העתיד הנראה לעין (5) – הבית הדרום מזרחי / גלעד

החלקים הקודמים –

הבית האטלנטיהבית הדרום מערביהבית המרכזיהבית הצפון מערבי.

 

אטלנטה הוקס – 

בהווה – 

בהווה אטלנטה בדיוק במצב הקבוע שלה, היא בינונית. הורפורד כנראה יעזוב בקיץ או לפני זה ולמילסאפ נשארה שנה אחת בחוזה לפני שתהיה לו אופציית יציאה. קורבר כבר כמעט בן 25 והקליעה שלו כבר לא תחזור למה שהיה בעונה הקודמת. טיג ושרודר יושבים אחד על השני על המשבצת ואף אחד מהם לא יהפוך פתאום לסופרסטאר ולבייזמור הם לא רוצים לשלם את הכסף הגדול אז כנראה שגם הוא לא יישאר באטלנטה עוד הרבה זמן. כמובן שבניגוד לקבוצות אחרות עם סיטואצייה בעייתית בסגל (אוקלהומה, ג"ס למשל) ההוקס לא מועמדים לשום דבר חוץ אולי מעוד הדחה בסיבוב השני.. קשה לכתוב על העתיד של הקבוצה הזאת כי יש שם הרבה ערפל.

בעתיד – 

קשה מאוד לדעת יש להם המון בחירות דראפט בשנים הבאות אבל הבחירות כמו המאזן שלהם לא צפויות להביא להם שחקן משמעותי אלא אם כן יבריקו בדראפט (אין להם איזה GM מומחה דראפט למיטב ידיעתי הבחירה המוצלחת האחרונה שלהם היא שרודר.

בקיץ מישהו יצטרך לעשות חושבים ולהבין שאם לא מפרקים את הסגל הזה ובונים מחדש הם לא יגיעו לשום מקום. אני עדיין לא אופטימי לגביהם.

תחזית –

כמו שאמרתי קשה מאוד לחשוב על העתיד שלהם אבל מניח שהם תמיד ישארו באיזורי הפלייאוף והדחה בסיבוב הראשון/שני מה שמצד אחד קצת עצוב מצד שני עדיף על המצב של קבוצות אחרות בליגה..

אני מקווה ששרודר יפתיע אותי וכן יהפוך לרכז טופ 10 ולכוכב ושמילסאפ ישאר ויחד הם יצליחו אולי עם הזדקנותו של לברון להגיע פעם אחת לגמר אבל זה תרחיש מאוד אופטימי וקשה מאוד לראות את זה באמת קורה.

אז אין לי תחזית אמיתית אבל מה שכנראה יקרה זה אחד התרחישים שכתבתי למעלה (סבירות גבוהה בהרבה לראשון..) מה שלא רע אבל גם לא מאוד טוב, או במילה אחת בינוני.

יכול להפוך לרכז טופ 10 בליגה? אני בספק. שרודר.

וושינגטון וויזארדס – 

בהווה –

העונה המכשפים מתקשים אחרי עונה שעברה שעשו בה פלייאוף פנטסטי (ואם וול לא היה נפצע היו בהחלט יכולים להדיח את אטלנטה) אבל למרות שנראה שהם לא יהיו בפלייאוף צריך לזכור שמדובר בקבוצה צעירה מאוד שגם אם העונה לא תצליח להכנס לפלייאוף (והיא בהחלט עלולה למצוא את עצמה גם בלי בחירת דראפט במקרה כזה בגלל עסקת מרקיף) המנהיגים שלה עוד צעירים. וול בן 25, ביל 23 ופורטר 23. הרוקי אוברה שאני מאוד התרשמתי ממה שראיתי ממנו בן 20 וזה בסיס מצוין שאפשר להוסיף אליו גם את מרקיף בן ה-26 אם הכל יסתדר כמו שצריך.

בעתיד – 

הרבה תלוי ב"אם דוראנט יסכים לבוא" אם הוא אכן יבוא המכשפים הופכים אוטומטית לפייבוריטים לזכות במזרח, אבל גם בלעדיו הם יהיו עונה הבאה בפלייאוף כנראה (לדעתי). בעיות הברכיים של ביל אולי יכולים להיות טובים בצורה מוזרה עבורם כי הם יוכלו להחתים אותו על חוזה קטן ממה שהוא היה מקבל בלעדיהם (בפעם הקודמת שזה קרה זה הפך לחוזה הטוב בליגה [קרי כמובן]) ואם הוא יצליח להתגבר עליהם אין סיבה שהוא וביל יהפכו בקביעות לאולסטארים ופורטר יהפוך לאחד משחקני ה-D&3 המובילים בליגה.

