יומן הפיניקס סאנס (3)-מגיע לו/ גיא רוזן

אין הרבה מה לכתוב על הצלילה של הסאנס במסעם המביש לתחתית הליגה.
בערך חצי מסגל הקבוצה סיים את העונה בפציעה (או ככה זה מרגיש) כאשר התוספת האחרונה למצבת הפציעות הוא הסמול פורוורד TJ וורן ששבר את רגלו הימנית (לוורן העונה היו 11 נק' ו-3 רב' למשחק)
אבל כן אני רוצה לכתוב מספר מילים על פיטוריו של ג'ף הורנסק
(עידו גילרי כתב פוסט נהדר על הורנסק והסאנס – מומלץ בחום:
http://www.hoops.co.il/?p=27753)


(צולם דקה אחרי שהורנסק שפוטר. לא רואים בתמונה – מקדונו מתרחק מהורנסק)

 

ג'ף הורנסק בכלל לא היה אמור להגיע לפלייאוף. לא העונה, ולא בעונה בה הגיע לקבוצה.
כשהורנסק הגיע לסאנס, הם היו מעומדים מובילים לתת תחרות "בריאה" על פרס "הסיקסרס" (תואר הקבוצה הגרועה בליגה)
במקום זאת הם סיימו את אותה עונה עם 48 נצחונות. והם החמיצו את הפלייאוף בגלל שהמערב של אותה עונה היה איכותי בצורה יוצאת דופן.
פי ג'יי טאקר, גוראן דראגיץ' והאחים מוריס – כולם נתנו עונת פריצה, וקשה שלא לייחס את הצלחתם לעבודה של ג'ף הורנסק.
שנתיים אחר כך, וג'ף הורנסק הוא חלק משוק מחפשי העבודה.
הדיווחים מחדר ההלבשה של הסאנס הם שהורנסק איבד את חדר ההלבשה, הוא הפך לעוד קול שנשמע בחלל, קול שלפעמים מקשיבים לו, לפעמים לא.
הנקודה שלי היא שהאצבע המאשימה מופנית למקום הלא נכון.
אחרי העונה הראשונה של הורנסק בקבוצה, הסאנס לא המשיכו בתהליך בנייה בריא –
הם בחרו לנסות להשתדרג עם ההחתמה של אייזה תומאס (מה שהביא לקבוצה עם 3 PG – תומאס, דראגיץ', בלדסאו), והם שכנעו את האחים מוריס להסכים לקיצוץ בשכר על מנת שה-2 יוכלו לשחק יחד באותה הקבוצה.
הסתבר שהמהלכים של מקדונו (ה-GM של הסאנס) היו מתוחכמים מדי – שלושת הפוינט גארדס לא תפקדו טוב ביחד, ותומאס ודראגיץ' דרשו לעזוב, וגם עזבו בטריידים באמצע העונה.
אחרי עונה כושלת שוב ניסה מקדונו לקפוץ מעל הפופיק – הוא החתים את טייסון צ'אנדלר, ושלח את מרכוס מוריס בטרייד, בתקווה להצליח לשכנע את למרכוס אלדרידג' לחתום בסאנס.
גם נסיון זה נכשל, רק שהפעם הנסיון הותיר בקבוצה את מרקיף מוריס ממורמר (ובצדק – הוא הסכים להפחתת שכר בתמורה להבטחה שהוא ואחיו ישחקו יחדיו), את טייסון צ'אנדלר משחק בקבוצת תחתית ולא בקונטנדרית כפי שקיווה, ואת הגארדים עדיין מחפשים את מקומם אחרי התהפוכות של העונה הקודמת.
אז פלא שהורנסק איבד את הסאנס?
באנגלית מכנים את התפקיד שנתן מקדונו להורנסק בשם –
The fall guy

 

אני מקווה, ומאמין שהורנסק ימצא משרת מאמן בהמשך דרכו. מגיע לו.
אני גם מנחש, שלא רחוק הרגע בו מקדונו יצטרף לשוק מחפשי העבודה.
ואני בספק אם במהרה ימונה שוב לתפקיד ה-GM, מגיע לו…

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. נפלא! תודה רבה.
    לגבי תומאס, הוא התארח לא מזמן בפודקאסט של ווג' ואמר שהוא לא ביקש טרייד אלא גילה על זה שהוא עבר לבוסטון מחבר באוטובוס בדרך לשדה התעופה במשחק במינסוטה ביום של הטרייד דד ליין.

    הייתי שמח לראות את הורנסאק חותם במינסוטה ומחזיר את מיצ'ל לתפקיד המקורי שלי כעוזר מאמן.

  2. אני חושב שהטעות הגדולה של פניקס (ובעיקר mc-dont-know) הייתה ההוספה של תומאס והמחשבה ללכת למטה, באופן יחסי, אחרי עונה של 48 ניצחונות. כל מה שקרה לאחר מכן רק הפיל אותם.

    ויומן מעולה.

    1. זו אכן הייתה נקודת מפנה קריטית. עוד החלטה שהייתה מאד חשובה אבל לא קיבלה את אוק הזרקורים הייתה ההחלטה המיידית לוותר על פריי. לא בגלל שהוא שחקן כל כך טוב אלא בגלל שהיה לו חלק מאד משמעותי בדינמיקה הקבוצתית שהביאה להצלחת הקבוצה.

    2. ההחלטות של מקדונו נראות רע, אבל זה הכל שיפוט בדיאבד.
      לגבי ההחלטה להביא את תומאס, להזכיר, בזמנו זה לא נראה כמו החתמה גרועה. ההיפך. הם החתימו אותו על חוזה סופר נוח (היום בוסטון נהנית מאוד מהחוזה הזה), ולפחות בתיאוריה, הרעיון היה להעלות אותו כשחקן שישי (תפקיד שהוא אכן עשה נהדר בבוסטון), וליצור מצב בוא הרגל תמיד על הגז, גם כשהגארדים הפותחים יורדים לנוח.
      מה שקרה אח"כ – איזה מרמור לא ברור של דראגיץ' ותומאס, נראה שמשהו שם פשוט התפקשש חברתית. גם ההחלטה להביא את נייט לא נראתה רע בזמנו, ובהנתן הדרך שבא הוא הוביל את מילווקי בזמנו זה דווקא נראה די טוב.
      לגבי צ'אנדלר ומוריס, שוב, אם אולדרידג' היה מגיע אז הכל היה נראה אחרת. מסכים שהם דפקו קטע מסריח למוריסים, אבל זה עליהם ועל הסוכן שלהם. אם הם אכן הסכימו לחתוך בשכר בשביל לשחק ביחד – שיתכבד הסוכן שלהם ויכניס את זה לחוזים. "הבטיחו לי" לא תופס בעולם של היום (תשאלו את מרק קיובן).

      1. בקטע עם אלדריג', לדעתי הכתובת היתה על הקיר (לא היה להם סיכוי להחתים אותו) והם היו חייבים לראות את זה כדי לא להיכנס להרפתקאת צ'אנדלר.

  3. גיא תודה, טוב שעוד נשאר מישהו שיגן על כבודם של רואי החשבון.
    השאלה היחידה בעיני היא האם אנחנו הקבוצה הגרועה בליגה או שזה תואר השייך ללייקרס. כנראה שנצטרך לחכות לקרבות השריון של סוף מרץ כדי לדעת.

  4. תודה רבה גיא,
    עצוב קצת על הורנאסק וגם על הקבוצה אבל בתכלס לולא הפציעות האחרונות הם היו נאבקים על המקום התשיעי ולא יוצאים ממעגל הבינוניות. מצד שני, הבחירה הגבוהה האחרונה שלהם היתה אלכס לן… שהאמון בו מצד המועדון הוכח עם ההחתמה של צ׳נדלר.

    מי שיש לו חצי שעה פנויה – שיינצל אותה על הפוסט המופתי של עידו גילרי על הורנאסק וההיסטורה של פיניקס. פשוט פוסט מדהים. כמות ידע ואינפורמציה בלתי נדלית.

    ובנימה אחרת – גיא, אתה מצליח לישון בלילה? עוד 4 ימים…

  5. פוסט מצוין, תודה!
    גם ליבי עם הורנאסק. פיניקס הימרו וזה לא הצליח. זה קורה וצריך לדעת לממש הפסדים כדי לצאת לדרך חדשה כמה שיותר מהר. עד היום לא ברור לי עד כמה הורנאסק מאמן טוב, כי הוא הצליח בשנה הראשונה ועכשיו היתה לו רכבת שחקנים. לחובתו, כמו במקרה של בלאט, יזקף שהשחקנים לא מקשיבים לו (לפי הדיווחים, לך תדע אם זה באמת נכון)

  6. היה פוסט מעניין
    אפילו עלה בראשי שטאקר לא נפצע לדעתי (הוא היה מספיק זמן פצוע בקריירה שלו)
    ואז הפתעת עם סטיב אוסטין, גיבור ילדותי.
    שם איבדת אותי ושקעתי, ספק צפתי, בעננים ורודים של נוסטאלגיה 🙂

  7. מקדונו שומר על התחת שלו כרגע, אבל אני חושב שהוא יזרק מתחת לגלגלים ודוגרי המנייק הרוויח את זה.
    אני כן אהבתי את מה שג'ף הורנסק הוציא מהקבוצה מקצועית מי שתיקח אותו תרוויח אחלה מאמן.

  8. תודה, עשית לי סדר. קצת קשה לעקוב אחרי קבוצה שאתה יודע שתסיים
    9 – 12..

    החוליה הכי חלשה ב NBA היא עמדת ה GM. פשוט לא להאמין באיזו חובבנות מנוהלות קבוצות ששוות מליארדי דולרים.

    ועידו צריך לכתוב הרבה יותר..

כתיבת תגובה

סגירת תפריט