קבוצות שצריך לדבר עליהן / גלעד

אני אנסה לכתוב כאן על קבוצות ששמתי לב שמקבלות פחות תשומת לב ממה שמגיע להם / סתם קבוצות שבא לי לכתוב עליהם ונראה לאן זה יגיע..

קונטנדרית על אמת (בקרוב).

יוטה –

קצת מוזר לכתוב על יוטה דווקא היום כשרצף 7 הנצחונות שלה נקטע בניו אורלינס אבל בכל זאת מגיע להם לא מעט קרדיט על הרצף הזה ולא ראיתי שהם קיבלו מאף אחד אחר אז אני אנסה לספק מה שאני יכול..

אז בואו נראה מה זה הרצף הזה בכלל. התחיל ממשחק בית בשארלוט שהסתיים בתבוסה לאורחת, גם נגד מינסוטה הם לא התקשו מדי, ואז הגיע נצחון גדול בהארכה נגד הבולס, נצחונות קשים נגד דנבר ומילווקי, משחק די קל בפיניקס והמרשים מכולם – נצחון בהארכה בחוץ מול דאלאס כשהייווארד הנהדר קולע על הבאזר את סל הנצחון.

סל הנצחון של הייווארד נגד דאלאס.

לפני סל הנצחון היה גם סל נפלא של רודני הוד לשלוח את המשחק להארכה אבל את אלה אתם יכולתם לקרוא בסיקור המשחק אז עד כאן המשחק נגד דאלאס.

אחרי ההפסד לניו אורלינס המאזן של הג'אז עומד על 50% (כמו של פורטלנד) והיא חזק במאבק עם יוסטון ופורטלנד (אל תגידו סקרמנטו היא לא תהיה שם).

ליוטה יש כבר 4/5 מהחמישייה העתידית שלה (הוד, הייווארד [הם יכולים להיות צמד הכנפיים הטוב בליגה בעוד לא הרבה זמן] פייבורס וגובר. יש להם גם את אקסום כרכז שיחזור עונה הבאה והם מצוינים בדראפט אז העתיד אופטימי מאוד בעיר המלח.

נסיים בכמה מילים על הייווארד שהופך לאחד השחקנים שאני הכי אוהב בליגה, כל העונה היה נראה שהוא מצוין בכל שלבי המשחק ובקלאץ' הוא נלחץ ולא מצליח לסגור משחקים. אז במשחקים האחרונים הוא עושה גם את זה ומגיע לו המון כבוד על זה. גם גובר שיש מי שחושב שהוא הסנטר ההגנתי הטוב בליגה כבר עכשיו (וזה בעצם דיאנדרה עדיין) ופייבורס מצוינים כמובן. יוטה תהיה בפלייאוף ותקשה על כל קבוצה ועם המהלכים הנכונים בקרוב בתחילת כל עונה שנספור קונטנדריות השם של יוטה יקפוץ מייד.

דנבר –

הרוקי הכי טוב שלא מתייחסים אליו מספיק. מודיאיי.

אני רואה הרבה אנשים באתר שמשום מה לא אוהבים את מה שדנבר עושה העונה וזה נורא מוזר לי.. אז בואו נדבר קצת על הנגאטס.

הם אחת הקבוצות הצעירות ביותר בליגה כרגע ויש להם חלק מהצעירים הטובים בליגה (מודאיי, יוקיץ' שמנחם כתב עליו, נורקיץ' (שצריך לעבור בטרייד כי הוא תופס את המשבצת של יוקיץ') ועוד צעירים קצת פחות כמו בארטון ופאריד שהם שחקנים מעולים כבר עכשיו ועוד יש להם אפסייד. אז אנשים פה אמרו שדנבר לא צריכה לנסות לנצח. לא נכון, ויש לזה כמה סיבות.

  1. כל קבוצה בליגה צריכה לנסות לנצח, הטנקינג הוא רעיון רע (והרבה פעמים לא עובד) וצריך לשנות את החוקים איכשהו כיד למנוע אותו כבר.
  2. גם אם הם יצליחו להכנס לפלייאוף (והם לא מספיק טובים בשביל זה) בחירת הדראפט שלהם תהיה בלוטרי כי הם יכולים להחליף בחירות עם הניקס אם ירצו.
  3. אם יוסטון ופורטלנד יכנסו לפלייאוף חוץ מהבחירה של הניקס/שלהם יהיה להם גם את הבחירות שלהם (ואת של ממפיס אם היא לא תהיה בפלייאוף ולא תזכה בטופ 5.
  4. יש להם זכויות על PG סרבי שקוראים לו ניקולא והקודם (יוקיץ', חוץ מהחלק של ה-PG) עבד להם לגמרי אז נראה שהסקאוט שלהם באירופה טוב מהרגיל וגם בבחירות מאוחרות הם טובים בלמצוא שחקנים טובים.

אז לפני שאתם משמיצים את אחת הקבוצות שהכי כיף לראות בליגה סתם תחשבו פעם הבאה 🙂

חוץ מכל אלה יש להם גם אופצייה לטרייד שינחית אצלם כוכב תמורת גאלו (בפרוייקט הטריידים [שנעלה בקרוב סיכום שלו] הצעתי להם את לאב על גאלו והם סירבו אבל לך תדע).

מינסוטה –

21 דקות? למה?

אחרי תקופה ארוכה מאוד של הפסדים מאכזבים יותר ופחות הזאבים יוצאים לפגרת האולסטאר עם שלושה נצחונות בארבעת המשחקים האחרונים. ועוד נגד מי. הקליפרס ואז שיקאגו ואחרי הפסד מעצבן לפליקאנס הלילה גם טורונטו סבלה מנחת זרועו של טאונס הנפלא. אז איך זה קורה? אנסה להבין.

נתחיל מלספר שזה שסם מיצ'ל, אחד המאמנים הגרועים בליגה, אוהב מאוד משום מה את טיישון פרינס שמקבל מעל 21 דקות בלילה (מסכים שעם וויגינס בשוטינג גארד הוא הסמול פורוורד היחיד שיכול לשמור על מישהו אבל למה לעזאזאל וויגינס בשוטינג גארד?) וגם קווין גארנט (שהוא השחקן הטוב ביותר בתולדות המועדון וזה, אבל זה היה מזמן) מקבל בממוצע 14 דקות בערב. גם אנדרה מילר הקשיש הוא איכשהו הרכז המחליף הראשון במקום טיוס ג'ונס הרוקי שלא מקבל מספיק דקות (וזה עדיין כאן).

ואז גארנט נפצע ולמיצ'ל לא הייתה ברירה אלא לפתוח עם ג'ורג'י ז'נג המצוין ליד טאונס. התוצאה? הגנת צבע חכמה עם 2 שחקנים שיכולים לשמור גם על 4ים וגם על 5ים וגם בהתקפה יש לשניהם טווח מחוץ לצבע ויכולת מסירה מעל הממוצע לביג מן רגיל בליגה. בסופו של דבר ז'נג שמשחק העונה בממוצע 25 דקות בערך קיבל בארבעת המשחקים האחרונים 36 דקות כל ערב.

חוץ מזה גם טיישון פרינס פתאום ירד בדקות פתאומית כי סוף סוף מיצ'ל החליט לשחק עם לאבין ב-2 ווויגינס ב-3 והנה לך חמישייה נהדרת כשמהספסל עולים בייליצה החביב, פיין ומוחמד שאמנם לא אוהב לשמור אבל בהתקפה יש לו מה שצריך ובתקווה שמיצ'ל ישאיר את החמישייה ככה ויכניס את ג'ונס לרוטציה הזאבים נראים טוב והעתיד ממשיך לזהור בצפון הרחוק.

סוף סוף מקבל את הקרדיט ממיצ'ל.

לפוסט הזה יש 23 תגובות

  1. צודק רוקי – בוא נדבר על מה שחשוב. לשים W על הלוח.

    אני לא מצליח להתרשם מיוטה. לא מצליח. עושים שריר על פניקס? דאלאס? זה כל מה שיש להציע? אבל לפחות את הסטטיסטיקה החשובה הם עושים וזה לשים W על הלוח.

    דנבר שווים יותר ממה שהם באמת כי המאמן שלהם (מי שלא יהיה ) אומר להם רוצו לכם בחורים רוצו. והנה הם מקום 10-11 בקונפרנס. אם נצחונות מפתיעים ונראים טוב יותר ממשחק למשחק. ויותר חשוב משחק מולם זה לירוק דם. ללא ספק המגמה היא למעלה והשתפרות.

    והנה לפיל שבמרכז החדר. הקבוצה של רוביו טאונס וויגינס. הנה מגיעה קבוצה של 2 רוקי השנה של 2016-15. עם הרכז הכי מדליק בליגה (כן אני יודע, אבל, אף אחד לא רואה את המשחק כמו רוביו) ו רק 17 /54 נצחונות עשיתם?
    מה שווה כל הרוקי השנה הזה אם זה לא שווה נצחונות. ואני לא אסתפק בתשובה כמו הם היו קבוצה גרועה ולכן קבלו לוטורי גבוה. רוקי השנה אמור לגרום להרבה יותר נצחונות. (ועוד יש להם מזל כי פיניקס זרקו את המוצץ אז הם לא במלחמה עם הלייקרס על כפכף הזהב).

    …ו… אני לא חושב שבלאט מתאים להם. הירו בול יש להם כבר עכשיו..

    1. יוטה זאת קבוצה מצוינת בלי אף שחקן טוב בעמדה הכי חשובה בליגה (הרכז) והם גם צעירים מאוד ועוד ידברו חזק במערב בעונות הבאות.
      העונה יש להם התקפה בלי רכז וזה קשה.. ההגנה שלהם גם ככה מהטובות בליגה הם בדרך הנכונה..

      דנבר מסכים. המאמן זה מאלון.

      מינסוטה –
      אפשר לומר בתירוץ שהמאמן רע מאוד וזה עיקר הסיפור (מאמין שעכשיו אם הוא ימשיך עם החמישייה הזאת ויריץ אותה עד סוף העונה הם יצברו עוד איזה 10 נצחונות ועונה הבאה מיצ'ל ילך ויביאו מאמן טוב (הייתי הולך על דל נגרו שלקח קבוצה של צעירים בקליפרס והפך אותם לקבוצה טובה או על ת'יבס) אני מאמין שתהיה קפיצה גדולה אולי אפילו לפלייאוף.
      אני גם לא רוצה שם את בלאט

      1. לחלוטין לא מספיק, רוקי. 10 נצחונות עד סוף השנה?
        נשארו להם 30 משחקים שיינצחו לפחות 60% מהם (זה גם מאזן לפלייאוף על פני שנה שלמה), מספיק כבר עם המחמאות המטופשות אליהם

        אם ימשיכו בקצב של 10 נצחונות על פני 30 משחקים יגיעו רק ל 25-7 נצחונות על פני עונה שלמה… ממש לא להיט.

        1. בדקתי את הלוח משחקים שלהם עכשיו, רוב המשחקים שנשארו הם מול קבוצות פלייאוף אז קשה להאמין שיהיו יותר מ-10 נצחונות (אולי 15) אפילו עם ימשיכו ככה. אבל העונה הם בכל מקרה לא יהיו בפלייאוף אז אין באמת הבדל בין 25 נצחונות ל-35 (אתה לא עובר שלב בכל מקרה).
          עונה הבאה עם מאמן אחר תבוא הקפיצה בנצחונות (צריך גם לזכור שהם כבר עכשיו עברו את מס' הנצחונות שלהם בעונה שעברה)

    2. מסכים לגבי מינסוטה שממש לא ממצה את הפוטנציאל. היו חייבים להשיג יותר נצחונות וממש להתמודד על מקום בפלייאוף.

  2. מסכים איתך לגבי דנבר, בהחלט אפשר וצריך להסתכל על מה שהולך שם עם הרבה אופטימיות. הם יקבלו בחירת לוטרי לא רעה השנה, והשלב הבא זה לעשות טרייד על פאריד בעד עוד בחירת דראפט גבוהה או שתיים וכמו שמנחם אמר, להתבסס כל שני החיוורים מקדימה.

    לגבי מינסוטה, תעזוב את מיצ'ל בשקט, לפחות לשנה הזאת. המטרה היחידה השנה זה לתת לטאונס ווויגינס לשחק ולהתפתח, והם עושים את זה ממש יופי, ת'נק יו ורי מץ'. ממש לא צריך שם איזה בלאט או תיבו ושיתחילו עם סדרות חינוך למיניהם. עכשיו רק צריך לדוג איזה שחקן טוב שישלים אותם בדראפט הקרוב, להחליף מאמן בשנה הבאה, ואפשר לרוץ קדימה.
    כולם מדברים על טריידים על רוביו ומרטין, אבל מתעלמים מהעובדה שהערך שוק שלהם ברצפה (מי בדיוק יסכים לשלם לרוביו 15 מליון$ עד 2019?). מה שאפשר לעשות זה לנצל את ההייפ המוגזם סביב לויין ודיאנג, לעשות עליהן טריידים ולשפר עמדות לעתיד (שזה אומר שנתיים קדימה).