תחזית – 

הם יהיו טובים, טורונטו מזדקנת עם לאורי שכבר כמעט 10 שנים בליגה ולא נשאר לו עוד הרבה זמן בשיא, גם לברון לא נהיה יותר צעיר ונראה שבמצב הנוכחי הקבוצות הטובות במזרח עוד כמה שנים יהיו וושינגטון, בוסטון, אורלנדו וקליבלנד (בכל זאת) ואם דוראנט בא הם אוטומטית מועמדים לאליפות כל עונה.

אני מקווה שמרקיף יעבוד ונראה אותם בפלייאוף כבר העונה (אחת הקבוצות היחידות במזרח שיכולה למתוח את הקאבס לדעתי) אבל גם אם לא בקיץ סוף סוף נגמר לרנדי וויטמן המעצבן החוזה והם יביאו מאמן אחר נורמלי (בתקווה) אז אני עדיין אופטימי לעתיד שלהם.

יתאחדו בבירה עונה הבאה? דוראנט ווול.

מיאמי היט – 

בהווה –

נראה שהתיאור הכי טוב להיט של 2016 הוא – "קבוצת פלייאוף", זה אמנם כרגע מוטל בספק עם ההרגל המרגיז של די-וויד להחמיץ משחקים אחרי פגרת האולסטאר ובעיית הדם הנוכחית של כריס בוש (הנהדר) אבל ברוב התרחישים אצלי בראש הם גומרים בפלייאוף. אם בוש באמת גמר את העונה יהיה להם קשה לעשות את זה אבל בינתיים אני אופטימי לגביו ומקווה שיצליח לחזור ולסיים את העונה המצוינת שלו עם פלייאוף.

בעתיד –

העתיד הוא החלק הקצת יותר בעייתי במיאמי, ווייד כבר בן 34 והברכיים שלו כבר הרבה זמן לא הכי עמידות בליגה… גם בוש בן 32 ויותר קרוב לסיום הקריירה מלהתחלה שלה. דנג בן 30 והרבה מהם היו שנות תיבודו. לדראגיץ' אמנם נשארו כמה שנים טובות לתת אבל צעיר הוא לא. וווייטסייד שאכן אפשר לקרוא לו צעיר (26) צפוי לעזוב בסוף העונה כנראה. ג'וש ריצ'ארדסון וטיילר ג'ונסון אמנם צעירים (22-3) אבל לא נראה שיהפכו לשחקני חמישייה אז נשארנו עם ווינסלו (19) שהתקרה שלו נעה בין לוק מבה אה מוטה מהקליפרס (שומר מצוין בכנף אבל לא שווה שום דבר בהתקפה) לבין קוואי לנארד מהספרס (סופרסטאר ומועמד ל-MVP בגיל 24).

תחזית – 

ממש קשה לומר. הכל כאמור תלוי בווינסלו ובהתפתחות שלו (אני אם היו מצמידים לי אקדח לראש הייתי מהמר על איפושהו באמצע [אולסטאר לפעמים] אבל כמובן שאני עלול לטעות לכאן או לכאן), אני חושב שהוא יהפוך לשחקן טוב ואולי אפילו מאוד אבל רק הזמן יגיד. ההימור שלי היא שגם בעתיד המילים הטובות ביותר לתאר את ההיט יהיו "קבוצת פלייאוף" כזאת שנעה בין מקומות 3-6 ועוברת סיבובים לפעמים אבל לא יותר.

מבה אה מוטה או לנארד? גסטיס ווינסלו.

שארלוט הורנטס – 

בהווה –

עד סוף העונה ההורנטס יהיו במאבקי הפלייאוף (שאני מקווה לכתוב עליהם השבוע) ובלי מייקל קיד גילכריסט (בהמשך אתייחס אליו כ-MKG לטובת כולנו) שכששיחק העונה היה נהדר (לא רק בהגנה, 54% מהשדה ו-42% מחוץ לקשת זה לא רע לאף אחד) אבל לצערנו גמר את העונה (פעם שנייה העונה) זה יהיה קשה מאוד. במקומו הביאו הצרעות את קורטני לי שהמילה לתאר אותו היא "סולידי" = שחקן ששווה 10 נקודות בערב באחוזים טובים ושומר מעל הממוצע. ורק בסוף העונה נראה אם יצליחו או לא.

בעתיד – 

ה-שחקן של ההורנטס העונה הוא קמבה ווקר הנהדר בן ה-25 שצפוי להיות השחקן המשמעותי שלהם לעוד כמה שנים, השחקן השני הכי משמעותי לעומת זאת הוא ניק באטום (שאני מאוד אוהב) (בן 27) שמסיים חוזה בסוף העונה ולא בטוח שאת חוזה המקסימום שלו בקיץ תגיש שארלוט. שחקנים צעירים שצפוים להיות משמעותיים בעתיד ההורנטס הם MKG בן ה-22 אם יבין איך מפסיקים להפצע, וג'רמי לאמב וקודי זלר בני ה-23 שטובים מאוד בהתקפה והרבה פחות משמעותיים בהתקפה וכמובן האיש ששווה לוותא עבורו על 4 בחירות דראפט – פרנק קמינסקי גם הוא בן 22 שאמור להיות משמעותי בעתיד (וכרגע נראה לי כמו בחירת הלוטרי הכי פחות מוצלחת בכל הדראפט הזה).

תחזית –

שוב כדור הבדולח שלי לא מספיק ברור. אני חושב ששארלוט בדרך הנכונה, סטיב קליפורד הוא מאמן נהדר ויש להם כמה שחקנים צעירים טובים ומנהיג ברור שגם הוא די צעיר. אם הבעלים המהולל של הקבוצה לא יעשה שום שטויות כדי להרוס את כל זה אז לא רחוק היום שבו גם שארלוט תהיה אחת מאותם קבוצות במקומות 3-6 בפלייאוף שמפעם לפעם עוברת סיבוב ועם החיזוקים הנכונים הם יכולים להעלות עוד רמה משם ולהיות אחת הקבוצות הבכירות במזרח בעתיד.

המנהיג הבלתי מעורער של ההורנטס. קמבה ווקר (עם הכדור).

אורלנדו מג'יק –

בהווה –

המג'יק העונה ישתתפו בהגרלת הלוטרי וככל הנראה יקבלו בחירה באיזור המקום העשירי, חוץ מלא להצליח לקבל בחירת סיבוב ראשון על האריס הם כן קיבלו את ארסן איליאסובה שאני מאוד אוהב ואפילו כתבתי עליו פוסט ואת ג'נינגס שבטח יעזוב בסוף העונה. אין עוד הרבה מה לכתוב על ההווה אבל אני כן יכול לשלוח אותכם ללחוץ על שם הקבוצה למעלה ולהגיע לדף הקבוצה שם יש הפנייה ליומני אורלנדו שנכתבו העונה (נכון לכל הקבוצות אגב).

בעתיד –

עכשיו זה החלק המעניין. הרוסטר של המג'יק כולל לא מעט שחקנים צעירים סופר מוכשרים שעלולים כבר עונה הבאה לחוות פלייאוף בפעם הראשונה ולעשות את זה עם יתרון ביתיות. אולי המרכזי ביניהם הוא ארון גורדון בן ה-20 שמראה במשחקים האחרונים חלק מהפוטנציאל שלו והטרייד על האריס היה בעיקר כדי לפנות לו יותר דקות. יש גם את אלפריד פייטון (21) או כמו שאני אוהב לקרוא לו – "רונדו היותר גבוה ויותר אתלטי ושבמקום בעיות בראש יש לו בעיות בשיער", את פורנייה הצרפתי הנהדר (23) שאין שום סיבה שבקיץ לא יקבל חוזה נדיב במרחב האינסופי שיהיה לאורלנדו מתחת לתקרה, הזוניה (20) שנראה שאין שום דבר שהוא לא עושה, אולדיפו (23) שאם רק ישפר את הקליעה עוד קצת עלול להיות אולסטאר כבר בעונה הבאה וכמובן ניק ווצ'ביץ' (25) שאני מאוד אוהב ושכמעט בלי לשים לב כבר אפשר לקרוא לו הסנטר ההתקפי הכי טוב במזרח ואולי השני הטוב בליגה אחרי קאזינס.

תחזית –

קשה להכשל עם כל כך הרבה שחקנים כל כך טובים ואני חושב שבזה הם באמת לא יצליחו. אני לגמרי רואה אותם מגיעים לגמר ביום מין הימים ואולי אפילו זוכים באליפות (ווצ'ביץ' יעשה מה ששאק ודוויט לא הצליחו?) פעם. אם לא יקרו דברים מוזרים מאוד המג'יק היא קונטנדרית עתידית והיום ההוא לא כל כך רחוק.

יצליח איפה שהווארד ושאקיל נכשלו? ניק ווצ'ביץ'.

לפוסט הזה יש 21 תגובות

  1. מצוין.
    אטלנטה אולי הקבוצה הכי מעניינת של הקיץ הבא.
    קודם כל דניס שרודר בגיל 22 בהחלט יכול ויהיה רכז טופ 10 לדעתי.
    הם צריכים ovehaul ויש להם הרבה קלפים לכך.
    הם צריכים סופרסטאר, חבל שלא הצליחו או רצו לעשות טרייד משמעותי עכשיו תמורת קורבר/טיג/הורפורד, הם היו מקבלים הרבה ולא יקבלו יותר מדי בקיץ.
    בכל מקרה מסכים איתך שהם לא יעשו ירידה לצורך עלייה אלא ינסו לחדש מבלי לפגוע בהצלחת הקבוצה. דרך יותר קשה ומאתגרת אבל אני בעד.

    1. אני אוהב את שרודר אבל בינתיים הוא אפילו לא פותח בחמישייה והם לא הזיזו את טיג בשבילו. לא יודע כמה כוכב הוא יכול להיות (למרות שהיו לו כמה סלי קלאץ' נגד מילווקי למשל)
      לא בטוח שהדרך העדיפה היא להשאר בפלייאוף אם אתה יכול להחמיץ אותו לעונה אחת ולצאת עם סופרסטאר או לפחות אולסטאר מהדראפט לדעתי זה עדיף.

  2. גלעד, אני חושב שאתה נוטה ליצור בפוסטים האלה משוואה שגוייה בין קבוצה צעירה לבין עתיד מבטיח. זה שיש שחקנים צעירים שנראים בעלי פוטנציאל רחוק מלרמוז שהוא יתממש או שהקבוצה תצליח להתחבר לכדי מועמדת לאליפות. המרכיב ההכרחי בעיני הוא שני שחקנים דומיננטיים שיסחבו את הקבוצה. אני לא רואה כאלו באורלנדו. צריך לזכור גם בנוסף שאחרי שחוזי הרוקי נגמרים קשה לשמור על השחקנים המוכשרים עקב תקרת השכר. המקרה של הווריורס הוא דוגמא יוצאת דופן "בזכות" הפציעה של סטף.

    1. אני לא מנבא את העתיד. אני חושב מה לדעתי יקרה בעתיד ע"פ מה שאני יודע כרגע. ברור שהכל יכול להשתנות בפציעה/טרייד/כל דבר אחר.

      לפי הנתונים שיש לי אני חושב שיש לאורלנדו סיכוי יותר גבוה להיות קונטנדרית בעוד 3-4 שנים מאשר למיאמי.
      עכשיו יכול להיות שבקיץ דוראנט ילך לשם פתאום והם יזכו ב-3 אליפויות רצוף. אבל מהנתונים שיש לי זה מה שאני יכול לומר.
      מי יהיה דומיננטי באורלנדו אני לא יכול לומר. העונה זה בעיקר פורנייה וווצ'ביץ' אבל הזוניה לא נראה מתרגש אף פעם ואולי זה הוא אז אי אפשר לדעת..

        1. כמו שאמרתי. אם תצמיד לי אקדח לראש אני אגיד פורנייה ווצ'ביץ' והזוניה אבל אי אפשר לדעת ולדעתי למרות זה יש להם מספיק כשרון בשביל לפחות להגיע לשם.

          1. שני הראשונים כבר מספיק שנים בליגה כדי שנוכל להבין שאין להם עוד הרבה לאן להתפתח. הם שחקנים טובים אבל לא יהיו שחקנים שסוחבים קבוצה לאליפות. לגבי הזוניה עדיין קשה להגיד כי הוא מאד צעיר ויש לו לאן לגדול. בכל מקרה הוא לא נראה לי כאחד שיתפתח לסופרסטאר. במצב כזה אני לא רואה איך אורלנדו הופכת למעבר לקבוצה שמגיעה לפלייאוף.

          2. אני חושב שנקודת המוצא של גלעד נכונה. הוא מסתכל על הפוזיציה העתידית של ב בוצה ביחס לסך הכישרון והקלפים.
            אורלנדו בנויים לרוחב כגע, זה נכון, אבל המהלך שעשו עם שחרור האריס תמורת חוזים נגמרים לפינוי הרבה מקום מתחת לתקרה מראה שהם חושבים בגדול ומכינים יופי של בסיס לסופרסטאר שיחליט להגיע יחד עם מספיק קלפים לטרייד גדול.
            אף אחד לא יודע מה יהיה אבל אפשר לראות ולנחש כיוון.
            בכל מקרה מסכים שאליפות זו שאיפה גדולה מדי לקבוצה הזו בקונסטלציה הנוכחית

          3. מסכים. יש להם כישרון שיגרום להם להשתפר אבל המרחק לאליפות/גמר הוא גדול. לשם כך יצטרכו להחתים שחקן מוביל או למצוא אחד בדראפט.

  3. אני דווקא רואה הרבה פוטנציאל בוושינגטון. אני חושב שוול הוא שחקן שכוכבים אחרים לא יהססו לשחק לידו –
    א. הוא שחקן הגנה טוב.
    ב. הוא שחקן קבוצתי מאוד.
    שחקן כמו דוראנט יכול לפרוח לצד שחקן כמו וול.

    חוץ מזה, יופי של פוסט,
    וכל הכבוד על ההתמדה בסדרת הפוסטים!

  4. אטלנטה – יעשו מתישהו בנייה מחדש. טובים כדי לעשות את הפלייאוף (אבל לא באמת לאיים על התואר) ולא גרועים כדי לקבל דראפט גבוה.
    וושינגטון – פוטנציאל בשמיים (במיוחד עם דוראנט חותם שם) אבל פצועים מדי (גם וול וגם ביל).
    מיאמי – הסוף של להקת הקשישים הזאת קרב ובא. אבל אפשר לסמוך על ריילי שימשיך לבנות שם קבוצה תחרותית. שחקנים מוכנים לבוא בשבילו לשם וזה היתרון הכי גדול של ההיט.
    שארלוט – קבוצה בשולי הדראפט של המזרח. חסר להם כוכב אמיתי (ווקר וג'פרסון לא כאלה) ותמיד יש שם פציעה של חשקן מפתח. צריכים להביא מישהו שיקח החלטות נכונות בדראפט כי היו שם מספיק פספוסים בשנים האחרונות (או בכלל).
    אורלנדו – צעירים ובעלי פוטנציאל, השאלה מי באמת יממש אותו (כי יש הבדל בין המצוי והרצוי). אם יצליחו לממש את התחזיות הם יהיו גבוה במזרח אבל נראה שמדובר בשחקנים שמנצלים את חולשת הקבוצה (כן, אני מדבר על ווצ'ביץ').

  5. תודה רבה, גלעד. על הפוסט הזה ועל כל הסקירה, באמת שאפו.
    מסכים עם גילרי בנוגע לאורלנדו. נכון, יש להם בסיס של הרבה צעירים מוכשרים אבל קשה באמת לראות מי מהם הופך לסופרסטאר. מצד שני, חוץ מווצביץ, אף אחד מהם לא השלים 3 עונות בליגה ואי אפשר לשלול את האפשרות שהם ימשיכו להתפתח ואולי מישהו מהם כן יהפוך לאחד כזה. מצד שלישי, יש 15-20 שחקנים שלא השלימו 3 עונות בליגה והייתי מהמר בקלות שיהפכו לסופרסטארס.
    לגבי שארלוט, הייתי מצנן קצת את ההתלהבות מmkg, הוא חזר מפציעה לאיזה 4-5 משחקים ולא צריך לקחת אותם יותר מדי ברצינות. בינתיים הוא לא הוכיח שיש לו הרבה מעבר להגנה מצוינת.
    מיאמי נראית כמו קבוצה שביום טוב, או סדרת פלייאוף, אם הכל מסתדר שם כמו שצריך, יכולה לעבור כל מזרחית.
    אם מסתכלים פרסונלית אז וויד ובוש טובים מאוד, וייטסייד אימתני לעיתים, דראגיץ זה דראגיץ, דנג מזכיר לפעמים שעוד נשארו כדורים במחסנית שלו ועם ספסל של גרין, מקרוברטס, טיילר ג׳ונסון ווינסלו אפשר לצאת למלחמה. ועדיין, משהו שם לא עובד והפונציאל להתפוצצות נשאר פוטנציאל.

  6. מעולה. מאד אוהב את הפרויקט הזה.
    לדעתי אם שרודר עובר לקבוצה אחרת הוא יכול כמו רג'י ג'קסון להיות אחד הרכזים המובילים. הוא עדיין צעיר והוא מאד שאפתן (אולי יוטה תתאים?).

    אורלנדו באמת בנויה לרוחב ואולי היה שווה להם ללכת בכל הכוח על גריפין במקום כמה שחקנים טובים.

    וושינגטון תדבר חזק בשנים הבאות וגם השנה – אם הם עולים לפלייאוף והם בריאים הם יכולים לעשות צרות לכל קבוצה כולל הקאבס.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט