חם מהתנור: דריק פישר פוטר מניו יורק/רועי ויינברג

הפתעה בעולם האימון התרחשה הערב (ג') באנ.בי.איי, כאשר הניו יורק ניקס הודיעו על פיטוריו של מאמנם, דריק פישר. ישר הוא המאמן החמישי שמפוטר העונה. הניקס (31-23) הפסידו 5 משחקים ברציפות, ו-1 מתוך עשרת המשחקים האחרונים. הם התרחקו מהפלייאוף, וכרגע נמצאים מרחק 5 משחקים ממנו.

המאמן ה-26 בתולדות ניו יורק הולך הביתה. פישר.

בעונה וחצי עם הניקס, פישר ניצח 40 משחקים (29.4% הצלחה שהופכים אותו למאמן השני הגרוע בתולדות המועדון, ולמאמן הגרוע ביותר אשר אימן יותר מעונה אחת). הניקס היוו התחנה הראשונה של דריק פישר, 5 פעמים אלוף אנ.בי.איי כשחקן, כמאמן. קורט רמביס, עוזר המאמן הבכיר של פישר ומאמן העבר, ישמש כמאמן זמני. בעבר (מ-2001 עד 2009, לא כולל 2004/05) הוא תפקד כעוזר מאמן בלייקרס, וזכה איתם ב-2 אליפויות אנ.בי.איי.

יש לרמביס 201 משחקים כמאמן ראשי, מתוכם ניצח 56 (27.9% הצלחה). לשיאו הגיע בעונת 1998/99, כשהחליף את מאמן הלייקרס דאז, ביל ברטקה, והוביל את הקבוצה ל-24 ניצחונות מ-37 משחקים ולחצי גמר הפלייאוף. ראוי לציין כי בדומה לפישר, רמביס עבד עם נשיא הניקס, פיל ג'קסון, בלוס אנג'לס לייקרס. הוא צפוי לתפקד כמאמן ראשי זמני בלבד, וינסה להוביל הניקס לפלייאוף.

המועמדים הנוכחיים לאיוש התפקיד באופן קבוע הם שחקניו לשעבר של פישר, לוק וולטון (כיום עוזר מאמן בכיר בגולדן סטייט) ובריאן שואו (בעבר מאמן ראשי בדנבר). לא ידוע על מועמדים נוספים.

*

לפי דיווחים, אורלנדו, שניצחה 3 משחקים מתוך 18 ב-2016, מוכנה להעביר את כוכבה, טוביאס האריס, בטרייד. האריס חתם על חוזה של 64 מיליון דולר ב-4 שנים בקיץ, ונותן עונה חלשה ביחס לעבר עם 13.7 נקודות ו-7 ריבאונדים למשחק העונה. מקורות רבים טוענים כי המג'יק צפויים לבצע טרייד כלשהו עד סגירת חלון הטריידים ב-18 לפברואר.

*

פניקס סאנס הביאה לצוותו של המאמן החדש, ארל ווטסון, את בוב היל הותיק כעוזר מאמן. היל בן ה-67 אימן בעבר באנ.בי.איי ומחזיק בניסיון של 610 משחקי ליגה, 37 מתוכם בפלייאוף. הוא אימן את מאמן פניקס, ווטסון, בסיאטל ב-2006/07. היל עבר בניו יורק, אינדיאנה, סן אנטוניו וסיאטל כמאמן ראשי, והוביל את הפייסרס והספרס לפלייאוף.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.

לפוסט הזה יש 33 תגובות

  1. אני מניח שאו טום תיבודו יחליף את פישר, או שזאת יריית הפתיחה למלחמה בין הלייקרס לניקס על לוק וולטון, מה שאומר שוולטון הולך להרוויח הרבה הרבהההההההההההההה כסף החל מהעונה הבאה.

  2. זה מתחיל להיות מוגזם. חמישה מאמנים פוטרו השנה והיד עוד נטוייה. ג'ורג' קארל כבר רגל וחצי בחוץ לא אתפלא אם ג'ייסון קיד או רנדי וויטמן יפוטרו ויש עוד שלדעתי כבר על הכוונת. מעמד המאמן בשפל כל הזמנים נראה לי חמש מאמנים מפוטרים במהלך שנה אחת זה שיא כל הזמנים.

  3. מישהו ראה אגב את המשחק של הניקס אתמול?
    אני גם מאוד מופתע מהפיטורים, אבל אתמול פישר נראה פשוט נוראי כמאמן.
    ראיתי את המחצית השנייה, והרוטציות שלו ברבע הרביעי, היו נוראיות. מי משחק עם קלדרון וויאצ'יץ באותו זמן במגרש? בדקות חשובות??

          1. כרגע נכון אבל במונחי פוטנציאל לקריספי יותר איכויות. לדעתי כבר בעונה הבאה עם עליית מסת שריר הוא הולך להטביע ולהוריד ריבאונדים ללא הכרה. שלא להזכיר את השלשות בתנועה והיד הנדירה עבור גבוה כמוהו

  4. האמת, רצף ההפסדים ליריבות קריטיות מהקונפרנס, הרבה מהם בבית, כאשר כבר ראינו שהם מסוגלים ליותר, כאשר אין כאלו העדרויות משמעותיות (כרמלו נעדר 5 משחקים, זינגיס 1, הם הפסידו 13 ב2016, ניצחו 8), במבט לאחור, זה כמעט לא משאיר ברירה לג'קסון, אם הוא רוצה להגיע לפלייאוף. אני מאמין שהוא יודע לעומק לזהות יכולות של מאמן ובעיות של מאמן. יש עוד 28 משחקים, ופער של 5 מהמקום השמיני. יש להם עוד 15 משחקים בחוץ ו-13 בבית. אלו בחוץ, 5 או 6 מהם נגד קבוצות שרוב הסיכוי שהם מוחץ לתמונה בזמן המשחק (ברוקלין X 2, פילי, דנוור, לייקרס, ואולי נ"א, 8 משחקים לפני סוף העונה תהיה בחוץ), ובבית אני חושב שניקס יכולים לקחת כל קבוצה, במיוחד אם כבר היא תהיה בטוחה בפלייאוף, או להיפך, מחוץ למשחק, ויש לה גם כאלו וגם כאלו בלו"ז. בקיצור, אם היא תפסיד 9 מתוך ה-28 שנשארו לה, היא תהיה במאזן חיובי של 42-40 וסיכוי גבוה להיכנס פנימה.

    1. ווישפול ת'ינקינג, 5 משחקים פור ב-28 שנותרו, זה יותר מדי. וחבל, כי ההתחלה היתה מצוינת ופנטזתי על ניקס-קאבס לפתיחת הפלייאוף.

  5. אין לפיל ג'קסון שום כוונה להגיע לפלייאוף. הוא רק רוצה לשפר את האווירה אחרי ההפסדים. שמועה לא מבוססת הזכירה את דובי כמועמד מוביל

  6. לפני שלושה שבועות התפרסם בניקס ניישן שההנהלה לא מרוצה מגרף ההתקדמות של פישר כמאמן. יחד עם זה היו מעט מאוד טפטופים על חוסר שביעות רצון של השחקנים.
    הפרסום הגיע יומיים אחרי טבלה שנראתה דווקא את השיפור במדדים המספריים של הקבוצה תחת פישר לאורך זמן.
    מאז לא יצא שום דבר שלילי שאני ראיתי.

    בכל מקרה ההמשך די ברור – וולטון אומר איי דו או ראמביס נבחן עד סוף העונה. קשה להאמין שכרמלו יסכים לשחק תחת טרוריסט כמו ת'יבודו, וקשה לראות את ת'יבודו ששונא רוקיז משחק סביב פורזינגיס כמו שההנהלה רוצה.

      1. בלינק רשום שהוא העלה תמונה שהוא נראה קר כקרח(COLD AS ICE) או סופר קול..או שהתכוונו לנקמה שהכי טובה כשמוגשת קרה..אבל הוא לא נקם והפיטורים לא קשורים אליו מנהסתם..הוא רק שמח לאידו
        אבל בפועל הוא נראה מסטול תחת (HIGH AS FUCK)

  7. מה שמפתיע הוא שהניקס עשו מהלך נכון.
    פישר נראה כמו אהבל ולא מחובר למשחק.

    אם היה איפה הייתי מהמר שת'יבודו הוא המאמן הבא.

          1. האמת שלא ברור לי מה הלחץ לפטר עכשיו, למה לא לחכות לפחות עד סוף העונה?
            לדעתי היה שם איזשהו סכסוך אישי בין שניהם

כתיבת תגובה

סגירת תפריט