    1. אם אני מינסוטה לא אכפת לי לשמור את רוביו (לפחות עד שג'ונס יהפוך לרכז פותח)
      כמו שאמרתי לעידו הבחירה הראשונה שלי הייתה דל נגרו שהפך את הקליפרס מחבורת צעירים לקבוצה טובה.
      אם יצליחו גם להפטר מפקוביץ' (החוזה של מרטין רק עוד עונה אחת ורוביו עדיין נחוץ) ולהשיג ספסל הם בפוזיציה מושלמת

  3. יוטה – אני אומר וחוזר. היווארד נפלא אבל לא שחקן מוביל שיקח אותך רחוק. יהיה מספר שתיים נהדר ברגע שיגיע כוכב על. לגבי התקוות לאקסום, מדובר ברוקי שלא הרשים יתר על המידה ועכשיו פצוע (ולך תדע איך יחזור).
    בעמדות 3 ו-4 הם סגורים (היווארד ופייבורס) וכל היתר אפשר להמר עליהם בטרייד תמורת משהו טוב יותר. הוד חביב ביותר בתור סקורר וגם גובר, אבל לא נראה שיש להם עוד הרבה לאן לטפס (כלומר מה שרואים עכשיו זה מה שיש).
    דנבר – קבוצה עם סגל רחב ועמוק, הבעיה שאין אחד שהוא בעילית של הליגה או קרוב לכך. גאלינרי זה פתיון לטריידים ועושה רושם שגם פאריד מאז ששכח את הכדורסל באליפות העולם. התקווה היא שגם נורוקיץ', יוקיץ' ומודאיי הם שחקני שנה ראשונה ושניה ככה שיש להם עוד לאן להתקדם.
    מינסוטה – כבר היו חייבים להיפרד משלום מרוביו תמורת PG שיודע לשים נקודות על הלוח. מסתמן שטאונס יהיה האיש המרכזי ולא וויגינס, שלידם לאבין. חייבים למצוא טריידים לפקוביץ', מרטין, רוביו, פרינס ומילר. ועל הדרך גם להביא מאמן נורמלי, ת'יבודו זו אופציה טובה (אם יסכים להגיע לשם).

    1. כמו שכתבתי למעלה, תשכח מטרייד על רוביו, לפחות עד שהוא ישנה קידומת ל'חוזה נגמר וסחיר'. אף אחד לא יתן לו 15 מליון עד 2019, במיוחד עכשיו כשבילי קינג מובטל.

      1. הטעות היתה שהם לא החליפו אותו בבלדסו לפני שנתיים (או שנה… לא זוכר).
        למרות שהם ניצלו (בדיעבד) עם כל הפציעות של בלדסו, ולא שרוביו הוא מופת "איש הברזל".

    2. הייווארד מצוין ואולי עוד יתפתח לסופרסטאר אמיתי אני אופטימי לגביו.
      הם רק צריכים רכז כדי לפרוח
      הוד וגובר מצוינים ואם גובר יפתח התקפה אז בכלל.

      גם את נורקיץ' הייתי מעביר כי בסוף הוא סנטר ויוקיץ' הרבה יותר טוב.

      על מיני כתבתי לאחרים.

  4. אל תשכחו שדיברו על דנבר בתחילת העונה כמתחרה עם הלייקרס ופילי על הבחירה האחרונה ואחרי הכל הם משחקים מצוין ובונים את עצמם תוך כדי תנועה.
    אותי לפחות הם הפתיעו השנה וזכו להערכה שלי

  5. אחלה פוסט, מבחינתי מבין הקבוצות שהוזכרו דנבר הכי מפתיעה אני לפחות בתחילת העונה חשבתי שהם יתחרו על רצפת המערב עם הלייקרס וישתמשו בשנה הזו לצבירת ניסיון למודאיי בעיקר.
    בפועל גם יוקיץ׳ ומודאי טובים יותר מהצפוי ,בארטון מבחינתי הוא השחקן המשתפר/השישי של העונה יש הרבה מקום לאופטימיות

  6. מצוין, תודה רבה.
    גם אני הייתי משוכנע שהנאגטס יגרדו את הרצפה העונה. חלק משמעותי בהצלחה זו העונה המעולה של גאלינרי וברור שאף אחד לא ידע מה לצפות מנורקיץ ויוקיץ. מודיאיי משתפר אחרי פתיחת עונה קשה אבל עדיין לא מדהים.
    לדנבר יש גם בחירות מקליבלנד מהטרייד של מוזגוב.

  7. פוסט מצוין, תודה. המאמן של דנבר זה מאלון שעשה דברים יפים בסקרמנטו שנה שעברה לפני שפוטר באחת ההחלטות הגרועות שלהם, זה היה ברור לי שהוא יצליח גם בדנבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט