אומר לי איפה לשים את הכסף על מי תגיע ביותר ודאות לגמר קליבלנד או גולדן אז זה ברור קליבלנד,יחד עם זאת אני באמת לא רואה סיכוי לקליבלנד מול גולדן סטייט כל עוד קרי וגרין לא נפצעים.

      3. ברור שהסיכוי של קליבלנד להיות בגמר ה-NBA טוב מזה של כל קבוצה אחרת . חוכמה קטנה , לאור העובדה שקליבלנד שם כמעט בטוח והמערביות , הטובות ממנה , מחלקות את הסיכויים ביניהן .

        אבל לקליבלנד אין מה לחפש בגמר מול ג"ס/ ס"א , אלא אם הן יחסרו לאורך הסדרה שחקן מפתח (קאווי בס"א , סטף/גרין בג"ס ) . צריך לזכור ש-2 המערביות עדיין לא הפסידו העונה משחק בית , ולשתיהן יהיה יתרון ביתיות על הקאבס. כמו כן , ההגנות מתהדקות בפלייאוף . במשחק הגנות חזקות באה יותר לידי ביטוי הקבוצתיות והנעת הכדור בהתקפה , וכן יכולת הקליעה משלוש . בתחומים האלה אין לקאבס תשובה לקבוצתיות והנעת הכדור של 2 המערביות ולא ליכולת הקליעה משלוש של האחים לבית ספלאש. צריך לזכור שמארבעת המפגשים האחרונים בין ג"ס לקליבלנד בבית של האחרונה, הלוחמים ניצחו בשלושה ! ( 2 בפלייאוף הגמר ואחד השנה ) . גם אם קליבלנד תצליח לגנוב את הביתיות באוקלנד , היא לא תצליח להימנע מהפסד בית אחד לפחות אצלה . ס"א וג"ס היו אחראיות ל-2 ההפסדים האחרונים של לפלופ בגמר , ושתיהן השנה טובות יותר . אחת מהן תשאיר אותו בלי תואר גם השנה .

      4. גיא יקירי, כשהולך אז הכל הולך. קליבלנד נתנו משחק מעולה ואוקלהומה לא היו שם. גם פורטלנד ניצחו 30 הפרש את גולדן סטייט אז מה זה אומר? בכל מקרה אין דין גס/סא כדין אוקלהומה וכל אחת מהן תגרום ללברון לעשות את הבידודים הידועים לשמצה וההירו בול הנלוז. אין ללברונים סיכוי.

  3. הלייקרס צריכים להתעורר, נראה שפניקס דוהרים בדרך למקום השני מהסוף, מה שאומר שהסיכוי של הלייקרס לבחירת טופ 3 ירד באיזה 9% עד לפחות מ-50%.

    1. הם במרחק 3.5 משחקים אחת מהשניה ולכן אני לא רואה את פיניקס ״עוקפים את לייקרס״ זה ייגמר פילי אחרונה לייקרס לפני אחרונה ופיניקס שניים לפני הסוף. מה הסיכויים לשמור על טופ 3 כאשר אתה אחד מהסוף?

      1. כל מקום זה קפיצה של 9%.
        ראשון (מהסוף) בערך 64%.
        רביעי בערך 38%
        בכלל בעיני כל הסיפור של טנקינג אוברייטד.
        כמה שחקני פרנצ'ייז יש במחזור? 1-3 במקרה הטוב? כמה מהם נבחרו ב-3 הראשונים?
        אירווינג, קוואי לאונרד במחזור 2011 נבחרו 1, 15
        אנתוני דיוויס, לילארד דראמונד הכי טובים במחזור 2012 נבחרו 1,6,9
        2013 אולדיפו במקום השני ונואל ב-6, בינתיים לא ממש פרנצ'ייז.
        2014 המדובר אולי עוד יצליח לתת תפוקה בשלושת הראשונים.
        בקיצור, עשית טנקינג, הגעת באחד משלושת האחרונים ומה קיבלת?
        55% לבחירת טופ 3 שיש אולי 30% סיכוי שתהיה פרנצ'ייז.
        מה יצא? שרפת עונה בשביל 18% להביא שחקן פרנצ'ייז אחד.
        מה הסיכוי שתביא שניים רצוף? בערך 3.5%.
        כדאי?

  4. דטרויט עוד לא מתחברים מאז הטריידים.
    זאת כמובן רק ההתחלה, אבל אני חושב שיש משהו באיליאסובה, שהוא לא ברור, ובסה"כ עוזר להביא נצחונות.
    עזב את מילווקי, והם מפסידים בצרורות. עזב את דטרויט, כנ"ל.
    יכול להיות שזה רק תקופת הסתגלות אצל דטרויט, אבל אולי יש באילאסובה משהו שקשה לראות בסטטיסטיקות. וגם האיום שלו משלוש, עוזר לאחרים.

    אגב אני לא רוצה לגנוב קרדיט, מגיב אחר כתב משהו דומה, ואני תוהה הם זה נכון

  5. -הווריורס והספרס עם מאזן שיא מרשים בעיקר ביגלל הרמה החלשה של שאר הליגה.
    -הקאבס הם הפייבוריטים לקחת אליפות ויהיו בגמר בכל מיקרה.

    -דראמונד הוא אוברייטד רציני ורחוק מלהיות מוצר מוגמר או שחקן מוביל כרגע,לדטרויט אין מה לחפש בפלייאוף למרות שהמיזרח חלש.

      1. אני חושב שיש להם מאצ'-אפ מעולה עם ס"א. יתרה מזאת, אני אפילו מוכן להמר עליהם בסדרה, אם ס"א תצלח את המערב הפרוע (יותר נכון את שתי הסדרות האחרונות של המערב הפרוע. הראשונה לא תהיה יותר קשה מהמזרח).

  6. בקשר לדיון שגור ומתן פתחו לדעתי ההגדלה בכמות האסיסטים של הפלופר נובעת מיכולת האימים של קיירי

  7. הבעייה של קליבלנד היא קיירי. הוא פשוט שחקן מעצבן וכל משחק שלהם שאני רואה אני אוהב אותו פחות (גם בלי הנטייה שלו לפציעות) וכרגע אני בדעה שאם אני רוצה לבנות קבוצה אני לוקח את לאב לפניו.

    1. מעניין. האמת היא שגם אני לא מת על ארווינג אבל לדעתי לאב לא בנוי מהחומר המתאים לבנות עליו קבוצה. קיירי הרבה יותר אגרסיבי ומסוגל לייצר, כמובן תחת המאמן הנכון. לקליבלנד לעומת זאת יותר נכון להשאר עם לאב על חשבונו מאחר ולברון מוביל אותם ועושה רושם שלאב מתפקד הרבה יותר טוב כשהוא יודע שהוא מספר 2 ולא צריך להלחם גם עם האגו של קיירי.

  8. אגב, לא זוכר משחקים שג"ס התחילו רבע שלישי עם החמישיה הראשונה
    הדקות של המחליפים מצטמצמות משמעותית לאחרונה.

    1. אתה טועה.לג"ס יש תבנית חילופים קבועה שמשתנה רק כאשר למישהוא יש בעית עברות.

      מאמצע רבע ראשון עד אמצע רבע שני זה זמן המחליפים הרכב ראשון יוצא אחד אחד עד סוף הרבע הראשון שאז קרי וגרין יוצאים. ברבע השני הפותחים מתחילים לחזור עד לאמצע הרבע השני שאז סטפ חוזר.

      התהליך חוזר על עצמו במחצית השניה. אם באמצע הרבע האחרון יש יתרון גדול סטפ לא חוזר למשחק.

      בעיקרון שחקני החמישיה משחקים עד 75% מהזמן כאשר בוגוט בד"כ משחק פחות ואיגואדלה מקבל קרוב ל 30 דקות על חשבון בארנס ובוגוט.

  9. קיירי צריך לקבל את הכדור ליפניי לברון במצבים צמודים,לברון היה פשוט צפוי מידי בסוף.
    הפיסטונס בסך הכל שיחקו יפה במיוחד בהגנה אבל איבדו את הכדור יותר מידי פעמים,לא בטוח שרג'י ג'קסון הוא רכז מוביל אבל יכולת קליעה מדהימה יש לו.

  10. לא יצא לי לראות הרבה את אטלנטה אבל ממה שראיתי ממנה ומנבחרת גרמניה שרודר ברמה של רכז פותח לא מחליף מה אתם אומרים?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט